Isnin, 1 April 2013

12 di sepang - Google Blog Search

12 di sepang - Google Blog Search


Kimi Raikkonen Azam Kekalkan Kejuaraan <b>Di Sepang</b> Ahad Ini - Tv3

Posted: 22 Mar 2013 06:00 AM PDT

22/03/2013 21:00:00

Selepas mengungguli perlumbaan sulung F1 di Melbourne minggu lalu, bekas juara dunia 2007, Kimi Raikkonen tidak akan membuat sebarang perubahan menjelang perlumbaan Petronas Grand Prix Malaysia ahad ini.

Meskipun menyedari cuaca panas dan keadaan litar mencabar Kimi dengan jolokan nama Iceman tetap optimis untuk melakar podium kedua musim ini.

Sekaligus kejuaraan ketiga dalam kariernya di Litar Antarabangsa Sepang (SIC)

Kemenangan di GP Australia sebelum ini meneruskan rentak cemerlang pasukan Lotus yang bangkit dengan prestasi menakjubkan pada akhir musim 2012.

Dan petanda baik buat Kimi 33 tahun, yang melakar kemenangan kedua setelah kembali semula ke F1 tahun lalu selepas dua tahun menyertai sukan rali.

Namun litar Sepang sukar diramal menyaksikan pemandu Finland itu menamatkan saingan di tangga kelima musim lalu.

Selama beberapa dekad, Lotus juga telah berjaya melakukan revolusi dalam sukan pemotoran dengan mempamerkan kehebatan khususnya aspek kejuruteraan dan tidak dinafikan cuaca serta keadaan permukaan trek yang mencabar di Sepang memerlukan kepakaran pasukan memilih tayar bersesuaian.

Selain Kimi, Lotus Renault turut mempertaruhkan seorang lagi pemandu, Romain Gosjean yang meraih kedudukan ke-10 di Melbourne minggu lalu.

Vettel Sambar Petak Utama <b>Di Sepang</b> | MyNewsHub

Posted: 23 Mar 2013 04:12 AM PDT

Vettel Sambar Petak Utama Di Litar Sepang

SEPANG – Pemandu Jerman Sebastian Vettel menyambar petak pertama pada perlumbaan F1 Petronas Grand Prix Malaysia 2013 selepas mencatatkan masa terpantas sesi kelayakan di sini Sabtu.

Pelumba pasukan Infiniti Red Bull Racing itu merakam masa satu minit 49.674 saat. Pencapaian petak utama itu merupakan kedua berturut-turut selepas Grand Prix Australia di Melbourne, Ahad lepas.

Pelumba Brazil Felipe Massa (Scuderia Ferrari) menamatkan sesi kelayakan di tempat kedua dengan masa 1:50.587s diikuti rakan sepasukan Alonso Fernando (Sepanyol) dengan masa 1:50.727s. – BERNAMA

Iklan Teks:

Artikel Berkaitan:

PERINGATAN: Mynewshub tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Gambar Artis Malaysia Melalak <b>Di</b> Litar <b>Sepang</b>

Posted: 18 Mar 2013 10:59 AM PDT

" ); (function() { var nn = document.createElement('script'); nn.type = 'text/javascript'; nn.src = 'http://synad2.nuffnang.com.my/lr.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(nn, s.nextSibling); })();

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads