ads

Sabtu, 30 Jun 2012

12 di teluk datok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di teluk datok - Google Blog Search


LAMAN BLOG PERGERAKAN PEMUDA UMNO CAWANGAN <b>TELOK</b>

Posted: 13 Jun 2012 07:54 AM PDT


20 akaun: Desakan agar Anwar disiasat

Posted: 12 Jun 2012 08:26 PM PDT

BANTING - Sebanyak 30 pertubuhan bukan kerajaan (NGO) di Kuala Langat membuat laporan polis berhubung dakwaan pemilikan 20 akaun induk membabitkan aset, saham dan wang bernilai RM3 bilion oleh Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

NGO terbabit termasuklah Pertubuhan Pribumi Perkasa (Perkasa) Kuala Langat, Persatuan India Muslim, Belia Orang asli Pulau Carey, Asal Bukan Anwar Ibrahim (ABAI), Belia 4B Kuala Langat, Waris Malaya, Pemuda Umno Kuala Langat.

Laporan dibuat wakil setiap NGO itu di Ibu Pejabat Polis Daerah Kuala Langat.

Sebelum membuat laporan polis itu, 30 ahli NGO berkenaan mengadakan perhimpunan aman 30 minit di hadapan Pejabat Ahli Parlimen Kuala Langat.

Perhimpunan itu diadakan bagi mendesak Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Polis Diraja Malaysia (PDRM), Kementerian Dalam Negeri (KDN) dan Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN) mengambil tindakan segera menyiasat bagi memastikan pendedahan itu benar atau dimanipulasi pihak tertentu.

Ketua Pemuda Umno Bahagian Kuala Langat, Zurihan Yusop berkata, belia mewakili NGO mendesak suruhanjaya ditubuhkan untuk menyiasat wujudnya 20 akaun individu dikawal Datuk Seri Anwar Ibrahim membabitkan aset saham wang RM3 bilion berdasarkan akuan bersumpahnya.

Menurutnya, SPRM tidak harus berdiam diri dalam hal ini dan siasatan perlu dibuat supaya keyakinan rakyat terhadap suruhanjaya bebas itu tidak terhakis.

"Pihak berkuasa perlu segera menyiasat sama ada akaun tersebut melibatkan wang negara dan rakyat.

"Isu ini memerlukan penyelesaian kerana jika dibiarkan ia boleh mendatangkan kemudaratan pada negara sekali gus menyalahi undang–undang," katanya.

Di SEREMBAN, 10 wakil NGO termasuk Kawasan Rukun Tetangga (KRT) sekitar Seremban membuat laporan sama di Ibu Pejabat Polis (IPD) Seremban semalam.

Antara NGO berkenaan ialah Gerakan Memartabatkan Pejuang Negara Malaysia (GMPN), Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) Negeri Sembilan, Parti Progresif Penduduk (PPP) Negeri Sembilan, Belia Dewan Undangan Negeri (Dun) Ampangan, Belia Dun Senawang.

Turut membuat laporan, wakil Pemuda Umno Bahagian Seremban, Umno Cawangan Temiang, Parti Progresif Penduduk (PPP) negeri dan KRT Taman Rasah Jaya.

Sementara itu di BERA, 10 laporan polis dibuat. Antara NGO terlibat ialah Warisan Anak Pahang Sejati (Waps), Pekida, Rela, Persatuan Bekas Tentera Malaysia (PBTM) Bandar Bera dan individu yang mewakili peneroka serta masyarakat Orang Asli.

Pegawai Perhubungan Awam Waps Bera, Rosli Mohamad berkata, menerusi laporan itu juga, mereka mendesak SPRM siasat segera demi menegakkan keadilan dan keluhuran undang-undang.

Anwar didakwa memiliki 20 akaun induk membabitkan aset, saham dan wang bernilai RM3 bilion seperti terkandung dalam akuan berkanun bekas Penolong Gabenor Bank Negara, Datuk Abdul Murad Khalid.

12 di kuala selangor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kuala selangor - Google Blog Search


70000 orang <b>di Kuala Selangor</b> – NOH OMAR Pengsan « PAS <b>...</b>

Posted: 27 Mar 2012 09:20 AM PDT

Lebih 70,000 kehadiran dicatatkan sepanjang dua hari program Karnival Terima Kasih Rakyat di Stadium Kuala Selangor di sini yang berakhir semalam.

Paling ramai dicatat malam tadi pada majlis ceramah rapat rakyat dengan anggaran 20,000 orang yang hadir terdiri dari pelbagai kaum.

Mereka hadir bagi mendengar ceramah yang menampilkan tokoh pimpinan Pakatan Rakyat iaitu Presiden PAS Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang, Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim, Penasihat DAP Lim Kit Siang dan Menteri Besar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

Ceramah malam tadi bagaimanapun dilihat sedikit berbeza dari biasa. Bukan kerana diselangi persembahan kebudayaan dan nyanyian koir sebelum setiap penceramah mengambil pentas, tetapi mood yang dibawa penceramah.

Abdul Hadi yang tidak berapa sihat mengambil giliran pertama berucap malam tadi.

Biarpun sekajap, hanya berucap sekitar 15 minit, tapi beliau sering mendapat sorakan tidak putus-putus dari hadirin setiap kali menyentuh perkara yang menjelaskan perbezaan ketara antara Pakatan Rakyat dan BN.

Antara yang disentuh termasuk soal perkauman dalam BN berbanding Pakatan yang lunak dan menigiktiraf kepelbagaian kaum di negara ini.

Dihujung ceramahnya juga, presiden PAS itu sempat mengusik hadirin dengan lawak selambanya yang kononnya bercakap dalam nada seorang perdana menteri.

Noh Omar yang mendapat berita mengenai jumlah kehadiran itu, dikatakan demam panas dan terus tidur dilayan isteri kedua. Hehe. Cemas abang Noh kita, Mahunya tidak, kalau 70k kehadiran ini dijadikan sandaran – jawabnya hayat politik Noh akan berakhir dalam masa yang terdekat.

Ramai jemaah yang hadir mengatakan mereka gembira dengan senario politik semasa. BN tak kuat sangat. PR menunjukkan prestasi baik. Ini semua perkara positif untuk rakyat. Persaingan politik begini amat sihat dan menguntungkan rakyat secara keseluruhannya.

Noh Omar ada hantar pasukan pengacau. Bayar murah. Tapi suruh kacau 70k orang. Sudahnya – cari sakit sendiri. Ini semua kerja bodoh. Padan dengan muka.

Boleh pula hari ini Mat Taib 'Mike Tyson' kata BN boleh menang. Mat Taib ni dah nyanyuk ke?

12 di salak tinggi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di salak tinggi - Google Blog Search


Bandar Baru <b>Salak Tinggi</b> • View topic - Nilai semasa rumah <b>di</b> <b>...</b>

Posted: 25 Feb 2012 12:00 AM PST

marjisaim wrote:
rumours bertiup kencang MAS will declared as bankrupcy so that all old agreement and contract will terminated automatically..
.....ehh .. ini akan berlaku lagi hari ini dlm sejarah ke ... macam PERWAJA tu ... adad juag yg jadi kaya.... dah out of topis ni..

Saya puan ada satu rumah di Tmn Mawar ... masih belum ada pembeli walaupun dan beberapa orag melihat nya ,

Saya ada sahabat nak beli rumah area sepang. Tolong bagi no kontek mana2 rumah yang untuk dijual.
0136648623

Mencari Rumah sewa <b>di Salak Tinggi</b> - SalakTinggi.Com

Posted: 05 Mar 2012 08:13 AM PST

Salam,

Saya jana, 24 tahun, dan sedang mencari sebuah rumah/apartment untuk disewa di kawasan Salak Tinggi mahupun yang berdekatan.
Saya bekerja di Cyberjaya dan sering ke Putrajaya. Sesiapa yang mempunyai maklumat mengenai rumah sewa di kwasan ini, harap dapat hubungi saya. :cry:
Thanks! 0129272951

12 di tanjung karang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di tanjung karang - Google Blog Search


Rumah disewa <b>di Tanjung Karang</b> Timur, Bandar Lampung « Solo <b>...</b>

Posted: 22 Jun 2012 04:52 PM PDT

RumahRaja.com adalah Situs Jual Beli Properti di Solo. Cari Rumah, Rumah Baru, Ruko, Tanah, Gudang, Apartemen dan Properti Lainnya di Sini www.rumahraja.com

Situs.co - News Aggregator

Cara mudah baca berita terupdate dari berbagai situs berita ternama di Indonesia tanpa harus membuka banyak alamat situs berita.

Ikuti

12 di jeram - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di jeram - Google Blog Search


My Cute Little Diary: Makan-makan <b>di Jeram</b>

Posted: 05 Jun 2012 01:26 AM PDT


Gi jalan2 cari makan seafood
ngan girlfriends kat Jeram.

Time ni dalam kul 6.
Air tgh surut,
tapi dah nak pasang.

Makan kat Restoran Aroma Ikan Bakar.
Tempat paling femes
and sedap katanya.

Sesi memilih oleh Nani dan Anis

Bakal dimasukkan dalam perut jap lagi :)

Duk dekat ngan laut.
Konon menikmati keindahan alam
tapi seyes panas.. takde angin
berkuap2 jua la dok dlm ni haha

Ketam masak kunyit

Ikan siakap 3 rasa

Udang goreng tepung

Ketam masak cili

Udang masak cili dan butter prawn

Sesi melantak.
Semua org makan dah tak ingat dunia.

Orang lain semua dah stop makan.
Tinggal Anis je yg tgh korek pipi ikan hihi

Tima kasih pada Pn.Nani
sbb dia la tokei yg blanje kami semua makan.
Kenyang sangat weh.
Dah macam ular sawa rasanya.
Kalau ada bantal mmg lama dah ku landing.

Masakannya semua sedap2 belaka.
Nak nak masak cilikan..
Sangat puas hati.
yang pasti leh datang lagi.
Dah kenyang baru ingat anak2 dan laki :p
Pasni ni mau ajak Zaf kesana plak.

12 di dengkil - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di dengkil - Google Blog Search


.::D&#39;Alia Gallery::.: Kenduri Kawin <b>Di</b> Jenderam Hilir, <b>Dengkil</b>

Posted: 24 Jun 2012 05:21 AM PDT

Assalamualaikum wbt...

Hari ni aku berkesempatan pergi ke majlis perkahwinan adik kepada bekas rakan sekerjaku, Ain di Kampung Orang Asli Jenderam Hilir, Dengkil. Ini kali kedua aku sampai ke kampung tu. Kali pertama aku sampai ke kampung tu pada tahun lepas, korang boleh baca cerita tu kat sini.

Kawan aku ni, walaupun tergolong dalam golongan orang asli, tapi rupa dia cantik.. Kurus.. tinggi.. memang cantik.. Ini kerana walaupun mereka berketurunan asli, tapi bapa mereka adalah keturunan pakistan yang telah lama menetap di Malaysia.

Meh layan gambar yang aku sempat ambil kat sana tadi..







 

 



Balik dari majlis, aku ngan linie terus melencong ke Jalan Tunku Abdul Rahman, KL... apalagi.. cari tudung la... hehehehehe...

12 di klang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di klang - Google Blog Search


Makang <b>di Klang</b> - CERITA-ANGAHPIKAH

Posted: 27 Jun 2012 06:38 AM PDT

Minggu ni dua kali pergi Klang..  Dan dua-dua kali jugak pergi makan dekat kedai uncle Lim aku.  Aku ada janji nak bagi tau pasal kedai makan Cina Muslim di Klang dulu kan (sini)?  So aku tunaikan janji nak bagi nama kedai tu. Restoran Lamani Lim. 
Aku tak tangkap pulak gambar kedai ni.  Tapi suatu hari nanti aku nak tangkap gambar tokey kedai ni.  Kalau boleh time dia serve bos aku.  Tokey kedai ni suka betul serve bos aku.  Padahal orang lain pekerja dia yang serve.  Ini tidak adil!  Satu lagi bukti ketidakadilan berlaku adalah tokey kedai tu dari jauh lagi dah senyum kalau tengok bos aku.  Cuba senyum kat aku.  Sah-sah setiap minggu aku pergi makan sana.  Wakaka.

Menu baru yang aku try adalah sup campur dan nasi ayam sambal.  Sup campur memang sedap.  Isi banyak, sambal pedas.  Owh, hilang kerinduan nak makan sup.  Baru ingat nak suruh mak masak bihun sup balik nanti.  Ehem ehem.  Mak, okey tak?  Hahaha.

Nasi ayam sambal ni kena tukar nama baru.  Nasi ayam cili.  Aku tak tau berapa batang cili dia letak.  Nasib tak pedas sangat.  Kalau tak memang tak termakan nasi ni.  Sedap dia boleh tahan.  Harga only RM4.00 tunaaaiiii.

Banyak lagi menu aku nak try.  Kena paksa orang bawa aku pergi Klang selalu la pasni.  Tapi jange risau, aku kasi update selalu tempat makang best-best okey!

p/s:  Tengah list menu untuk mak masak hujung minggu ni.  Anak oh anak.

12 di sungai panjang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sungai panjang - Google Blog Search


UDANG GALAH: TRIP ULANGAN DBKL KE <b>SUNGAI PANJANG</b>

Posted: 13 Jun 2012 04:43 AM PDT

bro lan pitong dan ahli kelab jenggo DBKL memburu jenggo di sungai panjang untuk kali kedua


Dari kiri ke kanan....bro Adib Sa'aer, bro Halim, bro Azmi, bro Bahtiar, bro Nazim dan fotographer Lan Pitong.



 Hasil 6 org penjenggo dr kiri atas bro Azmi yg punya, bro lan pitong yg punya, bro bahtiar yg punya, bro halim yg punya, bro Adib Sa'aer yg punya dan bro nazim yg punya.
 Ini hasil nya Chip....ini sy ajer tak termasuk rakan2 lain.....fikir2kan lah sendiri yer smpi tak cukup umpan naik awal kul 5ptg.  Bro Adib Sa'aer tunjuk taring........  Bersama bro Adib Sa'aer menjenggo di Sg.Panjang Selangor.

12 di sekinchan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sekinchan - Google Blog Search


Nabil, Angah &#39;berentap&#39; <b>di Sekinchan</b> - Portal berita Negeri Sembilan

Posted: 25 Jun 2012 09:05 PM PDT

NABIL pilih Sepanyol, Angah pilih Portugal. Pilihan dua Raja Lawak itu bakal menarik perhatian ramai kerana mereka akan 'bertembung' di Laman Pengantin, Restoran Sekinchan Ikan Bakar Setiawangsa sempena perlawanan separuh akhir Euro 2012, Khamis ini.

PENONTON menyaksikan perlawanan suku akhir Perancis bertemu Sepanyol di Sekinchan Ikan Bakar, Setiawangsa, kelmarin.

PENONTON menyaksikan perlawanan suku akhir Perancis bertemu Sepanyol di Sekinchan Ikan Bakar, Setiawangsa, kelmarin.

Mereka akan bersorak menyokong pasukan pilihan masing-masing bersama peminat yang hadir menonton siaran langsung kejohanan berprestij itu di skrin gergasi sempena program Euro Mania Berita Harian.

Dewan Laman Pengantin bersebelahan Restoran Sekinchan Ikan Bakar itu mampu memuatkan lebih 500 orang dan peminat diminta datang awal sambil menikmati makanan dan minuman percuma sebelum dan sepanjang tempoh siaran langsung perlawanan.

Sempena perlawanan itu, Angah cukup yakin, bintang Portugal, Cristiano Ronaldo akan menyinar dan mampu membawa pasukannya melangkah ke final dengan kemenangan 2-1. Nabil pula optimis, bintang Chelsea, Fernando Torres mencapai kemuncak prestasi dalam perlawanan itu dengan meramalkan skuad juara bertahan Sepanyol akan menang 1-0.

Program menyaksikan siaran langsung Euro 2012 itu diadakan percuma kepada peminat bola sepak bahkan, mereka juga boleh menikmati baucar diskaun Tesco bernilai RM5,000 untuk empat siaran langsung Euro 2012.

Sepanjang tempoh empat pusingan siaran langsung itu, penonton yang hadir juga diberikan hadiah cenderahati, baju-t serta kupon diskaun 20 peratus untuk menikmati makanan di mana-mana 17 cawangan Restoran Sekinchan Ikan Bakar di sekitar Lembah Klang yang sah laku sehingga 31 Julai ini.

12 di balakong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di balakong - Google Blog Search


Rangka manusia ditemui dalam tong bersimen <b>di Balakong</b>

Posted: 29 Jun 2012 05:33 AM PDT

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
mamakpaperv

Posting Freak


Posts: 9,014
Joined: Nov 2010
Reputation: 0
Female

Thanks: 0
Given 54 thank(s) in 51 post(s)

Rangka manusia ditemui dalam tong bersimen di Balakong
Rangka manusia ditemui dalam tong bersimen di Balakong

KAJANG: Seorang pengendali jengkaut yang sedang membersihkan kawasan hutan di Kampung Baru Balakong dekat sini, hari ini terkejut apabila mendapati tong drum bersimen yang dikautnya mengandungi rangka manusia.

Dalam kejadian kira-kira pukul 11.30 pagi itu, pekerja lelaki berkenaan bertindak memecahkan tong drum bersimen sepenuhnya itu sebelum mendapati terdapat kandungan simen lagi di dalamnya.

Ketua Polis Daerah Kajang ACP Abdul Rashid Abdul Wahab berkata lelaki itu kemudian memecahkan simen di dalam tong itu sebelum menemui rangka manusia lengkap berpakaian yang diikat dengan kabel elektrik.

"Berikutan itu, lelaki tersebut terus melaporkan kepada majikannya berhubung penemuan rangka itu," katanya kepada pemberita di tempat kejadian di sini.


Abdul Rashid berkata tiada identiti ditemui pada rangka itu dan siasatan awal polis menemui kesan tetakan pada lehernya.


"Kita percaya mangsa dibunuh setahun lepas," katanya.

Beliau berkata rangka manusia itu dibawa ke Hospital Serdang bagi tujuan mengenal pasti identitinya.

Kes itu disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana membunuh. - BERNAMA

http://www.hmetro.com.my/articles/Rangka...g/Article/

Yesterday 08:33 PM




Forum Jump:


User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)
Online Users
There are currently 23 online users.
» 0 Member(s) | 23 Guest(s)


12 di shah alam - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di shah alam - Google Blog Search


PENDAKWAH KRISTUS DAH BERGERAK <b>DI SHAH ALAM</b> ?

Posted: 23 Jun 2012 12:37 AM PDT


1.Warga Barat, philipine, Jepun.
2.Jumlah sekitar 14 orang.
3.Pergi ke rumah-rumah di seksyen 23 ( Rumah Org India dan Cina )
4.Tindakan semakin exposed sempena pilihanraya umum 13 yang makin hampir
5.Bergerak keluar selepas perbuatan mereka tidak disenangi penduduk.
6.Penyokong pas hanya berdiam diri.
8.sekitar jam 10.00 pagi hingga 11.20pg, 23hb Jun 2012

12 di petaling jaya - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di petaling jaya - Google Blog Search


Temuduga Terbuka <b>Di</b> Pusat JobsMalaysia <b>Kelana Jaya</b>

Posted: 26 Jun 2012 06:56 PM PDT

Temuduga Terbuka Di  Pusat JobsMalaysia Kelana Jaya
Pusat JobsMalaysia Kelana Jaya
28 Jun 2012 (Khamis) & 10 Julai 2012 (Selasa)
10:00 pagi – 3:00 petang
Majikan :       Packet One Networks (Malaysia) Sdn Bhd
Alamat :        Packet Hub, 159, Jalan Templer, 46050 Petaling Jaya, Selangor
Pegawai:       On Han Loi
Jawatan 1:                     Eksekutif Pemasaran
Status Kekosongan :        Kontrak
Bilangan Kekosongan :      20
Negeri :                         Selangor
Tarikh Tutup :                 10 Ogos 2012
Gaji Ditawarkan :             RM 1800.00
Kelayakan Diperlukan :      SPM
Jawatan 2:                     Jurujual
Status Kekosongan :        6 - 12 bulan
Bilangan Kekosongan :      45
Negeri :                         Selangor
Tarikh Tutup :                 12 Ogos 2012
Gaji Ditawarkan :             RM 1300.00
Kelayakan Diperlukan :      STPM/ Sijil (Any)
Jawatan 3:                     Pembantu Perkhidmatan Pelanggan
Status Kekosongan :        Kontrak
Bilangan Kekosongan :      5
Negeri :                         Selangor
Tarikh Tutup :                 18 Ogos 2012
Gaji Ditawarkan :             RM 1800.00
Kelayakan Diperlukan :      SPM

12 di sepang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sepang - Google Blog Search


Video Ibu Dera Anak <b>di Sepang</b>

Posted: 09 May 2012 01:00 AM PDT

Panas di laman sosial atas penyebaran video "Ibu dera anak di Sepang". Saya yakin Ibu terbabit mempunyai masalah keluarga iaitu masalah bersama suami mungkin dan anak menjadi mangsa. Sedih dengan sikap ibu seperti ini. Kerana suami anak menjadi mangsa. ;(

Video Ibu Dera Anak di Sepang

12 di subang jaya - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di subang jaya - Google Blog Search


CERAMAH ANWAR <b>DI SUBANG JAYA</b> - ANWAR YAKIN PR TAWAN <b>...</b>

Posted: 10 May 2012 11:51 AM PDT

Walaupun dikatakan hasil tinjauan Pusat Kajian Demokrasi dan Pilihan Raya Universiti Malaysia (UMCEDEL) mengatakan 49% rakyat menyokong BN dalam PRU13 akan datang,namun hasil tinjauan itu tidak boleh diambil kira sebagai satu keputusan yang menentukan keputusan Pilihanraya Umum ke 13 nanti..
Ini kerana hasil tinjauan tersebut  hanya melibatkan tinjauan terhadap seramai 2,282 responden sahaja..
tinjauan yang dilakukan oleh Universiti malaysia itu dilakukan diantara 31 March hingga 15 April 2012 lalu..

Anwar didalam ceramah beliau di Komplek Sukan 3K di SS13,Subang Jaya malam tadi..

Seperti sebelum ini,beliau kekal yakin Pakatan Rakyat akan menawan Putrajaya pada PRU 13 nanti...
Ini berikutan gelombang kebangkitan yang ditunjukkan rakyat termasuklah juga kebangkitan rakyat di Sabah dan Sarawak pada masakini yang selama ini merupakan "kubu" kuat yang menyumbangkan banyak kerusi parlimen kepada BN..
"buatlah pilihanraya bila pun...
bagilah kepada (peneroka) felda RM15,000.. RM500 pada orang kampung.. RM100 (pada) pelajar..
RM200 (pada) Mahasiswa... it's time to say goodbye.."
Di dalam ceramahnya juga,Anwar turut menyentuh isu Bersih 3.0..
beliau menerangkan kenapa rakyat turun beramai-ramai semasa Bersih 3.0..
Menurut Anwar,perhimpunan Bersih diadakan kerana menuntut pilihanraya yang bersih dan adil..
"isunya apa..? Isunya penipuan pilihanraya.. setelah setengah abad merdeka kita  merintih,menjerit minta fair and free elections.." tambah beliau lagi...
Berikut sedikit gambar Ceramah di Komplek 3K Subang Jaya...

Setelah BN merompak harta rakyat dan kekayaan negara bagi kepentingan dan keuntungan kroni mereka selama 55 tahun ini...
maka sudah sampailah masanya rakyat menghentikan segala penyelewengan ini...
segalanya akan berubah dalam PRU13 nanti...

Jumaat, 29 Jun 2012

12 di kuala kubu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kuala kubu - Google Blog Search


Ada Apa Di Hulu Selangor???: Ada Apa <b>Di Kuala Kubu</b> Bharu

Posted: 11 Jun 2012 02:05 AM PDT


Kuala Kubu Bharu yang pada mulanya dikenali sebagai Kuala Kubu diletakkan di dalam Pentadbiran Residen-Residen British yang pertama iaitu Presiden Frank Swettenham, diikuti oleh J.P Rodger dan Edward Maxwell. Pada masa itu, Kuala Kubu menjadi pintu masuk ke Negeri Pahang. Oleh kerana banjir besar yang melanda, pihak British telah memindahkan pusat pentadbiran mereka ke Kuala Kubu Bharu pada 6 Mei 1931. Pada tahun 1975, tertubuhnya Majlis Daerah Hulu Selangor yang dipertanggungjawabkan untuk mentadbir dan membuat perubahan di dalam kawasan jagaannya terutama Kuala Kubu Bharu. Banyak perubahan dan pengubahsuaian telah dilakukan dari semasa ke semasa untuk keselesaan dan kemudahan penduduk. Pekan Kuala Kubu Bharu yang dahulunya sunyi kini bertukar corak menjadi pekan yang ceria, bersih dan indah dnegan landskap yang menyejukkan mata memandang. Pada tanggal 15 Januari 1994, Pejabat Pentadbiran Majlis Daerah Hulu Selangor yang dahulunya terletak di bekas Pasar Lama di dalam pekan Kuala Kubu Bharu juga telah bertukar ke kawasan yang lebih luas dan selesa. Pejabat tersebut yang bertempat di Jalan Bukit Kerajaan telah dirasmikan oleh Y.A.B Tan Sri Haji Muhammad bin Haji Muhd. Taib, Menteri Besar Selangor pada ketika itu. Terdapat tempat-tempat yang menarik seperti Pendakian Bukit Kutu, Sungai Chiliing Pertak, Sungai Ampang Pecah dan lain-lain lagi. Terlalu banyak sejarah yang ada di Kuala Kubu Bharu ini yang kini telah dikenali sebagai "Bandar Taman".
  • Restoran Fazlina Maju
  • Restoran Kek dan Roti
  • Gerai Nasi Lemak 1 Malaysia
  • Farhan Grill
  • Kedai Makan Mee Rebus Kuala Kubu Bharu
  • Hotel-hotel bajet
  • Rest House, Padang Golf
  • Rest House Mukmin
Tempat Untuk Membeli-belah :
  • 99 Mart
  • Pasar Raya Everlasting
  • Kedai-kedai di Pekan Kuala Kubu Bharu
  • Tadika
  • SK Kuala Kubu Bharu
  • SK Kuala Kubu Bharu 1
  • SK Kuala Kubu Bharu 2
  • SK Ampang Pecah
  • SMK Dato' Haji Kamaruddin
  • SMK Kuala Kubu Bharu
  • SMK Ampang Pecah
  • SAMT Kuala Kubu Bharu
  • SJK Cina Kuala Kubu Bharu
  • SJK Tamil Kuala Kubu Bharu
  • Darul Quran
  • Taman Rekreasi Millenium
  • Sungai Chiling Pertak
  • Kawasan Empangan Air Pertak
  • Sungai Ampang Pecah
  • Perpustakaan Awam Kuala Kubu Bharu

Kedai Mee Rebus Kuala Kubu Bharu

12 di port klang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di port klang - Google Blog Search


3D/2N VIRGO SINGAPORE MALACCA <b>PORT KLANG</b> CRUISING

Posted: 12 Jun 2012 02:58 AM PDT


Nikmatilah liburan Anda dengan cruise dimana segala kebutuhan Anda sudah tersedia, mulai dari makan sampai belanja. Semua dapat Anda temukan di cruise, di lengkapi juga berbagai fasilitas olahraga dan hiburan yang akan membuat liburan Anda menjadi tak terlupakan.

ITINERARIES

Day 1 : Singapore
Selamat datang di Singapore, bagi Anda yang menggunakan penerbangan pagi atau siang hari dapat berkeliling Singapore sebelum pergi berlayar menggunakan kapal Star Virgo. Kapal Star Virgo bersandar di Harbour Front Singapore, Anda baru dapat melakukan check-in pada pukul 20.00 dan paling lambat Anda dapat naik ke kapal pada pukul 22.00. Kapal Star Virgo akan berangkat untuk berlayar pada pukul 23.59. Anda dapat beristirahat di cabin untuk menyiapkan stamina Anda untuk beraktivitas esok harinya.
Day 2 : Malacca - Port Klang
Setelah menikmati sarapan pagi Anda dapat bersantai di cabin atau melihat pemandangan dari atas kapal sambil menghirup udara segar atau bagi Anda yang menyukai olahraga dapat pergi ke fitness center/gym atau dapat juga berenang di kolam renang yang telah di sediakan sambil menunggu kapal merapat di Malacca. Kapal Star Virgo akan tiba diMalacca pada pukul 07.00, di kota Malacca ini Anda dapat mengunjungi kuil tradisional Cina dan kota tua yang ramai, dimana pengrajin dan pedagang antik menawarkan dagangan mereka. Di karenakan waktu yang terbatas di kota Malacca maka Anda di sarankan tetap berada di kapal saja, karena kapal akan segera berlayar kembali pada pukul 09.00 untuk melanjutkan perjalanan ke Port Klang (Kuala Lumpur).

Tiba di Port Klang (Kuala Lumpur)
Jam 14.00 kapal Star Virgo merapat di Port Klang. Setelah selesai menikmati santap siang Anda, Anda dapat memulai petualangan Anda di Kuala Lumpur dengan mengikuti tour yang telah di sediakan di Tour Desk, atau dapat berjalan sendiri menikmati keunikan kota di Kuala Lumpur yang selalu ramai di kunjungi. Anda dapat memulai perjalanan Anda untuk mengunjungi Menara Kembar tertinggi di dunia (Petronas Twins Tower),Menara KL, atau bagi Anda yang suka berbelanja dapat pergi ke area Bukit Bintangataupun Petaling Street. Bagi Anda penggemar coklat dapat juga berbelanja di Cocoa Boutique atau dapat menikmati kuliner khas Kuala Lumpur. Kapal Star Virgo akan berlayar meninggalkan Kuala Lumpur pada pukul 23.59.

Day 3 : Singapore
Sambil menikmati perjalanan Anda kembali menuju Singapore, Anda dapat mengisi waktu dengan berbelanja di shopping center yang telah di sediakan, atau menikmati fasilitas olahraga, membaca buku di perpustakaan & dapat juga memanjakan diri di salon setelah lelah menjelajahi kota-kota di hari-hari sebelumnya. Anda akan tiba di Harbour Front Singapore kembali pada pukul 13.00 dengan menyisakan pengalaman cruise yang sangat menyenangkan dan tak akan terlupakan yang dapat Anda bagi dengan saudara ataupun teman. Bagi Anda yang ingin punya lebih banyak waktu untuk menikmati keindahan Singapore, Anda dapat bermalam di Singapore. Anda dapat menghabiskan waktu dengan berbelanja di Orchard atau Bugis Street atau dapat juga mengunjungi Resort World Sentosa yang memiliki berbagai tempat hiburan yang dapat anda nikmati bersama teman, keluarga ataupun pasangan.

INCLUSIONS

  • 2 nights accomodation at Cruise Cabin
  • Full board meals (breakfast, lunch, dinner) at Mediterranean Buffet & Terrace Restaurant, The Pavillion Restaurant and Bella Vista Restaurant
  • Dining credit per cabin SGD 110 per cabin on food and beverages (applicable for cabin BC, BB, BA, AD, AC, AB, AA)
note: cabin CA, CB, CC, CD, DA, DB, DC,DD are Twin Deb (No Double Bed)

EXCLUSIONS

  • Passenger Handling Charges SGD 60/person
  • Fuel Surcharge SGD 18/person
  • Air ticket and Airport tax
  • Optional tour and Personal expenses
  • Special price for Early Booking (60 days / 45 days before departure)
CRUISE DETAIL
Ship Name : Superstar Virgo
Package : 3D/2N Virgo Singapore Malacca Port Klang Cruising (Special 2012 Promo)
Price : IDR 3.773.000/orang
Duration :  : 2 malam
Minimum Pax :  : 2 orang
Departure : Jun 27, 2012 | Jul 11, 2012 | Jul 25, 2012 | Aug 08, 2012 | Aug 22, 2012 | Sep 05, 2012 | Sep 19, 2012 | Oct 03, 2012 | Oct 10, 2012 | Oct 17, 2012 | Oct 24, 2012 | Oct 31, 2012 | Nov 07, 2012 | Nov 14, 2012 | Nov 21, 2012 | Nov 28, 2012 | Dec 05, 2012 | Dec 12, 2012 | Dec 19, 2012 | Dec 26, 2012 | Jan 02, 2013 | Jan 09, 2013 | Jan 16, 2013 | Jan 23, 2013 | Jan 30, 2013 | Feb 06, 2013 | Feb 13, 2013 | Feb 20, 2013 | Feb 27, 2013 | Mar 06, 2013 | Mar 13, 2013 | Mar 20, 2013 | Mar 27, 2013
 

BLOG SELANGOR

Copyright 2010 All Rights Reserved