ads

Rabu, 8 Februari 2012

12 di semenyih - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di semenyih - Google Blog Search


RUMAH TERES 2 TINGKAT - CORNER LOT <b>DI SEMENYIH</b> INDAH <b>...</b>

Posted: 17 Jan 2012 05:54 PM PST

FREEHOLD
INDIVIDU TITLE
4R + 1 STORE 3B
... LAKASI TAMAN SEMENYIH INDAH
KELUASAN TANAH 3350 SQFT
RUMAH TELAH DIRENOVATE DENGAN KOS RM50K

1 KM KE EXIT TOL LEKAS
500 METER JE KE PEKAN SEMENYIH
BYK KEMUDAHAN SEPERTI ECONSAVE, THE STORE, TESCO, BANK, PEJABAT POS, PENGANGKUTAN AWAM.

DEVELOPER : TABUNG HAJI
HARGA RM400K ( BULEH NEGO TERUS MENGENAI HARGA DENGAN OWNER)

JIKA BERMINAT SILA HUBUNGI SY UNTUK ARRANGEMENT PERGI LIHAT RUMAH.

12 di bukit raja - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bukit raja - Google Blog Search


Masjid Bandar <b>Bukit Raja</b>: OBJEKTIF FORUM PERDANA EHWAL <b>...</b>

Posted: 26 Jan 2012 08:09 PM PST

BANDAR BUKIT RAJA 21.01.2012 (SABTU)- Satu majlis ilmu Forum Perdana Ehwal Islam yang julungkalinya diadakan di kawasan terbuka di Presint Zapin di sini telah berjaya menarik lebih 200 orang hadirin yang kebanyakkan penduduk sekitar BBR dan Kampung Batu Belah meskipun ramai penduduk tempatan yang pulang ke kampung sempena cuti perayaan Tahun Baru Cina.
Pujian diberikan kepada ketiga-tiga ustaz yang mengendalikan majlis itu dengan jayanya iaitu;
1. Ustaz Wan Sohor Bani Leman (Ahli Panel 1)
2. Ustaz Roslan Mohamad (Ahli Panel 2)
3. Ustaz Imran Khayat (Moderator)
Ketiga-tiga ustaz ini telah hadir ke lokasi forum seawal jam 8.00 malam lagi tatkala kebanyakan penduduk di sini masih lagi bersiap-siap di rumah.
Tepat jam 8.20 malam, majlis dimulakan dan dibuka dengan ucapan pengerusi majlis (Ustaz Fahim Jamil) sebelum diserahkan kepada moderator. Ternyata kehadiran Ustaz Wan Sohor dan Ustaz Roslan memberi impak yang tersendiri yang mana memang mempunyai peminat yang ramai di sini. Ini terbukti dengan jumlah kehadiran di luar jangkaan dan kutipan pada malam tersebut diperolehi sebanyak RM 5739.20 wang tunai dan seutas rantai emas yang belum diketahui nilainya.
Terima kasih juga buat semua para sukarelawan baik dari aspek persiapan dan penyediaan jamuan. Jasa dan sumbangan anda semua amat dihargai dan semoga Allah SWT merahmati kita semua.
Tahniah dan terima kasih juga kepada semua penyumbang kutipan. Hanya Allah SWT yang berhak membalas keikhlasan sumbangan anda.
Majlis telah ditutup pada jam 11.30 malam dengan penduduk mengambil kesempatan bergambar dengan ahli panel yang disayangi.

www.lanunbikerz.com Website Value and Details

Posted: 13 Oct 2006 12:00 AM PDT

The Data in OnlineNIC's WHOIS database is provided by OnlineNIC
for information purposes, and to assist persons in obtaining
information about or related to a domain name registration record.
OnlineNIC does not guarantee its accuracy. By starting a WHOIS
query, you agree that you will use this Data only for lawful
purposes and that, under no circumstances will you use this Data
to:
(1)allow, enable, or otherwise support the transmission of mass
unsolicited,commercial advertising or solicitations via e-mail(spam).
(2)enable high volume,automated, electronic processes that apply
to OnlineNIC Inc.(or its systems).

OnlineNIC reserves the right to modify these terms at any time.
By starting this query, you agree to abide by this policy.

Registrant:
Lennie Atikah Ahmad domreg@mesrahosting.net +603.33413082 +603.33421082
Multi System Resources And Network Sdn Bhd
P.O. Box 2122, Bukit Raja Business Centre,
Shah Alam,Selangor, 40804

Domain Name:lanunbikerz.com
Record last updated at 2011-03-08 05:56:12
Record created on 10/13/2006
Record expired on 10/13/2012

Domain servers in listed order:
ns1.mesradns.net ns2.mesradns.net

Administrator:
name:(Zainul Halim Zainon)
Email:(domreg@mesrahosting.net) tel-- +603.33413082
fax:(+603.33421082)
Multi System Resources And Network Sdn Bhd
P.O. Box 2122, Bukit Raja Business Centre,
Shah Alam
Selangor,

zipcode:40804

Technical Contactor:
name:(Zainul Halim Zainon)
Email:(domreg@mesrahosting.net) tel-- +603.33413082
fax:(+603.33421082)
Multi System Resources And Network Sdn Bhd
P.O. Box 2122, Bukit Raja Business Centre,
Shah Alam
Selangor,

zipcode:40804

Billing Contactor:
name:(Zainul Halim Zainon)
Email:(domreg@mesrahosting.net) tel-- +603.33413082
fax:(+603.33421082)
Multi System Resources And Network Sdn Bhd
P.O. Box 2122, Bukit Raja Business Centre,
Shah Alam
Selangor,

zipcode:40804

Registration Service Provider:
name: Mesra.net Sdn. Bhd.
tel: +6.057733333
fax: +6.057733334
web:http://www.mesrahosting.net

Add your own comment:

di negeri selangor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri selangor - Google Blog Search


Kembara Mujahidالله أكبر: الطيرhutan <b>di negeri selangor</b> pada 21 <b>...</b>

Posted: 14 Jan 2012 10:33 PM PST

[unable to retrieve full-text content]محمد سيف الدين يدرس العلم في الجمعة الزرعة الملاذ · السباب في الجمعة الزراعة الملاذ · استاذ في الغبة · الطيرhutan di negeri selangor pada 21 tahun lalu · ALISA IRDINA SAIFUDDIN · ALISA IRDINA SAIFUDDIN · ALISA IRDINA ...

12 di jeram - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di jeram - Google Blog Search


..MisH LolLyPurp..: Menyelam <b>di Jeram</b> Toi

Posted: 08 Feb 2012 06:48 AM PST

Assalamualaikum w.b.t para pembaca belog pepel yang mana tuannya malas nak update. Haha. kalau la blog ni boleh berkulat, tentunya dah lama dia berkulat. Fuhhh..akhirnya hari ni tersingkap jua kerajinan ku untuk menaip.
                                     
Terus ke cerita utama. Haha. cuti hujung minggu hari tu serius Mish kebizian kegileran. Cuti dengan berjimba-jimba. Orang lain semua bizi duk berovertime. Buat pitis. Tapi kat tempat Mish apa kejadahnya farmasi nak berovertime kan. Klinik kecik aje. So, disebabkan Simpang Pelangai tu sangat lah dekat ngan Negeri Sembilan, maka kami geng satu rumah bercadang untuk menimba pengalaman mandi kat Jeram Toi. 
Dah beberapa kali rancang. tapi Allah tak mengizinkan. Ada je halangan. Akhirnya sampai jua kami ke sana.

Perjalanan kami hari tu memakan masa lebih kurang 45 minit la. Not bad kot. Tak sempat nak rasa kebas montot. Tut tut dah sampai. Haha. mula-mula sampai tu kelam kabut jugak lah, sebab tak jumpa waterfall nya. Nahh. Kecek omputiss doh. Haha. dengar je bunyi. Tapi airnya tak de. Tapi berkat usaha niat suci, jumpa la jugakk. Haha. mood? Haruslah gembira!
Ini gambar pengunjung bertuah kat sana yang berjaya kami ambil. Haha. padahal terang-terang muka jelita ai kat sana kan. Mereka adalah rakan sekereta gua pada hari tu. dan pengumuman, kami belum kahwin. Haha. lagi sorang duk ambil gambar kami. Siapa suh dia ambil gambar kan kan? Kan dah rugi..tak leh masuk blog pepel nih. Haha.

Okeh, korang anggap je Mish dah tepek gambar kami mandi manda dengan seronoknya kerana gambar real nya agak tak sopan untuk dimasukkan. Lepas mandi satu round, kami naik ke darat untuk menikmati makanan tengah hari. Kalau main air memang cepat lapar. Semua lauk ni buat sendiri okeh. Tak de beli-beli kedai. Tapi ternyata la bukan Mish yang masak. Haha.
Nahh. Korang nak tengok sangat tempat kami mandi kan. Tu diaa. Kami mandi betul-betul bawah air yang jatuh tu. sakit giler badan. Tapi best! Sebab macam gintell je. lenguh badan sebab jatuh katil semalam pun hilang beb. Kat port kami ni tak de orang langsung. Kalau kat bawah tu penuh ngan jantan. Nak mandi sekali pun terasa kegelian. Haha. tettt….
Ini antara kaki yang hanyut yang berjaya Mish kejar dan snap gambar. Haha. kaki sape la ni. putih berkilat sebab sejuk. Tulang-tulang semua haus sebab kesejukan menggigit tulang temulang. Auww!
Pape hal pun, Jeram Toi memang best. Hehe. Tapi sayangnya, tak boleh nak berenang sangat. Sebab baru nak menyelam sikit, dah tercium pasir. Adehh. Setakat nak berendam cam badak kat Africa tu boley la.
Lepas ni nak gi terjah air terjun kat lain pulak. Next destination maybe Air Terjun Chamang kat Bentong.hua hua hua. Jom jom sape nak ikut mai sini eh. Haha. ADIOS!

12 di paya jaras - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di paya jaras - Google Blog Search


Jalan-Jalan Berziarah

Posted: 28 Jan 2012 04:05 AM PST

Pagi tadi Mr Tehr dan keluarga selamat tiba di rumah setelah tiga hari jalan-jalan berziarah ke beberapa tempat di pinggir ibu kota. Kami tiba di rumah adik ipar Mr Tehr di Paya Jaras pada pagi Khamis, rehat sekejap dan petangnya ke Selayang, menziarahi kakak Mr Tehr yang kurang sihat. Terserempak pula dengan abang Mr Tehr yang tinggal tidak jauh dari rumah kakak.

pergi ke bengkel menukar tayar
servis kenderaan kenalah bayar
lama di kampung mahulah keluar
jalan berziarah dan bersiar-siar

Malamnya kami bergerak ke Keramat, ke rumah seorang lagi kakak Mr Teh dan kami makan malam di sana. Selepas makan, kami gerak lagi, kali ini hala ke Cheras. Mr Tehr ada 3 orang kakak di Cheras tapi kami sempat singgah berziarah seorang sahaja. Pulang dari Cheras kami pungut langsat [sesat] sekitar Universiti Malaya, Bangsar dan Petaling Jaya. :D [Tak guna punya GPS]

cahayanya indah sang matahari
tujuannya rumah masih jauh lagi
di genting sempah sarapan pagi
makan nasi lemak minum air kopi

Malam itu kami bermalam di Paya Jaras. Selepas solat Jumaat dan makan tengahari, kami berziarah pula ke rumah abang Mr Tehr di Sungai Buaya. Lewat petang kami bergerak pulang melalui Serendah dan Batang Kali. Sempat la tengok kereta kabel naik Genting. Kali pertama Mr Tehr menggunakan laluan ini. Walau pun berliku tetapi jalan adalah baik.

darilah timur hendak ke selatan
satu keluarga sebuah kenderaan
tak cukup tidur terlebih makan
moga selamat dalam perjalanan

Tiba di Kuala Krai, mata dah mengantuk pula. Kerana tidak mahu memandu dalam keadaan mengantuk, Mr Tehr cari tempat sesuai, matikan kenderaan di tepi jalan dan layan mata. Anak-anak dan isteri memang dah lama layan mimpi. Hampir subuh Mr tehr terjaga. :D Selepas solat Subuh, kami sambung perjalanan lagi. Tu pasal la sampai di rumah bila matahari dah keluar senyum. Alhamdulillah.

Post Berkaitan:

  1. Jalan-Jalan Di Pasar Satok
  2. Gambar Sepanjang Jalan Sibu Kuching
  3. Makan Di Dalam Bas
  4. Batu Kawa, Kuching
  5. Jalan Pulang

12 di bandar sunway - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bandar sunway - Google Blog Search


perlukan pinjaman??? kunjungi kami <b>di BANDAR SUNWAY</b> & hbgi <b>...</b>

Posted: 16 Jan 2012 12:24 AM PST

Nama: AIN
Email: spgroup_80@yahoo.com
Website: www.pinjamanwang.weebly.com
Tajuk: perlukan pinjaman??? kunjungi kami di BANDAR SUNWAY & hbgi ain 03-56339963/012-2044931
Iklan: Pinjaman peribadi MUDAH/CEPAT/ SEGERA TUNAI/ PROSES HANYA 45 MINIT!!! - Anda BLACKLIST???CTOS??CCRIS???
atau masih dibebani dengan masalah hutang di syarikat pinjaman yang lain??? Layak memohon!!! kami sedia membantu Anda -

MENGAPA MEMILIH KAMI??
• Pemberian wang yang terus
• Tanpa penjamin& tiada cagaran
• Pinjaman di luluskan dalam 45 minit
• Tiada pembayaran upfrond
• Maklumat peminjam di rahsiakan

HANYA UNTUK BUMIPUTRA SAHAJA!!!
• Yang bekerja &menetap di kl/selangor
• Bukan badan berUNIFORM (polis,bomba,tentera)

Anda hanya perlu sediakan:-
1) 3 bulan slip gaji terbaru
2) 3 bulan penyata bank yang terkini
3) Penyata EPF (Sekiranya ada)
4) Utiliti Bil Electrik yang terkini
5) Surat pengesahan jawatan / EA
Gaji dibayar oleh majikan melalui online pay (auto pay/auto credit)

KAMI BUKAN AH LONG/CETI HARAM TETAPI PEMBERI PINJAMAN WANG BERLESEN YANG SAH DAN DILULUSKAN OLEH KEMENTERIAN KERAJAAN TEMPATAN DI BAWAH AKTA PEMBERI PINJAMAN 1951.

Kami amat mengalu-alukan kedatangan anda!!!!
SUPER PAY CAPITAL SDN BHD
No 17-3 jln pjs 11/28b, Sunway Metro
46150 Petaling Jaya Selangor

UNTUK KETERANGAN LANJUT HUBUNGI
AIN: 012-2044931 / 03-56339963
atau e-mail kepada: (((((((((spgroup_80@yahoo.com ))))))))) sertakan no phone untuk di hubungi atau layari laman web www.pinjamanwang.weebly.com
Ip Pengirim: 175.143.56.178

12 di balakong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di balakong - Google Blog Search


RG2011 IKLAN : RUMAH UNTUK DISEWA <b>DI BALAKONG</b>

Posted: 16 Nov 2011 06:54 PM PST

Salam untuk semua,

 

Sesiapa yang mencari rumah untuk disewa di Taman Impian Ehsan, Balakong (Apartment Rakyat) RM300.00 sebulan , boleh menghubungi saya di No. Tel: 012-6654507.

 

Salam

     

 

 

 

 

 

 


Gold Heart Swan: Facial percuma <b>di Balakong</b>

Posted: 19 Dec 2011 08:20 PM PST

Malam tadi saya berpeluang berkongsi apa itu Mary Kay dengan seorang tenaga pengajar spa Islami. Dia wanita yang menarik sekali serta sangat berilmu dan berpengalaman dalam dunia kecantikan kuku, waxing dan sebagainya.

Ketika saya berkongsi cara bagaimana memberi layanan facial kepada diri sendiri, saya juga sempat belajar benda baru. Terutamanya ketika mengurut bahagian hidung. Kita sebaiknya mengurut hidung ke atas juga, sama seperti seluruh bahagian muka.

Ketika saya berkongsi cara mengurut bahagian muka, baru dia tersedar wajah sendiri pun perlu diurut sebagaimana mengurut wajah orang lain.

Saya gembira sekali kerana kami berpeluang bertukar-tukar ilmu jadi masing-masing dapat mengaplikasikannya demi faedah bersama.

Seperti biasa, saya menggunakan Mary Kay sebagai landasan menyampaikan dan berkongsi ilmu. Semoga Allah merahmati karier saya sebagai perunding kecantikan bebas.

Jawatan Kosong administrative assistant <b>di</b> Majlis Perbandaran <b>...</b>

Posted: 14 Oct 2011 12:25 AM PDT

Closing date 21 Oktober 2011

Permohonan adalah dipelawa daripada warganegara malaysia (keutamaan kepada warganegara selangor) berumur tidak kurang dari 18 tahun dalam iklan:

1.administrative assistant

Complete advertisement relating this post

Jawatan kosong di MPKJ

Borang permohonan jawatan

Incoming search terms:

  • jawatan kosong di kajang 2012
  • kerja kosong kajang 2012
  • jawatan kosong admin 2012
  • jawatan kosong kajang 2012
  • kerja kosong di balakong
  • jawatan kosong admin assistant 2012
  • kerja kosong di balakong 2012
  • jawatan kosong di balakong 2012
  • majlis perbandaran kajang jawatan kosong 2012
  • jawatan kosong mpkj 2012

12 di sungai burong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sungai burong - Google Blog Search


Sokongan Kaum Cina Penting Untuk <b>...</b> - PKM <b>Sungai Burong</b>

Posted: 14 Jan 2012 08:42 PM PST

15 01 2012

Tanjong Karang, 15 Jan    :    Sempena dengan ketibaan Tahun Baru Cina yang akan di sambut tidak lama lagi, pihak Pusat Khidmat Masyarakat (PKM) Dewan Negeri (DUN) Sungai Burong sekali lagi mengadakan majlis penyampaian sumbangan kepada masyarakat cina yang diadakan di Dewan Dato' Hormat Tanjong Karang.

Seramai lebih 200 orang warga emas dan kurang berkemampuan telah menerima sumbangan berbentuk  hamper yang berisi barangan keperluan harian untuk digunakan semasa sambutan Tahun Baru Cina. Penyampaian tersebut telah dilakukan oleh Pegawai Penyelaras DUN Sungai Burong, Drs Mohd Rashdi Deraman.

Di dalam ucapannya, Mohd Rashdi, mengucapkan terima kasih diatas sokongan yang telah diberikan oleh masyarakat cina kepada Kerajaan Negeri Selangor yang ditadbir oleh Pakatan Rakyat (PR) sejak tahun 2008 yang lalu.

Beliau juga mengharapkan supaya masyarakat cina terus memberikan sokongan yang berterusan kepada PR terutamanya dalam Pilihanraya Umum (PRU) akan datang. Walaupun bilangan pengundi Cina tidak ramai di DUN Sungai Burong, tetapi sokongan dari semua kaum amat perlu dalam mempertahankan kerajaan Negeri Selangor dalam PRU akan datang.

Hadir salam dalam program tersebut ialah Yang Dipertua (YDP) PAS Tanjong Karang, Ustaz Mohamad Judi Sarjo, yang juga Pengerusi Jawatankuasa Pengurusan DUN (JPD) Sungai Burong, Ahli Majlis, Majlis Daerah Kuala Selangor (MDKS), Nor Az Azlan Ahmad, yang juga Setiausaha PAS Tanjong Karang.

12 di shah alam - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di shah alam - Google Blog Search


Masjid <b>di Shah Alam</b> | Flickr - Photo Sharing!

Posted: 01 Jan 2012 12:00 AM PST

5.200 MIEMBROS
We are not a group, we are a community
1 invitacion barachiel

Invitation Collection Sweeper activado
Moderador invitacion madfozy
____________
_______THE RED Group - award________

First ---- Group ---- tsriF--- Post 1, Award 4

If you receive 4 RED Group awards
Please post direct HERE

Please read the Barachiel rules.

12 di rawang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di rawang - Google Blog Search


Kimmie: Jusco <b>di Rawang</b>

Posted: 27 Jan 2012 11:39 PM PST

12 di batu caves - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di batu caves - Google Blog Search


Najib rayu pertolongan <b>di Batu Caves</b>

Posted: 07 Feb 2012 08:35 AM PST

[unable to retrieve full-text content]Najib kata, "gua tolong lu, lu tolong gua". "Lu tolong gua, gua tolong lu!"….. itulah maksud kata-kata Najib kepada kaum India semasa melawat Batu Caves sempena hari Thaipusam pagi tadi. Najib menyeru kaum India ...

12 di kelana jaya - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kelana jaya - Google Blog Search


Video Kantoi Curi Motor Pak Guard <b>Di Kelana Jaya</b> 7/2/2012

Posted: 07 Feb 2012 07:50 PM PST

.

curi motor di kelana jaya

Dipukul kerana kantoi mencuri motosikal seorang pengawal keselamatan (pak Guard). Peristiwa ngeri 18SGGGG ni  berlaku di Giant Kelana Jaya pada 07/02/2012. Pemuda tu dikatakan seorang penagih..nasihat aku, kalau penagih elok takyah pukul..kena ada HIV kes naya..Kesian pun ada, tapi sape suh mencuri kan..hehehe.

12 di kuala langat - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kuala langat - Google Blog Search


Malaysia Zoom » 4200 orang layak terima BR1M <b>di Kuala Langat</b>

Posted: 07 Feb 2012 03:06 PM PST

KUALA LANGAT 7 Feb. – Sebanyak 800 penduduk dari kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Telok Datuk menerima baucar RM500 Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) bagi fasa pertama pengagihan yang dilaksanakan baru-baru ini.

Mereka merupakan antara 4,200 penduduk daerah ini yang layak menerima bantuan berkenaan.

Penyerahan baucar itu disempurnakan oleh Ketua UMNO Bahagian Kuala Langat, Datuk Sulaiman Mohd. Karli dan Penyelaras Barisan Nasional (BN) DUN Telok Datuk, Ng Siok Wah di Sekolah Rendah Jenis Kebangsaan Cina (SJKC) Sungai Jarom.

"Pemberian BR1M membuktikan kerajaan Persekutuan mengotakan janjinya. Ia juga tanda keprihatinan kerajaan terhadap kebajikan rakyat," katanya selepas mengagihkan bantuan tersebut.

Seorang pesara, Er Hok Kee, 68, gembira kerana terpilih menjadi antara orang yang pertama menerima bantuan tersebut.

"Wang ini boleh digunakan pada sambutan Tahun Baru Cina," katanya.

Seorang pemandu teksi, Md. Zain Isa, 64, berkata, bantuan tersebut meringankan bebannya untuk membeli barangan keperluan harian keluarganya.

"Syukur dengan keprihatinan Kerajaan Persekutuan yang prihatin dengan keluh-kesah rakyat," katanya.

Seorang ibu tunggal, A. Pinitha, 43, yang bekerja sebagai pencuci bangunan berkata, pemberian bantuan tersebut membuktikan kerajaan mengambil berat soal kebajikan rakyat secara keseluruhannya.

Dipetik dari Utusan Malaysia

12 di sijangkang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sijangkang - Google Blog Search


Malaysia Zoom » Kebun pisang <b>di Sijangkang</b> dijangkiti virus

Posted: 06 Feb 2012 03:06 PM PST

KUALA LANGAT 6 Feb. – Seorang petani berasa bimbang kemungkinan akan mengalami kerugian besar apabila tanaman pisang seluas satu hektar di Sijangkang dipercayai dijangkiti virus Moko Disease hingga menyebabkan sebahagian tanamannya itu mati dan sebahagian lagi layu.

Subhi Muhammad, 60, berkata, dia mula mengesan jangkitan penyakit terhadap pokok-pokok pisang yang ditanam sejak dua bulan lalu apabila melihat tanamannya itu semakin layu dan kering.

Katanya, pelbagai cara telah dilakukan termasuk meletakkan baja tetapi gagal memulihkan keadaan.

"Hampir semua pokok pisang yang saya tanam mula layu dan ada yang sudah mati dan tumbang, sekiranya ia terus berlaku saya bakal mengalami kerugian yang teruk.

"Virus itu sudah mula merebak dan kini ia merupakan ancaman kepada semua penanam pisang," katanya kepada Utusan Malaysia di sini baru-baru ini.

Beliau berkata, antara tanda jangkitan penyakit tersebut ialah daun pokok pisang mula mengering dan buah yang dikeluarkan juga tidak akan sempurna.

"Empulur pokok pisang juga semakin lemah menyebabkan ia mudah tumbang dan tidak boleh berbuah. Saya harap pihak tertentu segera mengkaji masalah ini dan mencari jalan penyelesaiannya.

"Dengan itu kami dapat memastikan virus tersebut tidak merebak kepada tanaman petani lain," katanya.

Subhi berkata, sekiranya keadaan tersebut berlarutan, dia bakal kerugian dengan penurunan pendapatan sebanyak 50 peratus sedangkan modal yang dikeluarkan bagi tanaman tersebut mencecah RM15,000.

Dipetik dari Utusan Malaysia

12 di sepang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sepang - Google Blog Search


Sepetang <b>Di</b> Pantai Bagan Lalang <b>Sepang</b> | Zarul Umbrella Dot Com

Posted: 26 Jan 2012 08:01 AM PST

Aku sebenarnya tak teruja sangat pada awalnyer utk ke sini,tapi bila dah on the way tu aku agak teruja sebab perjalanan nak ketempat ni merentasi kampung2 dan pekan kecil seperti pekan Sg Pelek dan Sepang

Tetapi sampai disana aku agak terkejut sikit..nnt aku citer next entry lah..

..kali ni just layan gambar2 masa perjalanan dan masa aku lepak2 tepi pantai sambil memerhatikan gelagat kanak kanak dan dewasa bermain layang layang dan mandi manda

Kalau nak kesini senang jer..ikut jalan nak ke KLIA …selepas tol KLIA amik jalan nak ke LCCT sesampai simpang Sepang F1(yg ada Petronas) tu masuk kanan dan terus ke simpang Enstek..dari sana dah ada signboard senang..korang ikut je lah

Pekan Sg Pelek

3km sebelum sampai..

dah sampai dah..penuh dgn org mandi manda dan main layang layang

Candid Camera Session!!

Tumpang seronok main pasir ngan budak2

Suasana romantis bersama isteri

Share
 

BLOG SELANGOR

Copyright 2010 All Rights Reserved