ads

Jumaat, 1 Jun 2012

12 di cheras - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di cheras - Google Blog Search


YAYASAN PENDIDIKAN <b>CHERAS</b> BLOGSPOT: 300 PELAJAR <b>DI</b> <b>...</b>

Posted: 30 May 2012 01:05 AM PDT

KUALA LUMPUR 28 Mei - Para pelajar dinasihatkan agar menggunakan komputer dan perkhidmatan jalur lebar sebaik-baiknya kerana ia akan memberi kesan negatif sekiranya disalah guna.
Datuk Ahmad Maslan dan Datuk Wira Syed Ali bergambar bersama penerima komputer riba 1 Malaysia
Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Ahmad Maslan berkata, gajet tersebut boleh menjadi 'racun' kepada pelajar jika mereka mengakses laman web yang tidak berfaedah.
"Komputer sebenarnya boleh menjadi 'ubat' kalau pelajar-pelajar memanfaatkannya sebagai gerbang ilmu untuk tujuan pembelajaran," katanya.
Penyampaian kepada penerima komputer riba 1 Malaysia
Beliau berkata demikian ketika berucap pada Majlis Penyerahan Komputer Riba 1 Malaysia bagi Parlimen Cheras di sini semalam.
Turut hadir Ketua UMNO Bahagian Cheras yang juga Pengerusi Yayasan Pendidikan Cheras, Datuk Wira Syed Ali Alhabshee dan Pengarah Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia Wilayah Tengah, Fadilah Mohd Nor.
Datuk Ahmad Maslan melawat Bilik Gerakan Barisan Nasional Parlimen Cheras
Penyerahan komputer riba fasa kedua itu membabitkan 300 pelajar dari 12 buah sekolah menengah sekitar Cheras.

12 di semenyih - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di semenyih - Google Blog Search


RUMAH TERES 2 TINGKAT - CORNER LOT <b>DI SEMENYIH</b> INDAH <b>...</b>

Posted: 22 Apr 2012 12:00 AM PDT

Malaysia » Selangor » Property > Houses > 2-sty Terrace/Link House

PRIVATE AD

Property type: Houses For Sale

Price: RM 400,000

House type: 2-sty Terrace/Link House

Bedrooms: 4              Bathrooms: 3              Size: 3,350 sq.ft.

Facilities: 24 hour security

Local area: Semenyih Indah

FREEHOLD
INDIVIDU TITLE
4R + 1 STORE 3B
... LAKASI TAMAN SEMENYIH INDAH
KELUASAN TANAH 3350 SQFT
RUMAH TELAH DIRENOVATE DENGAN KOS RM50K

1 KM KE EXIT TOL LEKAS
500 METER JE KE PEKAN SEMENYIH
BYK KEMUDAHAN SEPERTI ECONSAVE, THE STORE, TESCO, BANK, PEJABAT POS, PENGANGKUTAN AWAM.

DEVELOPER : TABUNG HAJI
HARGA RM400K ( BULEH NEGO TERUS MENGENAI HARGA DENGAN OWNER)

JIKA BERMINAT SILA HUBUNGI SY UNTUK ARRANGEMENT PERGI LIHAT RUMAH.

 
https://facebook.com/pages/Hartanah-untuk-Dijual-Disewa/210568362353272
Qareem        
Selangor, Malaysia
Sunday, 22 April 2012, 10:23
340876
0133273327 (Mention Sheryna when calling! Thanks.)

Reply to this Ad

View related HOUSES » 2-STY TERRACE/LINK HOUSE ads:

REMEMBER:
- Deal locally and meet in-person with buyer/seller (in a public place and take a friend with you).
- Never pay with Western Union or Moneygram.
- Don't accept cashier checks or money orders.
- Sheryna.com.my is NOT involved in any transaction (payment services, shipping, guarantee transactions, etc), does NOT offer "buyer protection" and does NOT offer "seller certification".

Sheryna.com.my does not accept any responsibility for the above classified. The advertiser bear all the responsibility. For any problems, please use Report abuse button!

12 di port klang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di port klang - Google Blog Search


Malaysia Israel : Kapal Israel Berlabuh <b>di Port Klang</b>? | Berita Semasa

Posted: 21 Feb 2012 05:50 PM PST

kapal israel malaysia Malaysia vs Israel : Ada Hubungan Diplomatik? Tiada Kata Menteri. Tapi..

Malaysia VS Israel : Kalau semak semula laporan media cetak dan media arus perdana pasti akan ada "slot Israel" di mana memuatkan kenyataan Anwar Ibrahim di WSJ (Wall Street Jurnal) baru-baru ini. Dan, tidak kurang juga dengan minggu ini, ada laporan mengenai Israel. Kali ini ada laporan mendakwa kapal-kapal dari Israel dikesan berlabuh di pelabuhan Klang.

anwar israel wsj Malaysia vs Israel : Ada Hubungan Diplomatik? Tiada Kata Menteri. Tapi..Kalau tanya kami dengan kenyataan Anwar Ibrahim itu di Wall Street Jurnal yang mengatakan akan menerima & mengiktiraf Israel dengan pra-syarat, Israel mesti berdamai dan memberikan laluan kepada Palestin yang selama ini menindas hak rakyat Palestin. Israel yang nak berdamai? Urhmm….genjatan senjata dah dimetarai pun Israel tak ambil pusing malah terus mengebom Semenanjung Gaza. Berapa banyak kali dah ruang, peluang dan harapan diberikan atas nama pendamaian Palestin dan Israel? Berapa banyak dah kuasa veto yang digunakan melalui US bagi menyelamatkan "hayat bosnya" Israel? Adakah Israel benar-benar sudah bersedia untuk berdamai?

Kalangan negara-negara Islam sendiri pun masih lagi "haru-biru". Sepatutnya kesatuan negara-negara Islam ini yang harus diberikan tumpuan untuk dipereratkan, bukannya megah hanya atas nama sahaja. Bertambah malang lagi jika ada mana-mana negara Islam yang menyumbang samada secara langsung atau tidak langsung kepada negara haram Israel….

Malaysia VS Israel : Malaysia Tiada Hubungan Diplomatik Antara Malaysia Dengan Israel

Berbalik kepada dakwaan terbaru mengatakan Malaysia ada hubungan dengan Israel baru-baru ini, kami tertarik dengan kenyataan menteri ini…

mukriz malaysia israel Malaysia vs Israel : Ada Hubungan Diplomatik? Tiada Kata Menteri. Tapi..Timbalan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Datuk Mukhriz Mahathir mengulangi kenyataan bahawa kerajaan tidak melarang perdagangan antara syarikat swasta negara ini dengan ahli-ahli perniagaan Israel.

Justeru, katanya, kapal-kapal yang dimiliki oleh Israel juga dibenarkan berlabuh di pelabuhan di Malaysia untuk tujuan perdagangan tetapi dengan syarat bahawa anak kapal yang memegang pasport Israel dilarang daripada mendarat.

Mukhriz berkata, pembangkang telah cuba memanipulasikan isu berkenaan bagi mewujudkan salah faham hakikat bahawa Malaysia tidak mempunyai hubungan diplomatik dengan Israel.

"Tiada hubungan diplomatik bermakna tiada interaksi antara kedua-dua kerajaan. Perdagangan yang wujud adalah urusan pihak swasta dari kedua-dua negara dan kerajaan Malaysia tidak menghalangnya," katanya melalui sistem pesanan ringkas kepada Sinar Harian, semalam.

Kenyataan wakil Barisan Nasional (BN) yang selalu menyebut tiada hubungan diplomatik antara Malaysia dengan Israel sengaja diputarbelitkan oleh Pakatan Rakyat," tambahnya. (sumber : Malaysiakini)

Betulkah Malaysia tidah hubungan diplomastik langsung Israel. Tetapi persoalannya sekarang ini :

Dan kalau ditonton semula laporan berita TV9 pada tahun lepas ada menunjukkan bantahan dek kerana ketibaan kapal Israel berlabuh di pelabuhan Klang…

Berdasarkan dakwaan sebelum ini, kapal dagang milik syarikat yang ada kaitan dengan Israel iaitu ZIM Atlantic dan Zim USA telah berjaya dikesan berlabuh pada 16 Februari 2012 yang lalu di Port Klang. Semakan di laman web Zim Integrated Shipping itu sendiri menunjukkan hasil keputusan seperti di bawah ini :

malaysia israel Malaysia vs Israel : Ada Hubungan Diplomatik? Tiada Kata Menteri. Tapi..

Adakah Kapal ZIM berlabuh di pelabuhan Klang perkara baru? Tidak sama sekali. Kami pernah kongsikan laporan berita ini : Israel Keluar Dari Port Klang & Malaysia !!

Tidak cukup lagi? Menteri mengatakan Malaysia VS Israel tiada hubungan diplomatik? Tetapi mengapa semakan kami di laman web Zim itu sendiri menunjukkan Israel Corporation merupakan pemegang saham terbesar bagi syarikat Zim Integrated Shipping Limited iaitu sebanyak 98%. Ok, itu yang pertama.

zim malaysia israel Malaysia vs Israel : Ada Hubungan Diplomatik? Tiada Kata Menteri. Tapi..

Yang keduanya semakan kami di laman web Israel Corporation menunjukkan Israel Corporation syarikat holding yang terbesar di Israell dan  merupakan salah satu daripada 10 syarikat teratas yang tersenarai di dalam Tel Aviv Stock Exchange (Bursa Saham Tel Aviv)

israel malaysia Malaysia vs Israel : Ada Hubungan Diplomatik? Tiada Kata Menteri. Tapi..

Kami berharap menteri dan kerajaan Malaysia menjawab isu ini dengan sebaiknya. Rakyat Malaysia menantikan jawapannya….

di negeri selangor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri selangor - Google Blog Search


Macam-macam urut ada <b>di negeri Selangor</b> ..hahaha | GENERASI <b>...</b>

Posted: 01 Jun 2012 06:00 PM PDT

Mantap la video terbaru Bangkang Dari Longkang mengenai rumah urut terutamanya di negeri Pakatan Rakyat iaitu Selangor yang semakin pesat bertambah .

 Juak-juak Pakatan mesti meroyan la bila negeri ditadbir pemimpin mereka yang berlambak tempat massage ini  dijadikan cerita dalam video ini ..hahaha...

 Jom layan....macam-macam urutan ada  ...hahahaha

12 di jeram - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di jeram - Google Blog Search


mi1: LARGE CROWD WELCOMES ANWAR AT BAHAU & DESARU <b>...</b>

Posted: 01 Jun 2012 06:58 PM PDT

HEBAT sekali sambutan rakyat di Bahau, Negeri Sembilan sewaktu kunjungan DS Anwar ke Taman Desa Puteri, Bahau malam tadi sempena perasmian Bilik Gerakan KEADILAN Dun Jeram Padang. Dun Jeram Padang kini diwakili oleh Wakil Rakyat dari MIC, maka tidak hairanlah malam tadi kehadiran kaum India di luar jangkaan samasekali. 
Boleh saya katakan, majoriti yang hadir malam tadi adalah dari kaum India, keduanya Melayu. Kaum Cina juga turut hadir kerana Wakil Rakyat Bahau adalah dari DAP. Kehadiran DS Anwar membuatkan Umno di Taman Bahau terpaksa mengadakan Tahlil dan jamuan pada malam tadi. Mungkin juga seperti kata seorang rakan saya Umno Taman Bahau malam tadi mengadakan `Talkin' untuk Umno. 
 DS Anwar mula berucap lebih kurang jam 09.00 malam dan berhenti sejam kemudiannya kerana beliau akan ke program ceramah di Sikamat, Seremban pula. Meskipun publisiti kunjungan DS Anwar ke Taman Desa Puteri ini agak kurang, namun kehadiran yang dianggarkan tidak kurang dari dua ribu orang sudah cukup untuk membuktikan Dun Jeram Padang bakal menjadi milik PR. Rata-rata yang hadir ternyata berpuas hati dengan penerangan yang diberikan oleh Ketua Umum KEADILAN itu. Isu-isu yang disentuh di antaranya adalah isu PTPTPN, isu fitnah ke atas beliau dan pimpinan PR, isu rasuah dan berbagai lagi isu semasa. 
Saya dapat memerhatikan beberapa wajah penyokong kuat Umno kawasan tersebut turut hadir. Saya tabik Umno kawasan tersebut kerana mengamalkan demokrasi bersih tanpa provokasi atau gangguan sepertimana di beberapa tempat lain. Dun Jeram Padang bakal memberikan satu lagi kerusi buat PR di dalam PRU akan datang bagi membantu PR merampas Negeri Sembilan dari tangan Umno/Bn, InsyaAllah. - wfaudzin Ini lah sambutan yang DS Anwar terima di Desaru, Sikamat, Seremban: 

12 di jenjarom - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di jenjarom - Google Blog Search


Renovasi & Dekorasi Rumah Teres <b>di Jenjarom</b>, Selangor

Posted: 02 Mar 2012 07:54 AM PST

Tempoh hari ARICOM menerima panggilan dari seorang pelanggan yang baru sahaja membeli sebuah kediaman jenis teres setingkat di daerah Jenjarom, Selangor. Dari bual bicara, pemilikmahukan kediaman barunya ini memilik sebuat set kabinet dapur yang elegan dan sempurna. Begitu juga beliau mengidamkan sebuah almari pakaian sediabina untuk bilik utama.


Zal tiba di rumah pelanggan di daerah Jenjarom, Selangor.

Setelah memahami apakah kemahuannya, ARICOM memberi cadangan dan pandangan setelah mengambil kesemua ukuran di bahagian-bahagian tertentu. Oleh kerana kediaman ini mempunyai ruang-ruang yang cukup terhad jadi ARICOM menggunakan setiap inci yang ada untuk dimanfaatkan.

Setelah meneliti keseluruhan ruang rumah dan memahami apa yang dimahukan pemilik, akhirnya ARICOM memberikan satu cetusan idea penuh inspirasi. Meski pun punya ruang yang terhad, ARICOM tampil membawakan struktur dapur yang cukup moden dan ringkas buat keselesaan memasak. Walaupun kabinet dapur ini tidak besar namun susunan rapi dan reka bentuknya cukup menarik, tampil beraura dan berkonsepkan moden. ARICOM memberi 2 cadangan tona warna untuk pilihan tuan rumah, samada alunan hitam zaitun ataupun pilihan rona coklat tanah. Jadi ianya terserah kepada pemilik untuk memilih.

Ruang dapur asal dan ruang dapaur selepas mendapat sentuhan Zal (dalam rekaan 3D) beronakan Hitam Zaitun.

Ruang dapur asal dan ruang dapur selepas mendapat sentuhan Zal (dalam rekaan 3D) beronakan Coklat Tanah.

Bagi ruang bilik tidur pula, ARICOM menampilkan satu sentuhan almari pakaian sediabina yang serba ringkas tetapi anggun. Dengan 3 pintu tolak berkonsepkan almari Jepun, dua daripadanya berterapkan cermin bias agar dapat meluaskan lagi ruang bilik yang terhad ini. Dengan ruang-ruang penyimpanan yang selesa, segala pakaian dan fabrik dapat disimpan dan disusun rapi.

Ruang asal bilik tidur utama dan selepas mendapat sentuhan Zal (dalam rekaan 3D) almari pakaian sediabina berkonsepkan 'Modern Jappan'.

Nah... kini tuan rumah amat berpuas hati dengan cetusan idea dan proposal kami. Bagi keluarga ini mereka tidak sabar melihat hasilnya dan memulakan kehidupan indah di kediaman baru ini.Segala proses renovasi dan dekorasi ini bakal bermula pertengahan April 2011 ini!

Adakah anda juga punya impian yang sama, mahu memiliki ruang-ruang indah di dalam kediaman anda, inilah masanya, berbicaralah bersama ARICOM dan dapatkan sentuhan inspirasinya....Setiap dari anda berhak memilik kediaman impian!

12 di dengkil - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di dengkil - Google Blog Search


WiFi Percuma <b>di Dengkil</b> | theSkop

Posted: 16 Apr 2012 01:41 AM PDT

Dalam usaha menarik pelbagai golongan menjadi celik IT, Dewan Kampung Ampar Tenang kini menyediakan sebuah Pusat Teknologi Maklumat kepada semua lapisan masyarakat di kampung terbabit selain membantu meringankan beban penduduk.

Pusat Teknologi Maklumat itu akan dibuka Mei depan dan beroperasi Isnin hingga Jumaat pada sebelah malam bermula 7.30 malam hingga 9.30 malam dan pada Sabtu dan ahad bermula 1 tengah hari hingga 7 petang.

Penduduk boleh menggunakan kemudahan internet secara percuma di dewan itu.

Penyelaras Dun Dengkil, Borhan Aman Shah berkata penubuhan pusat itu hasil perbincangan bersama penduduk akhir tahun lalu bagi mengatasi masalah masyarakat.

Katanya, pihaknya memberi peruntukkan sebanyak RM15,000 bagi menyediakan peralatan untuk disediakan di pusat terbabit manakala selebihnya daripada Exco Jawatankuasa Tetap Kesihatan, Pekerja Ladang, Kerajaan Prihatin, Xavier Jayakumar.

"Kami sentiasa berbincang dengan penduduk, kami mahu jadikan dewan ini sebagai pusat untuk pelbagai golongan berkumpul dan berbincang dalam masa yang sama dapat menambahkan ilmu pengetahuan," katanya ketika ditemui.

Beliau berkata penduduk boleh menikmati kemudahan internet berkelajuan tinggi dan setakat ini, pihaknya akan menyediakan 11 buah komputer serta dijangka akan bertambah pada masa akan datang.

Tambah Borhan, sebelah pusat itu juga terdapat sebuah mini perpustakaan yang juga akan dibuka bulan depan.

Sementara itu, Ketua Komuniti Kaum India Kampung terbabit, M.Sunmugam, 44, berkata dengan adanya pusat itu, penduduk khususnya pelajar sudah tidak perlu menghabiskan duit di cyber cafe.

"Selain meringankan beban, pelajar dapat meningkatkan minda dan kemahiran pelajar serta kebolehan menguasai IT dengan baik danberkesan akan dapat membantu mereka mengakses maklumat berkaitan dengan pelajaran secara cepat.

"Pembukaan pusat itu secara percuma, ia perlu dimanfaatkan bagi melahirkan lebih ramai pelajar daerah ini yang celik IT dan berjaya dalam pelajaran," katanya.

Borhan berkata, pembukaan pusat IT dan mini perpustakaan itu secara tidak langsung dapat mengelakkan pelajar berpeleseran dan menghabiskan masa lapang dengan melakukan aktiviti yang tidak berfaedah.

"Kami berharap penduduk di Kampung ini terutamanya pelajar dapat memanfaatkan kemudahan yang sudah disediakan ini," katanya.  – Selangorku

12 di padang jawa - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di padang jawa - Google Blog Search


BOLING ANTARA KAMPUNG - <b>PADANG JAWA</b> PETALING

Posted: 30 May 2012 11:43 PM PDT




Kejohanan untuk merebut Piala Pegawai daerah Petaling serta dianjurkan oleh Pentadbiran Daerah Petaling ini telah menemukan sebanyak 29 buah Kampung yang terdapat di daerah Petaling. Skuad Pdang Jawa Petaling telah diwakili oleh AJK Sdr Abu Shah, Sdr Zamanhuri, Sdr Mahfuz dan Sdr Zahid dan Tn Hj Aziz selaku Pengurus Pasukan.

Johan pertandingan ialah Pasukan dari Kg Budiman Meru, Naib Johan dari Kampung Puchong. Namun kemenangan mereka tidaklah begitu bermakna kerana sebahagian besarnya oleh mereka di wakili oleh Para Pemain Professional Boling yang hadir lengkap dengan peralatan sendiri seperti pembalut tangan dan Bola, manakala Skuad kami adalah tulen dari AJK JKKK.

Piala Kemenangan telah disampaikan oleh Tuan Pegawai Daerah sendiri iaitu Dato Zulkifli serta di iringi oleh Timbalan Pegawai Daerah serta Pegawai Pegawai Jabatan serta To; Penghulu. Program yang bermula jam 08.00 pagi dan diakhiri jam 1.00 tengahari. Terima Kasih buat Pengurusan Pejabat Daerah Petaling yang telah berjaya menganjurkan kejohanan ini dengan jayanya dan diharap kejohanan ini telah berjaya mencapai matlamatnya.

12 di sungai buloh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sungai buloh - Google Blog Search


myBancik: Laksa Beras Sungai Bakau Kini <b>Di Sungai Buloh</b>

Posted: 12 Apr 2012 06:19 AM PDT

21 Jamadilawal 1433

Penulis hari ini telah tersempak dengan sebuah gerai laksa di Sungai Buloh, berdekatan Masjid Bandar Baru. Mulanya penulis rasa macam kenal aje kelibat salah seorang peniaga berkenaan. Rasanya macam Pak Teh Azmi, adik kepada Ak'(Pak Ishak, Imam yang menjual laksa beras di Sungai Bakau , di Kampung Penulis).Penulis agak was-was pada mulanya kerana imej beliau sekarang semakin warak berbanding semasa penulis kecil dahulu, ditambah dengan jambangnya yang tebal, ala-ala orang tabligh.

Bila pergi dekat gerai berkenaan, bau kuah laksapun mula tertusuk dihidung , macam kenal aje baunya dan ianya  meyebabkan penulis semakin yakin. Mulanya beliau tidak kenal penulis. Apabila penulis memperkenalkan, penulis ini siapa , anak siapa dan asal dari mana, barulah Pak Teh kenal.Maklumlah dah lama beliau merantau di sini berbanding dengan penulis.Selepas itu barulah beliau kenal  sebab abang ipar penulis mempunyai hubungan kekeluargaan dengan beliau.

Penulis begitu teruja lantaran kerana dah lama tak pekena kuah laksa dari Sungai Bakau. Imam Ishak pun khabarnya dah tak meniaga lagi di sana. Patutlah setiap kali pulang ke kampung , penulis sudah tidak nampak lagi kelibat gerai bermotosikal yang menjual laksa beras di sana.

Namun alhamdulillah, kalau nak lepas gian selera laksa berkenaan lepas ni, penulis tak perlu balik kampung lagi. Kat Sungai Buloh pun ada ..Hu..Hu..

Wallahualam

p/s : penulis siap dapat free lagi cucoq udang  mee rebus dari Pak Teh untuk diletak dalam laksa. Pak Teh kata, orang kat sini tak makan laksa dengan cucoq.Itu sebab dia tak letak. he.he.. Hidup cucoq...cucoq forever, dulu ,kini dan selamanya..

12 di klang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di klang - Google Blog Search


RM 5 Juta Untuk Korek Sungai <b>Di Klang</b>, Atasi Banjir

Posted: 30 May 2012 04:52 AM PDT

KLANG : Tiga sungai di sekitar Klang akan diperluaskan dan diperdalamkan oleh Majlis Perbandaran Klang (MPK) sebagai langkah mengawal bencana banjir.

Pemangku Yang Di Pertua MPK, Ehsan Mukri berkata tiga sungai itu melibatkan Sungai Aur, Sungai Sireh dan Sungai Pileh yang kini semakin sempit dan cetek serta tidak mampu menampung limpahan air ketika hujan lebat.

Katanya, tiga kolam tadahan di Sungai Gadong, Sungai Aur dan Sungai Puloh juga turut akan dibina agar dapat mengatasi masalah banjir di kawasan itu.

"Kos keseluruhan projek terbabit meliputi RM 5 juta yang diperuntukkan oleh Kerajaan Negeri.

"Kos ini melibatkan projek ini sahaja dan sebarang kos yang perlu ditanggung kemudian akan disusuli," katanya selepas mempengerusikan Mesyuarat Penuh Bulanan MPK.

Beliau berkata projek itu melibatkan projek jangka masa panjang kerana kejadian banjir di kawasan Klang sering berlaku.

"Ini masalah yang kritikal, ianya untuk mengawal banjir di Klang dan keperluannya mendesak," katanya.

Ehsan menambah, tender untuk projek itu sudah dibuka awal bulan lalu.

"Kita akan melantik kontraktor yang layak dan dalam masa tiga bulan lagi kerja-kerja akan dijalankan.

"Saya harap projek ini akan memberi impak kepada seluruh warga Klang khususnya dalam jangka masa yang panjang," katanya.

12 di sekinchan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sekinchan - Google Blog Search


apa - apa aje lah.......: Beli Jagung <b>Di Sekinchan</b>

Posted: 04 May 2012 05:56 PM PDT

Apa khabar? Aku dan keluarga sihat-sihat aje. Maaf sebab aku dah lama tak 'update' blog ini kerana agak sibuk sedikit dengan tugas dan tanggungjawab samada di rumah atau di pejabat.
Semalam aku ke Sitiawan, Perak kerana ada kerja nak buat.
Aku teringat pada kampung halaman yang dah lama aku tak singgah. Apa khabar agaknya orang - orang di sana? Aku harap mereka juga sihat dan sentiasa dimurahkan rezeki. Yelah... 12 tahun dah aku tak balik kampung.
Dalam pada itu, aku singgah di salah sebuah gerai yang terdapat di tepi jalan dekat Pekan Sekinchan.
Aku cuba cari benda apa yang sesuai untuk aku bawa balik ke rumah. Di gerai itu ada menjual mangga, jambu air, keladi, sukun dan jagung. Tengok punya tengok, aku ternampak beberapa longgok jagung. 
Jadi aku mula memilih nak pilih longgok yang mana satu sebab semuanya menarik. Akhirnya aku membeli selonggok jagung mentah dan beberapa ketul jagung rebus. Harganya lebih kurang RM 15.00 aje.
Selain menjual jagung rebus dan jagung cawan, di gerai itu juga ada menjual benih jagung.
 Jagung rebus dan jagung cawan. Sedap oooooiiiiii.......
 Makcik ini dibantu oleh anak-anaknya untuk menjalankan perniagaan
Buah sukun sedap digoreng garing. Begitu juga dengan keladi, tetapi aku tak berapa gemar makan keladi. Buah timun laut tu aku tak tahu cara nak makan. Itulah kali pertama aku tengok buah timun laut tu.
Di hadapan gerai itu, kelihatan deretan pokok kelapa dengan satu lagi pemandangan indah di waktu petang. 
Dalam memandu menuju ke rumah selepas itu, aku pun makanlah jagung rebus yang aku beli tadi. Aku puas hati membelinya kerana rasa isi jagung tu tak terlalu manis.
Akhirnya aku tiba di rumah sekitar jam 8 malam selepas mengharungi perjalanan yang lancar cuma ada sedikit kesesakan di plaza tol kerana masih banyak kenderaan yang baru pulang kerja agaknya...

12 di selayang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di selayang - Google Blog Search


Banjir <b>di selayang</b> | Talk-Serious: BATUCAVES.com

Posted: 19 May 2012 02:24 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]Banjir di selayang . Posted on 19/05/2012 by azrisafwan. Original post: Banjir di selayang | Talk-Serious. Tags: azrisafwan, banjir, blockquote-cite, function-wdgpo, life, previous-next, refresh-image, riding-on-bumpy, search, selayang, ...

12 di paya jaras - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di paya jaras - Google Blog Search


arifnasir: rumah <b>di paya jaras</b>

Posted: 15 Mar 2012 08:01 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]Posted by arifnasir at 08:01 · Email ThisBlogThis!Share to TwitterShare to Facebook. 0 comments: Post a Comment. Older Post Home. Subscribe to: Post Comments (Atom). Blog Archive. ▼ 2012 (2). ▼ March (2). rumah di ...

12 di bandar sunway - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bandar sunway - Google Blog Search


RUNNER / DESPATCH SPARE PART <b>DI BANDAR SUNWAY</b> <b>...</b>

Posted: 17 Feb 2012 10:02 PM PST

RUNNER / DESPATCH SPARE PART DI BANDAR SUNWAY
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * ****
- SPM- MEMPUNYAI LESEN MOTOR DAN KERETA-
- MEMPUNYAI KENDERAAN SENDIRI UNTUK KE TEMPAT
-KERJA- MENGETAHUI JALAN-JALAN AREA KL & SELANGOR.

BERMINAT, sila hubungi saya untuk TEMUDUGA.
MS KEE : 016 229 6321?

Pemenang Contest Sempena Perlancaran Kawasaki + GiVi - BORAK

Posted: 15 Apr 2012 08:53 PM PDT

2 bulan lepas oleh Broframestone

Terima kasih bro ucapkan kepada blogger yang sudi menghadiri Majlis Perlancaran Kawasaki + GiVi Showroom Di Bandar Sunway. Mereka secara tidak langsung terlibat dengan contest yang dianjurkan oleh pihak penganggur. Pemilihan pemenang berdasarkan pilihan pihak penganggur da...

Baca selanjutnya »

Kontest broframestone.com 5 pelawat

12 di sungai burong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sungai burong - Google Blog Search


Penduduk <b>Sungai Burong</b> Mengalir Air Mata terima Bantuan SMUE

Posted: 01 Jun 2012 02:32 AM PDT

TANJONG KARANG, 1 JUN : Walaupun DUN Sungai Burong dimenangi pembangkang Umno-BN, ia tidak menjadi halangan bagi masyarakat di situ menerima bantuan Skim Mesra Usia Warga Emas yang dianjurkan Kerajaan Negeri Pakatan Rakyat Selangor.

Semua ini berkat usaha gigih Pusat Khidmat DUN Sungai Burong yang dikepalai Naib Yang Dipertua PAS kawasan Misran Serman.

Jelasnya, sehingga kini seramai 600 orang bagi kawasan DUN ini sudah menerima bantuan Fasa 1 SMUE di bawah program Merakyat Ekonomi Selangor (MES).

"Pusat Khidmat DUN Sungai Burong menerima dana daripada Kerajaan Negeri untuk disalurkan kepada semua rakyat yang memerlukan bantuan tanpa mengira latar belakang politik mereka," katanya ketika ditemui di sini.

Sehubungan itu, Walaupun ada di antara penduduk di sini merupakan penyokong kuat pembangkang BN, namun mereka tetap mendapat hak yang dijanjikan oleh Kerajaan Negeri.

Misnan berkata, terdapat beberapa orang penduduk hingga menitiskan air mata kegembiraan tatkala menerima bantuan berjumlah RM1000 itu.

Sementara itu, seorang penduduk Kampung Pinang Sungai Burong, Zulkarnain Baharuddin turut menerima bantuan SMUE daripada kerajaan negeri yang disampaikan oleh Misran bersama Ketua Kampung Pinang Sungai Burong, Tasimin Pomin.

Katanya, prosedur bagi permohonan SMUE kini dilakukan lebih teliti demi menjaga hak generasi emas di kawasan ini tidak terabai.

"Waris-waris warga emas di kawasan ini kebanyakannya tinggal di Kuala Lumpur dan bandar-bandar lain, dan selepas mendapat wang RM1000 mereka terus ke rumah masing-masing dan tidak dapat dihubungi," ujarnya sambil menyatakan setiap permohonan perlu menyediakan beberapa dokumen penting seperti kad pengenalan waris dan nombor telefon.

Selain itu, atas inisiatif serta dorongan ingin membantu golongan kurang bernasib baik, Ketua Kampung Tok Adam Tanjong Karang, Mohammad Saad Bakar berbesar hati memberikan sumbangan bantuan makanan berupa beras dan barangan harian kepada 50 orang penduduk miskin di kawasannya.

Mohammad Saad berkata, pemberian bantuan ini dilakukan atas dasar simpati dan sifat ingin membantu golongan kurang bernasib baik.

Beberapa penduduk seperti Husin Mat Yasir (gambar) yang tinggal di perumahan Program Perumahan Rakyat Termiskin (PPRT) di sini turut menerima sumbangan tersebut.

12 di kajang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kajang - Google Blog Search


KAMATO: Wajah-wajah penembak berlesen <b>di Kajang</b>

Posted: 15 May 2012 07:30 PM PDT

KAMATO: Wajah-wajah penembak berlesen di Kajang

Wajah-wajah penembak berlesen di Kajang

hits

when the sky turn black: Sepetang <b>di Kajang</b>

Posted: 06 May 2012 05:18 AM PDT

           Mintak maaf dah lama update..faktor masa,faktor kelembapan internet semua menjadi punca blog ni terbengkalai sekejap....and now i'm back!!
           Ok,petang tadi macam biasa seperti hujung minggu yang lain iaitu aku akan bawa ayah aku makan/minum petang diluar dan lokasi kali ini adalah di Kajang Selangor.Lokasi ni dipilih kerana aku memang dah teragak makan satay dari bulan lepas lagi dan rasanya Kajang adalah lokasi pemilihan yang tepat untuk mencari sesuap satay hahaha.                                   satay ayam dan satay perut                                   ABC special sebagai pelengkap

                    Kalau korang yang diluar lembah klang nak try satay yang terbaik (orang selangor dah muak kot hahaha) sila lah bertandang ke Kajang,perniagaan satay sudah sinonim dengan bandarnya bahkan siap ada MEDAN SATAY mereka sendiri..harga dan rasa selaras makanya tak rugi ataupun tergugat perbelanjaan bulanan anda jika bawa satu keluarga sekalipun makan disini...
           

NOTA: Banyak album2 baru dari local band  seperti HAYAGRIVA,VISITANT,HEREAFTER yang dah sampai ketangan aku....tunggukan reviewnya...thank you!!!

 

BLOG SELANGOR

Copyright 2010 All Rights Reserved