Sabtu, 17 November 2012

12 di bangi - Google Blog Search

12 di bangi - Google Blog Search


mmt Qlix: Tempat makan best <b>di</b> Bandar Baru <b>Bangi</b> - Siri II

Posted: 12 Nov 2012 12:41 AM PST

Tak sangka post pasal makan yang lepas banyak view, ok sambung Part II pulak. Kali ni kita tengok mana tempat makan yang best sekitar Bangi time malam2 dan sesuai untuk bawa keluarga tercinta yang recommended by me. Kita mula dengan masakan goreng2 dan panas2 dulu ye. Ok check it out!
Pilihan untuk makanan goreng2 & panas2
Nim's Little Island - Jalan Teratai (Sungai Ramal Dalam), Kajang 
Walaupun alamat Kajang, tapi kira Bangi jugak la sebab dekat je. Kalau mengidam tomyam yang best, saya mesti pegi kat sini, sebab kat sini ada tomyam kelapa muda yang memang special. Tomyam tu dihidang dalam kelapa muda dan kuahnya guna air kelapa muda. Memang perggh meletop! Masakan lain pun sedap2 dan satu lagi yang special kat sini ada macam2 pilihan air yang unik. Ada soda ceria, soda gembira, soda sedih pun ade. Datang la sini memang berbaloi. Cuma jalan ke sini mungkin susah sikit, tapi boleh google.
Tom yam kelapa Muda special kat Nim's Little Island
Sup Urat Keting (UK) - No. 80, Seksyen 7, Bandar Baru Bangi
Kalau nak rasa sup yang sedap panas2 boleh lah datang ke sini. Yang special dia ada sup urat keting, yang orang kata dapat menambah tenaga. Tak tau la betul ke tidak. Tapi sup kat sini boleh tahan. Ada macam2, sup perut, tulang, ayam dan daging. Sate kat sini pun sedap. Kalau nak rasa kelainan sate selain sate kajang boleh la rasa sate kat sini. 
Wadihana Islamic Kitchen 
- No.2, Jalan Medan Pusat 2C, 3B Curve Business Park, Seksyen 9, B.B. Bangi 
Makanan kat sini banyak pilihan dan semuanya boleh dikatakan sedap. Presentation makanan pun menyelerakan. Waiter2 kat sini pun friendly, kalau masuk je dorang bagi salam. Kat sini boleh try makanan Johor macam Laksa Johor, Nasi Ambeng dll. Western pun ada dan terbaru ada makanan Jepun teppanyaki dan sushi. Cuma mungkin harga makanan kat sini agak mahal berbanding tempat lain. Tapi insyaAllah makanannya tak mengecewakan. Oh ye, restoran ni bukak juga untuk sarapan pagi. 
Ana Ikan Bakar Petai - Persiaran Kemajuan  (Bersebelahan Balai Bomba), Bandar Baru Bangi
Ini adalah cawangan Ana Ikan Bakar Petai yang memang famous kat Kuantan. Hari2 kalau lalu kat sini memang penuh je. Sebab ikan bakar kat sini memang sedap, servis pun cepat. Pelbagai pilihan jenis ikan mengikut selera anda. Jangan lupa order sotong goreng tepung, terbaik!
Perantau Hill - Lot 5070, Jalan Air Hitam, Sg. Merab Luar, Bangi
Restoran ni terletak di tepi jalan menuju ke Pintu 1 Putrajaya dari Bandar Baru Bangi. Restoran ni luas dan memang sesuai kalau bawak keluarga yang besar. Macam-macam pilihan jenis makanan panas2 dan juga western. Masakan kat sini boleh tahan, cuba kadang2 tak konsisten sebab mungkin ramai tukang masak kot. Tapi ok la not bad.

Hot Bangi Char Koay Teow - Jln. Medan Pusat Bandar 4A, Seksyen 9, BBB
Haa yang ni untuk peminat2 char kuey teow. Menariknya restoran ini hanya ada 2 menu, ya 2 menu sahaja iaitu of course la char kuey teow dan nasi lemak. Dua-dua char kuey teow dan nasi lemak kat sini memang sedap. Boleh tahan la sebab itu memang dorang punya specialty. Kalau tak cukup sepinggan boleh order berpinggan2.

Warung Dusun Gearbox - Persiaran Jaya (Seksyen 9), Bandar Baru Bangi  
Restoran ni pun tepi jalan jugak. Kalau dari tol Kajang Highway PLUS, straight je ke arah BBB nanti nampak la signboard dia dan banyak kereta parking tepi jalan. Kat sini yang specialnya tak lain dan tak bukan sup gearbox la. Memang jadi tumpuan penggemar gearbox dan sape2 yang suka sedut tulang lembu hehe. Masakan panas2 lain pun ada. Ikan bakar pun ada. Sesuai jugak kalau nak bawak family ke sini, sekali sekala pekena sup gearbox.
Ok, itu dulu untuk kali ni. lepas ni kita sambung untuk tempat makan western pulak ye. Tungguu...
mmt: Makan jangan tak makan, tapi jangan lewat malam nanti bunc*t. hehe

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads