ads

Ahad, 24 Februari 2013

12 di batang kali - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di batang kali - Google Blog Search


Ceramah : Jelajah Merdeka Rakyat <b>di Batang Kali</b>

Posted: 30 Oct 2012 08:50 AM PDT


 

 

Sinopsis:

Ceramah ini telah berlangsung pada 28 Oktober 2012

Layari http://www.selangorku.com

Pendapat Anda

Pendapat

12 di jeram - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di jeram - Google Blog Search


Warigh N9: Buku bertajuk Agenda DUN <b>Jeram</b> Padang <b>di</b> terbit.

Posted: 15 Feb 2013 06:56 PM PST


JEMPOL - Sebanyak RM800,000 telah diperuntukkan untuk mengatasi beberapa masalah rakyat di kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Jeram Padang, dekat sini.

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Jeram Padang, Datuk V. S. Mogan berkata, peruntukan itu telah diluluskan oleh Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin ketika membuat lawatan ke daerah Jempol pada Januari lalu.

Beliau yang juga Ahli Exco kerajaan negeri berkata, daripada jumlah itu, sebanyak RM500,000 telah diperuntukkan untuk membina tebing bagi mengatasi masalah tanah runtuh di Sungai Muar berhampiran pekan lama Rompin, dekat sini.

"Masalah ini telah berlarutan hampir dua tahun menyebabkan penduduk mulai bimbang keselamatan mereka. Tebing itu akan dibina menggunakan konkrit dan ia akan dijalankan pada bulan Mac ini," katanya ketika ditemui kelmarin.

Menurutnya, terdapat 10 unit rumah kedai berhampiran kawasan itu yang jaraknya hanya lebih kurang tiga meter sahaja dari tebing berkenaan.

"Tanah di tepi sungai itu semakin terhakis akibat musim hujan dan kita bimbang dengan kedudukan bangunan kedai tersebut. Saya amat berterima kasih kepada Timbalan Perdana Menteri kerana membantu penduduk menyelesaikan masalah ini," ujarnya.

Mogan menjelaskan, sebanyak RM300,000 akan digunakan untuk membina pembentung dan meluruskan laluan air sungai di Taman Saujana, dekat sini.

"Laluan lama telah dibina pada tahun 2005 yang tidak sistematik lagi. Jadi kita akan luruskan laluan ini dan ia akan dijalankan dalam masa terdekat," katanya.

Beliau menambah, peruntukan untuk kawasan itu bertambah setiap tahun dengan RM96,750 pada 2008 meningkat kepada RM203,790 pada (2009, RM331,580 (2010), RM342,650 (2011) dan RM367,000 pada tahun lalu.

Katanya, pihaknya akan melancarkan sebuah buku yang bertajuk Agenda DUN Jeram Padang untuk diedarkan kepada penduduk dalam jangka masa terdekat.

"Buku ini dilancarkan untuk memaklumkan kepada penduduk mengenai pembangunan di kawasan ini sepanjang saya berkhidmat sebagai wakil rakyat di kawasan mereka.

"Buku 24 muka surat ini mengandungi gambar dan maklumat tentang pencapaian DUN dari tahun 2008 sehingga 2012. Kita mahu penduduk tahu bahawa segala janji yang saya lafazkan telah ditunaikan dan ia bukanlah sekadar janji kosong," ujarnya.

Beliau memberitahu, pihaknya sentiasa mengambil berat soal kebajikan rakyat dan memberi perhatian serius terhadap amalan mendengar masalah rakyat.

Malah menerusi program MyKasih, katanya, seramai 362 orang telah menerima bantuan barang keperluan bernilai RM80 setiap seorang yang diberi pada setiap bulan bagi tempoh satu tahun.

Sumber © Utusan Melayu (M) Bhd 

12 di jenjarom - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di jenjarom - Google Blog Search


UMNO Cawangan Bukit Ampang: Kalimah Allah : Salah Presiden <b>...</b>

Posted: 23 Feb 2013 11:16 AM PST

AIDCNews – 23/02/13 – Pas didakwa menggunakan strategi 'golok mata dua' dalam menangani isu kalimah Allah, iaitu dua versi keputusan yang berbeza kepada kelompok ahli Pas dan kelompok Pakatan Rakyat yang dilihat sebagai strategi untuk menyelamatkan sokongan kedua-dua pihak, ahli parti dan Pakatan.
Bekas Setiausaha Perhubungan Pas Selangor, Norman Toha berkata parti itu membuat dua keputusan berhubung isu tersebut, iaitu pada 8 Januari, membenarkan penggunaan kalimah Allah kepada penganut agama lain, ketika bersidang bersama Pakatan, namun pada 13 Januari, ketika mesyuarat Ahli Majlis Syura parti itu, Pas membuat keputusan yang bertentangan dengan keputusan sebelumnya.
"Kenyataan bersama Pas, bersama dengan rakan-rakan sekutu Pakatan Rakyat, PKR dan DAP pada 8 Januari, tidak ditarik semula.
"Saya lihat di situ ada dua keadaan. Pas, orang Pas duduk dalam kelompok orang Pas, mereka mengatakan 'TIDAK BOLEH'. Tetapi Pas bersama orang-orang Pakatan Rakyat, DAP dan PKR, mereka kata 'BOLEH'.
"Adakah Majlis Syura Ulama tidak menyedari keadaan seperti ini ? Saya kata ini mengelirukan orang Pas. Dan lebih mengelirukan adalah orang-orang yang bukan daripada parti Pas,"katanya dalam ceramah memperkasakan akidah anjuran Sekretariat Jom Tolak Pakatan di Seksyen 9 di Shah Alam, malam tadi.

12 di morib - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di morib - Google Blog Search


owssya: Bercuti <b>di</b> Gold Coast <b>Morib</b> Resort

Posted: 03 Nov 2012 08:29 AM PDT

Cuti sekolah tak lama lagi tapi tetiba je kali ni rasa nak pergi bercuti awal sebelum cuti sekolah sebab malas nak bersesak-sesak masa cuti sekolah. Memandangkan minggu ni free dan tiada events maka terbitlah satu idea nak gi berjalan tak nak jauh dan tak nak dekat dari rumah...jadi yang sesuai buat masa ni ialah di Selangor iaitu di Gold Coast Morib Resort. Kalau guna GPS boleh sampai walaupun jalan kampung dan hutan belukar kiri kanan tapi bila lepas pekan Banting dah ada macam-macam infrastruktur (pekan) yang boleh kita nikmati. Percutian ni mungkin sangat sesuai untuk yang ada anak kecil yang mana lebih selamat untuk berada dalam pengawasan berbanding di Lost Of Tambun..silap haribulan memang budak boleh lost kat mana-mana area di Theme park tu...apapun kat sini tak extreme sangat..biasa je..tapi part tempat tinggal sangat memuaskan. 

Kalau di Pantai Morib ni, boleh mandi tapi tak sesuai. Sebabnya air bila pasang waktu pagi masih berombak kuat dan warna airnya tak secantik di pantai Port Dickson. Bilik hotel ni ok tak? Memandangkan hotel ni bukan dah lama sangat beroperasi..bilik yang owsya dapat tip top...best!bersih dan masih baru...no problem at all...suasana hotel best sangat..tapi waktu malam macam ada bau sangat kuat..mungkin kilang getah ataupun kelapa sawit yang berdekatan sedang beroperasi. Entahlah..bau yang kuat sangat jadi, kena duduk diam-diam dalam bilik ataupun keluar pergi pekan cari mcd, kfc ataupun pizza hut atau di Pantai Morib makan satay, minum teh panas, nasi goreng, mee goreng dan macam-macam lagi...nak tunjuk gambar tapi hujan semalam jadi gambar kat tugunya sahajalah yang owsya tunjukkan di atas.



 

Pengalaman owsya: Kalau dari mana anda semua sekalipun, pastikan makan kenyang-kenyang sebelum ke sini..kalau rasa macam dah kenyang pun..tapau je samaada mc donald, pizza hut atau apa-apa kerana ada sebab owsya order ala carte tapi semua kurang sedap sangat tapi waktu minum pagi keesokan harinya barulah makanan macam ok sikit.

gambar lagi..disini: Disini ada gim, Spa, ATV ride..dan mungkin banyak lagi sebab hotel ni masih buat renovation tempat-tempat tertentu di situ...so lepas ni mungkin lebih happening.

12 di klang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di klang - Google Blog Search


Mekanik Kejam DERA ANAK TIRI <b>Di Klang</b>, Selangor | Que Achmad <b>...</b>

Posted: 12 Dec 2012 03:40 PM PST


RENTETAN gambar menunjukkan seorang lelaki begitu rakus mendera seorang kanak-kanak dengan mengangkat badan mangsa, menendang, memukul dengan senduk dan memaksanya berlutut dengan mengangkat tangan di sebuah rumah di Klang.

KLANG – Perbuatan kebinatangan seorang mekanik yang mendera anak tiri lelakinya berusia tiga tahun tanpa belas kasihan memakan diri apabila dia diberkas selepas aksi kejamnya itu dirakam menggunakan kamera telefon bimbit sebelum dimuat naik di laman sosial Facebook.
Suspek berusia 32 tahun tersebut diberkas pada pukul 8 malam kelmarin di rumahnya di Taman Mas, Kapar di sini iaitu tempat di mana kejadian dera itu berlaku. Dia diberkas apabila polis menerima laporan jirannya sejam selepas dia melihat rakaman tersebut.
baca lagi dan tonton VIDEO Penderaan, Klik TAJUK ENTRI ni

Difahamkan, ketika serbuan, suspek berada di dalam rumah itu bersama mangsa tetapi isterinya telah melarikan diri.
Timbalan Ketua Polis Daerah Klang Utara, Supritendan Jani Ahmad berkata, kanak-kanak tersebut dihantar ke Hospital Tengku Ampuan Rahimah di sini dan pemeriksaan menemui kesan kecederaan dan calar di badan serta kepalanya. Katanya, polis percaya mangsa telah didera oleh bapa tirinya sejak dua bulan lalu.

12 di ulu yam - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di ulu yam - Google Blog Search


Groupon tawar tunggang Unicorn <b>di Ulu Yam</b> | CuteCarry - Malaysia <b>...</b>

Posted: 05 Feb 2013 03:33 AM PST

[unable to retrieve full-text content]Jika anda berminat dengan dunia fairytale atau terpengaruh dengan cerita Barbie,mungkin anda berminat dengan tawaran ini iaitu menunggang Unicorn di Ulu Yam...

12 di sekinchan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sekinchan - Google Blog Search


Polis Digesa Tangkap Dalang Sabotaj Billboard Pelancongan <b>...</b>

Posted: 19 Feb 2013 03:00 PM PST

SEKINCHAN 20 FEB : Pihak polis digesa menjalankan siasatan segera dan menangkap dalang disebalik perbuatan mengsabotaj papan billboard yang mempromosikan pelancongan di Sekinchan.

Adun Sekinchan, Ng Suee Lim berkata, sebelum ini berlakunya demonstrasi yang didakwa didalangi oleh Umno Sungai Besar yang mengancam untuk mengecat billboard yang ada memaparkan gambar Suee Lim.

"Saya kesal dengan cara politik yang dimainkan oleh mereka yang memainkan sentimen perkauman.

"Sedangkan niat saya ikhlas untuk mempromosikan produk hasil laut Mentarang yang dijual di sekitar Sekinchan ini," kata Suee Lim dalam sidang media yang diadakan di sini.

Jelas Suee Lim, kejadian sabotaj papan tanda billboard itu tidak wajar kerana papan tanda itu adalah bertujuan mempromosikan kawasan Sekinchan sebagai kawasan tarikan pelancongan dalam dan luar negara yang kini sedang giat dipromosikan.

"Promosi saya ini adalah untuk mempromosikan Mentarang kepada pengguna jalan raya di sini agar mereka mengetahui kewujudan hasil laut itu dan ini secara tidak langsung menaikkan pendapatan peniaga dan mendapat keuntungan yang lebih," katanya.

Tambah Suee Lim, tiga laporan kepada polis  dilakukan berhubung kejadian sabotaj itu yang memerlukan tindakan segera polis mengambil tindakan.

"Kita sedang menunggu apa tindakan yang akan dilakukan oleh pihak polis untuk melakukan sesuatu," kata Suee Lim.

Tambah Ketua Kampung Parit 7 Baroh, Rojikin Sarbini berkata, hanya pihak Majlis yang boleh menjalankan tugas jika ada kesalahan dalam peraturan memasang papan tanda billboard itu.

