Ahad, 8 Julai 2012

12 di bandar sunway - Google Blog Search

12 di bandar sunway - Google Blog Search


Semenyih Baru: Pecah Tanah SK <b>Bandar Sunway</b> Semenyih

Posted: 01 Jul 2012 09:14 PM PDT

Orang ramai yang tinggal berdekatan Bandar Sunway Semenyih, Taman Desa Mewah dan sekitarnya dijemput untuk makan tengahari bersama Timbalan Menteri Pelajaran, YB Dr Hj Puad Zarkashi  yang hadir menyempurnakan majlis pecah tanah pada 7 Julai 2012, pada jam 9.30 pagi.

Pada Disember 2010, Timbalan Menteri Pelajaran, Dr Hj Puad Zarkashi telah melakukan lawatan kerja ke beberapa buah sekolah di kawasan Dewan Undangan Negeri Semenyih. Dalam lawatan itu yang diiringi Ahli Dewan Undangan Negeri  (ADUN) Selangor kawasan Semenyih, YB Datuk Hj Johan Abd Aziz,  beliau telah mengumumkan pembinaan Sekolah Kebangsaan (SK) Bandar Sunway Semenyih di bawah peruntukan Rancangan Malaysia ke-10 (RMK-10).

Pengumuman itu telah disambut positif oleh penduduk d kawasan berhampiran terutama Bandar Sunway dan Taman Desa Mewah. Ketika ini, anak-anak mereka bersekolah sama ada di SK Semenyih, SK Bandar Teknologi atau SK Taman Jasmin yang jaraknya antara 2-3 kilometer.
Setahun kemudian, pada bulan November 2011, Dr Hj Puad telah mengadakan lawatan  di tapak SK Bandar Sunway sekaligus memberi harapan sekolah tersebut akan terdiri dalam waktu terdekat.

Dengan siapnya SK Bandar Sunway Semenyih kelak, ia akan dapat mengurangkan kesesakan di sekolah-sekolah berdekatan terutama SK Semenyih yang kini mempunyai hampir 3,000 murid. Hari ini, buktinya dapat dilihat. Kerajaan menepati janji dan memahami keluk kesah serta keperluan rakyat. Janji ditepati, rakyat didahulukan!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads