ads

Ahad, 3 Julai 2011

12 di kuala kubu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kuala kubu - Google Blog Search


<b>di</b> sini aku menulis: <b>Kuala Kubu</b> Yang Dahulu

Posted: 30 Jun 2011 04:32 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]Perlombongan bijih timah menjadi nadi Kuala Kubu buat sekian lamanya. Kini boleh dilihat kesan-kesan perlombongan, bekas-bekas lombong menjadi sebahagian dari landskap Kuala Kubu Bharu. Ianya menjadi nostalgia yang ...

12 di port klang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di port klang - Google Blog Search


Rames Studios: Leaving the Ship @ <b>Port Klang</b>

Posted: 03 Jul 2011 07:00 AM PDT

I'm from Kuala Lumpur, Malaysia. Currently working as Art Director for Astro (All Asia Broadcast Centre). I like photography, vectors... basically anything that got to do with graphics. Can't live without Photoshop and Flash lol. All the photos taken with my Nikon D90. Last but not least, thanks for your visit here :). Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

12 di tanjung karang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di tanjung karang - Google Blog Search


MAMA ADIK.....: kenduri <b>di tanjung karang</b>

Posted: 27 Jun 2011 09:25 PM PDT

sabtu yang lepas.. mak mertuaku wat kenduri kecik2 je.. tok anak2 cucu baru dia... kenduri cukur jambul.. kali nie 2 cucu baru serentak.. (teraa tuuuu) heheheh sampai2 aje umah mak dah ramai.. tgk2 ada buai... alhamdullilah ramai gak laa yg datang... dan lauk2 pun habis gak... amin2...

hari tu tak kemana pun ... penat sangat ... apa2 pun tahniah pada kedua adik ipar yang dapat cahaya mata baru... 

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

12 di bukit lanjan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bukit lanjan - Google Blog Search


mesin taip buruk: Eli Wong mati terbakar.... PRK <b>di</b> DUN <b>Bukit Lanjan</b>?

Posted: 13 Mar 2011 01:54 AM PST


Gempar! Elizabeth Wong maut dalam kejadian kebakaran sebuah studio apartment di Damansara Perdana hari ini. Maknanya akan berlangsung pilihan raya kecil di DUN Bukit Lanjan?

Sabar... sabar.... Elizabeth Wong yang dimaksudkan ialah seorang guru berusia 25 tahun, bukannya ratu porno Selangor tu. Kebetulan namanya sahaja sama! Wow... Kalau betul Elizabeth ratu porno tu, bukan setakat studio apartment, tapi hutan-belukarnya pun turut terbakar!

Passtt... Khabarnya hati Eli Wong terbakar sebab bakal digugurkan dari jawatan Exco... Betul ke? Dan apa khabar lelaki bernama Helmi tu ye?

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

12 di dengkil - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di dengkil - Google Blog Search


Jurnal Rizai Reeani: Azim dan Masjid <b>di Dengkil</b>

Posted: 23 Jun 2011 08:45 PM PDT


HARI ini saya ketemu dengan kawan sekelas sejak dari diploma dulu iaitu Azim.  Bekerja di CUCMS, tidak jauh dari tempat kerja saya. rasanya, sudah hampir setengah tahun juga saya tidak bertemunya. Itupun, kami berjumpa kerana saya menumpang keretanya untuk menunaikan solat Jumaat.

Bertentang mata dengannya, tiada apa sangat yang berubah. Azim masih seperti dulu, seorang yang peramah dan matang orangnya. Mungkin kerana perbezaan umur antara kami, dia sudah saya anggap seperti abang.

Kali ini, saya tidak lagi ke surau bomba itu sebaliknya ke masjid di sebuah perkampungan yang terletak di Dengkil. Subhanallah, dalam kawasan kampung sebegini, wujudnya masjid yang sangat cantik seni binanya. Siap dipasang penghawa dingin lagi. Memang saya amat kagum dengan seni bina masjid tersebut. Dan apabila melihat rak yang menempatkan Al-Quran dan buku-buku, saya percaya, penduduk kampung ini selalu mengimarahkan masjid tersebut. Apatah lagi melihat jadual aktiviti yang dicatit pada papan putih. Padat. Bukan sahaja aktiviti biasa seperti ceramah dan gotong-royong, malah ada juga senaman pagi, pertandingan hafazan dan kelas-kelas agama.

Insha-Allah, jika diberi kesempatan, minggu depan saya akan bertandang ke sana lagi. Tidak puas menatap keindahan masjid di kampung kecil itu.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

12 di sungai tenggi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sungai tenggi - Google Blog Search


Blog Felda: felda <b>sungai tengi</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Jun 2011 06:52 AM PDT

Sdr Rebin Birham, Setiausaha Biro Masyarakat Felda dan Orang Asal (kanan sekali) bergambar dengan pengusaha ikan air tawar di Felda Gedangsa.

Dari kiri: Sdr Karip, Pengerusi Biro Masyarakat Felda dan Orang Negeri Sembilan merangkap Bendahari Biro Masyarakat Biro Felda dan Orang Asal PKR Pusat, dan Suhaimi Said, Pengerusi Biro Masyarakat Felda dan Orang Asal PKR Pusat bergambar bersama-sama Pengusaha Ikan Air Tawar di Felda Gedangsa. Peneroka-peneroka Felda Gedangsa yang juga pengusaha Ikan Air Tawar di Felda Gedangsa telah memohon agar kolam-kolam ikan mereka diberikan tol. Permohonan mereka telah ditolak semasa pentadbiran Kerajaan UMNO/BN Selangor dahulu walaupun mereka telah mengerjakan kawasan kolam itu sejak hampir 30 tahun yang lampau, dan permohonan mereka dibawah pemerintahan Pakatan Rakyat masih juga tidak memperolehi kelulusan. Task Force Felda Selangor telah membuat perakuan kepada Kerajaan Negeri Selangor supaya tanah-tanah kolam ikan itu diberikan kelulusan tol, dan perakuan ini telah disampaikan kepada YAB Menteri Besar Selangor, dan Task Force Felda Negeri Selangor serta Biro Masyarakat Felda PKR mengesyorkan supaya permohonan daripada pengusaha-pengusaha ikan air tawar di Felda Gedangsa ini diberikan kelulusan segera dari pihak Kerajaan Negeri Selangor melalui Pejabat Tanah Daerah Hulu Selangor.

Bergambar bersama-sama pengusaha Ikan Air Tawar di Felda Gedangsa.

Dialog bersama-sama peneroka-peneroka Felda Suharto. Antara isu yang diketengahkan adalah mengenai geran tanah peneroka-peneroka Fasa 6 Felda Suharto dan peneroka-peneroka Felda Sungai Tengi Selatan. Peneroka-peneroka ini telah pun menjelaskan BK mereka kepada Felda, mereka juga telah menjelaskan cac melalui Felda; tetapi hingga kini Felda masih enggan mengesyorkan kepada Kerajaan Negeri Selangor supaya geran bagi ladang-ladang mereka dikeluarkan. Kuasa sebenar bagi mengeluarkan geran terletak kepada Kerajaan Negeri dan Biro Masyarakat Felda PKR dan Task Force Felda Negeri Selangor telah memanjangkan pandangan kepada Kerajaan Negeri Selangor agar geran tanah peneroka-peneroka berkenaan dikeluarkan samada Felda membuat pengesyoran atau sebaliknya.

Tekun menghayati dialog yang diadakan. Didalam dialog di Felda Suharto itu, masalah perumahan bagi anak-anak peneroka dari generasi kedua dan ketiga ditimbulkan untuk golongan itu yang tinggal di Felda Gedangsa, Suharto, Sg Tengi, Sg Tengi Selatan dan Sungai Buaya. Terdapat seluas 32.6 ekar tanah kerajaan di Felda Suharto yang sudah dikenalpasti boleh dimajukan sebagai kawasan perumahan bagi generasi kedua dan ketiga; dan pihak Kerajaan Negeri Selangor dicadang melaksanakan projek perumahan untuk rumah-rumah mampu-milik oleh generasi kedua dan ketiga di kawasan tersebut melalui Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor.

Suhaimi Said memberikan pandangannya didalam Majlis Dialog di Felda Suharto tersebut. Sdr Rebin Birham sedang serius berbincang dengan Ketua PKR Cabang Hulu Selangor. Dibelakang kiri, Sdr Abu Nasir, Pengerusi Biro Masyarakat Felda dan Orang Asal PKR Selangor dan dibelah kanan, Sdr Karip, Pengerusi Biro Masyarakat Felda dan Orang Asal Negeri Sembilan.

Sdr Shamsul Iskandar, Ketua Angkatan Muda PKR merangkap Pengerusi Task Force Felda Negeri Selangor mewakili YB Elizabeth Wong didalam Majlis Dialog di Felda Suharto tersebut.

Sdr Nasar, Ketua PKR Cabang Hulu Selangor memberikan pandangan beliau.


Sdr Samsul Iskandar berucap di Majlis Dialog bersama-sama Anggota JKK Felda Sg Tengi.

Sdr Rebin membentangkan tugas yang telah dan akan dimainkan oleh Biro Masyarakat Felda PKR dan Task Force Felda Negeri ASelangor kepada Anggota JKK Felda Sg Tengi.

Dari kiri: Sdr Shamsul Iskandar, Sdr Suhaimi Said dan Sdr Karip.

Sdr Rebin memberikan pandangannya mewakili Biro Masyarakat Felda.

Suhaimi Said memulakan ucapannya dengan gurauannya bertanya mengenai harga gula di Felda Sg Tengi. Apabila dijawab harga gula berharga RM2.30untuk 1 kilo beliau menyampuk bahawa harga itu mahal sedangkan di kawasannya di Temerloh harganya murah kalau dibeli 2, gula-gula, boleh dibeli dengan harga 10 atau 20 sen.

Inilah Kak Yah, tuan punya Restoran tempat kami berdialog. Dia cukup gembira bertemu Suhaimi Said dan Kak Hendon. Kami menghabiskan masa 3 minggu di kawasan Felda di Hulu Selangor semasa PRK Hulu Selangor dahulu, dan di kedai Kak Yah inilah kami menjamu selera setiap hari.

Minum dulu!

Sebelah kiri: Wak, Ketua Kampong Sg Tengi, dan kanan Hj Shukur, Pengarah/Penhyelaras DUN Ulu Bernam.

Kak Hendon juga terlibat didalam kursus pendek yang dibentangkan oleh Tuan Haji Nordin, seorang pakar motivasi yang dibawakan khas dari Melaka.

Masing-masing kena membuat kira-kira didalam kertas yang dikemukakan oleh Haji Nordin.

Masih belum siap?

M Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

12 di bangi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bangi - Google Blog Search


Dr Shafie Abu Bakar: Kebakaran Besar <b>Di</b> Pekan <b>Bangi</b>

Posted: 02 Jul 2011 04:05 PM PDT

Pekan Bangi, 30 Rajab = 02 Julai (Sabtu):

9 buah kedai sederet di Pekan Bangi terbakar pagi ini. Api merebak dari kedai makan kira-kira jam 2.30 pagi dan segera merebak ke kedai-kedai lain yang hanya bertiang batu, tetapi bahagian yang lain daripada papan (kayu). Dijangka berlaku litar pintas. Menurut pegawai bomba Encik Khairuddin, pihak bomba menerima maklumat jam 3.00 pagi dan dapat sampai ke Pekan Bangi, tempat terbakar 12 minit kemudian. Menurutnya 4 buah kereta bomba tiba ke lokasi, 2 buah dari Bangi, 1 buah dari Kajang dan 1 buah dari Serdang. Operasi diketuai oleh Haji Imran Ahmad Pegawai Bomba dari Bandar Baru Bangi. Menurutnya `Api segera merebak oleh kerana bahagian bangunan berusia 70 tahun itu adalah dari kayu dan tidak dapat diselamatkan, walaupun bekalan air tidak terganggu.

Adun Bangi mendapat maklumat jam 8.30 pagi ketika bersiap ke Program di Cheras Jaya. Adun mengarahkan Haji Rushdi bersiap dengan bantuan dan peruntukan tambahan, selain dari kewangan yang ada pada Adun. Arahan juga agar pengiring-pengiring ikut sama. Dalam masa membuat persediaan Adun segera ke Cheras Jaya yang turut ke sana YB Teo Nie Ching Ahli Parlimen Serdang. Dari program di sana bersama pengiring-pengiring Adun berkejar ke Pekan Bangi dan tiba di lokasi jam 11.00 pagi menemui Pegawai-Pegawai Bomba, pemilik-Pemilik Kedai yang terbakar dan melihat kerja-kerja memadam masih sedang dilakukan. YB Teo Nie Ching yang juga dari Program di Cheras Jaya bersama pengiring turut sama tiba. Adun Bangi yang bertemu mangsa-mangsa mensenaraikan nama-nama mereka yang kehilangan bangunan dan harta, iaitu seramai 8 orang (seorang memiliki dua unit kedai). Mereka ialah:

1) Puan Sapura Baby – Ibu tunggal menyewakan bangunan sebagai kedai makan
2) En. Tony yang berniaga hardware
3) En. Rama Samy
4) Mr. Tan Hoi Tiong berniaga perabut
5) En. Rama Muthu peniaga kedai gunting
6) En. Kian Phat Leong Yeow
7) Mr. Chong
8) Kow Soon Hing
9) Penyewa Kedai Puan Sapura

(Mungkin berlaku kesilapan ejaan bagi sebahagian dari nama-nama di atas – mohon maaf, kerana dalam keadaan tergesa-gesa dan perlu dibuat rujukan kembali).

Mereka semua diminta Adun & Ahli Parlimen Teo Nie Ching berhimpun di sebuah warung berhampiran bangunan yang terbakar. Adun Bangi YB Dr. Shafie Abu Bakar dan YB Teo Nie Ching menyampaikan sumbangan permulaan kepada setiap mangsa dan juga penyewa serta berjanji akan disusuli dengan pertemuan berikut bagi membincangkan kedudukan dan bagaimana mengatasi serta memberi sumbangan.

Kerugian dijangka melebihi 5 juta. Walau bagaimana bersyukur kepada Allah tiada berlaku kemalangan jiwa. Menurut seorang pegawai bomba, tiga buah kereta terpaksa dipecahkan cermin bagi mengalihkan kereta dari terbakar. Turut sama hadir ke lokasi terbakar ialah YB Dr. Che Rusli Che Mat Ahli Parlimen Hulu Langat, Haji Zakaria Ketua Kampong Bangi, En. Lau Ketua Kg. Baru Cina, Pekan Bangi,Dato` Fathil Ketua Umno Serdang, Tuan Haji Sukaimi Setiausaha Pas Serdang, pemimpin-pemimpin setempat dan orang ramai.

Hingga jam 12.00 tengahari orang ramai masih berhimpun menyaksikan kebakaran yang dapat disifatkan besar dan belum pernah berlaku sebelumnya sebegini. Apabila Adun bertanya tempat kediaman sementara kepada mangsa-mangsa terbakar, buat masa ini masing-masing mempunyai keluarga yang mereka dapat menumpang buat sementara. Mereka tidak memerlukan lindungan sementara. Kami akan terus berusaha membela dan memberi perhatian terhadap kepentingan mangsa-mangsa terutama membawa masalah mereka ke peringkat Negeri dan ke Dewan Negeri Selangor yang akan bersidang pada minggu akan datang.

Terima kasih.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

12 di selayang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di selayang - Google Blog Search


Kabinet Dapur Hitam Putih <b>Di Selayang</b> | Senihias.com.my

Posted: 20 Jun 2011 07:31 AM PDT

Entry kali ini pula menonjolkan dapur basah yang comel. Bergaya Inggeris dengan rona warna hitam putih. Bahan binaan adalah dari ply-nyatoh bertetulang dengan kemasan cat. Kreativiti tuan rumah menghias dapurnya memang begitu ketara. Sesuai dengan kerjayanya sebagai perancang perkahwinan. Siapa kata dapur mesti besar untuk kelihatan anggun dan menarik?

Hitam putih menggamit pandangan di dapur basah yang comel dan mempersonakan

Table top dari jubin hitam dengan backsplash bercorak batu-bata hitam menyempurnakan gaya yang ditonjolkan

Table top dari jubin hitam dengan backsplash bercorak batu-bata hitam menyempurnakan gaya yang ditonjolkan

Kekotak peti sejuk dan pantri di bahagian bersebelahan. Lihat juga bagaimana dapur boleh menjadi tempat memasak dan mempamerkan hiasan dalam masa yang sama

Kekotak peti sejuk dan pantri di bahagian bersebelahan. Lihat juga bagaimana dapur boleh menjadi tempat memasak dan mempamerkan hiasan dalam masa yang sama

Lawati: www.senihias.com

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

12 di bandar sunway - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bandar sunway - Google Blog Search


Hadir <b>di</b> Kuliah Subuh Masjid al-Husna <b>Bandar Sunway</b> -- niknazmi.com

Posted: 10 Jun 2011 09:40 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]12 Jun 2011 5.30 pagi. Masjid al-Husna, PJS 10 Bandar Sunway. « Keynote Speaker at BUM 2011: Bloggers Solidarity with the Press? | Riadah di Taman Sebelah Ridzuan Condo, PJS 10 » ...

12 di meru - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di meru - Google Blog Search


Kontraktor projek <b>di Meru</b> Tin tarik diri | peraktoday.com

Posted: 20 Jun 2011 09:06 AM PDT

Syarikat kontraktor, Saka Bumi Sdn Bhd akhirnya menarik diri dari projek pembangunan kawasan Meru Tin, Jelapang sebagai rancangan penempatan tersusun (RPT).

Keputusan itu disuarakan oleh Pengarah Urusan syarikat berkenaan, Marsidi Ahmad Samri, setelah projek berkenaan tidak mendapat kerjasama oleh penduduk di kawasan berkenaan.

Menurut beliau lagi, syarikat berkenaan telah pun melaburkan lebih RM 300 ribu untuk kerja-kerja fasa pertama namun gagal meneruskan ke peringkat seterusnya disebabkan tidak sanggup menanggung risiko kerugian.

"Kita dah tak mampu nak tanggung kos pembangunan yang tinggi… sebelum ini kita telah mengeluarkan satu amaun yang tinggi untuk kerja-kerja meratakan tanah.

"Pihak kami dah gunakan hampir 3 bulan dalam fasa pertama itu… tapi kalau penduduk masih enggan untuk memberi kerjasama bagaimana kami nak teruskan kerja-kerja di peringkat seterusnya,"katanya kepada PerakToday.

Sebelum ini, pihak kontraktor telah membuat perjanjian bersama lebih 183 penduduk di kawasan berkenaan dimana setiap keluarga dikehendaki menjelaskan bayaran RM12,300 untuk membangunkan kawasan itu dengan projek perumahan tersusun.

Bagaimanapun, sehingga ke hari ini, kesemua mereka masih enggan berpindah keluar hingga menjejaskan kerja pembersihan dan meratakan kawasan.

Lebuh teruk, penduduk berkenaan dikatakan tidak membayar kos tambahan sebanyak 30 peratus seperti yang dipohon syarikat kontraktor.

Berikutan dari tindakan penduduk terbabit, ia telah menyebabkan pemaju menanggung kos tambahan sejak setahun lalu, iaitu kira-kira RM4,000 bagi setiap lot.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

12 di shah alam - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di shah alam - Google Blog Search


DARUL EHSAN TODAY: Ceramah Menghasut Rakyat <b>Di Shah Alam</b>, Semalam.

Posted: 29 Jun 2011 07:00 PM PDT

Aku pi ceramah berSHIT di stadium melawati shah alam malam semalam, seperti biasa la program pas, apa-apa pun depa mula dengan solat hajat, solat hajat untuk kesejahteraan pendemo-pendemo berSHIT dan mereka berdoa semoga ALLAH menurunkan bala kepada mereka-meraka yang nak menggagalkan rusuhan tu. macam biasa mat sabu mana pernah sembahyang hajat, so solat hajat semalam tampa mat sabu, kehadiran aku anggarkan dalam 2 ribu orang, malu beb, timbalan presiden pas datang dapat collect 2 ribu orang je...

Mamat ni ketua pemuda pas selangor, dalam ucapan pembukaannya yang cukup berdegar-degar, dia mencabar pemuda umno untuk berentap dengan pemuda pas masa perhimpunan 9 julai tu, nak tergelak jugak aku dengar, aku tengok saiz badan dia, aku rasa dia ni nak belari pun tak larat, lagi nak ajak orang berentap.


Aku tak tau sapa mamat ni, tapi yang aku nampak dia pakai baju berlogo bar council, mungkin barua ambiga pandikutti kut, kalau ikut kan apa yang mamat ni cakap semalam, dia boleh kena akta hasutan, pasal apa yang dia cakap semalam tu betul-betul menghasut rakyat supaya bertempur dengan polis, dia kata kat audiance, sebelum polis tangkap kita pada hari tu, polis perlulah menunjuk waran tangkap, kepala otak dia, dalam keadaan tak terkawal mana polis ada waran tangkap, tangkap dulu la bro, kat balai baru cerita. aku harap 9 hari bulan ni, polis tangkap dia dulu. pasal banyak bunyi sangat mamat ni.


Ini lagi satu bodoh punya ketua muslimat pas, dia kata, kerajaan australia tak kisah pun pelajar dan rakyat malaysia nak buat demo bersih kat sana, katanya walau pun australia tu negara kafir tapi depa tak halang demo, jawapan aku pada orang bodoh ni senang je, berapa ramai orang malaysia nak berdemo kat australia tu, 10 ribu 50 ribu 100 ribu, dah tentu 100 pun tak sampai ada ka sampai jem jalan dan menyusahkan orang, lagi satu apa australia nak kisah, demo bersih tu bukan nak rampas kerajaan australia, tu pasal kerajaan australia lepas kan, kat malaysia lain, bersih nak rampas kuasa dan nak buat rusuhan, tu pasal polis kena halang... bingai punya ketua muslimat pas selangor ni.

Charls santiago mp dap klang ni kata, polis bertindak zalim kerana tak mau hantar mp sungai siput ke hospital, walau pun mp tu kata dia sakit jantung, porahh... masa demo tak pikir sakit jantung, masa dok dalam lokap, dan-dan tu la sakit jantung, lagi satu dia kata, polis dera ahli parti sosialis dalam lokap, kerana tak bagi minum air, deyy.. lu pernah masuk lokap ke tidak santiago? biasa la dalam lokap mana ada air, nanti makan punya time, polis bagi la lu makan dan minum, apa lu ingat itu bilik lokap, bilik hotel ka...? ni santiago pun patut masuk lokap jugak la, biar dia rasa.

Wakil dari suaram, aku tak ingat nama dia, tapi ucapan dia pun menghasut jugalah, dia ni dah buat permohonan pada petubuhan bangsa-bangsa bersatu supaya negara kita di lucutkan keahlian dari human right committe pbb.

Khalid gereja dok berkempen suruh audiance yang datang semalam tanda tangan petisyen membantah kelewatan pembinaan hospital besar shah alam, ni betul-betul malaun todi, dulu masa dia belum jadi mp shah alam, dia ni jugak lah yang memekak kata pembinaan hospital di shah alam membazir, dia kata buat apa shah alam buat hospital, bandar klang dah ada hospital, shah alam je dah ada banyak medical centre, nah sekarang dia pulak yang memekak nak hospital kat shah alam.

Mat sabu nampak macam frust bila tengok kehadiran penyokongnya, dia tahu, yang datang tu pun bukan semuanya penduduk shah alam, banyak orang luar, tapi dia sempat juga buat fitnah, dia kata polis dah tabur paku di bawah tayar kereta orang yang datang dengar ceramah, katanya dah dekat seguni budak-budak unit amal kutip paku tu, nampak sangat pembohong, padahal bebudak unit amal tu pergi ke tempat parking pun tak berani, depa takut polis tangkap depa... video ceramah mat sabu tu nanti aku uploadkan.

Apa pun ceramah semalam memang ceramah menghasut, mereka menghasut rakyat bencikan kerajaan, bencikan polis dan bencikan sistem yang ada di malaysia ni, aku harap lepas ni polis jangan luluskan permit lagi la pada ceramah pembangkang ni, apa yang depa ceramahkan tu, langsung tak ada faedah, banyak menghasut dan memfitnah.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

12 di rawang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di rawang - Google Blog Search


::Haluan Kiri::: Kemalangan Maut <b>di Rawang</b> Mutiara

Posted: 12 Jun 2011 05:43 AM PDT

Lokasi   : Rawang Mutiara ( Berdekatan Shell ) 
Tarikh   : 9 Jun 2011 ( Khamis )

Jam      :  8.15 pagi

Suatu pagi ketika HK dalam perjalanan ke tempat kerja di Rawang, HK dikejutkan dengan satu kemalangan yang membabitkan motorsikal. 

Menurut saksi yang berada di tempat kejadian pembonceng motorsikal ini dikatakan telah dirempuh oleh sebuah lori dan kemudian lori tersebut telah melarikan diri dan kes ini disifatkan sebagai kes langgar lari. 

Mujur HK lewat sedikit dari waktu kejadian ini berlaku kerana jalan ini lah jalan yang HK selalu guna untuk pergi ke tempat kerja. HK sempat ambil gambar kejadian ini dari blog GobbloG hasil pencarian di google.


Hanya di kenali sebagai Hafiz, arwah menunggang motosikal Yamaha LC dalam perjalanan ke tempat kerja di Mydin Rawang.




A
rwah di percayai di rempuh oleh sebuah lori yang terus meninggalkan tempat kejadian.




Suasana mula diselubungi rasa sedih sebaik tiba ahli keluarga dan rakan-rakan arwah di tempat kejadian. Di fahamkan bapa arwah baru sahaja meninggal dunia.



Mayat kemudiannya di hantar ke Hospital Selayang untuk di bedah siasat.



Kemudian jenazah di kebumikan pada hari yang sama jam 6 petang di Tanah Perkuburan Islam Batu 20, Sg Choh, Rawang.



p/s: Kepada rakan-rakan yang bawa motor ke tempat kerja nasihat HK berhati-hatilah. HK pun mintak doa dari kawan-kawan supaya mendoakan keselamatan HK ke tempat kerja kerana HK pun bawa motor ke tempat kerja. 

Setiap kali pergi dan balik HK tak berhenti-henti berdoa minta dijauhkan segala bencana sepanjang perjalanan. Untuk mangsa yang telah meninggal dunia sama-samalah kita sedekahkan al-fatihah kepada arwah.

Al-Fatihah...

Kredit pada GobbloG atas ihsan gambar ini.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
 

BLOG SELANGOR

Copyright 2010 All Rights Reserved