Sabtu, 16 Mac 2013

12 di semenyih - Google Blog Search

12 di semenyih - Google Blog Search


Ceramah Datuk Seri Anwar Ibrahim <b>di Semenyih</b> & Rembau 16 Mac <b>...</b>

Posted: 13 Mar 2013 07:45 PM PDT

Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim akan menyampaikan ceramahnya sempena program siri Jelajah Merdeka Rakyat di DUN Semenyih (Selangor) & Parlimen Rembau (Negeri Sembilan) pada 16 Mac ini.

Anwar Sabak BernamCeramah di Semenyih itu akan diadakan di Padang Majlis Perbandaran Kajang (MPKJ) Semenyih, Hulu Langat bermula jam 8.30 malam hingga 12 tengah malam.

Antara barisan penceramah malam itu yang akan bersama Anwar terdiri daripada Ahli Parlimen Hulu Langat, Dr Che Rosli Che Mat, Ahli Parlimen Ampang, Zuraida Kamruddin, Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Batu Caves, Amiruddin Shari dan T Chandra Mohan.

Manakala ceramah seterusnya di Rembau akan diadakan di Markaz KEADILAN Kg Pedas Tengah, Rembau, Negeri Sembilan jam 8.30 malam hingga 12 tengah malam.

Penceramah yang akan turut serta dengan Ketua Pembangkang itu terdiri daripada Mantan Panglima Angkatan Tentera Darat, Jeneral (B) Tan Sri Md Hashim Hussein, Pengrusi Majlis Pimpinan Negeri (MPN) Negeri Sembilan, Datuk Kamarul Baharin Abbas, Ahli Parlimen Rasah, Anthony Loke Siew Fook dan Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Paroi, Mohd Taufik Abdul Ghani.

Short URL: http://www.keadilandaily.com/?p=47280

Pesuruhjaya Sumpah <b>Di Semenyih</b> - Bandar Tasik Kesuma

Posted: 05 Mar 2013 02:27 AM PST

Puas mencari pejabat pesuruhjaya sumpah di Semenyih. Nak pitam mencari di tengah-tengah panas menjenguk dari setiap inci blok-blok kedai di pekan Semenyih. Mujur terjumpa satu yang terletak bertentangan dengan bahagian sisi Restoran Jamek Maju dan betul-betul di belakang kedai aksesori kereta. Khabarnya ada satu lagi terletak sebaris dengan Maybank Semenyih.

Kadang-kadang tiada siapa pun yang peduli siapa Pesuruhjaya Sumpah, kenapa pejabat kecil saja tak seperti pejabat peguam yang besar dan kenapa khidmat mereka diperlukan.

Kita memerlukan Pesuruhjaya Sumpah untuk mengesahkan pengakuan bersumpah. Manakala seseorang yang ingin memohon sebagai Pesuruhjaya Sumpah mestilah :
- seorang warganegara Malaysia
- berumur lebih 21 tahun dan tidak lebih 65 tahun.
- mempunyai kelakuan baik
- fasih bertutur dan menulis dalam Bahasa Malaysia
- sihat yang merangkumi fizikal dan mental
- tiada rekod jenayah
- tidak pernah bankrap
- mempunyai kelulusan SPM/MCE

Siapakah yang boleh memohon menjadi Pesuruhjaya Sumpah :
- Pegawai dalam sektor kerajaan yang telah pencen.
- Pekerja dalam sektor swasta atau bekerja sendiri.

Mereka juga dikehendaki mengambil peperiksaan khas dan markah lulus lebih 50%. Mereka juga mestilah sentiasa mengemaskini pengetahuan mereka tentang hal berkaitan dokumentasi.

Nampak macam senang tapi susah juga untuk menjadi seorang Pesuruhjaya Sumpah.

Dapatkan khidmat Pesuruhjaya Sumpah di Semenyih disini :

No. 25, Tingkat Bawah Kiri, Jln Pasar Baru Semenyih, Selangor Darul Ehsan. Email : happystar9909@yahoo.com (012-2073979)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads