ads

Khamis, 1 November 2012

12 di salak tinggi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di salak tinggi - Google Blog Search


pembangunan & kemudahan <b>di salak</b> - Bandar Baru <b>Salak Tinggi</b> <b>...</b>

Posted: 19 Aug 2011 12:00 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]pembangunan & kemudahan di salak tinggi. Post by mohd kamal ab rahman » Fri Aug 19, 2011 9:12 pm. saya rasa kemudahan kedai kedai kurang..pembngunan slow la..setakat ade kedai runcit..tp baru2 ni dgr cerita jusco nak bukak kat kota ...

12 di bukit lanjan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bukit lanjan - Google Blog Search


Senarai Lokasi Pemasangan AES <b>Di</b> Jalan Raya JPJ | Blog <b>...</b>

Posted: 08 Oct 2012 10:00 PM PDT

Senarai Lokasi Pemasangan AES Di Jalan Raya JPJ

Ramai yang tertanya-tanya apakah itu AES, iaitu Sistem Penguatkuasaan Automatik (AES). Secara asasnya, satu alat mengesan kesalahan jalan raya especially yang memandu laju tanpa pengawalan manual dari polis trafik. Setakat ini, beberapa kawasan telah di install dengan alat pengesan kesalahan jalan raya ini.

AES Alat Pengesan Kesalahan Jalan raya

Kamera automatik akan mengesan dan merekod kenderaan yang di bawa laju di jalan raya. No plat kenderaan, gambar pemandu dan kelajuan akan di rekod kan dan akan di hantar terus ke pejabat JPJ. Automatically, saman akan di keluar kan di hantar melalui post kepada pelaku kesalahan. Haa, jadi padan muka kalau korang dapat saman. Tak payah nak mengomel ok.

Senarai Kawasan Yang di Pasang dengan AES di Jalan Raya Malaysia.

Lebuhraya Utara Selatan (PLUS) Arah Utara:-

  • Di bawah jambatan 456km Sungai Buloh
  • Di bawah jambatan persimpangan Bukit Lanjan 459KM
  • Di bawah R&R Jejantas Sungai Buloh
  • Jambatan terakhir selepas sebelum toll Sungai Besi 309KM
  • Under the bridge at 296.5km, Bangi junction.
  • Under the newly constructed bridge at 289.0km, after Nilai North junction.
  • Under the bridge at 286.5km, Nilai North junction

Lebuhraya Utara Selatan (PLUS) Arah Selatan:-

  • Below signboard at about 454.6km and 455.2km, Sg Buloh layby.
  • Under the bridge after Subang junction at 11.3km.
  • Under the bridge at 22km, Bukit Lanjan junction.
  • Under the bridge before Mint hotel, Sg Besi Toll. 80km/h only!
  • Under the bridge at 302.8km, Kajang junction.
  • About 1km south of Bangi junction, both south and north bound outer lanes
  • At 296.5km and 297km, Bangi junction.
  • Under the newly constructed bridge at 289.0km, before Nilai North junction.
  • At 285.5km and 285.8km, Nilai North junction.
  • On center divider at 251.8km and 253km after Senawang junction.
  • After Alor Gajah junction at 213.9km, next to water theme park.
  • Behind the right hand crash barrier at 198.4km.

Lebuhraya ELITE Hubungan Timur/Tengah/Utara

  • On left hand side at 4.8km after Batu Tiga/Shah Alam exit
  • Under the overhead restaurant at USJ/Hicom junction about 8.5km. 90km/h zone!
  • Below the bridge before USJ/Hicom junction at 10.5km.

Lebuhraya ELITE Hubungan Barat Tengah/Selatan

  • Under the overhead restaurant at USJ/Hicom junction about 8.5km. 90km/h zone!
  • Below the bridge before USJ/Hicom junction at 10.5km.
  • After exit from KLIA toll to the airport, below Jalan Pekeliling flyover.90k

NKVE Arah Timur/Utara

  • 300m before Jalan Duta toll, 60km/h!
  • Behind crash barrier on the left when going towards Jalan Duta toll, at 24.9km, 80km/h!
  • Below bridge at Damansara Junction, 17.5km

NKVE Arah Barat/Selatan

  • Behind crash barrier on the left when leaving Jalan Duta toll from KL, at 25.3km and 25.7km, 80km/hr
  • From Jln Duta, below the bridge, 23km, 80km/h zone!
  • From Jln Duta, at the underpass at Sg Buloh Y-junction, 22km.
  • Behind crash barrier at Damansara Junction, 17.7km and 16.8km
  • Below railway bridge at 11.2km
  • Under the bridge at Shah Alam junction.

Lebuhraya KESAS Timur

  • Under the bridge at 44.8km, downhill run after Puchong junction.
  • Kesas West Bound
  • At Sg Besi side of East Bound Toll. Kuala Lumpur City
  • Jalan Duta; below the flyover at the Damansara junction, 70km/h zone.

Lebuhraya KESAS – KLang

  • Dual carriageway between Klang and Port Klang. Towards Klang direction, at about 13km mile stone. 70km/h only! 

Lebuhraya Pantai Timur

  • East bound, downhill run after Raub junction.
  • Maran, 60km/h zone.
  • Paya Bungor, 70km/h zone

Kawasan Negeri Johor Arah Selatan

  • Tangkak junction.
  • Under the bridge after Yong Peng
  • North junction at 97.3km.
  • Ayer Hitam junction.
  • Sedenak junction

Jalanraya Sekitar Utara Malaysia – Arah Utara

  • Around Ayer Hitam in 60km/h zone.
  • Before Perwaja Steel.
  • Sg Petani junction.
  • Between Seberang Jaya junction and Sg Dua Toll.
  • Penang Bridge at island end.Speed limit 80km/h.

Jalanraya Sekitar Utara Malaysia – Arah Selatan

  • Penang Bridge Island end. Speed limit 80km/h.
  • About 2km before Juru Toll Speed limit 90km/h

Kawasan Perak Jalanraya Arah Utara

  • Under the bridge at 197.1km and 198.8km, after Kamunting Junction.
  • Under the bridge at 204.3km, after Kamunting Junction.
  • Under the bridge at 208km, before Kamunting Junction.
  • Under the bridge at 214.8km, before Kamuntingjunction.
  • Ipoh Vista Point at about 263km. Speed limit 80km/h.
  • Under the bridge at 271km, Ipoh North Junction.
  • Under the bridge at 274.4km, Ipoh South Junction.
  • Under the bridge at 286.9km, Simpang Pulai Junction.
  • Under the bridge at 296km, Gopeng Junction.
  • Under the bridge at 352.6km, after Sungkai Junction.
  • Under the bridge at 353km, Sungkai Junction.
  • Under the bridge at 373km, Slim River Junction.

Kawasan Perak Arah Selatan

  • Under the bridge at 199km, before Kamunting junction.
  • Under the bridge at 241.9km, at Kuala Kangsar junction.
  • Under the sign post at 296.1km, before Gopeng Junction.
  • Under the bridge at 297km, at Gopeng Junction.
  • Under the bridge at 300km, after Gopeng junction.
  • Under the bridge at 308.6km, after Gopeng junction.
  • Under the bridge at 372.6km, at Slim River junction.

thx to forumcaricom for the infos. so what's your plan? hehehe… list ini adalah untuk kita lebih berhati-hati bawak kereta. Bukan untuk lari dari kene saman. Ingat bawak laju membahayakan nyawa keluarga

Apa Yang Anda Cari

lokasi aes di pluskawasan pemasangan aeslokasi aes lebuhraya utara selatansenarai aeslokasi aes di lebuhraya plussenarai kereta toyota baru dijohorAEs plus selatanlokasi aes di ipohlokasi camera aescadangan lokasi pemasangan aes

Related posts:

  1. Jalan-Jalan Ditutup Sempena #Bersih 2.0, 9 Julai 2011 [Informasi]
  2. OPS SIKAP – KAWASAN SPEED TRAP
  3. Senarai Jalan Ditutup Untuk Perhimpunan Bersih 3.0
  4. Lagi Kemalangan Bas di Gua Tempurung Perak
  5. Selamat Hari Raya Aidil-Fitri 1 Syawal 1432

12 di jeram - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di jeram - Google Blog Search


mandi <b>di jeram</b> tengkek kg. org asli,, | ToK JeBat...kampongibok <b>...</b>

Posted: 05 Sep 2012 02:01 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]mandi di jeram tengkek kg. org asli,,. woi seronoknya mandi air kat sini sejuk yaman n segar. turun tangga punyalah jauh,,,. dah puas mandi,,jom balik. masjid kariah tengkek. ni cucu amber,,,,,yg baju merah paling nakal... balik makan KFC kat ...

12 di ulu kelang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di ulu kelang - Google Blog Search


Berbogel <b>Di</b> Lebuh Raya Duta-<b>Ulu Klang</b> (Duke)

Posted: 17 Mar 2012 10:17 PM PDT

KUALA LUMPUR: "Saya terkejut melihat rakaman dalam kamera litar tertutup (CCTV) menunjukkan seorang 'wanita' berambut panjang tanpa seurat benang di laluan itu sebelum keluar dari bilik kawalan untuk menyelamatkannya tetapi bila didekati, dia sebenarnya lelaki," kata Anuar Borohan, 40, menceritakan kejadian seorang pondan bogel merayau berhampiran Plaza Tol Batu Lebuhraya Duta-Ulu Klang (Duke), di sini, semalam.

Anuar yang juga petugas bilik kawalan trafik Duke berkata, dia menerima panggilan daripada pengguna lebuh raya berkenaan yang mengadu ternampak kelibat pondan terbabit yang berbogel di Kilometer 3 arah timur, jam 1.45 tengah hari.

"Pengguna memaklumkan, ada orang jalan kaki memasuki lebuh raya dari Jalan Duta arah ke Sentul tanpa memakai baju sebelum saya memeriksa rakaman CCTV di laluan itu.

"Saya segera keluar dari bilik kawalan yang terletak tidak jauh dari tempat pondan terbabit merayau untuk menyelamatkannya kerana bimbang dia dilanggar kereta," katanya.

Menurutnya, sebaik keluar, dia segera memujuk pondan terbabit supaya keluar dari lebuh raya.

"Bagaimanapun, dia bukan saja enggan, malah menumbuk saya tiga kali menyebabkan bibir saya berdarah.

"Walaupun kesakitan, saya meneruskan usaha memujuknya sebelum dia melibas kaki saya dengan besi penghadang jalan," katanya.

Katanya, dia terpaksa bergelut dengan lelaki itu sehingga pakaiannya koyak direntap dan terpaksa meminta bantuan pengguna lebuh raya untuk menangkapnya.

"Mujur seorang pemandu memberhentikan keretanya dan membantu saya menangkap pondan terbabit. Dia juga menawarkan kenderaannya untuk menghantar pondan itu ke Plaza Tol Air Panas.

"Di plaza tol itu, pondan itu dipakaikan selimut untuk menutup tubuhnya sebelum diserahkan kepada polis peronda," katanya.

Anuar berkata, kejadian itu kali pertama berlaku sejak tiga tahun bekerja dengan Duke dan akan dikenang sebagai pengalaman berharga.

-Hmetro-

12 di sungai burong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sungai burong - Google Blog Search


Rakyat Dapat Manfaat Melalui Program Jom <b>...</b> - PKM <b>Sungai Burong</b>

Posted: 08 Oct 2012 09:00 PM PDT

9 10 2012

Alam Jaya, 8 Okt    :    Seramai lebih 80 orang warga emas di DUN  Sungai Burong hari ini sekali lagi dibawa untuk menyertai program Jom Shopping di Econsave Alam Jaya Puncak Alam.

Ahli Majlis, Majlis Daerah Kuala Selangor (MDKS), Haji Misran Serman, berkata, Jom Shopping ini adalah merupakan sebahagian daripada program-program Merakyatkan Ekonomi Selangor (MES) yang diperkenalkan oleh Kerajaan Negeri Selangor sejak tahun 2008.

Melalui MES, katanya, setiap warga emas yang telah berusia 60 tahun keatas dan telah mendaftar didalam Skim Mesra Usia Emas (SMUE) akan dipilih untuk menyertai program Jom Shopping di pasaraya-pasaraya terpilih seperti di econsave hari ini.

Diharap dengan adanya program seumpana ini, akan memberi manfaat kepada peserta yang menyertai program jom shopping pada hari ini, ujarnya lagi yang juga Naib Yang Dipertua (YDP) PAS Kawasan

Hadir sama ialah, Pegawai Penyelaras Pusat Khidmat Masyarakat (PKM) DUN Sungai Burong, Ustaz Mohamad Judi Sarjo, Pengurus PKM, Mohd Faizal Mohd Barja, merangkap Ahli Majlis, MDKS, Pengerusi Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampong (JKKK) Sungai Tengi Kanan Baroh, Haji Juhari Satiran dan Pengerusi JKKK Seri Gambut, Mad Janal Nawawi

12 di hulu selangor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di hulu selangor - Google Blog Search


Jawatan kosong 2012 <b>di</b> Majlis Daerah <b>Hulu Selangor</b> (MDHS)

Posted: 09 Oct 2012 04:20 PM PDT

jawatan kosong 2012 Majlis Daerah Hulu Selangor (MDHS)

Jawatan kosong 2012: Majlis Daerah Hulu Selangor (MDHS) ditubuhkan pada 1 Januari 1977 mengikut Seksyen 4 Akta Kerajaan Tempatan 1976 (Akta 171).MDHS adalah hasil gabungan :Lembaga Bandaran Rawang,Majlis Tempatan Kuala Kubu Bharu dan Majlis Tempatan Kalumpang.Luas keseluruhan kawasan yang ditadbir oleh Majlis pada tahun 2002 adalah 270.38 km persegi yang meliputi 13 mukim.

Permohonan adalah dipelawa daripada warganegara Malaysia berumur tidak kurang dari 18 tahun pada tarikh tutup iklan jawatan. Keutamaan kepada rakyat Negeri Selangor yang berkelayakan bagi mengisi kekosongan jawatan berikut:-

1. Penolong Pegawai Perancang Bandar & Desa
2. Pembantu Kesihatan Awam
3. Pembantu Penguatkuasa
4. Pekerja Awam

Cara Memohon

a) Permohonan hendaklah menggunakan Borang MDHS 1 yang boleh dibeli di Jabatan Khidmat Pengurusan dengan harga RM2.00 tunai/naskah atau dimuatkan di laman web www.mdhs.gov.my. ( Percuma ).
b) Borang permohonan hendaklah diisi dengan lengkap dan jelas.
c) Borang permohonan hendaklah disertakan dengan gambar berukuran pasport, sesalinan surat beranak, kad pengenalan, sijil-sijil akademik dan persekolahan yang telah disahkan dari salinan asal.
d) Permohonan daripada pegawai-pegawai yang sedang berkhidmat dengan Kerajaan, Badan Berkanun dan Pihak Berkuasa Tempatan hendaklah dibuat melalui Ketua Jabatan Mengikut Perintah Am Bab 'A' 17.
e) Semua permohonan hendaklah dialamatkan kepada:

YANG DIPERTUA
MAJLIS DAERAH HULU SELANGOR
JALAN BUKIT KERAJAAN
44000 KUALA KUBU BHARU.
(u.p.: Jabatan Khidmat Pengurusan)

f) Sila nyatakan nama jawatan yang dipohon di penjuru atas kiri sampul surat permohonan.
g) Permohonan yang lewat dan tidak lengkap tidak akan diterima dan tidak dipertimbangkan.
h) Tarikh tutup permohonan pada 30 OKTOBER 2012

Sila klik sini untuk maklumat penuh dan sumber iklan jawatan kosong 2012 ini.
Sila klik sini untuk muat turun borang permohonan.

———————————————————————————————-

Jgn ketinggalan utk mendapatkan pemberitahuan jwtn kosong di negeri anda.Isikan langganan email di sini
->> http://bit.ly/QH82aX

———————————————————————————————–

- Jawatan Kosong 2012 -

from your own site.

12 di bandar sunway - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bandar sunway - Google Blog Search


Putih Hitam: <b>Bandar Sunway</b> dalam kenangan

Posted: 05 Jul 2012 06:41 AM PDT

Kalau diikutkan, 5 tahun itu adalah satu jangka masa yang lama. Bagi saya dan mereka-mereka yang melalui 5 tahun yang penuh dengan pelbagai perasa, tempoh itu tidaklah panjang mana. Pejam-celik, dan pejam-celik, maka tibalah pada hari perpisahan.
Saya sengaja mengajak mana-mana kenalan seperjuangan (yang sama-sama mengharungi dunia kejuruteraan) turun padang menjayakan aktiviti luar. Sengaja juga dipilih di luar Bandar Sunway, biar terbuka fikiran daripada melihat Bandar Sunway sejak 5 tahun yang lepas. Kalau ada di antara kami yang berjalan adalah saya dan Shazana, lelaki saya tidak tahu. 
5 tahun di Bandar Sunway menyimpan suka dan duka. Ia meninggalkan satu kesan yang amat dalam. Zaman bergelar pelajar adalah zaman yang paling seronok sekali, boleh diselitkan sesi main-main. Sebab itu, keputusan saya selalu tidak memberangsangkan. Lupakan seketika tentang keputusan. Saya tahu ia sangat sensatif. 
Mari lihat gambar dahulu sekitar majlis perpisahan yang diadakan di Sungai Kanching, Rawang. 




Berhijrah ke Bangi membuatkan saya merindui Bandar Sunway. Bagi saya, Bandar Sunway adalah zon yang paling selesa terutamanya untuk berbelanja. Semua pasaraya ada di sekitar. Tetapi berlainan pula di sini. Terkebil-kebil saya mencari arah ke pasaraya terdekat. Masih dalam proses perkenalan. Teringat ketika saya berpraktikal di Seri Kembangan. Sanggup berulang-alik ke Sunway dan keluar seawal jam 6.00 pagi. Saya boleh sahaja tinggal dengan adik di Kuala Lumpur tetapi saya tetap merasakan Bandar Sunway adalah tempat yang paling selesa bagi saya.
Saya masih merindui Bandar Sunway dan kawan-kawan di sana. 
Saya merindui tempat lepak di Library Monash University. 

12 di batu caves - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di batu caves - Google Blog Search


Siapa Yang Lulus Projek Condo <b>Di Batu Caves</b>? « Demi Rakyat

Posted: 29 Oct 2012 07:38 PM PDT

[unable to retrieve full-text content]2005 - 2012. Tahun 2005 · Tahun 2006 · Tahun 2007 · Tahun 2008 · Tahun 2009 · Tahun 2010 · Tahun 2011 · Tahun 2012 · Langgan Newsletter. Siapa Yang Lulus Projek Condo Di Batu Caves? 30 October 2012. Pendapat. Pendapat Anda?

Khalid Ibrahim: Projek kondominium <b>di Batu Caves</b> dihenti | Minda <b>...</b>

Posted: 30 Oct 2012 06:21 PM PDT


Antarapos.com - Kerajaan negeri Selangor hari ini mengarahkan projek pembinaan dua blok kondominium 29 tingkat berhampiran kuil di Batu Caves dihentikan buat sementara waktu ekoran desakan pelbagai pihak.

Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata sebuah jawatankuasa bertindak bebas akan dibentuk esok untuk menangani masalah tersebut.

Beliau berkata anggota jawatankuasa itu akan dilantik oleh Dewan Undangan Negeri Selangor.

"Anggota jawatankuasa akan dilantik dari kalangan profesional seperti peguam, bekas hakim dan perancang bandar," katanya pada sidang akhbar di Lobi Parlimen hari ini.

Ditanya sama ada pihak pengurusan kuil Batu Caves akan dilantik dalam jawatankuasa itu, Abdul Khalid berkata ia tidak membabitkan mereka yang berkepentingan termasuk dari pengurusan kuil tersebut.

Kira-kira 300 orang mengadakan demonstrasi di depan Kuil Sri Subramaniar Swamy pada 26 Oktober lepas bagi membantah cadangan pembinaan kondominium berhampiran bukit batu kapur di Batu Caves.

Bagaimanapun Exco Selangor, Dr Xavier Jayakumar ketika dihubungi Antarapos hari ini menyalahkan Ahli Jawatankuasa Persatuan Kuil Sri Subramaniam Swamy kerana tidak membantah lebih awal projek pembinaan kondominium 29 tingkat berhampiran Batu Caves.

Malah, beliau turut mempersoalkan mengapa bantahan dikemukakan selepas pembinaan projek itu diluluskan sejak empat tahun lalu.

"Sebab-sebab projek tu dipertikaikan oleh persatuan Kuil Sri Subramaniar Swamy sahaja, empat tahun dahulu (persatuan) kuil tak ambil soal untuk mempertikaikan projek ini, kalau kita ada bantahan sahaja majlis tempatan boleh ambil tindakan-tindakan sewajarnya.

