Sabtu, 23 Mac 2013

di negeri selangor - Google Blog Search

di negeri selangor - Google Blog Search


JAWATAN KOSONG <b>DI</b> JABATAN KESIHATAN <b>NEGERI SELANGOR</b>

Posted: 18 Feb 2013 02:13 AM PST

Kekosongan di Jabatan Kesihatan Negeri Selangor
1. Penolong Pegawai Teknologi Maklumat (F29)
Tarikh Tutup: 26 Februari 2013

MAKLUMAT LANJUT IKLAN JAWATAN

[tanda terima kasih anda, klik iklan satu kali]

Isu Ciptaan Padamkan Kisah TALAM Dan Curi Pasir <b>Di Negeri</b> <b>...</b>

Posted: 19 Mar 2013 09:25 PM PDT

015830153

Sama ada sengaja atau tidak sengaja , di rancang atau pun tidak tetapi yang pasti nya ada lah isu wang rakyat Selangor yang di guna kan secara licik melalui "bailout" kepada Syarikat TALAM dan juga isu mencuri pasir yang giat berlaku di negeri Selangor yang terpadam begitu sahaja oleh isu isu nasional dan isu ciptaan sebagai alihan.

Isu isu ciptaan  yang melibat kan pelbagai watak yang bukan dari kalangan ahli politik juga  di seret ke dalam kancah politik untuk mengkabui kerja licik  oleh talibarut anak syarikat negeri Selangor.

Kisah membunuh diri dengan terjun dari bangunan SPRM oleh pekerja DAP ia itu Teoh Beng Hock juga menjadi kan Pakatan Rakyat dari pihak yang berada di kedudukan bertahan menjadi pihak yang membuat serangan dengan mengambil kesempatan dari kematian nya.

Maka dengan hal hal dan perkara sebegini maka perhatian rakyat khusus nya negeri Selangor teralih kepada isu isu yang di cipta kan sama ada dengan sengaja atau pun tidak.Sedang kegiatan mencuri pasir begitu pesat, keseluruhan tumpuan rakyat teralih kepada isu isu yang menyebab kan kerajaan BN dan UMNO berada di dalam posisi menjawap dan bertahan.

Pernah juga di ada kan perbicaraan oleh SELCAT untuk hal pasir ini dengan tuduhan rasuah pada kakitangan di dalam anak syarikat negeri Selangor tetapi tidak lansung mendatang kan impak kepada masyarakat.Ia berlalu tanpa apa apa kesan yang besar dan mati begitu sahaja.

Wang rakyat Selangor yang menjadi wang pembela kepada hutang TALAM tidak menjadi penting berbanding dengan kes peribadi yang di kena kan kepada mantan MB Selangor Datuk Khir Toyo.Pembangkang dengan bantuan media nya berjaya menjadi kan isu peribadi Datuk Khir Toyo sebagai lebih penting dari alihan wang membela syarikat kroni bukan melayu.

Isu isu seperti perilaku Datuk Hassan Ali dengan perjuangan anti-murtad nya juga membenam kan hal hal lain nya di negeri Selangor.Rakyat tertumpu sebentar kepada isu ini.

Ada kah isu air juga isu ciptaan oleh pihak Pakatan Rakyat di negeri Selangor kerana di penghujung isu ,kerajaan negeri Selangor menawar kan untuk membeli syarikat konsensi air atas alasan yang telah di sedia kan setelah sekian lama bermain catur dengan masalah air.

Selain itu hal hal sampah yang begitu kecoh di negeri Selangor yang konon nya di selesai kan dengan wakil DAP Ronnie Liu mendapat kuasa membeli kompaktus atau lori sampah bagi pihak kerajaan negeri dari negeri China.

Ini semua menyebab kan kes membabit kan kepentingan rakyat teralih, apabila tumpuan teralih maka kes kecurian pasir terpadam begitu sahaja sedang ketika di tulis ini ia nya masih giat di lakukan , tambahan kerajaan Pakatan Selangor berada di ambang sore atau pun di saat saat akhir pemerintahan nya.

Saiapa kah rakyat negeri Selangor yang masih  bercerita tentang pencuri pasir di waktu ini? Siapa pula yang mahu bercerita tentang wang 1 billion negeri Selangor yang lesap menguna kan kebijaksanaan pengalaman koperat Khalid Ibrahim dan seorang lagi anak Ibrahim bergaji RM1 sebagai penasihat ? Semua rakyat sedang sebuk melayani isu isu yang tercipta sebagai isu alihan.Begitu lah licik nya kerajaan pimpinan Pakatan Rakyat membuat silap mata di siang hari.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads