ads

Selasa, 25 Mac 2014

12 di bukit raja - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bukit raja - Google Blog Search


<b>Raja</b> Bomoh dijadikan game "BOMOH" <b>di</b> google. | SISI <b>BUKIT</b>

Posted: 14 Mar 2014 07:12 AM PDT


di negeri selangor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri selangor - Google Blog Search


Terkini! Notis Dan Jadual Catuan Bekalan Air <b>di Negeri Selangor</b> <b>...</b>

Posted: 28 Feb 2014 06:26 AM PST


Notis Dan Jadual Catuan Bekalan Air di Negeri SelangorSyarikat Bekalan Air Selangor (Syabas) telah mengeluarkan notis untuk melakukan catuan bekalan air di beberapa kawasan di Negeri Selangor. Syabas akan melaksanakan Pengagihan Air Berjadual mulai hari Ahad, 2 Mac 2014.

Sila lakukan persiapan yang sewajarnya. Berikut adalah Notis dan Pelan Jadual Catuan Bekalan Air (2) yang dikeluarkan oleh Syabas :


NOTIS CATUAN BEKALAN AIR DI ENAM (6) DAERAH EKORAN PENGURANGAN PELEPASAN AIR MENTAH EMPANGAN SUNGAI SELANGOR DAN EMPANGAN KLANG GATES DAN PENGURANGAN PENGELUARAN AIR TERAWAT DARI LOJI-LOJI RAWATAN AIR YANG BERKAITAN 

Adalah dimaklumkan bahawa, Kerajaan Negeri Selangor pada 24 Februari 2014 telah mengeluarkan arahan kepada SPLASH untuk mengurangkan pelepasan air mentah dari empangan Sungai Selangor sehingga 200 Juta Liter Sehari (JLH) dan pada 26 Februari 2014 mengarahkan PNSB untuk menghadkan pengambilan air mentah dari empangan Klang Gates kepada 100 JLH. Berikutan arahan tersebut, loji-loji rawatan air yang menerima bekalan air mentah dari kedua-dua empangan terpaksa mengurangkan pengeluaran air terawat sekaligus mengurangkan bekalan air terawat yang diagihkan oleh SYABAS ke kawasan pengguna yang berkaitan. 
Sehubungan itu, Suruhanjaya Perkhidmatan Air Negara (SPAN) pada 26 Februari 2014 telah meluluskan Pelan Catuan Bekalan Air di beberapa kawasan di Gombak, Kuala Lumpur, Petaling, Klang/Shah Alam, Kuala Selangor dan Hulu Selangor disebabkan pengurangan bekalan air terawat ini. Pihak SPAN akan menyelaras dalam pengurusan dan perlaksanaan Pelan Catuan Bekalan Air ini dengan sumber-sumber daripada Kerajaan Negeri Selangor, Kerajaan Persekutuan dan Syarikat Bekalan Air Selangor Sdn Bhd (SYABAS). 
Berikut adalah Pelan Catuan Bekalan Air untuk makluman semua pengguna yang terlibat:- 
Perhatian! Pihak Syabas telah mengemaskini kawasan dan zon terlibat dengan catuan bekalan air ini melalui Notis Dan Pelan Jadual Catuan Bekalan Air Peringkat Ke 3 yang akan dilaksanakan pada hari Isnin, 10 Mac 2014. Sila dapatkan senarai terkini kawasan terlibat melalui link berikut :  

1. TEMPOH PERLAKSANAAN PELAN CATUAN BEKALAN AIR 

  • Bermula pada 2 Mac 2014 (Ahad) hingga 31 Mac. 2014 (Isnin)
  • Tempoh ini tertakluk kepada pindaan dari masa ke semasa oleh SPAN. 

2. KAWASAN TERLIBAT 

3. JADUAL CATUAN BEKALAN AIR 

  • Jadual catuan berdasarkan konsep pembekalan air: setiap zon bergilir-gilir dua (2) hari dapat air dan dua (2) hari tiada air. 
  • Untuk zon yang dijadualkan ada air, pengguna dijangka mendapat bekalan air pada jam 4 petang pada hari zon tersebut dijadualkan ada air. Bekalan air dijangka berterusan selama kira-kira 41 jam sehingga ditutup semula pada jam 9 pagi 2 hari selepas itu. 
  • Untuk zon yang yang dijadualkan tiada air, bekalan air kepada pengguna dijangka mula terhenti pada jam 9:00 pagi pada hari zon tersebut dijadualkan tiada air. Tempoh tiada air dijangka selama kira-kira 55 jam sehingga dibuka semula pada jam 4 petang 2 hari selepas itu. 
  • Oleh kerana perbezaan jarak di antara kolam air dengan setiap premis pengguna; dan perbezaan paras ketinggian kawasan pengguna dengan kolam air, masa sebenar pengguna mendapat bekalan air dijangka berbeza beberapa jam dari masa yang dijadualkan
JADUAL AGIHAN AIR MENGIKUT TARIKH DAN ZON
ZON DAN KAWASAN DAERAH HULU SELANGOR



Daerah-daerah serta Kawasan-kawasan lain yang terlibat dengan catuan bekalan air adalah seperti berikut :
  • 1.        Taman Keramat AU 1
  • 2.        Taman Keramat AU2
  • 3.        Taman Keramat AU4
  • 4.        Taman Keramat AU5
  • 5.        Seksyen 10 Wangsa Maju
  • 6.        Villa Wangsa Maju
  • 7.        Bukit Wangsa Mas
  • 8.        Bandar Manjalara
  • 9.        Sunway Harmoni
  • 10.        Sunway SPK
  • 11.        Desa Aman Puri
  • 12.        Taman Industri Ehsan Jaya
  • 13.        Seksyen 5 Wangsa Maju
  • 14.        Seksyen 6 Wangsa Maju
  • 15.        Seksyen 10 Wangsa Maju
  • 16.        Villa Wangsa Mas
  • 17.        Sebahagian kawasan AU4 Keramat
  • 18.        Tmn Bukit Wangsa Mas
  • 1.        Kg Sungai Merali
  • 2.        Kg Puah
  • 3.        Kg Pandan Balang
  • 4.        Kg Bandar Dalam
  • 5.        Taman Ibukota
  • 6.        Air Panas Setapak
  • 7.        Taman Setapak
  • 8.        Kg Lee Kong Chian
  • 9.        Kg Sungai Mulia
  • 10.        Taman Suria Setapak
  • 11.        Taman Setapak Permai
  • 12.        Kg Kuantan Gombak
  • 13.        Taman Bukit Maluri
  • 14.        Sektor A Bandar Sri Damansara (SD 7 – SD 13)
  • 15.        Seksyen 1, Wangsa Maju
  • 16.        Seksyen 2, Wangsa Maju
  • 17.        Seksyen 4, Wangsa Maju
  • 18.        Danau Kota (kawasan A)
  • 19.        Jln Usahawan
  • 20.        Wangsa Melawati
  • 21.        Wangsa Delima

   KUALA LUMPUR (ZON 1)
  • 1.        Taman Sri Sinar
  • 2.        Taman Sri Bintang
  • 3.        Taman Bkt Sri Bintang
  • 4.        Taman Prima Pelangi
  • 5.        Taman SSPK Segambut
  • 6.        Taman Segambut
  • 7.        Taman Segambut Permai
  • 8.        Taman Segambut Damai
  • 9.        Taman Segambut Muda
  • 10.        Taman Segambut Aman
  • 11.        Taman Bukit Segambut
  • 12.        Taman Indah Murni
  • 13.        Taman Prima Impian
  • 14.        Taman Desa Segambut
  • 15.        Kg Segambut Dalam
  • 16.        Kg Segambut Bahagia
  • 17.        Kg Segambut Tengah
  • 18.        Kg Segambut Gate
  • 19.        Kompleks Kediaman Kakitangan Awam Jalan Duta
  • 20.        Kesington Park
  • 21.        Changkat Kiara Bayu
  • 22.        Changkat Kiara Surya
  • 23.        Prima Duta
  • 24.        Menara Duta
  • 25.        Duta Ria
  • 26.        Kawasan Mount Kiara
  • 27.        Arkib Negara
  • 28.        Kompleks Kerajaan Jalan Duta
  • 29.        Masjid Wilayah KL
  • 30.        Lembaga peperiksaan
  • 31.        Ibu Pejabat BPR
  • 32.        Persiaran Duta
  • 33.        Pusat Perkembangan Kokurikulum
  • 34.        Stadium Hoki
  • 35.        Flat DBKL Dato Keramat
  • 36.        Jalan Padang Tembak
  • 37.        Jalan Semarak
  • 38.        Jalan Gurney
  • 39.        UTM, Jalan Semarak
  • 40.        Bangunan FELDA
  • 41.        Jalan Kent 1 hingga 7
  • 42.        Desa Pandan
  • 43.        Keseluruhan Kawasan Permaisuri
  • 44.        Taman Shamelin Perkasa
  • 45.        Taman Bandar Damai Perdana A & B
  • 46.        Taman Seri Bahagia
  • 47.        Taman Bukit Angsana
  • 48.        Taman Minang
  • 49.        Taman Damai Indah
  • 50.        Taman Bukit Anggerik 1 & 2
  • 51.        Taman Desa Baiduri
  • 52.        Taman Bukit Segar
  • 53.        Taman Bukit Segar Masera
  • 54.        Bandar Baru Segar Utama
  • 55.        Taman Bukit Segar Jaya
  • 56.        Alam Damai & Taman Len Seng
  • 57.        Bukit Cheras
   KUALA LUMPUR (ZON 2)
  • 1.        Jln Ipoh Batu 4 hingga Batu 5
  • 2.        Jalan Cenderuh
  • 3.        Jalan Kuala Kangar
  • 4.        Jalan VethavanamF
  • 5.        Jalan St. Thomas
  • 6.        Jalan Khalsa
  • 7.        Taman Kok Lian
  • 8.        Taman City
  • 9.        Taman Sri Kuching & Taman Niaga Waris
  • 10.        Kem Batu Kentomen
  • 11.        Taman Impian
  • 12.        Taman Eastern
  • 13.        Taman Rainbow
  • 14.        Taman Bamboo
  • 15.        Taman Million
  • 16.        Taman Sheng Cheng
  • 17.        Taman Kaya
  • 18.        Kawasan Perindustrian Segambut
  • 19.        Tmn Sri Hartamas
  • 20.        Kiaraview
  • 21.        Kiaramas
  • 22.        Tmn Duta Nusantara
  • 23.        Tmn Duta Tropika
  • 24.        Hartamas Heights
  • 25.        Tmn Pandan Jaya
  • 26.        Tmn Cempaka
  • 27.        Tmn Bakti
  • 28.        Tmn Nirwana
  • 29.        Taman Putra Sulaiman
  • 30.        Tmn Cahaya
  • 31.        Pandan Cahaya
  • 32.        Tmn Dagang
  • 33.        Tmn Tenaga
  • 34.        Tmn Miharja
  • 35.        Tmn Kobena
  • 36.        Flat Sri Melaka
  • 37.        Taman Saga
  • 38.        Taman Teratai
  • 39.        Taman Bukit Permai
  • 40.        Taman Mega Jaya
  • 41.        Taman Seraya
  • 42.        Taman Melur
  • 43.        Kg. Cheras Baru
  • 44.        Taman Muda & Taman Mawar
  • 45.        Taman Putra

  • 1.        Desa Petaling
  • 2.        Kampung Malaysia
  • 3.        Taman Salak Selatan
  • 4.        Kampung Baru Salak Selatan
  • 5.        Taman Gembira
  • 6.        Keseluruhan Jalan Kuchai Lama
  • 7.        Taman Lian Hoe
  • 8.        Taman Salak Jaya
  • 9.        Pantai Dalam
  • 10.        Mah Sing U5
  • 11.        Tropicana Golf
  • 1.        Seksyen 1, Petaling Jaya
  • 2.        Seksyen 2, Petaling Jaya
  • 3.        Seksyen 3, Petaling Jaya
  • 4.        Seksyen 5, Petaling Jaya
  • 5.        Seksyen 6, Petaling Jaya
  • 6.        Seksyen 7, Petaling Jaya
  • 7.        Seksyen 8, Petaling Jaya
  • 8.        Seksyen 9, Petaling Jaya
  • 9.        Seksyen 18, Petaling Jaya
  • 10.        Seksyen 51A
  • 11.        Taman Sri Sentosa
  • 12.        Kampung Pasir Baru
  • 13.        Taman OUG
  • 14.        Taman Yarl
  • 15.        Taman Perindustrian Bukit Jalil
  • 16.        PPRT Kampung Muhibbah
  • 17.        Ara Damansara
  • 18.        Bandar Utama 1 - 11

   KLANG/SHAH ALAM (ZON 1)
  • 1.        Sg Kapar Indah
  • 2.        Bandar Bukit Rajah
  • 3.        Putra Height/ Bukit Lancung
  • 4.        Bukit Tinggi 1
  • 5.        Bukit Tinggi 2
  • 6.        Bandar Botanik
  • 7.        Bandar puteri
   KLANG/SHAH ALAM (ZON 2)
  • 1.        Taman Aman Perdana
  • 2.        Bandar Setia Alam
  • 3.        Seksyen 27
  • 4.        Seksyen 28
  • 5.        Megahub

   KUALA SELANGOR (ZON 1)
  • 1.        Kawasan Sungai Darah (Kiri dari Batang Berjuntai)
  • 2.        Sepanjang Jalan Raja Musa dari Batang Berjuntai hingga ke Batu 7 Tanjung Karang
  • 3.        UNISEL dan Taman Ilmu
  • 4.        Kampung Bestari Jaya
  • 5.        Seluruh Kawasan Bukit Belimbing dan Hujung Permatang
  • 6.        Seluruh Kawasan Tanjung Karang dari Pasir Penambang ke Pekan Tanjung Karang
  • 7.        Sungai Gulang-Gulang dan Parit Serong
  • 8.        Sungai Tengi Kanan
  • 9.        Seluruh kawasan Puncak Alam Fasa 1,2,3 dan Shah Alam 2
   KUALA SELANGOR (ZON 2)
  • 1.        Kawasan Sungai Darah (kanan dari Batang Berjuntai)
  • 2.        Pekan Batang Berjuntai
  • 3.        Batu 7 Ijok Dari Jalan Datuk Muskam hingga Bukit Badong
  • 4.        Bukit Badong
  • 5.        Sepanjang Jalan Rawang dari Pekan Batang Berjuntai hingga Kg Kuantan
  • 6.        Jalan Kelab
  • 7.        Jalan Bukit Rotan
  • 8.        Seluruh Bandar Seri Coldfields / Desa Coldfields Sungai Buloh
  • 9.        Seluruh Seri Pristana
  • 10.        Seluruh Alam Perdana
  • 11.        Kampung Sentosa
  • 12.        Kampung Seri Aman
  • 13.        Saujana Utama 3
  • 14.        Taman Alam Jaya
  • 15.        Kawasan Industri Batu 23, Ijok
  • 16.        Jalan Meru Puncak Alam (McDonalds)
Anda juga boleh semak zon dan kawasan anda melalui Link berikut : 
jika bermasalah loading, sila ke link :
kemudian klik : Pengagihan Air Berjadual (2)

4. POLISI CATUAN BEKALAN AIR

  • Tiada bantuan air menggunakan lori-lori tangki dan tangki air statik bagi zon yang dijadualkan tiada air KECUALI bagi pengguna-pengguna kritikal atau situasi yang amat memerlukan seperti upacara kematian, kenduri, pusat dialysis, hospital (kerajaan/swasta) dan rumah kebajikan
  • Bagi zon dijadualkan ada bekalan air tetapi mengalami gangguan bekalan air disebabkan berada dikawasan tinggi atau dihujung sistem agihan, bantuan air menggunakan lori-lori tangki dan tangki air statik akan disediakan. Keutamaan tangki-tangki statik akan diletakkan ditempat-tempat yang sesuai mengikut keutamaan

5. KERJASAMA DARIPADA PENGGUNA

  • Para pengguna disarankan untuk berjimat-cermat dalam menggunakan air, menghadkan kegunaan untuk keperluan utama sahaja, mengelakkan pembaziran dan penggunaan kurang kritikal seperti mencuci kenderaan, mencuci premis kediaman, mengisi kolam renang dan menyiram tanaman hiasan 
  • Pengguna ditegah dari melakukan aktiviti terlarang dan menyalahi undang-undang semata-mata untuk mendapatkan bekalan air seperti merosakan sistem paip agihan kerana ianya akan menyebabkan pembaziran dan lebih banyak kehilangan/kekurangan bekalan air dan menyebabkan masalah kekurangan bekalan air bertambah teruk. Perbuatan sebegini adalah satu kesalahan di bawah Akta Industri Pembekalan Air 2006 dan boleh dikenakan penalti yang tinggi. 
  • Para pengguna diminta memahami situasi dan bersabar apabila panggilan tidak dapat menembusi talian PUSPEL kerana jumlah panggilan yang diterima dijangka amat tinggi pada sesuatu masa dan melampaui kapasiti PUSPEL. 
6. Untuk sebarang pertanyaan dan bantuan sila hubungi Puspel 

Semoga maklumat ini dapat membantu anda melakukan persiapan yang sepatutnya agar tidak berlaku sebarang masalah dikemudian hari.
Perhatian! Pihak Syabas telah mengemaskini kawasan dan zon terlibat dengan catuan bekalan air ini melalui Notis Dan Pelan Jadual Catuan Bekalan Air Peringkat Ke 3 yang akan dilaksanakan pada hari Isnin, 10 Mac 2014. Sila dapatkan senarai terkini kawasan terlibat melalui link berikut :  
rujukan maklumat : http://www.syabas.com.my/
Author by Bin Muhammad

12 di ampang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di ampang - Google Blog Search


Bapa Kejam Dera Dua Anak Kandung <b>Di Ampang</b> - Blog Santai

Posted: 06 Mar 2014 10:29 PM PST

Bapa Kejam Dera Dua Anak Kandung


Penderaan kanak-kanak dah jadi macam amalan biasa kat Malaysia. Bukan satu kes, bukan dua dan bukan tiga. Antara kes yang agak kecoh suatu ketika dulu adalah kes bapa tiri dera anak di Terengganu. Dan banyak lagi kes pasti akan terjadi kalau masyarakat tak perihatin.
Kes terbaru berlaku di Ampang apabila dua kanak-kanak cedera teruk di beberapa anggota badan termasuk seorang daripadanya dicucuh bara rokok pada bahagian sulitnya oleh bapa kandung mereka sendiri. Perlakuan zalim ini telah berlaku sejak setahun yang lalu. Dan yang sedihnya si ibu turut merahsiakan perkara itu kerana bimbang dicederakan jika membuat aduan kepada pihak berkuasa. 



Kejadian terbongkar apabila seorang jiran yang perihatin nekad membawa mangsa ke Hospital Ampang (HA) untuk mendapatkan rawatan biarpun dihalang oleh ibu kanak-kanak terbabit kerana bimbang menimbulkan kemarahan suaminya. Hmmm...

Dalam kes macam ni, si ibu perlu memainkan peranan penting. Jiran dan juga guru perlu perihatin. Kita masih ada undang-undang di Malaysia yang dapat melindungi mangsa dera. So perasaan takut tu tak sepatutnya wujud.

12 di bukit lanjan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bukit lanjan - Google Blog Search


BNBBC :: Portal Majlis Ahli Parlimen BN - Apa fokus Wan Azizah jika <b>...</b>

Posted: 22 Mar 2014 02:33 AM PDT

Kategori Berita Utama

Apa fokus Wan Azizah jika menang, penduduk Kajang atau Anwar?

Oleh QURNISHA HAMKA

22 MAC: Semua orang tahu Datuk Seri Dr Wan Azizah Ismail bukan sehari dua dalam politik.

Amat mustahil apabila dipilih bertanding di DUN Kajang, bekas ahli Parlimen Permatang Pauh itu tidak tahu apa perancangannya selepas 23 Mac jika menang PRK tersebut.

Memang sejak berkempen, Wan Azizah cakap macam-macam soal pembangunan dan janji-janjinya untuk memenangi hati pengundi-pengundi Kajang.

Malang, menjelang hari mengundi, Ahad, Presiden PKR itu gagal menjawab secara jujur apakah keutamannya jika dipilih menggantikan bekas wakil rakyat lalu, Lee Chin Cheh.

posterkakwanSoalan cepumas, mudah sahaja.

Apakah fokus  Wan Azizah atau dipanggil Kak Wan selepas PRK Kajang sekiranya beliau menang?

Maklumlah. tentu ramai tahu reformasi untuk membela suaminya Datuk Seri Anwar Ibrahim yang sedang menunggu rayuan selepas disabitkan kesalahan meliwat oleh mahkamah, baru-baru ini sudah bermula malam tadi.

Persoalannya, apakah yang akan jadi tumpuan beliau.

"Menang dahululah di Kajang..lepas itu baru kita cakap.," katanya menjawab soalan bnbbc.my pada sidang media di bilik gerakan PKR di Kajang, Sabtu.

Sepatutnya, soalan semudah itu amat mudah dijawab Wan Azizah.

Sudah tentu ramai pengundi-pengundi mahu jaminan jika memilihnya sama ada beliau akan fokus kepada masalah kakwanmeifunpenduduk di Kajang seperti disebut dalam kempen atau fokus kepada penyelesaian masalah peribadi Anwar.

Tambahan pula. banyak poster dan sepanduk kempen Wan Azizah memaparkan 'keadilan; untuk Anwar.

Justeru itu, tentu ada penduduk Kajang mahu tahu kerana semasa jadi wakil rakyat di Permatang, Wan Azizah banyak tertumpu kepada isu suaminya.

Harap Wan Azizah masih ada ruang untuk menjawab soalan ini.

Dalam sidang media sama, beliau juga menyatakan bahawa tidak maklum mengenai pertukaran jawatan Menteri Besar Selangor seperti yang hangat diperkatakan melalui Kajang Move. 

Tegasnya, Tan Sri Khalid Ibrahim akan kekal selaku MB Selangor. 

"Khalid masih lagi menteri besar … tak, saya tidak tahu (akan berlaku pertukaran menteri besar," katanya menunjukkan sikap dolak dalik kepimpinan PKR dan percanggahan yang wujud di dalam parti itu sendiri. 

Padahal Kajang Move tidak pernah lekang daripada mulut Anwar dan pemimpin KHR lain termasuk timbalan presiden Azmin Ali serta Pengarah Strategi Rafizi Ramli.

Lebih menghairankan, kenyataan Wan Azizah itu turut disokong oleh Exco Kerajaan Negeri,  Elizabeth Wong yang menafikan adanya perbincangan berhubung pertukaran jawatan nombor satu negeri itu. 

"Tidak ada perbincangan berkenaan perkara itu..fokus kita adalah untuk menang dengan majoriti besar di Kajang," kata ADUN Bukit Lanjan itu. 

Wajar sangatlah pengundi-pengundi Kajang menilai kenyataan  Wan Azizah ini sebelum memangkah di kertas undi esok.

Presiden PKR itu menggantikan  Anwar yang hilang kelayakan sebagai calon selepas dijatuhkan hukuman lima tahun penjara oleh Mahkamah Rayuan atas kesalahan meliwat bekas pembantunya pada 2008. 

Wan Azizah akan menentang calon Barisan Nasional Datin Paduka Chiew Mei Fun pada pengundi esok. -bnbbc.my

Berita Bertarikh Pada 5:33 PM

12 di dengkil - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di dengkil - Google Blog Search


Cendol Bakar <b>Di Dengkil</b> ~ JomSihatJomGojes

Posted: 23 Feb 2014 01:09 AM PST

Assalamualaikum wbt..
Salam sejahtera..

Tengahari ni akak nak kongsikan satu tempat yang boleh tahan syiok untuk lepak-lepak minum petang.Terletak di tengah-tengah laluan dengkil-KLIA,gerai cendol bakar Auntie Sue ni sememangnya menjadi tumpuan ramai.
Ini kali kedua akak datang ke sini. Terdapat banyak pilihan cendol yang ada seperti cendol durian, cendol tapai, cendol pulut dan cendol biasa.Nak combine-combine cendol pun boleh jugak.Untuk hari ni suami dan anak akak memilih cendol durian dan cendol tapai+pulut.

Macam akak, akak kurang gemar minuman bersantan.Kalau ABC akak suka. Jadi teh o ais saja pilihan hati.hehe...

Apa yang menarik dan paling akak suka ialah kombinasi goreng-gorengan yang ada.Sepinggan ada macam-macam gorengan; cucur udang,tempe goreng,tahu goreng, isi ketam, dan sosej.Memang terbaik la especially bila dicicah sos yang disediakan. Boleh pilih samada nak RM5 atau RM10. Sebenarnya jika nak asing goreng-gorengan ni pun boleh. Tapi lagi la syok kalau combine.Boleh rasa semua pada harga yang sangat murah.

Haa...nampak tak sepinggan gorengan tu.Memang rangup sampai meletup-letup dalam mulut.Haha....

Walaupun ramai orang beratur nak beli cendol ni, servisnya tetap mantap. Sangat cepat. Sepinggan gorenvgan berharga RM5 & dua mangkuk cendol pada harga RM7.50 dah murah sangat dah untuk kelainan minum petang yang best.

Cuma kali ni masa makan tu ada bau kurang menyenangkan sikit datang dari longkang behampiran. Kalau dapat tutup mungkin kedainya akan lebih fresh dan bersih.

Pada yang nak cuba atau ada nak ke airport ke, bolehlah singgah gerai cendol bakar ni.Nak tapau pun boleh.

12 di sungai buloh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sungai buloh - Google Blog Search


Lapan Remaja Lemas <b>Di Sungai Buloh</b> Kasap Segamat | Fuh.My

Posted: 21 Feb 2014 12:45 AM PST

Lapan Remaja Lemas Di Sungai Buloh Kasap Segamat | Assalamualaikum dan selamat sejahtera diucapkan kepada para pembaca yang dikasihi sekalian. Malang tidak berbau. Pada pagi tadi, di Segamat sekumpulan remaja dalam lingkungan umur 13 hingga 16 tahun dikhuatiri lemas ketika sedang mandi di Sungai Buloh Kasap di sini.

Ketua Balai Bomba dan Penyelamat Bandar Putra Mohd Aizat Mamat pihaknya masih mencari kesemua remaja itu, yang merupakan sebahagian daripada sekumpulan 13 remaja yang berekreasi di sungai itu sempena cuti hujung minggu negeri ini.

Beliau berkata kejadian dipercayai berlaku apabila seorang daripada remaja itu menghadapi kesukaran ketika berada di dalam sungai menyebabkan tujuh rakannya cuba membantu.

"Namun, rakan-rakan lain itu turut berhadapan dengan kesukaran ketika berenang di dalam sungai itu menyebabkan kesemua mereka dipercayai lemas," katanya kepada Bernama ketika dihubungi hari ini.

Lima remaja lain selamat, katanya.

Sungai itu, yang terletak berhampiran sebuah kuari menyedut pasir, adalah kira-kira 10 km dari bandar Segamat dan merupakan kawasan rekreasi yang popular bagi penduduk sekitarnya.

Mohd Aizat berkata pihaknya menerima maklumat mengenai kejadian itu pada 9.48 pagi sebelum anggota dan jentera tiba di tempat kejadian kira-kira 10 pagi.

Beliau berkata operasi mencari dan menyelamat kesemua mangsa masih diteruskan selepas anggota-anggotanya melakukan selaman pertama di sungai itu yang sedalam antara 15 dan 20 meter, selain dipenuhi lumpur dan kayu.

"Pasukan kami akan melakukan selaman kedua dan yakin dapat menemui mangsa.

"Insyallah, jika berjaya menemui mangsa pertama, kita akan menemui mangsa lain kerana yakin kelapan-lapan mangsa berada berdekatan satu sama lain," katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Segamat Superintendan Mohd Kamil Sukarmi mengesahkan kejadian itu. – Bernama

Incoming search terms:

The following two tabs change content below.
Merupakan seorang blogger yang gemar berkongsi artikel menarik dari sumber lain sebagai pengajaran dan rujukan pembaca dengan sedikit gubahan ayat dan olahan sendiri disamping menyelitkan artikel berunsur lawak serta kisah benar. Bercita-cita menjadikan fuh.my sebagai blog Informasi terbaik di Malaysia.

Comments

comments

12 di hulu selangor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di hulu selangor - Google Blog Search


43 Pelajar Diserang Histeria Sekolah <b>DI Hulu Selangor</b> Ditutup | Fuh <b>...</b>

Posted: 25 Jan 2014 02:06 AM PST

43 Pelajar Diserang Histeria Sekolah DI Hulu Selangor Ditutup | Fuh!! Ramai tu, 43 orang kena histeria serentak. Difahamkan kejadian ini berlaku di sebuah sekolah yang terletak di Hulu Selangor. Ikuti berita penuh yang dipetik dari Sinar Harian.

43 Pelajar Diserang Histeria Sekolah DI Hulu Selangor Ditutup

HULU SELANGOR – Sebuah sekolah menengah di daerah ini terpaksa ditutup serta-merta setelah seramai 43 pelajarnya diserang histeria, pagi semalam.

Menurut pengawal keselamatan yang enggan dikenali, kejadian itu berlaku ketika perhimpunan pagi sebelum sesi pembelajaran bermula.

"Disebabkan gangguan itu gagal dikawal, pihak sekolah memutuskan untuk merehatkan pelajar dan sekolah ditutup serta merta," katanya.

Katanya, hanya seorang pelajar lelaki yang terlibat dan selebihnya perempuan.

"Ini adalah kejadian terburuk yang pernah berlaku di sekolah itu dan melibatkan ramai pelajar.

"Dua bulan lalu ada berlaku histeria tetapi tidak melibatkan ramai pelajar dan sekolah tak ditutup," katanya.

Sementara itu, Yang Dipertua Persatuan Ibu Bapa dan Guru (PIBG) sekolah berkenaan, Azlina Mokhtar berkata, beliau turut menerima laporan berhubung kejadian tersebut.
Menurutnya, langkah penutupan sekolah diambil kerana bimbang kejadian sama berulang dan berlarutan.

"Difahamkan esok (hari ini) sekolah ganti tapi disebabkan insiden itu sekolah ditutup.

"Berdasarkan laporan diterima, kejadian tersebut berlaku pagi semalam dan seramai 43 pelajar terlibat," katanya.

Bagaimanapun, beliau tidak menjelaskan tempoh penutupan sekolah dilakukan. – Sinar Harian

Incoming search terms:

The following two tabs change content below.
Merupakan seorang blogger yang gemar berkongsi artikel menarik dari sumber lain sebagai pengajaran dan rujukan pembaca dengan sedikit gubahan ayat dan olahan sendiri disamping menyelitkan artikel berunsur lawak serta kisah benar. Bercita-cita menjadikan fuh.my sebagai blog Informasi terbaik di Malaysia.

Comments

comments

12 di shah alam - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di shah alam - Google Blog Search


ASH ANN: SPA muslimah <b>di Shah Alam</b> for bride to be!

Posted: 03 Mar 2014 09:24 PM PST

Assalammualaikum & hello gorgeous readers! :)
Ha, hari ni tetibe Ann mood nak cite pasal spa. 
Especially to bride to be :)
Dulu, masa anak dara, Ann suka gila pergi spa. Masa pregnant si RR tu pon :)
Especially bila tengah time STRESSSS. 
Kalau boleh kat merata KL Selangor nak try pergi. Tapi sebab schedule yang pack, Ann selalu prefer Shah Alam area. Banyak dek non spa kat SA ni, ko tinggal pilih & bawak RM jek. 
Rasa nya Ann dulu2 ada banyak gak review dlm blog ni tentang spa yang Ann pernah pergi kat Shah Alam.
Baik yang konsep modern, balinese, thai, malay sampai lah ke konsep asal sedap mata memandang asalkan rupa macam spa. HAHA Semua jenis konsep Ann suka hihi
Antara criteria spa yang Ann akan pilih kalau nak pergi :
1) Masseuse HARUS eh WAJIB urut best.
2) ID spa tenang & bila tgh buat treatment, x dengar mcm2 bunyi annoying from premis atas bawah kiri kanan spa. 
3) Staff best,ramah,polite. Kalau owner ada time tu & also humble, double bonus aku suka tempat kau. PR is very important to me hehe
4) Seharusnya package dia worth it every single penny dengan apa yang kita bayar. 
Tapi sejak dah berhijab, Ann agak selektif dalam memilih spa. 
Tak tau macam mana nak explain perasaan dia kenapa haha 
 Ok. Antara spa muslimah kat Shah Alam yang Ann suka, nama nya
SPA AISHAH RADHIAH di Seksyen 9 Shah Alam.
Senang je uols nak cari spa ni. Landmark dia shoplot opposite Plaza Masalam. Spa dia 1 deret ngan kedai lampu Trust lighting tak silap.   
Nak tau sape owner dia senang je. Terpampang beso2 kau muka dia kat banner/bunting depan spa hehe Sorry Ann lupa nak snap pix dari depan.
I've met with her. A humble lady I must say. Muda lagi dari Ann tapi anak dah masuk 3 *harus Ann kejo ni hehe* Sempat jugak lah we all duduk sharing spa business talk after habis treatment. Tambah sorang lagi kawan business Ann hihi
Entrance to lift (Naik tingkat 3A)
Harga dia very affordable!
 Ok y'all boleh tengok brochure dia. 
And pilih la nak package mana. 
Ann haritu pilih package Bidadari. 
Kalau bride to be, Ann suggest amik package Ratu.
Ok before nak start tukar baju, kita selfie dulu sepam. HAHA
My 1st time selfie ok so agak mcm tak bley blah HAHA *tutup muka*
Ni staff dia. Ada 2 orang. Both muda lagi :)
 Kat spa ni ada 3 treatment room kalau tak silap. Ann di beri bilik ni. Ada 2 bed & 1 sauna room.
Tapi Ann sorang je kat bilik tu time tu. So ok la :)  

 I choose this bed. Dekat ngan meja. Senang nak letak segala brg beg jam pin tudung etc uols. 
Ignore je lah ya the puffy face mak jemah Ann tu. Haha
As usual lah, dapat kain batik & disposable panty.
 1st treatment, kita buat herbal sauna dulu ya adik2 kakak2.
Dalam 20min camtu. Memang best bau wap herba dia & berkepuk peluh la uols dalam tu. Takyah susah2 nak detox gi operate pecah lemak bagai, ko buat je sauna2 hari ni, pecah la lemak tu sume. Hihi
Sambil layan magazines dlm sauna tu, menitik2 ahkak punya mekap sume luntur dekk. Kahkah
Pastu, kite buat pulak aromatheraphy massage, full body scrub & body mask.
Yang ni lama & relax time bebeh. 
As usual lah, dapat pulak masseuse pandai massage huiii harus sampai tertido haha 
Sorrylah sah2 takdo pix scrub & mask nya tihihi 
Then da settle, masa di tunggu2. 
Ni pix before dia isi air + candles etc. 
Lama jugak Ann berendam dalam tu. Bila dah keluar, rasa segar sangat! :)
After bilas badan sume, Ann sempat snap few pix spa ni untuk tatapan uols hehe
 ID dia not bad la. Tenang je tengok :)

Ada 1 bilik tu ada 2 bath tub. 
Ha, kalau bride to be, uols boleh bawak your maid of honor / bridesmaid ke spa ni utk teman you as a gift to her hehe
Or maybe a gift from a best friend/MOH/bridesmaid to bride to be.
Just an idea la to u guys :)
Sambil relax2 layan spa & milk bath kat private room ni, ko bolehla dek bergosip secara berjemaah si retis HS rampas laki orang. Dulu pakai kancil agaknya sekarang pakai panamera,ko gila sape tanak? Orang gila pon pandai ada taste nak dekkk.

 Loker utk simpan handbag kunci kereta y'all etc
Facial room pon ada uols :) Ko tinggal tadah je muka ko, tau la beautician tu nak buat apa.
Tau2 je terus flawless muka uols hehe
 Last but not least, ID kat bahagian depan spa. Kemain kau fountain dia. Terus rasa macam nak ajak Ash beli fountain cenggitu letak kat rumah. Stress je, dengar bunyi air dari fountain tu, terus imagine buat yoga tepi air terjun. *motifff??* HAHA

 Oh ya. Actually spa yang kat Shah Alam ni branch kedua dia. Dia ada 1 lagi spa di Bangi. 
So, to those yang berminat boleh lah try pergi spa ni ok!
Ann suggest you all call buat appointment before datang. 
Here you go the contact details for y'all :
Aishah Radhiah Beauty & Spa
Shah Alam branch : NO 31-D, Jalan Tengku Ampuan Zabedah F 9/F, Seksyen 9, Shah Alam
Bangi branch : No1-11, Jalan 8/35, Seri Bangi Seksyen 8, Bandar Baru Bangi
Opening hour : Monday - Sunday 10am-6pm

 Keluar spa, terus stress-free hehe
Bulan ni macam nak pergi spa lagi~!
Till then guys, take care all! :)
Ann the spaholic ^________^
IG : ann_ash
FB : ash ann wedding gallery

12 di kajang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kajang - Google Blog Search


.: Sah, Dr Wan Azizah calon PKR <b>di Kajang</b> - MSO - Blogger

Posted: 08 Mar 2014 10:48 PM PST

BARU SAKNI                                                                                      

Petang semalam saya menyusupkan catatan kemungkinan Presiden PKR, Dr Wan Azizah Ismail akan dicalonkan sebagai calon pilihan raya kecil Kajang sebagai menggantikan Anwar Ibrahim yang ternafi haknya untuk bertanding selepas dijatuhi hukuman lima tahun penjara.

Catatan saya itu berdasarkan maklumat dalaman yang diperolehi semasa menghadiri Konvensyen Pakatan Rakyat petang semalam. Dan tengah hari ini ramalan itu menjadi kenyataan apabila Anwar Ibrahim mengumumkan isterinya itu sebagai calon di Kajang.

Pengumuman itu dikira tepat untuk memastikan PKR meraih kemenangan besar dalam pilihan raya berkenaan. Dr Wan Azizah dikira dapat menarik sokongan undi kaum wanita dan pengundi atas pagar yang bersimpati dengan nasib diterima oleh suaminya.

Sukar untuk diramalkan, apakah Dr Wan Azizah akan memenuhi pelan transisi sebagai MB Selangor seperti dirancangkan melalui Kajang Move?

Persoalan mengenai itu mungkin tidak wajar buat masa ini dan seluruh kepimpinan, ahli parti dan pendokong Pakatan Rakyat menumpukan kepada pilihan raya berkenaan. Jangan  pula ada budak-budak Pas yang mempertikaikan pemilihan Dr Wan Azizah ini.

Pilihan raya Kajang itu akan dianggap memberi signifiken besar kepada PKR sekiranya undi diraih Azizah nanti mencecah apa yang disasarkan, 10,000. Untuk merealisasikan ini semua peringkat dalam komponen Pakatan harus berkerja keras.

Bagaimana pun PKR khasnya dan Pakatan amnya tidak boleh merasa selesa dan berkeyakinan lebih dengan pencalonan Azizah itu serta dengan senario yang ada waktu ini kerana politik itu penuh dengan jerangkap sama dan orang-orang yang tidak boleh dipercayai. Pertemuan Wan Azizah dengan Chew Mei Fun dikira pertemuan kapas dengan kekabu. Hendaknya jangan ada calon-calon liar lain menganggu game di Kajang. [wm.kl.2:40 pm 09/03/14]

12 di pandamaran - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di pandamaran - Google Blog Search


charles santiago, ahli parlimen dap kelang <b>...</b> - The Flying Kick

Posted: 11 Nov 2013 05:30 AM PST

Pembinaan berhala besar di Pandamaran cuba dijadikan lelucon oleh Charles Santiago, Ahli Parlimen Kelang yang menganggap berhala besar di Pandamaran tersebut sebagai HASIL KERJA SENI YANG MENGKAGUMKAN.

Selama ini, masyarakat Islam tidak pernah membuat rungutan atau menentang sebarang pembinaan berhala atau rumah ibadat masyarakat bukan Islam, tetapi sikap bermegah-megah yang ditunjukkan oleh pemimpin kafir tersebut, nyata sebenarnya bertujuan untuk mengguris perasaan umat Islam dan mencabar kuasa DYMM Sultan Selangor.

Adakah sikap bermegah-megah ini merupakan sindiran kepada kehilangan kuasa orang Melayu-Islam di Selangor setelah orang Melayu-Islam Selangor banyak bertolak ansur untuk menjadikan Selangor sebagai negeri termaju dan terkaya di Malaysia?

Tiada apa-apa yang dapat dilakukan di Selangor lagi nampaknya. Umat Islam dan orang Melayu terpaksa menerima segala jenis penghinaan yang dilakukan oleh kaum kafir kerana majoriti daripada orang Melayu-Islam di Selangor menyokong kuat Pakatan Rakyat.

Umat Islam di Selangor sudah lama membenarkan kewujudan berhala besar untuk Hindu di Batu Caves, gereja Kristian di Bukit Jalil dan kini berhala Buddha di Pandamaran. Cuma masjid terbesar dengan jumlah jemaah teramai dan sentiasa penuh sepanjang masa sahaja yang belum ada... BACA SAMBUNGAN DI SELANGOR CHRONICLE.

12 di sepang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sepang - Google Blog Search


Imam Muda Mahu Party Life In Colour <b>Di</b> Litar <b>Sepang</b> Dihentikan

Posted: 18 Mar 2014 11:39 AM PDT

Bismillahirrahmanirrahim
Kami, barisan Imam Muda 1, 2, 3 dengan ini menyatakan prinsip dan pendirian kami tentang penganjuran Party Life In Colour yang akan diadakan 19 April ini di Sepang International Circuit. Rujukan : (https://www.lifeincolor.com/event/kuala-lumpur-2014-04-19-173000)

1. Kami mendesak dengan pendirian yang sangat tegas agar DIBATALKAN dan DIHENTIKAN sebarang konsert, parti, yang menyalahi hukum agama, adat dan budaya. Ingatlah amaran Allah dalam surah Ghafir, ayat 75, 76
"Balasan buruk yang demikian ini disebabkan kamu dahulu BERSUKARIA DI ATAS MUKA BUMI DENGAN CARA YANG SALAH (pada hukum Tuhan), dan disebabkan kamu bersenang lenang dan bermegah-megah dengan berleluasa (dalam maksiat)"
"Masukilah pintu-pintu neraka Jahannam kekallah kamu di dalamnya; maka seburuk-buruk tempat bagi orang-orang yang sombong takbur ialah neraka Jahannam".

Imam Muda Mahu Party Life In Colour Di Litar Sepang Dihentikan

Imam Muda Mahu Party Life In Colour Di Litar Sepang Dihentikan

2. Kami menentang dengan sekeras kerasnya penganjuran, dan sangat berharap agar pihak kerajaan yang bertanggungjawab menghentikan segala perkara yang memungkinkan segala macam perkara yang buruk dan sudah tentu tidak diredhai Allah daripada berlaku. Konsep wasatiyyah yang diperkenalkan haruslah diambil dan dihayati dan diberikan pengaplikasian yang menyeluruh. Ketahuilah! Hadis dari Abdullah Bin Umar, nabi berpesan bahawasanya kita adalah pemimpin. dan kelak kita akan dipersoalkan terhadap apa yang kita pimpin. Bertakwalah kalian kepada Allah!

3. Kami juga menegaskan bahawasanya masyarakat harus sedar penglibatan kita di dalam perkara sebegini, walaupun sekadar menyokong adalah suatu perkara yang tidak sepatutnya kita lakukan. Kita punya tuhan. Kita punya peraturan. Dan tidaklah ianya ditetapkan oleh Allah melainkan untuk kebaikan diri kita.

4. Sesuai dengan Tahun Melawat Malaysia 2014, kami menekankan kepada semua pihak berkuasa, khususnya Kementerian Pelancongan dan institusi agama akan memastikan segala perancangan dan program yang disusun bersesuaian dengan syariat Allah. Dengan menyedari dan menginsafi yang bahawasanya negara Malaysia ini sebuah negara Islam, pemimpinnya juga seorang Islam, maka sangat diharapkan kita kembali kepada ajaran Islam yang tidak hanya terhad kepada slogan dan simbol. Allah sudah memberikan petanda yang sangat jelas iaitu di dalam surah Al BAqarah ayat 208 : Wahai orang-orang yang beriman! Masuklah kamu ke dalam Ugama Islam (dengan mematuhi) segala hukum-hukumnya dan janganlah kamu menurut jejak langkah Syaitan sesungguhnya Syaitan itu musuh bagi kamu yang terang nyata

5. Kami melahirkan harapan yang sangat tinggi agar rakyat yang beragama Islam mahupun belum beragama Islam dididik dengan perkara yang mampu menutup masfadah (Kerosakan). Islam adalah agama yang universal dan holistik. Setiap apa yang dihidangkan kepada rakyat mampu menjadi 'cerminan' terhadap kita di atas dunia, dan di akhirat sana. Allah menerangkan dalam SUrah Al Ahzab ayat 67: "Dan mereka berkata;:"Ya Tuhan kami, sesungguhnya kami telah menta'ati pemimpin-pemimpin dan pembesar-pembesar kami, lalu mereka menyesatkan kami dari jalan (yang benar)". 68 : Ya Tuhan kami, timpakanlah kepada mereka azab dua kali lipat dan kutuklah mereka dengan kutukan yang besar"

6.Pemimpin dan rakyat Malaysia khususnya haruslah menginsafi terhadap segala ujian yang sudah dan sedang Allah turunkan kepada kita semua. Berinteraksilah kita dengan segala ujian yang Allah turunkan kepada kita. Takutlah kita dengan ingatan Allah dan surah Al Anfal ayat 25 yang bermaksud : "Dan jagalah diri kamu daripada (berlakunya) dosa (yang membawa bala bencana) yang bukan sahaja akan menimpa orang-orang yang zalim di antara kamu secara khusus (tetapi akan menimpa kamu secara umum) dan ketahuilah bahawa Allah Maha berat azab seksaNya"

Secara kesimpulannya, kami menegaskan sekali lagi, bahawasanya semua pihak terutamanya yang mempunyai authority dan punya kemampuan terhadap penganjuran, penyusunan, segala apa yang menyumbang ke arah kerosakan agar menghentikan perkara tersebut. Takutlah kita dengan ayat ayat Allah. Insaflah kita dengan pesanan Nabi. Jangan kita merasa bongkak di atas dunia sedangkan sebenarnya kita masih lagi seorang hamba kepada Allah. Ingatlah ayat Allah dari surah Al Anaam ayat 93 : Di hari ini kamu dibalas dengan siksa yang sangat menghinakan, kerana kamu selalu mengatakan terhadap Allah (perkataan) yang tidak benar dan (karena) kamu selalu menyombongkan diri terhadap ayat-ayat-Nya"

Ya Allah. Saksikanlah. Sesungguhnya kami telah menyampaikan.

Sumber : Imam Muda Fattah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

12 di subang jaya - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di subang jaya - Google Blog Search


Gambar <b>Di</b> One City <b>Subang Jaya</b> | Putra Avenue dan Putra Heights

Posted: 07 Mar 2014 01:56 AM PST

Korang pernah dengar One City Subang Jaya tak? Ini satu lagi tempat shopping dan lepak kat Subang Jaya, baru buka beberapa bulan lepas walaupun tak siap sepenuhnya. Masih ada lagi kedai-kedai yang belum siap dan masih banyak yang kosong. Pstt kat sini ada panggung wayang Cinema X, sesuai sangat untuk kaki wayang nih. Untuk penduduk kawasan USJ, Puchong, Alam Megah Shah Alam dan Putra Heights, boleh le jenguk-jenguk kat sini sebab dekat dgn tempat korang.

Sky Park

Pe benda nih? Ini tingkat 10 One City di mana korang boleh naik guna lif laa... kat tingkat 10 nih ada tempat makan yang santai sebab view dia boleh tahan. Nampak Puchong, USJ dan Putra Heights. Angin kuat ooo.. tingkat 10 katakan. Dan yang unik nya, lantai tingkat 10 ni adalah kaca? Maknanya korang boleh nampak ground floor celah kaki korang dari tingkat 10  nih. Gayat ooo... pasti gayat, budak kecik pun gayat, tak boleh nak melangkah.

Jom layan gambat One City skit:

Enjoy!

Entri lain yang berkaitan:

 

BLOG SELANGOR

Copyright 2010 All Rights Reserved