ads

Rabu, 8 Mei 2013

12 di bukit raja - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bukit raja - Google Blog Search


Selangor Selesaikan Projek Perumahan Pekerja Ladang <b>Bukit Raja</b>

Posted: 21 Mar 2013 03:58 AM PDT

KLANG 21 MAC : Kerajaan Negeri berjaya menyelesaikan projek perumahan bermasalah untuk 76 bekas pekerja ladang di Bandar Bukit Raja di sini dengan pembinaan rumah teres bernilai RM 77,000 di satu kawasan berhampiran.

Pembinaan projek perumahan itu dijayakan dengan kerjasama pemilik hartanah, Sime Darby Property Berhad (Sime Darby) dan dijangka siap pada penghujung tahun ini.

Exco Kesihatan, Pekerja Ladang, Kemiskinan dan Kerajaan Prihatin, Dr Xavier Jayakumar berkata persetujuan dicapai antara Kerajaan Negeri dan Sime Darby bagi pembinaan projek perumahan ini.

Sebelum ini, 76 bekas pekerja tersebut memnuntut rumah teres daripada majikan mereka kerana rumah asal yang dijanjikan kepada mereka tidak sesuai.

Kumpulan itu akhirnya terpaksa membawa kes mereka ke mahkamah.

"Rumah ini dijual kepada bekas pekerja ladang dengan harga RM 70,000 iaitu diskaun RM 7,000 dari harga asal RM 77,000. Untuk makluman harga pasaran sebenarnya ialah RM 250,000.

"Biarpun ada masalah pada awalnya termasuk kes mahkamah tetapi ia dapat diselesaikan dan semua 76 bekas pekerja ladang ini akan memiliki rumah mereka.

"Semua mereka juga sudah memilih nombor lot rumah untuk diduduki," katanya selepas mengadakan lawatan ke tapak pembinaan di Bandar Bukit Raja di sini hari ini.

Bagi bekas pekerja ladang yang lanjut usia, beliau menambah, Kerajaan Negeri membolehkan mereka menamakan pewaris di dalam dokumen perjanjian bagi mendapatkan pinjaman dari institusi kewangan.

Katanya, projek itu juga adalah salah satu dari Tanggungjawab Sosial Korporat (CSR) dari Sime Darby.

"Sime Darby turut menyediakan kawasan bagi padang permainan dan dewan di kawasan ini.

"Dalam lima tahun ini kita telah selesaikan banyak kes seperti ini di beberapa kawasan lain seperti di Semenyih dan Kajang," katanya.

Pendapat Anda

Pendapat

12 di kuala selangor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kuala selangor - Google Blog Search


dr dzulkifli ahmad dalang aktiviti pelacuran <b>di kuala selangor</b> <b>...</b>

Posted: 25 Apr 2013 06:15 AM PDT

Mengapa perkara memalukan seperti ini berlaku di Kuala Selangor?.. Tidak lain dan tidak bukan adalah kerana kebanjiran masalah sosial yang tidak terkawal disebabkan oleh pemimpin yang dilantik dan diamanahkan untuk mentadbir langsung tidak mengambil berat dan bertanggungjawab.
Bila ditegur tiada lain jawapannya melainkan 'itu bukan kerja saya' dan kemudiannya menyalahkan orang lain.
Kalau bukan kerja beliau, jadi kerja siapakah ini? .. Sepatutnya sebagai seorang pemimpin kawasan yang dihormati beliau harus menegur tentang masalah sosial yang semakin meruncing di Kuala Selangor hingga menyebabkan perkara-perkara seperti di atas berlaku.
Terlalu banyakkah orang Kuala Selangor yang sakit kaki atau sakit badan dan adakah masalah sakit tersebut dapat diselesaikan hanya dengan urutan perempuan Cina dan Thai?

12 di salak tinggi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di salak tinggi - Google Blog Search


Bandar Baru <b>Salak Tinggi</b> • View topic - mencari rumah sewa 2 tingkat

Posted: 03 Mar 2013 12:00 AM PST

Sejahtera Atas Kamu,

Bergantung perbincangan dan consensus dengan tuan rumah juga. :idea:

Walau bagaimanapun saya berpendapat taska lebih sesuai di property yang ada kawasan lapang i.e. corner lot. Almaklumlah, dunia kanak-kanak, mereka perlu ruang yang sesuai dan selamat untuk menerokai dunia penuh keriangan. :lol:

Wallahu A'lam.

12 di bukit lanjan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bukit lanjan - Google Blog Search


BLOG SELANGOR: 12 <b>di bukit lanjan</b> - Google Blog Search

Posted: 20 Apr 2013 07:24 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di bukit lanjan</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Apr 2013 07:37 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di bukit lanjan</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Mar 2013 07:30 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BERSAMA MAZIDUL: &#39;ISTANA&#39; ACIT

Posted: 16 Mar 2013 11:27 PM PDT

Perhatikan kawasan penempatan di Desa Temuan,  Bukit Lanjan, Petaling Jaya, Selangor. 
Gambar di atas saya rakamkan tatkala berkunjung ke kolam memancing ikan di kawasan agak tersorok itu. 
Terasa pelik, bagaimana kolam memancing beroperasi di bawah kabel elektrik bervoltan tinggi, buat sekian lama.  Kini kolam itu, majoriti dikendalikan oleh pekerja berasal dari Bangladesh terbabit telah dipagar.
"Siapa tinggal di pondok itu?," soal saya kepada pekerja.
Kami memandang ke arah pondok usang di luar kolam memancing diusahakan oleh peniaga Cina.
"Acit, orang Asli, saya tengok dia tinggal di situ, kira-kira empat tahun," balasnya.
Ketika itu saya terlihat kelibat lelaki berambut unik mundar-mandir di pondok sempit itu.
"Farid, tolong dapatkan maklumat sedikit," pinta saya.
Mohd Farid Hamzah, rakan, juga anak anggota polis  dan kini menetap di Kota Damansara. Sikap peramahnya, tentu berguna untuk mencungkil maklumagt sebenar.
"Nama saya, Jamaludin Jantan atau Acit, lahir pada tahun 1960 di sini, Kampung Bukit Lanjan. Emak saya dahulu dapat rumah banglo tetapi selepas dia meninggal dunia, adik saya dan keluarga dia tinggal di rumah itu," kata Acit.
"Mengapa tidak tinggal bersama mereka?," soal Farid.
"Budak ramai, anak adik. Bising. Jadi saya membina pondok ini," balasnya.
Acit, anak kedua daripada empat beradik dan kini tinggal bersama 8 ekor anjing peliharaannya.Semua anjing ditempatkan di ruang bawah pangkin tempat Acit meletakkan selimut dan beberapa barang miliknya.
"Kalau malam, Acit  tidur di mana?," celah saya.
"Kekadang tidur di atas pangkin ini tetapi panas, jadi saya tidur di atas pasir di luar. Sambil berbaring, boleh melihat bulan dan bintang, tenang fikiran," balasnya.
Acit bukan beragama Islam.
"Kalau masuk Islam, ada juga orang datang membantu, bagi duit. Masuk Kristian pun samalah," jelasnya.
Menjelang Pilihan Raya ke-13, Acit meluahkan komennya sambil direkodkan oleh Farid menggunakan perakam audio Sony.
"Kena pilih yang sebelum inilah," ujarnya.
"Barisan Nasional?," tanya Farid.
Pakatan Rakyat, PR  memerintah Selangor, sejak kira-kira 5 tahun lalu. Jika pemimpin Barisan Nasional atau PR ingin mengetahui rasionaliti di sebalik kenyataan itu, molek jika mereka mengunjungi Acit dan bertanya sendiri dengannya.
"Makan apa hari ini?," soal saya.
"Ini, ikan. Ada orang bagi tadi, saya masak. Nasi tidak ada," katanya.
Menurut Acit, sebelum ini dia bekerja di kilang, kini mencari barangan lusuh, sepeti besi terpakai.
"Kalau rajin boleh dapat juga di antara RM20 dan RM30 sehari, kekadang RM6 sahaja. Bolehlah, lagipun  saya masih bujang. Itu di belakang, kebun saya," katanya.
Apapun cerita di sebalik kehidupan Acit, 'istana' dibinanya dipamerkan secara semulajadi kepada masyarakat.
YB ADUN Bukit Lanjan, Elizabeth Wong mungkin tidak pernah ke lokasi itu kerana agak jauh dari jalan utama.
Jika orang YB sudi mendekati Acit, jelaskan sekali, bagaimanakah kolam mamancing ikan dibenarkan beroperasi di bawah kabel bervoltan tinggi itu. Pada masa sama, papan tanda Tenaga Nasional Berhad dipacakkan di lokasi sama hanya menjadi hiasan rumah pekerja warga asing.

SEKOLAH KEBANGSAAN <b>BUKIT LANJAN</b> (ASLI): MAJLIS <b>...</b>

Posted: 28 Apr 2013 06:20 PM PDT

Pada 27 April yang lalu, satu Majlis Perpisahan sempena pertukaran guru besar Pn. Hajah Nur Ma binti Baharom dan Penolong Kanan HEM Pn. Rosnani binti Mohamed Arus telah diadakan di Dewan Mini SK Bukit Lanjan. Turut hadir dalam majlis tersebut adalah Yang Dipertua PIBG En. Norazman Jamalim dan juga barisan AJK PIBG SK Bukit Lanjan. Pn. Hajah Nur Ma telah bertukar ke SK Bandar Sri Damansara 3 dengan menjawat jawatan guru besar juga manakala Pn. Rosnani bertukar ke SK Damansara Damai 1 dengan memegang jawatan PK HEM. Majlis diselubungi dengan rasa sayu memandangkan Pn. Nur Ma telah berkhidmat di SKBL dengan gigih selama hampir 5 tahun. Pn. Rosnani pula tidak jemu-jemu menabur bakti kepada masyarakat beliau iaitu Orang Asli Bukit Lanjan selama hampir 23 tahun lamanya. Mereka berdua telah menaikkan nama SK Bukit Lanjan sehingga dikenali ramai melalui pencapaian akademik dan kemenjadian muirid. Seluruh warga SKBL akan merasa kehilangan mereka berdua dan berharap mereka akan lebih berjaya meneruskan kecemerlangan di tempat baru. Budi dan jasa mereka akan senantiasa dikenang.

Dari Daik pulang ke Daik,
Pagi-pagi menebang pisang.
Budi baik dibalas baik,
Akan sentiasa dikenang orang.







12 di batang kali - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di batang kali - Google Blog Search


BeautyFrenz Body Care & Cosmetic: BeautyFrenz <b>Di Batang Kali</b> <b>...</b>

Posted: 12 Mar 2013 02:31 PM PDT

Anda berada di Batang Kali dan lokasi disekitarnya? Apa kata kita singgah sebentar Halal Mart di sana. Terdapat hampir semua produk kegunaan harian keluaran Muslim yang setaraf dengan produk yang berada di pasaran luar.

ARIF HALAL SHOP
No.41, Jln Meranti 1, Batang Kali
019-338 8821,012-283 5491

Mencari yang halal itu fardhu bagi umat Islam. Insya-Allah hidup kita lebih diberkati..

12 di dengkil - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di dengkil - Google Blog Search


REZQEEN HILL: #PRU13 : Diugut Jika Nak Lulus Belajar Kat UPM <b>...</b>

Posted: 02 May 2013 10:00 PM PDT


Wajah-wajah di atas adalah antara pelajar Universiti Putra Malaysia yang telah diugut supaya terlibat sebagai jentera kempen bagi PKR oleh pensyarah mereka. Malah mereka turut diugut akan dipotong markah jika segala tugasan yang diberikan gagal dilakukan dengan baik.Difahamkan satu laporan polis juga telah dibuat oleh 15 orang pelajar ini siang tadi yang mana turut mendapat respon Menteri Pengajian Tinggi Datuk Seri Khalid Nordin sebagaimana disiarkan di laman portal MyMahasiswa.

Kumpulan mahasiswa ini turut menyerahkan rakaman sulit yang dibuat kepada pihak polis sebagai bukti dakwaan mereka.

Terdapat beberapa rakaman antaranya rakaman suara di mana pensyarah tersebut mahu memotong markah serta rakaman video di mana pensyarah tersebut mengajar dan membawa kumpulan pelajar ini mengantung poster calon PKR dan menurunkan poster BN.

Antara gambar-gambar bukti pensyarah mereka membawa mereka ke bilik operasi PKR dan lokasi-lokasi tertentu untuk operasi mengantung poster calon :


Lelaki berbaju batik adalah pensyarah yang dimaksudkan.

Identiti pensyarah tersebut adalah seperti di bawah :

Wahai YM Raja Ibrahim, saya tak pedulilah kamu keturunan kerabat mana, yang pasti ugutan yang kamu buat ke atas kumpulan pelajar ini adalah salah dan tidak sepatutnya berlaku. Lebih-lebih lagi kamu dari parti yang memperjuangkan kebebasan akademik.

Bebas akademik kepala hotak ko!

Ada lagi bukti lain akan menyusul...

YM Raja Ibrahim you deal with me, not with these student..

SELANJUTNYA DI SINI

12 di jenjarom - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di jenjarom - Google Blog Search


BLOG SELANGOR: 12 <b>di jenjarom</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Apr 2013 03:21 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di jenjarom</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Apr 2013 03:39 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Coret-coret: Catatan setahun <b>di</b> SJKT <b>Jenjarom</b>

Posted: 07 Nov 2012 05:52 PM PST

Mula mendapat tawaran masa kursus dulu, aku tak percaya akan ditempatkan di SJKT. Masa mula-mula masuk di SJKT Jenjarom, aku agak ragu-ragu. Rasa tak mampu, soalan tentang logiknya aku, seorang Melayu ditempatkan di SJKT selalu datang bertalu-talu. Dengan semua rakan kerja adalah berbangsa India, rasanya ketika tu mustahil untuk aku hidup di sini. 
Tapi, Allah Maha Mengetahui. Sedikit demi sedikit, aku rasa aku dan SJKTJ adalah sama. Malah aku rasa bangga mengajar di SJKTJ. Banyak kisah lucu dan duka di sini. Paling kelakar bila anak-anak kecil tahun 1 memanggil aku kakak. DUnia mereka masih kecil. Tidak luas kerana kurang jauh perjalanan mereka. Pada mereka, orang Melayu adalah kakak (pembantu pra sekolah aku Melayu) yang membantu guru-guru mereka ketika mengajar. Seikhlasnya, aku simpati dengan mereka kerana kurangnya pendedahan.
Anak-anak ini nampak sangat semangat ingin menjalin hubungan baik dengan aku kerana aku berbangsa asing. Ketika aku beritahu yang aku bakal berpindah, mereka mengeluh dan bertanya kenapa. Ya, mereka tidak fasih berbahasa Malaysia kerana persekitaran. Tetapi mereka tetap cuba bercakap dengan aku walaupun kebanyakan waktu mereka berbahasa Tamil dengan menganggap aku memahaminya. Kelakar sangat rasanya berdepan dengan anak-anak ini. Kelakar tapi membahagiakan.
Berada di sekolah Tamil, aku selamat dari banyak perkara. Kurangnya teman berbicara menyelamatkan aku dari sudut pengurusan masa. Kemudahan tahap yang sederhana menyeronokkan aku. Mana nak dapat bilik guru yang ada 'cubicle' masing-masing. Itu tahap orang kerja pejabat. Dek kerana itu, aku mampu melengkapkan tempat bekerja aku dengan pelbagai kemudahan. Sampaikan Pushpa kata aku ni stationary shop. Even aku boleh terus mencetak dokumen disebabkan cubicle aku ada pencetak sendiri yang aku bawa dari rumah. Aku mampu menyediakan ABM sebanyak yang mungkin. Memang seronok di sini. Makan pun di meja sendiri.
Ada dua tiga perkataan yang aku belajar dari rakan-rakan guru dan anak-anak didik aku. Ukkar (duduk), paadi (baca), satham poda dei (Jangan bising), un gal dan pin gal (budak lelaki dan perempuan), sikkaru (cepat). Ada lagi kot. Tapi mungkin aku dah terlupa. Seronok juga belajar bahasa asing.
Bila permohonan tukar berjaya, aku akui hati aku separuh-separuh. Seronok juga di SJKT kerana aku sudah bersedia dengan bahan dan segala macam benda untuk tahun depan. Berpindah ke tempat baru bererti aku kena mula semula dari bawah. Setahun untuk aku menyesuaikan diri dengan suasana sedia ada. Harapnya, di sekolah baru aku dapat menyesuaikan diri nanti. I'm gonna miss my kids and colleagues... Bet, they don't believe this. :|

12 di beranang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di beranang - Google Blog Search


BLOG SELANGOR: 12 <b>di beranang</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Apr 2013 11:52 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di beranang</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Mar 2013 11:50 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Pesuruhjaya Sumpah <b>Di Semenyih</b> - Bandar Tasik Kesuma

Posted: 05 Mar 2013 02:27 AM PST

Puas mencari pejabat pesuruhjaya sumpah di Semenyih. Nak pitam mencari di tengah-tengah panas menjenguk dari setiap inci blok-blok kedai di pekan Semenyih. Mujur terjumpa satu yang terletak bertentangan dengan bahagian sisi Restoran Jamek Maju dan betul-betul di belakang kedai aksesori kereta. Khabarnya ada satu lagi terletak sebaris dengan Maybank Semenyih.

Kadang-kadang tiada siapa pun yang peduli siapa Pesuruhjaya Sumpah, kenapa pejabat kecil saja tak seperti pejabat peguam yang besar dan kenapa khidmat mereka diperlukan.

Kita memerlukan Pesuruhjaya Sumpah untuk mengesahkan pengakuan bersumpah. Manakala seseorang yang ingin memohon sebagai Pesuruhjaya Sumpah mestilah :
- seorang warganegara Malaysia
- berumur lebih 21 tahun dan tidak lebih 65 tahun.
- mempunyai kelakuan baik
- fasih bertutur dan menulis dalam Bahasa Malaysia
- sihat yang merangkumi fizikal dan mental
- tiada rekod jenayah
- tidak pernah bankrap
- mempunyai kelulusan SPM/MCE

Siapakah yang boleh memohon menjadi Pesuruhjaya Sumpah :
- Pegawai dalam sektor kerajaan yang telah pencen.
- Pekerja dalam sektor swasta atau bekerja sendiri.

Mereka juga dikehendaki mengambil peperiksaan khas dan markah lulus lebih 50%. Mereka juga mestilah sentiasa mengemaskini pengetahuan mereka tentang hal berkaitan dokumentasi.

Nampak macam senang tapi susah juga untuk menjadi seorang Pesuruhjaya Sumpah.

Dapatkan khidmat Pesuruhjaya Sumpah di Semenyih disini :

No. 25, Tingkat Bawah Kiri, Jln Pasar Baru Semenyih, Selangor Darul Ehsan. Email : happystar9909@yahoo.com (012-2073979)

KERENGGA: Himpunan Kebangkitan Rosmah anjuran Najib <b>di</b> <b>...</b>

Posted: 12 Jan 2013 03:04 PM PST

Ini semua gambar-gambar dekat Tesco Semenyih di Taman Pelangi Semeyih, Rinching, Selangor.
Meh sini saya ceritakan, Rinching ini bersempadan dengan Beranang dimana Beranang adalah pekan sempadan Selangor/Negeri Sembilan dimana bermulanya Jalan Lama Mantin nak ke Seremban.Disini populasi dia adalah Melayu 98% di Beranang dan Rinching pula kawasan yang dahulunya estet adalah ramai India namun India walaupun ramai di Semenyih dan Rinching kerana dahulunya estet namun ia tidak seramai yang di Klang atau Brickfields kerana ia terbahagi kepada 3 iaitu Melayu, India dan Cina.
Persoalan dia, adalah kenapa UMNO/BN mengangkut ratusan India dari tempat lain??? Bas-bas disini semuanya bas dari luar dan bas disini ada dalam 50 buah bas dan semunya adalah kaum India yang bukan penduduk Semenyih sebab ni BN+IPF so nak tunjuk India Selangor sokong dia la tuh.
Bas disini teramat-amatlah banyak sehingga menggangu jalan raya yang satu-satunya menghubungkan Semenyih ke KL.
Berbeza dengan Bersih dan HKR yang ada banyak jalan altenatif, jalan nak ke KL ada sebuah sahaja jika datang dari arah Beranang atau Semenyih ni iaitu jalan lama KL-Seremban sebelum boleh masuk highway LEKAS atau Kajang SILK.
Bas-bas disini sejak dari awal pagi Subuh sudah membuat parking yang menyebabkan kami nak turun Pasar Semenyih terpaksa bersesak jam kerana jalan yang sempit (yang sememangnya sempit di Simpang Broga) dan bas-bas yang teramat besar dan banyak.
Yang bestnya pasal Himpunan Kebangkitan Rosmah 2013 #HKR 2013 di Dataran (parking lot yang tak sampai setengah lebar padang bola sepak) Tesco Semenyih ni ialah semua 99% kaum India dari luar dan PM kita asik-asik cakap pasal isu air, SYABAS, air, air, air, SYABAS, air, air SYABAS, air, air SYABAS, air, air, air , SYABAS.
Yang lain-lain itu macam biasa la gula-gula dia konon kalau tawan Selangor masalah air tak ada dan perjuangan percayakan pembangkang. UMBO/BN juga macam biasa tak lupa bagi penyokong dia gula-gula iaitu beras dan tepung gandunm yang di agih-agihkan saya rasa dalam 3 buah treler besar kot. Lepas tu orang kerumun ambik beg a.k.a goodies yang ada logo 1M dan muka dia.
Himpunan Kebangkitan Rosmah 2013 #HKR 2013 Tesco Semenyih ini juga berlangsung dalam pukul 9:30am ke 12:30pm je. pastu habis la dah panas dah dapat goodies, makan minum dapat apa lagi balik la. Ha ni pun problem, nak balik pun jam, sebab banyak bas kelaur dari Tesco menuju ke KL (tak tahu la kaum India mana dia cekau tapi bukan India sini la sebab India sini banyak PR)
Baju diornag pun senang je nak kenal yang muka naik bas ni, sama ada baju IPF( hitam, putih, merah) atau baju biru dan merah berserta logo BN dan logo satu Malaysia.
Logo BN kat baju tu punya besar kalau boleh dari puncak Broga tu dah boleh nampak dah. Tapi takpelah saya tak kisah pun.
Yang kisahnya ialah dah la bawa orang luar entah dari mana berduyun-duyun bas, lepas tu semua berselerak. Ada sambil dengar ucapan Najib sambil beli Loreal kat Tesco,
usha-usha TV dekat Seng Heng, ada tengah makan Nasi Ayam Gemas dan macam-macma lagi. Eh tak ada lak kedai tutup???? Mana ade sebab tak ada surat pekeliling dan inilah masa nak cari duit lebih.
Akhir kata Himpunan Kebangkitan Rosmah 2013 #HKR 2013 hanya sebuah acara membawa berduyun-duyun bas kaum India dari luar Semenyih dan Kajang serta berkesempatan
membeli-belah barang basah segar di Tesco Semenyih yang buka awal pagi.
Tesco kan kalau pagi-pagi ikan dan sayuran fresh2 sebab belum pilih lagi. Then naik bas nak balik dengan bawa Tesco punya barang sekali siap tumpang letak goodies UMNO/BN dan barang Tesco dalam shopping cart Tesco lagi. Tesco xguna beg plastik hari Sabtu.
Himpunan Kebangkitan Rosmah 2013 #HKR 2013 Tesco Semenyih: Gagal dan perserta sedikit tetapi akan masuk TV3 dan akan digandakan sebanyak 70,000 kali.
Himpunan Kebangkitan Rakyat 2013 #HKR 2013 Stadium Merdeka: EPIK!!!!! GAME CHANGER!!!!!! JUTAAN RAKYAT!!! SEMUA KAUM!!!! tetapi akan masuk TV3 sebagai Himpunan Shamsidar.
***pic beras tengah agihkan tu bukan saya punya, sebab tak sempat amik tetapi camtu la rupe dia, semua org kerumun sambil tadah tangan, pic yg lain semua Broga Girl 658-741 punya**
Artikel dan gambar adalah milik peribadi broga girl. Artikel di atas ditulis dan dikirimkan oleh Broga Girl.

12 di selayang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di selayang - Google Blog Search


KEPUTUSAN/RESULTS – SELANGOR: P097: <b>SELAYANG</b> <b>...</b>

Posted: 05 May 2013 10:15 PM PDT

KEPUTUSAN/RESULTS - SELANGOR: P097: SELAYANG

selayang

Most Wanted Used Cars:

keputusan pru 13, keputusan pru 13 selayang, selayang ge13 result, pru 13 keputusan, keputusan pru 13 di selayang, keputusan selayang pru13, selayang pru13, keputusan pru13 selayang, keputusan pru 13 di selangor, keputusan pru13 di selangor

12 di sungai panjang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sungai panjang - Google Blog Search


calon dun <b>sungai panjang</b>, budiman zohdi <b>...</b> - Jawa Bernam

Posted: 28 Apr 2013 09:30 PM PDT

ALANGKAH indahnya Islam itu jika mereka semua bersatu. Alangkah sejahteranya Islam jika umat Melayu tidak berbalah sesama mereka demi mencapai agenda politik masing-masing. Kenapa kita susah hendak bersatu?
Sikap rendah diri Budiman Zohdi, calon DUN Sungai Panjang kepada semua lapisan masyarakat tidak kira tua muda, miskin kaya mahupun berbeza ideologi politik, Pengerusi SERANG ini tidak ada masalah untuk mendekati mereka semua.
Keadaan di kawasan Sungai Panjang cukup unik dengan tiada perbalahan yang tercetus antara BN-PAS. Mereka masih bersaudara tidak kira dari parti mana, yang penting ukhuwah sesama muslim tidak akan terputus. 
Budiman Zohdi akan ditentang Ust. Fadzlin Taslimin, YDP PAS Sungai Besar yang juga bekas calon yang sudah 3 penggal kalah kepada penyandang sebelum ini Dr. Khir Toyo. PRU kali ini Ust. Fadzlin mencuba nasib untuk menentang Budiman Zohdi sekali lagi.
Ketua Pemuda BN Sungai Besar ini juga berharap rakyat Malaysia akan terus memberikan undi kepada Barisan Nasional. Beliau juga memberi pesanan supaya penduduk Sungai Besar P093 khususnya di DUN Sungai Panjang N03 dapat memberi undi kepada beliau untuk meneruskan perjuangan memberi khidmat terbaik serta kebajikan kepada rakyat sekitar.


UNDI CALON BN, BUDIMAN ZOHDI, N03 SG. PANJANG

12 di balakong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di balakong - Google Blog Search


Rumah townhouse (ground) Bayu Parkville, <b>Balakong</b> – 4930th <b>...</b>

Posted: 07 May 2013 06:26 PM PDT

Maklumat Rumah sewa/ Rumah untuk disewa:

Rumah tgkt bawah.

3 bilik tidur, 2 bilik air, parking lot sendiri, siap grill & kipas

10 min dari UPM, toll UPM, the Mines & Komuter Serdang & 25 min ke Putrajaya & Kajang

berdekatan Petronas & shoplots (MyMydin, etc).

* keluarga & student perempuan diberi keutamaan

Deposit 1 bulan + utiliti+ sewa

Kemasukan segera. Hubungi 017-384 2955.

Incoming search terms:

By mala

12 di shah alam - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di shah alam - Google Blog Search


KELAB GREENBOC: Semua Kaum Tolak Zul Nordin <b>Di Shah Alam</b>

Posted: 17 Apr 2013 06:02 PM PDT


Barisan Nasional (BN) akan kalah di Selangor pada 5 Mei ini jika gabungan tersebut bertegas untuk meletakkan Zulkifli Noordin di Shah Alam, kata S Vell Paari dari MIC hari ini dalam kiriman pesanan ringkas (SMS) kepada presiden parti Datuk Seri G Palanivel.

Menurut pemimpin MIC itu, dengan meletakkan Zulkifli, BN berisiko untuk kehilangan undi India, yang beliau katakan akan menjadi faktor penentu di negeri seperti Selangor - kini diperintah oleh Pakatan Rakyat (PR).

Menurut SMS yang dihantar ke The Malaysian Insider dari sumber dalaman parti itu malam ini, Vell (gambar) mendesak Palanivel untuk menyampaikan kebimbangannya kepada Datuk Seri Najib Razak dan meminta tindakan dari pengerusi BN itu, memberi amaran "keadaan buruk" jika tiada tindakan diambil.

"Kepada Datuk Seri G Palanival, Zulkifli Noordin sebagai calon di Shah Alam adalah penghinaan kepada orang Hindu di Malaysia. Di mana-mana orang emosi mengenai perkara ini," katanya dalam SMS tersebut yang turut dihantar kepada ahli jawatankuasa pusat MIC.

Anak kepada bekas presiden MIC Datuk Seri S Samy Vellu memberitahu terdapat 15,000 pengundi India di Shah Alam, 31,000 di Kota Raja, 21,000 di Kapar dan 17,000 di Subang, kebanyakkannya menurut beliau marah dengan pemilihan Zulkifli oleh Najib.

"Kira boleh kehilangan hampir 50 peratus hingga 70 peratus undi India yang akan menyebabkan kekalahan calon MIC terutamanya di Selangor dan dengan pengundi India menjadi faktor penentu, ia boleh menyebabkan BN gagal untuk merampas Selangor," katanya dan memberi amaran sentimen tersebut turut merebak ke negeri lain.

"Dato Seri kita tidak boleh berdiam diri dan membiarkan semua orang terlepas dengan memohon kemaafan selepas menghina agama dan komuniti.

"Pemimpin kita di bawah terutamanya di Shah Alam telah didera secara lisan," katanya.

Vell mengakhiri SMSnya dengan mengatakan beliau hanya memerhatikan secara tertib dengan memohon tindakan tentang pencalonan Zulkifli melalui rayuan kepada presiden parti.

"Ini nasihat strategik saya sebagai seorang pengarah strategi," katanya.

Vell kemudiannya mengesahkan kepada The Malaysian Insider beliau telah menghantar SMS tersebut. -TMI

Apabila ditanya apakah beliau menerima cabaran DAP untuk meletakkan jawatan parti jika Zulkifli tidak digugurkan sebagai calon BN, pemimpin tersebut tidak memberikan jawapan "ya".

"Saya juga boleh tanya soalan sama kepada DAP. Hari ini PSM mempunyai masalah dengan PR berhubung isu kerusi dan logo. PSM menyatakan 'PKR menggunakan faktor kaum untuk menafikan kerusi kami'.

"Jadi apakah DAP akan keluar PR kerana penggunaan faktor kaum untuk menafikan kerusi kepada PSM oleh PR? katanya dalam satu SMS.

Najib mengesahkan pencalonan Zulkifli di Shah Alam semasa mengumumkan senarai calon BN Selangor semalam, membenarkan penyandang kerusi Kulim Bandar Baharu untuk bertanding secara langsung di bawah tiket BN.

Keputusan tersebut menyebabkan perdana menteri kerajaan sementara itu dikritik hebat, sebahagian besarnya disebabkan reputasi Zulkifli sebagai seorang Muslim berhaluan kanan, jawatannya sebagai naib presiden Perkasa dan kontroversi terbarunya mengenai penghinaan terhadap penganut Hindu.

Video menunjukkan Zulkifli menggunakan perkataan "Keling", yang masyarakat India rasakan sebagai penghinaan kaum, tersebar baru-baru ini, beberapa hari selepas satu lagi video menyaksikan beliau mempersoalkan seorang peniaga India mengapa tuhan Hindu tidak menyelamatkan kedainya daripada banjir, menyebabkan kemarahan penganut Hindu.

Zulkifli pernah menjadi salah seorang panel peguam Datuk Seri Anwar Ibrahim juga mempersoalkan kesuciaan Sungai Ganges yang turut dikenali sebagai Ganga di India, dianggap suci oleh penganut Hindu.

Zulkifli menjadi ahli parlimen bebas mesra BN selepas dipecat daripada PKR pada 6 Mac, 2010 disebabkan laporan polis yang dibuatnya kepada penyandang kerusi parlimen Shah Alam, Khalid Abdul Samad.

Calon Umno, Tan Sri Abdul Aziz Shamsuddin kalah kepada Khalid pada 2008 dengan majoriti 9,314 undi. Pada 2004, beliau mengalahkan Khalid dengan majoriti 13,410 undi.


Zul Noordin Bukti Umno-BN Selangor Bankrap Calon

Meletakkan Naib Presiden Perkasa, Zulkifli Noordin mencabar Khalid Samad di Parlimen Shah Alam membuktikan Umno-BN bankrap calon.

Penyandang DUN Sri Andalas, Dr Xavier Jayakumar berkata, Khalid akan mendapat laluan mudah mempertahan kerusi dimenangi pada pilihan raya lalu kerana umum mengetahui Zulkifli bukan pemimpin yang boleh diharapkan bagi membela nasib rakyat.

"Ini membuktikan Umno-BN bankrap. Tiada calon lain. Calon yang lompat macam katak diambil. Ini standard Umno-BN.

"Khalid Samad tak perlu ceramah atau kempen. Jangan takut, boleh menang terus. Orang Melayu, India dan Cina di Shah Alam tak akan sokong Zulkifli Nordin," katanya dalam ceramah Pakatan Rakyat (PR) di sini malam tadi yang dihadiri lebih 1,000 orang.

Pada Pilihan Raya Umum Ke-12 lalu, Zulkifli bertanding atas tiket PKR di Parlimen Kulim Bandar Baharu dan menang dengan majoriti 5,583 undi menewaskan calon Umno-BN, Datuk Abdul Aziz Sheikh Fadzir.

Namun seleps itu bertindak keluar dari PKR dan menjadi anggota bebas serta mesra Umno-BN.

Dr Xavier menambah, Umno-BN juga menghadapi masalah di peringkat DUN apabila hanya menyenaraikan empat calon lama dengan selebihnya muka baru.

Menurutnya, kenyataan itu terbukti apabila Datuk Seri Najib Razak sendiri mengakui segala kesilapan dilakukan Umno-BN dalam mentadbir negara lebih 56 tahun menerusi risalah yang dihantar ke rumah pengundi dengan kata-kata 'Belajar daripada kesilapan'.

Dr Xavier turut mengingatkan rakyat bahawa Pilihan Raya Umum Ke-13 diyakini sebagai paling kotor akan dijalankan di negara ini.

Katanya, perubahan besar yang ingin dibawa Pakatan Rakyat(PR) ialah politik terbuka dan adil yang dikuatkan dengan fakta yang betul untuk dibincangkan serta dibicarakan antara satu sama lain.

Namun, pemimpin Umno-BN sukar menerima perubahan apabila menutup ruang media massa kepada PR biarpun mendakwa negara memiliki semua kemudahan dengan kemajuan membanggakan.

"Takut sungguh Najib dan Umno-BN.

Ini masalah Umno-BN sekarang.

Kita minta debat, dia bagi video lucah," katanya. -selangorku

12 di pandamaran - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di pandamaran - Google Blog Search


Bangla <b>di</b> kepung <b>di</b> tempat pengundian <b>Pandamaran</b> hingga <b>...</b>

Posted: 05 May 2013 05:10 AM PDT

Keadaan di pandamaran klang menjadi huru hara apabila poplis membenarkan 2 bas bangla masuk utk mengundi…terkini rakyat berkumpul utk melihat sendiri bangla yg masih blm keluar dari tempat pengundian tersebut…polis juga semakin ramai disini utk mengawal keadaan…

Masalahnya polis benarkan tu bangla yg baru miliki ic 2hari utk mengundi!…!!!

pusat mengundi pandamaran

12 di sepang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sepang - Google Blog Search


Hanipa : PR Dijangka Buat Kejutan <b>Di Sepang</b> - Selangorku

Posted: 04 May 2013 04:29 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]SEPANG 4 MEI : Pakatan Rakyat (PR) yakin membuat kejutan di Parlimen Sepang dengan merampas kawasan itu daripada BN selain...
 

BLOG SELANGOR

Copyright 2010 All Rights Reserved