"Tetapi tidak ada bantahan macam mana kita nak buat sesuatu, pihak kuil tak boleh lepas tangan sebab empat tahun mereka diam dan sebelah kuil ada bangunan yang pamerkan ini semua. Ada beberapa orang jawatankuasa kuil juga (sudah beli) kondominum itu...sudah tempah," katanya dihubungi Antarapos.

12 di kajang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kajang - Google Blog Search


My Rainbow...: Kamera AES GARANG <b>di Kajang</b>!

Posted: 30 Oct 2012 02:05 AM PDT

Assalamualaikum.....

Kita pasti ramai yang dah berkenalan dengan kamera2 AES kan. Samalah...kita pun dah bermesra2 dah dengan kamera2 nie.

Salah satu laluan rutin kita ialah PLUS Highway dari KL menghala ke Selatan sebab nak balik PD atau Melaka. Begitulah juga sebaliknya.

Salah satu kamera yang dipasang ialah sebelum fly over exit ke Kajang dari selatan ke KL.



Gambar2 fresh, kita snap sambil memandu pagi tadi. ( Err, Cik Ros, akak belum belajar lagi nak tepek benda tu kat gambar..uwaaa!)

Di kawasan nie, had laju yang dibenarkan ialah sehingga 90km/j saja.

Untuk pemandu2 yang dah biasa melalui jalan nie, memang dah faham sangat. Daripada Bangi lagi, yang daripada 130km/j tiba2 terus brekkkkkk kereta sampaiiilah kelajuan turun ke 90km/j. So, daripada Bangi lagi, memang berderet lah kereta2 brek sana sini. Hiihhihi.

Tapi, di kawasan kamera nie, semuanya bawak berhemahhh sangat. Macam kambing beratur nak masuk kandang, elokk jer bersusun bumper to bumper bawak antara 60 ke 80km/j. hehehehhe. Even lane kiri sekali pun kosong. Punyalah x nak dekat dengan kamera tu. Kelakarr sangat.

Tapiii, bagi yg tak tahu, memang sedapp jer kilat flash kamera memancar2. Tak pernah lagi kita lalu sini, kamera tu tak berkelip flash nyer. Pasti ada kereta yang laju melintas dia. Dan kita dalam kereta memandang flash tu dengan gelak ketawa. Hehehehhehe..

Bukan gelakkan apa...

Biasanya drivers memang dah tahu area situ strictly 90km/j saja. Even sebelum ada kamera pun, polis2 selalu jer bertenggek bawah flyover tu. Tapi ada sesetengah driver nie memang sangatttt degil. Nak juga mencabar undang2. Ha, hambekk... Glemer kat database JPJ dengan polis kan...

2 hari lepas, ada konvoi kereta2 seangkatan dengan Porsche, Ferrarri, Mazda dan macam2 lagi..dalam 7 buah dan kesemuanya dari Singapore. So, apa kelas kereta sporty dan mahal nak bawa 90km/j kan...? Berdesuppp jer semuanya rempit.

Kamera AES pun apa lagi, flashnya menyala tanpa hentilah....

Dan kita tetap tergelak sorang2 dalam kereta...

Death in <b>Kajang</b> prison custody of R.Kumarajah @ 27 years old of <b>...</b>

Posted: 31 Oct 2012 10:52 PM PDT

Sponsor a candidate for Hindraf & HRP Project 7/14 Focus Selangor @ 13th General elections expected in December 2012. Pathmarajah & Co. Chartered Accountants - Maybank Acct No. : 514075011112 - "You Must Be The Change You wish To See In The World" ~ Gandhi - Follow us on www.hindraf.org , Twitter - HINDRAF1 or Facebook Hindraf Support Group.

') g_aths_startcontent(); //if (document.all || document.getElementById) //window.onload=g_aths_startcontent

12 di sabak bernam - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sabak bernam - Google Blog Search


PASPB: SAH!!! Aziz Bari bertanding <b>di Sabak Bernam</b>, yakin rampas <b>...</b>

Posted: 01 Nov 2012 12:59 AM PDT

http://aliran.com/wp-content/uploads/2011/10/Aziz-Bari.jpgSABAK BERNAM - PKR yakin dapat merampas semula kerusi Parlimen Sabak Bernam pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) selepas mengumumkan calon baru bagi kerusi tersebut iaitu bekas pensyarah di Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM), Dr Abdul Aziz Bari.

Difahamkan, sebelum ini, Ketua PKR Cabang Sabak Bernam, Dr Badrolamin Baharon dicalonkan bertanding bagi kerusi itu.

Abdul Aziz berkata, pemilihannya sebagai calon bagi kerusi berkenaan adalah atas arahan Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim.


 
Katanya, beliau yakin dapat merampas semula kerusi Parlimen Sabak Bernam  memandangkan terdapat beberapa penambahbaikan dilakukan Kerajaan Negeri sebelum ini.

Pada 2008, kerusi Sabak Bernama dimenangi oleh calon BN dari Umno, Abd Rahman Bakri, yang menewaskan Badrolamin.

"Kerajaan Negeri telah melaksanakan beberapa penambahbaikan dalam memastikan hak rakyat tidak diabaikan dan ini adalah kekuatan kita bagi merampas kembali kerusi Parlimen di sini," katanya kepada Sinar Harian, semalam.

Beliau berkata, dia tidak berasa tergugat dengan kekuatan dimiliki Umno memandangkan pihaknya mempunyai kekuatan tersendiri bagi menawan kerusi di Parlimen Sabak Bernam.
 
"Saya yakin ini adalah masa tepat bagi kami merampas kerusi di Parlimen ini memandangkan sokongan rakyat juga dilihat semakin kuat terhadap PKR," katanya.

Abdul Aziz berkata, menerusi ceramah-ceramah yang dijalankan di sekitar daerah ini, jelas menunjukkan rakyat semakin matang dalam memilih pemimpin bersih serta mahukan pucuk pimpinan amanah.

Beliau berkata, ia dapat dibuktikan dengan sesi ceramah yang diadakan di Bagan Terap di mana rakyat sudah bijak dalam menilai sesebuah parti politik dengan turut sama turun padang memberi sokongan ketika program dijalankan.

"Bagan Terap merupakan kawasan hitam satu masa dulu memandangkan PKR pernah kalah teruk pada 2008, namun menerusi beberapa ceramah yang dijalankan kini, jelas menunjukkan penglibatan daripada ramai penduduk yang turut turun bagi memberi sokongan," katanya.

Menurutnya, disebabkan faktor itu, Umno semakin takut menghadapi PRU13 memandangkan sokongan dilihat semakin tipis.

Katanya, kajian dijalankannya sejak 2004 jelas menunjukkan kadar peningkatan sokongan rakyat terhadap parti itu semakin meningkat memandangkan pucuk pimpinan yang dianggap telus dalam membantu mendapatkan hak rakyat.

"Saya yakin PKR akan menang berdasarkan kajian yang saya jalankan menunjukkan pertambahan sokongan bagi parti ini," katanya.
 
Menurutnya, pada PRU13 nanti PKR mungkin akan kalah dalam beberapa kerusi namun peratusan undian penduduk dijangka akan meningkat sebanyak lima peratus bagi setiap peti undi.

Katanya, pada PRU lalu, kebanyakan disuarakan PKR dilihat retorik namun kini parti berkenaan dapat membuktikan ia menjadi realiti di samping membuka mata rakyat.
"Ini merupakan salah satu kekuatan kita dalam memastikan kerusi Parlimen berkenaan dapat dirampas," katanya.

Dalam pada itu Abdul Aziz berkata, sebelum ini, beliau turut menerima pelawaan daripada Pas dan DAP yang memintanya untuk bertanding di beberapa kawasan lain.

Katanya, bagaimanapun pelawaan tersebut ditolaknya kerana mahu memberi perkhidmatan terbaik di kampung halamannya.
 
"Saya berasal dari sini dan saya mahukan perubahan terhadap pucuk pimpinan di samping memberi perkhidmatan adil kepada penduduk setempat," katanya.

Beliau berharap rakyat dapat memberi peluang kepada PKR membuktikan kemampuan mereka dalam menguruskan daerah tersebut.

Sementara itu, Badrolamin enggan memberi sebarang komen berhubung perkara tersebut.

12 di subang jaya - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di subang jaya - Google Blog Search


Roketkini.com >> <b>Subang Jaya</b> cemerlang <b>di</b> mata Ketua Audit Negara

Posted: 29 Oct 2012 09:05 PM PDT

Majlis Perbandaran Subang Jaya (MPSJ) telah berjaya menjadi pihak berkuasa tempatan (PBT) yang sering menerima pujian daripada Jabatan Audit Negara. Bersama wartawan Roketkini, Iza Suraiya yang telah menemubual dua ahli majlis, Saudara Rajiv a/l Rishyakaran dan Saudara Ken Chia bersama-sama dengan Saudari Hannah Yeoh, ADUN Subang Jaya, untuk mendalami cara kerja MPSJ yang begitu cemerlang.

Apakah yang dilakukan MPSJ untuk mengekalkan pencapaian terbaik berdasarkan Indeks Akauntabiliti yang dikeluarkan oleh Laporan Ketua Audit Negara?

RAJIV: Belanjawan kita merupakan 'belanjawan terbuka', begitu juga dengan laporan kewangan bemakna rakyat boleh mengakses dan memeriksa sendirin aktiviti majlis inilah yang dilakukan oleh MPSJ.

KEN: Di MPSJ, kita juga ada sepasukan pengaudit yang bertindak memastikan amalan  akauntabiliti dan ketelusan dijaga oleh pihak majlis. Penduduk juga boleh menyemak sama ada wujud sebarang penyelewengan pada masa yang sama  MPSJ juga sering menjalankan mesyuarat untuk memastikan semuanya berjalan dengan lancar.

HANNAH: Mengenai belanjawan selepas tahun 2008, kita telah memastikan agar
ahli-ahli majlis tidak membazir dengan membelanjakan wang berjuta-juta ringgit kepada perkara yang tidak perlu yang tidak dikehendaki penduduk juga.  Tidak ada penyelewengan dan lebihan belanja kepada perkara-perkara yang tidak perlu terutama yang menguntungkan kroni semata-mata. Saya rasa inilah antara sebab kerajaan Barisan Nasional tumbang.

Saya memang berpuas hati dengan pencapaian ini kerana sejak tahun 2008 kita tidak mendengar sebarang kes penyelewengan PBT dan sebagainya. Ini salah satu bukti Selangor telah berjaya mencapai pentadbiran yang bersih.

Pada pendapat saya, kita perlu meneruskan lagi sebarang penambahbaikan bagi beberapa perkara terutamanya berkaitan penyelarasan belanjawan untuk menyalurkan lebih wang dalam menambahbaik infrastruktur seperti penurapan jalan, penyelenggaraan padang, penyelenggaraan pokok. Ini yang penduduk mahukan.

Bagaimana pihak MPSJ sendiri menyelesaikan masalah berbangkit yang timbul daripada penduduk setempat?

KEN: Seperti saya ahli majlis bagi Bandar Sunway, kita dapati penduduk mahukan pembangunan dan G&G (Gated and Garden). Bagi isu pembangunan, penduduk hanya mahu semuanya dikekalkan. Kita tahu Bandar Sunway dikelilingi oleh tiga lebuhraya iaitu Lebuhraya NPE, KESAS dan LDP. Sebarang pembangunan baru yang ingin di lakukan perlulah melalui Lembaga Lebuhraya Malaysia (LLM) untuk meminta kebenaran. Apapun, pihak MPSJ juga mendengar dan bertanggungjawab terhadap penduduk.

Apabila kita melihat isu berkaiyan G&G, kita juga berhadapan dengan cabaran. Disini, ada kumpulan penduduk yang mahukan perlaksanaannya dan ada sebuah lagi kumpulan kecil yang menolak dan ingkar untuk membayar skim G&G walaupun kita telah menyediakan garis panduannya.

Bagaimana pihak MPSJ membantu menyelesaikan setiap aduan yang diajukan oleh penduduk?

HANNAH: MPSJ mempunyai kumpulan bertindak yang dipanggil 'Response Team' dimana mereka akan berkhidmat pada 24 jam untuk sebarang masalah yang diadu  oleh penduduk. Sehingga kini, kita dapati masih wujud beberapa masalah yang belum selesai terutamanya masalah pengutipan sampah. Kita memang sedang mengusahakan jalan penyelesaian yang lebih efektif.

Selain itu keduanya, kita perlu mempunyai lebih banyak peruntukan untuk infrastruktur bagi penyelenggaraan padang dan penambahbaikan bagi taman permainan kanak-kanak. Mengikut kaedah Yang Di Pertua Majlis Perbandaran yang dahulu, beliau memberi lebih fokus kepada "back to the basis" dan bila ada Yang Di Pertua Majlis Perbandaran yang baru, beliau mempunyai fokus penyelesaian dengan kaedah yang berbeza.

DUN Subang Jaya adalah kawasan bandar. Kebanyakan aduan dari penduduk adalah mengenai sistem yang ada sebelum ini dan bukan kerana mereka menentang MPSJ. Mereka juga mengharapkan kita memberikan respon yang awal  dan ada juga yang memerlukan respon balas melalui email. Jadi, pegawai PBT sendiri perlu komited untuk menjawab email kerana pihak MPSJ mempunyai tempoh selama 14 hari untuk bertindak terhadap aduan-aduan yang dibuat kerana ada juga aduan yang yang memerlukan tindakan segera.

Saya juga berharap dan percaya kakitangan di MPSJ perlu bersikap lebih pro-aktif. Selain daripada menunggu aduan seperti lampu rosak, jika mereka mempunyai pasukan yang lebih efisyen, mereka boleh melakukan rondaan dan mencari masalah di kawasan-kawasan dibawah kelolaan MPSJ. Pada pandangan saya, itu lebih baik.

RAJIV: Tidak dinafikan perkhidmatan MPSJ bagus dan mempunyai PBT yang cekap, jika dilihat kepada isu kutipan sampah semasa pertukaran Alam Flora kepada persendirian, memang kita mengalami sedikit masalah. Tetapi selepas itu dan sehingga hari ini penduduk berpuas hati kepada perkhidmatan yang diselenggarakan oleh syarikat persendirian kerana mereka akan mengambil sampah 3 kali setiap minggu.

Hal ini, hampir tiada aduan mengenai masalah kutipan sampah di kawasan mereka. Jika ada pun aduan, ini kerana penduduk mahukan pengutipan sampah ini dilakukan 5 kali seminggu. Buat masa ini saya lihat semua kawasan dibawah selian MPSJ adalah baik di samping 24 ahli majlis yang efisyen menjalankan tugas mereka. Ahli majlis juga sentiasa memaklumkan masalah ataupun aduan yang diterima terus kepada pihak MPSJ untuk menjalankan tindakan yang selanjutnya. Tidak ada tempat yang dikatakan ahli majlis tidak menjaga kawasan mereka. Isu sebegitu tidak akan timbul.

Berdasarkan Laporan Ketua Audit Negara menyatakan indeks jenayah menurun dengan adanya CCTV di Subang Jaya, adakah MPSJ ada menyediakan pasukan untuk mengawal selia CCTV ini

RAJIV: MPSJ ada tiga jenis CCTV. Satu CCTV milik MPSJ sendiri, kemudian kita ada lebih kurang 50 unit CCTV daripada Kementerian Perumahan Dan Kerajaan Tempatan (KPKT) dan satu lagi yang terbaru adalah kontrak daripada kerajaan negeri. Kesemua CCTV ini akan dikawal selia oleh satu bilik gerakan yang sama dimana pegawai MPSJ sendiri akan pantau.

Jika ada masalah kepada terhadap CCTV berkenaan, kita akan memaklumkan secara bertulis kepada syarikat yang yang bertanggungjawab. Cuma jika syarikat itu tidak mengambil tindakan mungkin disebabkan masalah melibatkan perjanjian, inilah kelemahan yang perlu kita perbaiki untuk masa yang akan datang.

Sebagai ADUN DAP bagaimana penerimaan orang Melayu terhadap parti?

HANNAH: Sebenarnya, penduduk hanya mahukan wakil rakyat yang boleh berkhidmat untuk mereka, di Subang Jaya, kita tidak punya masalah dengan masyarakat Melayu khususnya pada masa yang sama kita menjalinkan hubungan yang baik dengan surau dan kariah-kariah masjid dikawasan sekitar.

Bila bercakap soal pembangunan, ia semestinya melibatkan semua orang, begitu juga dengan keselamatan. Jadi, kita tidak pernah dan tidak boleh mengadakan program untuk satu-satu kaum sahaja. Disini kami adakan program yang melibatkan semua kaum seperti gotong-royong untuk menghapuskan denggi, forum bersama pihak polis dan banyak lagi.

Selain itu, kita juga memastikan peruntukan sebanyak RM600 ribu setahun diagih mengikut program dan kesesuaian di sesebuah kawasan tersebut.

Bagi penduduk Melayu di sini, kita jaga kebajikan mereka. Sebagai contohnya pada bulan Ramadhan, kita memperuntukan setiap masjid sebanyak RM2000 dan surau sebanyak RM1000 setiap tahun sejak tahun 2008. Jumlah ini tinggi berbanding ketika pemerintahan BN.

Saya mahu orang Melayu yakin terhadap perkhidmatan yang diberikan DAP dan bukan hanya orang BN sahaja yang pandai menjaga kebajikan orang Melayu.

Bagi saya, pilihan raya yang akan datang adalah ujian terhadap sokongan rakyat kepada PR, ia juga bergantung kepada kawasan. Yang penting sekarang kita patut memberikan tumpuan kepada kawasan luar bandar untuk menambahkan lagi sokongan di situ.

Saya tahu Selangor menjadi perhatian kepada kedua-dua parti. PR mahu mengekalkan kemenangan dan BN pula mahu mengambil balik tampuk pemerintahan.

Kalau kita lihat dewasa ini, BN banyak memainkan isu agama dan kaum. Ini sangat tidak sihat. Sepatutnya, mereka perlu lebih memberi lebih tumpuan kepada masalah utama rakyat iaitu ekonomi dan menghapuskan rasuah. Jadi, PR harus lebih terus berusaha dan bekerja kuat dan tidak mengambil mudah walaupun sokongan rakyat itu ada.

Bagaimana saudari melihat sokongan wanita muda terhadap PR khususnya terhadap DAP melalui program-program yang dianjurkan

HANNAH: Di Subang Jaya kita, mana-mana program dianjurkan tidak tertumpu kepada isu wanita sahaja. Ia juga melibatkan soal keselamatan dan sebagainya. Hal ini sering kali dibahas di parlimen oleh ahli-ahli parlimen DAP kepada Kementerian Dalam Negeri. Saya percaya kita akan memperoleh sokongan daripada wanita jika masalah atau isu keselamatan mereka terutamanya dijaga.

Saya rasa ketika ini wanita cuma risau mereka tidak ada lagi juru cakap bagi golongan wanita  kerana jika dilihat sekarang ini senarionya, menteri yang menjaga hal ehwal wanita juga dipegang oleh Perdana Menteri sendiri.

Selain itu, baru-baru ini Timbalan Perdana Menteri juga ada menyatakan bahawa Tuan Guru Nik Aziz menggalakkan orang Islam merogol orang bukan Islam. Semua ini sebenarnya tuduhan bersifat fitnah dan kerana kurangnya 'gender sensitive'. Kenyataan berniat jahat ini sememangnya memalukan dan menumbulkan kekeliruan.

Fokus saya lebih kepada wanita luar bandar kerana mereka kurang pendedahan maklumat yang tepat. Jadi, saya berharap kerajaan Selangor dapat menyediakan perkhidmatan WiFi percuma agar semua rakyat boleh mendapatkan informasi yang diperlukan.

Saya juga melihat caranya ialah apabila bila tiba musim perayaan, kita akan mengedarkan risalah kepada pengguna jalan raya yang menggunakan lebuhraya di kaunter-kaunter kutipan tol.

Pandangan saudara pula mengenai kurangnya  penglibatan orang muda dengan politik

RAJIV: Memang ramai anak muda yang menyokong tetapi mereka masih tidak menonjolkan diri kerana mereka sedar kemungkinan kehadiran mereka akan memberikan impak kepada kumpulan masyarakat. Selain itu, saya rasa mereka merasakan DAP di Subang Jaya dan Petaling Jaya sudah cukup kuat. Ini mungkin juga salah satu faktor.

Keduanya saya rasa keterbatasan masa menjadikan mereka kurang terlibat secara fizikalnya dalam politik.

Saya harap mereka akan lebih melibatkan diri dalam program-program yang dianjurkan selain menjadi sukarelawan kerana pilihanraya kali ini adalah penentu untuk masa depan anak cucu kita. – Roketkini.com

 

BLOG SELANGOR

Copyright 2010 All Rights Reserved