ads

Ahad, 20 Oktober 2013

12 di cheras - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di cheras - Google Blog Search


catatan ankel jonni: BREAKFAST <b>DI CHERAS</b>

Posted: 16 Oct 2013 04:00 PM PDT


Minggu lepas ankel ada bersarapan pagi dengan kawan lama di Cheras, lebih tepat lagi di Bandar Tun Hussein Onn. Lama gila tak jumpa beliau sebenarnya, dan sebab utama ankel bertandang kesana adalah untuk menyampaikan majalah Kembara Ustaz. Beliau ada mencari majalah tersebut tapi tidak jumpa, lalu dia mintak ankel belikan untuk dia. Dekat 2 bulan dia kirim baru minggu lepas ankel hantar. akekekekeke.

Owh, ankel paksa beliau belanja ankel. akekekekeke.



Ya, beliau order teh tarik dan roti canai dan ankel pula kopi dan roti telur. Sedang kami makan tetiba hujan lebat, di sebabkan tempat kami makan adalah di warung bawah pokok jadi memang kena tempias la gamaknya. Jadi kami pun bertukar ke meja lain.
Jadi kami pun pindah meja bantai duduk di meja belah dalam sikit. Tetapi walau dah kat dalam ankel perasan sesuatu....
Duduk kat meja tu pun kena tempias gak. Jadi kami pun pindah meja lagi, dok meja belakangnya pulak.
Haaa... kali ini baru ok. Dah tak kena tempias lagi. Jadi ankel pun cakap dengan beliau...


**** SHARING IS CARING ****

12 di semenyih - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di semenyih - Google Blog Search


Jolusiamazing: Broga <b>di</b> Hujung <b>Semenyih</b>

Posted: 24 Sep 2013 12:41 AM PDT

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,

Tanggal 22 September 2013 aku bersama Aslam dan Zahir telah pergi ke Bukit Broga di Semenyih.Gerak dua buah moto jer..Planning nak amik gambar pakai Kamera aku sekali terlupa bawak lah...hihi

Tayar golek jam 4.30 pagi ,amik masa dalam 35 minit gak nak sampai..al maklum pagi2 sejuk nak bawak laju takut mengigil pulak kan...

Sampai kaki Broga ,Aku park moto kene bayar rm1 ..ada jugak toilet bwah tu n ada kedai jual torchlight untuk sapa2 yang terlupa bawa.

Trail untuk ke puncak jaraknya dalam 1.7 KM jgak..leh tahan..tapi sebab gelap xterasa jauhnya..Tibalah di Puncak jam 5.45..Seketika,terdengar azan subuh di masjid bawah sana..hening pagi tu wat rase shahdu pon ada..terus solat subuh atas tuh..dengan dingin pagi lagi..perghh..syukur rase..

Gambar di bawah di ambil daripada Sony Xperia Tipo















12 di salak tinggi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di salak tinggi - Google Blog Search


<b>Bandar Baru Salak Tinggi</b> • View topic - Rumah Lelong/Subsale di <b>...</b>

Posted: 15 Aug 2013 06:23 PM PDT

Salam Perkenalan/Aidilfitri,

Saya merupakan freelance agent untuk hartanah lelong dan subsale. Saya mempunyai banyak maklumat tentang rumah lelong di sekitar kawasan Salak tinggi/ Bandar Seriemas/ Enstek.

Lelongan terbaru di Bandar Seriemas

Double Storey Semi D,
No 35, Jalan Laman Kemboja,
Kota Seriemas
RP 400K
Auction Date 3/9/2013

Lelongan Terbaru Di Putra Nilai

Single Storey End Lot
No 248, Jalan Indah 24
Desa Indah Seri Inai,
Putra Nilai
RP 145K
Auction Date 24/08/2013

If Interested call Zack 0126478021

jika ada sesiapa ingin menjual rumah tapi tak dapat buyer lagi , saya boleh membantu anda. Komisen hanya 2% dari harga rumah.

di negeri selangor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri selangor - Google Blog Search


Foto Sadis ; Mat Sabu Baca Khutbah <b>Di</b> Masjid <b>Negeri Selangor</b> <b>...</b>

Posted: 17 Oct 2013 03:00 AM PDT

AdehhHHHH !! terkejut ambo bila tengok foto ni dah mula viral d Facebook dan beberapa laman sosial lain..pergHHHH bukan nak hina Mat Sabu..bukan nak hina pihak Masjid yang benarkan beliau baca khutbah..cuma ambo terkejut..kalu berok tengok pun mungkin terkejut hahahah opsss sori..
Sekadar ingin bertanya..ni khutbah apa yang d baca Mat Sabu ni..Khutbah Raya Haji ke Khutbah Jumaat?
Betul ke ni foto Mat Sabu atau ada kembing dua serupa..hahaha kalaulah betul Mat Sabu yang baca Khutbah..d negeri mana ni? nak kata kat negeri yang d tadbir BN mungkin mustahil..apakah ini d Selangor, Penang atau Kelantan? atau ada masjid yang curi-curi benarkan mangkok sayur ni baca Khutbah ini?
Apakah kerana musim pemilihan parti pas celaka maka Mat Sabu cuba tunjuk kemampuan dia mampu baca Khutbah? yelah Nik Aziz dan majlis suro ulamak politik pas dah mula nyanyi lagu pemimpin Pas kena datang dari golongan Ulamak..golongan lain tu kemudianlah hahaha berat parti sesat ni..
Aakj mohon sesiapa yang tahu..ini apa sebenarnya..mungkin filem atau drama korea hahahaha opsss lagi..

12 di puchong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di puchong - Google Blog Search


Wanita cuba bunuh diri bersama bayi <b>di Puchong</b> — KL-TODAY.COM

Posted: 24 Sep 2013 07:16 PM PDT

Seorang wanita berbangsa Cina, 35 tahun, yang cuba untuk melompat dari atas sebuah hotel bajet dengan seorang bayi berumur satu tahun telah diselamatkan oleh pihak berkuasa.Wanita, yang dilihat memegang anaknya di tepi tebing di atas bangunan itu, telah dihalang oleh beberapa anggota bomba yang bergegas ke tempat kejadian di Puchong selepas menerima amaran pada pukul 9 pagi di sini semalam.
Adalah difahamkan bahawa wanita itu telah bertengkar dengan suaminya sebelum kejadian itu.

Tempat kejadian menyelamatkan dramatik berlaku hanya beberapa kedai-kedai dari balai polis Bukit Puchong.
Terlaris & Terhebat !!! Kapsul Ubat Kuat Khas Buat Suami Jadi Perkasa… Klik SINI

Leukimia pun boleh sembuh apatah lagi penyakit kronik biasa seperti diabetes, gout dan lain-lain Klik SINI

Puchong Jabatan Bomba dan Penyelamat Pegawai Kanan Sihat Bedol berkata bomba mengambil masa 30 minit untuk merebut ibu dan kanak-kanak untuk keselamatan.

"Apabila kami tiba, polis sudah ada, cuba memujuk beliau untuk tidak melompat. Nasib baik, salah satu daripada sarjan bercakap Cina dan kita berjaya untuk berkomunikasi dengan dia.

"Kami merayu supaya tidak melompat. Pada mulanya, dia sangat agresif dan mengugut untuk melompat dari jika kita mendapat apa-apa lebih dekat dengan beliau.

"Kami juga
bimbang tentang keselamatan bayi kerana dia berdiri betul-betul di tepi tebing," kata beliau.

Wanita itu kemudiannya diserahkan kepada pihak polis. Mereka yang mempunyai masalah boleh menghubungi Befrienders di 04-281 5161 atau 04-281 1108 (Pulau Pinang), 05-547 7933 atau 05-547 7955 (Ipoh) dan 03-7956 8144 atau 03-7956 8145 (Lembah Klang).

12 di sungai buloh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sungai buloh - Google Blog Search


Usrah Fitrah - Artis Tunai Ibadah Korban <b>di Sungai Buloh</b>

Posted: 17 Oct 2013 07:30 PM PDT

Usrah Fitrah - Artis Tunai Ibadah Korban di Sungai Buloh | Semalam, kumpulan gabungan artis dan penggiat seni tanah air yang menggelar diri mereka Usrah Fitrah telah pun menunaikan ibadah korban dengan kerjasama Masjid Jamiul Ehsan, Kampung Kubu Gajah, Sungai Buloh.
Ibadah korban kali ini merupakan kali kedua ia dilakukan kumpulan tersebut selepas pertama kali dilakukan tahun lalu di Bandar Baru Ampang dan membabitkan dua ekor lembu.
Menurut Yatt Hamzah, objektif ibadah ini jelas iaitu untuk berkorban sebahagian kecil daripada harta yang dimiliki ke jalan yang diredhai.
"Selain itu, melalui ibadah ini kita juga dapat membina hubungan baik antara artis dan masyarakat setempat," katanya kepada pihak akhbar.
Antara artis yang turut hadir termasuklah Aida Khalida, Heliza Helmi, Siti Nordiana, Salima Habibi dan Zoey Rahman.

Yatt Hamzah kini aktif dalam bidang perniagaan yang melibatkan pakaian muslimah menerusi laman fan page dan instagram beliau. Admin doakan yang terbaik buat Yatt Hamzah dunia dan akhirat.

Artikel Menarik

sumber
http://www.utusan.com.my/utusan/Hiburan/20131017/hi_07/Artis-artis-tunai-ibadah-korban-di-Sungai-Buloh#ixzz2i0VdMG1n 
http://instagram.com/sucibyyatthamzah

12 di beranang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di beranang - Google Blog Search


HaPpInEsS iS hOmEmAdE: walimah Hadi <b>di Beranang</b> pula

Posted: 23 May 2012 01:10 AM PDT

walimah - 20 Mei 2012

Biar gambar sahaja je lah yang "bercerita"... bak omputeh kata .."let the pictures to the talking.." saya malas sket arini


12 di bangi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bangi - Google Blog Search


SOHO Perintis <b>Di</b> Bandar Baru <b>Bangi</b> | Abang Ensem&#39;s Blog

Posted: 17 Oct 2013 08:00 AM PDT

Terujakah anda sekiranya kediaman anda mempunyai fasiliti-fasiliti berikut :

EVO SOHO 1

Apa? Langsung tak teruja?

Bagaimana pula jika hub-hub pengangkutan awam berikut berdekatan dengan kediaman anda?

EVO SOHO 2

Hah!! Biasa je?

Yang ini pasti mampu menggiurkan anda

EVO SOHO 3

Setiap pagi dan petang para 'missy' (jururawat) berkeliaran di hadapan pintu masuk kediaman anda, pergi dan pulang dari rutin kerja harian mereka.. hehehe.

Tapi, nanti dulu. Ianya tidak akan berlaku sekelip mata kerana kediaman yang aku maksudkan ini hanya akan siap menjelang tahun 2016 nanti.

EVO SOHO 4

Bagi para pemastautin Bandar Baru Bangi pastinya menyedari akan wujudnya satu projek pembinaan perumahan bersebelahan dengan Kompleks PKNS (seperti gambar di atas) dan dari apa yang dimaklumkan oleh Brader WTF kita, siapa lagi kalau bukan Faizul Ridzuan, projek yang diberi nama EVO SOHO Suites ini adalah hasil usahasama PKNS Holdings Sdn Bhd dan sebuah pemaju terkenal, Andaman Realty Sdn Bhd .

Apa yang lebih mengejutkan nanti, ianya berkonsepkan Small Office Home Office (SOHO) dan bakal menjadi projek perintis kediaman berkonsepkan begini di masa depan. Dari sekecil unit berkaki persegikan 454 membawa ke angka 1,352, ianya bakal dijual pada harga serendah RM240,000-00. Jadi buat anda yang berkeinginan untuk memilikinya, anda hanya perlu menghadirkan diri ke sesi pelancarannya Sabtu ini beserta deposit sebanyak RM2,500-00. Butiran pelancarannya adalah seperti berikut :

Tarikh   :           19 Oktober 2013

Masa    :           10.30 pagi

Lokasi   :           PKNS Andaman Galeri Jualan di Jalan Medan Pusat 2D, Seksyen 9, Bandar Baru Bangi

Pendaftaran boleh dilakukan di SINI atau hubungi salah seorang dari wakil pemaju berikut :

  1. Leenda – 0126521272
  2. Fara – 0123058180

AE : Dengar-dengarnya setiap kediaman bakal di'fully-furnish'kan dan setiap pembeli pula bakal dihadiahkan dengan set LCD TV percuma.

12 di bandar sunway - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bandar sunway - Google Blog Search


<b>Bandar Sunway</b> perintis Kitar Semula Industri | faqar

Posted: 15 Oct 2013 09:01 PM PDT

MAJLiS Perbandaran Seberang Perai (MPSP) mengadakan interaksi dua hala dengan pemilik-pemilik premis perniagaan sekitar Bandar Sunway di Seberang Jaya ke arah merealisasikan projek perintis Kitar Semula Industri.
Ahli Majlis bagi MPSP, Amir Md. Ghazali berkata, projek perintis itu dimulakan peringkat industri selepas pihak berkuasa tempatan (PBT) berjaya mewujudkan banyak program kitar semula membabitkan persatuan komuniti dan sekolah-sekolah sekitar Seberang Perai.
"Program Komuniti Mampan berjaya mendapat kerjasama daripada banyak persatuan penduduk. Begitu juga program Green School berjaya disertai banyak sekolah di Seberang Perai ini.
"Bandar Sunway ini dipilih sebagai projek perintis supaya kejayaan yang membabitkan pemilik-pemilik premis perniagaan di sini dapat diperluaskan di kawasan-kawasan komersial lain," ujar beliau dalam satu majlis interaksi di Perpustakaan Pulau Pinang di sini.
Exco Pertanian & Industri Asas Tani, Pembangunan Desa dan Kesihatan, Dr. Afif Bahardin menyempurna perasmian majlis, manakala, Pengarah Perkhidmatan Perbandaran MPSP, Ir. Rosnani Mahmod pula menyampaikan informasi mengenai kaedah pelaksanaan projek perintis tersebut.
Tiga Ahli Majlis MPSP lain, Tan Cheong Heng, Ahmad Tarmizi Abdullah dan Rezal Huzairi Md. Zaki turut hadir pada majlis interaktif tersebut.
Tambah Amir, projek perintis ini antara lain menumpu pada usaha mengurangkan hasil sisa pepejal, kebersihan kawasan komuniti perniagaan serta menggalakkan aktiviti kitar semula.
Dr. Afif yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri ADUN) Seberang Jaya pula berkata, projek perintis Kitar Semula Industri jika berjaya di Bandar Sunway, sekaligus, dapat mengurangkan belanja hangus MPSP yang kini direkodkan mencecah 40 peratus dari belanjawan keseluruhan PBT tersebut.
"Untuk nak indah di sini (Bandar Sunway), perlu duit. Kita boleh ada sumber duit kalau kurang kos belanja sampah yang bernilai RM66 juta atau 40 peratus daripada bajet.
"Itu yang kita nak buat di Jalan Todak Bandar Sunway...saya yakin pemilik premis yang datang hari ini akan jadi pemangkin pada projek perintis ini," ujar Dr. Afif. 
Dalam perkembangan lain, Dr. Afif berkata, gaya hidup bersih lagi sihat di Bandar Sunway mampu mengelak insiden empat orang meninggal akibat termakan ayam basi dalam satu kenduri di negeri dari berulang di sini.
Insiatif terbaru itu sekaligus menyerlahkan komitmen MPSP dan kepemimpinan Kerajaan Negeri ke arah merealisasikan kempen Pulau Pinang Bersih, Hijau, Sihat dan Selamat.

12 di sungai pelek - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sungai pelek - Google Blog Search


BLOG SELANGOR: 12 <b>di sungai pelek</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Sep 2013 03:10 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di sungai pelek</b> - Google Blog Search

Posted: 20 Aug 2013 03:26 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di sungai pelek</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Aug 2013 03:04 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di sungai pelek</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Jul 2013 03:15 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di sungai pelek</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Jul 2013 03:05 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di sungai pelek</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Apr 2013 03:12 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

N56 - Tuan AB Manap Calon Bebas - <b>Sungai Pelek</b> - People Against <b>...</b>

Posted: 20 Apr 2013 01:13 AM PDT


Calon Bebas yang akan bertanding pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU) kelak mungkin bukan menjadi pilihan utama pengundi di Selangor kerana mereka dilihat tidak signifikan 'berperang' dengan dua parti dominan ketika ini. Penganalisis politik, Prof Madya Datuk Dr Mohammad Agus Yusoff berpendapat, ini kerana trend pengundi sekarang dilihat lebih cenderung kepada parti, sama ada Barisan Nasional (BN) atau Pakatan Rakyat (PR).Beliau berkata, calon Bebas itu bagaimanapun boleh bertanding dalam pilihan raya, asalkan mempunyai karisma, pesona dan kriteria lain untuk menambat hati pengundi.
Laporan Sinar Harian - 2 March 2013
Dun Sg Pelek bakal menjadi medan mencuba nasib bagi seorang calon Bebas iaitu - Tuan AB Manap yang berasal dari Sg Pelek. Berumur 68 tahun dan pada PRU 12 yang lepas beliau merupakan calon Bebas yang bertanding di DUN yang sama. Apa yang menarik tentang calon BEBAS - Tuan AB Manap ini adalah, beliau merupakan penyokong Barisan Nasional. Aktivis politik ini yakin dan percaya bahwa beliau masuk bertanding bagi memastikan calon Barisan Nasional -  ( Ng Chok Sin ) tidak kalah dan tidak mahu DUN Sg Pelek jatuh ke tangan pembangkang terutamanya DAP. Temuramah BLOG People Against Opposition dengan beliau di PWTC minggu lepas memaparkan satu usaha murni lagi ikhlas dari aktivis veteran ini yang sedih melihat keadaan anak bangsa yang ditindas disebabkan politik "divide and conquer" yang direncanakan oleh Pakatan Rakyat telah menjadikan parti-parti Melayu dalam Pakatan Rakyat menjadi tidak dominan. Beliau turut menjelaskan bahwa tujuan beliau bukanlah untuk menang di DUN Sg Pelek tetapi sekadar membantu calon BN menentang calon DAP. Beliau yakin bahwa BN dapat membawa kemakmuran dan perubahan di Dun Sg Pelek serta membawa perpaduan kepada rakyat berbilang kaum. Perjuangan beliau sangat mudah dan bersahaja. 
"Jika kita benarkan Pakatan Rakyat berkuasa di Malaysia maka negara kita akan ditimpa malapetaka besar akibat daripada bencana yang bakal dibawa oleh falsafah kebencian yang dipelopori oleh kepimpinan Pakatan Rakyat. Dari sudut pandangan beliau yang telah lama menjadi aktivis politik, Tuan Manap menerangkan bahwa ; "Pakatan Rakyat bukanlah sebuah pertubuhan politik berdaftar sepertimana Barisan Nasional. Ianya merupakan satu pakatan sahaja yang bersetuju bekerjasama semata-mata untuk menjatuhkan Barisan Nasional. Aspirasi parti-parti komponen dalam Pakatan Rakyat jelas mempunyai motif politik yang berbeza. DAP memperjuangkan agenda Malaysian Malaysia dan berusaha untuk menjatuhkan kuasa majoriti orang-orang Melayu. PKR jelas hanya mahu menjadikan Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri manakala PAS masih bermimpi di siang hari dengan agenda HUDUD yang telah diganti dengan Negara Kebajikan"
Apabila di tanya soalan apa yang akan berlaku jika beliau menang sebagai ADUN Sg Pelek maka Tuan Manap menjawab sebagai pemegang amanah beliau akan memulangkan amanah kepada yang memberikan amanah tersebut kepadanya. Insya Allah. 

DIALOG RAKYAT: Kaji semula penutupan JPN, imigresen <b>Sg Pelek</b>

Posted: 05 Aug 2013 01:00 AM PDT

 
SEPANG: Ahli Parlimen Sepang Hanipa Maidin menuntut kerajaan mengkaji semula penutupan Jabatan Imigresen dan Jabatan Pendaftaran Negara Cawangan Sungai Pelek, di sini sejak 1 Ogos lalu.

Menurutnya, tindakan penutupan itu telah menimbulkan kesusahan kepada penduduk untuk berurusan dalam perkara-perkara berkaitan seperti pembuatan atau pembaharuan passport, pendaftaran sijil kelahiran, sijil kematian, pendaftaran kad pengenalan dan sebagainya

"Saya difahamkan penutupan kedua-dua pejabat Kerajaan itu dilakukan kerana isu penamatan sewaan. Saya difahamkan kedua-dua jabatan tersebut tidak dapat menyambung perjanjian pelanjutan penyewaan ruang pejabat kedua-dua jabatan berkenaan kerana tiada penyelesaian dapat dicapai berhubung perjanjian baru yang disediakan oleh jabatan-jabatan tersebut dan pihak Tuan Tanah.

