ads

Isnin, 12 November 2012

12 di teluk datok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di teluk datok - Google Blog Search


Kerajaan Negeri Salur RM40,000 Menaiktaraf Peparitan Atasi Banjir

Posted: 11 Nov 2012 12:26 AM PST

SHAH ALAM, 11 NOV: Masalah kejadian banjir yang kerap melanda Kampung Jenjarum akan dapat di atasi sepenuhnya apabila Kerajaan Negeri menyalurkan peruntukan sejumlah RM40,000 bagi mengatasi masalah tersebut.

Peruntukkan yang disalurkan melalui pejabat Adun Teluk Datuk itu akan digunakan menaiktaraf dan penyelengaraan peparitan di sepanjang Jalan Kampung Jenjarum di kampung terbabit.

Menurut Adun Teluk Datuk, Philip Tan Choon Swee, walaupun kerja-kerja projek tersebut hanya dimulakan selewat-lewatnya pada bulan hadapan, tetapi tindakan awal untuk mengawal banjir dari terus berlaku telah diambil.

"Dahulu bila banjir, empat atau lima hari baru air turun, tetapi sekarang jarang berlaku sebab sebelum ini kita dah bersihkan parit-parit dan buka sekatan di parit berhampiran gerai-gerai yang terdapat di situ.

"Cuma sekarang sebab hujan terlalu lebat setiap hari dan air pula sedang pasang  menyebabkan air banjir naik, tetapi tidaklah seteruk dahulu dan ianya berlaku dua hingga tiga jam sahaja sudah surut semula, tak makan masa berhari-hari macam dahulu.

"Kalau projek naiktaraf siap nanti saya yakin masalah banjir tak berlaku lagi," kata beliau.

Selain itu Choon Swee juga meminta agar Majlis Daerah Kuala Langat (MDKL) bertemu dengan sebuah syarikat pemaju yang sedang giat menyiapkan sebuah projek perumahan berhampiran kawasan yang sering dilanda banjir itu.

"Saya dah minta Pegawai MDKL agar bertemu dengan pemaju dan arahkan mereka segera bina sistem peparitan bagi projek perumahan mereka dengan lebih sesuai dan sempurna.

"Biasanya pemaju akan bina bangunan dahulu, peparitan kemudian dan ini menjadikan air di kawasan itu mudah mengalir di kawasan kampung," katanya lagi.

12 di jeram - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di jeram - Google Blog Search


Panorama malam <b>di</b> Pantai Remis, <b>Jeram</b> | fais yusuf bun kassim

Posted: 24 Oct 2012 08:10 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]Panorama malam di Pantai Remis, Jeram. 24 oktober 2012. Posted just now by fais yusuf · fais yusuf bun kassim. Subscribe. Subscribe. RSS Feed. Add to Google Reader · View RSS Feed. Loading. Send feedback.

12 di kapar - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kapar - Google Blog Search


Kaji bina hospital <b>di Kapar</b>

Posted: 11 Nov 2012 08:46 PM PST

KLANG: Kerajaan akan mengkaji cadangan membina hospital di Kapar bagi menampung kesesakan di Hospital Tengku Ampuan Rahimah (HTAR), di sini..

Source : Harian Metro Online

12 di bangi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bangi - Google Blog Search


che&#39;pah Cute Cakes: KELAS: CREPE <b>di BANGI</b> 23/10/12

Posted: 16 Oct 2012 11:47 PM PDT

Che'pah tak makan deghoyan.... tapi dah berpinau2 mata tengok DEGHOYAN CREPE kat wall FB.....
jadi che'pah jemput Sf Kek datang ajar....sapa nak join belajar, JOM!

CRePe class : semi hands on
23/10/2012 (selasa)
(10am pagi hingga selesai )

1. Durian crepe
2. French vanilla mille crepe
3. Tiramisu crepe
4. Japanese cream puff
Yuran : rm200
Tempat : BANGI (masuk ikut komuter UKM)
PM atau sms/whatsapp che'pah 0133941722 utk booking

12 di selayang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di selayang - Google Blog Search


Fuyoooo..banyaknya bendera keadilan <b>di Selayang</b>...

Posted: 07 Nov 2012 10:48 PM PST

Perang bendera telah bermula..di selayang...dan tq kpd Feb pakatan rakyat...Semangat macam ini kita mahu teruskan sampai PRU 13

12 di kajang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kajang - Google Blog Search


al-Husseyn: Awas ada AES Haram Jadah <b>di Kajang</b> !

Posted: 12 Nov 2012 12:00 AM PST

Kerajaan negeri Selangor akan memberi tempoh selama 14 hari kepada Kementerian Pengangkutan, bermula hari ini, untuk menurunkan dua kamera sistem penguatkuasaan automatik (AES) yang dipasang di negeri itu. 
Pemasangan dua kamera tersebut di Kajang tidak mendapat kelulusan majlis perbandaran tempatan, seperti ditetapkan undang-undang katanya di sini.

12 di kelana jaya - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kelana jaya - Google Blog Search


1 MALAYSIA: Gambar Suasana "Konsert Bersih 2.0" <b>Di Kelana Jaya</b> <b>...</b>

Posted: 16 Oct 2012 06:00 PM PDT

 Itu dah cukup ramai lah tu...sampai ker beratus Ribu...
 sadis betul lah...melihat keadaan dalam stadium
 Kalau Macam ini rugi-rugi berniaga.....hampehhhhh betul



12 di sepang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sepang - Google Blog Search


Aku pengembara...: Gempak! Kejadian pukul <b>di Sepang</b> (5 gambar)

Posted: 07 Nov 2012 06:56 PM PST

Kejadian nie berlaku di salah sebuah bengkel kereta di tepi jalan sebelum menuju ke Bagan Lalang. Peristiwa nie secara kebetulan berlaku di hadapan mata Aku pengembara sendiri time tinted kereta hari tu.
Kereta yang baru di tinted. Tapi bukan kereta nie yang Aku pengembara tinted.. Gambar nie time shoot autoshow kat PJ hari tu. Kereta Aku pengembara (abang punya) gambar kat bawah tu..
Nie la kereta tu.. Tinted sebab panas kalau x tinted. Dah la kulit kita nie hitam, tambah hitam lagi kalau hari-hari kena panas.. ^_^
Ok, kita berbalik kepada topik asal. Nie gambar yang Aku pengembara 'snap' sebelum kejadian. sementara menunggu kereta siap di'tinted', lensa kamera tertarik pada seorang adik cute yang lalu depan bengkel tu. Aku pengembara cakap kat adik tu, adik boleh tolong? abang nak tangkap gambar adik, boleh tak? Tak sangka plak adik tu beri respon positif namun hajat tak kesampaian apabila dua budak lelaki menyibuk tetiba masuk nak tangkap gambar juga. Di situlah bermulanya kejadian pukul yang menggemparkan. Lihat gambar di bawah.
Woi pulang balek basikal aku!
Ni la padah kalau guna barang orang tanpa izin. Kan dah kena.. Nasib baik la abang kameraman nie tolong.. kalau x, teruk kena belasah.. hehe
Aku pengembara: Dialog diubah oleh saya sendiri mengikut cadangan dan idea gila rakan-rakan. Post kali ini hanya sekadar hiburan dikala otak semakin serabut nie.. Huh! Apa-apa pun, aku hanya buat yang terbaik untuk anda dan jangan segan tegur bila aku salah dan hulurkan tangan mu bila aku lemah.. Akhir kata, ASSALAMUALAIKUM W.T.B.

 

BLOG SELANGOR

Copyright 2010 All Rights Reserved