Pendapat Anda

Pendapat

12 di balakong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di balakong - Google Blog Search


Muslimeen United: Pelakon Hebat Senaman Punggong, Bagi Air <b>Di</b> <b>...</b>

Posted: 02 Oct 2012 09:06 AM PDT


Cukup-cukup hebat manusia yang ini. Anda sudah mengenalinya. Sebelum in i beliau beraksi senaman punggong di rumah Ambiga, selepas itu kami dedahkan tentang pelakon yang dikenalpasti membahagikan air di Balakong, sekarang ia memegang watak utama demonstrasi tuntut air percuma di Puchong Selangor.

Siapa? Siapa lagi kalau bukan Presiden Persatuan Veteran Tentera Melayu (PVTM), Mohd Ali Baharom!

Gambar tersebut di disiarkan oleh akhbar tempatan dan kita amat cam dengan topi yang digunakan. Cukup hebat beliau dengan topi komandonya itu.

Di dalam "filem" terbaru ini, beliau bersama-sama kononnya dengan 5,000 orang (itu angka BERNAMA, sedangkan dalam gambar kelihatan cuma 50 orang saja) penduduk Pangsapuri Putra Perdana mengadakan bantahan menuntut air percuma yang dikatakan telah dijanjikan Kerajaan Selangor.

Peguam kepada demontsran ini, Kamarudin Ahmad berkata bahawa "Semua kes diserahkan kepada Mahkamah Tinggi untuk diadili dan jangan mudah terpengaruh dengan dakyah tersebut kerana kes ini bukan fitnah tetapi berdasarkan bukti (manifesto)."

Cukup pelik bagaimana seorang peguam boleh membuat tuntutan dengan bersandarkan "manifesto" sedang manifesto bukanlah satu akujanji atau perjanjian bertulis (kontrak) yang mempunyai kuatkuasa melalui undang-undang.

Seperkara lagi, seperti yang diumumkan berkali-kali oleh kerajaan Selangor, mereka yang layak untuk mendapat air percuma ialah mereka yang menggunakan meter persendirian dan bukan meter pukal. Tetapi ada pihak yang sengaja tidak mengindahkan syarat tersebut dan membuat tuntutan tunggakan dengan dibantu oleh agen-agen pembakar sentimen.

Pihak mereka terlupa bahawa kerajaan negeri Selangor mempunyai ruang untuk menyaman semula pihak yang melakukan kakacau ganggu (nuisance), fitnah (defamation) dan tanggungan keras/tegas (strict liability) di bawah undangh-undang tort!

Jawapan tegas MB Selangor sebelum ini: NTBL (No time bo layan)....terhadap bayar tunggakan air percuma adalah tepat.

12 di meru - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di meru - Google Blog Search


FLORA BEADS CREATION: pn rosyati dan cik syuhada <b>di meru</b> klang

Posted: 07 Feb 2013 07:38 PM PST

ahad nanti pn rosyati dan cik syuhadah akan ke rumah mak sy di meru klang.

utk jahit baju jubah dan baju kurung tradisional...

##############################################

ok ini suasana dan hasil baju yg dijahit pd 10hb di meru




hari nie kelas start kul 9am, tp pn ros sampai pukul 10am sebab ada hal skit,,, tp kelas habis awal 4.30ptg,, dua-dua dah siap jahit baju..... cepat..... :)

12 di hulu selangor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di hulu selangor - Google Blog Search


DIALOG RAKYAT: Fokus PRU: Kamalanathan mahu kekal <b>...</b>

Posted: 30 Jan 2013 01:32 AM PST

HULU SELANGOR – Momentum dan semangat kemenangan yang diperoleh selepas pilihan raya kecil (PRK) Parlimen Hulu Selangor, pada 2010 terus kekal hingga ke Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).

Itu keyakinan diperlihatkan Ahli Parlimen Hulu Selangor, P Kamalanathan ketika ditanya kesediaan dan persediaannya sekiranya dicalonkan pada PRU13 akan datang.

Baginya, semangat kemengangan itu tidak pernah luntur malahan terus membara sampai bila-bila.

"Tamat saja PRK, saya sudah mulakan persiapan untuk menghadapi PRU. Saya mengekalkan semangat dan momentum itu hingga ke hari ini," katanya.

Menurutnya, kebanyakan janji-janji yang diberikan Perdana Menteri dan Timbalan Perdana Menteri pada PRK lalu juga kebanyakan sudah selesai dan ada yang masih dalam proses penyelesaian.

Beliau mengambil contoh pembinaan Lebuh Raya Bertingkat Sungai Buaya dan Projek Perumahan Kampung Hassan di Hulu Bernam yang masing-masing dalam proses penyelesaian.

Katanya, secara keseluruhannya tidak ada satu aspek pun yang tertinggal dan jika ada beliau mengakui terlepas pandang, namun tetap akan didekati dan diselesaikan.

Modal politik pembangkang.

Melihat kepada beban berpanjangan dialami pembeli-pembeli projek terbengkalai yang menjadi isu utama di Parlimen Hulu Selangor, Kamalanathan mengakui ada pihak yang menjadikan isu tersebut sebagai modal politik menjelang PRU13.

Bagi beliau, kesempatan itu sudah menjadi lumrah terutama pakatan pembangkang yang ketandusan isu.

"Sikap pembangkang, kalau ada masalah hasrat mereka bukan mahu menyelesaikan masalah tapi bagaimana boleh membesarkan masalah ini, mempolitikkan perkara ini supaya mereka dapat keuntungan politik. Kita tidak begitu.

"Kita membawa penyelesaian. Tapi apakah pendekatan Kerajaan Negeri Selangor, berapa banyak projek perumahan di negeri ini yang mereka pulihkan sepanjang memerintah?" katanya.

Menurutnya, antara sebab rakyat memberikan kepercayaan kepada pakatan pembangkang kerana mahu melihat perubahan yang dibawa, tetapi malangnya dalam tempoh empat tahun pakatan gagal membawa sebarang perubahan.

Katanya, berbeza dengan kerajaan BN dalam tempoh lebih dua tahun selepas PRK 2010 sudah banyak perubahan dan pembangunan dibawa ke daerah ini.

Kamalanathan berkata, kerajaan telah mengambil pendekatan untuk menambah baik proses penyelesaian berkaitan projek terbengkalai di mana kerajaan telah membentangkan beberapa rang undang-undang yang baru agar pembeli dapat dipertahankan berbanding
pemaju.

Menurutnya, jika selama ini pemaju sering kali terlepas apabila sesuatu projek pembangunan gagal disiapkan di mana hanya syarikat di senarai hitam sedangkan pengarahnya terlepas, tetapi sekarang kerajaan mempunyai kuasa untuk mengenakan tindakan terhadap
pengarah yang terlibat.

"Kerajaan memberi syarat kepada pemaju sekiranya mereka mempunyai rekod buruk maka mereka tidak boleh laksanakan projek lain dan kita juga memastikan bahawa pemaju-pemaju perumahan menepati janji kepada pembeli.

"Kita akan pertahankan kuasa pembeli. Usaha kerajaan untuk memastikan pemaju lebih bertanggungjawab, menunjukkan komitmen dan lebih serius dalam pelaksanaan tanggungjawab mereka," katanya.

Beliau turut menjelaskan antara usaha lain kerajaan membangunkan semula projek terbengkalai adalah dengan membawa masuk pelabur ke daerah ini.

Menurutnya, langkah itu dilakukan melalui pengembangan bidang perindustrian, mewujudkan pelung-peluang pekerjaan dan menyediakan lebih banyak ruang pendidikan.

Nilai diri, prestasi saya

Menurut Kamalanathan, segala pembangunan yang telah dibawa ke daerah ini dalam tempoh dua tahun kebelakangan ini merupakan bukti pembaharuan atau transformasi yang mahu dilaksanakan kerajaan BN.

Menurutnya, untuk memastikan lebih banyak pembaharuan di bawa, beliau memerlukan tempoh lebih panjang untuk berkhidmat.

"Kita ada perancangan dan kita telah buktikan dalam masa dua tahun ini dan masa yang singkat.

"Saya dengan kerjasama 100 peratus kerajaan BN pimpinan Datuk Seri Najib Tun Razak telah banyak membuat pembaharuan. Kita boleh buat banyak pembaharuan, berikan kita lagi kepercayaan, mandat satu lagi untuk mentadbir Hulu Selangor kerana kerajaan BN banyak
lagi perancangan untuk membangunkan Hulu Selangor," katanya.

Hanya berbaki beberapa hari saja lagi sebelum medan PRU13 dibuka dan sudah pasti masa yang ada semakin suntuk.

Ketika ditanya bagaimana untuk beliau meyakinkan rakyat dalam tempoh berbaki ini, Kamalanathan dengan nada rendah menyatakan supaya rakyat membuat perbandingan dan menilai prestasinya selama ini.

"Apabila saya pergi berceramah politik di mana-mana pun, saya akan suruh mereka (rakyat) buat perbandingan, dua tahun zaman PKR dan dua tahun zaman BN.

"(Dalam ceramah) saya tidak akan menyentuh atau mencari kesalahan mereka. Saya hanya akan tanya dalam tempoh dua tahun apa yang telah mereka lakukan," katanya.

Menurutnya, kerajaan BN juga sedang melaksanakan pembinaan Sekolah Jenis Kebangsaan Cina (SJKC) Rasa, dalam cadangan membina Sekolah Jenis Kebangsaan Tamil (SJKT) Serendah, klinik kesihatan di Bukit Sentosa dan pembinaan dua universiti di Serendah.

12 di kajang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kajang - Google Blog Search


Sambutan Ponggal Dan Sukanika <b>Di Kajang</b> Utama - Malaysians <b>...</b>

Posted: 03 Feb 2013 07:02 PM PST


Padang Permainan yang mempunyai Padang Futsal di Kajang Utama yang diguna sejak akhir tahun 2012 yang lepas pertama kali dihadiri begitu ramai penduduk memenuhi kawasan padang permainan. Ini ialah kerana pada hari ini diadakan Sambutan Ponggal yang dihadiri bukan saja masyarakat India, tetapi juga berbagai-bagai kaum. Turut sama hadir ialah Adun Bangi Y.B. Dr. Shafie Abu Bakar, Y.B. Teo Nie Ching Ahli Parlimen Serdang, Tuan Haji Azhar Pengerusi Gabungan NGO-NGO yang juga Pengerusi Surau Al-Muhajirin , Kajang Utama, Tuan Haji Ibrahim Martibi Pengerusi Rukun Tetangga, saudara Abu Bakar, AJK, Pemimpin NGO-NGO dan penduduk-penduduk  yang berjumlah 1200 orang.
Dalam Majlis ini Tuan Haji Azhar selaku Pngerusi NGO-NGO berucap mengucapkan terima kasih kepada semua yang  hadir, khususnya Adun Bangi dan Y.B Teo Nie Ching yang menaja sambutan. Menurutnya, ``Kita pada hari ini mengadakan sambutan Ponggal, tetapi kita juga pada hari ini mengadakan  berbagai-bagai kegiatan sukan, bagi menarik semua golongan lapisan masyarakat menyertai sambutan.``
Y.B. Teo dalam ucapannya menyebut, hari yang cerah dan cemerlang menggembirakan sambutan. Kita menyambut semua perayaan kaum seperti Hari Raya Eidul Fitri, Tahun Baru Cina dan pada hari ini sambutan Ponggal. Katanya lagi,  ``Saya dapati sambutan hari ini cukup meriah dan dihadiri begitu ramai orang. Kejayaan sambutan ini saya dapat tahu kerana mendapat kerjasama NGO-NGO. Terima kasih kepada semua.``  Tetapi Y.B. Teo merasa sedih orang Kajang Utama terpaksa membuat U-turn keluar masuk sejak bertahun-tahun. Kita tunjuk perasaan akhir tahun 2012 menuntut janji yang dibuat  akhir tahun 2004 lepas menuntut agar dibuat terowong atau flyover sebagaimana dibuat janji oleh Samy Vellu Menteri Kerjaraya pada masa itu. Lepas kita tunjuk perasaan baru-baru ini Menteri Kerjaraya baru buat janji mau buat, tapi janji sudah banyak kali, bolehkah kita percaya ?`` tanya Y. B. Teo.
Adun Bangi yang berucap untuk perasmian mengucap selamat menyambut Ponggal dan juga selamat menyambut Maulidur Rasul dan juga selamat menyambut Tahun Baru Cina. Kita sambut semua. Kita sambut dan akan mengadakan sambutan khas sebagaimana kita sambut Perayaan Ponggal pada hari ini. Adun juga mengucap tahniah kepada AJK dan NGO-NGO yang memberi kerjasama yang baik bagi perayaan hari ini. Menurut Adun, ``Saya difahamkan ada 15 acara sukan yang dijalankan pada hari ini dari pagi hingga jam 1.00 tengahari. Banyak hadiah yang disediakan. Harap peserta-peserta akan bermain dan bertanding atas semangat kesukanan dan mengekalkan perasaan mesra dan muhibbah. Adun juga menyebut, kerajaan Persekutuan buat janji mau bina terowong atau flyover bagi penduduk Kajang Utama, tapi janji tidak ditepati, tapi Kerajaan Selangor  sedang membina jalan dari Jalan Reko ke Pekan Bangi. Untuk Fasa pertama dari Jalan Reko ke Belok ke jambatan Teras Jernang sedang dalam pembinaan. Banyak jalan-jalan di Taman Perumahan dan di kampung telah diturap dan dibaiki. Kini Skuad Baiki jalan kerajaan negeri sedang  berusaha membaiki jalan berlubang dan rosak. Sukan berterusan berjalan sejak sebelum dirasmikan pembukaan dan selepas perasmian.
Antara acara-acara sukan yang berlangsung ialah pertandingan futsal, tarik tali, kerusi berirama, isi air dalam botol, mewarna, masak Ponggal, timbang blok, pancing botol, jalan atas batu dan berbagai pertandingan lagi. Pertandingan melibatkan kanak-kanak, orang muda, dewasa dan permainan khusus bagi setiap kategori umur.
Antara keputusan pertandingan:
1)      Bukit Mewan
2)      Apartment Sutera
3)      Rukun Tetangga
4)      Surau Muhajirin
5)      Pasukan Citra.
4)      Rukun Tetangga
3)      Madam Lee Hoong Moi
1)      Citra  (Johan Keseluruhan)
3)      Pasukan Seksyen 1 & 2.
Hadiah-hadiah disampaikan oleh Adun Bangi (Y.B. Teo minta diri lebih awal ada program tempat lain.
Sambutan adalah meriah dan berjaya. Terima kasih kepada semua.

12 di sungai pelek - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sungai pelek - Google Blog Search


Teresa Kok Didesak Letak Jawatan Pengerusi DAP Selangor | Detik <b>...</b>

Posted: 20 Feb 2013 08:58 AM PST

imagesKUALA LUMPUR – Ahli Parlimen Seputeh, Teresa Kok didesak meletak jawatan sebagai Pengerusi DAP Selangor ekoran didakwa gagal melaksanakan tugas dengan baik selain mengamalkan sikap pilih bulu dalam menangani masalah rakyat.

Desakan itu dibuat bekas Ketua Cawangan DAP Pantai Sepang, R.Vellasamy yang mendakwa banyak masalah rakyat, terutama masyarakat India di Selangor yang tidak dapat diselesaikan oleh beliau.

Selain tugasnya sebagai Ahli Parlimen Seputeh, Kok juga merupakan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kinrara yang dilantik sebagai Exco kanan kerajaan Selangor sebagai Pengerusi Jawatankuasa Pelaburan, Perindustrian dan Perdagangan kerajaan negeri.

"Semua jawatan dia mahu, tetapi tidak boleh buat kerja, sebab itu sekarang banyak masalah di Selangor," katanya kepada pemberita di sini, hari ini.

Beliau berkata, tahun lepas, Kok mengadakan pertemuan bersama masyarakat Cina di Sungai Pelek, Sepang bagi menyelesaikan masalah rumah ibadat dan sekolah, tetapi tidak mengadakan pertemuan serupa bagi menyelesaikan masalah masyarakat India.

"Sebelum ini, saya telah hantar 11 memorandum minta bantuan bagi kebajikan masyarakat India di Sungai Pelek, Sepang tetapi sehingga kini masih tiada maklum balas," katanya.

Vellasamy yang dipecat daripada DAP pada Mei tahun lalu turut mendakwa, beliau digelar sebagai 'mabuk' oleh Kok kerana sering membangkitkan isu masalah rakyat yang tidak diselesaikan oleh DAP dalam beberapa mesyuarat parti itu.

