ads

Jumaat, 12 Ogos 2011

12 di teluk datok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di teluk datok - Google Blog Search


LAMAN BLOG PERGERAKAN PEMUDA UMNO CAWANGAN <b>TELOK DATOK</b> | BLOG <b>...</b>

Posted: 26 Jul 2011 07:22 AM PDT


ada juga manusia jenis ni yerr....

Posted: 26 Jul 2011 05:52 AM PDT


Tahniah diucapkan kepada penganjur "wacana Wan Ahmad vs Ambiga"iaitu sinar harian..kerana telah BERJAYA menghimpunkan kedua-duanya dalam satu majlis..sepatutnya majlis ini diadakan dengan tenanglahkan..yelah yang datang tu nak dengar apa yang harus diperdengarkan..menghuraikan apa yang menjadi kekususutan serta majlis yang akan menghuraikan segala persoalan dan jawapan..lagi pun dalam akhbar sinar hari ni juga..ada diingatkan tentang etika ketika sewaktu berada disana..namun ianya tetap mengecewakan...jom baca laporan dari wartawan agenda daily ini...
Namanya sebuah wacana.Sepatutnya semua hadirin duduk dengan tenang dan tertib mendengar penal bercakap.Namun kalangan penyokong Bersih yang hadir buat perangai macam sarkas.
Itulah halnya semasa wacana bertajuk : Apa Selepas 9 Julai yang dianjur oleh akhbar Sinar Harian di pejabatnya di Shah Alam petang Selasa yang menyaksikan pertama kali tampil bersemuka Timbalan Pengerusi SPR Datuk Wan Ahmad wan Omar VS Pengerusi Bersih Datuk S Ambiga.
Ini pertama kali mereka bersemuka sejak demo haram Bersih 9 Julai.
Turut sama menjadi ahli penal ialah penganalisis politik Dr Shamsul Amri Baharuddin.

alt
Namun forum selama lebih dua jam untuk membolehkan hadirin mendapat input secara langsung dari penal mengenai isu yang hangat itu kebelakangan ini dicemari dengan sikap ' nak menang saja dan mereka betul semua' kalangan penyokong Bersih yang hadir.
Maka majlis diselangi seli dengan tempikan boo segala macam hingga pada satu ketika Wan Ahmad yang nampak fedup secara menyindir berkata jika mereka ( pembangkang ) menang semua kerusi pilihanraya semuanya OK.- OLEH HELME HANAFI -

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

12 di semenyih - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di semenyih - Google Blog Search


storyofsuri-2: nikah cousin mama <b>di semenyih</b>

Posted: 24 Jul 2011 07:20 PM PDT

sume keje cam berat buntut nak buat...
tekak aku ni memang mual2...
dah 10 minggu ni...lagi 2 minggu harap2 sume nyer ok...
meh layan gambar seciput ..
aku skrang jadi blogger paling pemalas dah skrang...
first2 tgk gambar suri...
habis sume kutuk suri gemuk...
janji mama nak anak mama sehat walfiat..

hari tu..diorang bertunang n nikah jer..
semoga jodoh korang kekal sehingga ke akhir hayat yer ngah...

akutak masuk dalam pun tgk orang bertunang n nikah..
cuaca panas giler..bertambah lak badan aku asyik dalam keadaan panas...
kl-semenyih tu...dah ler jauh kan...
budak atas ni tgk confuse..
suri n papa dia asyik tergelincir jer..
nasib aku pakai croc..tak licin okkkkkkk

aku jamin gambar ni suri yang snapkan..
sejak aku malas nak bergambar2 ni..
memang suri yang rajin ambik gambar..
muka papa yang tadah muka utk suri snap gambar..
sebenarnya papa dia layan suri jer tu..
muka dah letih dah sume...

dua2 ni permata hati saya...
nnti tahun depan bertambahlah permata hati saya..

last but not least..hahaha
muka mak buyong pemalas...
siap cakap..rasa nak bukak baju jer..panas giler hari tu..
dah ler ai berbaju kurung..ahaks...
p/s: summary nyer..majlis sume berjalan baik..ramai2 konvo best..sampaikan aku yg dok kl yang asyik makan buah langsat nak sampai semenyih..(sesat lah wei)...hehehe...
malam tu konvoi 3 kete g uptown danau kota...makan kat mali's corner..sedap giler nasi lemak...then lepak uptown jalan2 sampai 1 pagi..giler mak buyung...
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

12 di ampang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di ampang - Google Blog Search


Pakatan Rakyat Berleluasa Bikin Fitnah <b>Di Ampang</b> | Selangor Daily

Posted: 15 Jul 2011 06:00 PM PDT

Siapa yang tidak kenal dengan Mak Lampir Ampang. Kebelakangan ini, Mak Lampir sangat aktif berkempen di kawasan Ampang. Dan memandangkan Mak Lampir merupakan spesies langsuyar meroyan, maka Mak Lampir kerap terbabas dan gemar pula membuat cerita-cerita bohong untuk para pengikutnya serta pemercaya Pakatan Rakyat.

Terbaru adalah kempen memburuk-burukkan usaha kerajaan membuat pemutihan ke atas pendatang asing di seluruh Malaysia. Mak Lampir terkenal dengan cerita bohongnya tentang pendatang asing di Hulu Selangor yang kononnya diberikan status Penduduk Tetap bagi membolehkan mereka mengundi. Bagaimanapun, Mak Lampir telah melakukan kesilapan besar apabila Penduduk Tetap sememangnya tidak boleh sama sekali mengundi kerana hak mengundi hanyalah untuk warganegara.

Walaupun Mak Lampir berusaha untuk membetulkan ceritanya semula, namun sekali lagi Mak Lampir tersilap membuat agakan. Tidak semua orang yang bodoh seperti para pencacai Pakatan Rakyat. Tempoh bagi seseorang pendatang mendapat status Penduduk Tetap adalah sekurang-kurangnya 5 tahun tinggal dan tidak meninggalkan negara ini. Status kelayakan warganegara hanya akan diberikan selepas tempoh berkenaan.

Sedangkan 'bukti' yang ditunjukkan oleh Mak Lampir ialah tempoh yang tidak sampai setahun. Menariknya, Mak Lampir menggunakan nama Ketua UMNO Bahagian Hulu Selangor untuk membuat fitnah. Dan apabila fitnahnya dijawab, Mak Lampir terdiam dan terpaksa mengakui yang fitnahnya tidak berjaya.

Pakatan Rakyat sememangnya cukup terkenal dengan cerita putar belit dan fitnah. Isu-isu yang dibangkitkan dan dikempenkan, selalunya adalah isu-isu fitnah dan cerita-cerita yang tidak berasas sama sekali. Di Ampang yang sangat terkenal dengan kehadiran pendatang-pendatang tanpa izin, Pakatan Rakyat membuat fitnah terbaru. Menurut tukang kempen Pakatan Rakyat, pemutihan yang dijalankan oleh kerajaan sekarang bermaksud, pendatang-pendatang tanpa izin akan diberikan kad pengenalan bagi membolehkan mereka mengundi pada PRU13. Dan sebab itulah, kata mereka, kerajaan membuat proses pemutihan ketika hampir benar dengan pilihanraya umum yang dipercayai akan diadakan pada hujung tahun ini.

Agak aneh, kebanyakan pengikut Pakatan Rakyat percaya bulat-bulat dengan kenyataan tersebut. Sedangkan pemutihan bukannya bermaksud memberikan kad pengenalan, sebaliknya program yang dikenali sebagai '6P' itu membabitkan pendaftaran, pemutihan, pengampunan, pemantauan, penguatkuasaan dan pengusiran akan mengambil tempoh masa tiga minggu untuk dilaksanakan.

Ia merupakan program paling komprehensif yang diperkenalkan oleh Kementerian Dalam Negeri (KDN) untuk mengurangkan bilangan pendatang tanpa izin yang sekarang ini sudah mencecah lebih 2 juta orang. Operasi terdahulu tertumpu kepada usaha penghantaran balik pendatang-pendatang tanpa izin itu ke negara asal masing-masing.

Dalam program pengampunan yang dijadualkan akan dilaksanakan secara menyeluruh pada 1 Ogos nanti, pendatang asing diberikan tempoh tiga minggu untuk menerima tawaran tersebut atau bakal berhadapan dengan undang-undang sekiranya mereka ditahan tanpa dokumen perjalanan yang sah atau permit kerja. Cap jari mereka akan diambil dan disimpan pada pangkalan data Jabatan Imigresen untuk rujukan masa hadapan. Sekaligus ia akan memastikan pendatang-pendatang tanpa izin tersebut tidak masuk kembali atau tinggalkan negara ini dengan nama atau pasport yang berbeza.

Di bawah Program 6P, pendatang tanpa izin yang ingin meninggalkan negara ini dibenarkan berbuat demikian tanpa bimbang mereka akan ditahan. Kerajaan akan mengenakan caj sebanyak RM400 bagi setiap imigran. Daripada jumlah tersebut, RM300 adalah kompaun kerana tinggal terlalu lama sementara RM100 ialah pas khas untuk membolehkan mereka menetap di negara ini.

Bagaimanapun, mereka perlu membayar antara RM2000 hingga RM3500 untuk perbelanjaan seperti levi, pemeriksaan perubatan oleh Agensi Pemantauan Pemeriksaan Perubatan Pekerja Asing (FOMEMA), pengenalan diri dengan data biometrik, visa JP dan bayaran kepada syarikat yang dilantik untuk menjalankan program berkenaan. Mereka hanya dibenarkan untuk mendapatkan permit kerja dengan visa rujukan.

Pakatan Rakyat yang sememangnya tidak mempunyai sebarang kerja selain daripada mencari isu yang dapat menaikkan nama puak mereka, melihat program pemutihan yang akan dilaksanakan oleh kerajaan sebagai peluang baik untuk menipu. Anehnya, ramai yang terpedaya dan ramai yang percaya bulat-bulat dengan kempen serta tohmahan yang dilemparkan oleh para pemimpin Pakatan Rakyat.

Walhal sesuatu yang sangat jelas ialah, pengenalan diri pendatang asing tersebut, akan berbeza sama sekali dengan kad pengenalan warganegara, sekaligus tidak memungkinkan mereka untuk mengundi.

Pakatan Rakyat boleh mencipta seribu satu macam cerita, tetapi yang sahihnya, Ampang merupakan lubuk serta daerah yang sangat makmur dengan pendatang asing. Dan menurut sumber, tindakan tidak boleh dibuat kerana terdapat halangan daripada kaum politik yang berkuasa di daerah ini!

Siapa agaknya kaum politik yang berkuasa di daerah Ampang dan apa tujuan sebenarnya halangan tersebut dibuat?

Sama-samalah kita fikirkan!

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

12 di kuala selangor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kuala selangor - Google Blog Search


Lebuhraya KL <b>Kuala Selangor</b> Buka Peluang Hartanah | Minda <b>...</b>

Posted: 09 Aug 2011 04:16 AM PDT

Lebuhraya KL Kuala Selangor Buka Peluang Hartanah

KLIK GAMBAR UNTUK BESARKAN MAP

Lebih sejuta pengguna menggunakan Lebuhraya LATAR sejak ia dibuka pada 23 Jun kerana bebas tol yang diberikan oleh pengusaha, KL-Kuala Selangor Expressway Bhd. Ketua Pegawai Eksekutifnya, Amran Amir, berkata lebuhraya itu mempunyai banyak aspek komersil, perdagangan dan pelancongan untuk koridor-koridor pembangunan di sepanjang lebuh raya berkenaan.

Lebuhraya itu juga membuka mata kepada pemaju yang tidak aktif dengan bank tanah yang banyak untuk dimajukan sebagai pembangunan bandar baru dan menyediakan penyampaian dan pergerakan yang lebih cepat kepada industri tempatan.

"Kita boleh lihat senario ekonomi kini lebih rancak, lebuhraya itu membuka ruang untuk mudah dihubungi, jimat masa dan memanfaatkan kecekapan bahan api," katanya dalam kenyataan hari ini.Lebuhraya yang mempunyai empat plaza tol itu mencatatkan sejuta pengguna dalam tempoh 23 Jun hingga 31 Julai dan bebas tol sehingga 31 Ogos ini.Ia menghubungkan Kuala Lumpur melalui Taman Templer di daerah Gombak dengan Ijok di Kuala Selangor melalui laluan dua hala sejauh 33 kilometer dalam masa hanya 18 minit.Lebuhraya itu menyediakan hubungan ke bandar-bandar seperti Kuala Selangor, Assam Jawa, Ijok, Bestari Jaya (Batang Berjuntai), Kota Puteri, Puncak Alam, Shah Alam, Bukit Jelutong, Sungai Buloh, Kundang, Rawang and Selayang, satu pilihan laluan yang lebih selamat antara bandar-bandar serta ke Petaling Jaya dan Kuala Lumpur.

Lebuhraya itu juga menyediakan akses ke Lebuhraya Utara-Selatan, Lebuhraya Koridor Guthrie dan Lebuhraya Pantai Barat. – BERNAMA

PEMANDANGAN INDAH DAN KEMUDAHAN DI LALUAN LEBUHRAYA INI

Templer Park
Ini hutan kebangsaan yang diwartakan menguasai hujung timur Lebuhraya Latar, yang membawa kepada pertukaran eponim. Ia adalah sebahagian daripada Taman Negeri Selangor (Negeri Selangor Park), yang merupakan taman negeri ketiga terbesar di Semenanjung Malaysia selepas Taman Negara dan Royal Belum State Park.

Taman Rimba Komanwel
The Commonwealth Forest Park adalah sebahagian daripada Hutan Simpan Bukit Lagong dan telah dilancarkan pada tahun 1993 untuk memperingati 14 Hutan Persidangan Komanwel. Taman ini meliputi 260 hektar dan merangkumi hutan subur, denai hiking, tempat perkhemahan, pusat ekuestrian dan chalet yang boleh disewa. Ia juga menawarkan aktiviti-aktiviti luar yang lain, seperti berbasikal gunung dan paintball.

Enam Padang Golf

 Templer Park Country Club
Yang paling golf terkenal kelab yang terdapat di Lebuhraya Latar, Templer Park Country Club (TPCC) terletak di Taman itu sendiri Templer. Jumbo Ozaki dan Kentaro Sato – seorang pemain golf terkenal Jepun dan arkitek masing-masing – bentuk kursus yang telah menjadi tuan rumah kepada semua kejohanan amatur utama. Terbuka Malaysia juga telah diadakan di TPCC tiga kali. Satu ciri yang cemerlang kursus Bukit Takun, bukit batu kapur yang terkenal yang menguasai pemandangan.      Address: KM 21, Jalan Rawang, 48000 Rawang, Selangor. Tel: +603 6091 9617

    Perangsang Templer Golf Club
Terletak di Templer Park Resort di Rawang, padang golf 18-lubang ini tidak boleh terkenal sebagai TPCC, tetapi ia memegang sendiri di kalangan komuniti golf, terutamanya turun orang-orang fairway sempit. Dikelilingi oleh hutan dan bukit, menawarkan rumah kelab yang besar, kursus ini menawarkan pemain golf peluang untuk meningkatkan permainan mereka dan menikmati sehari jauh dari kesibukan bandar.     Address: 1, Templer Park Resort, 48000 Rawang, Selangor. Tel: +603 6091 0022

Royal Kampung Kuantan Golf Resort
Royal Kampung Kuantan Golf Club (RKKGC) diasaskan pada tahun 1910 oleh penanam British yang menguruskan ladang-ladang di daerah Kuala Selangor. Kursus Bukit Jerangau ini adalah salah satu tertua di Selangor dan salah satu yang tertua di negara ini. Pada mulanya terletak di Kampung Kuantan sendiri, ia telah berpindah ke tapak sekarang. Ini par-68, 9-lubang berjalan kursus mempunyai rumah kelab yang menyenangkan yang telah dibina pada tahun 1920. Ia mempunyai seni bina kolonial yang tipikal dari era itu.     Address: Jalan Kelab, 45700 Kuala Selangor. Tel: +603 3289 1069

    Tasik Puteri Golf & Country Club
Kursus golf 27-lubang telah dibina sebagai sebahagian daripada pembangunan kediaman di Bandar Tasik Puteri di Lembah Klang Utara, yang terdiri daripada bandar-bandar Rawang, Batu Arang, Kuang dan Kundang. Kursus ini kini merupakan salah satu yang terbesar di Lembah Klang dan juga mempunyai pelbagai 24-bay memandu, kolam renang dan kemudahan kelab yang penuh.     Address: Bandar Tasik Puteri, 48000 Rawang, Selangor. Tel: +603 6034 4721 / 2

    Kundang Lakes Country Club
Kursus ini direka golf Australia adalah di Rawang. Ia terdiri daripada Kundang Sembilan, yang dianggap lebih mudah untuk bermain dan Tasik Sembilan di mana air adalah ciri utama dan oleh itu lebih mencabar. Kemudahan lain untuk dinikmati termasuk restoran, gelanggang tenis dan sebuah kompleks renang.     Alamat: KM 28, Jalan Kundang, 48020 Rawang, Selangor. Tel: +603 6034 2725/28

    Kelab Rahman Putra Malaysia
Bukit Rahman padang golf di Sungai Buloh meliputi lebih daripada 279 ekar tanah. Ruang pastinya bukan satu isu di sini. Ini 36 lubang par-72 kursus telah direka untuk menguji pemain golf daripada semua piawaian dengan landskap yang beralun dan berbukit, dan banyak ciri-ciri air. Ini adalah salah satu daripada kursus-kursus yang lebih dikenali dan popular di kawasan itu.     Address: Jalan BRP 2 / 1, Bukit Rahman Putra, 47000 Sungai Buloh, Selangor. Tel: +603 6156 6870

Bukit Melawati
Bukit Melawati, juga dikenali sebagai Bukit Selangor, nestles utara kecil Kuala Selangor, menghadap Selat Melaka. Di sini kubu abad ke-19 yang terkenal sekali memainkan peranan yang penting dalam sejarah gelora kerajaan. Belanda bernama Kubu Altingsburg penghormatan kepada Gabenor pemerintah Belanda Ketua Alting. Tetapi Selangor berikutnya Perang Saudara ke atas perdagangan bijih timah yang lumayan 1867-1873 akhirnya memusnahkan kubu. Peperangan ini akhirnya berakhir dengan campur tangan Residen British bagi pihak pemimpin-pemimpin Melayu yang tertentu.

Monyet Golden

Selain daripada tumbuh-tumbuhan menghijau dan pemandangan panorama seberang Selat, Bukit Melawati mempamerkan penduduk yang terkenal dengan – Pasukan monyet Daun Perak dan kera ekor panjang.

Daun Perak yang lembut sering dilihat bertenggek di atas dahan-dahan pokok Angsana besar, yang selaras jalan kecil yang meanders bukit. Monyet ini adalah gelap dengan tanda-tanda yang menarik kelabu (perak), tetapi anak-anak mereka adalah warna oren terang, colloquially dikenali sebagai monyet emas. Anda boleh membeli merawat untuk monyet, yang lebih daripada bersedia untuk datang dekat untuk mempunyai snek!

 Eagles
Terdapat tiga spesies helang asli di Kuala Selangor. Kite Brahminy (juga dikenali sebagai Sea Eagle Merah Disokong) adalah yang paling biasa; Crested Serpent Eagle dan jarang ditemui daripada tiga, White-bellied Sea Eagle.

Homestay, Sg Sireh
Untuk mendapatkan rasa sebenar bagi Kuala Selangor dan kawasan sekitar luar bandar, pelancongan pertanian menawarkan pengalaman perjalanan yang sangat baik. Homestay juga menyediakan cara untuk berendam dalam budaya tempatan. Salah satu destinasi pelancongan yang paling terkenal dan mantap pertanian di Sungai Sireh, located near Tanjong Karang ke arah bandar Sekinchan. Di sini anda akan tinggal bersama keluarga angkat, bangun berkokok ayam jantan, melawat sawah padi, kebun buah-buahan, ladang kelapa sawit dan ladang sayur-sayuran secara amnya yang digiatkan semula dengan cara hidup di kampung.

Kunang-kunang sebenarnya berkembang maju tujuh kilometer barat Kuala Selangor di Kampung Kuantan. Pelawat biasanya menuju ke jeti tempatan untuk menangkap bot, selalunya sampan (perahu dayung). Alternatif, bot laju yang lebih besar boleh didapati walaupun mereka boleh kuat dan mengganggu.

Kundang Lake – Blue Lagoon
Setelah 1 meninggalkan lombong bijih timah, tetapi Kundang Lake telah berubah menjadi taman permainan rekreasi terutamanya untuk sukan air, 4WD dan peminat aktiviti memancing. Ia merupakan tempat perkelahan yang baik juga.

Seafood Restoran
Restoran terletak sama ada di jalan utama Pasir Penambang atau di tepi sungai. Penduduk tempatan seperti mengatakan bahawa terdapat restoran-restoran untuk pelancong dan restoran-restoran mereka. Kuala Sungai Seafood Restaurant patut dikunjungi. Memberi gambaran yang besar sungai, restoran ini terletak di tebing dengan ruang makan utama susu di atas laut, di atas air.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
makanan minda
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

di negeri selangor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri selangor - Google Blog Search


DEMO GABUNGAN CEGAH MURTAD <b>DI</b> MASJID <b>NEGERI</b> <b>...</b>

Posted: 12 Aug 2011 03:45 AM PDT


Demonstrasi aman telah diadakan di Masjid Negeri Selangor, Shah Alam sejurus selapas solat Jumaat.
Demonstrasi bertujuan menyokong tindakan JAIS dalam melaksanakan tanggungjawab mereka mempertahan Agama Islam seperti yang temaktub dalam perlembagaan Negeri dan Negara yang menghalang penyebaran agama selain Islam kepada pengganut agama Islam.

Parti politik diminta tidak campurtangan dalam usaha JAIS melaksanakan tanggungjawab mereka seperti yang termaktub didalam Enakmen Jenayah Syariah.
Demonstrasi ini bukan bertujuan untuk memusuhi agama lain dalam negara ini tetapi mengingatkan mereka supaya patuh kepada undang-undang dan Perlembagaan Negara.
Turut dibidas segelintir orang melayu/islam yang menjadi agen mengajak orang Melayu/Islam lain murtad seperti mereka.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

12 di bukit lanjan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bukit lanjan - Google Blog Search


Ezam threatens jihad against those proselytising M...

Posted: 12 Aug 2011 04:30 AM PDT

SHAH ALAM, Aug 12 Umno Senator Ezam Mohd Nor vowed today to wage war against those who try to proselytise Muslims, in a highly-charged assembly where he also defended the state Islamic religious authorities raid on a dinner at a church last week.

The former PKR leader and a group of demonstrators rallied after Friday prayers here in support of the Selangor Islamic Affairs Department (Jais) over its raid at the Damansara Utama Methodist Church (DUMC) in Petaling Jaya on August 3. Among those present was Kulim MP Zulkifli Noordin.

Those who are rude to Islam, Allah, Quran, we have no choice but to wage a war to defend our religion, Ezam told the crowd under the newly-organised Gerakan Cegah Murtad group.

We are ready for war. I stress that illah is Allah and we will die to defend Islam, he added.

Ezam also warned the media of what he described as false reporting against Islam, citing Malaysiakini and The Malaysian Insider.

If you dont stop all this rubbish, we will go and burn you down, he threatened the online news portals.

Ezam said the issue was not with religion itself.

To people of other faiths, we have no problem with you. For the past 50 years, we have protected you, looked after you, and defended you.

We have problems with those who insult our religion and try to proselytise Muslims, We have problems with Muslims themselves, who insult our religion and support the proselytising of Muslims, he said.

Ezam also warned leaders and Selangor executive councillors who spoke out against the religion.

MPs especially the Selangor menteri besar (Tan Sri Khalid Ibrahim) and the MP from Shah Alam (Khalid Samad) who manipulate Islam for votes, status,! positio n, and power are warned, Ezam said, also naming Pandamaran state assemblyman Ronnie Liu, Kinraras Teresa Kok, Andalas assemblyman Xavier Jeyakumar and Bukit Lanjan representative Elizabeth Wong.


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

JIHAD AGAINST PROSELYTIZERS! | simonthongwh

Posted: 12 Aug 2011 08:07 AM PDT

____________________________________________________

PKR IS ASKING FOR THE MOON

Malaysian Insider

PKR wanTs Ezam charged for 'jihad' speech

KUALA LUMPUR, Aug 12 — PKR today demanded that its former leader Ezam Mohd Nor be charged for threatening to burn down news portals that the senator accused of false reporting against Islam.Vice president N. Surendran said in an immediate response to Ezam's speech made after Friday prayers that "the making of this blatant threat is a criminal offence under our laws."

"We are appalled that a sitting member of the Dewan Negara has uttered such words and threatened publicly to carry out criminal acts… a threat of grievous harm or death against [the news portals'] staff, writers and other occupants

"Freedom of the press is an essential pillar of any proper democracy. It is disturbing that a senator from Umno, which is the backbone of the Barisan Nasional government, has threatened mob action and arson upon the news media," he said in a statement this evening.

Ezam had vowed today to wage war against those who try to proselytise Muslims, in a highly-charged assembly where he also defended the state Islamic religious authorities' raid on a dinner at a church last week.

The former PKR leader and a group of demonstrators rallied after Friday prayers here in support of the Selangor Islamic Affairs Department (Jais) over its raid at the Damansara Utama Methodist Church (DUMC) in Petaling Jaya on August 3.

"We are ready for war. I stress that illah is Allah and we will die to defend Islam," he said.

He accused news portals Malaysiakini and The Malaysian Insider of false reporting against Islam and warned that "if you don't stop all this rubbish, we will go and burn you down."

Surendran added that the threat proved that BN had no respect for the constitutional freedoms of expression and speech, and called for the police and the Attorney-General to take action against Ezam under Sections 503 and 505 of the Penal Code, for criminal intimidation and mischief.

Jais had said that it was investigating the organisers of the fund-raising dinner for attempting to convert Muslims under Section 4 of the Non-Islamic Religions Enactment 1988.

The raid has caused uproar among religious communities but Muslim lobby groups have rallied behind Jais.

Selangor executive councillor for religious matters Datuk Dr Hasan Ali also defended the raid by claiming that the words "pray" and "Quran" were used in the presence of the 12 Muslims who were among the 100 attendees of the dinner.

—————————————————————————————-

Friday, 12 August 2011 19:38

Written by  Melissa Lee, Malaysia Chronicle

PKR vice president N Surendran took Senator Ezam Mohd Nor to task for threatening to burn down news portals Malaysiakini and Malayisan Insider over articles they had filed on the Jais raid on the Damansara Utama Methodist Church.

"We are appalled that a sitting member of the Dewan Negara has uttered such words and threatened publicly to carry out criminal acts. This is an outrageous threat to the property and offices of these two news portals; more seriously it is also a threat of grievous harm or death against their staff, writers and other occupants," Surendran said in a statement out on Friday.

"Freedom of the press is an essential pillar of any proper democracy. It is disturbing that a Senator from UMNO, which is the backbone of the BN government, has threatened mob action and arson upon the news media."

Surendran said Ezam's threat was yet another attempt by UMNO to clamp down on "independent, impartial, balanced coverage to the public".

"It is well known that the print media are under the strict control of the government and subject to permit conditions under the Printing Press and Publications Act 1984. This threat of the UMNO senator also proves once again that UMNO and BN have no respect for the rakyat's freedom of expression and speech under Article 10(1)(a) of the Federal Constitution," said Surendran.

Clear by now UMNO behind the Jais-DUMC raid

Ezam's comments come amid revelations that Prime Minister Najib Razak and Sarawak Chief Minister Taib Mahmud had used taxpayers money to buy 'positive publicity' to raise their global image and to promote their projects abroad. Yet not once did Ezam, a former PKR Youth leader, mention their wrongdoings but instead vowed to go after the two local news portals.

"We are saying here that we will launch an all-out war to defend our faith if they (anti-Islam elements) do not stop (and) use their agents – Malaysiakini and Malaysian Insider – which were biadap (rude) towards the Selangor Islamic Affairs Department (Jais). Malaysiakini, Malaysian Insider, we are giving you a very last warning. Our warning is a serious one. If you do not stop this rubbish, we are going to burn you down!" Ezam said after Friday prayers at a Shah Alam mosque.

Ezam was referring to a religious row that had erupted after Jais raided the chruch in Damansara Utama, where an AIDS NGO was holding a dinner for about 120 people, of which 12 were Muslims. Jais barged in without permission and questioned them, taking their details. They are now trying to arrest the 12 for attending the dinner. Jais officials also accused the AIDS NGO and DUMC officials of trying to proselytize the Muslims, which the church has denied.

Selangor Mentri Besar Khalid Ibrahim is waiting for the Jais report before taking action but he has apologised to the Church for Jais entering their premises without any warrant.

By now, it is clear the latest Christian bashing has been stirred up by UMNO in abid to embarrass the Khalid administration. Selangor UMNO has vowed to take back the state in the next election and is perceived to be drumming up Malay support by using the Christians as their battering ram.

Ezam has committed a criminal offence

Surendran also remined Ezam that he had committed a criminal ofence with his threat. He called on the authorities to act immediately against Ezam.

"Needless to say the making of this blatant threat is a criminal offence under our laws. The police and the Attorney General must take immediate action against Ezam Mohd Nor under sections 503 and 505 of the Penal Code, for criminal intimidation and mischief," said Surendran.

"Those who commit criminal offences must not be allowed to escape prosecution simply because they are from the ruling party or aligned to the government. To do otherwise would be to uphold the rule of men, and not the rule of law."

- Malaysia Chronicle

—————————————————————————————

Malaysian Insider

Ezam threatens 'jihad' against those proselytising Muslims

SHAH ALAM, Aug 12 — Umno Senator Ezam Mohd Nor vowed today to wage war against those who try to proselytise Muslims, in a highly-charged assembly where he also defended the state Islamic religious authorities' raid on a dinner at a church last week.

The former PKR leader and a group of demonstrators rallied after Friday prayers here in support of the Selangor Islamic Affairs Department (Jais) over its raid at the Damansara Utama Methodist Church (DUMC) in Petaling Jaya on August 3. Among those present was Kulim MP Zulkifli Noordin.

"Those who are rude to Islam, Allah, Quran, we have no choice but to wage a war to defend our religion," Ezam told the crowd under the newly-organised Gerakan Cegah Murtad group.

"We are ready for war. I stress that illah is Allah and we will die to defend Islam," he added.

Ezam also warned the media of what he described as false reporting against Islam, citing Malaysiakini and The Malaysian Insider.

"If you don't stop all this rubbish, we will go and burn you down," he threatened the online news portals.

Ezam said the issue was not with religion itself.

"To people of other faiths, we have no problem with you. For the past 50 years, we have protected you, looked after you, and defended you.

"We have problems with those who insult our religion and try to proselytise Muslims, We have problems with Muslims themselves, who insult our religion and support the proselytising of Muslims," he said.

Ezam also warned leaders and Selangor executive councillors who spoke out against the religion.

"MPs especially the Selangor menteri besar (Tan Sri Khalid Ibrahim) and the MP from Shah Alam (Khalid Samad) who manipulate Islam for votes, status, position, and power are warned," Ezam said, also naming Pandamaran state assemblyman Ronnie Liu, Kinrara's Teresa Kok, Andalas assemblyman Xavier Jeyakumar and Bukit Lanjan representative Elizabeth Wong.

——————————————————————————————–

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

12 di sungai tenggi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sungai tenggi - Google Blog Search


Rumah Dalam Balairaya | Selangor Daily

Posted: 24 May 2011 07:44 AM PDT

Sudah jatuh ditimpa tangga , begitulah nasib Puan Normah dan keluarganya dari Sungai Tenggi , Hulu Selangor.

Pada bulan bulan september 2009 rumah didiami oleh Puan Normah dan suami serta anak-anaknya terpaksa dirobohkan setelah mendapat arahan demi arahan dari Jabatan Perhutanan Selangor.

Puan Normah dan keluarga telah membina rumah dan mendiami kawasan tersebut sejak 8 tahun yang lepas.

Namun selepas berlaku pertukaran kerajaan yang memerintah Selangor pada tahun 2008, kehidupan Puan Normah dan keluarga telah berubah. Bukannya berubah untuk menjadi lebih baik kerana kerajaan baru itu adalah kerajaan kebajikan , tetapi berubah menjadi lebih teruk.

Suami Puan Normah (ketika itu masih hidup) menerima surat dari Jabatan Perhutanan Selangor agar mereka sekeluarga mengosongkan serta merobohkan rumah tersebut. Puas sudah suaminya turun naik pejabat dan merayu sana-sini tetapi hasilnya tiada.

Selepas tekanan demi tekanan yang mereka terima dari Jabatan Perhutanan Selangor termasuk amaran keras, mereka tiada pilihan, akhirnya mereka terpaksa keluar dari rumah itu.

Mereka tiada tempat hendak dituju kerana tiada rumah lain. Nasib baiklah pada masa itu pihak pengurusan kilang sawit Sungai Tenggi memberi kebenaran kepada mereka untuk menumpang di balai raya kawasan perumahan pekerja-pekerja kilang sawit tersebut.

Mereka sekelurga tinggal di sana sehingga sekarang. Sedih dan tertekan dengan nasib yang menimpa mereka sekeluarga, suami Puan Normah sakit dan meninggal dunia pada 12 Mei lepas.

Khamis lepas Pergerakan Wanita Umno Hulu Selangor telah mengunjungi Puan Normah untuk bertanya khabar dan menghulurkan bantuan. Ketua Pergerakan Wanita Umno Hulu Selangor , Datuk Rosni juga telah membawa perkara itu kepada Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat untuk bantuan sepatutnya kepada Puan Normah.

Ahli Parlimen Hulu Selangor, YB P. Kamalanathan juga berjanji akan menguruskan rumah sewa untuk Puan Normah tinggal sementara waktu sehingga beliau mendapat rumah generasi kedua dari Felda kelak.

Bertahun-tahun mereka sekeluarga tinggal di tanah berkenaan semasa zaman pemerintahan BN, tiada sebarang masalah. Masuk sahaja zaman kerajaan kebajikan, habis di halaunya keluar dari tanah itu.

Lagi gambar dan video sila lawati  http://minaq-jinggo.fotopages.com

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

kenduri <b>di sungai tenggi</b>

Posted: 07 Jun 2009 10:58 PM PDT

[unable to retrieve full-text content]11.45am: we all sampai di tanjung malim, berhenti kat.. apa nama kedai mamak tu.. tak ingat laa.. diorang mkn roti canai. 12.45pm : we all sampai kat rumah orang kawin. felda sg tenggi. lepas makan tu, rilex2 jap kat tepi rumah org ...

12 di puchong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di puchong - Google Blog Search


Kisah Hidup Saya: PHD <b>di Puchong</b> Utama

Posted: 28 Jul 2011 06:45 PM PDT


Assalam..

kat Puchong dah ade PHD atau pun Pizza Hut Delivery! yeeay! b4 ni ada kat area bandar tu je. yg hujung2 cm kami ni tak dpt la nk merasa kan? tetibe nmpak voucher ni kat opis. so, kalu kat opis ada, of coz kat rumah pun ada!





PHD ni kat area Puchong utama! yg dekat ngan care4 tuh! & selang bape baris je ngan dominos pizza! hebat kan? dok sebelah2 je. tak pe. dh rezeki memasing kan?

so, dh nak poser ni tetibe cm eh. malas nak masak.or tetibe gas tak de kan? boleh la mengoder!

ada discount rm5 off ni tuk regular / pizza! Ahad ni dh expired! entah sempat ke tak nak guna! tapi kena walkin. :)

okeh ..


call ni tuk order :

1-300-82-2020 @ www.phd.com.my

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

12 di sungai buloh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sungai buloh - Google Blog Search


Catering Perkahwinan Mahligai Impian <b>di Sungai Buloh</b>, Desa Coalfields

Posted: 09 Aug 2011 11:50 PM PDT

Catering Perkahwinan Mahligai Impian telah berpindah ke Desa Coalfield, Sg. Buloh, Selangor. Pejabat baru kami kini bukan lagi di Prima Damansara, Petaling Jaya. Ini adalah selaras dengan perkembangan dan kemajuan Mahligai Impian Catering yang telah disokong oleh pelanggan-pelanggan sekalian. Terima kasih kami ucapkan kerana terus menyokong katering kahwin kami.

Berbanding dengan tempat lama, tempat baru kami kini lebih lapang dan luas. Ini bermaksud kami mempunyai ruang yang selesa untuk memasak dan menyediakan juadah makanan seperti katering kahwin. Ini adalah penting untuk memastikan setiap juadah katering yang kami sediakan terutama catering perkahwinan adalah di dalam keadaan yang terbaik khusus untuk hari bahagia anda.

Bagi sesetengah pelanggan yang berada di Kuala Lumpur atau Selangor yang merasakan Sg. Buloh adalah jauh dari tempat kediaman, temu janji boleh diaturkan di luar untuk membincangkan hal-hal penyediaan katering perkahwinan dan sebagainya. Sila hubungi Catering Perkahwinan Mahligai Impian untuk temujanji katering anda yang seterusnya.

catering perkahwinan sg buloh

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

12 di hulu selangor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di hulu selangor - Google Blog Search


Gangguan bekalan air sementara <b>di</b> Wilayah Petaling dan <b>Hulu Selangor</b>

Posted: 12 Aug 2011 02:35 AM PDT

Syarikat Bekalan Air Selangor Sdn Bhd (Syabas) ingin memaklumkan terdapat beberapa kawasan di Wilayah Petaling dan Hulu Selangor akan mengalami gangguan bekalan air sementara disebabkan kerja- kerja menaiktaraf sistem bekalan air oleh kontraktor Syabas.

Berikut merupakan tarikh pelaksanaan kerja yang akan dijalankan mengikut jadual:

Tarikh/Masa Gangguan
22 Ogos 2011 (Isnin) 11.00 malam hingga 5.00 pagi keesokan harinya

23 Ogos 2011 (Selasa).

Sebab
Kerja-kerja memasang Sluice Valve bersaiz 300mm untuk menyahfungsi sebahagian jajaran paip 300mm di Tapak Pembangunan Setiawalk, Bandar Puchong Jaya.

Kawasan terlibat

Wilayah Petaling
Jalan Bandar 3 hingga Jalan Bandar 18, Pusat Bandar Puchong

Tarikh/Masa Gangguan
22 Ogos 2011 (Isnin) 10.00 malam hingga 5.00 pagi keesokan harinya
23 Ogos 2011 (Selasa).

Sebab
Kerja-kerja pengalihan dan penyambungan paip 600mm di Lebuhraya KL-Kuala Selangor (LATAR) di Jalan Templer, Rawang.

Kawasan terlibat
Wilayah Hulu Selangor
Taman Kancing Jaya; Taman Tun Perak Rawang; Taman Tun Teja; Taman Jati/ PKNS Batu 17; Rawang Batu 16 dan Taman Rawang Perdana.

Wilayah Gombak
Taman Amansiara.

Para pengguna dinasihatkan agar menyimpan bekalan air secukupnya serta menggunakan air secara berhemah sepanjang tempoh gangguan tersebut.

Pihak Syabas berharap pengguna yang terlibat dengan gangguan sementara akan bersabar dan sekiranya mempunyai sebarang pertanyaan lanjut; sila hubungi Pusat Perkhidmatan Pelanggan (PUSPEL) menerusi talian bebas tol 1-800-88-5252 atau SMS; dengan menaip PUSPEL<jarak><aduan/ pertanyaan>, dan hantar ke 39222. Informasi ini juga boleh diperolehi dari laman web SYABAS di www.syabas.com.my; www.twitter.com/puspel dan 'facebook' dengan menaip 'puspel' atau 'puspel syabas'.

Related article

The leading Malaysian website for news and information on community events, food, entertainment and community resources on education and development.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

12 di meru - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di meru - Google Blog Search


Kelas Pengajian Bahasa Arab <b>di Meru</b> | Gerbang Informasi Bahasa Arab

Posted: 31 Jul 2011 04:46 PM PDT

Surau Darul Muslimin, Jalan Kopi, Meru telah menganjurkan kelas pengajian Bahasa Arab sejak bulan April 2011. Kelas tersebut dijalankan selepas Solat Maghrib 2 kali sebulan, iaitu pada minggu pertama dan ketiga. Kelas dikendalikan oleh Ustaz Janudin Sardi.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

12 di sungai burong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sungai burong - Google Blog Search


TDD PIKAT MAK JANDA CMERAH PADI @ SG BURUNG LEPAS - Selunsong Team <b>...</b>

Posted: 30 Jul 2011 08:27 AM PDT

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

12 di bandar sunway - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bandar sunway - Google Blog Search


FELT CRAFT WORKSHOP BERSAMA SUS <b>DI BANDAR SUNWAY</b>!!!

Posted: 30 Mar 2011 07:35 AM PDT

Salam n Hye sem0.. SUS akan turun ke Bandar Sunway pd 21 MAY 2011 utk mengadakan felt craft workshop.. Waktu pd pukul 3-6 ptg.. Kpd yg berminat boleh la mendaftar dgn menghantar email kpd lvbeii604@gmail.com atau utk info lanjut boleh ke The Handmade Movement..


  1. Peserta akan didedahkan dengan jenis felt yg ada di pasaran serta kegunaan setiap jenis felt.
  2. Peserta akan diperkenalkan dgn jenis peralatan dan jenis benang yg sesuai dengan jenis jahitan dan aplikasinya pd felt.
  3. Peserta akan diajar 4 jenis jahitan dan cara menjahit dgn betul :
  • Jahitan blanket stitch/insang pari.
  • Jahitan backstitch.
  • Jahitan  sembat.
  • Jahitan jelujur.
    4.   Peserta juga akan diajar cara-cara utk membuat dan melukis pattern pada felt.
    5.   Design yg akan diajar :
  • Keychain love
  • Hair clip bunga
  • Brooch burung hantu
Alamat lokasi workshop :  
Bfree. 12A-3, Jalan PJS 8/11,  
Dataran Mentari, Bandar Sunway,  

*KLIK GAMBAR UTK PETA LOKASI YG LEBIH BESAR..

Date : 21 May 2011 (SATURDAY)
Time : 3pm - 6pm
Class Language : Malay & English
Class Fee/ person : RM120 (inclusive of materials)
Class Deposit : RM50 (this fee is non refundable in the case of absentee)
Maximum Participants Capacity : 4 - 12 person
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
 

BLOG SELANGOR

Copyright 2010 All Rights Reserved