ads

Sabtu, 27 April 2013

12 di semenyih - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di semenyih - Google Blog Search


Ceramah Datuk Seri Anwar Ibrahim <b>di Semenyih</b> & Rembau 16 Mac <b>...</b>

Posted: 13 Mar 2013 07:45 PM PDT

[unable to retrieve full-text content]Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim akan menyampaikan ceramahnya sempena program siri Jelajah Merdeka Rakyat di DUN Semenyih (Selangor) & Parlimen Rembau (Negeri Sembilan) pada 16 Mac ini.

12 di bukit raja - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bukit raja - Google Blog Search


BLOG SELANGOR: 12 <b>di bukit raja</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Mar 2013 11:33 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di bukit raja</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Feb 2013 11:34 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

ZAKRI ALI: Altantuya dibunuh <b>di</b> tanah <b>Bukit Raja</b> Deepak-Ropiah <b>...</b>

Posted: 25 Jan 2013 04:45 AM PST


Satu maklumat yang mengejutkan berkaitan pembunuhan kejam Altantuya Shaaribu ialah ia telah dikaitkan dengan isu perjanjian RM 160 juta Boustead Holdings Bhd, di mana firma senaraian awam itu dipercayai telah membantu dengan membeli 223 ekar tanah di Bukit Raja, Selangor untuk mendiamkan rentetan pendedahan rasuah yang dilemparkan oleh sekutu bertukar musuh Deepak kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dan isterinya Rosmah Mansor.

Adakah penterjemah Mongolia yang cantik berusia 28 tahun itu didakwa pernah menjadi perempuan simpanan Najib pada suatu ketika dahulu, dibunuh di atas tanah tersebut oleh dua bekas pengawal peribadinya pada tahun 2006 - ditembak sebanyak dua kali dan badannya kemudian dibom sehingga berkecai dengan menggunakan bahan letupan gred C4 untuk mencegah dari dikenalpasti?

Ini adalah antara soalan-soalan yang dikemukakan kepada pengarah strategi PKR, Rafizi Ramli pada sidang akhbar yang diadakan pada hari Rabu untuk menyelidiki ke dalam intipati perjanjian Boustead, yang juga melibatkan ketua Wanita Umno Selangor Raja Ropiaah.

"Saya tidak pasti akan perkara itu. Ia tidak pernah terlintas dalam fikiran kami tetapi kami akan selidik," kata Rafizi kepada wartawan.

Hantu Altantuya- lebih dari khabar angin?


Menurut kertas pertuduhan, Cif Inspektor Azilah Hadri dan Koperal Sirul Azhar Umar telah membunuh Altantuya di Mukim Bukit Raja, sebuah daerah kecil di negeri Selangor, yang kini ditadbir oleh Pakatan Rakyat dibawah pimpinan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Kedua-dua bekas polis itu telah dijatuhkan hukuman gantung pada 2009 selepas perbicaraan mahkamah yang menarik minat seluruh negara. Kedua-dua mereka merupakan sebahagian daripada pasukan keselamatan yang mengawal Najib dan isterinya Rosmah. 

Mereka telah mengemukakan rayuan bagi hukuman itu dan sedang menunggu untuk menjalani hukuman mati kerana tarikh pendengaran semula rayuan dikatakan sengaja ditangguh sehingga pilihan raya umum, yang perlu diadakan menjelang Jun sebelum berakhirnya tahun ini.

Semasa penyiasatan yang membawa kepada perbicaraan itu, mereka telah membawa polis ke tempat kejadian. Polis menemui serpihan tulang, yang kemudiannya disahkan sebagai milik Altantuya, dalam tanah hutan berhampiran Empangan Subang di Puncak Alam, Shah Alam.

Sehingga hari ini, tidak diketahui jika Altantuya benar-benar berada di kawasan Bukit Raja yang sekarang menjadi isu perbalahan dalam perjanjian Deepak-Ropiaah-Boustead.

Jika benar, apakah kaitan semua ini? Adakah ia dilihat sebagai sebab kenapa Najib kelihatan tergesa-gesa untuk memuaskan hati Deepak dan mementerai perjanjian penswastaan tanah kementerian Pertahanan kepada Ropiaah? Dan mengapa?

Jawapan kepada soalan-soalan ini masih lagi kabur sehingga lebih banyak maklumat didedahkan. Walau bagaimanapun, kepada wartawan yang sedang mengikuti kes kedua-dua perjanjian Boustead dan dakwaan Deepak, ia mungkin lebih daripada satu kebetulan terutama sekali apabila Deepak telah berkali-kali berikrar dia tidak akan berhenti membuat pendedahan sehingga "roh Altantuya mendapat keadilan". Setakat ini, Deepak yang telah dipanggil 'anak ikan' Rosmah tidak memberi penjelasan mengapa.

Ironinya, timbalan pengerusi Boustead Holdings yang juga pengarah urusan kumpulan Lodin Wok Kamaruddin juga telah dituduh sebagai seorang individu penting terlibat dalam penjejakan wang haram sejumlah RM 570 juta yang dibayar sebagai komisyen oleh firma kelengkapan tentera laut Perancis DCNS kepada Najib dan rakannya Razak Baginda untuk membolehkan pembelian dua kapal selam Scorpene bernilai RM7.3bil oleh kerajaan Malaysia.

Najib mesti memuaskan rakan-rakan dalam Umno atau parti akan berpecah


Deepak yang berusia 40 tahun telah mendapat 'mangsa' pertamanya. Najib dikhabarkan telah mengalami strok kecil kerana tekanan dan desakan terutama dari rakan-rakan Umno untuk menjawab kepada dakwaan rasuah yang dilemparkan kepada dirinya dan isteri.

PM yang berusia 59 tahun itu telah menangkis khabar angin itu dengan menegaskan bahawa dirinya 'sihat'. Namun masih terdapat keraguan terhadap dirinya kerana penafiannya tidak bersifat mutlak.

"Bagi kami, keadaan kesihatan Najib tidak menjejaskan persiapan kami untuk PRU ke-13 dan bagaimana kita mentadbir urus Malaysia. Najib hanya perlu menjawab kepada Umno dan memuaskan hati mereka sahaja. 

Jika dia tidak berbuat demikian, Umno akan berpecah. Jika rakan-rakannya dalam Umno tidak berpuas hati atau merasa dia tidak layak dari segi kesihatan untuk memimpin mereka semasa PRU ke-13, mereka pasti akan mengambil kesempatan atas cerita keuzuran Najib," Rafizi memberitahu Malaysia Chronicle di luar persidangan akhbar.

Pemimpin PKR itu telah mengesahkan bahawa dia juga ada mendengar khabar bahawa Najib telah mengalami strok kecil dan PM sedang berada di Singapura untuk 'berehat'.

 IS HE REALLY ILL? Najib must clarify rumors he had a stroke & was resting in S'pore - Rafizi

Arahan berdiam diri Dr M berikutan isu 'kelemahan' Najib: "Jatuhkannya" kemudian


Penganalisis Umno telah memberi amaran akan berlaku perebutan kuasa dalaman, yang mereka jangkakan dimana kemuncaknya akan menyaksikan Najib berundur sebelum pilihan raya umum berlangsung, menyerahkan tampuk pimpinan kepada Muhyiddin Yassin, timbalannya dengan menyatakan kesihatan yang kurang baik sebagai alasan.

Tidak hairanlah jika Muhyiddin dan bekas PM Mahathir Mohamad telah dituduh sebagai dalang disebalik pendedahan Deepak. NEW PM FOR MALAYSIA? Najib to be forced to step down on 'health reasons'? OPPORTUNITY KNOCKS AT MUHYIDDIN'S DOOR: No direct denial from Najib, only 'healthy' claim

Mahathir, yang masih dianggap sebagai lelaki yang paling berkuasa dalam Umno, baru-baru ini dilaporkan memberitahu ahli-ahli Umno secara sulit tentang kontroversi yang melibatkan Najib, Presiden Umno sekarang.

Mahathir yang berusia 87 tahun itu menasihatkan ahli-ahli parti tidak mengadu atau membincangkan kelemahan Najib sehingga pilihan raya umum sudah tamat.

"Apabila BN memenangi pilihan raya umum ke-13, barulah kita boleh membetulkan kesilapan dan salah laku untuk kepentingan semua …Apabila masa itu tiba, kita boleh menegur dan menjatuhkannya," Mahathir dipetik sebagai berkata oleh agensi berita nasional Bernama.

Malaysia Chronicle

Tanah <b>di Bukit Raja</b> Diambil Untuk Kepentingan Awam, Bukan <b>...</b>

Posted: 06 Jan 2013 02:47 AM PST

BANGI, 6 JAN : Tanah 200 ekar yang diambil di Bukit Raja oleh Kerajaan Selangor adalah untuk kepentingan awam, iaitu untuk membina kem tentera, dan adalah tidak adil jika ia digunakan untuk tujuan komersial.

Oleh itu, Kerajaan Selangor tetap dengan berpendirian bahawa sebarang pembangunan komersial di tanah tersebut tidak akan diluluskan.

Menteri Besar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata Kerajaan Selangor mengambil tanah tersebut daripada pemilik estet untuk diberi kepada Kerajaan Persekutuan untuk kegunaan awam.

"Kerajaan Negeri membuat surat mengambil alihan tanah itu. Surat pengambilan tanah ini adalah untuk kegunaan awam. Dalam surat itu kita sebut tentang penggunaannya.

"Jadi apabila kita beli tanah daripada tuan tanah, ia dijual mengikut kegunaan awam.

"Tetapi apabila ia ingin digunakan bagi tujuan komersial, tanggungjawab Kerajaan Negeri adalah berbeza," katanya kepada pemberita selepas Program Mesra Rakyat dan Lawatan Tapak di Sekolah Rendah Agama (SRA) di Sungai Tangkas, di sini hari ini.

Tambah Abdul Khalid, Kerajaan Negeri tidak keberatan untuk mendengar sebarang cadangan daripada Kerajaan Persekutuan, namun menyarankan agar Kerajaan Persekutuan melaksanakan apa yang telah dirancang.

Sebelum ini, Kerajaan Negeri memutuskan agar tidak membenarkan sebarang pembangunan komersial di atas tanah tersebut yang diambil pada tahun 1980-an untuk pembinaan kem tentera 8 Briged.

Sebelum ini dilaporkan bahawa status dan kegunaan tanah seluas 200 ekar di kawasan Perindustrian Bukit Raja, Klang itu muncul di dalam skandal yang membabitkan syarikat Ketua Wanita Umno Selangor dan saudagar karpet Deepak Jaikishan.

Minggu lepas, akhbar Selangorkini melaporkan bahawa usaha sedang giat dilakukan untuk menjual tanah tersebut kepada Bakti Wira Development Sdn Bhd, sebuah syarikat pelaburan hartanah yang dimiliki sepenuhnya oleh Boustead Holdings Berhad.

Boustead adalah unit pelaburan Lembaga Tabung Angkatan Tentera (LTAT) yang menyimpan caruman dari potongan gaji anggota tentera.

Syarikat yang berusaha untuk menjual tanah tersebut adalah Awan Megah Sdn Bhd yang mana pengarahnya adalah Ketua Wanita Umno Selangor, Senator Datuk Raja Ropiah Raja Abdullah.

Akan tetapi, Kerajaan PR Selangor mempertikaikan bagaimana tanah yang telah digazetkan untuk kem tentera boleh diurusniaga secara komersil melainkan dengan arahan dan campur tangan pihak yang benar-benar berkuasa.

Pendapat Anda

Pendapat

Selangor Selesaikan Projek Perumahan Pekerja Ladang <b>Bukit Raja</b>

Posted: 21 Mar 2013 03:58 AM PDT

KLANG 21 MAC : Kerajaan Negeri berjaya menyelesaikan projek perumahan bermasalah untuk 76 bekas pekerja ladang di Bandar Bukit Raja di sini dengan pembinaan rumah teres bernilai RM 77,000 di satu kawasan berhampiran.

Pembinaan projek perumahan itu dijayakan dengan kerjasama pemilik hartanah, Sime Darby Property Berhad (Sime Darby) dan dijangka siap pada penghujung tahun ini.

Exco Kesihatan, Pekerja Ladang, Kemiskinan dan Kerajaan Prihatin, Dr Xavier Jayakumar berkata persetujuan dicapai antara Kerajaan Negeri dan Sime Darby bagi pembinaan projek perumahan ini.

Sebelum ini, 76 bekas pekerja tersebut memnuntut rumah teres daripada majikan mereka kerana rumah asal yang dijanjikan kepada mereka tidak sesuai.

Kumpulan itu akhirnya terpaksa membawa kes mereka ke mahkamah.

"Rumah ini dijual kepada bekas pekerja ladang dengan harga RM 70,000 iaitu diskaun RM 7,000 dari harga asal RM 77,000. Untuk makluman harga pasaran sebenarnya ialah RM 250,000.

"Biarpun ada masalah pada awalnya termasuk kes mahkamah tetapi ia dapat diselesaikan dan semua 76 bekas pekerja ladang ini akan memiliki rumah mereka.

"Semua mereka juga sudah memilih nombor lot rumah untuk diduduki," katanya selepas mengadakan lawatan ke tapak pembinaan di Bandar Bukit Raja di sini hari ini.

Bagi bekas pekerja ladang yang lanjut usia, beliau menambah, Kerajaan Negeri membolehkan mereka menamakan pewaris di dalam dokumen perjanjian bagi mendapatkan pinjaman dari institusi kewangan.

Katanya, projek itu juga adalah salah satu dari Tanggungjawab Sosial Korporat (CSR) dari Sime Darby.

"Sime Darby turut menyediakan kawasan bagi padang permainan dan dewan di kawasan ini.

"Dalam lima tahun ini kita telah selesaikan banyak kes seperti ini di beberapa kawasan lain seperti di Semenyih dan Kajang," katanya.

Pendapat Anda

Pendapat

12 di kuala selangor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kuala selangor - Google Blog Search


ADA KUASA: Pelacur bersepah <b>di Kuala Selangor</b>!

Posted: 24 Apr 2013 11:39 AM PDT


Mengapa perkara memalukan seperti ini berlaku di Kuala Selangor? Tidak lain dan tidak bukan adalah kerana kebanjiran masalah sosial yang tidak terkawal disebabkan oleh pemimpin yang dilantik dan diamanahkan untuk mentadbir langsung tidak mengambil berat dan bertanggungjawab.

Bukan mahu menunding jari atau menuduh tetapi itulah hakikatnya bila Pengarah eksekutif Pusat Penyelidikan PAS Pusat Dr Dzulkefly Ahmad yang juga Ahli Parlimen Kuala Selangor terlalu sibuk memfitnah dan menyibuk sana-sini menjaga luar dan dalam kain orang lain hinggakan kawasannya sendiri tidak terjaga.  

Bila ditegur tiada lain jawapannya melainkan 'itu bukan kerja saya' dan kemudiannya menyalahkan orang lain.  

Kalau bukan kerja beliau, jadi kerja siapakah ini? Sepatutnya sebagai seorang pemimpin kawasan yang dihormati beliau harus menegur tentang masalah sosial yang semakin meruncing di Kuala Selangor hingga menyebabkan perkara-perkara seperti di atas berlaku.  

Berbalik kepada masalah tadi, sebenarnya ia ada kaitan dengan lambakan rumah urut yang tidak terkawal hingga menimbulkan tanda tanya mengapakah boleh jadi sedemikian rupa? 

Terlalu banyak kah orang Kuala Selangor yang sakit kaki atau sakit badan dan adakah masalah sakit tersebut dapat diselesaikan hanya dengan urutan perempuan Cina dan Thai?  

Bukan lagi menjadi satu rahsia tentang rumah urut yang menawarkan urutan batin dan khidmat seks tetapi ia sudah menjadi kemestian jika ada rumah urut kaki mesti ada urut batin dan khidmat seks dan ini merujuk kepada serbuan-serbuan yang dibuat oleh pihak berkuasa di seluruh Malaysia.  

Jadi adakah Dr Dzul pasti yang rumah urut di Kuala Selangor yang mengelilingi pejabat beliau tidak menawarkan khidmat tersebut?  

Mungkin bagi Dr Dzul dan Pemimpin PAS itu perkara biasa tetapi bagi anak muda Kuala Selangor itu perkara luar biasa kerana sebelum ini tiada perkhidmatan sedemikian di Kuala Selangor.  

Jangan ambil mudah dan jangan pandang remeh tentang perkara ini kerana ia akan mendatangkan kerosakan akhlak yang amat teruk kepada generasi akan datang jika tidak dibendung.  

Apa kaitan dan adakah ada udang disebalik batu dalam aktiviti ini? Tunggu dalam part 2.  

Dr Dzul sila jawab jika tiada kaitan, mohon pencerahan.

Untuk lihat video, sila klik link dibawah -
 
http://bit.ly/ZNeK2L

Sumber - Pena Dari Tanah Melayu

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

video: sejak pas jadi wakil rakyat <b>kuala selangor</b> <b>...</b> - The Flying Kick

Posted: 25 Apr 2013 12:00 PM PDT



Video ini tidak berniat untuk mengaibkan sesiapa apatah lagi untuk mengganggu minda pembaca tetapi video yang akan dipaparkan di bawah ini adalah kisah benar serbuan sarang pelacuran yang dilakukan oleh pihak polis di Kuala Selangor pada 24 Oktober 2012.

Mengapa perkara memalukan seperti ini berlaku di Kuala Selangor?.. Tidak lain dan tidak bukan adalah kerana kebanjiran masalah sosial yang tidak terkawal disebabkan oleh pemimpin yang dilantik dan diamanahkan untuk mentadbir langsung tidak mengambil berat dan bertanggungjawab.
Bila ditegur tiada lain jawapannya melainkan 'itu bukan kerja saya' dan kemudiannya menyalahkan orang lain.
Kalau bukan kerja beliau, jadi kerja siapakah ini? .. Sepatutnya sebagai seorang pemimpin kawasan yang dihormati beliau harus menegur tentang masalah sosial yang semakin meruncing di Kuala Selangor hingga menyebabkan perkara-perkara seperti di atas berlaku.
Terlalu banyakkah orang Kuala Selangor yang sakit kaki atau sakit badan dan adakah masalah sakit tersebut dapat diselesaikan hanya dengan urutan perempuan Cina dan Thai?
Bukan lagi menjadi satu rahsia tentang rumah urut yang menawarkan urutan batin dan khidmat seks tetapi ia sudah menjadi kemestian jika ada rumah urut kaki mesti ada urut batin dan khidmat seks dan ini merujuk kepada serbuan-serbuan yang dibuat oleh pihak berkuasa di seluruh Malaysia.
Mungkin bagi Dr Dzul dan Pemimpin PAS itu perkara biasa tetapi bagi anak muda Kuala Selangor itu perkara luar biasa kerana sebelum ini tiada perkhidmatan sedemikian di Kuala Selangor.
Jangan ambil mudah dan jangan pandang remeh tentang perkara ini kerana ia akan mendatangkan kerosakan akhlak yang amat teruk kepada generasi akan datang jika tidak dibendung.
Apa kaitan dan adakah ada udang disebalik batu dalam aktiviti ini?.. tunggu dalam part 2..
*** Dr Dzul sila jawab jika tiada kaitan.. mohon pencerahan.

12 di tanjung karang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di tanjung karang - Google Blog Search


Addin: Penyanyi Popular Tentang Noh Omar <b>Di Tanjung Karang</b>

Posted: 19 Apr 2013 11:05 PM PDT

Lagi ahli Umno bertanding menentang Umno!Jika di parlimen Kuala Kangsar, naib ketua wanita Umno, Kamilia Ibrahim yang geram tidak dapat dicalonkan atas tiket Barisan Nasional (BN), seorang lagi personaliti Umno juga bertanding bebas!

Penyanyi dangdut terkenal, Herman Tino atau nama sebenarnya Masron Tamsi turut bertanding di parlimen Tanjong Karang menentang BEKAS penyandang, Noh Omar dan calon PAS mewakili Pakatan Rakyat, Drs Rushdi Deraman.

Keputusan mengejut Herman untuk bertanding adalah dipercayai kerana Noh agal memainkan perana sebagai wakil rakyat walaupun sudah lama menjadi ahli parlimen selama beberapa penggal.Herman ketika ditemui berkata, walaupun kesemua ahli keluarga dan sanak saudaranya merupakan penyokong tegar Umno, ia tidak menjadi penghalang buatnya bertanding bagi memastikan suara penduduk tempatan didengar di parlimen.

Ini sekaligus memberi tamparan hebat terhadap peliang Noh untuk mempertahankan kerusinya kerana sudah pasti sekali lagi undi kepada BN akan terpecah dua, sesuatu yang tidak pernah berlaku sebelum ini di parlimen itu.Ia juga mencerahkan peluang PAS untuk merampas kerusi di kubu kuat Umno itu walaupun berdepan laluan sukar kerana jentera pilihanraya yang serba kekurangan tetapi penuh bersemangat.

Difahamkan Herman akan memulakan kempennya petang ini juga bagi bertemu seberapa ramai penduduk yang majoritinya berketurunan Jawa di parlimen itu.Herman ditemani penyokongnya berarak ke pusat penamaan calon di pekan Tanjong Karang dengan disaksikan penyokong BN dan Pakatan Rakyat.



12 di dengkil - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di dengkil - Google Blog Search


PENGEDAR SAH SHAKLEE <b>DI DENGKIL</b> BANTING SEPANG KLIA <b>...</b>

Posted: 16 Apr 2013 05:00 PM PDT

Wahh..rasanya lama betul tak sharing testimoni mereka yang dah kurus-murus ni kan.. So, harini saya nak share satu testimoni daripada Pn Aishah Rahim yang dipetik dari grup tertutup exclusive kami di facebook. Beliau berjaya menurunkan berat badan dari 94kg ke 85kg dalam masa lebih kurang 5 bulan! Niat beliau hanya satu iaitu untuk memudahkan beliau beribadah. Yes, bila niat kerana ALLAH, maka segalanya dipermudahkan, malah apa yang kita inginkan akan tercapai.. Jom baca testimoni beliau..
 Semuanya lengkap kerana KONSEP ASAS PENGURUSAN BERAT BADAN ialah kita perlukan Protin, Fiber dan Pemecah Lemak (Pengemulsi Lemak). Haa.. ingat nak menyusukan anak je ke ada konsep-konsep asas ni.. nak kurus pun MESTI ikut konsep tau.. barulah dapat hasil yang optimum. 
Dan ada banyak lagi TESTIMONI mereka yang berjaya kurus dengan set slimming Shaklee. Silalah baca yea.. ;-)
Lagi satu, tujuan kita nak kurus bukan semata-mata nak cantik atau cun, tapi untuk mengelakkan penyakit mudah hinggap pada kita.
"Jika anda ada terlalu banyak lemak – terutamanya jika kebanyakannya pada pinggang anda – anda berada pada risiko yang lebih tinggi bagi masalah-masalah kesihatan seperti tekanan darah tinggi, kolesterol darah tinggi dan kencing manis.
Dan anda tidak sendirian! Lebih 60% dari rakyat Malaysia adalah terlebih berat badan, dengan 50% dari jumlah itu berada dalam kategori obes."

Haaa...berjemaah korang berpenyakit! NO!NO!NO! Solat berjemaah saya nak, dapat pahala berlipat kali ganda, berpenyakit berjemaah saya takmau! Jadi, mulai hari ini jom amalkan diet sihat bersama sokongan Set Slimming Shaklee ni. Haa.. Set ni BUKANNYA UBAT KURUS yea, tapi VITAMIN untuk kita amalkan gaya pemakanan yang sihat. Pastinya ada TIPS EKSKLUSIF bila anda membeli dengan saya!

Hubungi saya cepat-cepat ;-))

Shaklee Independent Distributor [ID No : 853880]
Mobile:             012-2541296      Emel: rafaliah@yahoo.co.uk
**COD disekitar Dengkil, KLIA, Bandar Baru Salak Tinggi, Nilai, Banting, Putrajaya.
>> Ingin menjadi ahli Shaklee? Sertai saya dan klik sini <<

12 di sungai buloh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sungai buloh - Google Blog Search


10: IBLIS BERTOPENG MANUSIA DITAHAN <b>DI SUNGAI BULOH</b>

Posted: 25 Mar 2013 11:21 PM PDT

Sungai Buloh: Kegiatan kumpulan samun dan pecah rumah dikenali Geng Pechai yang berleluasa di daerah ini tumpas apabila lapan anggotanya termasuk ketua mereka ditahan dalam serbuan berasingan, baru-baru ini.

 
Ketua Polis Daerah Sungai Buloh Superintendan Junaidi Bujang berkata, kumpulan itu yang disifatkan sebagai ganas dan kejam menyasarkan kedai serbaneka 24 jam dan rumah yang ditinggalkan penghuninya untuk memecah masuk.

Menurutnya, kumpulan terbabit dikesan selepas melakukan samun bersenjatakan parang ke atas sebuah hotel di daerah ini yang dilakukan empat anggotanya pada 9 Februari lalu.
"Susulan laporan mangsa, kami menubuhkan pasukan khas bagi menjejak kumpulan ini yang turut mencederakan mangsa ketika menyamun.

"Hasilnya, enam lelaki ditahan dalam serbuan berasingan di Kota Damansara pada 12 Februari lalu bersama sebuah kereta curi dan senjata parang yang disembunyikan dalam kenderaan itu," katanya pada sidang media selepas sambutan Hari Polis ke-206 di Balai Polis Kampung Baru Subang, di sini, semalam.

Dalam majlis kali pertama diraikan Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Sungai Buloh itu, seramai 37 anggota dan pegawai dari lima balai polis menerima sijil penghargaan atas perkhidmatan cemerlang. Katanya, dua lagi anggota Geng Pachai ditahan Unit Kereta Peronda (MPV) di Saujana Utama selepas dilihat menunggang motosikal dalam keadaan mencurigakan pada 19 Mac lalu.
"Pemeriksaan mendapati kedua-duanya baru saja melakukan jenayah samun dan rogol serta mereka dalam perjalanan untuk melarikan diri ke tempat persembunyian.

"Hasil soal siasat mendapati mereka anggota kumpulan Geng Pachai yang banyak melakukan jenayah di daerah ini," katanya.

12 di kapar - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kapar - Google Blog Search


Sakthivell calon BN berpotensi tinggi untuk menang <b>di Kapar</b> | The <b>...</b>

Posted: 21 Apr 2013 11:44 PM PDT


saktivelJika kita lihat pada jumlah pencalonan pada Pilihan Raya Umum ke-13  , trend pertembungan lima dan enam penjuru kini mula menular di Semenanjung Malaysia.

Bagi Calon BN Kapar ,Sakthivell bakal menempuh enam pesaing bagi merebut kerusi Parlimen Kapar (P109) pada Pilihanraya ke 13 yang bakal tiba .

Bagi Sakthivel  beliau langsung tidak gementar walaupun ini merupakan pilihan raya yang pertama bakal beliau hadapi.

Ketika menemu bual beberapa penduduk Kapar mereka berkata " Pada kali ini kami tidak kisah siapa bertanding ,tetapi potensi dan kualiti seseorang pemimpin kami akan pandang serius ,dan dalam hal ini kami rasa calon BN Kapar Sakthivel memang merupakan calon yang sesuai untuk memimpin parlimen Kapar.

 


12 di selayang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di selayang - Google Blog Search


Kes Daging Babi <b>Di</b> NSK <b>Selayang</b> Selesai - Azriff Dot Com

Posted: 28 Mar 2013 07:42 PM PDT

sebelum ini orang ramai dikejutkan dengan isu daging babi yang terpamer di pasaraya di Selayang-NSK. termasuklah gua ni yang menjumpai sebuah artikel keluaran di facebook yang mana diterbitkan oleh kawan-kawan di facebook. mungkin ramai yang menpercayai kewujudan daging itu seolah-olah ia menyerupai daging babi yang segar yang mana ia masih dibaluti dengan plastik. 

gua tak sempat nak print skrin satu artikel yang mana keluhan seorang saudara kita termasuk dalam arena kejutan terhadap daging babi ini, dengan beliau sertakan gambar sekali menambahkan keyakinan pembaca lain mempercayai termasuk juga keluhan yang dinyatakan begitu memberangsangkan para pembaca termasuklah gua.

okey itu, adalah keluhan bersama bukti dikeluarkan oleh salah seorang saudara kita, dan dibawah ini gua nak pamer bukti dari media massa iaitu Sinar Harian Online yang mana dikaji selidik bersama Wakil Bahagian Sumber Manusia NSK Selayang iaitu Siti Afilah Che Min.

selidik yang dibuat didapati ia bukan daging babi yang sama kita sangkakan dan ia nya hanyalah daging kambing beku dari New Zealand.

kata Siti Afilah Che Min, tiada daging babi segar dijual di premis berkenaan sebalik ia terdapat dalam produk tin sahaja.

bagamanapun, orang yang menyangka itu daging babi tidak dapat kita salahkan kerana disitu ada wujudnya kekeliruan. kalau kita sendiri macam tu pun, agak-agak apa reaksinya? anda tahu bukan macam mana?

"Kita turut menerima banyak aduan berhubung perkara itu dan menegaskan NSK Selayang tidak menjual produk daging babi segar," katanya kepada Sinar Harian, semalam. -petikan sumber

dan dapat gua katakan, perkara telah tersebar meluas di arena maya dan juga sebaliknya lantaran ia menyentuh isu yang negatif bagi umat islam. bagi gua dengan selidikan yang dibuat seperti ini akan memadamkan orang ramai terhadap tanggapan negatif terhadap pasaraya itu dan juga dapat memperbetulkan kekeliruan yang terhadapnya.

Sumber mendakwa, daging itu diletakkan dalam troli tanpa berbalut sementara menunggu untuk dipotong menjadi kepingan kecil. tapi bagi pandangan gua, ia memang menunjukkan kekeliruan kerana ia dipamerkan sebegitu rupa. sepatutnya disimpan di store sementara kerja pemotongan dilakukan, bukan dipamer seborono begitu. gua rasa ini kes pekerja yang kurang cakna terhadap benda itu kerana meremehkan perkara itu.

jadi macam mana? sudahkah dapat mengikis kekeliruan terhadap perkara itu? belum yakin dengan selidik yang dibuat? itu semua terserah pada diri anda sendiri untuk menilainya.

#sepenuhnya baca dari sumber

12 di sungai panjang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sungai panjang - Google Blog Search


BLOG SELANGOR: 12 <b>di sungai panjang</b> - Google Blog Search

Posted: 31 Mar 2013 09:29 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di sungai panjang</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Mar 2013 09:23 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Bunuh Bapa <b>Di</b> Port Dickson | Bunuh Bapa <b>Di</b> Miri | Mac 2013

Posted: 11 Mar 2013 06:33 PM PDT

Sekiranya anda membaca berita dari akhbar-akhbar tempatan hari ini, anda akan menjumpai berita tentang kematian bapa akibat dipukul anak sendiri. Apa yang menyedihkan, terdapat dua kes bunuh bapa yang berlaku secara berasingan yang dilaporkan berlaku kelmarin.

Kes pertama Belalang petik dari akhbar Sinar Harian, kejadia berlaku di Port Dickson. Seorang bapa dipukul hingga mati oleh si anak yang baru dibebaskan dari penjara kira-kira sebulan yang lepas.

Maut dibelasah anak sendiri

Bunuh bapa di Port Dickson.- Gambar dari Sinar Harian

Mangsa, S Ramdas, 56, ditemui berlumuran darah di bahagian kepala dan badan dipercayai dibelasah anaknya menggunakan kayu meja yang dipatahkan.

Turut menjadi mangsa amukan suspek adalah neneknya, namun dia sempat berlari keluar menyelamatkan diri.

Dalam pada itu, Ketua Polis Daerah Port Dickson, Superintendan Abd Wahab Harun, yang mengesahkan kejadian berkata, suspek berusia 29 tahun itu berjaya ditahan polis pada hari sama di tempat kejadian.

Kes kedua pula berlaku di Miri. Seperti yang dilaporkan akhbar Harian Metro, Berpunca daripada kegagalan menantu menyediakan hidangan makan tengah hari, seorang bapa mati di tangan anak lelaki sendiri dalam pertengkaran yang bertukar pergaduhan di sebuah rumah panjang di Sungai Sawai, Suai di sini, kelmarin.

Bunuh bapa leteri isteri

Bunuh bapa di Miri. ANGGOTA polis mengangkat mayat mangsa untuk dibawa ke Hospital Miri.- Gambar Harian Metro

Dalam kejadian jam 7.30 malam itu, Madang Sengkala, 52, maut selepas dipercayai mengalami pendarahan dalam kepala selain beberapa kesan kecederaan di badan akibat dicekik dan dihentak kepalanya ke dinding konkrit di beranda rumah panjang berkenaan.

Kejadian dipercayai berpunca daripada anak lelakinya berusia 26 tahun yang tidak berpuas hati dengan tindakan mangsa meleteri isterinya berikutan gagal menyediakan makan tengah hari kelmarin.

Semakin hilang nilai atau sifat kemanusian pada masyarakat kita hari ini. Dimana silapnya?

Incoming search terms:

  • kes anak bunuh bapa di miri sarawak (3)
  • ANAK BUNUH BAPA DI PORT DICKSON (2)
  • ramadas di bunuh (2)
  • pembunuhan bapa Di suai (1)
  • metro hari ini 12/03/2013 (1)
  • kes mati di miri (1)
  • Kes bunuh bapa sendiri di miri (1)
  • kes bunuh bapa di rumah panjang niah (1)
  • anak bunuh bapa di suai (1)
  • kejadian anak bunuh bapa (1)

Yang Ini Juga Menarik Untuk Dibaca:

Penduduk rumah <b>panjang Sungai</b> Delok tidak tunduk dengan <b>...</b>

Posted: 06 Mar 2013 03:57 PM PST

Posted on March 7, 2013, Thursday

LUBOK ANTU: Rakyat yang tinggal di rumah panjang sekitar Sungai Delok tidak akan tunduk dengan pelbagai tawaran yang dijanjikan Parti Pekerja Sarawak (SWP) untuk meraih soko-ngan politik.

Tuai Rumah Janggong dari Pala Taong, Nanga Delok Lubok Antu yang mewakili beberapa penduduk rumah panjang sekitar Sungai Delok berkata, mereka tidak akan tunduk kepada janji SWP seperti pemberian insurans dan Tabung Pendidikan Larry sekiranya setuju me-nyokong parti itu.

Janggong berkata janji itu hanyalah satu tawaran bagi meraih sokongan politik daripada pengundi Lubok Antu menjelang Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) akan datang.

"Kami enggan menerima SWP. Begitu juga dengan beberapa rumah panjang sekitar kawasan Nanga Delok yang turut enggan menerima parti itu kerana kami orang Iban bukan 'daun terup' yang digunakan sesuka hati untuk tujuan judi politik mereka.

"Nampaknya SWP cuba memecahbelahkan perpaduan politik orang Iban, justeru saya menyeru orang Iban di kawasan Parlimen Lubok Antu berhati-hati dengan helah politik mereka ini," katanya di sini semalam.

Selain itu, Janggong men-dakwa SWP tidak mampu menjinakkan pengundi di kawasan Nanga Delok ke-rana Barisan Nasional (BN) menerusi Ahli Parlimen Lubok Antu William Nyalau Badak aktif memajukan dan membela hidup mereka selama ini.

"Ia sekali gus membukti-kan anak jati dari Lubok Antu dengan pimpinan kerajaan BN mampu memajukan penduduk di kawasan ma-sing-masing pada masa ini.

"Orang luar tidak dialu-alukan untuk menjadi wakil rakyat di sini. Ini kerana kami akan tetap menyokong Nyalau pada PRU13 nanti," katanya.

To enable your comment to be published, please refrain from vulgar language, insidious, seditious or slanderous remarks. This includes vulgar user names.

12 di sekinchan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sekinchan - Google Blog Search


PRU13: Bilik Gerakan BN <b>di Sekinchan</b> dibaling bom petrol | N9 Kini <b>...</b>

Posted: 23 Apr 2013 07:45 PM PDT

April 24, 2013 by  
Filed under Uncategorized

Sekinchan, 24 Apr : Bilik Gerakan Barisan Nasional (BN) Parit 9, Sungai Leman di sini, dibaling dipercayai bom petrol kira-kira jam 4 pagi tadi.

Kejadian itu bagaimanapun disedari oleh seorang penduduk kampung yang bertindak menghubungi Jawatankuasa Kemajuan Kampung Kerajaan Persekutuan (JKKKP)setelah melihat api mula menyambar kain rentang BN di situ.

Seorang wakil JKKKP yang datang ke tempat kejadian berjaya memadamkan kebakaran dan menyelamatkan balai raya yang berusia lebih 30 tahun itu daripada hangus.

 

BLOG SELANGOR

Copyright 2010 All Rights Reserved