"Pada tahun 2008, semasa itu mereka (pakatan pembangkang) tiada tempat untuk mesyuarat, kita bagi tempat di kuil, mereka janji akan bagi sumbangan dan tanah dengan geran untuk kuil, tetapi sampai sekarang tak ditunaikan," katanya. – BERNAMA

12 di kelana jaya - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kelana jaya - Google Blog Search


Kita hidup 2x...: Kisah <b>di Kelana Jaya</b>

Posted: 02 Oct 2012 09:48 AM PDT

Bismillahirrahmanirrahim.

Malam ini istimewa. Teman UiTM saya akan menyahut seruan Allah untuk menunaikan rukun Islam ke 5. Menjadi tetamu Allah di usia belum mencecah 30 tahun adalah satu nikmat yang tidak terhingga daripada Allah. Saya cemburu. Usianya muda. Tapi telah dijemput Allah untuk bertamu di rumahNya. Di usia muda itu teman saya mengenali siapa Tuhannya. Tidak seperti saya. Sewaktu saya di usianya, saya masih sibuk dengan urusan lagha dunia. Saya cemburu. Cemburu itu bukan kerana gelaran haji yang bakal diperolehi. Cemburu itu kerana keistimewaan dan tinggi darjat yang Allah berikan pada teman saya itu. Dia seorang yang ringan tulang. Dia suka memudahkan orang lain. Dia menjaga solat. Dia jaga hukum Allah. InsyaAllah, saya yakin Allah akan memudahkan perjalanannya di sana.


Sewaktu sampai di Kelana Jaya, hati saya mulai sebak. Syahdu. Saya merasai Mekah di situ. Saya merasai Madinah di situ. Alunan talbiah cukup menggetarkan jiwa. LabbaikaAllahummalabbaik..saya menangis lagi!
Tahun 2011. Sebulan sebelum berangkat ke tanah suci, saya dan suami berkursus di Kelana Jaya. Kursus 'Smart Solat' anjuran majikan suami saya. Kami diajar tentang solat, tentang kesalahan2 yang lazim dilakukan sewaktu solat, bacaan solat dan sebagainya. Hati saya 'dibersihkan' di sini. Di Kelana Jaya ini. Kursus selama 2 hari itu cukup membuatkan saya insaf betapa saya telah banyak lalai dalam mengerjakan suruhan Allah. Malah, melakukan apa yang dilarang Allah.Astaghfirullahalazim..

Di Kelana Jaya ini, kami berqiamulail. Bermula dengan solat taubat, zikir yang dialun oleh imam sangat menyentuh perasaan dan mengingatkan saya tentang dosa2 yang saya lakukan. Selepas taubat, kami solat hajat supaya perjalanan umrah kami dipermudah Allah. Kemudian kami bertahajud. Telekung saya lencun di waktu ini. Basah sebasah basahnya. Hati saya sedikit demi sedikit sedang 'dicuci' oleh zikrullah dan solat2 sunat itu. Ya Allah, sungguh saya sangat bersyukur dengan nikmat kursus 'Smart Solat' yang Allah beri pada saya dan suami. Di situlah saya mula belajar memperbetulkan solat dan bacaan solat saya.
Kali ini saya datang lagi. Peristiwa qiamulail itu menerjah fikiran. Saya rindu untuk menangis bersungguh2 seperti itu. Menangis yang benar2 kerana Allah. Menangis yang benar2 menyesali segala perbuatan salah yang dilakukan kepada Allah.

Semoga Kelana Jaya akan menjadi saksi untuk kepergian saya sebagai jemaah haji satu hari nanti.Dan semoga saya akan menangis seperti itu lagi untuk Allah. InsyaAllah...

12 di sabak bernam - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sabak bernam - Google Blog Search


ANITA ATAN: KE MAJLIS PERKAHWINAN UCOP <b>DI SABAK BERNAM</b>

Posted: 23 Dec 2012 07:17 PM PST





Nampak tak Langit dan Awan yang cantik mengiringi kami ke Sabak Bernam..dalam perjalanan balik aku beli mentarang buat masak lemak cili pada....sedapppppnyerrrr..
 

BLOG SELANGOR

Copyright 2010 All Rights Reserved