Jumaat, 15 Mac 2013

12 di petaling jaya - Google Blog Search

12 di petaling jaya - Google Blog Search


Ceramah Keibubapaan <b>di Petaling Jaya</b> ~ Biarlah Gambar Berbicara

Posted: 24 Feb 2013 01:51 AM PST

Syukur,pertama kali tadi dalam mesyuarat PIBG saya menyampaikan ceramah Keibubapan di depan ramai kaun India. Saya mencuba sedaya upaya agar ceramah ini tidak dilihat sebagai ceramah agama,walaupun saya lulusan Agama. 

Ada selitan dan sorotan dari Al-Qur'an, namun itu ditutup supaya mereka tidak merasa ketidak enakan. Masa satu jam berlalu pantas, tidak sempat menghurai sedalamnya peranan sebagai manusia.

Kebetulan mereka baru habis mesyuarat, mungkin kepala dah teringat rumah. Saya singkatkan,hingga 1 jam 10 minit. Syukur, YDP baru datang menemui dan meminta nombor telefon untuk diajak ceramah sekali lagi di sekolah yang lain.

Akuinya, isi ceramah saya sangat bagus untuk anak-anak juga.Terima Kasih buat sahabat Abumusyairi Alkhattab atas jemputan untuk kali kedua ini. Terus kan perjuangan hidup ini walaupun ia singkat cuma

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads