ads

Jumaat, 9 November 2012

12 di cheras - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di cheras - Google Blog Search


Penjelasan isu kebanjiran warga asing <b>di</b> stadium <b>cheras</b>. | Ameno <b>...</b>

Posted: 07 Nov 2012 08:11 AM PST

Ini bukan penjelasan dari aku. Ini penjelasan dari seorang sukarelawan. Dia telah memberitahu aku beberapa perkara siang tadi. Bahkan dia meminta aku ke sana dan menjadi saksi. Dia juga telah memberitahu no telefon untuk dihubungi jika aku was2 atas kenyataan dia kepada aku.

Well aku tidak was2. Aku percaya dia mempunyai niat yang baik. Tapi aku pun taknak paksa sesiapa untuk mempercayai apa2. Aku cadangkan korang seme turun padang dan jadi siasat sendiri jika benar projek ic sedang berlangsung di situ. Aku takmo taking side disebabkan aku tiada kemampuan untuk mengesahkan apa2 spekulasi yang timbul sekarang neh.

Apa spekulasi itu?

1. Projek ic sedang berlangsung. ==> Aku tiada kemampuan untuk mengesahkan or menafikan ia.

2. Projek pendaftaran pelarian warga myammar sedang berlangsung ==> Aku ada kemampuan untuk mencari maklumat dengan menghubungi no berkaitan dan memeriksa laman web mereka tetapi tiada kemampuan untuk turun padang, menjadi sukarelawan sekaligus menjadi saksi bahawa ia benar2 projek untuk pendaftaran pelarian di myammar.

Ini printscreen yang aku dapati dari laman rasmi mereka ;


Ini pula no telefon yang patut dihubungi bagi mengesahkan kenyataan di atas ;

+60321171400

Tapi ameno, kenapa benda neh tak masuk paper apa seme ek? At least mesti la tv3 berbangga2an memuji kebaikan ahti kerajaan membantu warga pelarian myammar kan..?

Well, aku taktau secara detail. Apa yang aku diberitahu ialah mereka tidak mahu sensasikan suasana atas sesuatu sebab. Mereka tak bersedia kongsi sebab itu secara terperinci jadi aku pun tak boleh tulis kenapa. Apa yang aku diberitahu ialah pihak imigresen ada datang "untuk lakukan sesuatu" dan ia berjaya diselesaikan secara baik oleh pihak UNHCR. 

Perkara terakhir yang UNHCR tidak mahu lakukan ialah menyebabkan mana2 warga pelarian ini dihantar pulang ke negara asal mereka. Pihak UNHCR benar2 mahu memastikan warga2 pelarian ini mendapat sebaik2 perlindungan sementelah jika mereka dihantar pulang akhirnya masalah yang sama akan timbul kembali.

Tapi takan ramai sangat ameno? Cam tak logik plak. Siap ada muka bangla plak. Pelarian ke? Confirm?

Macam aku sebut tadi, aku memang tak confirm langsung. Aku cuma berikan ruang kepada korang untuk mendengar penjelasan dari seseorang yang terlibat secara langsung dalam perkara ini sahaja. Ko boleh percaya juga boleh pilih untuk tidak mahu mempercayai nya.

Berkaitan kenapa ia ramai, aku diberitahu bahawa ia memang ramai disebabkan mereka di angkut dari seluruh malaysia. Bukan dari kl jek. Bahkan dari merata2 tempat. Berkaitan yang muka macam bangla apa seme tue.. yang aku diberitahu ialah selain dari etnik rohinggya muslim, ada juga yang myammar tamil. 

Mungkin la disebabkan itu wajah2 mereka seiras. Ini apa yang aku syak. Bukan fakta. Sila pergi dan singgah sendiri di stadium itu untuk kepastian.

Jangan2 UNHCR berkerjasama dengan bn tipu kita tak? Kena pedaya jek neh..

Well, ada kemungkinan itu. Tetapi sehingga ada bukti untuk mengatakan ia benar, ia hanyalah bersifat spekulasi. Sila cari bukti untuk defend tuduhan itu supaya boleh disebarkan oke.

Macam aku sebut tadi, aku tak berniat nak membela mana2 pihak dalam isu neh sehingga la aku mendapati diri aku boleh menyebelahi mana2 pihak baru aku berbuat demikian.

Cuma aku minta kita menilai dan berlapang dada dengan menilai kesemua penjelasan yang wujud. 

Jikalau benar ini adalah satu tuduhan dan fitnah, aku percaya tiada ruginya kita minta maaf. Well, aku tak mainkan isu neh langsung tetapi aku akan minta maaf mewakili penyokong2 pr bagi mana2 page. Aku percaya mereka tak pernah ada niat nak fitnah mana2 sukarelawan.

Namun, jika projek ic ini terbukti benar, sudah semestinya tidak syak lagi kenapa selaku rakyat malaysia kita perlu marah. Apa pun, sehingga belum terbukti mari la kita slow downkan terlebih dahulu persepsi kita.

Untuk rekod, pendaftaran pelarian ini akan berlangsung sehingga hari jumaat ini. Bagi mereka yang ingin mencari kebenaran, tolong la singgah di sana dan perhatikan sendiri apa yang sedang berlaku dan kemudian nya share dengan aku kat sini.

Atau, telefon saja no yang tertera.

Ataupun, laporkan sahaja kepada penguatkuasa..  pilih la mana2 cara yang korang rasa boleh memberikan manfaat buat diri masing2 oke.

Bai. 

http://www.unhcr.org.my/News_Views-@-UNHCR_Exercise_at_the_KLFA_Stadium.aspx   


IKLAN TEXT DISINI


ANDA ADA MASALAH RESDUNG? DAPATKAN NTRESD PENAWAR RESDUNG ANDA LAIN DARI YANG LAIN, INSYAALLAH BERKESAN!!

Iklan forex

12 di batang kali - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di batang kali - Google Blog Search


Rakaman video ceramah Azmin Ali <b>di Batang Kali</b>: syabas tidak <b>...</b>

Posted: 30 Oct 2012 07:52 PM PDT

12 di tanjung karang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di tanjung karang - Google Blog Search


wedding emma & farid <b>di tanjung karang</b> - jurugambar perkahwinan

Posted: 10 Sep 2012 10:51 PM PDT

[unable to retrieve full-text content]wedding emma & farid di tanjung karang. Posted by Honey at 1:51 PM Labels: wedding · Email ThisBlogThis!Share to TwitterShare to Facebook. No comments: Post a Comment. Older Post Home. Subscribe to: Post ...

12 di puchong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di puchong - Google Blog Search


Pelacur &#39;Buterfly&#39; <b>di Puchong</b>. - UtaraNews - The News Portal

Posted: 26 Sep 2012 05:33 PM PDT

Pelanggan boleh memilih sama ada mahu pakej 'butterfly' atau 'booking' terus gadis peneman yang akan melayan mereka ketika berkaraoke di sebuah pusat hiburan di sini.

Itu antara pakej ditawarkan pengusaha yang dikatakan masih ingkar dengan arahan pihak berkuasa meski baru sahaja dikenakan tindakan dua minggu lalu. Difahamkan, pelanggan akan dikenakan caj RM50 bagi pakej 'butterfly' di mana wanita muda dan seksi itu akan menjadi peneman mereka berkaraoke selama beberapa minit. Gadis 'butterfly' itu dikatakan akan berpindah ke bilik lain untuk melayan pelanggan yang berkunjung dan berhibur di situ secara bergilir-gilir.

 Bayaran sehingga RM300 pula dikenakan kepada pelanggan si hidung belang sekiranya memilih pakej 'booking' yang membolehkan mereka berseronok dengan wanita warga asing terbabit dalam tempoh empat jam tanpa gangguan. Pengarah Jabatan Penguat Kuasa Majlis Perbandaran Subang Jaya (MPSJ), Ahmad Hasan berkata, premis terbabit pernah beberapa kali diserbu sebelum ini.

 Beliau berkata, kali terakhir premis diserbu pada 12 dan 14 September lalu masing-masing oleh Bahagian Kongsi Gelap, Judi dan Maksiat (D7) Ibu Pejabat Polis Daerah Serdang dan Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Selangor. Katanya, selepas pemilik pertama menghentikan operasi sejak lapan bulan lalu, pemilik kedua dikatakan kembali mengaktifkan operasi perniagaan haram itu sekali lagi. Menurutnya, berdasarkan aduan orang ramai, pihaknya melakukan pemantauan dan mendapati ia dibuka semula selepas dua kali diserbu.

 "Ketika serbuan awal pagi tadi (semalam), seramai 12 wanita warga Vietnam dicekup dipercayai teman sosial kepada pelanggan yang mengunjungi premis hiburan terbabit. "Mengikut aduan, terdapat aktiviti seks ringan-ringan di dalam bilik karaoke di premis itu kerana pengusaha turut menawarkan pakej seorang 'amoi' kepada pelanggan berminat," katanya. Beliau berkata, hasil intipan mendapati turut berlaku aktiviti tawar menawar di dalam bilik kecil sekiranya pengunjung mahu perkhidmatan tambahan daripada warga Vietnam yang melayan mereka.

"Semua yang ditahan diserahkan kepada polis untuk tindakan selanjutnya manakala MPSJ menyita premis dan merampas peralatan hiburan digunakan di premis terbabit," katanya.

12 di paya jaras - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di paya jaras - Google Blog Search


Posted:

[unable to retrieve full-text content]

12 di ulu yam - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di ulu yam - Google Blog Search


Posted:

[unable to retrieve full-text content]

12 di sungai panjang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sungai panjang - Google Blog Search


Posted:

[unable to retrieve full-text content]

12 di sekinchan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sekinchan - Google Blog Search


Posted:

[unable to retrieve full-text content]

12 di meru - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di meru - Google Blog Search


Posted:

[unable to retrieve full-text content]

12 di shah alam - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di shah alam - Google Blog Search


Posted:

[unable to retrieve full-text content]

12 di sungai burong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sungai burong - Google Blog Search


Posted:

[unable to retrieve full-text content]

12 di balakong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di balakong - Google Blog Search


Posted:

[unable to retrieve full-text content]

12 di bandar sunway - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bandar sunway - Google Blog Search


SK <b>BANDAR SUNWAY</b>: SAMBUTAN HARI KANAK-KANAK <b>...</b>

Posted: 02 Nov 2012 12:34 AM PDT

SK BANDAR SUNWAY: SAMBUTAN HARI KANAK-KANAK PERINGKAT SEKOLAH DI DEWAN HARMONI, SK. BANDAR SUNWAY, PADA 31 OKTOBER 2012

SAMBUTAN HARI KANAK-KANAK PERINGKAT SEKOLAH DI DEWAN HARMONI, SK. BANDAR SUNWAY, PADA 31 OKTOBER 2012

12 di sungai pelek - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sungai pelek - Google Blog Search


Guan Eng paling yakin <b>di</b> Kelantan dan Selangor | Free MalaysiaKini

Posted: 04 Nov 2012 05:18 AM PST

Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng berkata peluang terbaik Pakatan Rakyat adalah di Kelantan, diikuti oleh Selangor, Pulau Pinang dan akhir sekali Kedah.

Penilaian beliau berdasarkan kepercayaan bahawa retorik perkauman BN akan mempunyai impak yang kurang di Kelantan dan Selangor.

2012 selangor dap convention 041112 lim guan engBercakap kepada pemberita dalam sidang akhbar selepas merasmikan
Konvensyen Tahunan DAP Selangor pagi ini, Lim berkata BN sedang memainkan soal perkauman, tetapi menurutnya adalah lebih sukar untuk bermain isu perkauman di Selangor.

Tambahnya, keadaan adalah sama di Pulau Pinang. Apabila ditanya mengapa BN akan memainkan soal perkauman di negeri yang mempunyai etnik yang bercampur, Lim berkata, ia adalah kerana beliau merupakan satu-satunya ketua menteri bukan Melayu.

"Pokoknya saya adalah satu-satunya ketua menteri keturunan Cina dan bukan Islam di Malaysia, jadi saya sasaran yang mudah. Ia adalah sangat jelas bukan?"

Bagaimanapun, Lim menegaskan bahawa Pakatan Rakyat masih memerlukan sokongan pengundi Melayu untuk memastikan "kemenangan yang baik" di Pulau Pinang.

Dalam ucapannya sebelum itu, Lim mendedahkan apa yang didakwa dari dokumen yang bocor mengenai persiapan BN bagi menghadapi pilihan raya.

Beliau berkata kesediaan BN untuk menghadapi pilihan raya di kawasan bukan Melayu di Selangor adalah pada 53 peratus dan "sangat bersedia" di kawasan Melayu.

"(Ia adalah) sangat tinggi. Adakah kita di peringkat itu atau tidak? Mari kita membuat penilaian ikhlas selepas ini, "katanya.

Tambahnya, walaupun jika BN adalah lemah, tetapi DAP tidak akan menang jika ia tidak bersedia.

Beliau memberitahu pemberita kemudiannya bahawa masih terdapat ruang untuk penambahbaikan dalam semua negeri termasuk Selangor.

"Saya akan berbohong jika saya katakan saya berpuas hati (dengan persediaannya)," katanya.

2012 selangor dap convention 041112 teresa kokDalam ucapannya sebelum ucapan perasmian Lim, pengerusi DAP
Selangor Teresa Kok menyenaraikan pencapaian dan cabaran dihadapi parti itu di negeri tersebut.

Ini termasuk mempertahankan kerusi marginal di Sekinchan dan Teluk Datuk, di mana ia menang dengan majoriti tipis masing-masing 190 undi dan 698 undi semasa pilihan raya umum 2008.

Pada masa yang sama, beliau menegaskan bahawa BN juga mempunyai kerusi marginal di mana DAP harus menumpukan usaha dalam harapan kemenangan dalam pilihan raya umum akan datang, atau membantu rakan parti dalam Pakatan berbuat demikian.

Ini termasuk Kuala Kubu Baru dan Sungai Pelek di mana DAP tewas masing-masing dengan 449 undi dan 1572 undi, serta lapan kerusi Dewan Undangan Negeri dan tiga kerusi parlimen di mana parti-parti dalam Pakatan kalah tipis.

"DAP adalah kuat di kawasan majoriti bukan Melayu. Di lapan kerusi BN tersebut, sekurang-kurangnya 15 peratus adalah pengundi bukan Melayu.

"Jika kita boleh mendapatkan sekurang-kurangnya 70 peratus sokongan mereka, kita boleh memenangi kesemua lapan kerusi ini," katanya ketika menggesa ahli-ahli untuk menyumbang idea bagi membantu menyokong kemenangan.

Lapan termasuk Sungai Ayer Tawar, Sabak Bernam dan Sri Serdah, semuanya telah dimenangi dengan kurang daripada 700 undi.

Kerjasama lebih erat

Bercakap kepada pemberita kemudiannya, beliau berkata pada keseluruhannya, kedua-dua Pakatan Rakyat dan BN masing-masing mempunyai lapan hingga kerusi marginal.

2012 selangor dap convention 041112 delegates 3Ditanya jika beliau yakin bahawa rakan-rakan dalam Pakatan – PKR
dan PAS – boleh menarik sokongan pengundi Melayu yang diperlukan untuk memenangi kerusi marginal, Kok berkata, ia bergantung kepada tahap kerjasama antara ketiga-tiga parti tersebut.

"Pada 2008, banyak kawasan yang yang saya telah ditunjukkan sebelum ini, tidak ada kerjasama (antara parti komponen Pakatan). Malah jika ada pun, ia adalah sangat minimum.

"Sekarang setelah kita membentuk kerajaan, ia adalah amat penting bagi kita mengeratkan hubungan antara PAS, PKR dan DAP untuk mencapai kejayaan di kerusi-kerusi tersebut," katanya.

Ahli Parlimen Seputeh berkata, kerjasama tersebut kini boleh dapat dilihat dalam program bersama seperti pelbagai ceramah di seluruh negeri.

Short URL: http://www.freemalaysiakini2.com/?p=54070

12 di kajang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kajang - Google Blog Search


Masalah Air <b>Di Kajang</b> Utama Berakhir - YB Dr Shafie Abu Bakar

Posted: 02 Nov 2012 04:28 PM PDT

BBB, 17 Zulhijjah 1433 = 02 November 2012 (Jumaat):
Sudah lebih dari 10 hari aduan air terputus, setakat ini tidak diterima dari Kajang Utama. Mungkin boleh dibuat kesimpulan bahawa pihak Syabas dan Kontrektor Indah Water mengambil perhatian serius terhadap aduan ketiadaan air sejak beberapa kali sebelum itu menyebabkan Adun Bangi terpaksa turun menemui pihak-pihak berkenaan dan membuat lawatan ke lokasi yang menyebabkan berlakunya kebocoran air dan terganggunya bekalan kepada penduduk di beberapa bahagian di Kajang Utama – terutamanya Seksyen Satu dan Dua Kajang Utama.
Perkara ini bermula apabila pihak Indah Water mau meningkatkan loji Indah Water bersebelahan perumahan Town House di sini. Ini melibatkan pembesaran saluran dan penggalian bagi menggantikan saluran kepada yang lebih besar. Pihak Indah Water pada permulaan, iaitu sejak awal 2011 bimbang pihak penduduk membantah peningkatan loji di kawasan mereka. Loji ini bukan saja menampung khidmat bagi kawasan Kajang Utama, tetapi sebahagian dari kawasan Kajang. Untuk mendapat persetujuan penduduk pihak Indah Water terpaksa mendekati pemimpin setempat seperti mengadakan pertemuan dan jamuan - termasuk menjemput Adun Bangi. Al-hamdulillah akhirnya penduduk bersetuju dengan syarat tidak mengganggu lalulintas, air dan bekalan api.
Kerja-kerja penaikan taraf telah berjalan sejak dari itu dan dijangka penggalian dan penyambungan tinggal lebih kurang 30 meter lagi ke loji utama. Namun akhir-akhir ini penduduk sering mengalami gangguan air. Paip pecah dikatakan sudah 4 kali berlaku dan bila berlaku mengganggu bekalan air kepada penduduk dan paip pecah pada awal November disifatkan sebagai serius. Gangguan sehingga 6 jam. Adun Bangi turut menerima aduan. Difahamkan lebih daripada 26 aduan diterima. Ini membawa kepada pertemuan yang diadakan pada hari ini 2 November yang membawa Adun datang ke Pejabat Operasi Indah Water. Turut sama hadir ialah Encik Muhammad Fakhru & Encik Fakaruddin bin Amat dari Syabas, Cik Nordiana bt. Abdullah Engineer Operasi En. Sivalingam Shanmugam dari Persatuan Penduduk Kajang Utama, saudara Abu Bakar, En. Ibrahim Martibi Ketua Rukun Tetangga, Jr. T. Poovarajah Resident Engineer, Taman Kajang Utama, Encik Ambi bin Hussain, Encik Mohamad bin Rashid dan Encik Mokhtar bin Basafuddin yang mereka dari persatuan penduduk, Syabas dan kontraktor bagi Indah Water.
Keadaan menjadi kritikal apabila ketiadaan air berlaku mejelang Hari Raya Eidul Adhha dan pekerja-pekerja dari Syabas dan Indah Water tidak bekerja. Adalah difahamkan sebelum bercuti mereka membuat penahan paip agar tanah tidak bergerak dan paip tidak pecah, tetapi yang terjadi sebaliknya, iaitu paip pecah dan tindakan membaiki tidak diatasi segera, kerana pekerja bercuti. Sepatutnya mesti ada pekerja incharge 24 jam , walaupun masa cuti. Nampaknya merela tidak pentingkan penduduk, tetapi lebih pentingkan pekerja.. Difahamkan bila air memenuhi ruang yang digali, perlu disedut air terlebih dahulu bagi kerja-kerja penyambungan, sebab itu berlaku kelewatan dari segi pemulihan. Sepatutnya bila air terganggu melebihi 6 jam pihak Syabas mesti menghantar bantuan air melalui lori tangki.
Pertemuan hari ini mengambil keputusan:
  1. Pastikan penahan tanah tidak bergerak dan paip tidak pecah
  2. Paip yang rosak mesti segera dibaiki oleh Syabas
  3. Dalam keadaan kritikal hantaran air perlu dilakukan
  4. PRO perlu berkhidmat 24 jam dan boleh dihubungi
  5. Air yang melimpah perlu dipump
  6. Pemulihan air secara menyeluruh kepada penduduk
  7. Keutamaan hendaklah diberi kepada penduduk
  8. Jangan rosakkan kepercayaan dan hubungan baik dengan penduduk.
Sementara itu di Kajang Utama – Kawasan Kajang Dua pembangunan perumahan berlaku dengan pesat. Pokok sudah tiada. Bila hujan air segera turun dari kawasan gondol dan berbukit turun ke tambakan landasan keretapi. Difahamkan kawasan tadahan di situ tidak diselenggara menyebabkan takungan air cetek dan tadahan tidak berlaku dengan sempurna dari air berlumpur mengalir keluar dari terowong dan membanjiri Jalan Reko seperti berlaku mutakhir pada 01 November dan berkali-kali sebelumnya. Pada hari ini 01 November air di atas jalan Reko atas paras lutut dan sebahagian kenderaan tak dapat merentasi dan ada yang rosak. Kita berharap pihak Pemaju Anak Syarikat Metro dan MPKj dapat memberi perhatian mengatasi masalah kesan dari pembangunan yang menyukarkan orang ramai.

12 di sepang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sepang - Google Blog Search


Banjir <b>Di Sepang</b>, Aziz Rempit & Wanita UMNO - Darul Ehsan Today

Posted: 06 Nov 2012 06:00 PM PST

Aku berkesempatan mengikuti rombongan kelab putera 1malaysia dan wanita umno membantu mangsa banjir di kawasan dengkil semalam, apa yang aku nampak, kelab putera 1malaysia dan wanita umno mendahului kerajaan negeri dalam menghulurkan bantuan...
Sudah tiga hari mereka berkampung di dewan orang ramai dengkil, namun bantuan dari kerajaan negeri masih belum tiba, kalau ada pun datangnya dari majlis perbandaran sepang dan pejabat daerah sepang, itu pun bukan bantuan makan atau keperluan asas, tapi hanyalah bantuan logistik...
Gandingan kelab putera 1malaysia dan wanita umno memang mantap, kelab putera menyumbangkan keperluan asas seperti tilam, selimut, sabun dan bahan makanan, manakala skuad sayang wanita umno menyediakan masakan makan tengah hari, minum petang dan makan makan malam untuk 1053 mangsa banjir di tiga pusat pemindahan sementara...































12 di petaling jaya - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di petaling jaya - Google Blog Search


Jawatan Kosong Arkitek <b>di</b> Selangor, <b>Petaling Jaya</b>

Posted: 30 Oct 2012 06:38 AM PDT


.
Arkitek Rekakonsult Sdn. Bhd. is a Architectural and Interior Design Consultancy Company which is registered and licensed to practice by Lembaga Arkitek Malaysia (LAM) under the Architects Act 1967. The Company has its roots in the Partnership of Reka Konsult, formed in June 1990.

The Company inherits from Reka Konsult, its organization of highly experienced and creative Architects, Interior Design Professionals, Computer Aided Design Technical and Draughting Team and Administration Staff that together provide high quality and highly competent standard of service that has been the trade mark since 1990.

Have extensive experience in designing and implementing various types of projects and proud to have been one of the consulting firms appointed to design and implement some buildings project for two national mega projects, namely the KL International Airports projects, the Formula 1 Racing Circuit project and Low Cost Carrier Terminal, LCCT.

ARCHITECT
Jawatan kosong di Selangor – Petaling Jaya

Responsibilities:
Reports to the Head of Project Team.
To be involved in design/planning and product development.
Knowledge of project management and able to conduct site meeting.
To attend meetings / briefings / presentation with clients / consultants / contractors / authorities, site visit / inspection, etc
To liaise with all technical authorities for approvals.
To assist the project team in ensuring smooth planning, implementation and successful completion of projects involved.
Ability to work both independently and collaboratively.

Requirements:
Candidate must possess at least a Bachelor's Degree, Post Graduate Diploma, Professional Degree, Architecture or equivalent to PAM/RIBA Part II
Excellent communication and conceptualization skills.
At least 5 year(s) of working experience in the related field is required with mature design and presentation skills
Required skill(s): Briscad, Sketch Up, Adobe PhotoShop.

ARKITEK REKAKONSULT SDN BHD
NO.2, JALAN SS 4/17
47301 PETALING JAYA
SELANGOR DARUL EHSAN, MALAYSIA

TEL (603) 78741169 FAX (603) 78737568
EMAIL: Please Login or Register to apply this job online.

Maklumat Jawatan Kosong Terkini 2012:

Jawatan Kosong Berhubungan

 

BLOG SELANGOR

Copyright 2010 All Rights Reserved