ads

Jumaat, 18 Oktober 2013

12 di port klang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di port klang - Google Blog Search


Jom Mancing Bersama <b>Di Port Klang</b>: Air Besar Takde Ikan??

Posted: 08 Oct 2013 11:42 PM PDT

Hari ini air besar selaju peluru dan sekeruh air teh, kami turun memancing. Jika ada yang mengatakan kami gila, kami memang gila memancing, betul lah tu. Kali ini, kami turun selewat jam 12 tengahari dan bercadang kembali ke pengkalan sebelum jam 12 malam. Hanya berdua, bot kecil menjadi kenderaan kami pada hari ini. Jimat minyak, lebih laju dan cepat sampai ke lokasi.

Matlamat kali ini ialah menduga lubuk dikala air besar yang biasanya sesuai ketika air mati. Mari kita lihat adakah ikan ini masih berada di lubuknya ketika air besar dan sesuaikah memancing ketika ini.

Baru perasan kenapa udang asyik keluar dari jala. Rupanya ada lubang besar, jadi Acid mengambil kesempatan untuk menjahit jala ketika bot bergerak ke lokasi dituju. Macam biasalah, jika turun mengejut begini, mencari umpan adalah aktiviti wajib buat kami.
Bawal pertama setibanya di lokasi ini. Hairan sungguh kerana biasanya ikan ini kami biasa dapat di kawasan sangkar. Kali ini di kawasan air cetek pula.
Bawal kedua juga di lokasi sama, cuma saiz bertambah besar sedikit.
Setelah berpusing-pusing seketika menyuluh lokasi berpotensi, bot dilabuh di satu lokasi cetek bersebelahan beting pasir :) Bukan apa, kami menunggu ikan yang lalu-lalang masuk ke muara melalui kawasan tersebut. Lagipun air dalam pasti akan menghanyutkan batu ladung kami yang sebesar manapun jika arus deras sudah melanda.
Saya juga berpeluang merasai tarikan ikan ini. Boleh tahan, walaupun seekor, nyaris joran terbang ke laut.
Daun Baru yang comel, minat udang kupas. Labih lagi bahagian kepala :) Patutlah semua tinggal ekor je.
Acid sibuk di depan, jadi gambar sendiri lah kan :)
Tak sampai 5 minit, sekor Bawal Emas yang biasanya dijual di pasaraya, meragut umpan Acid. Selang beberapa minit, sekor lagi berjaya dinaikkan. Rahsianya,.... Udang hidup kami potong jadi 2 bahagian :) Bukan main rancak ikan meragut umpan kami, sehinggakan keadaan kelam kabut di dalam bot. Sekor Gelama Terbang juga berjaya dinaikkan dengan joran baru terpakai yang baru di beli pada malam sebelumnya. Tidak cukup dengan itu, umpan Gelama hidup yang dicangkuk ekor juga menerima ragutan kasar di lokasi ini. Malangnya mata kail kecil yang digunakan langsung tidak berjaya menjerat sang ikan. Memantul, melentur, tali berderik keluar, malangnya rabut begitu saja.
Yang ini penghuni wajib di sini ;) Biasanya memang penghuni beting pasir yang cetek.
 Hal ini berlanjutan sehingga jam 4 petang dan ikan Pulutan mula memasuki kawasan ini. Saiz ikan Pulutan yang kami naikkan di sini anggaran 2 ekor sekilo. Ikan mula berkurangan apabila air mula perlahan dan Gelama pula menguasai kawasan. Ketika hari sudah gelap dan ikan sudah mula berkurangan, kami mengambil keputusan untuk pulang saja. Walaupun keletihan, matlamat hari ini berjaya dicapai. Kesimpulannya, terdapat beberapa kawasan yang boleh kita kunjungi walaupun ketika air besar. Tiada masalah buat kami yang gila memancing ni :)

12 di bukit lanjan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bukit lanjan - Google Blog Search


BLOG SELANGOR: 12 <b>di bukit lanjan</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Sep 2013 07:27 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di bukit lanjan</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Aug 2013 07:32 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di bukit lanjan</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Aug 2013 07:18 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di bukit lanjan</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Jul 2013 07:11 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di bukit lanjan</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Jun 2013 07:09 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di bukit lanjan</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Apr 2013 07:41 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di bukit lanjan</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Feb 2013 07:24 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Senarai dan Lokasi Perangkap Laju / Speedtrap | Isu Halal Terkini

Posted: 14 Aug 2012 12:24 AM PDT

Automated Enforcement System (AES): Berhati-hati,beratus kamera akan menjadi "mata" anggota polis sebaik anda memulakan perjalanan.

Aidilfitri datang lagi,semua perantau akan pulang beraya di kampung masing-masing.Elakkan tragedi,pandu berhati-hati,bila mengantuk berhenti.Jangan pandu laju-laju,ingat orang tersayang,ingat jugak saman…kah!kah!kah!

Sebagai panduan,berikut adalah senarai lokasi pemasangan sistem baru perangkap hadlaju yang telah dipasang oleh pihak PDRM:

PLUS Arah Utara

■ Di bawah jambatan di 456km, Sg Buloh simpang.
■ Di bawah jambatan di 459km, Bukit Lanjan interchange.
■ Di bawah restoran overhed di Sg Buloh.
■ Di bawah jambatan terakhir sebelum tol Sg Besi pada 309.2km.
■ Di bawah jambatan di 296.5km, Bangi persimpangan.
■ Di bawah jambatan baru dibina di 289.0km, selepas simpang Utara Penilaian.
■ Di bawah jambatan di 286.5km, Penilaian Utara simpang.

PLUS Arah Selatan

■ Di bawah papan tanda di 454.6km dan 455.2km, Sg Buloh layby.
■ Di bawah jambatan selepas Subang persimpangan di 11.3km.
■ Di bawah jambatan di 22km, Bukit Lanjan simpang.
■ Di bawah jambatan sebelum Mint hotel, Sg Besi Tol. 80km / h sahaja!
■ Di bawah jambatan di 302.8km, Kajang simpang.
■ Mengenai 1km selatan persimpangan Bangi, kedua-dua selatan dan utara terikat luar lorong
■ Pada 296.5km dan 297km, Bangi simpang.
■ Di bawah jambatan yang baru dibina di 289.0km, sebelum simpang Utara Penilaian.
■ Pada 285.5km dan 285.8km, Penilaian Utara simpang.
■ Pada pembahagi pusat di 251.8km dan 253km selepas Senawang simpang.
■ Selepas simpang Alor Gajah di 213.9km, bersebelahan dengan taman tema air.
■ Di sebalik halangan nahas tangan kanan di 198.4km.

Lebuhraya Elite Perhubungan Timur Tengah / Utara

■ Pada sebelah kiri di 4.8km selepas Batu Tiga / Shah Alam keluar
■ Di bawah restoran overhed di persimpangan USJ / Hicom kira-kira 8.5km. 90km / h zone!
■ Di bawah jambatan sebelum simpang USJ / Hicom di 10.5km.

Lebuhraya Elite Perhubungan Barat Tengah / Selatan

■ Di bawah restoran overhed di persimpangan USJ / Hicom kira-kira 8.5km. 90km / h zone!
■ Di bawah jambatan sebelum simpang USJ / Hicom di 10.5km.
■ Selepas keluar dari tol KLIA ke lapangan terbang, di bawah Jalan Pekeliling flyover.90km. / H

NKVE Arah Timur / Utara

■ 300m sebelum tol Jalan Duta, 60km / h!
■ Di sebalik penghadang jalan di sebelah kiri apabila pergi ke arah tol Jalan Duta, di 24.9km, 80km / h!
■ Di bawah jambatan di Damansara Junction, 17.5km

NKVE Arah Barat / Selatan

■ Di sebalik penghadang jalan di sebelah kiri apabila keluar dari tol Jalan Duta dari KL, pada 25.3km dan 25.7km, 80km / h!
■ Dari Jln Duta, di bawah jambatan, 23km, 80km / h zone!
■ Daripada Jln Duta, di laluan bawah tanah di Sungai Buloh Y-persimpangan, 22km.
■ Di sebalik halangan kemalangan di Damansara Junction, 17.7km dan 16.8km
■ Di bawah jambatan keretapi di 11.2km
■ Di bawah jambatan di persimpangan Shah Alam.

Lebuhraya Kesas Timur

■ Di bawah jambatan di 44.8km, menuruni bukit yang berjalan selepas Puchong simpang.
■ Kesas West Bound
■ Pada sebelah Sg Besi Tol Timur Bound. Bandaraya Kuala Lumpur
■ Jalan Duta; di bawah jejambat di persimpangan Damansara, 70km / h zone.

Lebuhraya Kesas – Klang

■ jalan Dwi antara Klang dan Pelabuhan Klang. Ke Arah Klang arahan, pada kira-kira 13 km batu batu. 70km / h sahaja!

Leburaya Pantai Timur

■ Timur berjilid, menuruni bukit selepas Raub persimpangan.
■ Maran, 60km / h zone.
■ Paya Marang, 70km / h zone.

Kawasan Negeri Johor Arah Selatan

■ persimpangan Tangkak.
■ Di bawah jambatan selepas Yong Peng
■ simpang Utara di 97.3km.
■ Ayer Hitam simpang.
■ simpang Sedenak.

Jalanraya Sekitar Utara  Malaysia  - Arah Utara

■ Around Ayer Hitam in 60km / h zone.
■ Sebelum Perwaja Steel.
■ Sg Petani persimpangan.
■ Antara persimpangan Seberang Jaya dan Tol Sg Dua.
■ Jambatan Pulau Pinang di pulau end.Speed  ​​menghadkan 80km / j.

Jalanraya Sekitar Utara  Malaysia  - Arah Selatan

■ Jambatan Pulau Pinang Pulau akhir. Had laju 80km / h.
■ Mengenai 2km sebelum had Juru Tol Speed  ​​90km / h

Kawasan Perak Jalanraya Arah Utara

■ Di bawah jambatan di 197.1km dan 198.8km, selepas Kamunting Junction.
■ Di bawah jambatan di 204.3km, selepas Kamunting Junction.
■ Di bawah jambatan di 208km, sebelum Kamunting Junction.
■ Di bawah jambatan di 214.8km, sebelum Kamuntingjunction.
■ Ipoh Point Vista pada kira-kira 263km. Had laju 80km / h.
■ Di bawah jambatan di 271km, Ipoh North Junction.
■ Di bawah jambatan di 274.4km, Ipoh South Junction.
■ Di bawah jambatan di 286.9km, Simpang Pulai Junction.
■ Di bawah jambatan di Persimpangan 296km, Gopeng.
■ Di bawah jambatan di 352.6km, selepas Simpang Sungkai.
■ Di bawah jambatan di 353km, Sungkai Junction.
■ Di bawah jambatan di 373km, Sungai Junction Slim.

Kawasan Perak Arah Selatan

■ Di bawah jambatan di 199km, sebelum Kamunting simpang.
■ Di bawah jambatan di 241.9km, di persimpangan Kuala Kangsar.
■ Di bawah tiang isyarat di 296.1km, sebelum Gopeng Junction.
■ Di bawah jambatan di 297km, Gopeng Junction.
■ Di bawah jambatan di 300km, selepas persimpangan Gopeng.
■ Di bawah jambatan di 308.6km, selepas persimpangan Gopeng.
■ Di bawah jambatan di 372.6km, di simpang  Slim   River .

Berhati-hati ketika memandu, semoga anda semua selamat sampai ke destinasi.

Selamat Menyambut Hari Raya Aidilfitri

Abd. Rahman

http://www.halalscience.com

kegagalan cerun - kajian kes <b>di bukit</b> antarabangsa - Pagar Museh

Posted: 13 Jul 2013 03:28 AM PDT


Merupakan fenomena yang kerap belaku di Malaysia adalah dikeranakan iklim Malaysia yang panas dan lembap sepanjang tahun. Hujan yang tinggi melebihi 3000 mm setahun meningkatkan kadar hakisan dan luluhawa yang boleh mempercepatkan pergerakan jisim terutama nya di kawasan cerun bukit curam.
 Bukit Antarabangsa, Hulu Klang, Selangor merupakan kawasan yang bertopografi berbukit bukau, dengan ketinggian di antara 133 hingga 203 meter di atas paras laut. Mempunyai longitud antara 101°46‟ T hingga 101°47‟ T dan latitud antara 03°10.8‟ U hingga 03°11.3‟ U ( Peta 1). Dicirikan oleh iklim yang panas dan lembab sepanjang tahun dan mempunyai jumlah hujan tahunan sebanyak 3000 sehingga 3500 mm. Kegagalan cerun atau tepatnya tanah runtuh merupakan satu kejadian geologi yang melibatkan sebahagian besar pergerakan tanah, jatuhan batuan atau cantuman dari keduanya. Kebanyakkan runtuhan tanah bermula di lereng-lereng cerun dan seringkali dicetus oleh air larian permukaan . Runtuhan tanah berlaku mungkin secara berperingkat dan mungkin berlaku dengan pantas tanpa disedari sewaktu hujan lebat serta bergerak bersamanya bahan bumi yang menggelongsor mengikut tarikan graviti . 
Air yang mengalir di permukaan akan sentiasa menyebabkan hakisan. Kadar hakisan semakin tinggi sekiranya tanah di sesuatu kawasan itu terletak di tempat yang tinggi dan curam seperti di lereng-lereng bukit. Pengaliran air yang teramat deras akan menghakis bunga tanah atau lapisan atas. Berkaitan dengan proses hakisan, runtuhan tanah juga akan berlaku di cerun bukit, terutamanya berlaku semasa hujan lebat. Proses kegagalan cerun  menjadi satu masalah di kawasan di berbukit-bukau seperti Cameron Highlands, Fraser Hill, Genting Highlands di Pahang dan beberapa kawasan tanah tinggi di Malaysia. 
Kebiasaannya kegagalan cerun atau tanah runtuh akan meragut nyawa manusia serta memusnahkan harta benda. Contohnya, beberapa kejadian tanah runtuh besar yang telah berlaku seperti di Highland Tower dan Taman Hillview  di Hulu Kelang (Selangor), Gua Tempurung (Perak), Paya Terobong (Pulau Pinang), persimpangan lebuhraya NKVE, Bukit Lanjan serta beberapa kegagalan cerun bersaiz kecil dan sederhana. Fenomena ini seringkali dikaitkan  dengan musim tengkujuh, di mana sejumlah curahan hujan yang tinggi bertindak sebagai pencetus kepada kegagalan cerun. Keadaan iklim tropika yang panas dan lembab ini juga turut menyebabkan proses luluhawa secara relatifnya adalah lebih tinggi berbanding kawasan beriklim lain . 
Namun begitu, faktor-faktor lain seperti keadaan geologi, geomorfologi & struktur geologi akan berperanan dalam mempengaruhi corak pelemahan batuan. Kawasan kajian yang terletak di Bukit Antarabangsa merupakan kawasan perumahan di lereng bukit di Ulu Klang, Selangor, Malaysia. Bukit Antarabangsa, Ampang adalah sebuah kawasan penempatan awam yang berprofil  pertengahan ke tinggi. Namun begitu, penempatan yang dimajukan sebagai perumahan ini mempunyai keadaan muka bumi yang bercerun dan sama sekali tidak selamat dan tidak stabil untuk diduduki. Kebanyakan projek  pembangunan di sekitar kawasan Bukit Antarabangsa terletak di kawasan cerun bukit. Peristiwa tanah runtuh yang berlaku pada 6 Disember 2008 di Bukit Antarabangsa telah meranapkan 20 buah rumah dan mengorbankan sekurangnya lima orang penduduk dan lebih daripada 2,000 orang pula terpaksa dipindahkan ke tempat yang selamat
Kekuatan cerun yang tidak mampu mengawal dan menyokong kekuatan tapak bagi perumahan tersebut akibat hujan yang berterusan, telah menyebabkan kawasan menjadi tidak stabil dan aliran air berlebihan ini telah menyusup ke bawah permukaan dan menjadikan bahan bumi di bawah permukaan semakin  lemah. Ditambah pula, dengan keadaan cerun yang tidak stabil menyebabkan sejumlah bahan bumi bersama beberapa rumah penduduk yang terlibat runtuh di sepanjang cerun dan dilonggokkan ke beberapa ratus meter dari  tempatnya yang asal. Menurut laporan, 13 Ogos 2008, menunjukkan bahawa kebanyakkan cerun di kawasan  Bukit Antarabangsa berada pada kelas III, iaitu cerun yang berisiko tinggi kerana mempunyai kecerunan 26° - 35°.  

sekolah kebangsaan <b>bukit lanjan</b> (asli): minggu terakhir <b>di</b> sk bukit <b>...</b>

Posted: 20 Aug 2013 07:57 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]SEKOLAH KEBANGSAAN BUKIT LANJAN (ASLI). Sebuah sekolah murid Orang Asli di pinggir Bandaraya Petaling Jaya. Sekolah kecil tetapi bersemangat besar... (A small Orang Asli school at the outskirt of Petaling Jaya city ...

12 di dengkil - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di dengkil - Google Blog Search


IPOH MALAY: 3 Sekeluarga Dibunuh <b>Di Dengkil</b>

Posted: 29 Aug 2013 05:19 AM PDT

 3 sekeluarga dibunuh. Mencabar pihak berkuasa ketika Ops Cantas ?
PM bersuara tentang pendedahan kongsi gelap.

Waytha Moorthy diberi 'amaran' oleh PM. 
Pembanterasan penjenayah perlu disokong sepenuhnya oleh segenap lapisan masyarakat.

12 di sungai buloh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sungai buloh - Google Blog Search


- Queen Of Butterfly -: Wad 8C - Hospital <b>Sungai Buloh</b>

Posted: 02 Oct 2013 05:30 PM PDT

First of all, Queen nak ucapkan terima kasih kepada u all yang doakan kesembuhan Ammar. Actually, Ammar sudah pun sembuh.. Syukur Alhamdulillah.. Ammar warded ni pada 27/09/13 yang lepas. Hari ini Queen & En. Hubby serta Ammar ke Hospital sekali lagi untuk berjumpa doktor pakar & mengambil keputusan ujian darah. Hope semuanya OK.
Sambungan dari entri TERKEJUT semalam semua yang baca terkejutkan? Apatah lagi kami ibu & ayahnya. NANGIS & rasa terhenti sekejap degupan jantung ni tau. Walaupun suspek sahaja tetap memberi kesan yang teramat dalam kan. Macam-macam duk fikir dalam kepala otak ni. Sepanjang perjalanan ke Hospital pun tak henti-henti berdoa setiap kali tengok Ammar tido pun nangis. 
Ammar dimasukkan ke WAD 8C katil nombor 27 yer. Inilah kali pertama Queen jejakkan kaki di Hospital Sungai Buloh. Impressed sangat bila masuk ke wad sebab macam masuk wad di Hospital swasta pula. Canggih pun canggih kerana semua urusan terus rekod dalam system je guna laptop. Dah tak ada doktor atau jururawat duk tulis-tulis kat kertas semua taip-taip jer. 1 bilik 4 orang ada aircond lagi. Nasib baiklah KPJ tu refer ke Sungai Buloh kalau refer ke Hospital Besar Klang? Hadaplah... huru hara, sesak nafas. 
Memang sangat berpuashati dapatkan rawatan di sini. Akan tetapi ada juga WAD yang huru hara & sesak nafas kat sini tau. Nak tau wad apa?? haaa WAD BERSALIN u all. PENUH & SESAK sampai kat kaki lima pun ada katil tau. Mula-mula dulu mungkin tak sesak macam ni tapi bila orang tau Hospital Sungai Buloh ni selesa tu yang semua nak bersalin kat sini last-last jadi sesak juga macam hospital besar Klang tu ha.. Tetiba bagitau en. Hubby kalau bersalin jangan hantar sini yer.. Hehehehe





Selepas dapat katil, Ammar pun dah tido pukul 12 tghmalam doktor datang soal siasat Queen dari awal macam mana Ammar boleh demam, dah berapa lama demam, ada pergi berkelah ke macam-macam lagilah sebab doktor nak buat diagnosislah kan.. Macam yang Queen katakan ini bukan PENYAKIT MAIN-MAIN boleh sesuka hati buat kesimpulan macam tu aje. Setengah jam jugalah kena soal siasat dengan doktor. So far doktor semua baik-baik belaka. 
Pukul 1 pagi doktor datang lagi minta bawa Ammar ke bilik procedure untuk mengambil sampel darah & juga cucuk jarumlah kat tangan Ammar tu. Ammar yang sedang tido tu Queen angkat je bawa ke bilik prosedur tu. Bila dah baringkan Ammar & doktor pun balutkan badan serta tangan yang sebelah lagi barulah doktor suruh Queen tunggu di luar. Agak lama jugalah Ammar kat dalam tu. Tiba-tiba je dengar Ammar menangis confirm dah kena cucuk la tu kan? Uhhhh.. sayu hati bila dengar Ammar menangis tu. Ammar ni kan 'anak ayah' so masa nangis duk jerit panggil ayah... ayah... lagi sedih sebab ayah tak adakan. Setelah selesai kembali ke katil & Ammar tido semula. Malam tu Ammar cuma diberi antibiotik sahaja melalui salur inject tula. Tak tahu ape ke namanya. 
Pukul 2.30 pagi setelah antibiotik habis & usai memberi ubat demam pada Ammar, Queen pun lelapkan mata kat katil khas ni tapi rasa macam jauh sangat dengan Ammar.  Mata pun tak boleh lelap sebab takut Ammar panggil tak dengar. At last Queen tido sebelah Ammar atas katil pesakit tu ha. Pukul 4.50 pagi Queen terjaga dan tiba-tiba berderau darah sebab tengok darah melambak tepi Queen & atas bantal. Terus melompat dari katil periksa keadaan Ammar tengok dari mana darah tu keluar. Masa tu memang takut sangat. Sekali tengok macam darah tu keluar dari telinga Ammar tapi bila periksa tak ada pula darah ditelinga dia. Periksa pula tangan Ammar rupa-rupanya jarum yang ditangan Ammar tu terbuka. Penuh darah kat tangan dia tu nasib baiklah Queen ni boleh tengok darah kena yang tengok darah je pitam rasanya memang dah pengsan tau sebabnya memang melambak darah atas bantal & katil hingga baju & tudung yang Queen pakai pun kena darah. Tak sempat nak ambil gambar darah berlambak tu sebab dah kalut sangat. 
to be continue lagi yer.... 
Published with Blogger-droid v2.0.10

12 di bangi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bangi - Google Blog Search


Saat Kau Sentuh Hatiku...: Mengalu-alukan Ops Halangan <b>di Bangi</b>

Posted: 08 Oct 2013 05:00 AM PDT


Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) tunda banyak kenderaan dalam Ops Halangan, di Jalan Telawi, di Kuala Lumpur. Operasi yang dijalankan pasukan Penguat Kuasa Trafik Kuala Lumpur diketuai Asisten Superintendan Azmi Wahid bersama DBKL dengan dibantu Balai Polis Pantai bermula jam 2 petang hingga 4 petang semalam.
Ops Halangan dijalankan selepas mendapat aduan orang ramai berhubung tindakan tidak bertanggungjawab segelintir pemilik kenderaan meletakkan kenderaan sesuka hati sehingga menghalang laluan.
Ops Halangan ini dilakukan dalam dua fasa iaitu dari jam 11 hingga 1 tengah hari sebelum disambung dari jam 2 petang hingga jam 4.30 petang. Polis mengeluarkan sebanyak 83 saman manakala 59 saman lagi dikeluarkan DBKL. Lima kenderaan pula turut ditunda.
Tindakan saman dan tunda kenderaan diambil atas kesalahan melakukan halangan serta meletak kenderaan sesuka hati. Operasi akan dijalankan berterusan pagi dan petang secara berkala. Sila buat selalu ya DBKL...tingkatkan pendapatan Negara...aku sukerrrrrrrr!

Yaaaa DBKL dah buat. Sukaaaaaaaaaaaaaaa! MPKJ pulak bila nak buat. Bila MPKJ nak saman  kenderaan yang menghalang laluan ni? Jalan 8/1 di Bangi ni macam dah kat Mumbai aku tengok…lebih kurang macam di Dhaka tu. Sesedap tok nenek mak bapak depa je mana nak letak, mana nak parking. Kalau bergesel, ada hati pulak nak marah orang huh u huh u
Aku memang mengalu-alukan sangat kalau dibuat Ops Halangan di Bangi ni...bolehlah palu kompang dan pasang bunga manggar tanda sokongan moral tu...
Jom kita mengadu secara berjemaah kepada Majlis Perbandaran Kajang supaya MPKJ juga buat operasi macam DBKL, terutamanya depan kedai tempat orang-orang yang nyata jelita itu lepak. Lepak dan beli tudung hingga terlupa nak fikir orang lain nak pergi bank, nak pergi kedai makan…nak lalu lalang bagai. Dok ingat perut pedal sendiri aje!
Errrrr…itu belum leter lagi ya…baru intro ke arah alu-aluan pembuka kata. Sebelum aku lalut lebih panjang hingga menyebabkan pengguna Fareeda Nyata Jelita tu mengamuk sakan perasan tak bersalah, baik aku letak nokhtak dulu ya. Titik.

12 di morib - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di morib - Google Blog Search


Syazwani Mazlan Official Blog: Santai petang <b>di</b> Pantai <b>Morib</b>

Posted: 29 Sep 2013 04:03 AM PDT

Assalammualaikum...
Sebenarnya dah lama tak jumpa kawan aku yang seorang ni (izzati), sebab dia dah kahwin, so ikut suami dia di Kelantan. Alang-alang dah ada kat sini, aku pun ajaklah jumpa walaupun sekejap je kan...  kitaorang plan nak pergi Pantai Morib dan Bukit Jugra di Banting. Tapi apakan daya kuuuu, terpaksa tunda masa sekejap. Uwaaa. Dekat petang jugaklah baru nak pergi.. dengan jammed nya lagi... Pukul 5 gerak dari rumah Izzati my BFF masa sekolah menengah dulu tp still la aku anggap dia BFF aku lagi. hikhokhik.  Kitaorang tak dapatlah nak singgah Bukit Jugra walaupun aku nampak je signboard Bukit Jugra tengah jejoget tepi jalan. wakakakak.
Gambar kiri bawah, Dila , Izzati & aku

Jangan tak sangka uols, dulu Pantai Morib ni sunyi sepi je. Sekarang dah macam PD dah. muahahaha. Banyak jugaklah perubahan yang ado dekat sini. Jualan mcm-mcm, of coz la budak-budak kecil yang suka membelikan. jejaga.. hahahaha. Yang paling aku tak sangka, rupanya sini boleh mandi yek.. bukan pantai morib ni tak boleh mandi ke? sebab laut berlumpur?? setahu aku la... Tapi memang aku nampak lah ada orang mandi di pantai ni. Kalau nak mandi, kena pergi sebelah kanan Morib. Kalau nampak orang tengah mandi, ha, situlah port sesuai sebab boleh pijak pasir. kikiki.


Banyak jugakla perubahan kat sini.. ada taman permainan, info , main layang-layang pun best kat sini. kedai makan pun banyak. Cerita pasal kedai makan, ada satu kedai ni memang jual kerang je. Janganlah beli kerang situ. Memang tak best. Kerang tak fresh, busuk. Sampai lalat-lalat datang. Harga pun tak berbaloi dengan persekitaran yang dekat dengan pantai ni. Harga sepinggan RM5, tapi kerangnya macam harga RM3 je... :(




Nak ke Morib ni, ambil masa sejam je dari Klang ke sini. Kalau nak pergi PD ikut jalan lama ni pun boleh... Tapi jauh sikit la... P/S: Semoga persahabatan kitaorang berkekalan sepanjang hayat. Walaupun akan datang dah ada yang kahwin ke, still boleh keluar sesama. InsyaAllah. Amin..

12 di ulu yam - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di ulu yam - Google Blog Search


Cik Jannah: Piknik <b>di Ulu Yam</b>, 25 September 2013.

Posted: 01 Oct 2013 02:00 AM PDT

Sehari sebelum viva khamis tu, kami satu kelas plan nak piknik. Asalnya nak imbau kenangan kat Sungai Tekala ja, tapi entah cemana tah tetiba salah sorang cadang nak ke Ulu Yam. Hah, cipta kenangan baru. Jadi, ketua rombongan yang dipilih kali ni ialah Razin. Dia yang nak sangat ke Ulu Yam. Haha.
Ah, sebenarnya aku sedih. Acap la ni dok ulang cakap. Empat orang antara kami, insyaALLAH semester depan hanya tinggal praktikal. Dan beberapa orang hanya tinggal FYP2 dan tesis. Jadi, ada yang takdak kat KUIS dah sem depan. Sebab tu sedih sikit. Okay, bukan sikit. Banyak.
Ini bukan perjumpaan kita yang last okay? Ada banyak masa lagi. Banyak. Melainkan salah sorang daripada kita dijemput kembali. Itu, mungkin terakhir.
Kami diberi arahan nak kena bertolak ke Ulu Yam seawal 630 pagi. Yela juga, Bangi dengan Selayang tu bukan dekat macam Bangi ke Sungai Tekala kan? Tapi kami terlewat setengah jam, maka tabahlah kami mengharungi jem yang dahsyat! HAHA.
Sampai sana dah pukul 9. Awal lagi. Awal. Nasib lah port Razin bawak ni best. Dan bestlah! Masa sampai tu, pakat ramai ramai lah mengangkut barang barang. Ingat tak banyak? Mana beg sendiri, hadiahnya, barang makan tikar bagai. Uish, power power. Dahla budak laki kelas aku bape ketul sangat. HAHA.
Nak cerita apa sangat ek? Biasalah, pergi berkelah kat air terjun, apa je boleh buta selain mandi makan mandi makan ? HAHA. Dan kami ada lah main tukar hadiah. Sebelum tu dah cabut nama dulu. HEHE. Woi, sedihlah gini. Sem depan nak keluaq mana-mana ajak aku woi! AJAK!
Dan satu pengalaman baru, aku tak sangka, aku memancing dapat ikan! HAHA. Walaupun kecik dan hanya empat ekor aku dapat, okaylah tu kan? Excited kemain. Razin, nanti nak pi mengail ajak aku woi. Syiokkk wooo. Hehehe.
Dan, macam biasa, bila dalam kelas aku ni, sorang memang photographer yang aku suka sangat gambar dia amek dan videographer yang memang mana-mana dia suka sungguh buat video. HAHA. Jadi, izinkan aku share video Wira ni ye.
Hey kawan-kawan, kita kan SMUM. Mana pergi, ukhwah kita sampai mati. Jangan lupa kawan. Nak buat FYP2 nanti, rojer aku. Aku tolong ! Okay?

So, semoga semua selamat dan Allah permudahkan urusan. Jangan Sedih-sedih, sebab sampai satu masa, kita tetap akan berpisah. Tak berpisah sekarang akan datang.
Suka Tak? Suka Kan? Kan? Cer Tinggal Komen Satu. :)

12 di kajang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kajang - Google Blog Search


Curang: Isteri belasah suami dengan teruk <b>di Kajang</b> - KL-Today.com

Posted: 17 Sep 2013 07:27 PM PDT

Kajang: Dia menendang pintu bilik di rumahnya di Saujana Impian, di sini, sehingga pecah sebelum memukul dan menendang suaminya yang bersembunyi di dalam.Itulah tindakan ganas seorang wanita berusia 38 tahun terhadap suaminya berusia 40 tahun selepas mengesyaki lelaki itu menduakannya.Akibat kejadian kira-kira jam 1.30 pagi Sabtu lalu itu, suami terbabit yang juga peniaga dilaporkan cedera di badan dan kepalanya akibat ditendang dan dipukul isterinya.

Berikutan itu, mangsa membuat laporan di Balai Polis Kajang, di sini, dan difahamkan dia sudah membuat lima laporan polis berhubung keganasan isterinya yang sering memukulnya sejak lebih tujuh bulan lalu. Gambar sekadar hiasan.
Sumber polis berkata, sebelum kejadian awal pagi Sabtu lalu, mangsa yang baru pulang mengajak isterinya yang sedang menonton televisyen di ruang tamu berbincang mengenai masalah keluarga mereka.
"Bagaimanapun, permintaan mangsa dibalas dengan maki-hamun oleh isterinya. Biarpun dipujuk, wanita itu terus memaki hamun mangsa sebelum mengugut untuk membelasahnya," katanya.
Terlaris & Terhebat !!! Kapsul Ubat Kuat Khas Buat Suami Jadi Perkasa… Klik SINI

Leukimia pun boleh sembuh apatah lagi penyakit kronik biasa seperti diabetes, gout dan lain-lain Klik SINI

Menurutnya, bimbang dengan ugutan isterinya dan menyedari wanita itu sering bertindak agresif terhadapnya, mangsa segera masuk ke bilik utama rumahnya sebelum mengunci pintu dari dalam.
"Kira-kira 10 minit kemudian, wanita terbabit mengetuk pintu bilik sambil mengarahkan mangsa membukanya, namun mangsa hanya mendiamkan diri di dalam bilik kerana takut dipukul.

"Tindakan mangsa menyebabkan isterinya berang lalu wanita itu menendang pintu bilik sehingga pecah. Selepas masuk, dia terus menendang dan memukul mangsa beberapa kali," katanya.
Sumber itu memberitahu, ketika ditendang dan dipukul, mangsa tidak melawan sebaliknya hanya meminta dikasihani, namun rayuannya tidak diendahkan isterinya.

"Suspek (isteri) hanya berhenti memukul suaminya itu selepas melihat kepala mangsa berdarah," katanya.
Menurutnya, mangsa kemudian bergegas meninggalkan rumahnya sebelum membuat laporan polis. "Dalam laporannya, mangsa menyatakan dia sering dipukul isterinya sejak lebih tujuh bulan lalu dan sudah membuat lima laporan polis berhubung kejadian itu," katanya.
Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kajang, Asisten Komisioner Ab Rashid Ab Wahab ketika dihubungi, mengesahkan menerima lima laporan laporan berhubung kejadian itudan memberitahu semua kes disiasat mengikut Seksyen 323 Kanun Keseksaan.

12 di sungai pelek - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sungai pelek - Google Blog Search


BLOG SELANGOR: 12 <b>di sungai pelek</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Oct 2013 03:13 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di sungai pelek</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Oct 2013 03:29 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Posted:

[unable to retrieve full-text content]

12 di sabak bernam - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sabak bernam - Google Blog Search


SCC <b>di Sabak Bernam</b> - My Pink Beauty Diary - Blogger

Posted: 13 Oct 2013 10:28 PM PDT

Sabtu lepas (12 Oktober) saya ada appointment Skin Care Class dgn Naz di Perpustakan Awam Desa Tebuk Pulai. Jauhhh perjalanan saya dan mujur en.suami setia menemani...cewaaahhh. Perjalanan tu mengambil masa 2jam lebih sebab kami lalu ikut Lebuhraya LATAR (mujur ikut LATAR...tak terasa sgt laa jem kan). So kami sampai Sabak Bernam dlm kul 11.45am sedangkan appointment kul 2pm...hehehe. Takpe laa kita cari tempat dulu then kita gie lunch, kata pada en suami. Dah habis lunch masa tuh kul 12.30pm, kami cari tempat redup sikit untuk melelapkan mata. Terjaga tetiba dah kul 1pm...punyerr laaa kenyang kan...hehhee. Apa lagi beg make-up pun dicapai maka bersolek bagai laa sebelum gie appointment.

Guest saya kali nie seorang yg periang dan mempunyai kulit yg tidak banyak masalah cuma warna kulit jerr tak sekata disamping ada blackhead di hidung. Dia sangat teruja bila melihat gambar-gambar saya dan mahukan satu transformasi pada dirinya. InsyaAllah saya akan jadikan impiannya menjadi kenyataan. Amin.

Hubungi saya jika anda mahu impian anda juga menjadi kenyataan.

12 di ijok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :- di ijok - Google Blog Search

12 di ijok - Google Blog Search


Faktor Calon Beri Kelebihan BN Kuasai <b>Ijok</b> - MyNewsHub

Posted: 11 Apr 2013 11:50 PM PDT


SHAH ALAM – Kerusi Dewan Undangan Negeri (Dun) Ijok yang sebelum Dun dibubar, disandang Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim, dijangka menyaksikan pertarungan sengit calon pakatan dan Barisan Nasional pada pilihan raya umum kali ini, tetapi kelebihan dilihat memihak kepada calon BN.

Penganalisis politik meramalkan bahawa kedudukan Abdul Khalid akan tercabar jika BN meletakkan Setiausaha MIC Selangor K.R. Parthiban sebagai calon, yang menewaskan beliau pada pilihan raya kecil Dun itu pada April 2007.

Sungguhpun Abdul Khalid dikatakan ada kelebihan disebabkan pengaruhnya sebagai menteri besar Selangor, namun landskap politik Selangor kini sukar diramal kerana isu-isu politik semasa yang melanda negeri, terutama Abdul Khalid dibayangkan oleh Presiden PKR Datin Seri Dr Wan Azizah Ismail tidak akan dilantik menteri besar walaupun jika partinya menang pada PRU13.

Penganalisis politik Anbumani Balan berkata Parthiban, yang merupakan antara bakal calon BN yang disebut-sebut bertanding di Ijok, berkemampuan mengambil kembali kerusi itu untuk BN kerana beliau kini mendapat sokongan yang meyakinkan daripada para pengundi di kawasan itu.

Pada pilihan raya kecil Dun Ijok 2007, Parthiban mengalahkan Abdul Khalid dengan majoriti 1,850 undi.

"Sekiranya Parthiban menjadi calon di Ijok, MIC membuat pilihan bijak dengan tidak mengulangi strategi lama pada PRU12 apabila ia melepaskan kerusi tradisi Ijok kepada Umno dan menukarnya dengan kerusi DUN Bukit Melawati.

"Saya percaya kesilapan dalam strategi itu telah memberi ruang kepada Abdul Khalid yang menjadi calon PKR bagi kerusi Ijok pada PRU12, memenangi kawasan berkenaan," katanya ketika dihubungi Bernama.

Mengulas lanjut, Anbumani berkata Parthiban mampu mendapat sokongan yang menyakinkan daripada pengundi kerana kawasan Ijok tidak asing baginya selepas menjadi Adun Ijok, walaupun untuk jangka masa pendek.

Parthiban juga sering hadir pada majlis-majlis keramaian penduduk di kawasan itu.

"Beliau memahami segala permasalahan yang dihadapi penduduk Ijok dan ini membantu Parthiban memberikan tentangan hebat kepada calon lawannya," kata Anbumani.

Pada PRU12, 2008 Abdul Khalid menewaskan calon BN Datuk Mohamad Sayuti dari Umno dengan majoriti 1,920 undi. Partibhan pula yang bertanding sebagai calon BN di kawasan DUN Bukit Melawati, kalah tipis kepada calon PKR, M.P. Muthiah dengan majoriti 297 undi.

Dun Ijok mempunyai hampir 19,000 pengundi, dengan kira-kira 49 peratus pengundi Melayu, 35 peratus pengundi India dan 16 peratus pengundi Cina serta kaum lain.

Sementara itu, Pensyarah Kanan dan Penganalisis Politik Universiti Sains Malaysia (USM) Profesor Madya Dr Sivamurugan Pandian berkata peluang seseorang calon untuk menang di Ijok bergantung kepada kerjasama antara calon dan jentera pilihan raya parti.

"Calon PKR akan bergantung kepada jentera parti di peringkat Selangor, manakala calon BN akan bergantung kepada bantuan jentera parti pusat. Kini perebutan di Ijok ialah sama ada jentera pusat boleh memanjangkan bantuan kepada jentera negeri," katanya.

Beliau berkata pelantikan Parthiban sebagai penyelaras Barisan Nasional (BN) Dun Ijok memberikan peluang cerah kepadanya untuk menebus kekalahan BN di kawasan itu dan beliau telah pun membuat gerak kerjanya sejak sekian lama.

Sivamurugan percaya Parthiban mampu memberikan tentangan hebat kepada mana-mana orang kuat PKR termasuk Abdul Khalid untuk kerusi DUN Ijok jika ada kerjasama antara jentera parti BN.

Beliau juga tidak menolak kemungkinan beberapa puak atau kem yang wujud dalam PKR Selangor, yang tidak sehaluan dengan Abdul Khalid, boleh mensabotaj dan menjatuhkan beliau pada pilihan raya umum nanti.

Sementara itu, Parthiban, 43, yang juga bekas guru berkata beliau ingin kembali berkhidmat sebagai wakil rakyat Ijok untuk meneruskan khidmatnya yang terhenti sebagai Adun kawasan itu pada April 2007.

Katanya sokongan masyarakat India khususnya kepada BN di kawasan Ijok telah meningkat dengan signifikan kerana beliau sering mengambil berat permasalahan mereka melalui lawatannya ke kawasan-kawasan ladang sejak tahun 2008.

"Saya yakin kemenangan akan memihak kepada BN pada PRU13 kerana rakyat sudah pandai menilai situasi sebenar di Ijok, " katanya.  – BERNAMA

Faktor Calon Beri Kelebihan BN Kuasai Ijokhttp://mynewshub.my/wp-content/uploads/2013/04/bn.jpghttp://mynewshub.my/wp-content/uploads/2013/04/bn-150x150.jpgMyNewsHub Pilihan Raya Umum Ke 13Terkini

SHAH ALAM - Kerusi Dewan Undangan Negeri (Dun) Ijok yang sebelum Dun dibubar, disandang Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim, dijangka menyaksikan pertarungan sengit calon pakatan dan Barisan Nasional pada pilihan raya umum kali ini, tetapi kelebihan dilihat memihak kepada calon BN. Penganalisis politik meramalkan bahawa kedudukan Abdul...

SHAH ALAM - Kerusi Dewan Undangan Negeri (Dun) Ijok yang sebelum Dun dibubar, disandang Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim, dijangka menyaksikan pertarungan sengit calon pakatan dan Barisan Nasional pada pilihan raya umum kali ini, tetapi kelebihan dilihat memihak kepada calon BN. Penganalisis politik meramalkan bahawa kedudukan Abdul Khalid akan tercabar jika BN meletakkan Setiausaha MIC Selangor K.R. Parthiban sebagai calon, yang menewaskan beliau pada pilihan raya kecil Dun itu pada April 2007. Sungguhpun Abdul Khalid dikatakan ada kelebihan disebabkan pengaruhnya sebagai menteri besar Selangor, namun landskap politik Selangor kini sukar diramal kerana isu-isu politik semasa yang melanda negeri, terutama Abdul Khalid dibayangkan oleh Presiden PKR Datin Seri Dr Wan Azizah Ismail tidak akan dilantik menteri besar walaupun jika partinya menang pada PRU13. Penganalisis politik Anbumani Balan berkata Parthiban, yang merupakan antara bakal calon BN yang disebut-sebut bertanding di Ijok, berkemampuan mengambil kembali kerusi itu untuk BN kerana beliau kini mendapat sokongan yang meyakinkan daripada para pengundi di kawasan itu. Pada pilihan raya kecil Dun Ijok 2007, Parthiban mengalahkan Abdul Khalid dengan majoriti 1,850 undi. "Sekiranya Parthiban menjadi calon di Ijok, MIC membuat pilihan bijak dengan tidak mengulangi strategi lama pada PRU12 apabila ia melepaskan kerusi tradisi Ijok kepada Umno dan menukarnya dengan kerusi DUN Bukit Melawati. "Saya percaya kesilapan dalam strategi itu telah memberi ruang kepada Abdul Khalid yang menjadi calon PKR bagi kerusi Ijok pada PRU12, memenangi kawasan berkenaan," katanya ketika dihubungi Bernama. Mengulas lanjut, Anbumani berkata Parthiban mampu mendapat sokongan yang menyakinkan daripada pengundi kerana kawasan Ijok tidak asing baginya selepas menjadi Adun Ijok, walaupun untuk jangka masa pendek. Parthiban juga sering hadir pada majlis-majlis keramaian penduduk di kawasan itu. "Beliau memahami segala permasalahan yang dihadapi penduduk Ijok dan ini membantu Parthiban memberikan tentangan hebat kepada calon lawannya," kata Anbumani. Pada PRU12, 2008 Abdul Khalid menewaskan calon BN Datuk Mohamad Sayuti dari Umno dengan majoriti 1,920 undi. Partibhan pula yang bertanding sebagai calon BN di kawasan DUN Bukit Melawati, kalah tipis kepada calon PKR, M.P. Muthiah dengan majoriti 297 undi. Dun Ijok mempunyai hampir 19,000 pengundi, dengan kira-kira 49 peratus pengundi Melayu, 35 peratus pengundi India dan 16 peratus pengundi Cina serta kaum lain. Sementara itu, Pensyarah Kanan dan Penganalisis Politik Universiti Sains Malaysia (USM) Profesor Madya Dr Sivamurugan Pandian berkata peluang seseorang calon untuk menang di Ijok bergantung kepada kerjasama antara calon dan jentera pilihan raya parti. "Calon PKR akan bergantung kepada jentera parti di peringkat Selangor, manakala calon BN akan bergantung kepada bantuan jentera parti pusat. Kini perebutan di Ijok ialah sama ada jentera pusat boleh memanjangkan bantuan kepada jentera negeri," katanya. Beliau berkata pelantikan Parthiban sebagai penyelaras Barisan Nasional (BN) Dun Ijok memberikan peluang cerah kepadanya untuk menebus kekalahan BN di kawasan itu dan beliau telah pun membuat gerak kerjanya sejak sekian lama. Sivamurugan percaya Parthiban mampu memberikan tentangan hebat kepada mana-mana orang kuat PKR termasuk Abdul Khalid untuk kerusi DUN Ijok jika ada kerjasama antara jentera parti BN. Beliau juga tidak menolak kemungkinan beberapa puak atau kem yang wujud dalam PKR Selangor, yang tidak sehaluan dengan Abdul Khalid, boleh mensabotaj dan menjatuhkan beliau pada pilihan raya umum nanti. Sementara itu, Parthiban, 43, yang juga bekas guru berkata beliau ingin kembali berkhidmat sebagai wakil rakyat Ijok untuk meneruskan khidmatnya yang terhenti sebagai Adun kawasan itu pada April 2007. Katanya sokongan masyarakat India khususnya kepada BN di kawasan Ijok telah meningkat dengan signifikan kerana beliau sering mengambil berat permasalahan mereka melalui lawatannya ke kawasan-kawasan ladang sejak tahun 2008. "Saya yakin kemenangan akan memihak kepada BN pada PRU13 kerana rakyat sudah pandai menilai situasi sebenar di Ijok, " katanya.  - BERNAMA

 

BLOG SELANGOR

Copyright 2010 All Rights Reserved