ads

Sabtu, 11 Ogos 2012

12 di bukit raja - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bukit raja - Google Blog Search


GOTONG ROYONG DAN MAJLIS DIALOG <b>DI</b> BANDAR <b>BUKIT RAJA</b>

Posted: 27 May 2012 03:41 PM PDT







Jawatankuasa Penduduk Bandar Bukit Raja telah berjaya mengadakan Majlis Gotong Royong dan Dialog bersama PBT dan pihak berkuasa.
Penyertaan penduduk berbilang kaum dan agemsi-agensi kerajaan didalam majlis tersebut dan menerusi majlis dialog berkenaan, banyak masaalah-masaalah yang dapat dirungkaikan.
YB Dr Rani yang dijemput sebagai perasmi pada majlis itu berharap kerjasama diantara semua pihak dapat dimanafaatkan bagi menyelesaikan segala permasaalahan yang timbul.

12 di teluk datok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di teluk datok - Google Blog Search


All About me....: kenangan <b>di teluk</b> likas.................................

Posted: 05 Jan 2009 08:07 PM PST

jadi kanak-kanak riang pula ............................anak spelh 2............
Dah nak balik sempat lagi nak bergambar di teluk likas ............

nak bergayut ye.................................spe 2 ah....

12 di morib - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di morib - Google Blog Search


Jalan-jalan <b>di</b> Pantai <b>Morib</b>

Posted: 05 Jul 2012 07:57 PM PDT

Jom bersantai-santai di Pantai Morib dengan Qisya.
Pantai yang best berangin seronok bermain layang-layang dan bubbles.
Entri milik Qisya tapi ditaip mama....kikiki...
 #jom Qisya bawak auntie uncle semua jalan-jalan di Pantai Morib.
 #mula-mula sampai kat sini, haruslah posing dulu menunjukkan ekspresi gembira. Ini gaya nak terbang namanya.
 #di sanalah Pantai Morib. Pantai di mana tentera Jepun pernah mendarat masa perang dunia kedua dulu.
 #sebelum itu haruslah closed up muka Qisya dulu. Usia dua tahun 1 hari di Pantai Morib.
 #mama saya suruh buat gaya-gaya sikit. gaya apa ni? Tak tau apa namanya. :p
 #waaaahhh.....dah sampai sini. Tapi gaya peace saya tak menjadi pulak dah...hehe..
 #luasnya laut. Cantik, tau.
 #dengan mama yang menyibuk juga nak masuk entri.
 #dah puas tengok laut, jom main bubbles pulak.
 #tengok. ramai yang bermain layang-layang kat sini.
 #abang Amsyar bermain layang-layang dan saya bermain bubbles sampai habis tumpah. :(
#dah puas bersantai di tepi pantai, masa untuk pulang.
p/s: Selalu datang sini sebab encik hubby jenis suka lepak di tepi pantai. :)

Diary of L..V.E: Berpiknik <b>di</b> Pantai <b>Morib</b>

Posted: 19 Jul 2012 11:22 PM PDT

Ok ini cerita seminggu sebelum ke Cameron. i tak sempat nak publish la u :P

Semenjak menjadi suri di rumah ni kan, jarang bebeno aku buleh melihat dunia luar. dunia aku sekarang 90% hanyalah bersama anak semata2. nak berjalan pown macam tak ada tempat nak dituju.

Jadi.... bila ada peluang nak kemana-mana sehabis boleh aku tak mo lepas. bosan okayy duduk rumah jer 24/7. ok takde lah tak keluar langsung. kalo dah aku bosan sangat, hubby takde kat rumah, aku angkut jer la budak kecik tu gi mana2. tapi biasanya keluar bersebab la. bukan la meronggeng semata2. dia pown ok jer bila duduk dalam car seat.

Now nak cerita pasal piknik la uolls. destinasinya adalah di Pantai Morib, Banting. jauh tak jauh mana la. tapi macam tak dekat mana la jugak hehehe. pergi bersama family in law. 1 van 1 kereta. wahhh macam ramai bebeno bunyiknya herherher.



Before pegi tu bukan main lagi dalam kepala otak ni nanti nak kasi Hafiy main pasir, nak celup kaki dia dalam air.
Sekali bila dah sampai, hambikkkk. pantai ni ada tembok yer anak2. nak main jugak kena turun bawah. lagipown kat sini memang tak dibenarkan mandi (tak selamat kot). bukan la aku nak mandi pown, cuma frust sebab angan2 tinggal angan2 semata muahahaha.
Takpe balik kampung nanti kita pegi pantai ori yer. ori kata kau!


Yup we are cousins ;)
Aqil: Hafiy, jom kita main sama2 nak?



Hafiy: Aqil main lah Aqil punya tu. Hafiy nak mamam menan ni la nomnomnom




Aqil: Ala... jom la kita main sama2. lagi bestttt
HAfiy: Tak mo la.. tu awak punya, awak main la sorang. kita nak main sorang2 jer ari niii


Aqil: Oooooo tak nak main ngan kita yer.. nah hambik! hahahaha
Hafiy: Uwaaaaaaaa kita kasi tau dekat Ibu kita! biar dia gigit tangan awak yang bambambam tu! huhuhu
Sekian sketsa dua sepupu hehehehe.
Main lah macam mana pown.. hisap tangan jugak paling besttt

Angin dari pantai kuat. main belon tak payah tiup2 dah pown. pegang jer otomatik belon kuar. best ooo angin kuat macam ni. rasa nak berumah di tepi pantai lah pulerrrr :D



Budak2 kecik yang 4 orang tu sibuk dengan layang2.
Hafiy: Abi.. Hafiy nak main jugak layang2 ni... belikan la kat Hafiy satu!

Hafiy: Cepat la Abi.. belikan la...




Abi: Tak boleh la sekarang. ok nanti Hafiy dah besar Abi belikan layang2 yang besha punya ok?


Hafiy: Ala... tak boleh sudah!
Biasalah kan, kalo piknik, bawak bekal lah paling syok. biras i masak nasik goreng, kak ipar i masak sambal udang, mak mertua i masak ayam goreng, i pulak masak sardin gulung n goreng keropok keping hehehehe. syok ooo makan2 sambil menikmati angin dan udara segar.
Solat Zohor kat sini sebab kami pegi awal. ingat nak tunggu sampai petang, Asar kat sini dulu. tapi tengok masing2 macam dah penat jer. budak2 pown dah meragam, beransur pulanglah kami..

Penat sangat anak Ibu ni yer..

Budak kecik ni balik rumah sunburn, lepas tu kulit menggelupas. kesian!
Lain kali boleh datang sini lagi. syok bawak anak jenjalan (walaupown sebenarnya mak dia yang over eksaited hahahaha).

P/s: Esok dah mula puasa. alhamdulillah 22 hari yang aku tinggal tahun lepas berjaya diganti sebelum ke Cameron Highlands hari tu :)

12 di balakong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di balakong - Google Blog Search


SYABAS Sengaja Tak Selenggara Rumah Pam Supaya Wujud - Addin

Posted: 02 Aug 2012 03:48 PM PDT

SHAH ALAM, 1 Ogos ― Kerajaan Selangor hari ini menegaskan,krisis ketiadaan air yang berlaku di Balakong adalah berpunca daripada kerosakan pam air dan kolam simpanan air yang tidak diselenggara dengan sempurna oleh Syarikat Bekalan Air Selangor (Syabas).Exco Kerajaan Tempatan, Kajian dan Penyelidikan Selangor, Ronnie Liu ketika sidang media hari ini menegaskan, keadaan tersebut menyebabkan Syabas tidak dapat membekalkan air terawat yang mencukupi kepada penduduk di kawasan berkenaan.
"Berdasarkan lawatan kita ke kolam simpanan air di Balakong, hampir semua kolam tersebut tidak dijaga dan ada yang rosak," katanya."Malah, banyak kolam air ini tidak diselenggara dengan baik. Kebanyakkannya tidak mempunyai pam air dan motor pam telah rosak ... bukan itu sahaja pintu pagar pun hilang, ini sangat membahayakan keselamatan penduduk khususnya kanak-kanak," katanya yang juga ahli Dewan Undangan Negeri Pandamaran.Antara kawasan yang terjejas dengan situasi berkenaan adalah di bawah pentadbiran Majlis Perbandaran Kajang, iaitu Taman Bukit Belimbing, Taman Seri Belimbing, Taman Juara Jaya, Taman Harmoni Indah, Taman Seri Timah, Taman Tanming Jaya, Taman Seri Jati, Taman Putera Budiman, Taman Balakong Jaya, Taman Puncak Utama, dan Taman Sri Pulai dan Kawasan Perindustrian Balakong Jaya.Sementara dua kawasan lain di bawah Majlis Perbandaran Subang Jaya adalah Kampung Tengah dan Taman Sungai Besi Indah di Seri Kembangan."Kerajaan negeri telah mengarahkan PBT menggunakan lori tangki ke kawasan-kawasan yang terjejas ini untuk menyalurkan air, dan Syabas akan membayar kos ini kerana mereka gagal menjalankan tugas mereka.Kesal dengan tindakan itu, Ronnie menegaskan, tindakan Syabas itu menyebabkan penduduk di sekitar kawasan terbabit tidak menerima bekalan air terawat yang mencukupi.Sehubungan itu, Ronnie turut menggesa Syabas agar mengambil tindakan segera bagi membaik pulih kolam air yang terjejas.Pihak berkuasa tempatan di kawasan berkenaan juga akan membuat laporan polis berhubung keadaan rumah pam berkenaan bagi mengelakkan kejadian tidak diingini berlaku."Syabas seharusnya mengganti motor dan pam yang rosak supaya bekalan air di kawasan yang terjejas mencukupi," katanya lagi. -TMI

Syabas Sangkal Dakwaan Gagal Selenggara Rumah Pam <b>Di</b> <b>...</b>

Posted: 06 Aug 2012 05:47 AM PDT

Syabas Sangkal Dakwaan Gagal Selenggara Rumah Pam Di Taman Putra Budiman, Balakong

KUALA LUMPUR: Syarikat Bekalan Air Selangor Sdn Bhd (Syabas) menyangkal dakwaan sesetengah pihak bahawa Syabas gagal menyelenggara rumah pam di Taman Putra Budiman, Balakong sehingga menyebabkan masalah gangguan bekalan air di sekitar kawasan itu serta Seri Kembangan.

more » mStar Online: Berita

Tags : , , , , , , , , ,

DIHALAU OLEH JIN SIHIR <b>DI BALAKONG</b> - RAWATAN GURAH <b>...</b>

Posted: 22 Jul 2012 06:26 PM PDT

Ahad tadi saya ke Balakong untuk merawat seorang pesakit wanita yang dibelenggu masalah sihir hampir 5 tahun lamanya.Simptom yang beliau hadapi ialah sering sakit kepala,sering mimpi ada rakan yang ingin menikam beliau dan macam-macam lagi.Dipendekkan cerita,saya terus meruqyah pesakit dengan memegang ubun-ubun dan pesakit mulai menggigil dan gelisah.Setelah 10min dibacakan ruqyah pesakit menjerit-jerit kepanasan dan mulai menutup telinga..saya pun mulai menekan-nekan bawah telinga pesakit,lantas pesakit yang sedang kerasukan mulai bangun dan menyerang saya sambil menjerit-jerit menghalau saya keluar...Kemudian pesakit lari kedapur dan terbaring diatas lantai..saya masih lagi meneruskan bacaan ruqyah pada air mineral diruang tamu dengan kuat.Pesakit semakin mengerang kesakitan di dapur,setelah 15min saya tamatkan bacaan ruqyah dan menyuruh suami pesakit sedarkan isterinya dengan menyapu air ruqyah pada bahagian muka dan memberi isterinya minum segelas air ruqyah.Pesakit sudah mulai sedar,dan pesakit merasa panas amat sangat dibahagian kerongkong setelah minum air ruqyah tadi.Setelah beberapa hari minum dan mandi air ruqyah bersama perahan limau purut serta ais,pesakit ada sms saya yang beliau muntah beberapa kali,dan ini petanda jin sihir sudah keluar beransur-ansur dari badan.Pesakit saya nasihatkan untuk mencari 2 botol besar air yasin tahlil malam jumaat di surau berhampiran untuk dibuat minum supaya cepat sembuh,rawatan tamat...

 

BLOG SELANGOR

Copyright 2010 All Rights Reserved