ads

Jumaat, 15 Mac 2013

12 di bukit raja - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bukit raja - Google Blog Search


Posted:

[unable to retrieve full-text content]

12 di semenyih - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di semenyih - Google Blog Search


Posted:

[unable to retrieve full-text content]

12 di teluk datok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di teluk datok - Google Blog Search


Posted:

[unable to retrieve full-text content]

12 di kuala kubu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kuala kubu - Google Blog Search


Posted:

[unable to retrieve full-text content]

12 di cheras - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di cheras - Google Blog Search


Posted:

[unable to retrieve full-text content]

di negeri selangor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri selangor - Google Blog Search


Kubur Tidak Bernisan <b>Di Negeri Selangor</b> | Daeng Selili Politik Perak

Posted: 02 Jan 2013 11:30 PM PST

Mesti anda tertanya-tanya, benarkah wujudnya kawasan kubur yang tidak bertanda ini? Sedangkan ia bukanlah kubur lama, tetapi kubur yang berada pada zaman ini. Kisah di bawah ini menceritakan tentang segelintir sikap anak-anak kita pada zaman kini yang sanggup menghantar ibu mereka ke rumah kebajikan. Tidak cukup itu lagi, sehinggakan jenazah ibunya pun tidak dituntut oleh si waris. Ini yang menyebabkan mereka dikebumikan di kawasan perkuburan tidak bertanda. Ikuti kisah di bawah ini
Pada suatu petang, beberapa hari sebelum Ramadhan al-mubarak tiba, seorang ustazah yang terlibat sebagai seorang sukarelawan di sebuah rumah perlindungaan orang tua dipinggir negeri selangor membawa Mastika ke sebuah tanah perkuburan Islam. Menurut ustazah ituyang hanya mahu dikenali sebagai sabariah, dia ingin menunjukkan sesuatu kepada wartawan Mastika dan bercerita 'kisah pilu' yang selama ini ditanggungnya sejak menjadi sukarelawan di rumah berkenaan.
Saya tak pernah cerita pada sesiapa kecuali dengan Mastika saja sebab Mastika banyak sedarkan masyarakat , beritahu Ustazah sabariah semasa memarkir keretanya di hadapan tanah perkuburan islam tersebut.Ustazah sabariah lalumenunjukkan ratusan kubur tidak bertanda , tanpa nisan dan hanya dipacak kayu yang hampir reput. Tidak terdapat sebarang nama atau petunjuk pada kubur-kubur berkenaan. Kami lihat terdapat beberapa buah pusara yang masih merah tanahnya ,petanda baru disemadikan beberapa hari lalu.
Apakah kisah menyayat hati yang hendak diceritakan Ustazah sabariah? "Encik nampak tak,kubur-kubur ni sebahagiannya adalah kubur makcik-makcik, pakcik-pakcik yang disemadikan oleh sukarelawan kerana tiada anak-anak yang menuntut jenazah tersebut. Sebahagiannya lagi, ada berwaris tetapi anak-anak tidak berminat membawa balik mayat mereka.Waris-waris si mati serahkan sepenuhnya kepada sukarelawan supaya semadikan mayat tersebut di sini." cerita Ustazah sabariah. Ustazah sabaiah tiba-tiba mengesat air matanya. Kami lihat dia menangis .Air matanya mengalir laju di pipi lalu dikesat dengan hujung kain tudung kain putih yang dipakai. "saya dah 10 tahun kendalikan jenazah makcik-makcik ini.
Tetapi ,sebelum meninggal, mereka selalu sebut nama anak-anak mereka, seorang demi seorang. "saya menangis setiap kali ajar makcik-makcik ini mengucap. Makcik-makcik ini dah saya anggap seperti mak saya. saya lah yang selalu ditanya, ada tak anak-anak makcik datang. Makcik dah nak pergi ni. Saya beritahu, tak ada. Saya kata anggaplah saya anak makcik. Mengucaplah… "saya iringi kematian makcik-makcik ini dengan kalimah syahadah. saya kiamkan tangan mereka. Kemudian saya mandikan jenazah mereka dengan sempurna, selepas itu saya serahkan jenazah makcik ini untuk dikuburkan disini," cerita Ustazah sabariah sambil mengesat air matanya.
Air mata kami juga tidak sedar turut bergenang. Memang sedih. Memang patut Ustazah sabariah bawa kami ke sini, kalau tidak kami tidak tahu apa ertinya kubur tidak bertanda di pinggir negeri selangor ini.
Ustazah Sabariah bercerita lagi, ada seorang makcik yang dikenalinya sejak 10 tahun lalu meninggal dunia Mac lalu. Sebelum makcik berusia 70 an itu meninggal, seorang anak lelaki nya datang melawat orang tua itu di rumah orang-orang tua tempat ustazah sabaiah menjadi sukarelawan. Makcik itu sedang tenat tetapi anak lelakinya yang berusia 30 an bukan bertanya tentang keadaan ibunya sebaliknya tentang geran tanah di kampung. Pemuda itu mendesak ibunya menyerahkan geran tanah yang disimpan orang tua itu kerana dia menghadapi masalah kewangan.
Pemuda itu memberitahu ibunya, geran tanah pusaka itu perlu ditukar nama sebelum ibunya meninggal dunia. Pemuda itu memaksa ibunya supaya menyerahkan geran tanah tersebut sebelum terlambat. "Kalau mak mati,nanti susah nak jual tanah tu," beritahu pemuda berkenaan.Setiap hari itulah sahaja yang dibisikan ke telinga ibunya yang sedang nazak. Geran,geran,geran….. "Mak beritahu, geran tanah tu mak simpan dimana? Nanti kalau mak mati , anak-anak susah. Macamana kami nak dapat geran tu," desak anaknya bertubi-tubi kepada ibu yang sedang nazak.
Ustazah sabariah menceritakan, dia yang berada ditepi wanita itu tidak mahu mencampuri urusan antara anak dan ibu tua itu.Tetapi jauh disudut hati, ustazah sabariah berasa sedih, sebab disaat-saat ibu tua hendak menghembuskan nafas terakhirnya, pemuda tersebut bukanya meminta ampun ,membaca yasin atau mengajar ibunya mengucap, sebaliknya asyik bertanya tentang geran tanah untuk di jual.
Oleh keana org tua itu sedang tenat , dia tidak mahu bercakap lagi.Lidah nya sudah kelu.Pemuda itu meninggalkan ibunya dengan marah sambil menjerkah "Kalau mak mati, mak bawa lah geran tanah tu ke dalam kubur!" Ustazah sabariah berasa geram yang amat sangat dengan perbuatan celupar pemuda berkenaan.terasa hendak tampar mulut pemuda itu kerana langsung tidak menghormati ibu yang sedang nazak.
Ustazah sabariah terus mengajar makcik tua itu mengucap. Dia tahu saat orang tua itu hendak meninggaldunia semakin dekat. Benar seperti telahan nya, tidak lama kemudian ,makcik tua itu meninggal dunia."Esoknya selepas saya mandi dan kapan jenazah makcik tua itu dihospital ,saya serahkan kepada jawatankuasa untuk dibawa ke tanah kubur tak bertanda ini," cerita ustazah sabariah.
Setelh jenazah di bawa dengan van mayat, pemuda berkenaan tiba-tiba muncul dirumah orang-orang tua ,bertanyakan ibunya.Ustazah sabariah sudah bersiap .Jika pemuda itu bertanya ,dia ingin mengajar pemuda yang biadap dengan ibu nya itu. " Mana ibu saya?" tanya pemuda bekenaan.Ustazah sabariah hanya diam,perasaan marahnya terhadap perbuatan pemuda itu semalam masih menggelegak. "Apa awak hendak?" tanya Ustazah sabariah. "Saya nak tahu mak saya dah meninggal ke belum?"tanya pemuda berkenaan.
"kalau dah meniggal ,apa awak hendak?" tanya ustazah sabariah. "kalau mak saya dah meninggal saya nak minta sijil mati,saya nak jual tanah pusaka tu.Kami adik beradik nak bahagi harta mak," beritahu pemuda itu. Hei ,Kamu ni manusia jenis apa ? Mak kamu baru meniggal ,mayat nya belum dikuburkan lagi,kamu hendak minta sijil mati! Apa jenis manusia kamu ni? Semalam kamu paksa mak kamu bagi geran,Sekarang kamu nak minta sijil mati.
"kamu tahu tak mayat mak kamu agaknya sekarang orang tengah nak masukan kedalam liang lahat. Patut nya kamu doakan mak kamu, bukan nya berebut harta !" Ustazah sabariah memarahi pemuda berkenaan. Pemuda itu tidak menghiraukan teguran ustazah sabariah tetapi asyik meminta sijil kematian ibunya.
"saya datang sini sebab nak tahu mak saya dah mati ke belum .kalau dah mati ,saya nak sijil mati mak saya,bukan hendak bergaduh dengan ustazah !" kata pemuda berkenaan dengan suara meninggi. Ustazah sabariah meniggalkan pemuda tersebut.Dia tidak mahu lagi melayan manusia berhati binatang tetapi pemuda itu asyik mengekorinya."kamu hendak apa lagi?" Mak kamu tengah dikebumikan pergilah ke kubur tu bantu mak kali terakhir !"desak ustazah sabariah.
"hah! saya nak sijil mati mak,saya nak jual tanah ,bukannya nak pergi gali kubur!" beritahu pemuda berkenaan berdegil enggan pergi. Pada ketika itu ustazah sabariah sudah tidak mampu lagi manahan sabarnya .dia merenung pemuda tersebut dan memarahina.
"Awak jangan buat kacau kerja kamidi sini,saya tak nak tgk muka awak lagi!Awak tak ada hak nak ambil sijil mati mak awak .awak bukan jaga mak awak .Awak bukan bela mak awak .awak hantar mak awak ke rumah orang2 tua.awak seronok habiskan harta mak.Anak jenis apa awak ni?"herdik ustazah sabariah.kemarahannya sudah sampai kemuncak.
Akhirnya pemuda itu beredar tetapi tidak pergi mengebumikan jenazah ibunya."Kisah makcik tu memang sedih. Di ada enam org anak tetapi tak ada sorang pun sanggup menjaganya.dia benyak cerita dengan saya,dia berasa sedih dibiarkan anak-anak bekerja pakai kereta besar," cerita ustzah sabariah.Air matanya menitis lagi.
Ustazah sabariah kemudian menunjukkan kubur makcik tua itu yang hanya dipanggil nya makcik salmah."kalau anak-anak makcik salmah nak cari kubur mak mereka, takkan jumpa. Kami tak ada tanda atau tulis nama-nama mereka.tak ada batu nisan.Kami namakan kubur2 tak berwaris,"
cerita ustazah sabariah
.
Pernah pemuda tersebut datang berjumpa ustazah sabariah bertanyakan kubur ibunya .pemuda itu datang dengan beberapa buah kereta mungkin bersama adik-beradiknya. "dia tanya saya,ingat lagi tak?saya cakap saya tak kenal awak!" jelass ustazah sabariah. Pemuda itu memberitahu dialah anak makcik salmah yang meniggal dunia beberapa minggu lalu.dia memberitahu tujuannya datang untuk menziarahi kubur ibunya.
"saya cakap pada pemuda itu awak carilah sendiri .saya tak tahu,"beritahu ustazah sabariah.
للاكي براني موڠكين اكن كاله تتاڤي تيدق اكن مڠاله.

Kelekaan kerajaan <b>negeri Selangor</b>,punca banjir <b>di</b> Puchong ? | The <b>...</b>

Posted: 22 Feb 2013 02:29 AM PST


banjir selangorBanjir di Puchong merupakan klimaks kegagalan kerajaan negeri Selangor pimpinan Tan Sri Khalid Ibrahim kata Presiden GAPS, Hamidzun Khairuddin.

"Tahun lepas, di Klang, banjir hampir setiap bulan, di Kajang juga serupa dan sekarang melanda Puchong.

"Jadi masalah banjir ini, pada pandangan saya, disebabkan oleh kerajaan negeri gagal mengurus longkang, parit dan sungai di negeri Selangor,"katanya.

Menurutnya, walaupun Menteri Besar Tan Sri Khalid Ibrahim mendapat peruntukan dana MARRIS (Sistem Maklumat Rekod Jalan Raya Malaysia) setiap tahun daripada Kerajaan Persekutuan untuk menguruskan jalanraya dan sistem perparitan di negeri itu, namun permasalahan tetap juga tidak dapat diatasi.

"Walaupun Menteri Besar mendapat bantuan daripada Kerajaan Persekutuan, bantuan MARRIS sebanyak RM350 juta satu tahun, tetapi nampaknya mereka tidak menggunakan bantuan kewangan itu untuk menguruskan parit, longkang dan sungai.

"Sebelum ini Menteri Besar ada melancarkan Projek Sungai Selangor, tetapi projek itu tidak dapat dilaksanakan. Saya tak tahu kenapa.

"Saya merasakan banjir di Puchong itu merupakan klimaks kepada siri banjir di negeri Selangor khususnya di Lembah Klang,"katanya lagi. – Anwaraid


12 di kuala selangor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kuala selangor - Google Blog Search


Konvoi Jelajah Anak Malaysia Kini <b>Di Kuala Selangor</b> | VyREC

Posted: 14 Feb 2013 09:30 PM PST

Konvoi Jelajah Anak Malaysia telah menjelajahi kawasan ke-19 di lapan buah negeri sejak dilancarkan di Putrajaya pada 31 Januari lalu.
Kini konvoi Anak Malaysia sedang menuju ke daerah Kuala Selangor dan menetap selama dua hari di daerah itu untuk berinteraksi bersama penduduk setempat. Persatuan Belia Jalan Suara telah merancang beberapa aktiviti bagi menyambut kedatangan Konvoi Jelajah Anak Malaysia di daerah itu

Antara aktiviti yang telah dirancang adalah seperti berikut:

1

2

Oleh itu kepada para belia di sekitar Kuala Selangor di Jemput untuk menyambut kedatangan Konvoi Jelajah Anak Malaysia dan memeriahkan program-program yang telah disediakan. Semua di jemput hadir.

Related posts:

12 di jeram - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di jeram - Google Blog Search


sambut fathers day <b>di</b> aroma ikan bakar <b>jeram</b>. - my journey

Posted: 04 Mar 2013 05:17 PM PST

Assalamualikum dan selamat sejahtera semua pembaca yang baik hati....ni sambungan daripada balik bercuti ngan famili kat Pangkor hari tu...Dari Lumut kami semua bergegas pi Jeram, Selangor untuk menikmati dinner kat sana...Aroma Ikan Bakar. Hois rupe2nye deme udah sedia buat kejutan nak nyambut Hari Bapa kat situ....Jadi ramei ler bapa2 yg dh jadi bape motong kek pd mlm tu. 


Tengah buat pesiapan letak kek atas meja
Sebagai menghargai jasa bapa2 yg telah membesarkan kita semua sesekali ape lah salahnyer bagi deme syok dan gumbira sikit. Siap nyanyi lagu lagi. Semuga bapa2semua murah rezeki dan panjang umur.Yang sedeynye my Abah udah tidak ade lg didunia ni...akak ni cuma tumpang Abah orang jer...



Malam tu kami semua makan besaq kat Aroma Ikan Bakar tu macam-macam lauk kami ode. Hmmm biasa lah orang nak blanje kan apa lagi ode yang sedap2 lah ikut selera. Kami ode seafood, ketam, sotong, udang, kerang, pepahat dan ikan.



5 Sungai <b>Di</b> Indonesia Yang Jadi Surga Wisata Arung <b>Jeram</b> <b>...</b>

Posted: 08 Mar 2013 07:23 PM PST

Wisata Arung Jeram, Indonesia Surganya

Olah Raga Arus Deras (ORAD) atau yang lebih dikenal dengan sebutan Arung Jeram (Rafting) menjadi salah satu dari jenis kegiatan wisata adrenalin. Indonesia pun memiliki 5 sungai dengan jeram dan arus sungai yang sangat dahsyat. Bagi traveler penantang adrenalin, arung jeram adalah kegiatan yang mengasyikan. Di atas perahu karet, Anda akan bekerja sama dengan tim untuk menjaga keseimbangan agar tidak jatuh. Jeram dan arus sungai yang deras menjadi tantangan yang harus dilalui. Basah-basahan, itu sudah pasti! Jika punya nyali, cobalah datangi tempat-tempat berikut ini!

Berikut 5 lokasi arung jeram di Indonesia yang menantang dan wajib didatangi:

1. Sungai Alas, Aceh
Mulailah jajal nyali Anda dari barat Indonesia. Di Taman Nasional Leuser, Aceh, terdapat Sungai Alas yang terkenal dengan arus derasnya. Sungai yang bermuara di Samudera Hindia ini cocok bagi pemula ataupun yang profesional. Grade sungai ini adalah 3-4. Sungai Alas tepatnya terletak di 165 km tenggara Kota Takengon, Aceh Tengah. Siapkan stamina, karena biasanya perjalanan mengarungi Sungai Alas bisa mencapai 6 jam lamanya. Arus yang deras dan jeram akan banyak ditemui di sepanjang perjalanan. Asyiknya, Anda akan mengarungi sungai yang mengalir di tengah-tengah hutan rimba. Jangan heran, banyak satwa seperti rusa, monyet, atau burung-burung yang mudah ditemui. Bagi pemula, pengarungan Sungai Alas dimulai dari Muarasitulan di Kota Kutacane hingga Kota Gelombang. Sedangkan untuk yang profesional, Anda bisa mengambil rute yang lebih jauh, yaitu mulai dari Angusan dekat Blangkejeran. Seru banget!2. Sungai Citarik, Sukabumi
Tak jauh dari Jakarta, Anda bisa merasakan sensasi arung jeram (rafting) yang menantang di Sungai Citarik. Sungai ini berada di Taman Nasional Gunung Halimun, Cikadang, Sukabumi, Jawa Barat. Sungai Citarik dengan grade 3 ini tak pernah sepi wisatawan terutama pada akhir pekan. Beberapa rute menjadi pilihan bagi Anda untuk memacu adrenalin. Tinggal pilih, mau perjalanan selama 1 jam dengan jarak tempuh 5 km atau 4 jam dengan jarak tempuh 17 km. Stamina Anda akan terkuras saat menjaga keseimbangan di atas perahu karet. Bebatuan sungai yang bertebaran di sepanjang perjalanan menjadi tantangan tersendiri. Anda harus kompak dengan tim untuk melawti rintangan tersebut. Udara segar merupakan hal yang biasa di sini. Hiruplah udara sebanyak-banyaknya saat Anda beristirahat. Tak hanya itu, beberapa air terjun di Sungai Citarik pun menjadi daya tarik tersendiri.3. Sungai Elo, Magelang
Di Blondo, Kabupaten Magelang, Jawa Tengah, adrenalin Anda akan dipacu saat arung jeram di Sungai Elo. Tak sulit untuk datang ke sini, letaknya dekat dengan Candi Borobudur atau sekitar 40 menit dari Yogyakarta. Perjalanan mengarungi Sungai Elo memakan waktu 2 sampai 3 jam. Kedalaman sungai yang berbeda dan jeramnya yang cukup deras, membuat Anda harus ekstra hati-hati. Arusnya pun terkenal deras! Sungai Elo mempunyai grade 2-3. Sungai ini pun dapat dijajal bagi Anda yang baru mencoba kegiatan arung jeram. Meski tantangannya membuat jantung deg-degan, nuansa sekitar yang alami dan sejuk akan membuat diri Anda nyaman saat beristirahat. Keindahan, kesejukan, dan rindangnya pohon-pohon di sekitar Sungai Elo selalu menghipnosis para peserta arung jeram.4. Sungai Ayung, Bali
Bali tidak hanya untuk bersantai atau berjemur di tepian pantai. Di Pulau Dewata ini, Anda juga bisa memacu adrenalin dan membuktikan nyali. Cobalah bermain arung jeram di Sungai Ayung yang berada berada di daerah Desa Payangan, Ubud. Kegiatan arung jeram di Sungai Ayung, dimulai dari daerah Payangan dan berakhir di Desa Kedewatan. Anda akan menempuh perjalanan selama 2 jam dengan jarak 12 kilometer. Arus yang deras dan bebatuan sungai yang besar akan menantang Anda sepanjang perjalanan. Siap-siap memecah keheningan Ubud dengan teriakan Anda! Grade Sungai Ayung adalah 2-3. Sungai ini juga cocok bagi para pemula. Yang unik di Sungai ayung adalah Anda dapat melihat pahatan-pahatan tebing yang indah dan besar karya seniman Ubud di beberapa titik. Tak hanya wisatawan dalam negeri, turis mancanegara juga gemar bermain arung jeram di sini.5. Sungai Nimanga, Sulawesi Utara
Sungai Nimanga di Sulawesi Utara juga bisa masuk dalam daftar Anda selanjutnya. Sungai ini terletak di Desa Timbukar, Kabupaten Minahasa, Sulawesi Utara. Sungai Nimanga akan memberikan pengalaman uji adrenalin yang berbeda. Bayangkan, Anda akan bertemu jeram setinggi 4 meter! Ya, Sungai Nimanga memang terkenal dengan jeram-jeram yang menantang. Di sinilah keseimbangan, kerja sama, dan nyali Anda akan diuji. Tingkat grade di sini adalah 3-5, jadi harus hati-hati. Mengarungi Sungai Nimanga bisa memakan waktu hingga 5 jam. Jika lelah, Anda dapat beristirahat di tepi sungai dan menikmati keindahan alamnya. Jika beruntung, Anda bisa bertemu dengan yaki, monyet khas Sulawesi (Macaca nigra) dan tarsius.

Itulah 5 sungai yang menantang di Indonesia untuk arung jeram. Anda bisa menghubungi beberapa operator tur yang akan memfasilitasi perjalanan selama arung jeram. Ingat, baiknya Anda selalu waspada dan menuruti arahan dari pemandu.

travel.detik.com


Artikel terkait :

12 di bukit lanjan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bukit lanjan - Google Blog Search


LIVE Jelajah Merdeka Rakyat <b>Bukit Lanjan</b>. | Era Pasca

Posted: 20 Jan 2013 05:02 AM PST

LIVE Jelajah Merdeka Rakyat Bukit Lanjan.

Posted by era pasca Sunday, January 20, 2013

12 di puchong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di puchong - Google Blog Search


Ahli Parlimen Puchong Sendiri Mengaku Banjir <b>Di Puchong</b> <b>...</b>

Posted: 19 Feb 2013 01:30 AM PST


Semalam, apabila CTS membuat posting bahawa banjir di Puchong adalah berpunca daripada masalah saliran, banyak juak-juak Pakatan Haram yang memberi komen membela Kerajaan Negeri dengan bagi alasan projek pembinaan MRT lah, pembinaan jalan 10 lorong lah, jalan di kiri kanan tidak sama tinggi lah. Alasan macam budak tadika. 
Hari ini pertemuan di antara beberapa pihak seperti Ahli Parlimen Seputeh Teressa Kok, Ahli Parlimen Puchong, Gobind Singh Deo, Yang Di Pertua MPSJ dan kakitangannya serta wakil dari LITRAK dan IOI Mall itu sendiri merumuskan bahawa masalah banjir semalam adalah disebabkan oleh masalah saliran. Baca sendiri komen MP Puchong di laman sosial Twitter:

Sudah terantuk baru tergadah. Kenapa sebelum ini masalah saliran dipandang ringan walaupun beberapa projek di sekitar rancak berjalan? Kenapa tunggu bala turun baru hendak dicari jalan penyelesaian? Bukankah projek saliran harus diutamakan sebelum mana-mana projek hendak dilluluskan?

12 di ulu kelang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di ulu kelang - Google Blog Search


APARTMENT UKAY PERDANA <b>ULU KELANG</b> – 4572th Edition <b>...</b>

Posted: 11 Mar 2013 05:17 PM PDT

Maklumat Rumah sewa/ Rumah untuk disewa:

Rumah untuk disewa – Kemasukan bila bila masa, 3 bilek tidur ,2 bilek air, kemudahan Bus Rapidkl dari tempat kediaman terus ke stesen LRT Wangsamaju.
Berkeluarga sahaja .( BUJANG TAK NAK )
Tingkat 4 ( Tiada Lift ).
Deposit 2 + 1 DAN Deposit RM200 AIR / API = RM2300

By rumahsewa.com

Kurakura.My » Berbogel <b>Di</b> Lebuh Raya Duta-<b>Ulu Klang</b> (Duke)

Posted: 17 Mar 2012 10:17 PM PDT

KUALA LUMPUR: "Saya terkejut melihat rakaman dalam kamera litar tertutup (CCTV) menunjukkan seorang 'wanita' berambut panjang tanpa seurat benang di laluan itu sebelum keluar dari bilik kawalan untuk menyelamatkannya tetapi bila didekati, dia sebenarnya lelaki," kata Anuar Borohan, 40, menceritakan kejadian seorang pondan bogel merayau berhampiran Plaza Tol Batu Lebuhraya Duta-Ulu Klang (Duke), di sini, semalam.

Anuar yang juga petugas bilik kawalan trafik Duke berkata, dia menerima panggilan daripada pengguna lebuh raya berkenaan yang mengadu ternampak kelibat pondan terbabit yang berbogel di Kilometer 3 arah timur, jam 1.45 tengah hari.

"Pengguna memaklumkan, ada orang jalan kaki memasuki lebuh raya dari Jalan Duta arah ke Sentul tanpa memakai baju sebelum saya memeriksa rakaman CCTV di laluan itu.

