Sabtu, 9 Februari 2013

12 di sepang - Google Blog Search

12 di sepang - Google Blog Search


myMetroMayat wanita ditemui <b>di Sepang</b>

Posted: 29 Jan 2013 01:32 AM PST

Foto Menarik

SEREMBAN: Anggota Bomba dan Penyelamat giat memadam api yang marak selepas sebuah kereta terbakar di hadapan Muzium Negeri di Jalan Sungai Ujong, di sini. FOTO Hazreen Mohamad (08/02/2013)

Foto Menarik

SHAH ALAM: Lebuhraya Utara-Selatan mulai sesak dan aliran pergerakan kenderaan mulai perlahan berikutan orang ramai yang pulang ke kampung halaman masing-masing sempena perayaan Tahun Baru Cina pada 10 Feb ini. FOTO Bernama

Foto Menarik

MELAKA: Anggota bomba dan penyelamat menggunakan buih untuk memadam kebocoran sebuah pesawat ringan Cessna Piper 28 yang terhempas di tebing berdekatan kondominium Cheng Height, di sini. Juruterbang berjaya keluar dari pesawat namun cedera di kepala dan tengkuk. FOTO Mohd Khairul Helmy (07/02/2013)

Foto Menarik

KUALA LUMPUR: Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom (kiri) menunjukkan pengumuman Bonus Jubli Emas Tabung Haji di Lembaga Tabung Haji. Hadir sama Pengerusi Tabung Haji, Tan Sri Abi Musa Asa'ari Mohamed Nor (tengah) dan Ketua Pegawai Eksekutif Tabung Haji, Datuk Paduka Ismee Ismail. FOTO Izhari Ariffin

Foto Menarik

ROMPIN: Kampung Jaro antara kawasan di Rompin yang dilanda banjir apabila dinaiki air sejak malam tadi. Seramai 299 mangsa banjir daripada 76 keluarga di tujuh kampung, di sini tepaksa dipindah. FOTO Afif Abd Halim (06/02/2013)

detikSport : Hasil Tes <b>di Sepang</b> Sesuai Harapan Rossi

Posted: 07 Feb 2013 01:28 PM PST

Sepang - Valentino Rossi memang bukan pebalap tercepat selama tiga hari tes MotoGP di Sirkuit Sepang. Meski demikian, apa yang dicapai Rossi dalam tes tersebut sudah memuaskan.

Di dua hari pertama, Rossi hanya menempati posisi keempat. Pebalap Yamaha itu kemudian memperbaiki posisinya ke urutan ketiga di hari terakhir, tepat di belakang Dani Pedrosa dan Jorge Lorenzo.

Setelah dua tahun yang mengecewakan bersama Ducati, capaian Rossi di Sepang itu tentu merupakan sebuah sinyal positif. The Doctor pun menyambutnya dengan gembira.

"Saya sangat senang. Tiga hari ini sangat bagus," seru Rossi yang dikutip Autosport.

"Kami bekerja keras pada motor dan berkembang dari hari ke hari," lanjutnya.

"Hari ketiga adalah yang terbaik. Kami bisa mempertahankan selisih kurang dari setengah detik dibandingkan dengan pole position dan catatan waktunya membaik, yang mana itu menarik," kata Rossi.

"Hari ini kami finis ketiga, yang mana secara teori berarti ada di baris terdepan. Jadi, saya sangat senang dengan tes pertama ini," akunya.

Sementara itu, Direktur Tim Yamaha, Massimo Meregalli, yakin hasil tes ini telah mengurangi tekanan yang dirasakan oleh Rossi dalam beberapa waktu terakhir.

"Dia telah menghilangkan banyak beban dari bahunya," ujar Meregalli.

"Saya melihatnya sangat senang karena dia akhirnya kembali mengendarai motor yang dia sukai, yang mana itu merupakan sesuatu yang dia inginkan. Saya tak bisa bilang lebih banyak lagi," tuturnya.

( mfi / cas )

Tetap update informasi di manapun dengan http://m.detik.com dari browser ponsel anda!


Tiada ulasan:

Catat Komen

ads