"Saya berpendapat adalah tidak munasabah kedua-dua jabatan tersebut tidak dapat menyelesaikan masalah teknikal dan remeh tersebut hingga mengakibatkan penutupan kedua-dua pejabat berkenaan yang sekaligus mendatangkan kesusahan yang amat besar kepada para penduduk. Penutupan ini adalah bertentangan dengan janji Barisan Nasional kononnya rakyat didahulukan.," katanya dalam satu kenyataan kepada Harakahdaily.

Sehubungan itu, beliau memohon pihak kerajaan mengkaji semula keputusan penutupan kedua-dua jabatan tersebut dan seterusnya membuka semula kedua-dua jabatan tersebut di lokasi yang sama bagi memudahkan para penduduk menjalankan urusan dengan kedua-dua jabatan sepertimana sebelumnya

"Sekiranya permintaan aduan penduduk tidak didengar pihak saya akan membawa perkara ini ke Parlimen dalam sidang Parimen pada bulan September ini", katanya.

12 di subang jaya - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di subang jaya - Google Blog Search


Nizam.Ariff: Mee Bandung Muar tapi <b>di</b> USJ <b>Subang Jaya</b>

Posted: 01 Oct 2013 11:30 PM PDT

.

 Tengok gambar dulu...

Gerai No. 8 di foodcourt di depan perumahan Goodyear Court 3, USJ.

Aku tak pernah makan Mee Bandung Muar yang terkenal itu.
Jadi, apabila aku makan yang ini, aku rasa macam makan Mee Bandung Muar jugalah.
Kuahnya pekat, ada daging, ada tauhu, ada udang... ada telur celur kuah tu.
Bagi aku, rasanya memang dah sedap... taklah macam mee bandung yang biasa aku makan.
Mee bandung yang biasa aku makan tu kuahnya terasa sos cili yang dicairkan... dan manis!

Tapi kawan aku kata, rasanya belum sampai ke tahap yang di Muar.
Katanya sebab yang di Muar kuahnya ada kacang, sedangkan yang ini kacangnya ditaburkan.
Apabila sampai sahaja mee, kawan-kawan terus cakap, "Ni tak cukup untuk Nizam".
Tapi aku rasa dah sedap dah... boleh mengulang lagi nanti.
Cuma lain kali aku nak suruh tambah mee...

Kita tengok gambar lagi...

Yummmmmmmmyyyy...

.

12 di sabak bernam - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sabak bernam - Google Blog Search


It&#39;s Me Pearl: Aidilfitri <b>Di Sabak Bernam</b> 2013

Posted: 15 Aug 2013 08:32 PM PDT

Okey tahun ni pasal beraya kat Shah Alam dulu so Raya di SAbak Bernam I tak de nak cite panjang sebab? tak banyak cite pun heheheheh masak pun tak! sebab? balik raya ke dua pun! my mom and the gang dah masak dah habis pun I sampai rumah nenek petang raya ke dua! dari Kuala Selangor sampai SB - amik masa 6 jam! - hilang mood terus! - kejap je pun....lepas Isyak My dad ajak pi rumah kazen belah dia..BBQ nite katanya! woooooooot! - mampu kau orang bandar? orang kampung skang main BBQ tau raya raya. Tinggal takde parti buih macam kat Hard Rock Penang je heheheheh ishhh mengucap tak yah la parti buih tu...bukan budaya dan suruhan agama pun kennnnnnn
masa ni kat rumah Abang pada Arwah my Atuk Hj Roslan. My doter and My Kazens! - my darling boy kazen melaram dengan cemin mata hitam ala madagascar! siapa punya? who else la kan? I la yang punya! hehehe belasah la dik oiii janji kau bahagia! hehehe

Gambar BBQ takde sebab I penat. I cuma boleh fokus nak makan je. Balik rumah nenek belah mama dah kul 12 malam! complete la sudah my second day raya which sepanjang hari di atas jalan raya dan belah malam Ber BBQ. 
Now Raya ke tiga! - ha baru terasa semangat raya! 
oh yes Mr. 46 suruh I bergambar sebelah canon nan 7 ke 8 batang kat depan surau Kampung I - ohhhhhhhhhhhhhhhhhhhh darling! I takut kapish? lupakan saja...tapi lepas tu nyesal pulak kan? tradisi turun temurun okey! makanya meriam tu kalau bunyi rumah nenek I hujung kampung pun boleh dengar! - imagine rumah arwah embah boyot I betul betul berdepan or bertentang dengan meriam meriam tu! - sabar betul arwah tu! - al-fatihah for her....

Next! pergi rumah Adik Bongsu my arwah Atuk (I patut panggil Embah Biah tapi pasal dah biasa ala ala dengar my mom panggil Lek Biah makanya I pun panggil Lek gak le) - you see? tiap tiap tahun memang kami round semua rumah adik beradik nenek dan atuk tak kira belah mama or ayah. Bukan sekadar pergi dolls. Memang dah diajar dan dididik dari kecil. Hari raya adalah hari melawat saudara mara. Plus memang kami rapat pun tak kira la berapa ramai pun atuk dan nenek saudara pun. Saling kenal saling rapat dan saling menyayangi. itu la tradisi yang ditanam pada kami anak anak saudara dan cicit semua.
note:  Embah - Nenek/Atuk
          Lek - Makcik/Pakcik

Ini ? adik bongsu my nenek belah my mom - ha terbelit belit mata nak baca heheheh. Adik bongsu tau! yang belah kiri. Yang belah kanan my mom lah. Muka serupa yek? yeap mereka bedua sangat menyayangi satu sama lain. I pun sayang Embah Ti! - Tiap - tiap tahun datang rumah Embah Ti mesti dapat makan kek yang sedap sedap belaka! - bukan 1 jenis je 5 , 6 jenis dolls! 
So next year I kata dengan my mom I nak beli kek banyak banyak (kek yang sedap lah) kita buat style embah ti! - orang datang selain daripada makanan berat boleh hidang kek . you see ambil yang baik....kan? :D :D 

p/s: laksa dan dodol Lek Rip memang the best!

Lepas tu soalan tiap tiap tahun mula keluar :  Anak Hani sorang saja....?

Apa I nak jawab dolls? - ha ah embah sorang saja........

Wallahhhh rugi lo! - tambah lagi paling kurang 7!!!!!!!

nak keluar KEK MASAM MANIS DARI TEKAK i DOLLLLLLLS! ada ke 7 ??????

tok sah cakap la kalau kena bebel dengan Wak Yah (my grandma) hehehehheh asal balik kampung je itu la tajuk fav dia nak bebelkan cucu degil dia sorang ni kan??? beranak lagi katanya....wahhhhhhhh makanya I yang dah desperado asal sedara mara datang rumah bawak baby je kan? I tanya bagi terus la kat I boleh???  PSIKO tak I? dolls?

ha! next! ini rumah yang tudung cekelat tu is  my  NENEK YANG BERJAYA MENJADIKAN CUCU DIA NI saiko di hari raya he he he he.  Ni kat rumah Abang nenek Wak Sor the lady yang tudugn cekelat duduk depan pintu tu kira kakak ipar la. I suka datang sini kecik kecik dulu sebab? beranda atas rumah ni cun gila boleh main ala ala pusing pusing kat maze. sorry dolls no pic pasal dia orang semua dah tua ye la I pun dah 34 tahun kan imagine la umur mereka berapa? so setiap rumah embah kat kampung semua dah tambah bawah dan beraya di bawah saja no more atas....

wait! ada gambar malam BBQ la! I terlupa pulak! - so I sampai rumah nenek jam 6.30 petang lebey kurang. Ayah terus kata malam karang pergi rumah yeong semua kumpul sinun nak buat BBQ. ha kau!  penat tak habis lagi nih. Takpelah itu la tujuan balik kampung pun nak jumpa kazen nenek makcik semualah. bukan tiap tiap bulan mcm gini. setahun hanya sekali. penat sikit layankan. janji mak ayah I happy gitew. lagi pun boleh tengok sapa yang kembang sapa yang mengandung siapa yang kurus keremping, siapa yang berjaya diet siapa yang tak siapa yang baru dapat baby.  Ni kat rumah my grandma belah my mom.   Agak pelik this year takde gambar ngan mertua berbaju raya dan takde gambar ngan my parents berbaju raya. But not so bad la kan atleast ada gambar ngan my parents :D
Betul..Mr. 46 besar tinggi dia kahwin dengan I si Ms. Hobbit yang mengada kan heheheheh - takpe I suka sebab walau debab mana pun I , bila bergambar dengan dia I still nampak petite! - you see good strategi kannn? Tapi kalau dia lempang I or tumbuk I confirm I mati terus. aha! takde la dia tak penah pukul I pun jentik pun tak penah dia sayang I .....thank you Allah ......gaduh tu biasalah campak hp campak periuk campak bantal laptop je belum penah campak.....kekekekeek NGERI HEK?
okey nanti bila rajin I sambung lagi ya? nanti malam kalau I lagi rajin I karang lagi..hmmmmmm kalau tak rajin makanya sampai sini je le..apa apa pun I always love my raya....meriah dikelilingi mak ayah adik beradik dan saudara mara. My mom kata kalau dia takde esok teruskan tradisi jangan pergi HONG KONG PULAK BERCUTI! - kau amik! dia dah sound...hehehhehehehehehehe
Me:  Ma? mama boleh bangun dari kubur ke kalau hani pergi Hong Kong? hehehhe
Tak ke kau rasa macam nak lempang je anak yang tanya soalan gini hahahahahahha you see how my mom besabar dengan perangai I ni? :P :P :P :P

12 di ijok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di ijok - Google Blog Search


video panas : air mata rakyat dun <b>ijok</b> adun <b>...</b> - Pendekar Melayu

Posted: 04 Oct 2013 01:23 PM PDT

Kira-kira 200 pembeli rumah teres kos sederhana Taman Alam Perdana, Ijok dekat sini mendesak Menteri Besar,Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim campur tangan berhubung kelewatan penyerahan kunci rumah sedangkan projek perumahan itu telah siap sepenuhnya.

Wakil pembeli, Kapten (B) Amiruddin Abdullah, 55, berkata, ini kerana projek itu telah diambil alih oleh anak syarikat kerajaan negeri iaitu Permodalan Nasional Selangor Berhad (PNSB) sejak 15 bulan lalu tetapi kunci masih belum diserahkan oleh Lembaga Perumahan Hartanah Selangor (LPHS).

"Kami percaya masalah ini akan selesai sekiranya beliau (Abdul Khalid) campur tangan kerana LPHS dan PNSB itu sendiri dibawah kuasa kerajaan negeri.

"Sebenarnya Menteri Besar patut selesaikan isu ini seperti yang dijanjikan semasa kempen Pilihan Raya Umum Ke-12 (PRU-12) dahulu, tetapi selepas menang sekali lagi pada PRU-13, masalah ini masih berterusan," katanya ketika ditemui semasa mengetuai sesi bantahan aman di Taman Alam Perdana di sini.

Menurut Amiruddin lagi, alasan kunci rumah di situ tidak boleh diserahkan kerana timbul beberapa masalah antara PNSB dengan Indah Water Konsortium Sdn. Bhd.(IWK) membabitkan spesifikasi pembetungan dan Syarikat Bekalan Air Selangor Sdn. Bhd. (Syabas) tidak boleh diterima lagi.

Ini kerana dakwanya, sebanyak 365 unit rumah teres kos sederhana di kawasan itu telah diserahkan kepada peneroka pada April lalu dengan alasan mereka membelinya secara tunai.

Sehubungan itu, Abdul Khalid diberi tempoh sebulan untuk menyelesaikan masalah tersebut sebelum pihaknya menyerahkan memorandum kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak bagi membantu menanganinya.

Sementara itu, seorang pembeli, Azli Mokhtar, 39, berkata, dia telah membayar ansuran pinjaman rumah di Taman Alam Perdana itu sejak 13 tahun lalu dan pada masa yang sama terpaksa menyewa rumah lain.

"Sampai bila kami terpaksa menjalani kehidupan seperti ini.Sudahlah rumah dibeli tidak boleh diduduki, pada masa sama bayaran pinjaman dengan pihak bank perlu dijelaskan setiap bulan,"katanya dengan nada kesal.



mari tengok video ini bagaimana rakyat derita pemimpin bukamain sedap menyanyi sakan berkaraoke



 

BLOG SELANGOR

Copyright 2010 All Rights Reserved