ads

Selasa, 11 Disember 2012

12 di ampang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di ampang - Google Blog Search


IKRAM, JKR Diminta Buat Kajian Tanah Runtuh <b>Di Ampang</b>

Posted: 16 Nov 2012 12:03 AM PST

AMPANG 16 NOV : Institut Kerja Raya Malaysia (IKRAM) dan Jabatan Kerja Raya (JKR) diarahkan melakukan kajian terperinci mengenai runtuhan tanah di kawasan berhampiran Menara Tinjau, Bukit Ampang.

Exco Kerajaan Tempatan, Ronnie Liu yang ditemui ketika lawatan di tempat kejadian pagi tadi berkata, kajian perlu dilakukan bagi mengenalpasti punca dan langkah-langkah proaktif yang boleh diambil.

"Laporan IKRAM mungkin dapat disediakan dalam tempoh seminggu, sementara laporan JKR mungkin ambil masa lebih lagi," ujar beliau.

Sebelum ini, menurut Ronnie, menara tinjau tersebut ditutup sejak awal tahun berikutan arahan Majlis Perbandaran Kajang (MPKj).

Turut ditutup ialah sebuah restoran makanan barat yang terletak bersebelahan menara tersebut.

"Kajian dan tinjauan MPKj mendapati kawasan cerun berkenaan bahaya, tidak selamat dan hari ini terbukti benar.

"Ia satu kesilapan juga oleh Kerajaan Negeri terdahulu membenarkan pembangunan di kawasan cerun kelas keempat ini.

"Sekarang, tiada pembangunan dibenarkan Kerajaan Negeri di kawasan kelas keempat, kelas ketiga pula boleh tapi dikenakan syarat yang ketat," tegasnya.

Kejadian tanah runtuh dikatakan berlaku lewat petang semalam menyebabkan Jalan Ampang-Hulu Langat ditutup sementara.

Sementara itu, Ronnie memberitahu jalan akan mula dibuka selewat-lewatnya 7 malam ini.

Beliau juga mengarahkan pihak MPKj untuk melakukan pemantauan 24 jam di kawasan kejadian.

"Orang ramai juga diminta untuk tidak berhenti di kawasan kejadian bagi mengelakkan sebarang kejadian tidak diingini di samping mengelakkan kesesakan," jelas Ronnie.

12 di port klang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di port klang - Google Blog Search


USS George Washington kini Berlabuh <b>di Port Klang</b>.

Posted: 07 Oct 2012 08:36 PM PDT

alt

 

PELABUHAN KLANG 8 Okt. - Kapal induk pesawat udara Amerika Syarikat (AS) USS George Washington melakukan persinggahan sulung di sini hari ini, bertujuan antara lain mempromosikan kerjasama dan hubungan dua hala antara AS dan Malaysia.

Pegawai Pemerintahnya, Kapten Greg Fenton berkata, persinggahan selama lima hari itu akan memberi peluang kepada pelayar untuk memperluaskan kefahaman mereka mengenai persekitaran maritim Malaysia.

"Tujuan utama ialah mendengar bagaimana angkatan tentera Malaysia menjalankan tugas mereka dan bagaimana kami boleh belajar daripada mereka.

"Pelayar kami menawar diri untuk menyertai enam projek komuniti ketika berada di sini bagi melibatkan diri dengan masyarakat setempat," katanya kepada kumpulan pemberita yang dibawa melawat kapal berkenaan, di di Port Klang Cruise Centre, di sini.

Antara projek komuniti berkenaan ialah kerja sukarela di sekolah untuk kanak-kanak pelarian Myanmar dan rumah kanak-kanak Juara-Glad Tidings Home, katanya.

Fenton berkata, anak kapal juga akan bertemu keluarga rakyat Amerika yang berada di sini menerusi program Kuala Lumpur American Sailor Socials (KLASS).

Sementara itu, katanya lebih 500 orang kenamaan Malaysia termasuk pegawai tentera akan dirai dalam satu majlis di atas kapal itu esok.
USS George Washington yang berkhidmat sejak 4 Julai 1992 dengan 5,000 anak kapal dijadual menganjurkan 11 lawatan untuk ahli perniagaan Malaysia dan pegawai tentera.

Kapal itu bersama sayap udaranya Carrier Air Wing 5, menyediakan pasukan siap siaga untuk bertindak yang melindungi dan mempertahankan kepentingan maritim AS dan sekutunya di rantau Asia Pasifik.

 

12 di batang kali - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di batang kali - Google Blog Search


Rakaman video ceramah Azmin Ali <b>di Batang Kali</b>: syabas tidak <b>...</b>

Posted: 30 Oct 2012 07:52 PM PDT

12 di tanjung karang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di tanjung karang - Google Blog Search


Tapau Cendol Durian Borhan <b>di Tanjung Karang</b>... - hanismile always

Posted: 20 Sep 2012 09:20 PM PDT

Kalau nak balik ke Pantai Remis, memang kami suka ikut Kuala Selangor-Teluk Intan. Dan bila lalu je Tanjung Karang terus bagi hint kat Abah supaya singgah kat kedai Cendol Durian Borhan...mesti sedap Cendolnya sebab orang penuh je (Bila time kami lalu la)...tapi sedih..tak pernah nye singgah
Abah bgtau dia ada terbaca dalam satu akhbar tentang Cendol Durian Borhan ni..katanya...takpe, lepas ni kita singgah ye...
Lepas raya hari tu masa kami nak balik Kuala Langat (dari Pantai Remis), Ummi ajak Abah singgah tapi memandangkan ramai orang kami tapau je, menikmati Cendol Durian dalam kereta jer... Memang best la..

Bukti Ummi singgah?? Ni jer la gambar yang sempat snap dari dalam kereta sambil tunggu abah p tapau cendol sambil tu dok layan karenah anak2

Tengok, orang tak putus masuk ke kedai cendol...sebelumtu nak snap tapi scene tak cantik sebab penuh kereta depan ni ...la baru nampak khemah kedainya....

Notahati : Lain kali ajak Abah singgah lagi...makan kat situ plak...

12 di jeram - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di jeram - Google Blog Search


relakslah sekejap: bersantai <b>di jeram</b> pecah batu, terong <b>...</b>

Posted: 11 Dec 2012 06:12 PM PST

Jumaat baru-baru ni, saya bersama Intan dan tunangnya telah membuat perancangan ke Taiping.  

Sebenarnya, agenda utama adalah mak abah dia suruh balik makan durian.  Durian Perak tu, yang sah-sah tersedap. Bertolak pukul dekat pukul 5 petang.  Sampai ke Taiping dah malam.  

Bila dah sampai, mak dia jamu makan malam gulai udang galah yang dipancing abang Fawwaz di Jelebu.  Sedap, manis sebab segar lagikan.


Lauk banyak kat depan mata, tapi malu nak jamah.  Mujur abah si Fawwaz dia cedok dan masukkan dalam pinggan saya.. hehehe... sukanya sebab dapat makan udang lagi... betul la kata orang, malu takkan kenyang. 
Esoknya bercadang nak ke beberapa air terjun atau jeram di Taiping.  Tapi, paginya saya dan Intan belajar membuat pucuk ubi masak tempoyak.  Pergh... Terbaek dari ladang.  Pandai betul mak Fawwaz masak.  Apa lagi, sayapun tumpang sekaki la belajar.


Abah si Fawwaz pula mengajar kami cara-cara nak memotong daun ubi dan kaduk serta serai.  Kena hiris halus.  

Dah siap masak, mak Fawwaz sempat lagi buat nasi ayam.  Mak ai, rajin betul.  Itu dalam dok payah nak jalan sebab tak sihat.  Rasa serba salahpun ada, tapi, rumah orang takkan nak pi memandai nak masak kan?
Ha, lepas makan, zass kami mai di sini.  Memang saya terjerit-jerit kecil dengan Intan.  Tak lepas mulut asyik dok puji, wah cantiknya, wah terbaek dari ladang... ladang apa? tah... dah terikut moto abah si Fawwaz. 
Sampai di sini, rupa-rupanya ada kawan-kawan si Fawwaz, apa lagi, Intan terus zusss berendam.  Saya tak turut serta sebab saya tak berapa suka kalau setakat sejam dua, buat basah baju jer. 



Memang, saya teruja sangat sebab jeram di sini, sudahlah air jernih, kawasan besar untuk berendam dan belajar berenang kalau nak.   Macam saya tak pandai nak berenang, suka la kan..

Tapi, masa yang singkat kami singgah di situ memang menyeronokkan, tambahan pula, kepala si Fawwaz tu dah merancang buat piramid manusia dengan budak-budak yang dah lama mandi kat situ.



Tu dia, depa dah bertukar jadi tarzan.  Intan setakat tengok je la.. ye la takdak geng mandi dengan dia, tapi, oklah tunang dia ikut sertakan. 




huh, kreatif bebudak ni bermain-main di sini. 

















Tu dia, depa dah buat piramid manusia.  Sebenarnya ambil masa la juga sebab bukan ringan budak-budak ni.  Yang dok paling bawah dok menjerit, woi cepat la sakit bahu aku ni.  Hahaha







Akhirnya berjaya la juga depa buat beberapa kali.  Seronok tengok depa.  



Sebenarnya, sepanjang berada di jeram Pecah Batu ni rasa macam tak mau balik.  Kalau nak bermalam di sinipun boleh.  Indah sangat pemandangan di sini.  

Tak pa, lain kali boleh mai lagi.  Buat perancangan betul-betul, kena pi awai lepas sarapan.  Barula seronok.

Memang betul la, bila kita berada di jeram memang rasa tenang dan aman.  Ringan kepala.   Jiwa pun tenteram.  Ha, ni baru kat sini, syurga dunia.  

Bayangkan kalau syurga di akhirat nanti?  Syukur kepada Allah.



































12 di dengkil - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di dengkil - Google Blog Search


TV3 Stesyen TV Portal Pertama - Mangsa Banjir <b>Di Dengkil</b> Meningkat

Posted: 04 Nov 2012 09:05 PM PST

05/11/2012 13:05:00

Di Dengkil, Selangor, sehingga pukul 10 pagi tadi, jumlah mangsa akibat banjir meningkat kepada 703 orang.

Pusat pemindahan juga meningkat kepada empat buah.

Kawasan terjejas - Taman Baiduri, Taman Amentis, Kampung Cemperai, Taman Kristal, Kampung Kerinsing, Taman Delima, Taman Sri Tanjung dan Kampung Revolusi Hijau.

Bagaimanapun, keadaan dilaporkan stabil di lokasi-lokasi terbabit kecuali di Kampung Semarang.

Mangsa ditempatkan di Pusat Pemindahan Dewan Dengkil, Dewan Gemilang Kampung Semarang, Kampung Kelinsing dan Kampung Paya Rumput.

12 di beranang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di beranang - Google Blog Search


Projek Pintasan <b>Semenyih</b> – Lebuhraya LEKAS www <b>...</b>

Posted: 23 Nov 2012 12:54 AM PST

SEMENYIH 10 Okt. – Penduduk Semenyih, Beranang, Bandar Tasik Kesuma, Rinching dan Broga kini boleh menarik nafas lega apabila projek penyuraian trafik bagi mengurangkan kesesakan di jalan sekitar pekan Semenyih sedang rancak dilaksanakan. Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Semenyih, Datuk Johan Abdul Aziz berkata, susur keluar baharu bermula dari Kampung Rinching Hulu itu akan membolehkan pengguna jalan raya mengakses terus ke Lebuh raya Kajang-Seremban (Lekas) tanpa melalui pekan Semenyih.

Johan Abdul Aziz (dua dari kanan) bersama pemimpin masyarakat setempat menunjukkan isyarat bagus sebagai tanda menyokong pembinaan susur keluar baharu bermula dari Kampung Rinching Hulu ke Lebuh raya Kajang-Seremban (Lekas) di Semenyih, Kajang, Selangor, semalam. – UTUSAN/SAIFUL BAHARI ASHARI

"Ia melibatkan pembinaan laluan baharu dari simpang empat berhadapan Tesco Semenyih bagi membolehkan kenderaan keluar masuk ke Jalan B18, Bangi-Dengkil sebelum memasuki persimpangan Plaza Tol Semenyih, Lebuh raya Lekas di Sungai Purun," katanya.

Beliau berkata demikian dalam sidang akhbar selepas melawat kerja-kerja pembinaan projek penyuraian trafik di sini, hari ini. Menurut Johan, kira-kira 100,000 penduduk sekitar yang berulang-alik ke Kuala Lumpur dijangka menerima manfaat pembinaan jalan sepanjang 1.5 kilometer (km) yang dijangka siap dalam tempoh setahun itu.

"Kita menganggarkan masa perjalanan ke Lebuh raya Lekas akan berkurangan sehingga 30 minit berbanding laluan sedia ada yang menyebabkan pengguna terpaksa mengharungi kesesakan di pekan Semenyih.  Dengan pembinaan (laluan baru) itu jarak perjalanan mereka ke Lebuh raya Lekas akan berkurangan sehingga 6 km," katanya.

