ads

Isnin, 22 Oktober 2012

12 di bukit raja - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bukit raja - Google Blog Search


AKU ADALAH AKU: Event : Everyone Connects @ AEON <b>Bukit Raja</b>

Posted: 16 Oct 2012 09:11 PM PDT

TM Presents Everyone Connects kembali menemui anda di AEON Bukit Raja pada 16 – 21 Oktober 2012. Aktiviti jualan akan dijalankan bermula dari 16 Oktober 2012 dan acara kemuncaknya pada 20 dan 21 Oktober 2012.
Pelbagai aktiviti menarik bakal di sajikan untuk orang ramai. Para pengunjung cilik akan di sajikan dengan persembahan dari Badut & Ahli Silap Mata dan juga berpeluang menyertai pertandingan mewarna yang diberi nama "EC Color Your World". Pertandingan mewarna ini diadakan pada hari Sabtu dan Ahad. Pendaftaran untuk pertandingan mewarna ini akan di buka seawal jam 10.00 pagi setelah kompleks dibuka. Disamping itu, pengunjung dan pelanggan TM juga berpeluang merasai 'popcorn' istimewa sepanjang acara dijalankan.
Para pengunjung remaja pula berpeluang menyertai permainan PS3 yang dinamakan "iTalk FIFA PS3 Game" tanpa sebarang caj. Bagi pertandingan "iTalk Guitar Hero Competition" pengunjung berpeluang memenangi gitar eksklusif.
Sesi sambutan harijadi untuk pelanggan setia TM akan turut diadakan pada hari Ahad, 21 Oktober 2012 jam 2.30 petang. Orang ramai juga akan dihiburkan dengan penampilan khas oleh "Giller Battle crew" yang di bawakan untuk pengunjung Bukit Raja.
Promosi untuk produk dan perkhidmatan TM juga akan di tawarkan kepada para pengunjung di mana barangan eksklusif dari TM akan diberikan percuma dengan langganan atau pembelian produk TM terpilih. Para pelanggan yang melanggan perkhidmatan Pakej UniFi TM dan Pakej Streamyx & Phone TM 1Mbps dan ke atas, akan berpeluang menyertai aktiviti "EC Spin & Win" dan berpeluang memenangi hadiah bernilai RM3,000!
Jangan lupa temujanji anda bersama TM Presents Everyone Connects di AEON Bukit Raja pada hujung minggu ini. Bawalah bersama keluarga dan rakan-rakan anda.
**********************************

info as email from GCC TM

12 di teluk datok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di teluk datok - Google Blog Search


HOTTT..SAPA MUNAFIK? - Pemuda Umno <b>Telok Datok</b>

Posted: 19 Oct 2012 03:56 AM PDT


Waduh-waduhhhhh..bukan main lagi ye juak-juak FUCKatan ni menabur fitnah..opssss!!!Kalau tak tabur fitnah dan menipu juga men"jubur"i BUKANLAH FUCKatan namanya..MerekA NI dah kehabisan MODAL untuk memburukkan kerajaan BN..fasal tu mereka sanggup buat apa sahaja..
Pelbagai kain rentang yang dipasang semata-mata untuk mengaburi penglihatan rakyat..Terbaharu kain rentang ni..hahhaaa..aku bagai nak terguling-guling membacanya...Lawak betul..Sapa yang TOLAK sebenarnya ni...Ambooiii bukan main lagi ye korang ni,kalau bangsa Melayu dan seagama dengan korang..korang buatkan kain rentang besooooo punya..tapi kalau si Karpal..ada korang buat..lebih-lebih statement korang berbunyi"ala...kenyataan peribadi beliau"harrkkktttuiii..
Cuba korang baca ni...

 PULAU PINANG – Pengerusi DAP, Karpal Singh menegaskan, pelaksanaan hukum hudud dan penubuhan negara Islam oleh Pas adalah perkara yang paling tidak dipersetujui parti tersebut.
Katanya, DAP konsisten berhubung perkara itu dan pendirian mereka tidak pernah berubah sejak sekian lama malahan akan terus mempertahankannya.
"Jika mereka (Pas) terus berniat untuk melaksanakan hukum hudud dan menubuhkan negara Islam, bagi pihak DAP, saya mengatakan bahawa kami juga mempunyai pendirian yang sama seperti sebelum ini iaitu tidak menerimanya.
"Bantahan DAP terhadap cita-cita Pas itu adalah demi kepentingan negara ini dan ia akan terus kekal," katanya pada sidang akhbar di sini hari ini.
Beliau berkata demikian sebagai mengulas kenyataan bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad bahawa dirinya selaku orang nombor satu DAP tidak akan bersetuju dengan perjuangan Pas menubuhkan sebuah negara Islam sehingga pernah berkata langkah mayatnya dahulu jika Pas mahu berbuat demikian.
Karpal yang juga Ahli Parlimen Bukit Gelugor berkata, bantahan beliau yang mewakili DAP itu adalah berdasarkan peruntukan dalam Perlembagaan yang tidak membenarkan perkara itu dilaksanakan.- Utusan Malaysia
Ni jawapan dari Nik Ajis pula...
 KOTA BHARU: Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, berpendapat kenyataan pengerusi DAP Karpal Singh yang tidak bersetuju dengan cadangan PAS untuk melaksanakan hukum hudud adalah pandangan peribadi pemimpin parti pembangkang itu.

Menteri Besar Kelantan berkata, suara sumbang yang timbul mengenai hukum hudud adalah pendapat peribadi dan bukan kenyataan rasmi parti itu.

"Pemimpin DAP lain senyap, hanya dia yang timbul isu itu. Ini kerana apa yang ditimbulkan oleh pemimpin DAP itu adalah pendapat perseorangan dan bukannya keputusan parti," katanya ketika ditemui di rumahnya di Pulau Melaka di sini, hari ini.
Nik Abdul Aziz berkata demikian ketika diminta mengulas kenyataan Karpal semalam yang tidak bersetuju dengan cadangan beliau pada Khamis lalu bahawa cara terbaik menangani masalah jenayah dan sosial ialah meminda undang-undang sivil dan digantikan dengan undang-undang hudud.

"Adalah silap bagi orang seperti Nik Aziz bercakap sesuatu yang tidak boleh diperkenalkan di negara ini. Perlembagaan Persekutuan hanya membenarkan Kanun Keseksaan dan undang-undang sivil lain dan tidak ada ruang untuk undang-undang hudud," kata Karpal.

Mursyidul Am PAS itu berkata, beliau yakin Karpal menentang hukum hudud kerana tidak mendapat penerangan yang jelas mengenainya.

"Kebanyakan pemimpin DAP adalah terdiri daripada golongan berpelajaran, mereka sepatutnya mendapat penerangan mengenai perkara itu (hudud) daripada mereka yang arif di peringkat pusat," katanya dan menurutnya, beliau sedia memberikan penerangan mengenai hukum hudud kepada Karpal.
Ketika ditanya apakah tindakan PAS untuk mengelak wujudnya suara-suara sumbang daripada rakan politiknya berhubung isu hukum hudud itu,

Nik Abdul Aziz berkata ia adalah sesuatu yang sukar.

"Nak mengelak tu memang tak boleh...tugas kita ialah memberi, menerangkan kepada manusia jalan ke arah kebaikan," katanya. - Bernama

12 di kuala selangor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kuala selangor - Google Blog Search


Sekolah Sains <b>Kuala Selangor</b> Dianiaya Pakatan Haram Pulak!!

Posted: 20 Oct 2012 10:57 PM PDT

Manifesto PRU12 itu merupakan perjanjian yang perlu ditunaikan oleh kerajaan PKR Selangor. Hakikat bahawa apa yang dinyatakan kerajaan pakatan haram  Selangor berasaskan undang-undang yang boleh dituntut rakyat kerana ia berkaitan hak yang dinyatakan dengan hasrat.  Subsidi air adalah di bawah skim air percuma seperti yang dijanjikan dalam manifesto pakatan haram pada Pilihan Raya Umum Ke-12.

Apa guna air kalau percuma sekalipun tapi bekalan airnya tiada ?!! Ini jelas Pakatan Haram telah hilang keseluruhan nilaikemanusiaan dalam diri. Sungguh zalim Pakatan Haram ni mengabaikan rakyat apalagi bekalan air ini adalah sangat-sangat penting dalam rutin harian seorang manusia.

Ini adalah salah satu rintihan rakyat Selangor yang telah dianiaya oleh pakatan haram Selangor.

Kerajaan Pakatan Selangor Menganiaya Pelajar Sekolah Sains Kuala Selangor ! Nak Halau Student Untuk Rompak Tanah Ke ?

  Salam tuan,   Semoga tuan dirahmati dan berada dalam keadaan baik.   Terlebih dahulu maafkan saya jika email saya ini mengganggu pihak tuan tetapi saya amat berharap agar email ini dapat disiarkan dilaman web tuan.   Saya tidak berhasrat untuk mengambil masa tuan terlalu lama dan saya akan menulis seringkas mungkin.   Saya benar-benar inginkan bantuan sampai kepada anak-anak saya dan juga pelajar lain yang belajar di Sekolah Sains Kuala Selangor.   Selain itu, penting untuk seluruh rakyat Malaysia tahu apa yang telah menimpa anak-anak saya dan juga pelajar-pelajar lain di Sekolah Sains Kuala Selangor.   Saya amat-amat berharap dengan pendedahan ini yang tuan siarkan, masalah ketiadaan air di Kuala Selangor dapat diatasi.   Untuk makluman pihak tuan, perkara ini telah saya maklumkan kepada Dato Seri Noh Omar melalui teks pesanan ringkas dan saya terpaksa memohon pertolongan daripada beliau memandangkan Kerajaan Negeri tidak mengendahkan kami.   Aduan kami dipandang sepi oleh pihak Kerajaan Negeri.   Saya mempunyai 2 anak yang masih bersekolah di Sekolah Sains Kuala Selangor.   Masuk hari ini, sudah 3 hari pelajar-pelajar di Sekolah Sains Kuala Selangor mengalami masalah ketiadaan air.   Semua pelajar tidak dapat mengambil wuduk untuk solat, mandi dan membasuh pakaian.   Hari ini pula, mereka terpaksa mandi di Masjid Kuala Selangor.   Walaupun saya tahu hal ini bukan tanggungjawab Dato Seri Noh Omar sebaliknya Kerajaan Negeri yang patut dipertanggungjawabkan, saya terpaksa juga memohon dari Dato Seri Noh Omar untuk usahakan agar tangki air dari pihak SYABAS bagi membekalkan air kepada anak-anak saya dan juga pelajar-pelajar lain di Sekolah Sains Kuala Selangor.   Apa lagi yang boleh saya lakukan.   Kerajaan Negeri tidak menghiraukan langsung nasib anak-anak di sekolah.   Hal ini sekiranya dibiarkan berlarutan akan mengganggu pembelajaran anak-anak di sekolah.   Sampai bila saya harus bersabar menanti tindakan diambil oleh Kerajaan Negeri untuk menyelesaikan masalah anak-anak di sekolah ini ?   Terus terang saya katakan, kami sekeluarga sudah tidak sanggup lagi bertuankan Pakatan Rakyat yang merupakan Kerajaan Negeri di Selangor ini.   Saya harap rakyat Selangor yang membaca email saya kepada tuan ini, tidak akan mengulangi kesilapan ini pada pru akan datang dan tidak sanggup lagi saya hendak berhadapan masalah sebegini lagi.   Kasihan anak-anak.   Dari Cikgu ***** (sori la, aku terpaksa sorok nama ni atas faktor keselamatan) RTB2 Sungai Panjang         Semoga  BN Selangor dapat membantu pelajar di Sekolah Sains Kuala Selangor ni sesegera mungkin. Pastikan kita bungkus pakatan haram di PRU13 yang akan datang. Rakyat harus bangkit dari terus ditindas oleh pakatan haram Selangor.    

12 di sungai tenggi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sungai tenggi - Google Blog Search


Tukar Tiub: TERKINI - TERNOW - PEMECAH BERITA

Posted: 24 Apr 2010 09:58 PM PDT

PEMECAH BERITA

CIKGU BARD DAN KUMPULANNYA TELAH DISERANG DENGAN PARANG

OLEH PENYOKONG BARISAN.

INI BERLAKU DI WILAYAH SUNGAI BUAYA.

TETAPI POLIS TELAH MENAHAN CIKGU BARD DAN LIMA RAKANNYA DI BALAI POLIS SERENDAH.

pelik tetapi benar !
yang menyerang tidak di tahan
yang kena serang masuk lokap !
this is malaysia for you maaaan kah kah kah

BERITA BAIK

LAPORAN TERBARU JAM 1.00 TENGAH HARI DARI FELDA

GEDANGSA:

saluran 2 dan saluran 3 ada pertambahan

SUNGAI TENGGI

di sungai tenggi dan sungai tenggi selatan ada peningkatan

10% dari tahun 2008 dauhulu.

SUHARTO

jelas ada pertambahan untuk pkr

NOTA : jika tidak ada penipuan yang beterusan
ahli parlimen hulu selangor ialah Zaid Ibrahim

LAPORAN DARI KAJI SELIDIK ZENTRUM

badan kaji selidik ini telah meramalkan
beberapa minit tadi nahawa calon pakatan rakyat
akan menewsakan calon mic.

LAGI BARU MASUK:

felda suharto telah dimenangi oleh pkr

di sungai buaya - warga emas memihak kepada mic

tetapi yang muda memihak kepada pkr

12 di sungai buloh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sungai buloh - Google Blog Search


Masalah Kilang Haram <b>Sungai Buloh</b> Selesai Akhir Tahun

Posted: 19 Oct 2012 11:46 PM PDT

SHAH ALAM, 19 OKT : Pengusaha kilang haram di kawasan Kampung Baru Sungai Buloh dekat sini diberi sehingga akhir Disember ini bagi mendaftarkan kilang mereka secara sah dengan Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA).

Manakala perbincangan akan diadakan dengan tuan tanah tapak kilang-kilang tersebut bagi menukarkan status tanah tersebut dari pertanian ke industri.

Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata, proses pemutihan kilang haram boleh menyebabkan perniagaan bertambah maju dan berkembang pesat di situ.

Menurutnya, pertukaran status tanah dari pertanian kepada industri juga menaikkan nilai tanah dan memberi pulangan yang lebih kepada penduduk yang menyewakan tanah mereka kepada pengilang.

"Kita perlu betulkan sistem yang ada supaya perniagaan dijalankan mengikut cara yang betul.

"Kalau kita tidak betulkan banyak akan menjadi masalah. Perniagaan tidak boleh dijalankan secara efisyen begitu juga sistem pengangkutan termasuk segala aktiviti berkaitan.

Beliau berkata demikian dalam Majlis Dialog Bersama Pengusaha Kilang Seksyen U4 dan U19 Kampung Baru Sungai Buloh di Dewan Bankuet MBSA semalam.

Turut hadir, Datuk Bandar Shah Alam, Datuk Mohd Jaafar Mohd Atan dan Pegawai Daerah Petaling, Datuk Zulkifli Ahmad.

Abdul Khalid berkata kelonggaran pembayaran cukai akan diberikan kepada penduduk yang premium tanahnya meningkat apabila statusnya ditukar daripada pertanian kepada industri.

Pemutihan kawasan kampung tersebut bermula pada 2006 dan berakhir pada 31 Disember ini.

Mohd Jaafar berkata, MBSA akan mengadakan perbincangan dengan penduduk dan pengusaha kilang bermula November ini bagi penyelesaian perkara itu.

Kebanyakan pengusaha kilang yang menjalankan perniagaan di situ adalah penyewa kepada pemilik tanah iaitu penduduk kampung tersebut di mana status asalnya adalah pertanian.

Pengerusi Jawatankuasa Kemajuan Kampung (JKKK) Kampung Baru Sungai Buloh, Hoo Sook Wan berkata, penyelesaian masalah kilang haram ini sudah lama ditunggu seramai lebih 5,000 penduduk kampung berkenaan.

"Bayaran secara sewa itu memang betul. Saya rasa sistem sewa untuk mereka itu lebih bagus berbanding sewa di luar bandar iaitu luar dari kampung ini," katanya.

Manakala bagi pengusaha kilang Galaxy Decoland Sdn Bhd, Tee Wan Keong, proses pemutihan akan mengalakkan pembinaan infrastruktur di kawasan tersebut.

12 di morib - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di morib - Google Blog Search


The Miracle of Loves: First time <b>di Morib</b>

Posted: 11 Oct 2012 08:14 PM PDT

Hai uolssss

Tenggelam timboi aku ni kan

Masa utk blogging pon terhad, slalunya leh update time rehat la, kalo time biasa tu kena tgk keadaan dulu. line clear br leh update. Pg ni line clear, moh ler update cpt2.

Lepas Aiman cabut gigi, hari yg sama gak aku kursus Fail Meja kt Morib..sepatutnya bas ofis disediakan, tp dsebabkan pagi tu aku masih kt hosp, mlmnya asben trus hantar aku kt morib. Dah la first time gi, rasa jln yg weols folo tu mcm x betul je. Maklumla gelap gelita...akhirnya sampai gak ler

Kursus buat kat sini, sebelum sampai Impian Morib kita kan jumpa ngan Sepang Gold Coast & Rumah Peranginan Persekutuan

Kursus 4hari 3 mlm staf akademik & staf sokongan.


Bilik ok & cantik, satu bilik ni kami duduk 2 org


Bilik kami mengadap kolam, kalo aiman nampak ni, abis laaa

Perasmian oleh Pengarah & Timbalan pengarah

Jemputan pula pegawai dr JPA

Hari kedua baru la ada masa nk tinjau kawasan hotel, mmg cantik

Sebilik ngan Kak Wan

Ptg2 ngendap dorang mandi dr bilik aku

alaaa...smua tu org opis aku gak, bkn main lagi, siap main bola lam air tuuu


Malam ketiga ada BBQ


Jom bergamba sampai lebam

terserlah sungguh kaler tudung aku tewwww



kononnya ko kt genting lah kan..

gentinglah sgt, rupanya cermin kamera tu berkabus dek ekon, tu yg pic berkabus jer

hampeh tul...bikin gempaq ja



Hari keempat dh leh pakai kasual, nk balik dh pon.

mcm biasa dh jumpa org yg suka bergambar, mula la aku pon gedik sama, dh lama x gedik camni hehehehe

Jumaat kol 11.00pg kami dh leh blk. ahkak pon asben yg dtg amik, lgpun morib kan dkt ngan putrajaya. mlmnya gi Kg Baru amik Aiman, rindu tau nk tgk gg rongak dia tuuuu

**percaya tak selama aku kursus kt situ, aku x jejak kaki pon ke pantai, padahal pantai blkg hotel jer tuuu

**balik tu kononnya nk singgah bli krepek, tp kami x reti pula nk cari kt ner, tepi jln x jumpa la pula org jual2 ni


12 di klang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di klang - Google Blog Search


PAPA GOMO: Banjir <b>Di Klang</b> - Kerajaan Negeri Makan Duit Rakyat

Posted: 20 Oct 2012 02:13 AM PDT


Masalah banjir yang acap kali berlaku di beberapa kawasan sekitar di sini telah menimbulkan kemarahan penduduk terlibat ekoran sikap tidak bertanggungjawab beberapa Pimpinan Kerajaan Negeri Selangor.

Presiden Persatuan Keadilan dan Kebajikan Masyarakat Selangor (JAWASS) L.P. Selvam berkata, tindakan tersebut lebih mengeruhkan keadaan setelah penduduk menerima maklumat bahawa Majlis Perbandaran Klang (MPK) telah menerima peruntukan RM5 Juta dari pihak Kerajaan pimpinan Tan Sri Khalid Ibrahim itu bagi menangani masalah yang dibangkitkan sejak sekian lama.

"MB Khalid memperuntukan RM 5 juta kepada MPK dan apa yang MPK buat dengan duit itu? Ronnie Liu sebagai Exco Kerajaan Negeri yg bertanggungjawab melantik Ahli Majlis MPK dan bertanggungjawab untuk memberi penjelas kepada penduduk Klang tidak turun padang dan MB juga tidak turun padang,".

Beliau turut menegaskan, beberapa wakil penduduk mengadakan pertemuan bersama Ahli Parl dengan Ahli Parlimen kawasan mereka mewakili Kota Alam Shah M.Mahoharan serta wakil dari pihak MPK sendiri berkaitan isu tersebut yang sekian lama tertangguh. Akan tetapi ianya masih tiada sebarang penyelesaian.

"Kami pernah berdialog dengan YB Mano, YB Charles Santiago dan MPK tentang isu banjir di sekitar Klang pada 4 April 2010 dan 9 Disember 2010," tegasnya lagi.

Tambahnya lagi, penduduk memegang janji wakil MPK temui sebelum ini yang akan menyelesaikan masalah banjir di kawasan mereka yang berlarutan sejak sekian lama.

"Ahli Majlis MPK Lim Lip Suan telah memberi jaminan Masalah Banjir di Kota Alam Shah akan berakhir. Tetapi sampai sekarang tiada apa-apa sebarang tintakan. Masalah ini sejak tahun 2010 dan belanjutan sehingga sekarang, tegasnya lagi.

Untuk rekod, kali terakhir masalah banjir di kawasan sekitar di sini berlaku pada 30 Mac 2012 yang merupakan insiden paling teruk dalam rekod insiden di kawasan tersebut. Antara kawasan yang seringkali berdepan dengan bencana alam itu termasuklah kawasan perumahan di Taman Sri Andalas, Taman Selatan, Taman Bayu Perdana and Taman Melawis, Taman Sentosa, Taman Sg Ujong, Taman Palmgrove, Padang Jawa and Taman Chi Liung.

12 di sekinchan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sekinchan - Google Blog Search


Datuk Jamal telah membangunkan sebuah resort pula <b>di Sekinchan</b>....

Posted: 17 Oct 2012 02:30 AM PDT


projek tersebut menelan belanja 12 juta tuhhh.....errrr tahniah Datuk! Pasni Datuk jangan la carik pasal.
Menurut Jamal, sejak kebelakangan ini wujud segelintir pihak yang cuba menghancurkan perniagaannya dengan menyeru orang ramai memboikot restoran Sekinchan Ikan Bakar miliknya menerusi medium internet.
Jamal bagaimanapun tidak mudah melenting dan menerima dugaan itu sebagai cabaran kepadanya untuk terus berjaya.
"Saya tahu wujud pihak yang iri hati. Saya tengok blog-blog yang mengajak orang ramai boikot restoran saya, saya tidak takut, saya hanya perlu berusaha lebih gigih, kalau kita ikhlas, tuhan akan tolong dan terbukti apabila kini saya mempunyai sebuah resort sendiri".. -SUMBER
dlu kedai mkn .. bila kene boikot terus pitam !!!
lain kali jangan lah bermusuh dengan RAKYAT
bila buat macam tu HA KAN DAH KENE MACAM MANA RAKYAT BALAS !!!!!!

wahhhh job baru nampak skang ?
job lama x boleh cari mkn ke ?
Kah Kah Kah - SUMBER GAMBAR


12 di selayang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di selayang - Google Blog Search


Klinik Kanak-kanak <b>di</b> Kelana Jaya dan <b>Selayang</b> - Najwafieqa

Posted: 19 Oct 2012 12:56 AM PDT

Salam semua...

Memang agak susah untuk ibu bapa jika anak-anak sakit demam ni kan. pening memikirkan klinik mana nak bawak..doctor mana yang ok...mana yang tak ok.bukan apa, takut salah bagi ubat jer.

Dari pengalaman sendiri, memang susah hati bila anak-anak tak sihat. kita pula yang rasa nak menangis kesian tengok anak-anak tak sihat.

Melalui pembacaan, kanak-kanak bawah 2 tahun kalau demam or sakit lagi bagus dihantar ke klinik kanak-kanak untuk mendapatkan rawatan serta ubat-ubatan. ini kerana, kanak-kanak bawah 2 tahun ni memerlukan ubatan khas utk mereka. bukan senang-senang je nak bagi ubat untuk anak-anak ni tau...hanya serahkan pada yang pakar..

Jadi di sini wawa ada 2 klinik yang memang wawa recommended. yang pertama dia berhampiran dengan rumah wawa iaitu  klinik kanak-kanak cheng di kelana jaya dan yang kedua adalah klinik kanak-kanak chan di taman selayang jaya. both klinik sangat bagus. tapi klinik kanak-kanak chan di taman selayang jaya memang ramai patient jadi kalau ke sana...kena byk bersabar menunggu giliran. mostly bawak baby kecil. tapi dont worry untuk kakak-kakak atau abang-abang ada 'taman maianan' untuk mereka.

Untuk klinik kanak kanak cheng di kelana jaya lokasinya adalah bersebelahan dengan kjmc serta dekat dengan paradigm mall dan dulunya pun doctor cheng adalah salah sorang paed di kjmc and skrg buka klinik sendiri. dia soft spoken and pandai juga make a joke.hehee..so nice.

Kalau datang klinik ni rasanya takkan ambil masa yang lama untuk jumpa dengan doctor cheng mungkin paling lama 1hour and don't forget to bring your wallet also bila jumpa dengan doctor sbb doctor cheng sendiri akan bagi ubat pada patient dan do payment also. so lepas keluar dari bilik doctor boleh terus balik.hehee..tak perlu nak tunggu turn ambil ubat pula. senangkan? mostly cost untuk sekali rawatan adalah rm65-rm80. sangat berpatutan!!

Klinik Kanak-Kanak Cheng 

SS7 Petaling Jaya (Lebuhraya Damansara Puchong), Kelana Jaya, Selangor 47301, Malaysia 

03-7880 8711


Ok.mengenai klinik kanak-kanak chan di taman selayang jaya pula kalau pergi jam 830am mungkin giliran anda akan dipanggil dlm jam 1030am..wahh??! why so lambat?! sebab memang ramai sgt patient and mungkin sbb dekat sgt dengan kawasan perumahan so ramai yg senang nak hantar anak mereka ke situ. mostly cost untuk sekali rawatan adalah rm80-rm100. kalau untuk imunisasi dalam rm140 kalau tak silap.

Klinik Kanak-Kanak Chan

7, Jalan SJ 17, Taman Selayang Jaya, Batu Caves, 68100, Batu Caves, Selangor
Tel & Fax
03-6136 2237

Conclusionnya, both klinik bagus..kalau dari rumah wawa akan ke klinik cheng dan kalau dari office wawa akan ke klinik chan je...senang kan?! Semoga anak-anakku cepat semboh..amin :)

@--supermomma


12 di balakong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di balakong - Google Blog Search


Malaysia News Today » Gadis Tawau Dirogol, Dibunuh <b>Di Balakong</b>

Posted: 15 Aug 2012 01:17 PM PDT

KAJANG – Hasrat seorang pekerja kilang untuk pulang menyambut Aidilfitri bersama keluarganya di Tawau, Sabah tidak kesampaian apabila dia dirogol dan dibunuh dengan kejam di sebuah unit flat di Jalan Taming 2, Taming Jaya dekat Balakong di sini kelmarin.

Mayat Sabturiah Faisal, 19, berasal dari Kampung Merotai Besar dekat Tawau dijumpai dalam keadaan terlentang di dalam bilik tidurnya oleh abang ipar mangsa pada pukul 7 malam.

Kakak mangsa, Samsiah Faisal, 27, ketika ditemui berkata, dia dan suaminya yang pulang ke rumah untuk berbuka puasa bersama Sabturiah terkejut melihat adiknya yang sudah tidak bernyawa di atas lantai di dalam bilik tidur gadis itu.

"Saya balik kerja kerana hendak berbuka puasa bersama-sama tetapi apabila sampai di rumah saya melihat tubuhnya terlentang dan sudah tidak bernyawa.

"Ketika saya jumpa, dia berpakaian lengkap (baju T dan seluar sukan) tetapi ada kesan lebam pada tangan kanan," kata Samsiah ketika ditemui di tempat kejadian di sini.

Polis yang menyiasat mayat mangsa mendapati ada kesan lebam pada leher, perut dan tangan kanan anak ketujuh daripada 12 beradik itu.

Difahamkan, polis turut menemui kesan tompokan air mani di bilik mangsa dan mengesyaki gadis itu menjadi mangsa rogol oleh individu yang dikenalinya.

Menjelas lanjut, Samsiah memberitahu, dia dan suami yang membuat pemeriksaan di dalam rumah mendapati beberapa barang berharga dan wang tunai sebanyak RM500 miliknya lesap.

"Tiada kesan umpil dan keadaan rumah saya juga tidak berselerak seolah-olah penjenayah terbabit tahu tempat kami menyimpan barang berharga," katanya dengan memberitahu jumlah kerugian keseluruhan dianggarkan sebanyak RM3,000.

Incoming search terms:

  • malaysia today
  • Tawau news today
  • today tawau news

Berita berkaitan:

Anggota Polis Bunuh Rakan Sekerja Didakwa

Tiz Zaqyah Suara Macam Agnes Monica?

Pelajar pintar selesaikan teori Sir Isaac Newton

Buang tenggiling dalam laut

Bendera Pas, PKR kena koyak

Kemalangan: Terperosok bawah treler

Manchester City Tumpas Mengejut Di Austria

Tarikh Melihat Anak Bulan Ramadan 19 Julai

Bercumbu lepas buka puasa

«Previous

PM: Ganjaran Chong Wei RM500,000

Next »

Gempar jumpa ikan naga laut

12 di ijok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di ijok - Google Blog Search


BN4 WangsaMAJU: Gempar - Anwar Pengsan <b>Di Ijok</b>

Posted: 21 Oct 2012 06:36 AM PDT


Petang tadi Anwar Juburi telah mengadakan Roadshow Pakatan mengelilingi Selangor untuk meraih undi orang Selangor. Program Jelajah Bas Merdeka Rakyat ke Selangor yang bermula dari Puchong dan berakhir di Depan Masjid Batu 8, Ijok petang tadi.

Laporan yang diterima melalui orang kampung Ijok mengatakan jumlah kehadiran hanya sekitar 100 orang dari masyarakat tempatan dan yang selebihnya adalah kumpulan bermotor dan rombongan yang dipungut dari tempat-tempat lain yang Anwar singgah sebelum ini, seperti Kuala Langat, Kapar, Pandamaran dan Assam Jawa.

Gambar di atas,dapat dari sahabat yang mengikut rombongan tersebut di Assam Jawa. Boleh katakan jumlah kehadiran termasuk rombongan ada la dalam 300++ orang...

Malu lah Ketua Pembangkang datang yang sambut hanya 300 orang je? Lebih kurang jumlah yang selalu Mat Sabu dapat bila berceramah cerita seks nya bersama Normah.

Dan yang boleh dikatakan di semua tempat yang dikunjungi Anwar jumlah kehadiran hanyalah sekitar 300 ke 400 orang sahaja.

Kita nantikan berapa orang pulak yang hadir kat stadium malam ni..

Pakatan semakin musnah....

Hancur PAKATAN HARAM JADAH NI..

TQ Jawaber6

HOT NEWS !!! ANWAR IBRAHIM PENGSAN <b>DI IJOK</b> - Badut Rakyat

Posted: 21 Oct 2012 07:00 PM PDT


Petang semalam Anwar Juburi telah mengadakan Roadshow PR mengelilingi Selangor untuk meraih undi orang Selangor.Program Jelajah Bas Merdeka Rakyat ke Selangor yang bermula dari Puchong dan berakhir di Depan Masjid Batu 8 Ijok.

Laporan yang diterima melalui orang kampung Ijok mengatakan jumlah kehadiran hanya sekitar 100 orang dari masyarakat tempatan dan yang selebihnya adalah kumpulan bermotor dan rombongan yang dipungut dari tempat-tempat lain yang Anwar singgah sebelum ini,seperti Kuala Langat,Kapar,Pandamaran dan Assam Jawa. 
Gambar di atas,dapat dari sahabat yang mengikut rombongan tersebut di Assam Jawa.Boleh Dikatakan jumlah kehadiran termasuk rombongan ada la dalam 300++ orang...Malu lah Ketua Pembangkang datang yang sambut hanya 300 orang je ??? Lebih kurang jumlah yang selalu Mat Sabu dapat bila berceramah cerita seks nya bersama Normah Dan yang boleh dikatakan di semua tempat yang dikunjungi Anwar jumlah kehadiran hanyalah sekitar 300 ke 400 orang sahaja. - Jawa Bernam

12 di sabak bernam - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sabak bernam - Google Blog Search


gOSsIp RaKyaT: Terkini: Rakyat <b>Sabak Bernam</b> &#39;Sayang Sangat <b>...</b>

Posted: 14 Oct 2012 04:58 AM PDT

Siapa yang tidak kenal dengan Prof. murahan PAS iaitu Prof. Dr. Aziz Bari yang semua sedia maklum cuba menunjuk hero menentang Kerajaan ketika menjawat jawatan di UIA. Beliau yang berasal dari Sabak Bernam dengan rasa ANGKUHnya merasakan beliau layak menjadi ahli parlimen yang baru pada PRU 13 nanti. Pokoknya...boleh menang ke? Ada ciri-ciri sebagai seorang pemimpin ker dia nie..???

Pada 23 Sep 2012 lalu, MATC Sabak Bernam yang diadakan di Dewan Tun Razak, Sabak Bernam telah sebulat suara menolak calon wakil rakyat Parlimen Sabak Bernam yang sudah hampir 6 bulan berkempen iaitu Dr. Aziz Bari.

Maklumat yang disampaikan menyatakan calon terdahulu, Dr. Badrul Amin dan Dr. Aziz Bari kedua-duanya telah ditolak pencalonan mereka oleh setiap wakil ranting yang bersidang. Dr. Badrul Amin yang sebelum ini tercalon bagi merebut kerusi Parlimen Sabak Bernam telah diketepikan kerana masalah moral yang belum lagi selesai.

Manakala Dr. Aziz Bari pula ditolak kerana sikapnya yang terlalu cepat lupa diri dan telah meminggirkan orang-orang yang membawanya naik ke atas di Parlimen Sabak Bernam. Akibat kekecewaan hampir 10 orang yang mendukung perjuangan beliau sebelum ini, maka nama Dr. Aziz Bari telah digugurkan dari bertanding di Parlimen Sabak Bernam.Kini, cita-cita dan angan-angan Dr. Aziz Bari mula hancur berkecai dan punah serta-merta akibat dari keegoannya sendiri.

Berdasarkan sembang-sembang pemuda AMK Sabak Bernam, mereka semua tidak sepakat untuk meletakkan Dr. Aziz Bari dalam kerusi Parlimen kerana beliau cepat lupa diri apabila dicalonkan oleh Anwar Ibrahim di Sabak Bernam. Mereka juga menuntut untuk meletakkan calon lain yang berkelayakan untuk menduduki kerusi tersebut walaupun terpaksa mengambil calon dari luar kawasan. Betapa bencinya ahli PKR Cabang Sabak Bernam terhadap Dr. Aziz Bari.

GR kata: Macam mana nak memimpin rakyat, diri sendiri pun tak betul. Hancurlah pakatan pembangkang nie!! Korang dah daftar undi..??

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

 

BLOG SELANGOR

Copyright 2010 All Rights Reserved