ads

Rabu, 26 September 2012

12 di dengkil - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di dengkil - Google Blog Search


SPIES <b>di Dengkil</b> Sepang Selangor. | SPIES Selangor

Posted: 22 Jul 2012 01:39 AM PDT

Gambar-gambar kenangan SPIES siri ke 4 di Nur Bukit Unggul Eco Resort, Dengkil Sepang Selangor.

sdc11290-copy

logo_spies_2009

Assalamualaikum wbt…

Kali ni team Fitrah Power akan berada di Nur Bukit Unggul akan pada 18-19 Julai 2009 ( Sabtu dan Ahad) ini untuk mengendalikan Kem Remaja SPIES [siri 4]. Peserta adalah melibatkan 2 DUN iaitu DUN Teratai dan Dusun Tua.

Fitrah Power menjanjikan program yang terbaik buat adik2 peserta yang terlibat dalam mencapai misi menjana generasi muslim pelapis yang bakal mentadbir dan membangunkan agama dan bangsa pada masa hadapan.

Sumber: http://www.fitrahpower.com/kem-remaja-spies-siri-4-dun-teratai-dan-dusun-tua/

12 di selayang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di selayang - Google Blog Search


Jawatan Kosong <b>Di</b> Majlis Perbandaran <b>Selayang</b>

Posted: 06 Aug 2012 02:15 AM PDT

Warganegara Malaysia yang berkelayakan dan berumur tidak kurang dari 18 tahun pada tarikh tutup iklan adalah dipelawa memohon jawatan dalam iklan ini :-

1. PEGAWAI PERUBATAN
2. PEGAWAI VETERINAR
3. PENOLONG PEGAWAI PENILAIAN
4. PEMBANTU AKAUNTAN
5. PENGHANTAR NOTIS

Borang (MPS 1 ) boleh dibeli di Kaunter Jabatan Khidmat Pengurusan, Tingkat 7, Menara Majlis
Perbandaran Selayang dengan harga RM 1.00 tunai/naskah atau boleh dicetak melalui Laman
Sesawang MPS www.mps.gov.my.

Permohonan hendaklah dihantar dengan menggunakan sampul surat dan dinyatakan jawatan yang
dipohon di sebelah kiri atas sampul surat kepada :-

JABATAN KHIDMAT PENGURUSAN
TINGKAT 7, MENARA MAJLIS PERBANDARAN SELAYANG,
PERSIARAN 3, BANDAR BARU SELAYANG,
68100 BATU CAVES,
SELANGOR DARUL EHSAN.
No. Iklan : (01 )dlm.MPS 3/2-1378.Jld.5

Tarikh tutup permohonan ialah pada : 17 OGOS 2012 (Pukul 5.00 Petang)

Maklumat lanjut iklan jawatan sila klik sini
Borang permohona jawatan sila klik sini

12 di sekinchan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sekinchan - Google Blog Search


Wujud penyelewengan projek perumahan <b>di Sekinchan</b>

Posted: 13 Jul 2012 02:33 AM PDT


Anggota Parlimen Tanjong Karang Datuk Seri Noh Omar hari ini mendakwa berlaku penyelewengan dalam dua projek perumahan di Sekinchan di sini, termasuk melanggar dasar yang ditetapkan pihak berkuasa.
Beliau berkata projek pembinaan Kondominium Sekinchan Perdana di sini dibina tidak mengikut dasar Jabatan Perancangan Bandar dan Desa (JPBD) yang menetapkan setiap  pembinaan di atas 0.4 hektar tanah hanya boleh membabitkan 60 unit rumah.
"Malah mengikut dasar itu, rumah yang dibina tidak boleh melebihi 12 tingkat," katanya pada sidang media selepas melancarkan dua produk Agrobank Paddy-i dan Paddy Cash-i di sini hari ini.
Noh yang juga Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, mendakwa pembinaan kondominium itu membabitkan 94 unit rumah dengan ketinggian 18 tingkat jelas tidak mengikut dasar yang ditetapkan JPBD.
Beliau turut mempersoalkan penjualan 24 unit rumah di Pangsapuri Damai di Taman Sekinchan Damai yang sepatutnya diperuntukkan kepada Majlis Daerah Sabak Bernam tetapi dijual kepada sebuah syarikat swasta.
"Saya bertanya dan saya harapkan jawapan. Ini bukan tuduhan tetapi pertanyaan yang memerlukan penjelasan," kata Noh, yang juga Timbalan Pengerusi Barisan Nasional (BN) Selangor.
Noh berkata Anggota Dewan Undangan Negeri Sekinchan Ng Sue Lim perlu memberi penjelasan mengenai perkara itu memandangkan projek berkenaan berada dalam kawasannya.
Noh berkata perkara itu juga sepatutnya dibawa ke Jawatankuasa Mengenai  Keupayaan, Kebertanggungjawaban dan Ketelusan Selangor (Selcat) sekiranya kerajaan negeri benar-benar mengutamakan ketelusan

12 di bandar sunway - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bandar sunway - Google Blog Search


Jawatan Kosong Merck Business System Exec <b>di Bandar Sunway</b>, PJ

Posted: 25 Sep 2012 05:15 PM PDT

We are a multinational corporation with global presence. With 246 companies operating in 62 countries worldwide including Malaysia, our dedicated workforce of 35,000 employees are fully motivated to turn our visions of today into tomorrows reality, hence continuing the over 300-year old company's tradition.

Our vision is to be Number One in our core business through innovations created by talented, entrepreneurial employees.

In you believe in team spirit and fascinated with new ideas and have the courage to pursue them, we welcome you to start a career with us in our Chemical Division.

Business System Executive
Jawatan kosong di Selangor – Bandar Sunway, Petaling Jaya

Requirements:
Candidate must possess at least a Diploma, Advanced/Higher/Graduate Diploma, Bachelor's Degree, Post Graduate Diploma, Professional Degree, Engineering (Computer/Telecommunication), Computer Science/Information Technology, Science & Technology or equivalent.
Required language(s): Bahasa Malaysia, English
At least 1 year(s) of working experience in the related field is required for this position.
Applicants must be willing to work in Bandar Sunway,Petaling Jaya.
Preferably Junior Executives specializing in IT/Computer – Network/System/Database Admin or equivalent.
Full-Time position(s) available.

A competitive remuneration package will be offered to the successful candidates. If you are interested and meet the requirements, please write-in with your detailed resume, stating current and expected salary together with a passport-sized photograph (n.r.) not later than (2 weeks after the ad.), to:-

Human Resource Department
Merck Sdn Bhd (178145-V)
No. 4 Jalan U1/26, Section U1
Hicom Glenmarie Industrial Park
40150 Shah Alam, Selangor

Alternatively, candidates may email to: Please Login or Register to apply this job online.
Visit us at www.merck.com.my

*Only shortlisted candidates will be notified.

Jawatan Kosong Berhubungan

12 di shah alam - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di shah alam - Google Blog Search


Reunion Mama <b>Di Shah Alam</b> dan Sunway Piramid - Lyssa Faizureen

Posted: 18 Sep 2012 02:40 AM PDT


Peacee Yo(!) ^_^v
Seperti mana yang korang semua tahu . (tak lah semua,setengah je kot!hehe) . Hari tu kan Lyssa pergi ke Shah Alam sebab nak teman mama jumpa kawan-kawan dia sebab diorang buat reunion di De Palma Hotel
Dan hari ni , Lyssa nak upload gambar-gambar sebelum reunion tu start . Kenapa sebelum ?
Nanti Lyssa cerita lain . Meh nak post gambar-gambar nye dulu ! haha xD
Cik Betty , Mama dan Cik Ai (kakak mama) *dalam bilik pun sempat posing lagi .

Mama , Cik Betty , Cik Ai dan Angah (anak Cik Betty) *kat lobby

Kenapa "sepesen" je diorang posing eh ? haha xD

Muka Lyssa ngan mama Lyssa , sama tak ? sama tak ? haha xD
Hokeyy . Wajib ada gambar owner BLOG INI ! haha xD
Haaa . Kat atas ni lah gambar-gambar masa sebelum reunion ! Kenapa sebelum je ? Yo lahh . Ingat ke lyssa nak join sekali masa reunion tu . Dapat jugak menggemukkan diri lagi dengan makan melantak makanan hotel tu . Tengok-tengok Cik Betty suruh Lyssa join anak dia (along) pergi Sunway Piramid . So , camera Lyssa pegang . Jadi , dapat bergambor sebelum majlis je loh . hehe .
Itu lah cerita nyaaa :) Then , bergerak lah kami ke Sunway Piramid . Punya lah ghamaii orang kat situ ! Sampai parking pun tak dakk . Along tu suruh Lyssa dengan angah turun dulu . Kesian katanya . Turunlah kami . Dengan Lyssa tak pernah sampai lagi Sunway tu , tercengang tak tahu nak pergi mana . Nak tuju mana pun tak tahu . haha . Angah pun satu , dia pun jarang ke situ . Dia stay Shah Alam . Pening dah kami duaa . haha .
Merayau lah kami dengan muka bak rusa masuk kampung gitu . Tak tahu hala tuju . Lastly , bertempek kami dekat McD makan kat situ dengan panduan MAP yang ada sekitar dalam Sunway tu . *Oh , terima kasih MAP atas bantuan kau . Kalau tak , tersesatlah kami dalam Sunway sebesar alam tuuh ! *hyperbola gilerrr~
Lyssa tak makan ! Lyssa teman angah je makan . hoho . Minum saje xD
Sambil - sambil tu , usha orang main ice skating kat bawah tu . snap lah seketul dua gambar :)
Yang last tu , Lyssa tak kenal sape . Diorang nyanyi and menari ( Oppa Gangnam Style ) !haha

Merayau-rayau . Shopping sikit ! tak banyak . Malas nak kendong nanti kalau banyak-banyak . Balik naik bas kan . Kang banyak benda mau pancit tayar bas tu kang . haha . 
Ohkey . Dan untuk pengetahuan korang  , now Lyssa dah ada kat Penang ye :)
Terima Kasih sudi baca . Sila Comment xD

12 di meru - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di meru - Google Blog Search


1 MALAYSIA: Tunggu Sajalah Nasib Kau <b>Di MERU</b> Nanti Pada PRU <b>...</b>

Posted: 21 Aug 2012 02:45 AM PDT

Jangan ingat PAS boleh kekal selama lama nya dengan hanya 1 penggal saja sudah pelbagai bagai Masalah yang melanda di Selangor.Pada 2008 BN dan UMNO rakyat menolak dengan undi Protes kerana tidak berpuas hati dengan cara dan pemimpinan BN pada ketika itu.kali Ini..... Insyallah dengan dibawah pertadbiran Datuk Seri Najib rakyat Malaysia boleh menerima dengan sikap dan cara PM menemui rakyat bawahan nya.Ini Membuatkan Bertapa seriusnya Kerajaan BN dan UMNO untuk Memastikan BN dan UMNO merampas kembali Kerajaan PR kepada BN.Dr Rani jangan lah merasakan diri anda Masih disokong oleh rakyat Dikawasannya lagi....itu dulu dulu...sekarang tidak lagi......lah..

12 di rawang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di rawang - Google Blog Search


BICARA DARI SISI AKU: Kisah Satu Malam <b>di</b> R&R <b>Rawang</b>

Posted: 17 Sep 2012 07:10 AM PDT


Dah lama tak merepek kat sini..Malam ni sesaja nak menulis sambil-sambil download soalan latihan untuk student PMR...
Teringat kembali kisah di sebuah surau di R&R Rawang tahun 2011. Malam tu aku, sepupu dan bapak sedara aku bertolak balik ke Kedah. Jam 12.00 pagi lebih kurang kami singgah sebentar di hentian tersebut. Akibat terlalu letih (dua minggu aku sibuk menyiapkan kerja2 & majlis di sekolah sebelum bercuti) menyebabkan aku tertidur lepas pick up sepupu aku di UM. Aku terjaga bila kereta berhenti di petak parkir. Kami bertiga turun lalu terus ke kaunter minuman. Masing2 memesan teh tarik. Aku dan sepupu hanya menjamah sekeping pizza. Usai makan, aku terus ke surau mengenangkan belum menunaikan solat.
Aku menolak daun pintu yang tertutup separuh. Kosong. Aku melangkah ke tempat mengambil wuduk. Kemudian aku ke tempat solat dan memilih telekung yang kering untuk dipakai (aku geli pakai telekung yang basah. Paham-pahamlah camne telekung di surau awam.) Setelah sempurna, aku membentangkan sehelai sejadah lalu bersedia untuk menunaikan solat jamak ta'khir. 
Sedang aku bersolat, kedengaran derap tapak kaki orang melangkah masuk dan membuka pili air tetapi tiada suara2 bercakap. Kemudian aku dapat rasakan susuk manusia bergerak-gerak di belakang aku. Aku meneruskan solat (walaupun dah tak khusyuk). Tak semena-mena, bahu aku ditepuk beberapa kali. Hati aku tersentak! Berderau jugaklah darah aku. Namun aku nekad untuk meneruskan solat.
Selepas beberapa kali, tepukan terhenti. Aku dapat melihat dari ekor mata dua susuk manusia sedang bersembahyang. Aku mula terfikir..."oh orang! tapi kenapa diorang menghadap ke sana?" 
"AKU TERSALAH ARAH KIBLATLAH!!!!"
Serta merta aku hentikan solat dan dengan perasaan yang terlalu malu, aku memusingkan sejadah ke arah yang betul. Usai solat, aku ucapkan terima kasih pada si gadis yang menegur kesilapan aku..Malunya!!! Entah macam mana boleh silap sedangkan selama ni kalau aku berhenti solat di mana2 surau awam atau masjid, perkara pertama yang aku buat adalah mencari arah kiblat. Tapi malam tu......

Kata NY: Mungkin sebab kepala macam bengong2 akibat badan terlalu letih..hehehe *alasan cover malu :p* Moral of the story..bila buat sesuatu jangan terburu-buru. =)

BlogList Malaysia: Lanun Mengganas <b>Di Rawang</b>

Posted: 12 Aug 2012 02:22 PM PDT

Beri amaran lepas gagal curi


RAWANG: Berang gagal memecah masuk dua rumah untuk mencuri, sekumpulan 10 lelaki bersenjatakan pedang samurai dan parang memberi amaran untuk datang semula dalam kejadian di Perumahan Primulan serta Julian, Bandar Tasik Puteri, di sini.

Dalam kejadian jam 3.30 pagi, 2 Ogos lalu, kumpulan terbabit memberikan amaran berkenaan kepada sebuah keluarga selepas mereka terserempak suspek yang cuba memecah masuk rumah itu.


Menceritakan semula insiden berkenaan, mangsa, Romzi Ismail, 45, berkata, ketika kejadian, dia tidur sebelum terdengar jeritan isterinya.

"Pemeriksaan mendapati pintu rumah terbuka sebelum melihat beberapa lelaki bertopeng dengan bersenjatakan parang dan pedang samurai berada di pekarangan rumah.

"Ketika itu, saya dan isteri melihat beberapa lagi lelaki cuba memecah masuk rumah jiran," katanya ketika ditemui, kelmarin.

Menurutnya, biarpun kejadian itu disedari dia dan isteri, kumpulan terbabit langsung tidak melarikan diri sebaliknya berhimpun di hadapan rumahnya sambil mengangkat parang dan pedang samurai seperti memberi amaran kepada mereka.

Katanya, jiran yang datang sebaik mengetahui kejadian itu melihat kumpulan terbabit berjalan bersahaja tanpa rasa takut sebelum menghilangkan diri di dalam ladang kelapa sawit kira-kira 100 meter dari taman itu.

"Sekarang, kami sekeluarga begitu takut untuk tinggal di rumah kerana bimbang kumpulan itu datang lagi.

"Malah, kami juga memilih untuk tidak berada di rumah pada waktu siang kerana takut dengan ancaman berkenaan," katanya.

Katanya, keadaan itu diburukkan lagi dengan beberapa siri cubaan dipercayai kumpulan sama yang dilihat penduduk setempat berlegar-legar di hadapan rumahnya.


12 di subang jaya - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di subang jaya - Google Blog Search


Fotofit Perogol Pekerja Butik <b>di Subang Jaya</b> ~ DUNIACACAMARBA <b>...</b>

Posted: 01 Aug 2012 11:00 PM PDT

Jumaat, 3 Ogos 2012 " ); (function() { var nn = document.createElement('script'); nn.type = 'text/javascript'; nn.src = 'http://synad2.nuffnang.com.my/lr.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(nn, s.nextSibling); })();
[SH] SUBANG JAYA – Polis mengedarkan fotofit seorang lelaki dipercayai warga Indonesia bagi membantu siasatan berhubungan kes rogol pekerja butik di SS15, 21 Julai lalu.

Dalam kejadian itu, butik tempat kerja mangsa berumur 23 tahun itu dikatakan didatangi lelaki berkenaan kira-kira jam 3 petang.

Ketua Polis Daerah Subang Jaya, Asisten Komisioner Yahaya Ramli berkata, suspek dikatakan membelek-belek pakaian di rak dan memaklumkan kepada mangsa dia ingin menghadiahkan baju itu kepada teman wanitanya.

Katanya, suspek yang bertutur dalam bahasa Indonesia kemudian memaksa pekerja butik itu masuk ke dalam bilik stor dan terus mengikat kaki tangan serta mulut mangsa.

"Suspek kemudian merogol mangsa dan menyamun beg duit, telefon bimbit serta hasil jualan yang berada di kaunter pembayaran," katanya.

 

BLOG SELANGOR

Copyright 2010 All Rights Reserved