ads

Ahad, 21 April 2013

12 di kuala kubu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kuala kubu - Google Blog Search


BLOG SELANGOR: 12 <b>di kuala kubu</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Apr 2013 11:24 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

tumpang sekole...?: Pengundi2 hantu <b>di Kuala Kubu</b> Baru pula <b>...</b>

Posted: 05 Feb 2013 12:54 AM PST

NONEDAP Selangor mengesyaki alamat penduduk di kawasan Kuala Kubu Bharu digunakan oleh pihak tertentu untuk mendaftarkan pengundi yang disyaki sebagai pengundi hantu.

Setiausaha organisasi DAP Selangor Lau Weng San berkata, kebimbangan itu timbul memandangkan penduduk di kawasan tersebut didakwa menerima satu surat daripada BN Selangor.

Anehnya, surat tersebut dialamatkan untuk individu yang tidak menetap di kediaman mereka, dakwanya.

Surat berkenaan, dakwanya, mengandungi ucapan Tahun Baru 2013 daripada BN Selangor dan turut memuatkan maklumat pengundian individu tersebut termasuk daerah mengundi, kawasan DUN dan parlimen.

"Kita khuatir alamat ini digunakan oleh pihak yang tidak bertanggungjawab untuk mendaftar pengundi-pengundi hantu.

"Ada 40 kes yang sama yang diterima sejak bulan lalu," katanya dalam satu sidang media di ibu pejabat DAP Selangor di Petaling Jaya.

Beliau turut menunjukkan tiga pucuk surat yang dialamatkan kepada individu dengan nama Melayu di rumah yang dihuni penduduk Cina di Taman Pesara, Kuala Kubu Bharu.

"Kita sangsi rumah itu tidak pernah didiami oleh individu itu," kata Lau sambil menasihatkan penduduk yang menerima surat yang sama menyerahkannya kepada DAP Selangor.

NONEPerkara itu kemudiannya disahkan oleh Pegawai Perhubungan Perkampungan Pusat Khidmat Masyarakat DUN Kuala Kubu Bharu Chng Boon Lai bahawa penerima surat terbabit tidak pernah tinggal di kawasan berkenaan.

"Sejak rumah itu dibina pada 1980, ia didiami oleh keluarga Cina. Tidak pernah keluarga Melayu duduk dirumah tersebut.

"Kami pasti ia digunakan oleh pihak-pihak tertentu untuk mendaftar sebagai pengundi di kawasan Kuala Kubu Bharu," katanya.

Sehubungan itu, Lau yang juga ADUN Kampung Tunku mendesak BN negeri itu khususnya Koordinator BN Selangor Datuk Seri Mohd Zin Mohamed tampil memberi penjelasan berhubung surat tersebut.

Lau juga berkata pihaknya akan mengumpul surat tersebut selama dua minggu sebelum membuat aduan rasmi kepada Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) dan Jabatan Pendaftaran Negera (JPN).

Pakatan Rakyat di negeri itu antara ADUN Subang Jaya Hannah Yeoh dan ADUN Rawang Gan Pei Nei turut membangkitkan perkara yang sama pada bulan lalu.-malaysiakini

 Kuala Kubu Baru 'phantoms' receive PM's CNY letter...

Letters from Prime Minister Najib Abdul Razak to Kuala Kubu Bharu constituents whose existence are in question have raised DAP's suspicions there could be foul play in the coming general election.

Some householders in the Kuala Kubu Bharu state constituency, which BN won with a narrow 448-vote majority in 2008, have been receiving the personalised letters that also carry details of voters unfamiliar to them.

At a press conference in Petaling Jaya today, state DAP organising secretary Lau Weng San said the party was worried that irresponsible parties had been using certain addresses to register "phantom voters".

"We have detected 40 cases over the past month," said Lau, urging others with further information to come forward.

Lau showed three samples of such letters to Malay voters, sent to the addresses of Chinese households in Taman Pesara, to the press.


He said DAP believes that those voters have never stayed at the addresses stated. This, he added, was verified with a local community leader.

Since the houses were built in 1980, the occupants have always been Chinese families. No Malay family ever moved in," he said.

Lau, who is also the Bukit Tunku state assemblyperson, said Selangor BN coordinator Mohd Zin Mohamed owed the people an explanation.

He said efforts to detect more of such cases would go on for another two weeks before an official complaint is lodged with the Election Commission (EC).

Similar complaints were also raised last month, by Subang Jaya assemblyperson Hannah Yeoh and Rawang assemblyperson Gan Pei Nei.-malaysiakini 


cheers.


Pengundi2 hantu <b>di Kuala Kubu</b> Baru pula terima <b>...</b> - Rakyat Marhaen

Posted: 05 Feb 2013 06:06 AM PST

NONEDAP Selangor mengesyaki alamat penduduk di kawasan Kuala Kubu Bharu digunakan oleh pihak tertentu untuk mendaftarkan pengundi yang disyaki sebagai pengundi hantu.

Setiausaha organisasi DAP Selangor Lau Weng San berkata, kebimbangan itu timbul memandangkan penduduk di kawasan tersebut didakwa menerima satu surat daripada BN Selangor.

Anehnya, surat tersebut dialamatkan untuk individu yang tidak menetap di kediaman mereka, dakwanya.

Surat berkenaan, dakwanya, mengandungi ucapan Tahun Baru 2013 daripada BN Selangor dan turut memuatkan maklumat pengundian individu tersebut termasuk daerah mengundi, kawasan DUN dan parlimen.

"Kita khuatir alamat ini digunakan oleh pihak yang tidak bertanggungjawab untuk mendaftar pengundi-pengundi hantu.

"Ada 40 kes yang sama yang diterima sejak bulan lalu," katanya dalam satu sidang media di ibu pejabat DAP Selangor di Petaling Jaya.

Beliau turut menunjukkan tiga pucuk surat yang dialamatkan kepada individu dengan nama Melayu di rumah yang dihuni penduduk Cina di Taman Pesara, Kuala Kubu Bharu.

"Kita sangsi rumah itu tidak pernah didiami oleh individu itu," kata Lau sambil menasihatkan penduduk yang menerima surat yang sama menyerahkannya kepada DAP Selangor.

NONEPerkara itu kemudiannya disahkan oleh Pegawai Perhubungan Perkampungan Pusat Khidmat Masyarakat DUN Kuala Kubu Bharu Chng Boon Lai bahawa penerima surat terbabit tidak pernah tinggal di kawasan berkenaan.

"Sejak rumah itu dibina pada 1980, ia didiami oleh keluarga Cina. Tidak pernah keluarga Melayu duduk dirumah tersebut.

"Kami pasti ia digunakan oleh pihak-pihak tertentu untuk mendaftar sebagai pengundi di kawasan Kuala Kubu Bharu," katanya.

Sehubungan itu, Lau yang juga ADUN Kampung Tunku mendesak BN negeri itu khususnya Koordinator BN Selangor Datuk Seri Mohd Zin Mohamed tampil memberi penjelasan berhubung surat tersebut.

Lau juga berkata pihaknya akan mengumpul surat tersebut selama dua minggu sebelum membuat aduan rasmi kepada Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) dan Jabatan Pendaftaran Negera (JPN).

Pakatan Rakyat di negeri itu antara ADUN Subang Jaya Hannah Yeoh dan ADUN Rawang Gan Pei Nei turut membangkitkan perkara yang sama pada bulan lalu.-malaysiakini

 Kuala Kubu Baru 'phantoms' receive PM's CNY letter...

Letters from Prime Minister Najib Abdul Razak to Kuala Kubu Bharu constituents whose existence are in question have raised DAP's suspicions there could be foul play in the coming general election.

Some householders in the Kuala Kubu Bharu state constituency, which BN won with a narrow 448-vote majority in 2008, have been receiving the personalised letters that also carry details of voters unfamiliar to them.

At a press conference in Petaling Jaya today, state DAP organising secretary Lau Weng San said the party was worried that irresponsible parties had been using certain addresses to register "phantom voters".

"We have detected 40 cases over the past month," said Lau, urging others with further information to come forward.

Lau showed three samples of such letters to Malay voters, sent to the addresses of Chinese households in Taman Pesara, to the press.


He said DAP believes that those voters have never stayed at the addresses stated. This, he added, was verified with a local community leader.

Since the houses were built in 1980, the occupants have always been Chinese families. No Malay family ever moved in," he said.

Lau, who is also the Bukit Tunku state assemblyperson, said Selangor BN coordinator Mohd Zin Mohamed owed the people an explanation.

He said efforts to detect more of such cases would go on for another two weeks before an official complaint is lodged with the Election Commission (EC).

Similar complaints were also raised last month, by Subang Jaya assemblyperson Hannah Yeoh and Rawang assemblyperson Gan Pei Nei.-

di negeri selangor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri selangor - Google Blog Search


Kekosongan jawatan pekerja mahir <b>di</b> syarikat pembuatan <b>di Negeri</b> <b>...</b>

Posted: 19 Apr 2013 07:25 AM PDT

Terdapat 50 kekosongan jawatan di syarikat pembuatan di negeri Selangor. Syarikat pembuatan di negeri Selangor menawarkan kekosongan bagi jawatan-jawatan untuk diisi dengan segera.

1. Project Engineer
2. Moulding/Mould

  • EDM Machine
  • Wire Cut machine
  • CNC Milling/Lathe
  • Technical Specialist
3. Mould Designer
4. Tooling Specialist
5. CAD/CAM Programmer

Calon-calon hendaklah :-

-Berpengalaman dalam bidang yang berkaitan
-gaji yang ditawarkan antara RM2500 - RM5,000
-lain-lain perkara dibincangkan

Sekiranya berminat sila emailkan resume/CV anda ke:
jobsmalaysia@mohr.gov.my

Calon-calon yang memiliki sijil/vokasional/teknik/SKM/diploma/ijazah dalam bidang berkaitan adalah digalakkan memohon.

MUAT TURUN IKLAN JAWATAN 

Tarikh tutup permohonan: 21 April 2013
Lokasi: Selangor

12 di bukit lanjan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bukit lanjan - Google Blog Search


BLOG SELANGOR: 12 <b>di bukit lanjan</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Apr 2013 07:41 PM PDT

[unable to retrieve full-text content]Automated Enforcement System (AES): Berhati-hati,beratus kamera akan menjadi "mata" anggota polis sebaik anda memulakan perjalanan. Aidilfitri datang lagi,semua perantau akan pulang beraya di kampung ...

12 di jenjarom - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di jenjarom - Google Blog Search


BLOG SELANGOR: 12 <b>di jenjarom</b> - Google Blog Search

Posted: 31 Mar 2013 03:24 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di jenjarom</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Mar 2013 03:21 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Tanah Lot Banglo, <b>Jenjarom</b>, Kuala Langat

Posted: 16 Feb 2013 07:52 AM PST

Tanah Lot Banglo untuk dijual di Taman Putra Hill Jenjarom, daerah Kuala Langat.

Dapatkan tanah lot banglo dengan harga yang sangat murah dengan harga serendah RM42,800 sahaja.

Luas tanah: 40′x75′ =3000sqft

* 5 minit ke SKVE
* 20 minit ke Shah Alam
* 20 minit ke Klang
* 20 Minit ke Putrajaya
* 20 minit ke KLIA
* Berdekatan sekolah dan masjid.

Pakej ekslusif
-Infra jalan bertar
-Sistem saliran dan perparitan disediakan
-Menyediakan perkhidmatan tambak tanah dan membina rumah
-Lampu jalan disediakan
-Pihak syarikat sedia membeli semula tanah lot selepas 3 tahun.
-Pinjaman diuruskan pihak syarikat

8 pembeli terawal akan terima FREE GIFT.

Hubungi Syamsul 012-2249895


View Larger Map

BLOG SELANGOR: 12 <b>di jenjarom</b> - Google Blog Search

Posted: 19 Feb 2013 03:41 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

:: CIKGU NORAZIMAH ::: 17Februari2013 : Irfan sudah 6 bulan !

Posted: 16 Feb 2013 09:15 PM PST


17Februari2013 : Irfan 6 bulan
Alhamdulilah, harini anak tersayang yang bambam dan omei genap 6 bulan. Kejab jer masa berlalu. Rasa sakit bersalin pun masih lagi terasa-rasa..iuwww !
Sebagai mama hujung minggu, aku bersyukur sangat dapat memberikan Irfan susu ibu hingga sekarang tanpa campur dengan susu formula !! Bayangkan aku cuma bagi direct feed kat Irfan hari Jumaat petang sampai Isnin pagi. Hari-hari lain aku di KL dan Irfan di Jenjarom. Sebab tu aku paling suka CUTI !! Dapat balik umah jumpa hubby dan Irfan !!
Masa baru habis pantang dan start keje, ramai juga yang mencadangkan supaya bagi Irfan susu formula sebab aku berjauhan dengan anak. Tapi sejak preggy lagi aku nekad nak susukan anak sampai 2 tahun, so tak cuba lagi mana tahu kan? Alhamdulilah, sampai sekarang susu badan banyak lagi, stok susu dlm freeze di KL dan Jenjarom pon banyak lagi. InsyaAllah, tak mustahil niat aku menyusukan anak sampai 2 tahun tercapai. 
Ramai gak yang pelik macam mana aku yang duduk dekat KL dan jumpa anak hujung minggu, tapi mampu menyusukan anak tanpa campur dengan susu formula. NIAT !! Bila niat kita nak menyusukan anak, nekad melakukan dan berusaha..NO PROBLEM !! Satu lagi yang paling penting adalah sokongan dari orang tersayang. Alhamdulilah, hubby sangat2 menyokong. Almaklumlah, dapat jimat duit dari beli susu formula yang mahal2 kan? Aku pon dapat beli baju baru dengan bajet susu formula Irfan tu, best kan?  hehe
Keluarga mertua pon sangat2 menyokong. Yela, nenek Irfan yang jaga budak ni memang senang hati tak payah susah payah nak bancuh susu bagai. Just cairkan susu frozen, then rendam dalam air suam. Senang je hidup kan? [smile] Ok la, tak leh cerita panjang2, Irfan tersayang ni sangat2 la manja asyik nak berkepit dgn mama dia jer. Macam tahu2 jer sok mama nak balik KL yer? Ala cian...
~ Irfan yang sweettt..mmuanx!~
~ Mama gonna miss u dear.. ~
~Cikgu Norazimah suka ESP yang membanyakkan & memekatkan susu..hehe~

Coret-coret: Catatan setahun <b>di</b> SJKT <b>Jenjarom</b>

Posted: 07 Nov 2012 05:52 PM PST

Mula mendapat tawaran masa kursus dulu, aku tak percaya akan ditempatkan di SJKT. Masa mula-mula masuk di SJKT Jenjarom, aku agak ragu-ragu. Rasa tak mampu, soalan tentang logiknya aku, seorang Melayu ditempatkan di SJKT selalu datang bertalu-talu. Dengan semua rakan kerja adalah berbangsa India, rasanya ketika tu mustahil untuk aku hidup di sini. 
Tapi, Allah Maha Mengetahui. Sedikit demi sedikit, aku rasa aku dan SJKTJ adalah sama. Malah aku rasa bangga mengajar di SJKTJ. Banyak kisah lucu dan duka di sini. Paling kelakar bila anak-anak kecil tahun 1 memanggil aku kakak. DUnia mereka masih kecil. Tidak luas kerana kurang jauh perjalanan mereka. Pada mereka, orang Melayu adalah kakak (pembantu pra sekolah aku Melayu) yang membantu guru-guru mereka ketika mengajar. Seikhlasnya, aku simpati dengan mereka kerana kurangnya pendedahan.
Anak-anak ini nampak sangat semangat ingin menjalin hubungan baik dengan aku kerana aku berbangsa asing. Ketika aku beritahu yang aku bakal berpindah, mereka mengeluh dan bertanya kenapa. Ya, mereka tidak fasih berbahasa Malaysia kerana persekitaran. Tetapi mereka tetap cuba bercakap dengan aku walaupun kebanyakan waktu mereka berbahasa Tamil dengan menganggap aku memahaminya. Kelakar sangat rasanya berdepan dengan anak-anak ini. Kelakar tapi membahagiakan.
Berada di sekolah Tamil, aku selamat dari banyak perkara. Kurangnya teman berbicara menyelamatkan aku dari sudut pengurusan masa. Kemudahan tahap yang sederhana menyeronokkan aku. Mana nak dapat bilik guru yang ada 'cubicle' masing-masing. Itu tahap orang kerja pejabat. Dek kerana itu, aku mampu melengkapkan tempat bekerja aku dengan pelbagai kemudahan. Sampaikan Pushpa kata aku ni stationary shop. Even aku boleh terus mencetak dokumen disebabkan cubicle aku ada pencetak sendiri yang aku bawa dari rumah. Aku mampu menyediakan ABM sebanyak yang mungkin. Memang seronok di sini. Makan pun di meja sendiri.
Ada dua tiga perkataan yang aku belajar dari rakan-rakan guru dan anak-anak didik aku. Ukkar (duduk), paadi (baca), satham poda dei (Jangan bising), un gal dan pin gal (budak lelaki dan perempuan), sikkaru (cepat). Ada lagi kot. Tapi mungkin aku dah terlupa. Seronok juga belajar bahasa asing.
Bila permohonan tukar berjaya, aku akui hati aku separuh-separuh. Seronok juga di SJKT kerana aku sudah bersedia dengan bahan dan segala macam benda untuk tahun depan. Berpindah ke tempat baru bererti aku kena mula semula dari bawah. Setahun untuk aku menyesuaikan diri dengan suasana sedia ada. Harapnya, di sekolah baru aku dapat menyesuaikan diri nanti. I'm gonna miss my kids and colleagues... Bet, they don't believe this. :|

BLOG SELANGOR: 12 <b>di jenjarom</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Apr 2013 03:38 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di jenjarom</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Apr 2013 03:57 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di jenjarom</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Mar 2013 10:39 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Tanah Lot Banglo, <b>Jenjarom</b>, Kuala Langat

Posted: 16 Feb 2013 07:52 AM PST

Tanah Lot Banglo untuk dijual di Taman Putra Hill Jenjarom, daerah Kuala Langat.

Dapatkan tanah lot banglo dengan harga yang sangat murah dengan harga serendah RM42,800 sahaja.

Luas tanah: 40′x75′ =3000sqft

* 5 minit ke SKVE
* 20 minit ke Shah Alam
* 20 minit ke Klang
* 20 Minit ke Putrajaya
* 20 minit ke KLIA
* Berdekatan sekolah dan masjid.

Pakej ekslusif
-Infra jalan bertar
-Sistem saliran dan perparitan disediakan
-Menyediakan perkhidmatan tambak tanah dan membina rumah
-Lampu jalan disediakan
-Pihak syarikat sedia membeli semula tanah lot selepas 3 tahun.
-Pinjaman diuruskan pihak syarikat

8 pembeli terawal akan terima FREE GIFT.

Hubungi Syamsul 012-2249895


View Larger Map

BLOG SELANGOR: 12 <b>di jenjarom</b> - Google Blog Search

Posted: 31 Jan 2013 03:28 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Aricom inspirations: Renovasi & Dekorasi Rumah Teres <b>di Jenjarom</b> <b>...</b>

Posted: 02 Mar 2012 07:54 AM PST

Tempoh hari ARICOM menerima panggilan dari seorang pelanggan yang baru sahaja membeli sebuah kediaman jenis teres setingkat di daerah Jenjarom, Selangor. Dari bual bicara, pemilikmahukan kediaman barunya ini memilik sebuat set kabinet dapur yang elegan dan sempurna. Begitu juga beliau mengidamkan sebuah almari pakaian sediabina untuk bilik utama.


Zal tiba di rumah pelanggan di daerah Jenjarom, Selangor.

Setelah memahami apakah kemahuannya, ARICOM memberi cadangan dan pandangan setelah mengambil kesemua ukuran di bahagian-bahagian tertentu. Oleh kerana kediaman ini mempunyai ruang-ruang yang cukup terhad jadi ARICOM menggunakan setiap inci yang ada untuk dimanfaatkan.

Setelah meneliti keseluruhan ruang rumah dan memahami apa yang dimahukan pemilik, akhirnya ARICOM memberikan satu cetusan idea penuh inspirasi. Meski pun punya ruang yang terhad, ARICOM tampil membawakan struktur dapur yang cukup moden dan ringkas buat keselesaan memasak. Walaupun kabinet dapur ini tidak besar namun susunan rapi dan reka bentuknya cukup menarik, tampil beraura dan berkonsepkan moden. ARICOM memberi 2 cadangan tona warna untuk pilihan tuan rumah, samada alunan hitam zaitun ataupun pilihan rona coklat tanah. Jadi ianya terserah kepada pemilik untuk memilih.

Ruang dapur asal dan ruang dapaur selepas mendapat sentuhan Zal (dalam rekaan 3D) beronakan Hitam Zaitun.

Ruang dapur asal dan ruang dapur selepas mendapat sentuhan Zal (dalam rekaan 3D) beronakan Coklat Tanah.

Bagi ruang bilik tidur pula, ARICOM menampilkan satu sentuhan almari pakaian sediabina yang serba ringkas tetapi anggun. Dengan 3 pintu tolak berkonsepkan almari Jepun, dua daripadanya berterapkan cermin bias agar dapat meluaskan lagi ruang bilik yang terhad ini. Dengan ruang-ruang penyimpanan yang selesa, segala pakaian dan fabrik dapat disimpan dan disusun rapi.

Ruang asal bilik tidur utama dan selepas mendapat sentuhan Zal (dalam rekaan 3D) almari pakaian sediabina berkonsepkan 'Modern Jappan'.

Nah... kini tuan rumah amat berpuas hati dengan cetusan idea dan proposal kami. Bagi keluarga ini mereka tidak sabar melihat hasilnya dan memulakan kehidupan indah di kediaman baru ini.Segala proses renovasi dan dekorasi ini bakal bermula pertengahan April 2011 ini!

Adakah anda juga punya impian yang sama, mahu memiliki ruang-ruang indah di dalam kediaman anda, inilah masanya, berbicaralah bersama ARICOM dan dapatkan sentuhan inspirasinya....Setiap dari anda berhak memilik kediaman impian!

BLOG SELANGOR: 12 <b>di jenjarom</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Jan 2013 03:49 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

12 di dengkil - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di dengkil - Google Blog Search


Calon KEADILAN <b>Dengkil</b> yakin bawa kemenangan untuk Pakatan <b>...</b>

Posted: 15 Apr 2013 09:34 PM PDT

(Oleh Norutul Ilham)

DENGKIL 16 APRIL: Biarpun Dewan Undangan Negeri (DUN) Dengkil mengalami kekalahan agak tinggi berbanding kawasan lain dalam Pilihan Raya Umum (PRU) 2008, alasan itu tidak akan mematahkan semangat calon KEADILAN, Borhan Aman Shah untuk menewaskan calon BN pada PRU 5 Mei ini.

Pada PRU 2008, Datuk Marsum Paing memenangi DUN Dengkil dengan majoriti 3,367 mengalahkan calon KEADILAN, Ishammudin Ismail dengan undi 8,471 berbanding calon BN, 11,838.

borhanMenurut Borhan, amanat parti meletakkan beliau di DUN itu sebagai asas untuknya meneruskan pentadbiran Pakatan Rakyat di Selangor.

"Saya pasti PRU kali ini, Dengkil bukan lagi kubu kuat BN. Pada PRU 2004, kita kalah dengan majoriti 8,000 lebih tapi pada 2008, kita kalah dengan majoriti 3,000 lebih sahaja.

"Bermakna kali ini kita yakin akan bawa kemenangan. Saya selaku Penyelaras DUN Dengkil dari awal lagi bekerja keras untuk menawan kawasan BN," katanya kepada Keadilan Daily.

Borhan berkata, hasil lima tahun pentadbiran Pakatan di Selangor akan menjadikan titik tolak untuk rakyat buka mata supaya pada pilihan raya kali ini, calon dari parti itu diamanahkan untuk menjaga kebajikan mereka.

"Dengkil antara kawasan kerap banjir. Menteri Besar Selangor baru-baru ini serahkan peruntukkan RM50 juta untuk mengatasi kejadian sama berulang. Saya percaya rakyat mahu Pakatan kekal di Selangor," kata Pengarah Pilihan Raya KEADILAN Selangor itu.

Borhan menambah, kejayaan Pakatan di Selangor memudahkan proses meraih undi pada PRU 13 kerana kepercayaan rakyat kepada Pakatan sekarang lebih tinggi jika dibandingkan dalam PRU 12.

"Secara keseluruhan, setiap kawasan dan perkampungan tiada masalah besar, mereka lebih terbuka mungkin kerana kawasan itu semi urban.

"Tawaran Manifesto Pakatan juga diterima baik. Daripada jumlah pengundi lebih kurang 39,000 terdiri dari kalangan generasi muda dan pertengahan, memudahkan untuk kita beri penerangan," katanya. – NS

Short URL: http://www.keadilandaily.com/?p=50507

{cerita budak jawe}: Percutian <b>di</b> Paya Indah Wetland, <b>Dengkil</b>

Posted: 20 Mar 2013 01:29 AM PDT

Bismillahirrahmanirrahim

Alhamdulillah, weekend lepas 16hb dan 17hb Mac 2013, aku bersama sahabat-sahabat aku bermalam di Paya Indah Wetland, Dengkil. Kitorang memang selalu plan buat aktiviti bersama camni supaya dapat rapatkan lagi ukhuwah. Ni merupakan trip pertama selepas percutian makan buah-buahan di Ulu Dong, Raub Pahang.

Walaupun tempat ni lebih kurang 15 minit je dari Putrajaya tapi aku percaya ramai yang tak pernah pergi sini:) Sebenarnya Paya Indah ni di bawah seliaan Jabatan Perhilitan Malaysia.  Luasnya kira-kira 3000 hektar.

Aku tulis kat caption gambar jelah pasni. Info semua aku letak kat situ je. Semua gambar guna kamera handphone je tanpa edit. Boleh klik gambar untuk besarkan :


















































Alhamdulillah dapatlah kitorang spend masa bersama-sama. Insyaallah ada rezeki nanti kitorang ada rancang camping kat lokasi lain yang lebih best lagi:) Aku sebenarnya dah penat taip ni. Tapi nak bagitau tempat ni memang berbaloi dan dapat eratkan lagi ukhuwah kitorang semua.

Kalau korang cari tempat nak rehat dan tenangkan fikiran di lokasi yang dekat dan murah bolehlah pertimbangkan lokasi ni. Tempat ni kurang pengunjung sebab kurangnya promosi. Ia memang berpotensi nak dijadikan kawasan beriadah bagi penduduk sekitar Lembah Klang.

Selain duduk kat chalet korang boleh berkhemah, berkayak, memancing, buat aktiviti jungle trekking dan lain-lain lagi kat sini. Kalau nak jalan2 petang-petangpun boleh naik basikal. 1 basikal RM5 sejam. Basikal budak-budakpun ada. Bolehlah naik basikal sekeluarga atau pun jogging kat sini. Harap info tu membantu serba sedikit bagi sesiapa yang tak tahu langsung tempat ni. Bercuti tak semestinya perlukan modal besar:)

Wassalam

12 di klang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di klang - Google Blog Search


Roketkini.com >> DAP bongkar lagi kes daftar pemilih &#39;haram&#39; <b>di Klang</b>

Posted: 29 Mar 2013 01:32 AM PDT

KLANG, 29 MAC: Satu lagi kes daftar pengundi 'haram' dibongkar dan kali ini seorang bapa mendapati anaknya yang tidak pernah mendaftar sebagai pemilih dilakukan oleh seorang Pendaftar UMNO ketika menyemak pendaftaran melalui portal Suruhanjaya Pilihan Raya Malaysia (SPR).

Pendedahan itu dibuat Ahli Parlimen Klang, Charles Santiago pagi ini bersama pengadu dan beberapa peguam.

Menurut Charles, Siva Kumar S Khatiramalai mendapati anaknya Dinesh Siva Kumar, 33, didaftar sebagai pemilih oleh Hishamuddin Kassim setelah beberapa kali membuat aduan kepada SPR sejak 7 Februari lalu sebaik menerima sekeping kad ucapan Hari Malaysia tahun lalu daripada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak.

"Dia telah menghantar emel ke SPR di Putrajaya dan mereka menyuruhnya membuat aduan kepada SPR Selangor. Bila aduan itu dilakukan dengan meminta nama Penolong Pendaftar yang mendaftar anaknya, SPR hanya memberitahu nombor Penolong Pendaftar itu," kata Charles.

Katanya, dalam maklum balas melalui emel, SPR menjelaskan perkhidmatan Penolong Pendaftar UMNO, Hishamuddin Kassim sudah ditamatkan pada 27 April tahun lalu kerana melakukan beberapa kesilapan.

Emel yang dihantar melalui [email protected] itu turut menyatakan, "Untuk penjelasan lebih lanjut tuan boleh menghubungi Encik Hishamuddin Kassim melalui no telefon 013-3888443"

"Persoalan yang timbul ialah mengapa SPR seolah-olah mahu cuci tangan, sepatutnya SPR membuat satu laporan polis menggesa agar kesalahan mendaftar pemilih tanpa persetujuan itu disiasat.

"Ini jelas menunjukkan penipuan dilakukan secara terang-terang. Laporan polis juga dibuat Siva Kumar pada 31 Januari lalu di Balai Polis Klang dan Minggu depan saya akan ke SPR untuk memaksa mereka memadamkan nama pemilih itu," ujar beliau.

Sehubungan itu, Charles mempertikaikan bagaimana Penolong Pendaftar UMNO itu mendapat salinan kad pengenalan dan siapa yang menandatangani Borang A Pendaftaran Pemilih.

"Adakah wujud persekongkolan UMNO dengan pihak Imigresen dan SPR? Kita mendesak satu siasatan menyeluruh diadakan dan mahu SPR mendedahkan nama yang didaftar Penolong Pendaftar UMNO itu kepada umum," katanya.

Peguam, Mishant Thiruchelvam pula berkata, kes itu mempunyai bukti kukuh berlakunya perlanggaran undang-undang kerana pemalsuan dokumen dan jika disabit kesalahan, seseorang itu boleh dihukum penjara sehingga tiga tahun dan didenda.

Hadir sama pada sidang media itu ialah Timbalan Ketua DAPSY Selangor merangkap Ahli Majlis MBPJ, Tiew Wey Keng dan peguam Tan Tai Hwa.-Roketkini.com

12 di bangi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bangi - Google Blog Search


[] Zakwan-Nayli []: JJCM | Lunch <b>Di</b> Waroeng @<b>Bangi</b>

Posted: 17 Apr 2013 08:00 PM PDT

Bertolak balik dari Melaka jam 12 tengah hari
Sampai Bangi dah jam 1.30 petang
Plan awal nak pi Restoran Anje kat Seksyen 15 tu
Orang beratur nak amik makanan sampai ke luar kedai!
Kami pi Waroeng @Bangi, sebaris dengan Klinik Az Zahrah & Klinik An-Nur
Kedai ni jugak belakang Bangi Kopitiam
Allah, ingatkan tak ramai
Rupa-rupanya penuh! Packed!
Ye la, time tengah hari kan? Sume orang kluar cari lunch
Naseb baek dapat jugak tempat duduk
Letih kottt dok menunggu lama
Ramai yang dok menunggu depan stall ikan bakar 

Menu tengah hari memang banyak pilihan
Tapi takleh nak concentrate makan la time tu
Dengan dukung Baby Nayli, dengan Zakwan sakit, dengan panas berbahang
Pasni kena repeat lagi kot
Pilihan lauk yang pelbagai yg nak dekat abes dah pun time ni, huhu!
Sume pun khusyuk nak makan, huhu!
AtokZN tolong tuangkan ayor, hihi... TQ Atok! =)
Aunty Wawa tunggu turn nak makan :)
Licin aih sume pinggan! ;)
Makan utk 10 orang dengan air 1 jag besar = RM87
Abes la family getaway kami utk 2013
Tahun depan planning nak jejak KK pulak, in shaa Allah
Actually KK kami dah pegi ramai-ramai tahun 2011
Tapi time tu Aunty Yaya & famili tak dpt ikut sbb sedang berpantang
So, Aunty Yaya plak uruskan kali ni, huhu ;)
Ok la jugak pi KK, banyak lagi yang kami tak cover aritu ^_^

12 di beranang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di beranang - Google Blog Search


JPN iktiraf Majlis Tindakan DUN Lenggeng <b>di</b> Ulu <b>Beranang</b>?

Posted: 08 Apr 2013 11:45 PM PDT

Satu pertemuan khas antara Jabatan Pilihanraya Negeri (JPN) bersama dengan DPPKS yang diketuai Ketua Pemuda saudara Zulkarnain Zaki, Timbalan Ketua Pemuda saudara Abu Zarim Abdul Rahman bersama-sama 10 orang lagi anggota exco DPPKS. JPN diwakili ketuanya, Pengarah JPN  Hj. Kamarul Md. Zin, Timbalan Pengarah II Haji Abu Sahid dan Setiausaha JPN Haji Kamal Aminon.
Pertemuan khas ini adalah inisiatif JPN untuk mendapatkan penjelasan dari DPPKS atas isu-isu yang timbul kebelakangan ini terutamanya isu-isu yang berlegar di alam siber. Walaupun pada saat-saat akhir JPN cuba membatalkan pertemuan ini, namun atas semangat berani kerana benar DPPKS bertegas agar pertemuan ini dapat diteruskan.
1. Free Malaysia Today (FMT)
DPPKS memaklumkan bahawa segala penulisan di laman tersebut adalah penafsiran dan pemahaman tersendiri pihak editorial FMT, samada bahan yang dicedok itu adalah sumber dari blog DPPKS atau sumber-sumber lain itu adalah hak FMT.
DPPKS  ingin memberi penegasan bahawa isu yang ditulis di blog rasmi DPPKS ini terutamanya isu "Resolusi Calon Tengah" adalah bersumberkan dari kajian yang diiktiraf dan dibiayai sepenuhnya oleh JPN.
DPPKS mengambil kira saranan responden yang mahukan calon baru sekiranya PAS mahu menang di DUN Lenggeng. DPPKS merasakan tidak timbul isu bahawa ini hanyalah kajian awal (kajian dijalankan sekitar Ogos 2011). Sekiranya ada perubahan yang mahukan calon lama kekal bertanding, mana kajian yang baru?
DPPKS amat faham dan jelas bahawa kajian ini adalah untuk kegunaan dalaman, apa yang dimasukkan di blog DPPKS dengan jelas tidak dipaparkan sepenuhnya. DPPKS yakin kerahsiaan kajian ini masih terkawal dan JPN sewajarnya bertindak membuat gerak kerja pilihanraya berdasarkan fakta dalam kajian tersebut.
2. Majlis Tindakan DUN

