ads

Rabu, 17 Ogos 2011

12 di kuala kubu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kuala kubu - Google Blog Search


TMS RESOURCES: Lawatan ke ladang tanaman buah-buahan <b>di Kuala Kubu</b>

Posted: 05 Jul 2011 07:57 PM PDT

[unable to retrieve full-text content]Lawatan ke ladang tanaman buah-buahan di Kuala Kubu. Pada 24hb Jun 2011 kami telah ke Kuala Kubu untuk melawat dan melihat sendiri ladang tanaman buah - buahan. Kami membuat beberapa ujian pH tanah untuk melihat tahap ...

12 di salak tinggi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di salak tinggi - Google Blog Search


Bandar Baru <b>Salak Tinggi</b> • View topic - BUNGALOW UNTUK <b>DI</b> JUAL

Posted: 11 Aug 2011 08:20 AM PDT

BUNGALOW UNTUK DI JUAL

Postby Yusriah » 11 Aug 2011, 07:17

Saya ada bungalow untuk dijual di Salak Tinggi
Single storey. 5 bilik 6 bilik air.
Ruang Tamu dan dapur yang luas. Ruang family/TV.
Master bedroom yang luas dengan walk-in dressing room & office/library.
Berkonsepkan resort.. di dalam kawasan berpagar. (Cul de Sac)
Keluasan Tanah 7800 kp
View to appreciate

Talipon saya 0163386070 (Yusriah)

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

Bandar Baru <b>Salak Tinggi</b> • View topic - rumah sewa

Posted: 29 Jul 2011 03:33 PM PDT

Assalamualaikum,..
encik-encik dan puan-puan kejiranan BBST,.
kami ingin mencari rumah sewa di area kejiranan BBST,.
untuk kemasukan bulan mei-julai shj,.hnya 3 bulan berikutan kami praktikal mengajar di SEK.MEN.KEB.BANDAR BARU SALAK TINGGI.
kami kebuntuan krn agak sukar mencari umah sewa berdekatan sekolah,.apatah lg kami bukan org selangor.
harap encik dan puan dapat bantu kami guru2 muda ini~ :( .pertolongan semua kami dahului dgn terima kasih. -pelajar UM

email sy : erossonix@yahoo.com.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

12 di port klang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di port klang - Google Blog Search


Syafika Artika Life: makan..makan <b>di Port Klang</b> sgt...

Posted: 09 Jul 2011 07:46 AM PDT

salu ari sbtu cmni,,kitorg satu family salu jalan..
tp sb minggu ni suma penat dan ade ***** tu,,
jadi,,kitorg duk jelah rumah..
so....bila ptg2 sikit,,kitorg pun kua lah..
sb dh bosan tahap dewa kat umah..
kitorg pun pegilah makan2 di port klang..
mestilah makan seafood..nama pon port kan..^__^
" makan smpi perot penoh...xlarat nk jalan.."
tu je utk arini...lalala~
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

12 di batang kali - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di batang kali - Google Blog Search


Seminar Belia Wilayah Persekutuan <b>di Batang Kali</b>. - Perkhidmatan <b>...</b>

Posted: 27 Jul 2011 01:39 AM PDT



Ahad 24hb Julai 2011, Leeight Enterprise diarahkan membekalkan PA system bagi Seminar Belia Wilayah Persekutuan bagi acara persembahan dan sesi karaoke yang diadakan di Colo Colo Resort, Batang Kali. Terima kasih. Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

12 di bukit lanjan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bukit lanjan - Google Blog Search


Ramadhan Yang Mampan | Elizabeth Wong for <b>Bukit Lanjan</b>

Posted: 04 Aug 2011 08:12 PM PDT

Greening up Ramadhan Bazaars

Full report here in Selangor Times http://www.scribd.com/doc/61181782/Selangor-Times-July-29-31-2011-Issue-35

Kenyataan Media
3 Ogos 2011Kerajaan Negeri Melancarkan Kempen Ramadhan Yang Mampan
Demi meningkatkan kesedaran terhadap kepentingan menjaga alam sekitar, Kerajaan Negeri Selangor pada hari ini melancarkan kempen "Ramadan Yang Mampan."

Dijalankan sepanjang bulan puasa, kempen ini akan bertumpu kepada pasar-pasar Ramadan terpilih di seluruh negeri Selangor.

Ciri-ciri kempen Ramadan Yang Mampan ini termasuk pengutipan minyak masak terpakai daripada peniaga-peniaga untuk mengelakkan pembuangan tidak terkawal ke dalam sistem perparitan.

Di pasar-pasar yang terpilih ini, tong-tong kitar semula juga akan disediakan untuk memudahkan orang ramai mengamalkan budaya cinta alam sekitar  sambil membeli juadah berbuka puasa. Sebahagian dari kempen ini, orang ramai juga diingati untuk membawa bekas makanan sendiri sambil kurangkan penggunaan bahan-bahan plastik dan styrofoam.

Bagi memastikan kesedaran umum kepentingan amalan menjaga alam sekitar, pihak-pihak berkuasa tempatan juga telah memberi taklimat kepada semua peniaga-peniaga di pasar-pasar Ramadan.

Untuk pihak pengguna pula, Kerajaan Negeri akan berusaha meningkatkan kesedaran terhadap kempen Hari Tanpa Beg Plastik melalui program-program turun padang di seluruh negeri sepanjang bulan ini.

Saya ingin mengambil kesempatan ini untuk mengucapkan selamat menjalani ibadah Ramadan kepada semua umat Islam.

Seperti semua rakyat Malaysia maklum, bulan Ramadan, bulan mulia. Bulan berpuasa ini merupakan bulan tarbiyyah dan madrasah. Oleh itu, saya berharap semua umat Islam mengambil kesempatan untuk menyucikan fitrah, meningkatkan amal, memuhasabah diri dan juga menghasilkan pekerti mukmin yabg berubah akhlak, aqidah dan pemikiran 100 peratus.

Selamat berpuasa kepada semua muslimin dan muslimat.

Untuk maklumat lanjut, sila hubungi Brian Yap di pegawaikhas@gmail.com atau 0163110120

YB Elizabeth Wong

Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri Selangor


View Larger Map

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

12 di jenjarom - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di jenjarom - Google Blog Search


MTQ Creations: Berbuka Puasa <b>di Jenjarom</b>

Posted: 13 Aug 2011 10:49 PM PDT











Semalam...semua keluarga Hj Sanusi berbuka puasa di Jenjarom.Masing2 bawa potluck dari rumah...mtq bawa kari kepala ikan style mamak...nasib baik tiada menu yang sama...Alhamdullilah kami dapat mengerjakan  solat fardhu dan solat tarawih berjemaah dan secara kebetulan pula semalam adalah ulang tahun perkahwinan tuan rumah...Mohd Hair dan Salmi....semuga Allah melimpahi rahmat dan kebahagian hingga akhir hayat. Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

12 di kapar - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kapar - Google Blog Search


Close fight likely for <b>Kapar</b> in next polls | Free Malaysia Today

Posted: 16 Aug 2011 08:00 PM PDT

There is no assurance that PKR will be able to retain its Kapar seat in the 13th general election.

KAPAR: The intervention of the Malaysian Civil Liberties Movement (MCLM) in Kapar will turn the fight for the Kapar parliamentary seat into a close call.

The seat is held by PKR's S Manikavasagam. He wrested it from MIC's Komala Devi by a 12,297- vote majority in the 2008 general election.

Last month, MCLM introduced Dr Nedunchelian Vengu as the Barisan Rakyat independent candidate (BRIC) for Kapar, taking the battle for the seat to a new level.

The local-born dentist, who chose to run in Kapar, has a thriving dental practice in the constituency and has been actively involved in social work for 20 years.

Kapar is the largest constituency in the country with 125,000 voters.

Despite PKR having won the seat with a comfortable majority, there is no guarantee that the party will retain the seat in the 13th general election.

A local Umno leader, who declined to be named, told FMT that PKR would be facing a tough fight in Kapar.

"Internal problems in the division and the clash between Selangor Menteri Besar Khalid Ibrahim and Manikavasagam are a few things that might drown the PKR 'ship' in Kapar in the upcoming election," he said.

MIC could still win

He said that Nedunchelian, who is better known as Dr Nedu, is a prominent figure in Kapar, especially among the Indian community.

"We should understand that in 2008, PKR won the seat because of a major swing of the Indian community to Pakatan Rakyat after the rise of the Hindraf movement.

"This time we cannot expect the same scenario," he said.

He also said that Nedu will definitely play a major role among Indian voters.

"Although Manikavasagam had done some good stuff to the Kapar people, it is still not enough," he said, adding that the current political climate favoured parties and not candidates..

When asked about MIC's contribution in the constituency, he said that the Barisan Nasional ally was a "forgotten history".

"MIC has already lost ground in Kapar. The party is now riding on Umno shoulder," said.

He, however, believes that Kapar could return to MIC if the Malay votes swing back to BN.

He said in the 2008 general election, PKR won with a 14% vote majority, which was considered small in a constituency like Kapar.

"I believe MIC will regain the seat if 5% of the Malay votes go back to Umno and 15% of the Indian votes are clinched by MIC," he said.

No room for independents

Meanwhile, a PKR leader has denied a rumour that Manikavasagam will be replaced with a new candidate.

"He is doing a lot of good things in the constituency. So, why should the people vote against him?" asked the leader who declined to be named.

According to him, Malay voters will play a major role. Fifty percent of Kapar's constituents are Malays, followed by 36% Chinese and 14% Indian voters.

"We (PKR) are very sure that 80% of the Chinese will support Pakatan Rakyat while the Malay votes will be split into 50-50″.

However, he admitted that the Indian votes were still an unpredictable lot.

"The Indian community is not happy with the state government. It's difficult to tell. Based on this simple calculation, there is no doubt that PKR will retain this seat," he said.

When asking about Nedu, the PKR leader said peninsular Malaysians had no faith in independent candidates.

"It is too early to be talking about a third force. The people are not yet prepared to accept a third force," he added.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

12 di klang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di klang - Google Blog Search


ADUN SELAT <b>KLANG</b> santuni wanita kematian suami <b>di</b> KPG SG SIREH

Posted: 16 Jan 2005 03:15 AM PST



KPG SG SIREH
KLANG

Tidak sampai seminggu YB Dr Hjh Halimah Ali selaku ADUN Selat Klang dalam rangka program ziarah ke rumah Pak Atan yang sakit buah pinggang, beliau diberitahu PAK ATAN telah meninggal dunia.Baru minggu lepas beliau sempat bergurau dengan Pak Atan dan isterinya yang setia merawatnya.
Setiba YB ke rumah Pak Atan beliau dipeluk erat oleh isteri Allahyarham.Sayu...
Semoga roh Pak Atan dicucuri rahmatNya.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

12 di selayang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di selayang - Google Blog Search


MyIktisad: Apa Jadi Dengan Wisma Hub Halal <b>Di Selayang</b> ?

Posted: 14 Aug 2011 01:28 AM PDT

Ketika berada di Selayang pada pagi tadi penulis terpandang satu bangunan yang dulunya adalah Pasaraya Warta. Ianya telah diisytiharkan suatu ketika dahulu untuk dijadikan sebuah hub makanan halal di Kuala Lumpur. Tak silap penulis pengumumannya telah dibuat di media massa sejak zaman pentadbiran Tun Abdullah Hj Ahmad Badawi lagi.

Namun sehingga kini, setiap kali melalui kawasan berkenaan, penulis sering tertanya-tanya dengan projek berkenaan yang masih belum ada perkembangan. Bangunan berkenaan masih berkeadaan tiada berpenghuni. Sedangkan negara jiran seperti Thailand semakin aktif mengembangkan perniagaan makanan halal walaupun penduduk Islam di sana dari kaum yang mempunyai bilangan yang minoriti.

Bukan niat untuk mengcungkil keburukan mana-mana pihak dalam projek ini cuma hanya terasa tertanya-tanya. Apakah rakyat kita masih asyik suka berpolitik dan suka perkara-perkara yang rethorik semata-mata tanpa ada sebarang perlaksanaan.

@MyIktisad

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

Tazkirah Anwar <b>di</b> Madrasah Al-Ikhwan, <b>Selayang</b>, 17 Ogos ini <b>...</b>

Posted: 15 Aug 2011 08:29 AM PDT

Keadilan Cabang Batu menjemput orang ramai ke program penyerahan sumbangan dan solat tarawikh di Madrasah Al-Ikhwan, Taman Desa Bakti Selayang pada hari Rabu, 17 Ogos ini.

Antara tamu khas yang diundang ialah Ketua Umum KEADILAN Datuk Seri Anwar Ibrahim. Beliau dijadual akan menyampaikan tazkirah. Manakala program sumbangan Ramadhan akan disempurnakan oleh Ahli Parlimen Batu yang juga Naib Presiden KEADILAN, Tian Chua.

Turut hadir ialah selebriti terkenal tanahair, yang merupakan penulis lirik dan bekas juri program 'Raja Lawak', saudara Bob Lokman.

Ahli jawatankuasa penganjuran, Rozan Azen Mat Rasip dalam pemaklumannya memberitahu, penyerahan sumbangan menjelang sambutan Aidil Fitri merupakan program tahunan yang dibuat Pusat Khidmat Masyarakat Parlimen Batu.

"Orang ramai di sekitar daerah Gombak dan Sentul dialu-alukan untuk hadir," kata Rozan.

Short URL: http://www.keadilandaily.com/?p=18882

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

Kembali <b>di Selayang</b> Mulia | Jendela Hidup

Posted: 11 Jul 2011 05:24 PM PDT

4 hari di kampung tercinta, akhirnya kembali meneruskan rutin seperti biasa.


Sampai di rumah pukul 6 lebih petang semalam, bertolak jam 10 pagi, singgah di rumah saudara untuk misi kenyangkan perut dan lepak hilangkan penat lebih kurang 1 jam setengah.


Seperti biasa dan seperti orang lain juga, kalau dah balik dari bercuti memang akan banyak kain baju yang perlu dicuci , tambahan pulak saya ni pemalas orangnya, saya balik ke Terengganu minggu lepas dengan membiarkan pakaian kotor di dalam bakul.


Alasan saya untuk itu adalah saya terlalu penat untuk sepanjang petang Khamis lepas, menyiapkan kerja madam, malamnya pula berkejar ke Klinik Ansar untuk temankan Nadhirah mengambil nebulizer. Balik dari klinik, saya menyertai anak-anak dan suami melelapkan mata sebelum bergerak pulang ke kampung jam 2 pagi.


Malam tadi selepas 2 trip mesin kain, saya dan anak-anak ke Klinik Ansar lagi ( haiii kaya raya la doktor kalau ramai pesakit yang tiap hari jumpa doktor macam saya ni he he) . Sabtu ni doktor nak jumpa Nadhirah lagi..


Letih tak terkata walaupun yang memandu sepanjang pergi dan balik kampung adalah suami saya , kita yang duduk pun letih dan sakit-sakit badan jugak tau!


Hari ni dah start kerja semula...hmmmm seperti biasa, kalau tak cukup paksaan daripada diri sendiri memang tak sampai ofis rasanya..


Kalau lah dapat sambung cuti sehari lagi hari ni untuk tidur..alangkah besttnnyaaaa.


Hmm rindu pada blog sebenarnya, hutang blogwalking terlalu banyak , kena bayar ansur-ansur nampaknya...


** nota:banyak gambar sepanjang kenduri tapi semua dalam kamera adik, bercinta menunggu dia emailkan pada saya untuk siaran di blog...adooiii nanti dah basi baru dapat gambar, tak syok dah nak tayang-tayang lagi dah.. Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

12 di sungai panjang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sungai panjang - Google Blog Search


! Belog Encik Dosh: Gadis &#39;dicekik&#39; setelah mandi-manda <b>disungai</b>

Posted: 11 Aug 2011 08:14 AM PDT

Ni ada sebuah cerita seram nak bagitau. sila peluk bantal kuat2 dan pasang lagu raya kuat2 kalau takut. boleh? hahah.. kali ni aku nak crita pasal cerita kejadian aneh ketika mengambil gambar.

ni pasal gambar seorang gadis disibu sarawak sewaktu sedang bermandi manda di sungai. cuba perhatikan gmbar di bawah ni.
ada sesuatu sedang 'mencekik' leher gadis tu..nampak tak tangan berkuku panjang dalam air tu?

ni apa yang dipetik dalam Borneo Post Online,

SIBU: Penduduk di kawasan rumah panjang di Sungai Nibong, berdekatan Jambatan Sungai Nibong dekat sini gempar apabila mendapati seorang gadis remaja pengsan setelah mandi-manda di sungai terbabit, petang kelmarin.

Menurut sumber, mangsa yang berumur lingkungan belasan tahun dari rumah panjang berdekatan dikatakan merakam gambar sewaktu mandi manda sehingga muncul satu imej yang me-nyerupai tangan satu lembaga seolah-olah hendak mencekik leher mangsa.
"Setelah mengambil gambar, mangsa terus naik ke tebing dan pengsan sehingga menyebabkan rakan-rakannya yang lain terkejut dan cuba membantunya.
"Melihat mangsa gagal memberi sebarang tindak balas, salah seorang rakannya kemudian berlari ke rumah panjang berdekatan untuk meminta pertolongan," ujarnya yang enggan dikenali kepada Utusan Borneo, semalam.
Penduduk rumah panjang yang dimaklumkan jelasnya, kemudian bergegas ke tempat kejadian dan cuba memberikan pertolongan kepadanya termasuk menggunakan jampi tertentu.

Menurutnya, sedang beberapa orang penduduk rumah panjang sibuk memberi pertolongan kepadanya, salah seorang rakannya sempat mengimbas gambar yang diambil dengan menggunakan telefon bimbit dan alangkah terkejutnya dia apabila melihat objek yang menyerupai tangan 'hantu' cuba mencekik mangsa kelihatan dalam gambar itu.


"Salah satu tangan 'benda' itu terletak berdekatan dengan dagu remaja itu sementara tangan satu lagi sudah berada di tengkuk kirinya dan dilihat seolah-oleh bersedia untuk mencekik mangsa yang sedang berada di dalam sungai tersebut untuk memberikan posenya kepada rakan yang sedang mengambil gambarnya," ujar sumber itu.

Jelas sumber itu, mangsa kemudian dibawa ke rumah panjangnya dan difahamkan sudah sedar dan keadaannya tidak membimbangkan.

Bagaimanapun katanya, satu upaca-ra 'ngampun' mengikut adat lama ma-syarakat Iban akan dijalankan hari ini (semalam) di sungai tersebut bagi me-minta maaf kepada makhluk halus itu.
Bagi mengikuti perkembangan upacara terbabit semalam, Utusan Borneo tidak dibenarkan membuat liputan sama ada mengambil sebarang gambar di kawasan terbabit atas sebab-sebab tertentu bagi mengelak sebarang kejadian yang tidak diingini berlaku.
Gambar ini yang dikirimkan melalui MMS kepada telefon bimbit pemberita Utusan Borneo menimbulkan keanehan apabila tangan makhluk terbabit sungguh ketara dilihat jika ia diperhatikan betul-betul.
Percaya atau tidak, ia terpulang kepada individu itu sendiri tetapi gambar ini menimbulkan misteri dan ia benar-benar berlaku di kawasan tersebut.

Sungai Nibong yang terletak kira-kira 30 meter dari pusat bandar ini dan terletak di Jalan Nibong-Tada.

Kejadian itu berlaku tidak jauh dari jambatan Sungai Nibong yang terletak di jalan terbabit.

Utusan Borneo turut diberitahu bahawa jalan raya di situ, sama ada sebelum dan selepas Jambatan Sungai Nibong itu merupakan satu tempat yang 'sangat keras'.

Menurut penduduk di situ, jalan terbabit sudah banyak mengorbankan nyawa manusia yang terlibat dalam kecelakaan jalan raya.

Kata mereka, setiap kemalangan yang berlaku di situ pasti akan meragut nyawa dan jarang yang selamat apabila ditimpa kemalangan di jalan terbabit.

Ada antara mereka menyatakan bahawa banyak pengguna jalan raya yang melalui jambatan terbabit kerap diganggu oleh makhluk halus terutama pada waktu malam.

Hah macam2 kan? Nasib baik ni bulan puasa so takde hantu. Eh betol ke statement aku tuh? hahaa.. takdelaa...sebenarnya makhluk2 halus ni terdiri daripada jin yang berupa sedemikian.yang dikurung itu adalah syaitan. syaitan juga adalah makhluk jin tetapi tak semua jin itu syaitan. tiada istilah hantu sebenarnya dalam Al-Quran tapi Jin memang benar2 disebut. Jadi sekiranya berlaku kita mohon pada Allah agar dijauhi dari gangguan2 'makhluk' ni. amalkan Surah Al-Mulk dan ambil Wudhuk sebelum tidur insyaallah akan dijauhi.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

Wisata Buaya Raksasa <b>Di Sungai</b> Adelaide, <b>Panjang</b> 5,4 meter dan <b>...</b>

Posted: 13 Jul 2011 02:08 AM PDT

Wisata Buaya Raksasa Di Sungai Adelaide, Panjang 5,4 meter dan Bobot 2 ton - Di perairan sungai Adelaide, terdapat seekor buaya raksasa. Bukannya tidak ditakuti, namun ketakutan warga kepada buaya besar tersebut justru menjadi daya tarik tersendiri bagi para warga yang ketakutan tapi juga penasaran untuk dapat melihat secara dekat bagaimana bentuk buaya tersebut.

Para wisatawan rela mengeluarkan kocek untuk menyewa perahu dan dan dapat merasakan sensasi menegangkan ketika buaya raksasa tersebut datang menghampiri perahu sewaan.

Salah satu wisatawan yang tertarik dan telah merasakan sensasi berada di dekat buaya raksasa tersebut adalah Bridgeford Katrina. Katrina yang adalah seorang fotografer itu pun tak luput membidik buaya raksasa sepanjang 5,4 meter dan berbobot 2 ton tersebut yang seketika muncul dari dalam air karena tertarik dengan pancingan sang pemandu wisata yang menggantungkan daging kangguru dengan menggunakan tiang. Karena posturnya yang sangat besar, buaya tersebut dinamakan Brutus.

"Dia memiliki adrenalin yang tinggi," ujar Katrina. "Dia datang begitu dekat dan hampir kita yang ada di perahu dapat menyentuhnya."

Sebagaimana dilansir Dailymail, Rabu (13/7/2011), keberadaan Brutus telah menjadi buah bibir di sekitar wilayah Darwin, Australia. Brutus yang kehilangan kaki depannya tersebut diyakini akibat berkelahi dengan hiu di muara sungai. Kisah tersebut jua lah yang membuat masyarakat semakin penasaran untuk melihat langsung buaya rakasa tersebut.

"Ketika buaya itu mengeluarkan dirinya dari dalam air, semua berteriak seru," ujar Katrina.

Wisata kapal pesiar untuk menyaksikan lompatan buaya tersebut merupakan daya tarik wisata utama di wilayah selatan Australia yang menarik banyak perhatian masyarakat di kawasan utara Australia.

Ribuan 'monster' hidup di perairan sekitar wilayah Darwin, Australia Selatan. sehingga pemerintah daerah memperingatkan orang-orang yang ada di kawasan wisata tersebut untuk tidak berenang atau mencuci kendaraan mereka di dalam air.

Mereka juga diberitahu untuk tidak berkemah di dekat sungai karena buaya menjelajah hingga beberapa mil pedalaman.

Jika anda suka berita Wisata Buaya Raksasa Di Sungai Adelaide, Panjang 5,4 meter dan Bobot 2 ton, silahkan klik tombol suka !
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

12 di bandar sunway - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bandar sunway - Google Blog Search


topman c | Make Money Online,Submit Articles Free

Posted: 17 Aug 2011 03:35 AM PDT

Posted on August 17, 2011 |

>> topman c Click here! <<


to main content (accesskey c)
to main content (accesskey c)
Mens New In online from Topman. Our range of fashionable Mens New In is available to buy at low online prices from Topman.com.
TOPMAN trademark was established in 1969. The logo shows a man with strong … Copyright (c) 1998-2011 Topman Co., Ltd. All Rights Reserved.
Topman – C/o Sunway Pyramid Sdn Bhd,Lot 1.25-26 Ground Floor, 3 Jalan Pjs 11/15, Bandar Sunway, 46150 Petaling Jaya, Malaysia, 00 603 7492 2439
TOPMAN is located in Miki-City – the oldest city in Japan.The Japanese started … Copyright (c) 1998-2011 Topman Co., Ltd. All Rights Reserved.
: Shopping Fashion Men's Clothing Men's Clothing. 478 Broadway (between … Topman Review from Ron C.
06, 2010 · Super Mario Galaxy 2: World 5 – Space Storm Galaxy – C'mere, Topman (with post commentary) In this video we head ??¦
Topman – C/o Sunway Pyramid Sdn Bhd, Lot 1.25 Ground Floor, Jalan Pjs 11/15, Bandar Sunway, 46150 Petaling Jaya, Malaysia 60374922435 Malaysia
Topman – C/o Sunway Pyramid Sdn Bhd, Lot 1.25 Ground Floor, Jalan Pjs 11/15, Bandar Sunway, 46150 Petaling Jaya, Malaysia 60374922435 Malaysia
Topman – C/o Sunway Pyramid Sdn Bhd, Lot 1.25 Ground Floor, Jalan Pjs 11/15, Bandar Sunway, 46150 Petaling Jaya, Malaysia 60374922435 Malaysia
a NWOT Topman Checked Long-sleeved Shirt for men. Size XS. Clothing – Singapore
: £55; Official Site: Topman.c; Release Date: Autumn 2009; 80 The AskMen Take. Topman??™s gray satin shawl waistcoat is constructed of polyester and ??¦
25, 2011 · Style trick: want to try the shorts over trousers look? (clearly you are a risk taker:/) to minimize the effect, choose shorts that match the tone of your .
Topman has 185 stores in its native Britain and is located in over sixty cities … C: D: E: F: G: H: I: J: K: L: M: N: O: P: Q: R: S: T: U: V: W: X: Y: Z
Topman – Welcome to the official TOPMAN Facebook page! Keep up to date with the latest … Jérôme Li C'est formidable~
Topman – C/o Sunway Pyramid Sdn Bhd, Lot 1.25 Ground Floor, Jalan Pjs 11/15, Bandar Sunway, 46150 Petaling Jaya, Malaysia 60374922435 Malaysia
23, 2011 · Space Storm Galaxy – Mission 3 C'mere, Topman Just as you were asked to find a Goomba in the Boulder Bowl Galaxy ("C??¦
Reviews of Topman "Ok, I agree that the quality of the merchandise found at Topman … All Reviews. Topman Review from Mary C.
, April 2, 2009, New York City: Supermodel Kate Moss along with … SMG 2 – Space Storm Galaxy – C'mere, Topman
???Dust Bowl??™, Topman LTD presents their new Summer 2011 Collection. … C-Stylez:
to main content key 'C'] Jump to primary navigation key 'N'] … Topman Topman is the leader on the high street for young men's fashion. It ??¦
reviews Topman's carrot jeans. … C lick here to follow AskMen Fashion on Twitter. We??™re always looking across the pond for fast-fashion cues.
Topman men's overcoats and trenchcoats at ShopStyle. Shop popular stores to find Topman … Tmd Burgundy Metallic Trench C
Topman – Welcome to the official TOPMAN Facebook page! Keep up to date with the latest … Jérôme Li C'est formidable~
Topman Long-sleeve Printed C Shirt . Long sleeve black c shirt with print detail and chest pocket .
: Jeff Thomas/Image Capture Topshop / Topman 478 Broadway New York, NY 10013 .topshop.com Today was a happy day, I was invited to
Topman Aaa Cream Knitted Tee-shirt … Topman Tmd Burgundy Metallic Trench C
TOPMAN Spring/Summer 2011 Collection … TOPMAN gives their take on casual workwear, mixing both durable fabrics with rich fabrics and patterns.
, Topman have diligently crusaded on and is finally beginning to translate the … 1 minutes from Topman Once the flagship store for cheap and shabby clothing chain C .
Topman – Welcome to the official TOPMAN Facebook page! Keep up to date with the latest … Jérôme Li C'est formidable~
Topman US coupons & coupon codes, the best place to save your money. Topman.com discount deals, promo code & free shipping offers at DealzFirst.com.
Topman women's plus sizes at ShopStyle. Shop popular stores to find Topman women's plus … Artspiration #41: Your Choice ??" Painting by Dace Gaile "She deer" 100×90 o/c ??¦
Visited Starting Planets; Topman Tower Planet; Enemies Topmini; Spiky Topmen; Spring Topmen; Thwomps; Amps; Sentry Beams; Water Shooters; C'mere, Topman
Topman 23:23 Black Zipper Skinny Jox Sweat pants with loose upper fit and skinny lower leg fit with chunky zip details/draw c waist.
: Ray-Ban, Sperry, Fred Perry, Levis, F C U K, Topman
zip through harrington with c collar as part of the Topman Design Collection. 100% Cotton. >>
.J. Topman, oil on canvas of bearded man. Victorian frame. Signed lower left, H.J. Topman. 20th century. Born in Amsterdam 1907, studied at the Academy of ??¦
for Topman Selfridges C/o Selfridges 400 Oxford Street West End W1A 1AB Telephone: Tel: 02073183857 Topman in Selfridges Store Opening Times:
retailer. TopMan Merchants is an online retailer and fulfillment company specializing in the development and operation of boutique online retail stores.
Topman Builder's Inc in Palm Desert, CA is a private company categorized under Masonry Contractors. Current estimates show this company has an annual revenue ??¦
Bundchen shot by Mario Testino for Vanity Fair Magazine More Images After the click.
/Accessories for sale in Malaysia: topman … Kemeja Jenas Western Topman RM 40 (c) Sabah
No. 1 fashion blog for all of the latest news from Topman. See videos, news … been fortunate enough to provide you this competition in collaboration with C.A.L .
pals, I've been on a fruitless search for a (faux)leather jacket in a small enough size to fit me for quite some time. I really don't have the funds to splurge on a.
Topman 23:23 Blue Hoop Jox Sweat pants with loose upper fit and skinny lower leg fit with belt hoop details/draw c waistband
results found: MENS BLUE SURF LOGO T-SHIRT NEW SIZE MEDIUM TOPMAN · TOPMAN TEXTURED BASEBALL CAMEL CARDIGAN size XXS, M, XL · BNWT VINTAGE TOPMAN ??¦
Topman // 108 look matches … Míceal C.j o'kane. 324 HYPE HYPE 324
by TOPMAN ADMIN on 15/07/2011 at 09:52 AM in _COMPETITION, _LATEST NEWS, _LONDON … been fortunate enough to provide you this competition in collaboration with C??¦
's a first look at Topman's upcoming collection for Fall/Winter 2011. … the tweed blazer and parka thats it, but you could probably get those from A.P.C .

Related Posts

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

FELT CRAFT WORKSHOP BERSAMA SUS <b>DI BANDAR SUNWAY</b>!!!

Posted: 30 Mar 2011 07:35 AM PDT

Salam n Hye sem0.. SUS akan turun ke Bandar Sunway pd 21 MAY 2011 utk mengadakan felt craft workshop.. Waktu pd pukul 3-6 ptg.. Kpd yg berminat boleh la mendaftar dgn menghantar email kpd lvbeii604@gmail.com atau utk info lanjut boleh ke The Handmade Movement..


  1. Peserta akan didedahkan dengan jenis felt yg ada di pasaran serta kegunaan setiap jenis felt.
  2. Peserta akan diperkenalkan dgn jenis peralatan dan jenis benang yg sesuai dengan jenis jahitan dan aplikasinya pd felt.
  3. Peserta akan diajar 4 jenis jahitan dan cara menjahit dgn betul :
  • Jahitan blanket stitch/insang pari.
  • Jahitan backstitch.
  • Jahitan  sembat.
  • Jahitan jelujur.
    4.   Peserta juga akan diajar cara-cara utk membuat dan melukis pattern pada felt.
    5.   Design yg akan diajar :
  • Keychain love
  • Hair clip bunga
  • Brooch burung hantu
Alamat lokasi workshop :  
Bfree. 12A-3, Jalan PJS 8/11,  
Dataran Mentari, Bandar Sunway,  

*KLIK GAMBAR UTK PETA LOKASI YG LEBIH BESAR..

Date : 21 May 2011 (SATURDAY)
Time : 3pm - 6pm
Class Language : Malay & English
Class Fee/ person : RM120 (inclusive of materials)
Class Deposit : RM50 (this fee is non refundable in the case of absentee)
Maximum Participants Capacity : 4 - 12 person
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

12 di meru - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di meru - Google Blog Search


Ada 20 Kasus Pembalakan Liar <b>di Meru</b> Betiri - AntaraNews.com

Posted: 14 Jun 2011 10:29 AM PDT

Ilustrasi Pembalakan Liar (www.greenpeace.org)

Berita Terkait

Jember (ANTARA News)- Sebanyak 20 kasus pembalakan liar terjadi di kawasan Taman Nasional Meru Betiri (TNMB) yang berada di Kabupaten Jember dan Banyuwangi, Jawa Timur, selama lima bulan terakhir (Januari-Mei) 2011.

Kepala Polisi Hutan (Polhut) TNMB, Musafa, Selasa, mengatakan sebanyak 20 kasus pembalakan liar tersebut, hanya empat kasus yang diproses oleh petugas TNMB dan aparat kepolisian.

"Sebanyak 16 kasus pembalakan liar lainnya hanya temuan petugas dan tidak ada tersangkanya. Petugas hanya menemukan bekas kayu hutan yang sudah ditebang dan sejumlah gelondongan kayu di pinggir hutan," tuturnya di kantor TNMB Jember.

Ia menjelaskan kasus penebangan kayu secara ilegal terbanyak berada di kawasan Seksi Pengelolaan Taman Nasional (SPTN) Wilayah II Ambulu yang luasnya mencapai 28.370 hektare (ha).

"Kawasan SPTN Wilayah II meliputi Desa Sanenrejo, Andongrejo, Wonoasri dan Bandealit. Jumlah petugas yang memantau wilayah itu sangat terbatas, sehingga pembalakan liar masih saja terjadi di kawasan TNMB," paparnya.

Musafa mengemukakan jenis kayu yang paling banyak ditebang oleh pelaku biasanya jenis kayu sapen, kemuning dan garu karena kayu tersebut mudah dijual untuk kebutuhan rumah seperti untuk pintu dan jendela.

Selain pembalakan liar, lanjut dia, selama lima bulan terakhir juga terjadi perburuan satwa liar sebanyak dua kasus, perambahan hutan sebanyak satu kasus, dan gangguan hutan di kawasan konservasi sebanyak empat kasus.

"Kemampuan petugas polhut sebanyak 33 orang untuk mengawasi kawasan konservasi Meru Betiri seluas 58 ribu ha tidak seimbang, namun petugas akan mempersempit ruang gerak pelaku pembalakan liar," katanya menjelaskan.

Menurut dia, jumlah pembalakan liar tahun 2010 sebanyak 43 kasus, tahun 2009 sebanyak 58 kasus, dan tahun 2008 sebanyak 65 kasus, sehingga ada kecenderungan kasus pembalakan liar di kawasan Meru Betiri menurun.

"Mudah-mudahan kasus pembalakan liar tahun ini menurun dengan kerja keras yang dilakukan petugas polhut dalam mengawasi pelaku ilegal logging," katanya.
(KR-MSW*F002)

Editor: Aditia Maruli

COPYRIGHT © 2011

Ikuti berita terkini di handphone anda di m.antaranews.com

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

12 di kajang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kajang - Google Blog Search


Dr Shafie Abu Bakar: Adun <b>Bangi</b> Interview Pemohon-Pemohon <b>...</b>

Posted: 08 Aug 2011 04:28 PM PDT

Pejabat Daerah Hulu Langat, 08 Ramadhan = 08 Ogos (Isnin):

Selama 30 tahun penduduk di Kg. Pinggiran Taman Desa Seroja, Jalan Reko mendiami kampong tersebut. Setiap kali pilihanraya tiba, mereka dijanjikan untuk diberi pemilikan tanah di tapak rumah yang mereka bina. Mereka diklasifikasikan sebagai setinggan dan tidak mendapat sebarang kemudahan. Kawasan berkenaan pula sering banjir bila berlaku hujan lebat, kerana terletaknya di Pinggiran Sungai Langat.

Selepas Kerajaan Pakatan Rakyat menang di negeri Selangor, Adun Bangi didekati pemimpin masyarakat setempat seperti oleh Encik Nathan a/l Marianandan dan kawan-kawan bagi memohon pemilikan tanah yang mereka dan keluarga mereka tinggal sejak 30 tahun yang lepas, Adun turun melawat Kg. Pinggiran Taman Desa Seroja dan bertemu penduduk dan bersetuju menyenaraikan nama-nama penduduk di kampong berkenaan. Lawatan kedua dibuat dan pertemuan diadakan di Pejabat En. Nathan di Kampong berkenaan. Berikutnya permohonan pemilikan tanah dibuat kepada Pejabat Tanah Hulu Langat dengan sokongan Adun Bangi untuk dipertimbangkan oleh Kerajaan Negeri.

Al-Hamdulillah atas keprihatinan Kerajaan Pakatan Negeri Selangor pada pagi ini 36 orang dari penduduk di Kg. Pinggiran Taman Desa Seroja dipanggil untuk diinterview di Pejabat Daerah Hulu Langat mulai dari jam 9.30 pagi. Daripada 36 orang pemohon 24 orang daripada mereka adalah berketurunan India dan 12 daripada mereka adalah berketurunan Cina.

Interview dilakukan oleh Adun Bangi Dr. Shafie Abu Bakar bersama dengan Encik Mohd Rashidi Bin Ruslan Penolong Pegawai Daerah (Tanah). Oleh kerana mereka telah menduduki sejak sekian lama di atas tanah yang dipohon, interview lebih bersifat kenal pasti pemohon yang menduduki tanah yang dipohon dan mempasti tidak ada konflik di kalangan keluarga, terutama anak-anak yang dipersetujui menjadi pemohon, jika ibu bapa mereka bersetuju, termasuk anak-anak yang lain. Terdapat juga beberapa adik beradik yang mendirikan rumah berdekatan antara satu sama lain, semua mereka juga dipanggil.

Ada aspek-aspek yang lucu berlaku di dalam interview yang mentertawakan kami yang merupakan sebagai hiburan bagi kami, kerana berada begitu lama menginterviewkan mereka. Kami dibantu oleh 2 pembantu dari segi memanggil mereka yang interview dan menyediakan bahan-bahan dan catatan. Ada dari kalangan pemohon yang sudah lanjut usia dan tidak begitu faham berbahasa Melayu, maka diminta anak yang mengiringi masuk sama ketika diinterview

Apa yang menarik oleh Adun, sejak awal berhubung dengan masyarakat setempat di Pinggiran Taman Desa Seroja ini bahawa masyarakat multi rasial yang terdiri dari kalangan masyarakat India dan Cina ini hidup dalam keadaan aman. Mereka sebenarnya adalah dari golongan miskin dan kebanyakan mereka adalah sebagai boroh. Ada yang datang bukan saja berpakaian sebagai boroh, tetapi berseluar carik yang menandakan kemiskinan pemohon. Tidak ramai daripada mereka yang meningkat dari status sosial. Hanya sebahagian dari anak-anak telah berpindah, bukan kerana kaya, tetapi lebih kerana ruang di Kg. Pinggiran Taman Desa Seroja telah sempit. Walau bagaimana sebahagian besar terus tinggal di situ meneruskan kehidupan yang diwarisi dari orang tua generasi lalu.

Adalah diharapkan dengan pemberimilikan kelak infra-struktur dapat disediakan dengan lebih baik.Kawasan mereka sebenarnya termasuk kawasan pekan, tepi jalan dari Kajang ke UKM, di Jalan Reko, tapi sedikit ke dalam. Bila penduduk mendapat pemilikan tanah mereka tidak lagi ragu-ragu dari segi pemilikan dan boleh usaha untuk membaiki rumah kediaman dengan lebih baik, kerana tanah sudah dimiliki. Diharap Kg. Pinggiran Taman Desa Sentosa menjadi lebih maju dan penduduk lebih aman dan makmur.

Sekian.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
 

BLOG SELANGOR

Copyright 2010 All Rights Reserved