ads

Khamis, 7 November 2013

12 di semenyih - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di semenyih - Google Blog Search


Jolusiamazing: Broga <b>di</b> Hujung <b>Semenyih</b>

Posted: 24 Sep 2013 12:41 AM PDT

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,

Tanggal 22 September 2013 aku bersama Aslam dan Zahir telah pergi ke Bukit Broga di Semenyih.Gerak dua buah moto jer..Planning nak amik gambar pakai Kamera aku sekali terlupa bawak lah...hihi

Tayar golek jam 4.30 pagi ,amik masa dalam 35 minit gak nak sampai..al maklum pagi2 sejuk nak bawak laju takut mengigil pulak kan...

Sampai kaki Broga ,Aku park moto kene bayar rm1 ..ada jugak toilet bwah tu n ada kedai jual torchlight untuk sapa2 yang terlupa bawa.

Trail untuk ke puncak jaraknya dalam 1.7 KM jgak..leh tahan..tapi sebab gelap xterasa jauhnya..Tibalah di Puncak jam 5.45..Seketika,terdengar azan subuh di masjid bawah sana..hening pagi tu wat rase shahdu pon ada..terus solat subuh atas tuh..dengan dingin pagi lagi..perghh..syukur rase..

Gambar di bawah di ambil daripada Sony Xperia Tipo















12 di bukit raja - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bukit raja - Google Blog Search


BLOG SELANGOR: 12 <b>di bukit raja</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Oct 2013 11:19 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

[Wow] Rusuhan Kumpulan Melayu dan India <b>Di Bukit Raja</b> <b>...</b>

Posted: 13 Jul 2013 07:29 PM PDT

Kes tetak-menetak di antara satu sama lain sehingga banyak laporan polis di buat terutamanya di sekitar Persiaran Bukit Raja, Bandar Baru Klang, Klang, Selangor. Tahun lepas kita dikejutkan dengan kes yang sama di Sungai Petani, Kedah. Nampaknya, kumpulan-kumpulan samseng di antara Melayu dan India sudah berkumpul di Klang untuk menghuru-harakan lagi keadaan.
Kontroversi: Rusuhan Kumpulan Melayu dan India Di Bukit Raja, Klang
Untuk makluman awal kes rusuhan diantara kumpulan lelaki Melayu dan kumpulan lelaki India di Flat Rebana dan Taman Klang Utama, Bukit Raja, Klang.
Terdapat (3) laporan polis yang berkaitan kejadian iaitu:
1. Bukit Raja Rpt 4238/13 (maklumat pertama)
2. Bukit Raja Rpt 4239/13
3. Bukit Raja Rpt 4240/13
4. Bukit Raja Rpt 4238/13
Mangsa yang cedera adalah seperti berikut:-
1. Zon merah(kritikal)-Kamala Gasan,26 tahun
cedera_kepala ditetak s'jata tdk pasti.
2. Zon hijau(pesakit luar)-Nithiaraj a/l Sennasamy 900414085677,no 37 lorong sungai keramat 1 klang utama
Manakala (3) lagi mangsa masih belum diperolehi butir-butir.
Pada 11.07.13 jam lebih kurang 2330hrs, anggota gerakan terima maklumat dari (1) (P) india maklum ada pergaduhan antara kumpulan lelaki melayu dan kumpulan lelaki India di flat rebana, bukit raja, klang.
Siasatan Awal Terdapat Tiga Kejadian Iaitu:
1. Pengadu: Thangarajah a/l Mylyaganam, 34 thn, membuat laporan Bukit Raja Rpt 4139/13. Pada 11/07/13 jam l/k 2300hrs, semasa pengadu dirumahnya nampak anak saudaranya (mangsa) iaitu:
Telah dipukul oleh sekumpulan lelaki melayu seramai l/k 100 org bersenjatakan batang besi, kayu, parang dan pisau. Saspek lelaki melayu tersebut turut membakar (2) buah m/sikal milik mangsa.
2. Pengadu: Muthamimaran a/l manimaran, umur 16 thn membuat laporan bersabit Bukit Raja Rpt 4240/13. Pada 11.07.13 jam lebih kurang 2340hrs, semasa pengadu dan kawannya nama Ganesran a/l sekaran berada di depan Pasaraya Econsave Klang telah diserang oleh sekumpulan lelaki melayu l/kurang 30 org bersenjatakan kayu dan besi. Pengadu dan kawannya telah dipukul oleh saspek dan mendapat kecederaan di kepala.
3. Pengadu: Murugan a/l verappan , umur 55 thn telah membuat laporan bersabit Bukit Raja 4241/13. Pada 11.07.13 jam lebih kurang 2330hrs, semasa pengadu dirumah telah terima maklumat mengenai anaknya bernama Prakash telah dipukul oleh sekumpulan lelaki melayu berjumlah seramai 10 org dan m/sikal miliknya telah dibakar.

Punca Kejadian Pergaduhan Kaum India-Melayu Di Klang
Hasil siasatan awal mendapati punca pergaduhan adalah berkait satu kejadian (1) lelaki melayu telah ditetak di jalan sg keramat 3, taman klang utama. Siasatan dijalankan dibawah Seksyen 324 KK, I.O insp kartini, IP 1500/13, Bukit Raja Rpt 4209/13.
Kejadian susulan iaitu pada 11.07.13 jam lebih kurang 1930hrs, (1) lelaki Melayu kerja berniaga pasar malam telah diugut oleh (1) lelaki India dan saspek lelaki india telah menyepak dan menaburlan makanan peniaga melayu tersebut. (Tiada laporan polis dibuat)
Hasil siasatan awal mendapati punca pergaduhan adalah berkaitan satu kejadian (1) lelaki melayu
Nama: Mohd syukri b.sairun
Umur:24 tahun, kerja di MPK (Majlis Perbandaran Klang) telah ditetak di jalan sg keramat 3, taman klang utama setelah terbabit dengan kemalangan. Mangsa bsama adiknya menaiki m/sikal utk ke masjid, telah dilanggar oleh suspek yg menaiki m/kar tersebut dr belakang. Telah berlaku pertengkaran mulut dan Suspek tlh keluar kenderaan dan tetak mangsa di kedua belah tangan dan kepala. Mangsa dirawat di zon merah HTAR klang dan tdk sedarkan diri. Suspek (1)(L)(I) umur 20an, bdn kurus sederhana tinggi, menaiki sebuah m/kar proton saga iswara warna biru, no.pend. BEG 8868 bersama (3) lagi lelaki india. Bt Raja 42O9/I3 pada I0/7/I3. Siasatan dibawah Seksyen 324 KK. 
slm info:kaum india bramai2 dijangka tlh b'kumpul 1 tmpt skrg utk serang melayu k.u.rakan2 polis m'britahu bhawa mlmni tdpt kunpulan india yg trn bersenjatakan pistol.info tkini,kaum india akn mulakan serangan melalui jln sg.keramat dr jln hj manan kapar trs kluar ke kwsn kilang kosan&econsave k.u.di ingatkan bhawa plu bjaga2 pd sesiapa yg melalui sluruh kwsn k.utama.Sy fwd dr rakan. kepada kwn2 yg berada di KL..
Sepasukan anggota polis dari cawangan MPV, Balai Bukit Raja, Balai Bandar Baru Klang dan cawangan jenayah IPD Klang Utara dan dibantu oleh pasukan D7 IPK Selangor. Telah sampai ditempat kejadian dan berjaya mengawal keadaan.
Terkini Pemantauan Masih Dijalankan Untuk Mengawal Pergaduhan Kaum Dari Merebak
Pihak gerakan telah dimaklumkan supaya mengarahkan MPV dan RCJ supaya membuat rondaan di kawasan yg terlibat.
Terima kasih YDH Dato' / Tuan / Puan. (Sumber: Risikan PDRM)
VIDEO RAKAMAN GANGSTER / SAMSENG INDIA DI KLANG

KES GADUH KAUM MELAYU-INDIA DI KLANG | Gambar Artis Malaysia | Gosip Hangat | Selebriti Sensasi Terkini 

12 di kuala selangor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kuala selangor - Google Blog Search


Jawatan kosong 2013 <b>di</b> Majlis Daerah <b>Kuala Selangor</b> (MDKS)

Posted: 04 Nov 2013 04:22 PM PST

[unable to retrieve full-text content]Jawatan kosong 2013 di Majlis Daerah Kuala Selangor (MDKS),kerja kosong 2013 di Majlis Daerah Kuala Selangor (MDKS),careera at MDKS.

12 di dengkil - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di dengkil - Google Blog Search


TV3 Stesyen TV Portal Pertama - 71 Pati Ditahan <b>Di Dengkil</b>

Posted: 01 Sep 2013 02:24 AM PDT

Tajuk Utama < Kembali ke Tajuk Utama

1 Sep 2013, 05:24pm by mahirah shah



Di Dengkil, Selangor pula Jabatan Imigresen Negeri dengan kerjasama ikatan Relawan rakyat Malaysia, Rela menjalankan operasi memburu pati hingga ke dalam hutan.

Hasilnya 50 pati warga Indonesia dan Bangladesh diperiksa, 21 daripada mereka ditahan kerana tidak memiliki dokumen perjalanan sah.

Sementara itu, dalam serbuan di Klang penguatkusa Imigresen memeriksa 110 warga asing.

50 pati warga Indonesia, Bangladesh, Nepal dan Myanmar ditahan.

Kesemua pati dibawa ke depoh tahanan Putrajaya untuk tindakan lanjut dan siasatan akan dilakukan dibawah Akta Imigresen 1959/63.

Timbalan Pengarah Bahagian Penguatkuasa Imigresen Putrajaya, Saravana Kumar berkata tempoh operasi fasa pertama bermula hari ini sehingga 31 Disember dan operasi seterusnya akan diteruskan dalam fasa kedua dan ketiga.

Katanya, buat permulaan operasi akan tertumpu di kawasan penempatan haram yang terletak di tapak pembinaan.

Turut diberi tumpuan beberapa kawasan lain seperti ladang, rumah urut, pusat hiburan serta penempatan setinggan.

Sebelum ini pihak Kedutaan dan Pesuruhjaya Tinggi Negara yang terbabit telah dimaklumkan secara rasmi berhubung operasi ini.

Manakala menerusi pelaksanaan program penyelesaian menyeluruh pati, 6P KDN telah mendaftarkan 1.3 juta pati.

Tepat jam 12 tengah malam tadi, lebih setengah juta pendatang asing mula diburu dalam operasi berskala besar oleh pihak berkuasa di seluruh negara.

Unjuran meletakkan terdapat lebih setengah juta pendatang tanpa izin berada di negara ini.


12 di sungai buloh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sungai buloh - Google Blog Search


Sharmiza Shahar: Raya Haji <b>di Sungai Buloh</b>

Posted: 15 Oct 2013 08:17 PM PDT

semalam family aku pergi beraya ke rumah makngah aku kat Sungai Buloh
seronok n excited sebab dah lama tak jumpa diorang
*diorang = anak2 sepupu aku
last pergi rumah diorang masa si pikah tu baru pandai cakap
sekarang dia dah tadika 5 tahun..huhu
Aya(adik) tu susah sikit nak pergi kat orang lain
asyik nak berkepit je dengan mak dia
tapi dengan aku dia ok je..haha
nampak tak budak-budak memang suka kat aku
*masuk bakul angkat sendiri ;p
si kakak tu excited cerita pasal tadika dia
"tadika pkah ada kolam. semua orang pakai pelampung. pkah je tak pakai pelampung"
"ohh, pkah pandai berenang la nii......"
"tak lah, diorang semua tak sampai kaki. pkah je sampai, pkah boleh jalan"
ciss, mati-mati aku ingat dia pandai berenang
kot2 la bapak dia ajar berenang sebab bapak dia kerja laut
rupa-rupanya sebab dia tinggi
baru lima tahun tapi tinggi macam dah darjah 3

12 di kapar - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kapar - Google Blog Search


Khalis Damia dan Kasih Dania: Sekitar Syawal <b>di Kapar</b> - Bah I

Posted: 26 Aug 2013 09:30 PM PDT

Sabtu, sebelah ayah kakak nak datang. Ayah suh masak nasik jek, buat gulai ketam, goreng sayur, budu, telur masin, ulam petai dan jering, ayam goreng....Makdik sekorga ngan Paklong jek pun datang....tapi boleh tahan gak ramai tuh..he.he... Ibu nih wat keje maklum jek la, sopan santun bagai @ lembab kene le awal2 prepare. bukan ape yang teruk sikit tuh, pinggan mangkuk  bagai sume dlm stor sebab kitorang  2-3 beranak nih jek, keluarkan pinggan setakat yang nak guna jek la. Habis tu, dari pagi le ibu sibuk, ke pasar reramai ngan kakak, kasih dan ayah. sampai umah, punggah stor pulak carik pinggan,  basuh bagai, susun sesiap. Ayah pulak lepas ke pasar terus ke umah lame kitorang kat sri kayan batu tiga tuh pasai nak uruskan moto pakdik yang ayah parking kat situ sekian lame nye, nasib baik tak hilang. Ibu kelam kabut sikit pasai plan nye, petang tuh nak pi school kakak buat rumah terbuka raya.....nak mengejor itu le yg ibu lagi rase panik. Balik takut tah dah kul bape. Ketam yang kitorang beli hidup2 tu, sempat jugak ibu suh ayah "bunuh" dulu sebab ibu nak masak sesiap sebelum ke jamuan raya tuh. Ibu buat jugak puding karamel untuk pembasuh mulut. Kelam kabut betul. Dlm kul 3 camtu dah siap semua, ayam ibu akan goreng mlm, sayur pun....gulai jek masak dulu.

Sekali ayah sampai dalam kul 4 camtu, bawak sepupu kakak, Kak Umairah ngan Alhamrah... Dah camno nak pi jamuan raya, sebab budak berdua tuh tak bawah pulak baju kurung ke apa. Diorang pun pakai track suit jek.....pujuk le kakak, dah ada kawan tuh...pi la mandi kolam ke apa ke.....(Kolam untuk bebudak tuh, takat 3-4 orang boleh le mandi kat depan umah tu). Dengar leh mandi jek, plus dah ada kawan...sonok le kakak. "takpe la ibu, walaupun kakak dah janji nak tunjuk gigi adik kat kwn2 kat school, tapi lain kali le kite pergi ibu"....kakak nih ingat school dia nak ke buat jamuan raya tuh 2 -3 kali..iskkkk ok kan jek la.

Dapat la ibu pun bernafas kejap.....dah tak jadi keluar, boleh releks sikit. Layan gambar le pulak...


12 di beranang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di beranang - Google Blog Search


BLOG SELANGOR: 12 <b>di beranang</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Oct 2013 11:10 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

ujang kutik: MITOS <b>BERANANG</b> (SELANGOR) DIRUNGKAI

Posted: 28 Sep 2013 05:42 PM PDT

Sejak saya mengetahui Beranang, sebuah daerah di dalam Negeri Selangor dan juga pintu masuk di sebelah utara Negeri Sembilan, ada dua mitos mengenai Beranang yang pernah hidup subur dalam tanggapan saya. 
Salah satu di antaranya baharu sahaja dapat dicerahkan. Mitos kedua sebenarnya telah lama saya nyahkan tetapi perlu juga dinyatakan sebagai rekod. 
Saya juga yakin bahawa itulah juga persepsi yang menguasai kebanyakkan Orang Negeri Sembilan dan penduduk Melaka di sekitar Masjid Tanah dan Alor Gajah terhadap Beranang. 
Pertamanya, saya beranggapan bahawa semua penduduk Beranang adalah dari keturunan Minangkabau asli - keturunan generasi baru Minangkabau dari Tanah Minangkabau yang berhijrah ke Malaysia berabad-abad selepas gelombang kedatangan pertama Orang Minangkabau ke Negeri Sembilan pada sekitar tahun 1500-an. Komuniti Minangkabau asli di Beranang ini masih bercakap dalam dialek Minang asli dan masih berhubungan dengan saudara mereka di Tanah Minangkabau. 
Saya cuma mengetahui bahawa bukan semua penduduk Beranang adalah dari keturunan Minangkabau asli lebih kurang dua bulan yang lalu. Ceritanya bermula apabila saya bertanya kepada seorang rakan seorganisasi yang berasal dari Beranang mengenai dialek percakapannya adalah dialek Negeri Sembilan ( bukannya dialek Minang asli). 
Dia menjelaskan, " Aku (dia tidak membahasakan dirinya Eden) bukannya orang Minangkabau. Aku adalah 'Orang Negeri Sembilan' . Kedudukkan geografi kampung aku (Beranang) yang bersempadan dengan Negeri Sembilan terletak di dalam Negeri Selangor."
Melaluinya saya baru mengetahui bahawa komuniti Minangkabau asli di Beranang cuma didapati di sebuah kampung sahaja. Selainnya adalah komuniti ' Orang Negeri Sembilan' yang dipisahkan dengan 'saudara kandung' mereka di Negeri Sembilan oleh kanun geografi. Melaluinya saya mengetahui bahawa dialek Negeri Sembilan adalah dialek dominan di kalangan penduduk Beranang.
Saya sebenarnya berat hati hendak menyatakan mitos kedua kerana mungkin boleh mengguris hati  rakan-rakan yang berasal dari Beranang. Ketika berulang alik dari Kuala Lumpur - Rembau dan Rembau-Kuala Lumpur (balik bercuti di kampung) pada zaman remaja, saya diingatkan supaya jangan sekali-kali singgah makan atau minum di Beranang. Kononnya, penduduk Beranang suka bermain santau. Saya patuh sepenuhnya!
Tanggapan kononnya penduduk Beranang suka bermain santau adalah satu tanggapan di tahap ' fenomena' di kalangan penduduk Negeri Sembilan/Melaka (Alor Gajah,Masjid Tanah) suatu ketika dahulu. Mitos ini sama makamnya dengan keyakinan " Orang luar yang berkahwin dengan wanita Negeri Sembilan akan tinggal sehelai sepinggang jika berlaku perkara yang tidak diingini ".
Saya akui baharu sahaja mengetahui ' pengaruh Negeri Sembilan' terutamanya dialek percakapan begitu dominan di Beranang, Selangor. Namun, mitos mengenai santau sebenarnya telah lama tidak saya yakini lagi. Saya dan keluarga selalu singgah makan di warung-warung di sekitar Pekan Beranang ketika dalam perjalanan balik ke kampung atau ketika balik semula ke Ampang, Selangor. Saya juga mempunyai ramai rakan-rakan anak jati Beranang yang saya kenali hati budi mereka.    

12 di sungai panjang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sungai panjang - Google Blog Search


Parti Yang Menang <b>Di Sungai</b> Limau Dapat Kelebihan Jangka <b>...</b>

Posted: 02 Nov 2013 02:32 AM PDT

PRK

YAN: Walaupun Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Sungai Limau, Isnin ini, tidak akan mengubah stuktur kerajaan negeri Barisan Nasional (BN), tetapi keputusannya memberi impak yang besar kepada BN dan PAS dalam jangka masa panjang.

Bagi penganalisis politik Prof Madya Dr Mohd Azizuddin Mohd Sani, walau apa pun alasan dan persepsi PRK ini, kedua-dua parti tetap berusaha bersungguh-sungguh untuk menang.

BN mahu menang kerana kemenangan ini akan memberi impak besar kepada BN kerana DUN Sungai Limau adalah kubu kuat PAS dan kawasan bekas Menteri Besar dari PAS iaitu Tan Sri Azizan Abdul Razak, kata Dr Mohd Azizuddin yang juga Dekan Fakulti Pengajian Antarabangsa Universiti Utara Malaysia (UUM) kepada Bernama di sini.

"Kalau PAS kalah ia satu tamparan besar kepada PAS. Pemimpin PAS dan ahlinya akan lemah semangat. Ini beri kekuatan dari segi psikologi kepada BN, dan rakyat akan beri pernyataan sah yang lebih mantap lagi khususnya kepada agenda pembangunan Datuk Mukhriz Tun Dr Mahathir sebagai Menteri Besar Kedah yang baharu," katanya.

Dr Mohd Azizuddin berkata walaupun kempen kedua-dua pihak dilihat kurang agresif selepas proses penamaan calon pada 23 September lepas, sebenarnya ia agresif tanpa tidak ditunjukkan kerana kedua-dua parti menyedari akan sentimen tempatan, dan kerana itu penampilan calon-calon dilihat sederhana.

"Ini kerana penduduk di DUN Sungai Limau agak konservatif dan cara hidup bersederhana. Jadi penampilan calon perlulah bersederhana. Yang saya bimbang orang luar yang berkempen cara agresif tapi tak faham pendekatan dan cara hidup di DUN Sungai Limau. Kesopanan dan tatasusila kena jaga ketika berkempen di sana," kata Dr Mohd Azizuddin.

Beliau berkata peluang kedua-dua parti pada PRK kali ini dilihat seimbang walaupun DUN Sungai Limau dikatakan kubu kuat PAS sejak 1995.

"Peluang untuk BN menang ada dan BN kena tumpukan kempen kepada pengundi muda yang berada di luar, serta pengundi Cina di pekan. Ada kecenderungan mereka kembali menyokong BN," katanya.

Untuk rekod daripada 27,222 pengundi, kedua-dua parti iaitu PAS dan B Nmempunyai anggota yang hampir sama banyak sebagai pengundi, dan pengundi atas pagar pula kira-kira 24 peratus yang akan menjadi penentu pada Isnin ini.

DUN Sungai Limau mungkin dilihat sebagai kubu kuat PAS kerana diwakili oleh Azizan sejak 1995 dan merupakan Menteri Besar Kedah bagi tempoh satu penggal iaitu dari 2008 hingga Mei lepas.

Namun fakta menunjukkan DUN Sungai Limau, sebelum pilihan raya umum 2004 dikenali sebagai DUN Sala, bukan hak milik mutlak mana-mana parti kerana wakil rakyat di kawasan itu sering silih berganti antara wakil BN dan PAS.

PAS dalam usahanya mengekalkan kerusi DUN itu telah memainkan hubungan calonnya Mohd Azam Abd Samat sebagai anak didik Azizan dan mempunyai hubungan kekeluargaan dengannya, malah telah menggunakan gambar dan nama Azizan dalam kempennya.

Dalam ketaksuban mereka mempamerkan hubungan yang akrab antara Azizan dan Mohd Azam sehingga sanggup mengeluarkan risalah calon dengan menggunakan gambar calon menggantikan wajah seorang daripada dua wartawan kanan akhbar Sinar Harian yang mengunjungi Azizan pada 2011.

Calon BN Dr Ahmad Sohaimi Lazim, walaupun bekas pensyarah kanan Universiti Pendidikan Sultan Idris dilihat tidak menonjolkan diri, dan menjalankan kempen lebih kepada bersemuka yang memenuhi "selera" penduduk tempatan.

Bagi Dr Mohd Azizuddin strategi calon BN berkesan berbanding strategi PAS yang "lebih menampakkan macam mereka terdesak kerana masih gunakan Ustaz Azizan."

Mukhriz, yang juga Pengerusi BN Kedah, baru-baru ini menyatakan keyakinannya yang BN akan diterima penduduk DUN Sungai Limau kerana hanya parti itu yang mampu membawa pembangunan ke kawasan itu.

Walaupun BN kalah di DUN Sungai Limau sejak Pilihan Raya Umum 1995, rakyat perlu melihat kesungguhan BN untuk memajukan Kedah selepas kembali menerajui negeri ini pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) pada Mei lalu, katanya.

"Kami parti yang menunaikan janji. Selepas menang, saya dan barisan exco berusaha gigih untuk membangunkan Kedah. Ini (pembangunan) memang diperlukan dan dituntut oleh rakyat. Kami tawarkan (apa yang boleh dibuat), sekiranya boleh diterima rakyat di Sungai Limau," katanya.

Pesuruhjaya PAS Kedah Datuk Mahfuz Omar pula berkata tinjauan terkini parti itu menunjukkan PAS mampu mengekalkan kerusi DUN Sungai Limau dengan majoriti yang kurang, iaitu hanya 500 undi.

PRK kali ini sebenarnya bukan sahaja, pertembungan antara BN dan PAS, bukan sahaja antara Dr Sohaimi dan Mohd Azam, tetapi juga antara Mukhriz dan Mahfuz, yang baharu sahaja dilantik mengetuai parti masing-masing di peringkat negeri selepas PRU13 Mei lepas.

- BERNAMA

12 di paya jaras - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di paya jaras - Google Blog Search


BLOG SELANGOR: 12 <b>di paya jaras</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Oct 2013 09:33 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di paya jaras</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Sep 2013 09:08 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di paya jaras</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Sep 2013 09:03 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di paya jaras</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Aug 2013 09:12 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Malaysia Waves: PSM/PKR Kempen Kaum India <b>Paya Jaras</b> Undi PAS

Posted: 29 May 2013 12:35 AM PDT

Baru tadi Tulang Besi berjumpa dengan aktivis2 PKR SUbang yang dari bangsa India. Mereka beritahu pada Tulang Besi mereka telah berkempen pada kaum India Subang untuk mengundi PAS di Paya Jaras semenjak 2008 lagi.
Majoriti yang PAS dapat di Paya Jaras adalah sekitar 5500 undi. Undi kaum India boleh dikatakan membentuk kesemua dari majoriti yang memenangkan PAS di DUN Paya Jaras. Dengan kata lain, tanpa usaha gigih PKR dan PSM berkempen untuk PAS selama 5 tahun sebelum ini, nescaya keputusan tidak berpihak kepada PAS.
Maka, puak2 pro Din Ayam yang begitu kasar sekali memaki PSM di Kota Damansara seharusnya berhenti dengan mulut cabul mereka.
Tindakan bongkak mereka mempersoalkan Khalid Samad dan menyuruh Khalid Samad masuk PKR, menghalang tindakan disiplin ke atas Din Ayam serta PAS Subang, menyerang dan memfitnah Dr Nasir serta PSM dsbnya bakal membahayakan kedudukan PAS di DUN Paya Jaras.
Puak2 Pemuda pro Din Ayam ni berfikiran sempit dan pentingkan diri sendiri.
Mereka tidak sedar sewaktu diisytiharkan PAS meletak calon di Kota Damansara, jentera Paya Jaras berada dalam keadaan genting. Diberitakan pengundi2 India amat marah dengan tindakan PAS itu yang dilihat sebagai menikam belakang kawan sendiri.
Syukur Cikgu Pa telah mengisytiharkan kerusi Kota Damansara milik PKR menyebabkan kaum India di Paya Jaras kendur sedikit. Kesannya mereka telah kembali menyokong PAS di Dun Paya Jaras.
Kalau mulut2 dalam PAS seperti mulut Ketua Pemuda PAS Gombak serta Naib YDP Gombak tidak dijaga dan ditutup maka tidak mustahil PAS akan hilang DUN Paya Jaras dalam pilihanraya yang akan datang.
Malahan, sokongan kaum India seluruh negeri Selangor bakal dalam bahaya.
Adalah lebih baik PAS memecat manusia2 seperti Ketua Pemuda PAS Gombak, PAS Subang, calon PAS Kota Damansara serta menantu Presiden Ustaz Din Ayam. Saya jamin sokongan kepada PAS akan melonjak seluruh Malaysia kalau ini dilakukan.
Saudara/ri pembaca boleh lihat sendiri betapa ceteknya pemikinan setengah2 puak Pemuda dalam PAS ini. Langsung tidak kesah pasal kepentingan parti. Yang penting adalah kepentingan puak mereka serta ketua mereka merangkap menantu Presiden itu.
Sudah tiba masanya PAS melakukan operasi pembersihan besar-besaran supaya PAS tidak lagi rugi dan hilang sokongan angkara sekumpulan pemuda yang jumud lagi cetek akal. Mereka2 ini lebih baik dibuang keluar dari PAS dan biarkan mereka reput dalam UMNO.
ps Punya kuat kempen PKR pada orang India di Paya Jaras sehingga ada orang2 India ini rupanya mendaftar dalam DUN Kota Damansara. Pengundi2 India ini telah mengundi calon PAS di Kota Damansara dan bukannnya calon PKR. Kita tahu ini kerana apabila mereka habis mengundi mereka memberitahu mereka telah mengundi PAS tapi mereka hairan kerana nama Khairuddin Othman (calon PAS Paya Jaras) tiada dalam kertas undi.
pss Oleh kerana Tulang Besi ada di kawasan Kota Damansara, maka Tulang Besi telah bertanya keapda anak Dr Nasir berkenaan dengan beberapa fitnah yang dilempar oleh puak2 PAS Kota Damansara. Anak Dr Nasir menafikan bahawa bapanya tidak solat dan terdapat gambar Lenin dan Stalin digantung di pejabat beliau

www.malaysiawaves.net tidak bertanggungjawab di atas setiap pandangan dan pendapat yang diutarakan melalui laman sosial dan halaman komen blog ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pandangan dan pendirian blog ini

Kampung Kemboja <b>Di Paya Jaras</b>, Pahang? - titian perjalanan ini <b>...</b>

Posted: 14 Sep 2013 05:30 AM PDT

Berita di TV ni, dengar tadi. di Kampung Kubu Gajah, Paya Jaras yang digelar sebagai Kampung Kemboja. 
Masyarakat merungut. Saya berpendapat, tidak payah merungut dan minta pihak berkuasa campur tangan. Mereka boleh berniaga di situ kerana mendapat sokongan masyarakat yang menjadi pembeli. Prinsip ekonomi senang, ada permintaan pasti ada penawaran. Jika tidak ada pembeli dan hasil jualan mereka tidak laku, pasti mereka akan pindah ke tempat lain. 
Jadi, pandangan saya, kehadiran mereka disokong oleh masyarakat tempatan juga, mengapa hendak merungut. 

12 di meru - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di meru - Google Blog Search


bermula sebuah pencarian....: sarapan <b>di meru</b>, klang

Posted: 12 Oct 2013 10:31 PM PDT

sedikit tips sekiranya anda memerlukan info tentang kampung meru..kot la adik ker anak menakan dpt org meru kan...tempat tinggal ada byk homestay dan hotel bajet yg bleh u all stay...kedai kek secret resepi ada..nak bunga segar tok sirih junjung pun ada aci jual tepi jalan..nak beli cincin tunang..poh kong ada,  tomei ada..habib pun ada..kfc, pizza, subway,  ms donald pun cuma 5mnt drpd pekan meru..aku nak berkongsi warong tempat aku sarapan tiap hari ahad..(sabtu kan aku kojer)..warong ni nama dia warong buluh bersempena pokok buluh yg besar kat tepi warong..mcm2 ada..ns lemak, mihun, mee sup, soto, mee kari dll. rega berpatutan..rasa sedap..pemandangan kedesaan..mmg terbaek...

12 di shah alam - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di shah alam - Google Blog Search


Setiap Pondok Tol <b>Di Shah Alam</b> Akan Dikenakan Bayaran Lesen <b>...</b>

Posted: 30 Oct 2013 08:53 PM PDT


Aku baru terbaca satu berita neh. Korang bayangkan ek, pondok tol, tahu tak pondok tol? Hah pondok tol tue sekarang dah dikenakan bayaran lesen. Tahu tak apa itu bayaran lesen? Hah kalau taktau meh amek tahu dulu.

Yang aku baca tadi ;

Majlis Bandaraya Shah Alam akan menguatkuasa syarat baru bagi pemegang konsesi lebuh raya supaya membayar lesen perniagaan bagi pondok tol bawah seliaan kawasan perbandaran tersebut bermula 1 Januari.

Ia akan membolehkan MBSA mengutip sekurang-kurangnya RM218,000 setahun dalam bentuk kutipan bayaran bagi lesen pondok tol.
 

Laporan Sinar Harian yang memetik kenyataan Datuk Bandar MBSA Datuk Mohd Jaafar Mohd Atan menyebut, langkah itu melibatkan sepuluh plaza tol dan 218 pondok kutipan bayaran tol.

"Sepuluh lokasi plaza tol berkenaan ialah konsesi Lebuh raya Kemuning-Shah Alam (LKSA), Lebuh raya Shah Alam (Kesas), Lebuh raya Utara Selatan (Plus) dan Lebuh raya Koridor Guthrie (Guthrie)," katanya seperti dipetik dalam laporan itu.

Beliau menjelaskan, kadar itu meliputi bayaran lesen RM1,000 untuk setiap pondok bagi tempoh setahun, RM150 untuk iklan bercahaya tidak melebihi 8 meter persegi dan RM15 untuk setiap meter persegi tambahan.

Tambahnya, kadar lesen untuk iklan tidak bercahaya dengan keluasan tidak melebihi 8 meter persegi ialah RM200 dan RM20 untuk setiap tambahan meter persegi.

Beliau dilaporkan berkata demikian dalam mesyuarat bulanan MBSA kali kesepuluh tahun ini.


MBSA neh bukan bawah kerajaan negeri Selangor ka beb? Kalau ini bawah negeri Selangor apakah pentadbiran PR alert mengenai tindakan oleh MBSA ini? Aku tahu la korang sesama penjawat kerajaan pun konflik atas dasar perbezaan politik tapi hujah macam tue tak cukup kuat untuk dijadikan asas bahawa kerajaan negeri Selangor tak boleh berbuat apa2 berhubung isu neh beb.

Faham dulu apa yang aku nampak ;

1. Ko kenakan bayaran lesen untuk setiap pondok tol yang wujud.

2. Bayaran lesen satu hal + bayaran iklan lagi.

3. Then syarikat konsesi tol kena la bayar secara berkala kat ko setiap tahun bagi lesen. Itu tak masuk bab iklan. Depa kira lain.

4. Then ko rasa syarikat konsesi tol neh akan goyang kaki huhu haha dan tak heran dengan perkara2 ini? Jangan harap. Depa mesti akan alihkan beban tersebut kepada rakyat dengan mula mendesak2 kerajaan akan naikkan kadar tol.

5. Yang diharapkan oleh aku ialah bagaimana MBSA boleh memastikan bahawa syarikat konsesi tol tidak akan bertindak menaikkan kadar tol sekaligus tak pasal2 pengguna pula kena kat sini, betul tak?

6. Dan apakah MBSA tidak tahu bahawa BN boleh gunakan isu neh dengan mengeluarkan hujah bahawa bayaran pampasan kepada syarikat konsesi tol semakin tinggi kerana usul mereka untuk menaikkan kadar tol akibat terbeban dengan bayaran lesen di Shah Alam tidak mendapat kelulusan? Maksudnya, samada naikkan kadar tol = rakyat bayar secara direct ataupun tidak naikkan kadar tol = rakyat bayar secara pampasan, bayar tetap bayar walaupun menggunakan cara yang berbeza.

7. Khalid Samad wakil rakyat Shah Alam. 

8. Minta cuba tengok2 perkara neh.

9. Secara jujurnya benda neh takde effect pada aku sebagai rakyat. Aku tak heran langsung bab lesen kepada pondok tol neh hah. Dorang untung berjuta beb.

10. Tapi apakah kaedah yang akan digunapakai untuk memastikan perkara ini akhirnya tidak menyusahkan rakyat kembali. Itu je. Faham2 aje la sang kapitalis neh. Dorang bukan nya tak untung. Untung jek. Tapi bila untung bersusutan sikit mereka claim rugi. Macam HARAM.

Kalau la satu jaminan dapat diberikan bahawa bayaran lesen ini tidak membabitkan rakyat dalam apa jua bentuk itu yang sebaik2nya.

Aku tahu syarikat tol untung banyak. Tiap2 tahun di umumkan keuntungan BERSIH mereka. Tapi aku juga tahu. Dorang neh pantang tercuit. Kalau untung kurang rm1.00 pun depa bising rugi. Inikan pula 218,000 sekurang2nya. Mao melompat. Tak caya tengokla.

Oke bai.

Rujukan : http://www.malaysiakini.com/news/245435


IKLAN TEXT DISINI


Nak Melancong?Lihat Pakej2 Menarik Ini.


P-A-N-A-S-S-S !! ... Rahsia 'BESAR' Suami Saya...(KLIK SINI)

12 di ijok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di ijok - Google Blog Search


41 waris DUN <b>Ijok</b> terima SMUE fasa ke-2 | Selangorku

Posted: 27 Oct 2013 02:51 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]Bayaran ini merupakan fasa ke-2 skim itu dan diberikan dalam satu majlis kecil di Pusat Khidmat Masyarakat DUN Ijok. Dr Idris berkata, adalah menjadi tanggungjawab Kerajaan Negeri dan wakil rakyat Pakatan Rakyat untuk ...

12 di sabak bernam - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sabak bernam - Google Blog Search


SCC <b>di Sabak Bernam</b> ~ MARY KAY MALAYSIA - Jom Cantik <b>...</b>

Posted: 13 Oct 2013 10:28 PM PDT

Sabtu lepas (12 Oktober) saya ada appointment Skin Care Class dgn Naz di Perpustakan Awam Desa Tebuk Pulai. Jauhhh perjalanan saya dan mujur en.suami setia menemani...cewaaahhh. Perjalanan tu mengambil masa 2jam lebih sebab kami lalu ikut Lebuhraya LATAR (mujur ikut LATAR...tak terasa sgt laa jem kan). So kami sampai Sabak Bernam dlm kul 11.45am sedangkan appointment kul 2pm...hehehe. Takpe laa kita cari tempat dulu then kita gie lunch, kata pada en suami. Dah habis lunch masa tuh kul 12.30pm, kami cari tempat redup sikit untuk melelapkan mata. Terjaga tetiba dah kul 1pm...punyerr laaa kenyang kan...hehhee. Apa lagi beg make-up pun dicapai maka bersolek bagai laa sebelum gie appointment.

Guest saya kali nie seorang yg periang dan mempunyai kulit yg tidak banyak masalah cuma warna kulit jerr tak sekata disamping ada blackhead di hidung. Dia sangat teruja bila melihat gambar-gambar saya dan mahukan satu transformasi pada dirinya. InsyaAllah saya akan jadikan impiannya menjadi kenyataan. Amin.

Hubungi saya jika anda mahu impian anda juga menjadi kenyataan.
 

BLOG SELANGOR

Copyright 2010 All Rights Reserved