Pengarah JPN menjelaskan kehadiran wakil MTD Lenggeng (Lenggeng 2/Ulu Beranang) adalah jemputan JPN sendiri dan berasaskan ketidakhadiran beberapa kali mesyuarat oleh bekas Pengarah MTD Lenggeng (Lenggeng 1/PAS Seremban).
DPPKS sedia maklum perkara tersebut namun ingin menegaskan bahawa ketidakhadiran tersebut bukan menjadi tiket untuk JPN membawa wakil tersebut ke mesyuarat JPN kerana DPPKS difahamkan bekas Pengarah MTD turut menghantar wakil samada oleh Setiausaha MTD, Timbalan Pengarah MTD 1 atau Pengarah JPRK.
DPPKS juga difahamkan ada Pengarah MTD lain tidak hadir beberapa kali ke mesyuarat dan hanya menghantar wakil. Adakah tindakan JPN sama dengan MTD Lenggeng?
Alasan Pengarah JPN bahawa Pengarah MTD tidak dapat dihubungi adalah terlalu dangkal. Pengarah JPN seharusnya membuat tindakan yang rasional menghubungi mana-mana Timbalan Pengarah MTD (TYDP, NYDP, Ketua Pemuda, Ketua Muslimat) untuk membuat penilaian sebab-sebab ketidakhadiran.
Pengarah JPN sedia maklum Timbalan Pengarah JPN 3 dan bekas Setiausaha JPN juga adalah dari kawasan Seremban. Pengarah yang bijaksana akan mendapatkan segala makluman sebab-sebab ketidakhadiran dari sumber-sumber yang terdekat dengannya.
Pengarah JPN memaklumkan kehadiran wakil Lenggeng 2 telah mendapat persetujuan Badan Perhubungan PAS Negeri Sembilan. Setelah diselidiki, DUA orang wakil BPPNS yang dihubungi mengesahkan tiada sebarang persetujuan diberikan terhadap perkara ini. DPPKS tidak faham apa yang sebenarnya 'game' yang cuba dimainkan oleh Pengarah JPN.
Jawapan dari Pengarah JPN seolah-olah cuba mengiktiraf MTD Lenggeng di Ulu Beranang yang TIDAK SAH dari organisasi PAS Kawasan Seremban adalah amat dikesali DPPKS. Tindak tanduk JPN sebenarnya amat diragui, JPN mengesahkan penubuhan MTD Lenggeng PAS Kawasan Seremban di Taman Panchor Jaya tetapi dalam masa yang sama turut membantu gerak kerja pilihanraya MTD Lenggeng di Ulu Beranang.
PAS mengajar ahlinya bersikap wala' dan patuh kepada arahan parti, wala' dan taat kepada arahan pimpinan, tetapi tidak berlaku di Lenggeng. Isu-isu yang dibangkitkan DPPKS adalah sebahagian bukti bagaimana kepentingan peribadi individu tertentu mengatasi kepentingan parti. Lebih malang apabila ada pihak yang boleh dianggap sebagai pendamai dalam segala urusan gerak kerja pilihanraya menjadikan ahlinya hilang kewala'an kepada pimpinan kawasan.
DPPKS MENOLAK sepenuhnya andai AJK PAS Pusat saudara Zulkefly Mohamad Omar dicalonkan semula oleh PAS Pusat untuk bertanding di DUN Lenggeng. Asasnya mudah iaitu beliau tidak diterima oleh responden kajian yang telah dibuat. Beliau tiga kali kalah semenjak PRU-10 dan juga kalah pada pilihanraya kecil Bagan Pinang. Beliau juga ditolak pengundi di lokaliti sendiri.
DPPKS kekal dengan pendirian bahawa Calon Tengah adalah calon terbaik pilihan responden. DPPKS berlapang dada menerima sesiapa sahaja calon yang difikirkan layak mewakli Calon Tengah. Pemilihan saudara Zakaria Sheikh Othman adalah berdasarkan pilihan yang terbaik setakat ini mengikut pandangan DPPKS.
DPPKS merayu marilah sama-sama kita bersatu memenangkan Islam. Bersama meraikan pandangan ahli-ahli. Bekerja memenangkan PAS untuk menawan Negeri Sembilan. Bersama membawa harapan rakyat untuk menjatuhkan rejim Barisan Nasional!

12 di selayang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di selayang - Google Blog Search


Gelombang Sokongan Rakyat Makin Kuat <b>Di Selayang</b> - Selangorku

Posted: 20 Apr 2013 02:31 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]SELAYANG, 20 APRIL: Gelombang sokongan rakyat terhadap Pakatan Rakyat(PR) makin kuat di Selayang berdasarkan kecemerlangan pentadbiran dan pelbagai program yang...

12 di sungai burong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sungai burong - Google Blog Search


BLOG SELANGOR: 12 <b>di sungai burong</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Mar 2013 07:31 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

120 Orang Pelajar Dijangka Sertai Tuisyen PTRS DUN <b>Sungai Burong</b>

Posted: 25 Feb 2013 12:31 AM PST

25 02 2013

387388_438291212913898_830901072_nBatu 11, 24 Feb    :    Pusat Tuisyen Rakyat Selangor (PTRS) Selangor pada tahun ini bagi DUN Sungai Burong diadakan di Sekolah Rendah Agama (SRA) Batu 11 Tanjong Karang dengan jumlah pelajar yang telah mendaftar pada tahun ini seramai 100 orang, kata Pegawai PTRS DUN Sungai Burong, Norsidah Samat.

Walaubagaimanapun, katanya, pelajar yang akan menyertai PTRS pada tahun ini dijangka seramai 120 orang, memandangkan sambutan daripada pelajar-pelajar yang bakal menduduki Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) dari DUN Sungai Burong amat menggalakkan.

Program PTRS, diwujudkan oleh Kerajaan Negeri Selangor dibawah Jawatankuasa Tetap Pendidikan, Pendidikan Tinggi dan Pembangunan Modal Insan Negeri Selangor sejak tahun 2009 dan menawarkan sebanyak empat mata pelajaran utama bagi SPM iaitu Bahasa Melayu, Bahasa Inggeris, Sejarah dan Matematik, katanya lagi.

Pada tahun lepas, jumlah pelajar yang menyertai program PTRS adalah seramai 194 orang, ini disebabkan pada tahun lepas terdapat beberapa DUN di Selangor yang tidak dapat memenuhi kuota yang disediakan oleh pihak Kerajaan  iaitu 100 orang pelajar bagi setiap DUN, katanya yang juga Ahli Jawatankuasa Kerja (AJK) PAS Kawasan Tanjong Karang

Manakala pada hari ahad lepas, tuisyen PTRS, bagi tahun 2013 baru dimulakan dengan sesi suai kenal antara pelajar-pelajar. Program PTRS pada tahun-tahun sebelumnya diadakan di Sekolah Agama Menengah Tanjong Karang (SAMTK), tetapi pada tahun ini program ini diadakan di SRA Batu 11, katanya lagi.

 

BLOG SELANGOR

Copyright 2010 All Rights Reserved