Tambah Johan, akses baharu itu juga berupaya mengelak lalulintas dari arah Beranang memasuki pekan Semenyih, sebaliknya boleh menggunakan Persiaran Bandar Rinching untuk terus ke laluan baharu itu sebelum memasuki Lebuh raya Lekas. Tambahnya, kos pembinaan laluan baharu itu ditanggung oleh pemaju, SP Setia Sdn. Bhd. yang akan membangunkan tanah seluas 242.814 hektar di atas lot PT33987.

"Pemaju memberitahu bahawa mereka akan membina akses itu terlebih dahulu sebelum membangunkan projek komersial dan perumahan.  Malah, ia juga akan membantu mereka mempromosi projek tersebut memandangkan pengguna jalan raya akan melaluinya kelak," ujarnya.

Sebelum ini, Johan mengadakan mesyuarat kajian penyuraian trafik bersama Jabatan Kerja Raya (JKR) pada 5 November lalu untuk membincangkan masalah kesesakan di pekan Semenyih.

Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Kota/20121011/wk_03/Kesesakan-teruk-bakal-berakhir

12 di sungai panjang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sungai panjang - Google Blog Search


<b>Sungai</b> Rapat Online: Jika Benar Dun <b>Pasir Panjang</b> akan <b>...</b>

Posted: 11 Dec 2012 03:06 AM PST


UMNO dan MIC sudah pun bersetuju berhubung pertukaran kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) untuk ditandingi di Perak pada pilihan raya umum akan datang serta sedang memikirkan kawasan yang sesuai bagi tujuan itu, kata Menteri Besar Perak Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir.

Berita ini mengundang bala buat Nizar Jamaluddin yang selama ini mendabik dada yang menang di Dun majoriti Melayu dengan calon India dengan majoriti 4474. 

Dato Seri Mohd Zambry yang juga Pengerusi Barisan Nasional (BN) Perak berkata pertukaran kawasan merupakan antara perkara dibincangkan parti komponen BN.

Beliau mengulas kenyataan Presiden MIC Datuk Seri G. Palanivel bahawa parti itu berminat membuat pertukaran kawasan DUN di Perak dengan parti komponen BN lain pada pilihan raya umum akan datang.


Pada pilihanraya yang lepas 2008 keputusan N51 Pasir Panjang
Dr. S.Vasan (BN) 7520
Mohamad Nizar Jamaludin (PAS) 11994
Majoriti 4474

Jika BN meletakkan calon Melayu untuk bertanding di N51 Dun Pasir Panjang, Nizar sudah lama 'bungkus'.
Oleh itu jika Nizar nak meneruskan nafas politiknya, beliau perlu 'lari' ke tempat lain yang majoriti cina kerana katanya semua kaum cina sudah menyokongnya.

12 di sabak bernam - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sabak bernam - Google Blog Search


Aziz Bari ada kelebihan tanding <b>di Sabak Bernam</b> - Kembara Jr <b>...</b>

Posted: 01 Nov 2012 09:57 AM PDT


SHAH ALAM – Datuk Seri Anwar Ibrahim menafikan pemilihan bekas pensyarah  Universiti Islam Antarabangsa Malaysia, Dr Abdul Aziz Bari sebagai calon untuk bertanding kerusi Parlimen Sabak Bernam pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) ada kaitan dengan penyandang jawatan itu yang disabitkan kesalahan tuntutan palsu.

 "Semua itu tidak ada kaitan, calon yang dipilih sebenarnya mempunyai kelebihannya sendiri.

"Aziz merupakan seorang yang pakar dalam bidang undang-undang, menpertahankan hak asasi dan mempunyai kefahaman Islam yang baik, maka sebab itulah beliau dipilih,"  katanya kepada Sinar Harian Online selepas hadir pada pelancaran Buku  `Anwar's Third Trial' di sini, hari ini.

Ketua Umum PKR ini berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai kenyataan Aziz yang mengesahkan beliau akan bertanding di Sabak Bernam pada PRU13.

Penyandang jawatan Datuk Abdul Rahman Bakri disabitkan bersalah atas tuduhan membuat tuntutan palsu berjumlah RM80,000 empat tahun lalu.

 

BLOG SELANGOR

Copyright 2010 All Rights Reserved