ads

Rabu, 20 Julai 2011

12 di ampang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di ampang - Google Blog Search


Gambar kereta Nissan GTR kemalangan <b>di</b> Jalan <b>Ampang</b> | Majalah9

Posted: 14 Jul 2011 09:42 PM PDT

nissan gtr crashed jalan ampang 13

Gambar kereta Nissan GTR yang rosak teruk akibat kemalangan yang dikatakan berpunca daripada seorang mamat bangla yang bekerja sebagai "jockey". Kejadian berlaku di Jalan Ampang.

nissan gtr crashed jalan ampang 2

nissan gtr crashed jalan ampang 3

nissan gtr crashed jalan ampang 4

nissan gtr crashed jalan ampang 5

nissan gtr crashed jalan ampang 6

nissan gtr crashed jalan ampang 7

nissan gtr crashed jalan ampang 8

nissan gtr crashed jalan ampang 8nissan gtr crashed jalan ampang 9

nissan gtr crashed jalan ampang 10

nissan gtr crashed jalan ampang 14

nissan gtr crashed jalan ampang

Kalau rosak teruk macam tu agaknya berapa banyak gantirugi kena bayar. Gila betol…habis la jockey tuh owner dia cari lepas nie.

Sumber : @cyberflyx, Lowyat, Cari, Zerotohundred

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Users who found this page were searching for:

  • nissan gtr kemalangan
  • gtr kemalangan
  • Nissan GT-R ACCIDENT!!! (3 gambar)
  • gtr crash by jockey in ampang
  • gtr accident at jalan ampang
  • Nissan GT-R kemalangan
  • jockey crash gtr
  • gambar kereta gtr35
  • kemalangan ampang
  • gambar kereta kemalangan

Related posts:

  1. Kontroversi gambar penyokong Bersih bersenjatakan pisau oleh Berita Harian
  2. Kebenaran di sebalik gambar wanita cantik di Internet
  3. Koleksi gambar terbaik epik BERSIH 2.0
  4. Gambar photoshopped yang memeningkan kepala
  5. Seni daripada produk Apple yang dihancurkan

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

12 di kuala selangor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kuala selangor - Google Blog Search


Tautan Hati NabilaHasyim: Berita Baik, Rumah <b>di Kuala Selangor</b>

Posted: 18 Jul 2011 12:56 AM PDT

KENYATAAN AKHBAR

16 JULAI 2011

PENANTIAN 10 TAHUN PEMBELI RUMAH ALAM PERDANA AKAN BERAKHIR DALAM TEMPOH ENAM BULAN LAGI

Lebih 1,000 pembeli rumah di Alam Perdana, Kuala Selangor mampu menarik nafas lega apabila projek itu yang terbengkalai sejak 10 tahun lalu, akan disiapkan sepenuhnya akhir tahun ini.

Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata, ketika ini pemaju sedang menyiapkan kerja-kerja akhir seperti melakukan kemasan dan penyambungan paip, sebelum kunci diserahkan kepada pembeli.

Beliau berkata, pembeli juga diberi pilihan untuk menjual rumah mereka kepada pemaju pada harga semasa.

"Bagaimanapun, mereka hanya boleh menjualnya selepas rumah ini siap sepenuhnya.

"Pemaju akan membeli mengikut harga pasaran semasa. Kerana itulah kita mengarahkan pemaju menjaga kualiti supaya rumah ini boleh dijual pada harga tinggi," katanya pada sidang akhbar selepas mengadakan lawatan ke tapak projek, hari ini.

Menteri Besar berkata, walaupun projek ini diambil alih kerajaan negeri dan diberi nafas baharu, harga rumah tetap dikekalkan pada harga ketika rumah itu dijual kira-kira 10 tahun lalu.

Kerajaan negeri telah merampas tanah tapak projek Alam Perdana kerana pemaju gagal menyiapkan projek dan tidak membayar premium tanah ketika penukaran status guna tanah dari pertanian kepada pembangunan.

Pemaju LBCN akhirnya setuju meneruskan projek berkenaan tetapi perlu membayar RM41 juta kepada dalam Tabung Projek Terbengkalai Negeri Selangor sebagai cagaran.

LCBN juga setuju untuk membayar tunggakan bayaran kepada 383 peneroka asal tanah berkenaan sekiranya mendapat keuntungan hasil dari projek yang dipulihkan itu.

Menteri Besar berkata, kerajaan negeri tidak mendapat sebarang keuntungan dari pemulihan projek terbengkalai ini.

"Ini adalah tanggung jawab kerajaan negeri terhadap rakyat yang telah lama menderita dan menanggung kesusahan kerana perlu membayar pinjaman setiap bulan kepada bank sedangkan rumah tidak siap," katanya.

Disediakan oleh

SEKRETARIAT AKHBAR

PEJABAT DATO' MENTERI BESAR SELANGOR

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

12 di bukit lanjan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bukit lanjan - Google Blog Search


Alternative Travel - New Klang Valley Expressway – How to get there?

Posted: 20 Jul 2011 03:02 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]Traffic from the north, destined for places further south of Kuala Lumpur (such as Putrajaya, Seremban, Melaka, Johor Bahru and Singapore), must enter the Bukit Lanjan Interchange and travel west before turning left at Shah Alam (the ...

12 di jeram - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di jeram - Google Blog Search


Paintball <b>Di Jeram</b> | Cptshah Dot Com Collection

Posted: 18 Jun 2011 01:56 PM PDT

[unable to retrieve full-text content]Paintball Di Jeram. IMG_2593. Written by CaPt Shah; on June 18, 2011; Filed under Kembara, Xtreme · Camp R.P.G Collections Cptshah Dot Com Jeram Kembara Paintball Pantai Remis Recreation Selangor Sports Xtreme ...

12 di batang kali - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di batang kali - Google Blog Search


mySAS: SEMINAR PEMERKASAAN USAHAWAN <b>DI BATANG KALI</b> HULU SELANGOR

Posted: 02 Jun 2011 08:34 PM PDT

Majlis Daerah Hulu Selangor dengan kerjasama Unit Perancangan Ekonomi Selangor telah menganjurkan Seminar Pemerkasaan Usahawan Negeri Selangor 2011 pada 2 Jun 2011 bertempat di Dewan Dato Abdul Hamid Bandar Ligamas, Batang Kali semalam.

Lebih 400 peserta telah menghadiri seminar tersebut yang telah di tutup oleh Yang DiPertua Majlis Daerah Hulu Selangor, Tuan Tukiman. Objektif seminar ini diadakan ialah untuk Mendedahkan peniaga dan usahawan mendalami ilmu-ilmu perniagaan yang  berkesan dan juga cara-cara pemasaran yang terkini seperti penggunaan laman web. Seminar yang terbuka kepada semua ini disertai oleh peniaga, usahawan, pesara dan bakal-bakal usahawan juga lepasan universiti.

Sesi pagi dimulakan dengan ceramah motivasi usahawan yang disampaikan oleh Konsultan Motivasi,  Dr Hj Hamdan Datuk Md Salleh dan ShaifulAnuar Sulaiman dari Rehawealth Training dan Consultancy. yang menerangkan teknik-teknik perniagaan dan innovatif yang berkesan dalam perniagaan, kemudian disambung dengan teknik pemasaran dan prinsip perakaunan syarikat. Sesi petang dimulakan dengan penerangan ringkas daripada wakil-wakil agensi pinjaman kredit seperti Agro Bank, Mimbar, Skim Mikro Kredit Selangor, Amanah Ikhtiar Malaysia dan SME Bank. Selepas sesi penerangan pemasaran berinternet dan satu sesi dialog dijalankan antara peserta seminar dan panel-panel yang terdiri daripada agensi-agensi pinjaman kredit dan Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM)

Majlis perasmian penutup disempurnakan oleh Tuan Tukiman  dan program tamat pada jam 5.30 petang.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

12 di tanjung karang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di tanjung karang - Google Blog Search


shark utopia...: Bercuti <b>di Tanjung Karang</b> #episod 3

Posted: 18 Jul 2011 11:15 PM PDT

-dapt master Msc. IT pada 2012
-ipad
-iphone
-nikon dslr
-bali
-phuket
-family photoshoot
-tambah anak??hohoho
-tambahkan money savings
-beli bengkung kempiskan perut huhu
-wireless network at home
-develop more and more system
-learn and create iphone application
-learn and develop SEOFull Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

12 di jenjarom - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di jenjarom - Google Blog Search


zaldeco: Renovasi & Dekorasi Rumah Teres <b>di Jenjarom</b>, Selangor.

Posted: 24 Mar 2011 08:53 PM PDT

Tempoh hari ZALDECO menerima panggilan dari seorang pelanggan yang baru sahaja membeli sebuah kediaman jenis teres setingkat di daerah Jenjarom, Selangor. Dari bual bicara, pemilikmahukan kediaman barunya ini memilik sebuat set kabinet dapur yang elegan dan sempurna. Begitu juga beliau mengidamkan sebuah almari pakaian sediabina untuk bilik utama.


Zal tiba di rumah pelanggan di daerah Jenjarom, Selangor.

Setelah memahami apakah kemahuannya, ZALDECO memberi cadangan dan pandangan setelah mengambil kesemua ukuran di bahagian-bahagian tertentu. Oleh kerana kediaman ini mempunyai ruang-ruang yang cukup terhad jadi ZALDECO menggunakan setiap inci yang ada untuk dimanfaatkan.





Setelah meneliti keseluruhan ruang rumah dan memahami apa yang dimahukan pemilik, akhirnya ZALDECO memberikan satu cetusan idea penuh inspirasi. Meski pun punya ruang yang terhad, ZALDECO tampil membawakan struktur dapur yang cukup moden dan ringkas buat keselesaan memasak. Walaupun kabinet dapur ini tidak besar namun susunan rapi dan reka bentuknya cukup menarik, tampil beraura dan berkonsepkan moden. ZALDECO memberi 2 cadangan tona warna untuk pilihan tuan rumah, samada alunan hitam zaitun ataupun pilihan rona coklat tanah. Jadi ianya terserah kepada pemilik untuk memilih.


Ruang dapur asal dan ruang dapaur selepas mendapat sentuhan Zal (dalam rekaan 3D) beronakan Hitam Zaitun.


Ruang dapur asal dan ruang dapur selepas mendapat sentuhan Zal (dalam rekaan 3D) beronakan Coklat Tanah.

Bagi ruang bilik tidur pula, ZALDECO menampilkan satu sentuhan almari pakaian sediabina yang serba ringkas tetapi anggun. Dengan 3 pintu tolak berkonsepkan almari Jepun, dua daripadanya berterapkan cermin bias agar dapat meluaskan lagi ruang bilik yang terhad ini. Dengan ruang-ruang penyimpanan yang selesa, segala pakaian dan fabrik dapat disimpan dan disusun rapi.


Ruang asal bilik tidur utama dan selepas mendapat sentuhan Zal (dalam rekaan 3D) almari pakaian sediabina berkonsepkan 'Modern Jappan'.

Nah... kini tuan rumah amat berpuas hati dengan cetusan idea dan proposal kami. Bagi keluarga ini mereka tidak sabar melihat hasilnya dan memulakan kehidupan indah di kediaman baru ini.
Segala proses renovasi dan dekorasi ini bakal bermula pertengahan April 2011 ini!

Adakah anda juga punya impian yang sama, mahu memiliki ruang-ruang indah di dalam kediaman anda, inilah masanya, berbicaralah bersama ZALDECO dan dapatkan sentuhan inspirasinya....Setiap dari anda berhak memilik kediaman impian!

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

12 di ulu kelang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di ulu kelang - Google Blog Search


<b>Hulu Kelang</b> Lad: Attitude and altitude

Posted: 20 Jul 2011 12:12 AM PDT

Your attitude will always determine your altitude in life

This is a quote that I have adopted years ago to be my philosophy in life. It says nothing about doing something such as flying an aircraft or picking your nose or emptying your bowel. That's the best part of it. It's not a quote in which a lengthy to-do-list is enshrined, unlike "an apple a day, keeps the doctors away." That's going to be too difficult to adopt. Meaning that the essence of this quote would be the importance of attitude in life.

I don't mean to patronise, but you do know that altitude refers to height right? It could then be a metaphor of your position in life. Position in life doesn't refer to any specific position, corporate ladder, salary, wealth or health. Let's just say it's the collective of all aspects in life, measured with your level of satisfaction with your life, or simply put, your level of happiness.

How attitude affects our life?

Say you finally get your dream job that really pays well. With more than enough monthly income, you could provide for your family, donate to charity and do things that you've been longing to do and so on. Therefore, with all these liberating factors around, you will finally be happy, and hence the higher you get in your altitude, the happier or more contented you are with your life.

Now then, the question is, when does the attitude come in? In my opinion, our attitude comes in to give effect to our lives almost all the time. However, in this case, our attitude would play such a significant role in getting us our dream job. By yearning to get hired with that employer for that particular post, we would have to work hard to make the cut for it. We would study hard, take extra courses to give ourselves the competitive edge so that we are more marketable. Eventually, we get hired, and we will feel happy and euphoric.

Hence, with the right attitude, with could grasp the desired altitude in life. This could be the simplest and most cliché example of how attitude determines your fate.

Right attitude but no success, low altitude?

However, someone may then say, sometimes people with the 'right' attitude don't get to accomplish or materialise their dreams. I am not sure if this is a proper example, but take Aung San Suu Kyi for instance. She relentlessly fights for democracy in her country, a goal she has yet to see through, even after decades of arduous battle. Also, Ninoy Aquino's assassination during his return home to topple down a dictator, Ferdinand Marcos. This may seem from the outside as a failure. Okay, for this one, his fight did come to fruition one day when his wife, Corazon Aquino, decided to continue what her husband had started and died for. However at that time, people might feel that Aquino had died in vain, he didn't succeed.

In my opinion, these heroes who fought for democracy, even though they fall, they have actually reached the highest altitude possible in life. I still remember in an interview not long before his murder, Mr Aquino said to the press that he had anticipated something bad was going to happen to him upon his return to Philippine from the United States (where he lived in exile) to liberate his country and people from dictatorship. I was so touched at how determined he was in his quest for democracy that nothing will stop him, even death.

Simpler applications?

Anyway, this quote can also be applied in our daily lives, even after at a molecular level. No matter how bad things can be, with the right attitude, we will always stand at a great altitude, at a great level of satisfaction in life. I think we can call it a positive attitude. Don't be negative, be positive.

You could spill coffee on your pants and still be okay with it. Instead of cursing at the mug, coffee and the coffee maker, or even to your colleague, you could just sit back and laugh about it. So instead of having your mood or day ruined by some inevitable accident of coffee-spilling, it could be something that brightens the rest of your day!


Whose quote?

I first heard of this quote from my younger brother. Smart isn't he? And I think this is also one of the quotes that I could really relate to. It's just unfortunate that I am not so sure who did come up with this brilliant phrase. Whoever you are, that's freaking cool man!

Don't give me attitude! What?

Attitude could also refer to Attitude Sickness. =)


Done!

Hope you enjoyed it.

Good articles:
1. Your attitude
2. Positive attitude

p/s: Images from Google Image

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

12 di sungai buloh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sungai buloh - Google Blog Search


Pizza Hut <b>di</b> Shah Alam- <b>Sungai Buloh</b>

Posted: 20 Jul 2011 03:00 AM PDT

Ini kali pertama deqlis ke KFC cawangan ke-500 yang satu bangunan yang sama dengan Pizza Hut nie . Sedangkan kalu balik ke Sungai Buloh ikut Subang/Kota D'sara mesti lalu KFC dan Pizza Hut nie..tapi tak pernah pulak nak cuba... Malam Ahad lepas deqlis teringin nak makan pizza hut jadi odw nak balik rumah mak tu, kira kami tapau laa pizza tuk makan-makan sama Sabrina, Mak & Ayah deqlis:-)

Sementara nak menunggu 20 minit pizza kami siap, air coke 3 cawan nie dihidangkan utk weool..hehe..apa lagi minum laa..heheh... 

en hb siap bukak lappy dia lagi.....deqlis pun sempat laa skodeng blog jap hehe... baca komen uools hehe..:-)

Pizza Hut nie mmg cantik... luas dan sejuk (haruslaa berhawa dingin) hehe... dekorasi merah + putih + hitam memang menerujakan deqlis...:-) al-maklumlah peminat merah nie:-)

terdapat juga ruang makan luar yang santai.... cantik tempat nie... masa deqlis pergi nie dalam pukul 10 malam...so orang pun dah makin kurang...tetapi yg tapau cam deqlis ramai laa..heheh..

nampak tak? sebelah menyebelah jer KFC dan Pizza Hut di sini... Pizza Hut kat sini tutup jam 11 malam, manakala KFC di buka 24 jam;)...sesiapa yg menggidam KFC tengah2x malam tu leh laa serbu sini..nak2x orang Subang Bestari. Sungai Buloh dan Kota Damansara yang berhampiran:)

Taraa!! nielah pizza hut yang kami order.... semua Hawaiin Chicken...my mum . Sabrina fav yang nie...yg best nyer macam promo sekarang..extra chesse, extra chicken semua tak yah bayo...free... dan macam biasa deqlis akan amik 1 garlic bread.... so kenyang laa malam tu makan Pizza Hut..hehe..haha bila nak diet nie??hehe

THANKS SUDI BACA>>

tolong vote saya

1. KLIK  LIKE Radio Antarabangsa China

2. Klik Vote dekat "Ellismelia Mohamad"yang ada tulisan di bawah:-

C- China indah dan ada budaya tersendiri

H- Hampir 4000 tahun sejarah

I- Indah negaranya dan tamadun yang unggul

N-Negaranya maju sebelum abad 19

A-Aman dan beriklim sejuk yang lain dari Malaysia.

TQVM

p/S: bg yg vote jgn lupa bg nama dan vote no dekat GA LIKE THIS PICCA juga ya...bg tau vote RAC. so nanti ada peluang dapat 1 lagi undi....thanks:-)


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

12 di kapar - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kapar - Google Blog Search


Masjid At-Taqwa Bukit <b>Kapar</b>: CERAMAH KHAS DAN PELANCARAN JOM SOLAT <b>...</b>

Posted: 02 Jul 2011 06:03 AM PDT

FIRMAN ALLAH SWT:

"Hendaklah mereka itu memberi peringatan kepada kaumnya(setelah belajar ilmu keagamaan),yakni diwaktu mereka telah kembali ke tempat kaumnya tadi.Barangkali kaumnya itu menjadi hati-hati kerananya".

(Surah At-Taubah:122)

"Dan diwaktu Allah telah mengambil janji-janji orang-orang yang diberi kitab suci,iaitu:"Haruslah kamu menerang-nerangkan itu kepada seluruh manusia dan jangan kamu menyimpan-nyimpan isinya".

(Surah Al-Imran:187)

"Siapakah orang yang lebih baik ucapannya daripada orang yang menyeru kepada Allah dan berbuat kebaikan?".

(Surah Fussilat:32)

HADIS NABI SAW:

"Barangsiapa yang mengetahui sesutu ilmu,kemudian menyembunyikannya(tidak suka mengajarkannya).maka oleh Allah ia akan diberi kendali pada hari kiamat nanti dengan kendali dari api neraka'.

(Diriwayatkan oleh Abu Dawaud,Tirmdzi dan Lain-lain)

"Sesungguhnya Allah SWT,juga malaikat serta para penghuni langit dan bumi,sampai-sampai semut yang didalam lubangnya dan ikan hiu yang ada di lautan,semuanya memohon rahmat bagi orang yang mengajarkan kebaikan pada orang banyak".

(Diriwayatkan oleh Tirmidzi)

"Apabila seseorang anak Adam(manusia) meninggal dunia,maka putuslah amalannya,melainkan dari tiga hal,iaitu sedekah yang mengalir(jariah0,ilmu yang diambil manfaatnya dan anak soleh yang mendoakan untuknya".

(Diriwayatkan oleh Muslim)

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

12 di sungai panjang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sungai panjang - Google Blog Search


Tattoo Body Suspension: Wisata Buaya Raksasa <b>Di Sungai</b> Adelaide <b>...</b>

Posted: 13 Jul 2011 02:08 AM PDT

Wisata Buaya Raksasa Di Sungai Adelaide, Panjang 5,4 meter dan Bobot 2 ton - Di perairan sungai Adelaide, terdapat seekor buaya raksasa. Bukannya tidak ditakuti, namun ketakutan warga kepada buaya besar tersebut justru menjadi daya tarik tersendiri bagi para warga yang ketakutan tapi juga penasaran untuk dapat melihat secara dekat bagaimana bentuk buaya tersebut.

Para wisatawan rela mengeluarkan kocek untuk menyewa perahu dan dan dapat merasakan sensasi menegangkan ketika buaya raksasa tersebut datang menghampiri perahu sewaan.

Salah satu wisatawan yang tertarik dan telah merasakan sensasi berada di dekat buaya raksasa tersebut adalah Bridgeford Katrina. Katrina yang adalah seorang fotografer itu pun tak luput membidik buaya raksasa sepanjang 5,4 meter dan berbobot 2 ton tersebut yang seketika muncul dari dalam air karena tertarik dengan pancingan sang pemandu wisata yang menggantungkan daging kangguru dengan menggunakan tiang. Karena posturnya yang sangat besar, buaya tersebut dinamakan Brutus.

"Dia memiliki adrenalin yang tinggi," ujar Katrina. "Dia datang begitu dekat dan hampir kita yang ada di perahu dapat menyentuhnya."

Sebagaimana dilansir Dailymail, Rabu (13/7/2011), keberadaan Brutus telah menjadi buah bibir di sekitar wilayah Darwin, Australia. Brutus yang kehilangan kaki depannya tersebut diyakini akibat berkelahi dengan hiu di muara sungai. Kisah tersebut jua lah yang membuat masyarakat semakin penasaran untuk melihat langsung buaya rakasa tersebut.

"Ketika buaya itu mengeluarkan dirinya dari dalam air, semua berteriak seru," ujar Katrina.

Wisata kapal pesiar untuk menyaksikan lompatan buaya tersebut merupakan daya tarik wisata utama di wilayah selatan Australia yang menarik banyak perhatian masyarakat di kawasan utara Australia.

Ribuan 'monster' hidup di perairan sekitar wilayah Darwin, Australia Selatan. sehingga pemerintah daerah memperingatkan orang-orang yang ada di kawasan wisata tersebut untuk tidak berenang atau mencuci kendaraan mereka di dalam air.

Mereka juga diberitahu untuk tidak berkemah di dekat sungai karena buaya menjelajah hingga beberapa mil pedalaman.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

12 di balakong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di balakong - Google Blog Search


Nasim buka bilik pameran terbaru Peugeot <b>di Balakong</b> | Arena Kereta

Posted: 20 Jul 2011 07:30 AM PDT

Peugeot Balakong Nasim buka bilik pameran terbaru Peugeot di Balakong

Nasim Sdn Bhd, pengedar rasmi kenderaan Peugeot di Malaysia, hari ini telah melancarkan pembukaan bilik pameran terbarunya di Balakong. Ketua pegawai operasi Nasim, Dato' Samson Anand George berkata, bilik pameran terbaru itu akan menampung permintaan pelanggan di kawasan Balakong, Cheras Selatan, Kajang, Semenyih, Seri Kembangan, Serdang dan Bangi.

"Tahun lepas telah mencatatkan jualan keseluruhan sebanyak 28,444 unit kenderaan. Untuk tempoh lima bulan pertama tahun ini, sejumlah 12,078 unit keseluruhan telah terjual di pasaran ini yang mana telah mencatatkan peningkatan sebanyak 4.5 peratus berbanding tempoh yang sama tahun 2010. "Pembukaan bilik pameran terbaru ini akan meningkatkan lagi jumlah jualan kami memandangkan terdapatnya peningkatan permintaan terhadap kereta buatan Eropah," tambah beliau lagi.

Bilik pameran terbaru Peugeot di Balakong adalah sebahagian daripada proses perluasan pasaran yang dilakukan oleh Nasim di seluruh negara. Syarikat itu baru saja melancarkan pembukaan pusat 3S di Melaka dan melantik pengedar tunggal di Sabah. Dengan pembukaan pusat jualan Peugeot Balakong, kini terdapat 19 pusat pameran dan jualan Peugeot di seluruh negara. Selepas Balakong, Nasim bercadang membuka tiga lagi bilik pameran dan jualan terbaru, menjadikan jumlah keseluruhan kepada 22, menjadikannya berada di setiap pasaran utama di seluruh negara.

Peugeot 207 SV Nasim buka bilik pameran terbaru Peugeot di BalakongDengan pembukaan Peugeot Balakong, syarikat itu kini memiliki 10 pusat jualan di Lembah Klang. "Kami juga bercadang melancarkan pusat 2S di Balakong tahun ini untuk menampung permintaan pelanggan Peugeot sedia ada dan pelanggan berprospek. Pusat 2S ini akan didirikan tidak jauh dari bilik pameran dan jualan dan akan menjadi salah satu pusat selepas jualan Peugeot terbesar di dalam negara," kata Dato' Samson.

Untuk enam bulan pertama tahun ini, Nasim telah menjual sebanyak 3,082 unit kenderaan, mencatatkan peningkatan ketara sehingga 137 peratus berbanding jumlah jualan pada tempoh yang sama tahun lepas. Sementara itu, Nasim juga memperkenalkan Peugeot 207 SV di Peugeot Balakong hari ini. Peugeot 207 SV merupakan varian terbaru sedan 207, tampil dengan kit badan luaran lebih sporty dan kemasan dalaman baru. Model tersebut disasarkan untuk pembeli muda dan pelanggan yang mahukan sebuah sedan lebih menarik dalam segmen-B.

Tajuk post berkaitan :

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

12 di bandar sunway - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bandar sunway - Google Blog Search


SUS n d FELT PRODUCT: FELT CRAFT WORKSHOP BERSAMA SUS <b>DI BANDAR</b> <b>...</b>

Posted: 30 Mar 2011 07:35 AM PDT

Salam n Hye sem0.. SUS akan turun ke Bandar Sunway pd 21 MAY 2011 utk mengadakan felt craft workshop.. Waktu pd pukul 3-6 ptg.. Kpd yg berminat boleh la mendaftar dgn menghantar email kpd lvbeii604@gmail.com atau utk info lanjut boleh ke The Handmade Movement..


  1. Peserta akan didedahkan dengan jenis felt yg ada di pasaran serta kegunaan setiap jenis felt.
  2. Peserta akan diperkenalkan dgn jenis peralatan dan jenis benang yg sesuai dengan jenis jahitan dan aplikasinya pd felt.
  3. Peserta akan diajar 4 jenis jahitan dan cara menjahit dgn betul :
  • Jahitan blanket stitch/insang pari.
  • Jahitan backstitch.
  • Jahitan  sembat.
  • Jahitan jelujur.
    4.   Peserta juga akan diajar cara-cara utk membuat dan melukis pattern pada felt.
    5.   Design yg akan diajar :
  • Keychain love
  • Hair clip bunga
  • Brooch burung hantu

Alamat lokasi workshop :  

Bfree. 12A-3, Jalan PJS 8/11,  

Dataran Mentari, Bandar Sunway,  

46150 Petaling Jaya,  

Selangor D.E, Malaysia

*KLIK GAMBAR UTK PETA LOKASI YG LEBIH BESAR..

Date : 21 May 2011 (SATURDAY)
Time : 3pm - 6pm
Class Language : Malay & English
Class Fee/ person : RM120 (inclusive of materials)
Class Deposit : RM50 (this fee is non refundable in the case of absentee)
Maximum Participants Capacity : 4 - 12 person

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

12 di pandamaran - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di pandamaran - Google Blog Search


kerangeleber: YB Teng Chang Khim <b>di Pandamaran</b>, Port Klang (24/5/2011)

Posted: 25 May 2011 03:24 PM PDT

[unable to retrieve full-text content]YB Teng Chang Khim di Pandamaran, Port Klang (24/5/2011). at 5/26/2011 06:15:00 AM. Jelajah Selangor Tawan Malaysia. Apa Perbezaan Di Anatara Kerajaan Pakatan Dengan Kerajaan Barisan ...

12 di sepang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sepang - Google Blog Search


cheyan: Kereta aneh <b>di sepang</b>

Posted: 11 Jul 2011 03:47 AM PDT

Welkem back darling!!, hahaha..perasan hebat la tu kan?? 

Now nak update cerita pasal kereta-kereta pelik yang beraksi di litar sepang. Hah!! Kalau nak tau kereta-kereta ni ciptaan mahasiswa-mahasiswa university seluruh asia. Kereta - kereta ini bertanding untuk Shell Eco Marathon. Boleh klick  SINI untuk tahu lebih lanjut pasal shell eco marathon.

Nama pun Shell Eco Marathon, so the big sponsor and penganjur adalah Shell sendiri. This event or competition adelah untuk melihat kehebatan kereta-kereta ciptaan mahasiswa untuk berjalan lebih jauh dengan hanya 1 liter minyak yang di gunakan. 1 liter ja tau...so mereka semua perlu mencipta berpandukan rules and regulation yang di tetapkan. Sangat mencabar dan menarik.

Pasukan-pasukan yang bertanding antaranya seperti, UM, UTM, UKM and UITM yang dari Malaysia, ITB, UI dari Indonesia, dari Singapura, Thailand, Pakistan, India, Japan dan banyak lagi la.

So apa lagi, jum kite tengok gambar-gambar yang ade.

Finish and start Line. Semua tunggu q nak start.

UM Team, di sebabkan laki aku lecturer UM, so aku ade lah penyokong tegar UM. Hahahah Idup UM, walaupun hanya berjaya mendapat tempat ke 22. Ok la kan??

Kereta ciptaan student-student UM. Cantik jugak la..

Ni plak dari UITM. Putih kaler..

Ni UTM plak, bentuk kete dia pelik skit..hehe

Ni dari Salamon, kalau tak silap diorang ni menang kereta tercantik..eh ye ke??

Ni plak dari Ngee Ann

Dari salah satu university di Thailand

Tak ingat plak ni dari mana..hehe..sorry yek..

Pertandingan ni ade banyak category. salah satunya, category solar. Macam yang ni..

Ni plak kalau tak silap dari Indonesia. Sb ade Bank BRI..hehe

Ni mungkin Thailand. Kuning shell

UTP pun masuk jugak dalam aksi ni..

Comel la kete ni..

Actually Shell Eco Marathon ni berlangsung selama 4 hari start from 6 July untill 9 July 2011. So yang aku pergi tengok ni yang 7 july. Masa ni banyak la test-testyang diorg kene lepas. Contoh : Test for Break, Driving, Specification and etc.

Untuk keseluruhan, Thailand menang dengan 2,213 kilo meter per liter. Jauh giler dia bole pergi....

Kalu nak tengok lebih lanjut leh click SINI..

K Jumpa lagi next entry..

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
 

BLOG SELANGOR

Copyright 2010 All Rights Reserved