Isnin, 10 Jun 2013

12 di sepang - Google Blog Search

12 di sepang - Google Blog Search


:: cina islam | 2013 ::: Hanipa bersaing 4 penjuru <b>di Sepang</b>

Posted: 20 Apr 2013 02:04 AM PDT

9 Jamadil Akhir 1434 H. [MOD] -

SEPANG: Mohamed Hanipa Maidin, Ahli Jawatankuasa Kerja PAS Pusat berhadapan pertarungan empat penjuru bagi Parlimen P113 Sepang. 
Lawan beliau ialah penyandang kerusi ini iaitu Dato' Ir. Mohd Zin Mohamed dari Barisan Nasional.
Dua lagi adalah dari calon bebas iaitu Dato' Haji Suhaimi Mohd Ghazali dan Hanafiah Mohamad. 
Pada PRU12 tahun 2008, Dato' Ir. Mohd Zin Mohamed menewaskan calon PAS Mohamed Makki Ahmad dengan majoriti 4,849. 
Pada PRU11 tahun 2004, beliau menang dengan majoriti 18,837 undi. Berdasarkan perkembangan semasa dan pergolakan dalaman Umno, tidak mustahil kali ini kerusi Parlimen Sepang jatuh ke tangan Pakatan Rakyat.
"Kehadiran dua calon bebas dari Umno, menunjukkan ada sesuatu yang tidak kena. Berdasarkan tinjauan yang telah kita lakukan beberapa bulan lalu, peluang untuk PR mencipta kejutan tidak mustahil kerana rakyat sudah sedia membuat perubahan," demikian kata Mohamed Hanipa Maidin, calon parlimen PAS.
Hanipa juga menyatakan bahawa PR akan menjalankan kempan secara bersih dan tidak menyerang keburukan individu. 
PR bakal menyatakan polisi dan manifestonya dalam usaha meyakinkan pengundi. Beliau juga menyatakan keyakinan bahawa sejarah bakal tercipta di parlimen Sepang. 
Bagi DUN pula, N54 Tanjong Sepat menyaksikan pertembungan tiga penjuru iaitu Nisman Yusuf (BN), Ir Mohd Haslin Hassan (PAS) dan Muventhen Munusamy (Bebas).
N55 Dengkil juga melibatkan pertarungan tiga penjuru iaitu Shahrom Md Sharif (BN), Borhan Aman Shah (PKR), dan Azmi Othman (KITA).
N56 Sungai Pelek menampilkan persaingan empat penjuru iaitu Ng Chong Sing (BN), Lai Nyuk Lan (DAP), Ab Manaf Suhardi (Bebas) dan Zakaria Mohd Mokhtar (KITA).

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads