ads

Ahad, 15 September 2013

12 di semenyih - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di semenyih - Google Blog Search


Ammar&#39;s Story: Penjual Daging <b>Di</b> Pasar <b>Semenyih</b>

Posted: 06 Jul 2013 11:00 PM PDT

 Kedai pakcik tepi pagar, daging habis. Terpaksalah beli di kedai orang lain *sebelum ni tak pernah pun nampak dia jual daging.
Me: Dik, daging sekilo berapa?
Penjual: 25 sekilo kak.
Me: Bagi setengah kilo, sambil hulur note RM50 kat adik tu.
daging berpindah tangan, duit baki menyusul. dalam hati ni asyik berbisik, apesal sikit sangat daging sekilo ni aa?. Lupa kira duit yang dipulangkan. Rupanya dia pulangkan RM36.50. maka, dengan itu, daging yang dikatanya RM25/ kg jatuh pada RM27/ kg pada saya. oh, kena tipu rupanya...

terpaksalah topup beli daging beku (satu je kedai jual daging frozen kat pasar ni).. 1/2kg /RM7.50.  x puas hati punya pasal, kasi timbang balik daging tu... inilah hasilnya...


daging beku lah.. tapi dengan harga setengah kg, penjual ni bagi extra 100gram.. 
Nampak tak?? ikhlas berniaga dan peniaga yang memang mengejar untung tanpa fikir halal dan haram. ku doakan pakcik kedai daging beku akan terus berjaya dalam apa jua urusan. dan untuk penjual daging yang menipu, pandai pandai lah menjawab di akhirat nanti

12 di port klang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di port klang - Google Blog Search


Jom Mancing Bersama <b>Di Port Klang</b>: Anjing Oh Anjing..

Posted: 02 Sep 2013 02:13 AM PDT

Ini pula kisah 3 ekor anjing yang berada di kawasan khemah kami. Anjing ini bukan lah binatang peliharaan kami tetapi memang terdapat di kawasan tersebut. Apa yang menyedihkan kami, binatang ini telah di pukul dan di baling batu oleh penjaga resort sehingga tempang dan cedera. Namun setelah diberi sisa makanan dan dihalau berulang kali, ia tetap datang kembali. Kata penjaga resort, malaikat tidak akan turun ke kawasan tersebut jika ada anjing. Malah, mengikut katanya ia boleh dibunuh. Sehari selepas kejadian tersebut, terdapat pengunjung yang menyewa chalet membawa anjing ke dalam bilik. Saya pun bertanyakan kepadanya, adakah dibenarkan membawa anjing ke dalam bilik chalet dan bgaimana pula halnya dengan malaikat yang tidak turun nanti? Dia hanya menjawap, apa boleh buat, di pelanggan kami. Apabila kita kurang ilmu, maka tambahlah ilmu. Janganlah bercakap kosong dengan perasaan semata-mata. Jangan pula berlagak seolah pandai dalam segala hal. Keadaan seperti ini, kadangkala terkena pada diri sendiri. Umpama meludah ke langit, jatuh ke muka sendiri. Memang benar anjing adalah haram pada umat islam, tetapi janganlah sampai di aniaya atau dicederakan. Akhirnya 3 ekor anjing ini telah menjaga tapak perkemahan dan bot kami pada waktu malam. Semua peralatan terpaksa disimpan dan diletak pada tempat sesuai bagi mengelakan sentuhan dari anjing tersebut. Untuk langkah berjaga-jaga, kawasan khemah, kami pagar dengan jaring bagi mengelakkan ia masuk ke dalam kawasan khemah. Sebagai mengenang budi pengawal tidak bergaji ini, makanan akan diberikan setiap hari.

12 di beranang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di beranang - Google Blog Search


BLOG SELANGOR: 12 <b>di beranang</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Sep 2013 11:20 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Pok Pek Pok Pek.. Kite: Makan2 <b>di</b> Rumah Parent In Law <b>Beranang</b>

Posted: 09 Jun 2013 11:00 PM PDT

ahad minggu lepas..
kite balik rumah PIL kat beranang..
balik sana sbb ada makan2..
hubby buat makan2..
saja jer..
kebetulan lak..
abg long hubby dtg dari t'ganu balik..
balik dgn menantu pertama..
hari tu masa kenduri kawen anak dia..
kiteorg semua x dpt nak pergi sana..
sbb kenduri dorg buat masa hari kerja..
kan ker cuti t'ganu lain sikit dari sini..
jumaat dorg cuti kite kerja..
kite ahad cuti.. dorg kerja.. yg tgh duduk tu la MIL kite..
kecik jer org nyer..
yg tgh pegang nak ceduk air tu..
kak ipar hubby kite..
yg baru dtg dari t'ganu..
kalau dah namanya org kampung..
kalau time makan..
reramai cam ni..
mmg eloklah duk kat lantai..
lg afdal.. muat sikit..
dari makan atas meja..

yg kawen awal bulan hari tu..
yg pakai cekak putih tu..
yg tu anak buah abg paling tua sekali..
rasa nya beza umur dgn abg..
x sampai pun 15thn..
hubby dia yg sblh kak ipar hubby kite tu..
yg tembam2 sikit tu..
ahhahaha..
suke2 jer panggil dia tembam kan..
ok lah dari pak mertua kite bg gelaran..
the buntal man.. kih3..
gelak jer sume..
masa dorg makan tu..
dah siap masak ayam gulai letak pucuk ubi..
yg ni ayam kite bawak..
ayam gulai gak.. tp letak kentang..
uii.. kalau masak pakai kayu api..
nak2 lak PIL n geng masak..
mau nyer x sedap..
sehingga menjilat jari la jawabnyer..
oh! petua kalau masak ayam gulai ni..
rupanya lg sedap kalau guna..
ayam pencen,,
kalau guna ayam kampung atau bandar..
x best..
manis ayam tu x der..
tu sbb nyer kalau masak lauk ni jer..
kite sker..
haha..
kite saje nak interprem dia..
asyik makanan jer kan..
sesekali masuk sekali gbmr laki lak..
alah.. mmg x hensem pun..
mak kite ckp abg rentung
xpelah rentung pun rentunglah..
tp dia penyayang..
itu penting..
pembersih.. pewangi..
sedap dicium dan dipeluk.. kah3
alah gmbr x bepe nak clear..
biasalahkan.. dah nak makan..
baru nak ambil..
tu pun ambil cpt2 sblm biras lain ceduk..
yg ni ayam masak gulai letak pucuk ubi..
tentu la sedap kan..
masak cara orang minang..
mana x sedapnyer..
kita makan kat dlm rumah..
lps batch pertama makan..
tuk hubby,abg ipar hubby ngan bapak mertua lak..
kite sediakan kar luar rumah..
sbb dorg yg tggu lauk batch kedua masak..
dorg makan blkg rumah bawah pokok..
sambil makan sambil menghirup udara segar..
angin pun bertiup sedap..
nyaman jer rasa..
masa ni kite dah siap makan..
hubby?
huih.. makan tiga pinggan dia kata..
mana tak nyer kan..
kite dah sarapan..
dia dari pagi x makan apa..
tu yg tghari balun smpi tiga pinggan..
masa ni lauk yg kedua dah nak masak..
masak yg kedua ni tuk sape2 nak bwk balik..
biasalah..
dah benda sedap..
kalau x bawak balik mmg  x sah..
kite bungkus dua plastik..
satu tuk makan malam...
satu nyer tuk sahur lak..
nyum3.. berbaloi3 balik..
betul uols.. kalau masak pakai kayu api..
mmg lain rasanya dgn masak pakai dapur gas..
yg seksi tu bapak mertua ku..
yg blkg tulak mak mertua..
yg tgh mencedok x renti2 makan tu..
hubby kite @ abg rentung bak kata mak kite..
hubby selalu kata..
mentang2 lah anak dia ni putih melepak..
dia kata nyer menantu dia ni rentung..
hahhahaha..
mak ayg gurau2 jer yang oiii..
rentung2 pun..
i lap u..

pptps.blogspot.com: Kampung-kampung <b>di Beranang</b>

Posted: 30 Aug 2013 09:38 PM PDT

Untungnya orang Beranang. Perkampungan melayu yang terletak hanya 35KM sahaja dari Pusat Bandar Kuala Lumpur dan 30 KM ke pusat pentadbiran kerajaan persekutuan di Putrajaya. Di Beranang sudah banyak kelihatan rumah-rumah banglo didirikan oleh penduduk kampung di situ. Memiliki tanah sendiri memberikan kelebihan kepada orang kampung kerana dapat membina rumah yang cantik dengan kos yang jauh lebih rendah berbanding membeli daripada pemaju perumahan.

Banglo di Beranang semua besar-besar dan cantik-cantik belaka. Pun di sini orang awam bebas keluar masuk. Tiada kawalan keselamatan dilakukan.

12 di klang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di klang - Google Blog Search


Kedahkini: Lagi Tembakan Maut <b>di Klang</b>

Posted: 15 Aug 2013 05:58 PM PDT


Lelaki maut ditembak ketika minum bersama rakan

KLANG: Seorang lelaki yang sedang minum bersama tiga rakannya di sebuah restoran berhampiran sebuah bank di Jalan Besar Kapar di sini, maut selepas ditembak dari jarak kira-kira tiga meter pada jam 2.20 pagi hari ini.

Timbalan Ketua Polis Daerah Klang Utara, Supt Jani Ahmad berkata siasatan awal mendapati mangsa S. Sambhath, 27, dan rakannya dihampiri dua lelaki yang menaiki sebuah motosikal jenis Yamaha 125z.


Lokasi Tembak depan bank

 "Kami hilang tempat bergantung, dia harapan keluarga kami," kata adik kepada S Sambhath, 26, lelaki yang maut selepas ditembak dalam kejadian tembakan terbaru di depan sebuah bank di Jalan Besar Kapar, di sini, awal pagi semalam.

Dia yang enggan dikenali berkata, sebelum kejadian, abangnya itu tidak menunjukkan sebarang perubahan ketika kali terakhir mereka bertemu petang kelmarin, namun dia menasihatinya supaya tidak menaiki motosikal kerana bimbang keselamatannya di jalan raya.

"Kami sangat rapat kerana hanya dua beradik saja dan kini kami terpaksa memikirkan cara untuk meneruskan perniagaan perkhidmatan sewa lori yang dimilikinya itu sejak lima tahun lalu," katanya sewaktu ditemui, semalam.

Dalam kejadian kira-kira jam 2.20 pagi itu, mangsa yang berbual bersama beberapa rakannya ditembak seorang daripada dua lelaki yang datang menaiki Yamaha 125Z merah di hadapan sebuah bank di Jalan Besar Kapar.

Sementara itu, rakan mangsa yang juga saksi kejadian berkata, ketika insiden dia bersama mangsa dan beberapa rakan baru keluar dari sebuah bank sebelum terserempak dengan tiga lagi rakan dan berborak di depan bank itu."Ketika rancak berbual, tiba-tiba datang dua lelaki menaiki sebuah motosikal dan seorang daripadanya turun sebelum melepaskan beberapa das tembakan ke arah kami.

"Sebaik saja terdengar bunyi tembakan dipercayai dari pistol itu, kami terus bertempiaran lari menyelamatkan diri tanpa menyedari Sambhath terkena tembakan," katanya. Menurutnya, sejurus tembakan dilepaskan, lelaki terbabit terus melarikan diri ke jalan utama manakala dia bersama beberapa rakan lain yang terkejut dengan kejadian itu terus mendapatkan Sambhath dan membawanya ke Hospital Tengku Ampuan Rahimah (HTAR), di sini, untuk rawatan kecemasan.

Bagaimanapun, sebaik tiba dan mendapatkan rawatan kecemasan di Wad Kecemasan hospital berkenaan, mangsa disahkan meninggal dunia. Sementara itu, Timbalan Ketua Polis Daerah Klang Utara Superintendan Jani Ahmad berkata, sebelum kejadian, mangsa yang bekerja sebagai pemandu lori berbual berdekatan sebuah bank bersama beberapa rakannya.

"Suspek dipercayai melepaskan tujuh das tembakan ke arah kumpulan berkenaan yang kemudian bertempiaran menyelamatkan diri. "Menurut saksi kejadian, suspek yang memakai jaket gelap dan bertopi keledar berpenutup penuh melepaskan tembakan dari jarak kira-kira tiga meter ke arah mereka secara rambang sebelum melarikan diri," katanya.

Jani berkata, mangsa cedera parah akibat terkena tembakan di pipi dan dada serta disahkan meninggal dunia sebaik tiba di HTAR. Katanya, setakat ini, polis masih menyiasat punca kejadian dan kes disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana membunuh manakala operasi mengesan suspek giat dijalankan.

Orang ramai yang mempunyai maklumat mengenai kejadian diminta tampil ke balai polis berhampiran untuk menyalurkan maklumat.

12 di bandar sunway - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bandar sunway - Google Blog Search


BLOG SELANGOR: 12 <b>di bandar sunway</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Aug 2013 07:14 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di bandar sunway</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Aug 2013 07:12 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di bandar sunway</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Jul 2013 07:05 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di bandar sunway</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Jun 2013 07:23 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di bandar sunway</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Jun 2013 07:13 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di bandar sunway</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Apr 2013 07:41 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di bandar sunway</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Apr 2013 07:09 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di bandar sunway</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Mar 2013 07:10 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Pengalaman Bersama Little Caliphs <b>Bandar Sunway</b> | Selamat <b>...</b>

Posted: 22 Nov 2012 08:52 AM PST

Syukur, diberi peluang untuk membantu sepasang usahawan. Suami dan isteri yang mengusahakan Tadika Islam berjenama Little Caliphs di Bandar Sunway. Nama khususnya ialah Tadika Khalifah Mentari berlokasi di Bandar Sunway.

Sangat hampir dengan Sunway Pyramid dan Sunway Lagoon. Saya rasa kalau jalan kaki tak sampai 10 minit pun. (^_^)

Ini merupakan kali kedua saya dapat bantu pihak Little Caliphs.

Pertama di Little Caliphs  Lavender Heights… milik kepada Puan Norafidah

http://www.facebook.com/pages/Little-Caliphs-Lavender-Heights/130678760339714?fref=ts

kedua di Little Caliphs Bandar Sunway milik kepada Tuan Abdul Razak dan Puan Sharifah

http://www.facebook.com/littlecaliphs.bandarsunway?fref=ts

Di Little Caliphs Lavender Heights saya diminta untuk menjadi pengacara majlis dan sekaligus berkongsi sedikit motivasi keibubapaan serta bernasyid.

Di Little Caliphs Bandar Sunway pula saya dijemput untuk menjadi pengacara majlis.

Syukur, saya dapat bantu menjayakan majlis ini bersama mereka.

Saya agak kagum dengan pasangan suami isteri yang mengusahakan Little Caliphs Bandar Sunway ini. Dimaklumkan mereka berdua sudah berhenti bekerja sepenuh masa dari tempat kerja lama mereka dan kini mengusahakan tadika ini sepenuh masa.

Bukan mudah untuk bergantung pada perniagaan sendiri secara tiba-tiba. Namun saya percaya mereka tentu sudah mempunyai perancangan yang tersendiri. Saya doakan mereka akan berjaya memartabatkan Tadika Islam di arena Bandar Sunway sekaligus menjadi usahawan yang sukses !!!

Salam kejayaan buat Little Caliphs Bandar Sunway dan Little Caliphs Lavender Heights.

Bersama Tuan Haji Roslan Nordin, CEO Little Caliphs Program. Selepas  selesai majlis. Beliau menghampiri saya dan berbisik "Bagus… professional done!!"

Pengasas & CEO Little Caliphs Program, Puan Hajah Sabariah Faridah.

<b>Bandar Sunway</b> - jawatan kosong 2013

Posted: 02 Jan 2013 03:22 AM PST


MONASH UNIVERSITY has a bold vision - to deliver significant improvements to the human condition. Distinguished by its international perspective, Monash takes pride in its commitment to innovate research and high quality teaching and learning.
Our campus at Bandar Sunway in Petaling Jaya strives to be a premier private research-intensive university, contributing to Malaysia and Asia. Due to our rapid growth and expansion, we are seeking suitably qualified individuals to join our dynamic team.


Lecturer/Assistant Lecturer and Program Coordinator of the DHES (Education-focused) - SASS

(Selangor - Bandar Sunway)


Responsibilities:

Education-Focused Level A academic staff duties will have an emphasis on:‎


  • reviewing teaching activities and identifying and implementing strategies designed to improve ‎outcomes for students;‎
  • developing, applying and reviewing strategies through consideration of disciplinary and or learning ‎and teaching research, and through effective collaboration with other staff at school level; ‎
  • working to disseminate disciplinary or educational innovations in documented, peer-reviewed ‎activities and potentially participating in applications for competitive funding;‎
  • undertaking a range of activities that contribute to maintaining currency with disciplinary and learning ‎and teaching innovation;
  • demonstrating efficient performance in allocated roles;‎
  • taking on some responsibilities and contributing outcomes within school committees; and
  • onset in developing external contributions to the community or to the discipline/profession.‎



Education-Focused Level B academic staff duties will have an emphasis on:
  • a developing record in the dissemination of peer-reviewed disciplinary or educational innovations;
  • taking an active role in obtaining funding to support such activity and engage in individual or collaborative projects;
  • playing a role in curriculum design and review at school or department level; 
  • potentially engaging in the effective collaborative design or implementation of cross-faculty or cross-campus teaching activities or projects;
  • undertaking a range of activities that contribute to maintaining currency with the discipline and with learning and teaching innovation; and
  • having some involvement in Honours and (where appropriate) Research Higher Degree supervision would normally be expected.

Requirements:

This one-year course provides intensive learning opportunities in problem-solving, analytical, and research skills that will prepare students for the challenges of tertiary level academic studies. Once they have successfully completed the DHES, they can proceed to second year study at an Undergraduate degree.

The successful applicant will be teaching the two core units of the Diploma, namely Academic Literacies and Learning in Higher Education. The position is also expected to assume the role of DHES Program Coordinator. The role encompasses course planning, course design and development. The position also involves providing help and advice to students on the content of the course.

The appointee will be expected to make significant contributions to teaching and research and supervision of honours and postgraduate research students along with other professional activities within the school. Expertise compatible with the education/research strengths of the School within the broad area of South East Asia Studies is preferred.
Interested candidates are required to send their application to the University or email to recruit_sass@monash.edu by 14 January 2013

The Human Resources Department
Monash University Sunway Campus
Jalan Lagoon Selatan
46150 Bandar Sunway
Selangor Darul Ehsan, Malaysia

Monash University Sunway Campus reserves the right to delay or not to proceed with an appointment for the above position. Only short listed candidates will be notified.

Interested candidates please send application online to the University.




KP(JPS)/5195/US/595(16) KPT/JPT/DFT/US/B 04 Co. No. 458601-U (Date of Establishment: 20 March 2000)

12 di shah alam - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di shah alam - Google Blog Search


Amah Indonesia Didera Majikan <b>Di Shah Alam</b> - MyNewsHub

Posted: 09 Aug 2013 02:32 PM PDT


BIARPUN kes mendera pembantu rumah warga asing masih dianggap kes terpencil tetapi ia masih berlaku. Terkini seorang pembantu rumah Maria Roberta Sain difahamkan warga Indonesia disyaki didera majikannya.

Memetik tulisan blogger Azmy Kelanajaya, kejadian kali ini berlaku di Subang Bistari, Shah Alam. Mangsa dikatakan lari ke balai polis dengan bantuan orang ramai kerana sudah tidak dapat menahan lagi dipukul oleh majikannya hampir setiap hari.

Maria bekerja dengan majikannya sejak awal Jan tahun ini. Alasan beliau dipukul ialah lembab membuat kerja.

Mangsa telah dihantar ke Hospital Sungai Buloh untuk rawatan dan pemeriksaan lanjut. Wanita itu dikatakan mengalami kecederaan luka, lebam dan ada kesan parut di seluruh badan.

Difahamkan majikan mangsa juga telah menyerah diri dan pihak Kedutaan Indonesia juga telah dihubungi berkenaan perkara ini. – mynewshub.my

OLEH : KUMBANG WIRA

Iklan Teks:

PERINGATAN: Mynewshub tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

12 di balakong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di balakong - Google Blog Search


BLOG SELANGOR: 12 <b>di balakong</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Sep 2013 07:20 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di balakong</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Aug 2013 07:06 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di balakong</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Jul 2013 07:29 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di balakong</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Jul 2013 07:20 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

PEMBEKAM WANITA <b>DI BALAKONG</b> KAJANG ~ Bekam | Mukjizat <b>...</b>

Posted: 18 Jun 2013 07:20 PM PDT

ASSALAMUALAIKUM WAROHMATULLAH....

BAGI KAUM WANITA YANG TINGGAL BERDEKATAN DAERAH KAJANG, BALAKONG, SUNGAI BESI, SERI KEMBANGAN, SERDANG, UPM DAN YANG SEWAKTU DENGANNYA, JIKA INGIN MENDAPATKAN RAWATAN BEKAM SUNNAH BOLEHLAH MENGHUBUNGI CHE ZILA DI NO. 019-380 3719
ALAMAT BELIAU DI NO J-12 JALAN SINARAN 4,TAMAN SINARAN, 43300 KAJANG SELANGOR. (boleh cari lokasi kat google map yer).


WAKTU PERKHIDMATAN : 9 PAGI - 10 MALAM
BUKA SETIAP HARI KECUALI HARI RABU TUTUP.
KHUSUS UNTUK WANITA SAHAJA.
SILA BUAT TEMUJANJI AWAL.

 "Berubatlah wahai hamba-hamba Allah SWT, sesungguhnya Allah tidak menciptakan sesuatu penyakit kecuali menciptakan ubat baginya... diketahui oleh yang mengetahuinya dan tidak diketahui oleh yang tidak mengetahuinya." (Disahihkan oleh Ibnu Hibban dan Hakim)

BLOG SELANGOR: 12 <b>di balakong</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Apr 2013 07:43 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di balakong</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Apr 2013 08:19 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di balakong</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Jan 2013 07:43 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Nasim buka bilik pameran terbaru Peugeot <b>di Balakong</b> | Arena Kereta

Posted: 20 Jul 2011 07:30 AM PDT

Peugeot Balakong Nasim buka bilik pameran terbaru Peugeot di Balakong

Nasim Sdn Bhd, pengedar rasmi kenderaan Peugeot di Malaysia, hari ini telah melancarkan pembukaan bilik pameran terbarunya di Balakong. Ketua pegawai operasi Nasim, Dato' Samson Anand George berkata, bilik pameran terbaru itu akan menampung permintaan pelanggan di kawasan Balakong, Cheras Selatan, Kajang, Semenyih, Seri Kembangan, Serdang dan Bangi.

"Tahun lepas telah mencatatkan jualan keseluruhan sebanyak 28,444 unit kenderaan. Untuk tempoh lima bulan pertama tahun ini, sejumlah 12,078 unit keseluruhan telah terjual di pasaran ini yang mana telah mencatatkan peningkatan sebanyak 4.5 peratus berbanding tempoh yang sama tahun 2010. "Pembukaan bilik pameran terbaru ini akan meningkatkan lagi jumlah jualan kami memandangkan terdapatnya peningkatan permintaan terhadap kereta buatan Eropah," tambah beliau lagi.

Bilik pameran terbaru Peugeot di Balakong adalah sebahagian daripada proses perluasan pasaran yang dilakukan oleh Nasim di seluruh negara. Syarikat itu baru saja melancarkan pembukaan pusat 3S di Melaka dan melantik pengedar tunggal di Sabah. Dengan pembukaan pusat jualan Peugeot Balakong, kini terdapat 19 pusat pameran dan jualan Peugeot di seluruh negara. Selepas Balakong, Nasim bercadang membuka tiga lagi bilik pameran dan jualan terbaru, menjadikan jumlah keseluruhan kepada 22, membolehkannya berada di setiap pasaran utama di seluruh negara.

Peugeot 207 SV Nasim buka bilik pameran terbaru Peugeot di BalakongDengan pembukaan Peugeot Balakong, syarikat itu kini memiliki 10 pusat jualan di Lembah Klang. "Kami juga bercadang melancarkan pusat 2S di Balakong tahun ini untuk menampung permintaan pelanggan Peugeot sedia ada dan pelanggan berprospek. Pusat 2S ini akan didirikan tidak jauh dari bilik pameran dan jualan dan akan menjadi salah satu pusat selepas jualan Peugeot terbesar di dalam negara," kata Dato' Samson.

Untuk enam bulan pertama tahun ini, Nasim telah menjual sebanyak 3,082 unit kenderaan, mencatatkan peningkatan ketara sehingga 137 peratus berbanding jumlah jualan pada tempoh yang sama tahun lepas. Sementara itu, Nasim juga memperkenalkan Peugeot 207 SV di Peugeot Balakong hari ini. Peugeot 207 SV merupakan varian terbaru sedan 207, tampil dengan kit badan luaran lebih sporty dan kemasan dalaman baru. Model tersebut disasarkan untuk pembeli muda dan pelanggan yang mahukan sebuah sedan lebih menarik dalam segmen-B.


Jawatan Kosong FIG Metal Industries Sdn Bhd <b>di Balakong</b>

Posted: 24 Dec 2012 04:52 AM PST

An established ISO Certified Company in Balakong invites suitable candidates for the following positions:

PURCHASING AND ADMIN CLERK
MARKETING CLERK
BUSINESS DEVELOPMENT
EXECUTIVE
CUSTOMER SERVICE EXECUTIVE
HUMAN RESOURCE CLERK

Requirements for all positions:-
- Qualification: SPM/Diploma/Degree.
- Conversant in English, Bahasa Malaysia and other languages.
- Candidates must have 2 years working experience.
- Preferred age group between 20 to 36 years old.
- Familiar with Microsoft Word, Excel, Power Point & etc.
- Willing to travel outstation / local (Business Development Executive).

Interested, please contact:
No.15, Jalan CJ 1/6A,
Kawasan Perindustrian Cheras Jaya,
43200 Cheras Jaya, Selangor
.
Office: 03-90804060 / 019 3859941
Email: Please Login or Register to apply this job online.

Maklumat Jawatan Kosong Terkini 2012:

Pelakon Hebat Senaman Punggong, Bagi Air <b>Di</b> <b>...</b> - Kelab Greenboc

Posted: 02 Oct 2012 06:31 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]Sebelum in i beliau beraksi senaman punggong di rumah Ambiga, selepas itu kami dedahkan tentang pelakon yang dikenalpasti membahagikan air di Balakong, sekarang ia memegang watak utama demonstrasi tuntut air ...

majlis maulidur rasul anjuran pbm, aop dan penduduk orang <b>...</b>

Posted: 26 Jan 2013 01:45 PM PST

 MAJLIS MAULIDUR RASUL ANJURAN PBM, AOP DAN PENDUDUK ORANG BAWEAN DI BALAKONG

Ditulis oleh : Hefny Amany
Media : Kuduk-Kuduk Channels  Balakong / 24 Januari 2013-Kira-kira hampir 500 orang menyertai sambutan Maulidur Rasul anjuran Persatuan Bawean Malaysia (PBM) dan Anak Oreng Pebien (AOP) di Taman setia balakong, kelmarin.

Pengerusi Anak oreng Pebien (AOP), Abang Azroy berkata, program itu yang julung kali diadakan bersama Persatuan Bawean Malaysia (PBM) dan penduduk Taman Setia Ehsan berjaya mengumpul lebih 500 orang pada malam itu.
Walaupun pada majlis itu berada dalam keadaan hujan renyai, ia tidak mematahkan semangat para hadirin yang hadir pada malam itu. Orang ramai tetap menunggu sehingga majlis itu selesai sambil mendarma untuk membantu rakyat Palestin yang sedang di tindas oleh israel laknatullah.
Menurutnya, selain menguatkan persefahaman dan mengeratkan silaturrahim penduduk,  Persatuan Bawean Malaysia (PBM) juga dapat mendekati golongan belia anak orang Bawean di Malaysia iaitu anak muda penduduk perumahan disitu yang mejoritinya orang Bawean dengan aktiviti keagamaan.
Majlis pada malam itu telah dirasmikan oleh Presiden (PBM) iaitu Datuk Hj Abdul Aziz Bin Satar serta ketua-ketua (PBM) lainnya. Turut hadir dalam acara tersebut adalah ketua UMNO bahagian Balakong dan penduduk taman perumahan disitu.
Pada siang harinya, persatuan penduduk perumahan disitu  dengan sokongan dari Anak oreng Pebien (AOP) telah membuat satu program khusus supaya sambutan ini lebih meriah dengan mengadakan pertandingan tarik tali, membaling belon, meniup tepung dan banyak lagi.oleh media Kuduk-Kuduk Channels.

Pejabat Parlimen Serdang Kesan Pengundi Hantu

Posted: 03 Apr 2013 12:51 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]BALAKONG, 3 APR : Pengundi hantu dipercayai antara penyumbang utama kepada pertambahan mendadak pengundi di Dun Balakong dan Bangi selepas...

12 di petaling jaya - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di petaling jaya - Google Blog Search


myMetroSunway kawasan panas <b>di PJ</b> - Harian Metro

Posted: 17 Aug 2013 10:22 AM PDT

Foto Menarik

PEMAIN Harimau Muda A, menjuarai Piala Pestabola Merdeka di Stadium Darul Makmur Kuantan. Malaysia menewaskan Myanmar 2-0. FOTO Hasriyasyah Sabudin.

Foto Menarik

SEBAHAGIAN penyokong Harimau Muda A berkumpul di luar stadium sebelum perlawanan akhir Pestabola Merdeka di Stadium Darul Makmur. FOTO Hasriyasyah Sabudin.

Foto Menarik

PEMAIN import baru Johor Darul Takzim (JDT), Pablo Aimar, tiba di hotel di Johor Bahru. Majlis menandatangani kontrak di antara pemain itu dan JDT dijangka berlangsung di di Stadium Larkin, esok.

Foto Menarik

SEBAHAGIAN 30 nelayan daripada enam negara diselamatkan kapal dagang India selepas kapal mereka berlanggar dengan kapal dagang di perairan antarabangsa Malaysia-Indonesia, 18 batu nautika barat daya Pulau Jarak. Mereka kemudian dibawa APMM ke jeti APMM, di Kampung Aceh, dekat Lumut. IHSAN APMM

Foto Menarik

JURULATIH Harimau Muda A, Ong Kim Swee bersama anak buahnya pada sesi latihan bagi persiapan perlawanan akhir menentang Myanmar, di Stadium Darul Makmur Kuantan, esok. FOTO Hasriyasyah Sabudin

 

BLOG SELANGOR

Copyright 2010 All Rights Reserved