Ahad, 9 September 2012

12 di shah alam - Google Blog Search

12 di shah alam - Google Blog Search


Merdeka: Najib ucap esok, Anwar <b>di Shah Alam</b> malam ini

Posted: 30 Aug 2012 07:27 AM PDT

Merdeka : Najib ucap esok, Anwar di Shah Alam malam ini

SHAH ALAM – Kurang dua jam lagi menjelang detik pukul 12 tengah malam, sambutan Hari Kemerdekaan ke-55 bakal berlangsung di Dataran Kemerdekaan Shah Alam dan orang ramai bakal menyaksikan kemuncak acaranya iaitu pertunjukan bunga api selama lebih kurang tujuh minit.

Timbalan Pengarah Korporat Majlis Bandar Raya Shah Alam (MBSA), Shahrin Ahmad berkata, sebelum kemuncak itu, pengunjung akan dihiburkan dengan persembahan lagu-lagu patriotik dan persembahan band daripada Majlis Perbandaran Subang Jaya (MPSJ).

"Kerajaan Negeri Selangor turut menyediakan persembahan kebudayaan dan kesenian dibawakan oleh Perbadanan Adat-adat Melayu dan Warisan Negeri Selangor (Padat) bagi menyerikan majlis telah bermula sejak jam 8.30 malam ini.

"Turut mengambil bahagian dalam perbarisan bersejarah ini termasuklah kakitangan agensi-agensi Kerajaan Negeri Selangor," katanya ketika dihubungi wartawan hari ini.

Tambah beliau lagi, Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim akan memberi ucapan kemerdekaan pada pukul 10 malam manakala Penasihat Ekonomi Negeri, Datuk Seri Anwar Ibrahim dijangka berucap menjelang detik 12 malam nanti.

"Menariknya, tema kemerdekaan yang kami bawakan ini berbeza dengan kerajaan pusat.

"Kami akan menyambut kemerdekaan menggunakan tema yang berbeza iaitu Sebangsa Senegara Sejiwa iaitu tema Pakatan Rakyat (PR) bagi menyambut Hari Kemerdekaan negara di peringkat negeri," katanya lagi.

Menurutnya lagi, laluan jalan raya di Persiaran Damai, Persiaran Bandaraya ditutup kepada kenderaan bagi memastikan majlis malam ini dan kawalan lintas dibuat oleh penguasa MBSA sendiri.

Sementara itu juga, di Kuala Lumpur turut menjadi tumpuan bagi merayakan sambutan ambang kemerdekaan malam ini.

Antaranya Kuala Lumpur City Centre (KLCC) bakal memukau orang ramai yang hadir dengan pertunjukan KLCC Lake Symphony Fountain.

Malah malam ini beberapa persembahan daripada artis-artis tempatan turut akan memeriahkan acara yang dijadualkan pada jam 9 malam ini disitu.

Acara kemuncak antara yang dinanti, iaitu pertunjukan bunga api bakal berlatarbelakangkan Menara Berkembar Petronas.

Sambutan tersebut akan dijalankan di Esplanade, KLCC Park.

Manakala esok, lokasi bersejarah Dataran Merdeka di ibu negara akan menjadi tumpuan perbarisan manakala Perhimpunan Merdeka 55: Janji Ditepati di Stadium Nasional Bukit Jalil.
- POLITIK & BERITA TERKINI @ forblogger.net.

Login Social Reader

5.0

Majlis Sambutan Ambang Merdeka <b>di Shah Alam</b>, Selangor (30 <b>...</b>

Posted: 01 Sep 2012 07:43 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]Majlis Sambutan Ambang Merdeka di Shah Alam, Selangor (30 Ogos 2012). 1 September 2012 ... juga memerlukan seorg PM yg pernah merasai dipecat, dipenjara, dihina,dikeji,dicaci,dimaki, di......(1001 macam di..lagi- hasil kerja syaitan yg ...

JOMO MALAYA: Lagi Kes ROGOL <b>DI Shah Alam</b>... Tahniah <b>...</b>

Posted: 01 Sep 2012 07:10 PM PDT

UCAPAN PENGGULUNGAN DATO SERI NAJIB TUN RAZAK, PRESIDEN UMNO: "Panji-panji telah kita kibarkan, alah undur, berpantang ajal, pertahankanlah ia, gendonglah ia hingga kudrat yang terakhir. Ayuh! ayuh! ayuh! semua ke medan perang. Insya-Allah kemenangan pasti milik kita. Demi Islam, demi Melayu, demi Malaysia!

SELAMAT DATANG KE BLOG JOMO MALAYA!!! JOMO MALAYA TIDAK AKAN BERTANGGUNGJAWAB DI ATAS SEMUA KOMEN-KOMEN ANDA... HAK ANDA UNTUK BERKATA APA, TAPI, JAGA-JAGALAH TIAP TUTUR KATA ANDA!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads