Khamis, 13 September 2012

12 di bangi - Google Blog Search

12 di bangi - Google Blog Search


Nasi Ayam Penyet terbaik <b>di Bangi</b> RM 6 jer | Feezah Hanimoon

Posted: 02 Sep 2012 01:13 PM PDT

Lama bangat aku tak hupdate. Maklum la dah nak final year ni banyak projek yang nak kena submit serentak. Then esok dah start paper final aku. Ya Allah...permudahkanlah urusan ku.
Ok, actually short update kali ni nak suggest warung nasi ayam penyet best kat Bangi ni. Rasanya warga Bangi ni dah familiar ngan Wang Solo dan AP. Aku pernah pegi sekali je ke dua kedai ni.
Wang Solo bagi aku tak genuine la sambal ayam penyet die. Tak de moisture langsung plus biji cili tu bersepah-sepah die curah kat atas ayam aku. Then sambal die pedas giler spesis cili yang tak tumis habis. Even dah asing pon pedas tu dah meresap dalam ayam. Tapi ramai je orang...maybe diorang suke sambal ayam penyet style sambal belacan melayu tu. Price plak more than RM10 rasanya satu set.
AP plak average la..cuma ayam goreng die sejuk, means dah lama goreng. Sambal die better daripada Wang Solo. Bagi aku la...ade la ciri-ciri indon sket. Price RM10 plus jugak. Even die boleh diterima tekak la jugak kan, tapi untuk pegi lagi tu tidak la.
Ada yang lebih sedap daripada itu!
Die warung je. Plus yang meniaga tu memang indon. Pendek kata memang kedai tu kat kawasan hostel pekerja indon. Tempatnya di Seksyen 4 sebelah Petronas. Kalau tak silap nama hostel pekerja kilang tu ialah Sri Ayu. Serious sedap! Harga plak RM6 je. Murah la bagi nasi ayam penyet. Sekali datang kau mesti nak pegi lagi....jika dan hanya jika kau tak kisah makan warung.

So ni la full set yang korang dapat dengan RM6 tu. Kalau nak tmbah tempe, sayur, nasik or sambal takde extra charges. Kalau nak bantai ayam extra, ade la tambah.
Ayam + Kobis + Tempe + Pucuk ubi + Timun + Sambal sedap
Ayam die bila orang order baru goreng. Tapi die dah half cooked la...So takde la lambat dapat.


Encik B cakap tak yah tangkap gambar lama-lama sebab die dah lapar.

Lepas cedok ke pinggan sendiri, kerana gentleman lalu dicedoknya ke pinggan aku pula. Portion of course 1/3 dari portion die. HaHa.



Konon seni la ni gambar senget-benget. Aku paksa gak die snap sekeping sebelum makan. Agaknye dah lapar sangat, asal boleh je pegang kamera. Tapi turns out macam ok la...ade seni sket.
Tapi korang beware, pucuk ubi ngan kobis memang ade angin. So kekadang perut aku tak tahan, memang kembung je perut sampai esok. Tapi itu tidak langsung mematahkan semangat untuk melantak di situ lagi. Eheh =)
Just in case korang nak pegi, kat situ ade dua kedai ayam penyet sebelah-menyebelah. Yang sedap tu sebelah kiri. Sambal die pedah manis gitu. Aku suke. Tak tau la korang camne. Kalau kedai sebelah lagi tu orang kureng sket. Maybe sambal die tak berapa kick. Tak pedas tapi manis. So tak feel. HaHa. 
Cumanya air kat situ memang mahal sket. Tapi still harga warung. Air kosong 40 sen. Teh o ais RM1.50....Tak banyak choice pon. Juice takde ye...Kalau nak pegi, set dalam kepala nak jadi typical malay yang makan pakai tangan je k. 
Ouh..dah lewat. Sok exam dah. Selamat malam semua...Have a nice day =)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads