ads

Khamis, 21 Mac 2013

12 di bukit raja - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bukit raja - Google Blog Search


Selangor Selesaikan Projek Perumahan Pekerja Ladang <b>Bukit Raja</b>

Posted: 21 Mar 2013 03:58 AM PDT

KLANG 21 MAC : Kerajaan Negeri berjaya menyelesaikan projek perumahan bermasalah untuk 76 bekas pekerja ladang di Bandar Bukit Raja di sini dengan pembinaan rumah teres bernilai RM 77,000 di satu kawasan berhampiran.

Pembinaan projek perumahan itu dijayakan dengan kerjasama pemilik hartanah, Sime Darby Property Berhad (Sime Darby) dan dijangka siap pada penghujung tahun ini.

Exco Kesihatan, Pekerja Ladang, Kemiskinan dan Kerajaan Prihatin, Dr Xavier Jayakumar berkata persetujuan dicapai antara Kerajaan Negeri dan Sime Darby bagi pembinaan projek perumahan ini.

Sebelum ini, 76 bekas pekerja tersebut memnuntut rumah teres daripada majikan mereka kerana rumah asal yang dijanjikan kepada mereka tidak sesuai.

Kumpulan itu akhirnya terpaksa membawa kes mereka ke mahkamah.

"Rumah ini dijual kepada bekas pekerja ladang dengan harga RM 70,000 iaitu diskaun RM 7,000 dari harga asal RM 77,000. Untuk makluman harga pasaran sebenarnya ialah RM 250,000.

"Biarpun ada masalah pada awalnya termasuk kes mahkamah tetapi ia dapat diselesaikan dan semua 76 bekas pekerja ladang ini akan memiliki rumah mereka.

"Semua mereka juga sudah memilih nombor lot rumah untuk diduduki," katanya selepas mengadakan lawatan ke tapak pembinaan di Bandar Bukit Raja di sini hari ini.

Bagi bekas pekerja ladang yang lanjut usia, beliau menambah, Kerajaan Negeri membolehkan mereka menamakan pewaris di dalam dokumen perjanjian bagi mendapatkan pinjaman dari institusi kewangan.

Katanya, projek itu juga adalah salah satu dari Tanggungjawab Sosial Korporat (CSR) dari Sime Darby.

"Sime Darby turut menyediakan kawasan bagi padang permainan dan dewan di kawasan ini.

"Dalam lima tahun ini kita telah selesaikan banyak kes seperti ini di beberapa kawasan lain seperti di Semenyih dan Kajang," katanya.

Pendapat Anda

Pendapat

12 di ampang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di ampang - Google Blog Search


identiti artis bunuh suami <b>di ampang</b> didedahkan - Pendekar Melayu

Posted: 06 Mar 2013 06:10 AM PST

12 di kuala selangor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kuala selangor - Google Blog Search


Misteri Suara Dari Pokok Kelapa <b>Di Kuala Selangor</b> ~ Portal Harian

Posted: 17 Jan 2013 10:07 AM PST

Mungkin ada di antara kita pernah membaca satu keratan akhbar tentang kes seorang lelaki yang bertindak terjun dari sebatang pokok kelapa di di Jalan Budi, Sungai Buloh-Jeram suatu ketika dahulu. Namun cerita itu sudah beberapa bulan berlalu, namun wujud pula cerita misteri di sebaliknya. Walaupun ramai yang tidak mempercayainya, cerita ini masih lagi sampai ke telinga penduduk di sana. Ikuti kisah di bawah ini.
Seorang lelaki yang pernah menggemparkan orang ramai di Jeram, Selangor semalam apabila bertindak nekad terjun dari pokok kelapa. Dia mati di tempat kejadian.

Jam menunjukkan jam 3 pagi. Dollah (bukan nama sebenar) tidak sabar-sabar lagi hendak pulang selepas waktu syif kerjanya di sebuah kilang di Kapar berakhir jam 2.30 pagi. Rumah sewanya terletak di taman perumahan di Sungai Buloh, Jeram di Kuala Selangor.

Lelaki ini memekik meminta permintaannya ditunaikan, Nekad terjun pokok selepas kemahuan gagal ditunaikan.

Bukan kepalang lagi rasa penat yang ditanggung Dollah setelah hampir 10 jam bekerja. Untuk cepat sampai ke rumah, dia memilih Jalan Budi untuk pulang meskipun sebelum ini, dia sering melalui persimpangan lampu isyarat bersebelahan projek perumahan teres setingkat yang terbengkalai untuk ke rumahnya.

Jalan kecil yang hanya muat satu kereta dalam satu-satu masa itu dilalui dengan berhati-hati berpandukan cahaya lampu motosikal.

Dengan tak semena-mena, bulu tengkuk Dollah terasa meremang. Dalam sunyi sepi itu, dia tiba-tiba terdengar bunyi seakan-akan suara orang merintih sebaik sahaja melepasi satu selekoh.

Bimbang kalau ada yang benar-benar dalam kesusahan dan perlukan pertolongan, Dollah memberanikan diri mahu berhenti. Namun sebaik sahaja dia memijak tanah tanpa mematikan enjin motosikal, dia langsung mengubah fikiran.

Dollah terus memecut laju motosikalnya dalam kegelapan malam tanpa dia menoleh ke belakang lagi. Esoknya, apa yang berlaku kepada Dollah menjadi modal sembang seluruh kampung.

Hingga hari ini – selepas lebih dua bulan – masih lagi jadi sebutan di Kampung Sungai Buloh, Jeram. Tersebarnya cerita itu hingga ada yang percaya, apa yang didengar Dollahada kaitan dengan kejadian seorang lelaki mati setelah terjun dari pokok kelapa di kawasan berhampiran tiga bulan lalu.

Saksi empat mata

"Saya pun pernah dengar cerita ada suara meminta tolong yang menakutkan di kawasan Jalan Budi itu pada waktu malam. Tapi cerita itu terhenti begitu sahaja," kata Penghulu Mukim Jeram, Kamaruddin Abd Rahman kepada Sinar Harian.

Menurutnya, cerita itu disampaikan seorang ketua kampung selepas selesai mesyuarat mingguan di Balai Penghulu Jeram.

"Ia agak mengejutkan memandangkan insiden lelaki terjun pokok sudah berlalu lebih beberapa bulan," katanya yang memaklumkan turut hadir melihat lelaki terjun pokok selepas dimaklumkan penduduk.

Dalam kejadian yang heboh diperkatakan buat penduduk di situ, dia tidak menyangka lelaki terbabit nekad untuk terjun pokok selepas sesi memujuk gagal.

Insiden bunuh diri seumpama itu katanya, adalah kejadian pertama kali berlaku sepanjang tempoh khidmatnya selama 13 tahun sebagai Penghulu Mukim.

"Ketika kejadian, saya antara orang terawal yang datang untuk melihat sendiri lelaki yang berada di atas pucuk pokok kelapa. Dia menjerit tidak keruan dan mahu berjumpa beberapa individu termasuk Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

Saya juga ada memujuk lelaki terbabit supaya turun dari pokok dengan rela hati. Minta dia berbincang dengan baik tanpa perlu mengugut untuk membunuh diri."

Pokok kelapa ditebang

Ketika merujuk kepada Ketua Kampung Sungai Buloh, Hashim Mansor, 63, untuk mendapatkan kepastian mengenai kejadian misteri yang dikatakan berlaku selepas kes bunuh diri itu, Hashim menegaskan, itu hanya cerita yang diada-adakan.

"Rumah saya hanya 100 meter saja lebih kurang dari tempat lelaki itu mati. Tak ada pula saya dengar bunyi suara orang merintih atau apa-apa.

Kalau betul ada, tentu saya atau keluarga saya ada dengar. Bukan jauh sangat pokok tu dari rumah kami," katanya.

Menurut Hashim, dia dan keluarganya malah tidak pernah terganggu oleh apa-apa bunyi yang seumpama itu.

"Saya nak bagi peringatan. Janganlah sesiapa yang percaya kepada cerita seperti ini dan jadi taksub. Bimbang kalau kita terlibat dengan perkara khufarat yang boleh bawa syirik. Bahaya besar pada akidah kita nanti," katanya.

Atas sebab itu, Hashim mengarahkan pokok kelapa di mana lelaki itu mati, ditebang selepas sahaja jenazah lelaki itu dibawa ke Hospital Tanjung Karang.

"Saya tak mahu ia jadi tempat perbuatan khurafat, saya yang bertanggungjawab," katanya.

Mengimbas kejadian pada 13 Mei lalu, Hashim berkata, pada hari itu, seorang lelaki tidak dikenali telah memanjat pokok kelapa di kebun belakang rumah keluarganya itu,kemudian mengugut akan terjun kerana kecewa. Dia dipercayai mempunyai masalah peribadi.

"Dia menjerit-jerit atas pokok itu hingga tidur kami terganggu sejak awal pagi. Penduduk kampung keluar pujuk lelaki itu supaya turun, termasuk imam dan polis tetapi dia tetap juga berkeras mahu terjun," katanya.

12 di tanjung karang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di tanjung karang - Google Blog Search


Black, Izzat Meriahkan Fiesta <b>Tanjung Karang</b> | MyNewsHub

Posted: 15 Mar 2013 01:54 AM PDT

Black Mentor Dan Izzat Exist

KUALA LUMPUR – Penyanyi popular, Black Mentor dan Izzat Exist antara artis terkemuka tanah air yang akan membuat persembahan di Tanjung Karang, Selangor pada 15 Mac ini.

Mereka akan membuat persembahan pada program Astro Fiesta Mesra Belia 1Malaysia Parlimen Tanjung Karang 2013 yang akan berlangsung di situ selama tiga hari.

Program anjuran Kementerian Belia an Sukan Malaysia serta Kementerian Pertanian itu akan berlangsung di Padang Astakan Pekan Tanjung Karang.

Menteri Pertanian, Datuk Seri Noh Omar dijadual merasmikan fiesta tersebut pada 15 Mac ini pada pukul 8.30 malam.

Artis lain yang akan turut membuat persembahan pada program itu adalah Shikin AF, Herman Tino, Zizie AF, Ain AF, Aishah AF dan Mie Raja Lawak (MC). – mynewshub.my

Iklan Teks:

Artikel Berkaitan:

PERINGATAN: Mynewshub tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

12 di jeram - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di jeram - Google Blog Search


relakslah sekejap: bersantai <b>di jeram</b> pecah batu, terong <b>...</b>

Posted: 11 Dec 2012 06:12 PM PST

Jumaat baru-baru ni, saya bersama Intan dan tunangnya telah membuat perancangan ke Taiping.  

Sebenarnya, agenda utama adalah mak abah dia suruh balik makan durian.  Durian Perak tu, yang sah-sah tersedap. Bertolak pukul dekat pukul 5 petang.  Sampai ke Taiping dah malam.  

Bila dah sampai, mak dia jamu makan malam gulai udang galah yang dipancing abang Fawwaz di Jelebu.  Sedap, manis sebab segar lagikan.


Lauk banyak kat depan mata, tapi malu nak jamah.  Mujur abah si Fawwaz dia cedok dan masukkan dalam pinggan saya.. hehehe... sukanya sebab dapat makan udang lagi... betul la kata orang, malu takkan kenyang. 
Esoknya bercadang nak ke beberapa air terjun atau jeram di Taiping.  Tapi, paginya saya dan Intan belajar membuat pucuk ubi masak tempoyak.  Pergh... Terbaek dari ladang.  Pandai betul mak Fawwaz masak.  Apa lagi, sayapun tumpang sekaki la belajar.


Abah si Fawwaz pula mengajar kami cara-cara nak memotong daun ubi dan kaduk serta serai.  Kena hiris halus.  

Dah siap masak, mak Fawwaz sempat lagi buat nasi ayam.  Mak ai, rajin betul.  Itu dalam dok payah nak jalan sebab tak sihat.  Rasa serba salahpun ada, tapi, rumah orang takkan nak pi memandai nak masak kan?
Ha, lepas makan, zass kami mai di sini.  Memang saya terjerit-jerit kecil dengan Intan.  Tak lepas mulut asyik dok puji, wah cantiknya, wah terbaek dari ladang... ladang apa? tah... dah terikut moto abah si Fawwaz. 
Sampai di sini, rupa-rupanya ada kawan-kawan si Fawwaz, apa lagi, Intan terus zusss berendam.  Saya tak turut serta sebab saya tak berapa suka kalau setakat sejam dua, buat basah baju jer. 



Memang, saya teruja sangat sebab jeram di sini, sudahlah air jernih, kawasan besar untuk berendam dan belajar berenang kalau nak.   Macam saya tak pandai nak berenang, suka la kan..

Tapi, masa yang singkat kami singgah di situ memang menyeronokkan, tambahan pula, kepala si Fawwaz tu dah merancang buat piramid manusia dengan budak-budak yang dah lama mandi kat situ.



Tu dia, depa dah bertukar jadi tarzan.  Intan setakat tengok je la.. ye la takdak geng mandi dengan dia, tapi, oklah tunang dia ikut sertakan. 




huh, kreatif bebudak ni bermain-main di sini. 

















Tu dia, depa dah buat piramid manusia.  Sebenarnya ambil masa la juga sebab bukan ringan budak-budak ni.  Yang dok paling bawah dok menjerit, woi cepat la sakit bahu aku ni.  Hahaha







Akhirnya berjaya la juga depa buat beberapa kali.  Seronok tengok depa.  



Sebenarnya, sepanjang berada di jeram Pecah Batu ni rasa macam tak mau balik.  Kalau nak bermalam di sinipun boleh.  Indah sangat pemandangan di sini.  

Tak pa, lain kali boleh mai lagi.  Buat perancangan betul-betul, kena pi awai lepas sarapan.  Barula seronok.

Memang betul la, bila kita berada di jeram memang rasa tenang dan aman.  Ringan kepala.   Jiwa pun tenteram.  Ha, ni baru kat sini, syurga dunia.  

Bayangkan kalau syurga di akhirat nanti?  Syukur kepada Allah.



































12 di dengkil - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di dengkil - Google Blog Search


PENGEDAR SAH SHAKLEE <b>DI DENGKIL</b> BANTING SEPANG KLIA <b>...</b>

Posted: 01 Mar 2013 04:30 PM PST


AlhamduLILLAH, Mac datang lagi dan kini dengan OFFER yang LAGI HEBAT dan MENARIKSS... Inilah promosi bulan ini iaitu SHAKLEE OSTEMATRIX. Apa yang SPECIAL SANGAT Ostematrix ni? Ianya special sebab Ostematrix bukan sekadar kalsium semata-mata, tapi mengandungi Magnesium (yang diibaratkan seperti sebuah 'lori' yang mengangkut kalsium), Vitamin D (untuk memastikan PENYERAPAN Kalsium pada tahap optimum), Boron ( yang bertindak sebagai 'pekerja' yang membina tulang), Mangan, Tembaga dan Zink.

HOT STUFF? Siapa yang cari botol Ostematrix ni?
-ibu menyusu yg nak BOOST susu.... detail disini
-ibu2 menyusu tadi yg belikan utk mak mereka
-para suami yg belikan utk isterinya
-kwn2 sy yg belikan utk parents...
....kesimpulannya mmg best... best kan..  kesannya.. amat mengujakan utk setiap lapisan umur
Siapa yang perlukan Ostematrix ?
1. Ibu yang mengandung, ibu yang menyusukan anaknya.
2. Mereka yg allergy pengambilan bahan2 tenusu seperti susu.
3. Mereka yang selalu mengalami sakit2 kaki, sakit2 sendi, sakit di bahagian tulang belakang, sejuk2 badan, rasa bisa di tapak kaki, kebas atau terasa seperti kaki dicucuk2 dengan jarum.
4. Mereka yang mudah keletihan dan tidur yang kurang membuatkan golongan ini mudah letih dan sukar untuk bangun tidur.

5. Sakit kepala yang teruk dan berhari-hari.
6. Mereka yang sedang menjalani fisioterapi.
7. Mereka yang mempunyai masalah rekahan di tumit kaki.
8. Mereka yang mengalami PMS yang sangat teruk sehingga terpaksa mengambil pil penahan sakit setiap kali datang bulan.
9. Mereka yang mempunyai masalah kesihatan yang berkaitan dengan darah.

________________________________________________________

Apa kata mereka tentang Ostematrix?..Di bawah ini sebahagian testimoni2 ibu menyusu yg dipetik dari FB tertutup ekslusif khusus buat customer kami..





dapatkan Ostematrix pada HARGA OFFER sekarang! Sekiranya berminat. terus berhubung dengan saya, email kepada rafaliah@yahoo.co.uk or sms ke 012-2541296

12 di ulu kelang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di ulu kelang - Google Blog Search


Menghadiri 6 Majlis Perkahwinan Penduduk | Saari Sungib - ADUN <b>...</b>

Posted: 10 Mar 2013 12:46 AM PST

Hulu Kelang, 9 & 10 Mac 2013 – Saari dan Aliza memenuhi program hujung minggu dengan menghadiri undangan majlis perkahwinan penduduk di DUN Hulu Kelang.

Saari dan Aliza di majlis perkahwinan anak kepada Dato' Mohd Zahari Abd Rahman & To' Puan Siti Norizam Mohd Yusof yang telah berlangsung dikediamannya, Jalan Utama Hillview, Ampang

9 Mac 2013 – Saari dan Aliza di majlis perkahwinan anak kepada Dato' Mohd Zahari Abd Rahman & To' Puan Siti Norizam Mohd Yusof yang telah berlangsung di kediamannya, Jalan Utama Hillview, Ampang

Saari dan Aliza di majlis perkahwinan anak kepada Safiah Muhammad yang telah berlangsung di kediamannya, Jalan AU5D/9 Lembah Keramat

9 Mac 2013 – Saari dan Aliza di majlis perkahwinan anak kepada Safiah Muhammad yang telah berlangsung di kediamannya, Jalan AU5D/9 Lembah Keramat

Saari dan Aliza di majlis perkahwinan anak kepada Syed Hamid Syed Abd Rahman Alkaff & Rahimah Rahman yang telah berlangsung di kediamannya, Jalan F16, Taman Melawati

9 Mac 2013 – Saari dan Aliza di majlis perkahwinan anak kepada Syed Hamid Syed Abd Rahman Alkaff & Rahimah Rahman yang telah berlangsung di kediamannya, Jalan F16, Taman Melawati

Saari dan Aliza di majlis perkahwinan anak kepada Ismail Sidek yang telah berlangsung di kediamannya, Jalan Haji Mokhtar, Kg Pasir

10 Mac 2013 – Saari dan Aliza di majlis perkahwinan anak kepada Ismail Sidek yang telah berlangsung di kediamannya, Jalan Haji Mokhtar, Kg Pasir

Saari dan Aliza di majlis perkahwinan anak kepada Rodzman Tuah & Bi bt Omat yang telah berlangsung di kediamannya, Blok B, Pangsapuri Kos Rendah, Ukay Perdana

10 Mac 2013 – Saari dan Aliza di majlis perkahwinan anak kepada Rodzman Tuah & Bi bt Omat yang telah berlangsung di kediamannya, Blok B, Pangsapuri Kos Rendah, Ukay Perdana

Saari dan Aliza di majlis perkahwinan anak kepada Zamri Karim & Rohani Mohd Raus yang telah berlangsung di kediamannya, Blok C, Jalan AU1C/1, Taman Keramat Permai

10 Mac 2013 – Saari dan Aliza di majlis perkahwinan anak kepada Zamri Karim & Rohani Mohd Raus yang telah berlangsung di kediamannya, Blok C, Jalan AU1C/1, Taman Keramat Permai

12 di puchong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di puchong - Google Blog Search


Oh! Banjir Kilat <b>di Puchong</b> | Oh! Tidak

Posted: 18 Feb 2013 09:47 AM PST

Petang semalam (18 Februari 2013) lebih kurang jam 5:30 petang telah berlaku banjir kilat yang menenggelamkan beratus kenderaan di atas jalanraya juga yang berada di parking bawah Pasaraya IOI Mall yang juga turut ditenggelami air. Banjir kilat ini surut sejam kemudian. Apapun tiada sebarang insiden lain berlaku.

ohtidak-banjir-puchong-5

ohtidak-banjir-puchong-4

Lagi gambar..

ohtidak-banjir-puchong-3

ohtidak-banjir-puchong-2

ohtidak-banjir-puchong-1

3 lagi gambar yang baru diterima. Terima kasih Fadzly Mohamad:

ohtidak-banjir-puchong-8

ohtidak-banjir-puchong-7

ohtidak-banjir-puchong-6

ohtidak-banjir-puchong-12

ohtidak-banjir-puchong-11

ohtidak-banjir-puchong-10

ohtidak-banjir-puchong-9

Laporan Buletin Utama, TV3:

Bencana yang diturunkan Allah merupakan satu peringatan kepada kita semua agar beringat agar tidak terlalu rakus dalam pembangunan dan menjaga nilai sivik untuk tidak membuang sampah merata-rata yang akhirnya memberi impak kepada saluran pengairan itu sendiri. Ada juga yang menyatakan banjir kilat ini terjadi akibat pembangunan MRT yang sedang giat berlangsung memandangkan ini adalah pertama-kali banjir sebesar ini melanda Puchong di dalam sejarah.

+ Respon pembaca di Facebook Oh! Media.

OHTIDAK: SIMPATI KEPADA PEMILIK KERETA DAN HARTA-BENDA YANG MUSNAH.

12 di jenjarom - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di jenjarom - Google Blog Search


BLOG SELANGOR: 12 <b>di jenjarom</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Nov 2012 03:22 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Diari Papa Deh: Beli Rumah Kat <b>Jenjarom</b>

Posted: 18 Nov 2012 09:28 PM PST

Adakah korang tengah mencari-cari rumah nak dibeli..?
Dekat dengan kawasan rumah MIL aku kat Jenjarom ni, tengah dibuat projek perumahan. Sri Jaromas namanya. Projek fasa 1 dah sold out & projek pembinaan sedang rancak dijalankan. Sekarang ni tengah dibuka jualan untuk fasa 2. Lepas ni, ada rancangan untuk fasa 3 lak. So kiranya pembangunan terancang laa.
Bagi projek fasa 2 ni, ada dijual rumah teres & semi-D 2 tingkat. Kita mulakan cerita dengan projek rumah teres ni yang dinamakan Tamera. Tamera dibahagikan kepada 2 jenis rumah.
Luas tanah 22' x 70', luas binaan 2,323 sqf, 4 bilik, 3 bilik mandi & freehold
Harga bermula dari RM367,000
Luas tanah 20' x 70', luas binaan 2,025 sqf, 4 bilik, 3 bilik mandi & freehold
Harga bermula dari RM339,000.
Bagi rumah semi-D 2 tingkat lak, dinamakan Rosa2 Dreams. Kenapa Rosa2..? Sebab projek fasa 1 dulu dah buat semi-D gak yang dinamakan Rosa. Rosa2 ni merupakan 1st Gated & Guarded Exclusive Residence in Jenjarom ok..! Haha. Rosa2 pun dibahagikan kepada 2 jenis rumah.
Luas tanah 37' x 85', luas binaan 3,132 sqf, 5 bilik, 5 bilik mandi & freehold
Harga bermula dari RM611,000.
luas tanah 37' x 85', luas binaan 3,151 sqf, 5 bilik, 5 bilik mandi & freehold
Harga bermula dari RM615,000.

Harga rumah-rumah ni agak sedikit mahal sebenarnya. Sebab apa..? Harga melonjak naik sebab SKVE dah buka. Hehe. Lokasi Sri Jaromas ni 5 minit je daripada exit Teluk Panglima Garang. Dengan kewujudan SKVE ni gak, jarak perjalanan ke Putrajaya cumalah 30 minit. Akses ke ELITE (exit Bandar Saujana Putra) dalam 15 minit & tak lama lagi ada akses ke WEST COAST EXPRESSWAY (exit Tanjung 12) dalam 10 minit je. Akses ke KESAS pun dalam 30 minit je tapi x lalu SKVE pun.

Selain tu, lokasi Sri Jaromas ni adalah dalam 20 minit ke Bukit Tinggi, Klang & 20 minit gak ke pekan Banting. Dari segi kemudahan yang lain, dah sedia ada pun sekolah rendah, sekolah menengah, klinik kesihatan, masjid, stesen minyak & pejabat pos.
Dalam projek Sri Jaromas ni gak, akan didirikan Tesco, Econsave & lot-lot kedai. Kalau dah boring shopping kat sini, boleh je ubah angin pergi ke Giant Banting yang baru je dibuka dalam sebulan kot (10 minit) atau ke Jusco Bukit Tinggi (20 minit).
Apa lagi nak cerita kat korang ye..? Hahaha. Aku bukan agen, xde sebarang komisyen pun tolong promote ni. Tapi saje je seronok menulis untuk perkongsian dengan korang yang tengah mencari rumah. Tak banyak detail yang korang boleh dapat daripada internet. Model rumah boleh tengok kat Giant Banting / Tesco Klang.
Sekian, rumahku syurgaku..!

BLOG SELANGOR: 12 <b>di jenjarom</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Sep 2012 03:21 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

12 di sungai buloh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sungai buloh - Google Blog Search


yaya ayarus: Tukang Jahit <b>sungai buloh</b> FULL!

Posted: 25 Feb 2013 06:23 PM PST

blog e yokoso yaya ayarus

to all yang nak hantar baju untuk di jahit di sekitar sungai buloh especially kak Linda :)
sekarang beliau stop ambil tempahan sampai bulan May :)
jadi boleh laaa yaya war war kannnn disini tukang Jahit kak Linda now 
*sejak yaya publish tukang jahit baju tunang yaya dulu disini
satu hari lebih kurang 3 orang akan call dia utk tempahan baju
terus terlarissssss orang nak tempah dengan beliau
baju tunang la, baju kahwin la, baju raya la, baju nak pi kenduri laaaa
sampai laaa kak linda pesan suruh yaya bagi tahu semua, now beliau stop ambil tempahan
sebab dah terlaluuuuuu banyakkk sangat dahhhh :(
bukan sebab banyak tempahan dari yaya, tapi tempahan dari regular customer kak linda yang owesome selalu hantar baju dekat dia :)
bayangkan satu regular customer hantar baju sampai 3 pasang, kalau 10 orang???
jadi yaya pon turut bantu survey tukang jahit di sungai buloh ni haaaa
sebab ada sepupu sepapat kawan seperjabat masih nak hantar jahit baju
terlalu banyak tempahan sekarang di sungai buloh
walaubagaimana pun, masih ada beberapa tukang jahit yang still ambil tempahan
Kak Linda - Matang Pagar, Sungai Buloh
Kak Intan - Paya Jaras, Sungai Buloh
Kak Lilis - Kuang, Sungai Buloh
jadi leave comment here for those yang nak no handphone tukang jahit sungai buloh 
together with your email :)

12 di bangi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bangi - Google Blog Search


CikLilyPutih The Lifestyle Blogger: Murtabak Singapura <b>Di Bangi</b>

Posted: 03 Mar 2013 09:00 PM PST

Hi Korang,
Dulu ada satu kedai murtabak Singapore kat Seksyen 15 Bangi kalau tak silap aku, tapi sekarang dah jadi kedai tayar.
So tak tau mana kedai tu pi.

Then hari tuh, masa ktorg pi makan kat SOHO SEAFOOD tuh, ada plak gerai jual Murtabak Singapura ni.
So terus je pi order coz nak rasa.
Mr Big mintak yang 2 lapis punya dulu yang daging  je no mix-mix dengan ayam, nak tau gak betul ke banyak daging ke banyak bawang kan.
Ok sambil tunggu tuh makan OTAK-OTAK dulu. Kekonon macam appetizer, omputih sangat.
Rasanya dalam 10 – 15 minit, murtabak pun sampai
Inilah dia murtabak Singapura.
Overall memang beso dan tebal pun. Kulitnya nipis cam ranggup-ranggup gituh.

Tengok isinya, marbeles. Daging memang banyak dari bawang.Sebutir-sebutir boleh rasa tau.

Kuahnya plak ada 3 jenis. Pilih yang mana satu korang nak cicah kan. Ada kuah dhal, kuah kari dan kuah cili dan timun.

So makan, makan dan makan sepuasnya hingga licin menjilat jari. Barulah style orang India makan kan. Sekeping ni, ktorg share berdua. Itu pun cam lembap-lembap nak abiskan.

In terms of price plak, aku rasa ok la tu kot, berpatutan. RM10 je sekeping untuk 2 lapis. Molek bebenarlah. 
Korang kalau nak cuba pun boleh, meh je datang kat SOHO Seafood  ni, memacam style murtabak korang boleh cuba rasa dan makan
Apalagi, balik  ni singgah tau
p/s : gambo gelap sket coz malas nak bukak flash...

12 di klang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di klang - Google Blog Search


RAKYAT MARHAEN: Cacamerba Daftar Pemilih <b>di Klang</b>: Bukti SPR <b>...</b>

Posted: 21 Feb 2013 03:35 PM PST


Ahli parlimen Klang memfailkan permohonan semakan kehakiman agar mahkamah memerintahkan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) menjawab pertanyaannya berkenaan daftar pemilih kawasan beliau.
Menurut Charles Santiago, permohonan itu difailkan di Mahkamah Tinggi Shah Alam pagi tadi untuk menuntut SPR menjelaskan 'kehilangan' 3,457 pemilih dan perpindahan keluar 2,195 pemilih daripada parlimen P110 Klang.
Menurutnya, 3,457 nama pemilih dikeluarkan terus daripada daftar pemilih untuk penggal keempat dan 2,195 nama pemilih ditukar tempat pengundiannya tanpa pengetahuan mereka.
Perkara itu dakwanya dikesan selepas pilihan raya umum 2008.
Beliau turut memohon penjelasan SPR berhubung kewujudan 61 orang terdiri daripada seorang Cina, 13 orang India dan 47 orang Melayu dalam satu rumah beralamat 994, Jalan Papan, Pandamaran.

12 di ulu yam - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di ulu yam - Google Blog Search


Kisah Berkelah <b>Di Ulu Yam</b> | Adra217

Posted: 13 Mar 2013 05:00 PM PDT

Adra21
Amacam, tajuk entri kali ini ada serupa episod cerita Upin & Ipin tak?? Hihi.. Ahad lepas, Adra telah berpeluang untuk berkunjung ke tempat perkelahan yang paling terkemuka di kawasan Batu Caves ini, Ulu Yam. Walaupun jarak antara rumah Adra dan Ulu Yam ini hanyalah sedetik cuma, namun nak kata pergi ke sana tu memang jauh sekalilah. Tapi memandangkan sekarang ni memang musim panas, maka Daddy telah mengajak Adra dan juga Mama untuk ke sini. Turut serta dalam kunjungan yang penuh bermakna ini adalah kawan baik Mama, Auntie Ija dan keluarganya.

Seperti yang telah dijanjikan, maka, tepat jam 830 pagi kitaorang dah bergerak menuju ke Ulu Yam. Walaupun dekat, tapi kitaorang sengaja awal ke sana. Kata orang, boleh pilih tempat yang menarik kalau sampai awal ni. Tidaklah berjalan sampai ke hujung hutan, pun masih tercari-cari tempat mana nak letak segala barang. Maklumlah, Ulu Yam ni boleh tahan dia punya ramai orang.

Sabar menanti hidangan

Sabar menanti hidangan

Lagi aksi kelaparan..menunggu waktu untuk makan

Lagi aksi kelaparan..menunggu waktu untuk makan


Sewaktu sampai di kawasan parkir, kereta masih belum kelihatan begitu banyak. Maka, secara tidak langsung orang pun masih lagi begitu ramai. Sesi pencarian tapak untuk meletakkan segala barangan berjalan dengan lancar. Kitaorang berjaya mendapatkan lokasi yang agak menarik juga. Maka, aktiviti pertama yang dijalankan adalah pemakanan nasi lemak yang telah ditapau oleh Mama. Selain itu, terdapat juga sandwich buatan tangan Auntie Ija.

Selesai sahaja acara pemakanan tersebut, dengan sepantas kilat Adra mengajak Daddy untuk menuju ke permukaan air sungai yang kelihatannya seolah memanggil-manggil Adra. Nah, dia punya jangan cakaplah. Sejuk macam air peti ais.

Adra yang kesejukan

Adra yang kesejukan


Setelah puas bertarung dengan kesejukan dengan air, Adra meminta izin untuk mengundur diri. Tak tahan. Walaupun hati nurani ini berkata Adra masih mampu mengharunginya lagi barang setengah jam. Tapi kecutan di jari adalah bukti yang Adra dah cukup sejuk sebenarnya.
Posing dengan Kakak Alesya

Posing dengan Kakak Alesya


Kitaorang melepak di Ulu Yam ni takdelah lama sangat..menjelang tengahari, Adra pun berangkat pulang sambil pekena tidur dalam kereta setelah penat bertarung dengan air sesejuk peti ais itu.

12 di paya jaras - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di paya jaras - Google Blog Search


headbomb: ceramah pas <b>di paya jaras</b> selangor.. gila ramai!!

Posted: 08 Mar 2013 10:02 AM PST

ramai tu kira ramai la.. juga.. sebab penceramah dia bukan main bersemangat beri kutukan dan cacian, pakai kopiah.. bermula naik sheikhnya dia pun kutuk rosmah.. kata beli bag rm100k.. beli cincin rm24 juta.. dan siap kata apa sebab najib takmau bubar parlimen tuan-tuan.. saya tau.. sebab najib dah goyang tuan-tuan.. aku ingat hadirim kasi tepuk lah.. rupanya buat bodo je.. lagilah naik sheikh penceramah tu... siap kata najib sekarang ni dah tak boleh tidur lena dah.. dah tunggu nak dikuburkan jawatan dia tu... hehehe... bukan main gempak si penceramah sembang... dan paling trill dia kata... kompom pakatan rakyat akan menang di pru13 ini dengan sokongan majoriti rakyat.. katanya.. oklah... ye lah majoriti ye.. hehehe

jom tengok gambar ceramah pada 8-03-13 bawah ni., secara logik di paya jaras.. kawasan kampung bandar yang padat penduduk di selangor ni.. dan si penceramah kata majoriti sah bersama pas????.. hehe aku nak tanya.. lah.. (gambar tak berapa clear sangat)

 erm kurang lebih 100-150 orang penduduk setempat hadir.. erk majoriti..????

kalau 5000 orang datang apa yang penceramah tu kata aku pun boleh goyang.. setakat 100-150 orang je.. ades.. camne tu..ehehe
ps: keadaan ceramah pas memang berbeza dari segi croud kalau nak dibandingkan pada zaman 2008 dulu.. serius.. minded pengundi dah berubah.. dan penceramah kata orang muda memang komferm menyokong pakatan.. aku agak hairan juga sebab yang ramai bapak budak, orang muda boleh kira dengan jari.... kesimpulannya.. kalau kubu kuat pas pun croud macam gini.. hehehe.. sah anuar ibrahim akan jadi pm la beb lepas ni.. cayok!! cayok!!!
 

BLOG SELANGOR

Copyright 2010 All Rights Reserved