"Saya segera keluar dari bilik kawalan yang terletak tidak jauh dari tempat pondan terbabit merayau untuk menyelamatkannya kerana bimbang dia dilanggar kereta," katanya.

Menurutnya, sebaik keluar, dia segera memujuk pondan terbabit supaya keluar dari lebuh raya.

"Bagaimanapun, dia bukan saja enggan, malah menumbuk saya tiga kali menyebabkan bibir saya berdarah.

"Walaupun kesakitan, saya meneruskan usaha memujuknya sebelum dia melibas kaki saya dengan besi penghadang jalan," katanya.

Katanya, dia terpaksa bergelut dengan lelaki itu sehingga pakaiannya koyak direntap dan terpaksa meminta bantuan pengguna lebuh raya untuk menangkapnya.

"Mujur seorang pemandu memberhentikan keretanya dan membantu saya menangkap pondan terbabit. Dia juga menawarkan kenderaannya untuk menghantar pondan itu ke Plaza Tol Air Panas.

"Di plaza tol itu, pondan itu dipakaikan selimut untuk menutup tubuhnya sebelum diserahkan kepada polis peronda," katanya.

Anuar berkata, kejadian itu kali pertama berlaku sejak tiga tahun bekerja dengan Duke dan akan dikenang sebagai pengalaman berharga.

-Hmetro-

12 di dengkil - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di dengkil - Google Blog Search


Azhar Hassan: Bio Velocity <b>di</b> Klinik C&C <b>Dengkil</b>

Posted: 11 Feb 2013 03:38 PM PST

Klinik Cure & Care 1 Malaysia.
Sebelum ni lebih dikenali sebagai Pusat Serenti.
Menjelang tengahari semalam aku sempat ke sini.
Sahabat kepada biz partner aku.
Beberapa hari terlantar sakit.
Terbaring je tak boleh bangun.
Doktor cuma cakap darah tinggi yg melampau.
Tp pada aku lebih dari tu sebab nampak teruk
Tak kisah la apapun yg pasti dia mmg terbaring je tak boleh bangun.
Asal gerak sikit kepala dia rasa pusing.
Kaki & tangan pun tak boleh bergerak sangat.
Syukur la aku bawa stok BV dalam kereta.
Selimutkan dia 30 minit dia kata rasa panas & berpeluh,
Isteri dia yg duk sebelah pun rasa benda yg sama.
Yg mengejutkan tu masa aku nak balik tiba2 dia boleh duduk & salam aku.
Semua macam terpinga2 kat dalam rumah tu.
Alhamdulillah dah nampak perubahan walaupun masih tak boleh berdiri.
Dengan izin Allah semuanya bakal berubah.
Semoga cepat sembuh & mampu bertugas seperti biasa.

Color of Bitt: Paya Indah Wetland, <b>Dengkil</b>

Posted: 28 Feb 2013 10:45 PM PST

Kami berada di Paya Indah Wetlands, Jabatan Perhilitan Dengkil...nak sampai situ memang jauh la...tipsnya...korang kena ikut signboard walaupon orang cakap signboard dia tak berguna...bagi saya...signboard dia betul apa...ikut sampai jumpa signboard tulis "Paya Indah Wetlands" selagi tak jumpa signboard jangan berhenti terus je...jangan pandai-pandai belok kanan atau kiri selagi tak jumpa signboard...haa gituw...kalau dia kata 5km so kira la 5km mesti sampai... ;)

Perjalanan memang jauh masuk kedalam tujuan kami untuk berbasikal...setelah tabb baca komen dibawah :


Dia terus minta saya google...paya indah wetland, walaupon sebelum ni saya pernah dengar dan pernah baca di blog lain...apa-apa pon pintu hati terbuka setelah baca komen dari mizztina...

Tapi bukan la nak harap pukul 7pagi tu...hehehe saja nak tengok tempat lain untuk berbasikal bersama....Sesampai disana, niat ku terpadam kerana panas terik, lepastu lalu untuk berbasikal tak sesuai untuk doubleIS dan kakak tasya....nasib baik ada pelbagai kolam binatang...so banyak aktiviti sebenarnya disana...niat untuk berbasikal tertunda...













Paya Indah Wetlands,
Jabatan Perlindungan Hidupan Liar dan Taman Negara (PERHILITAN)
KM4, Jalan Dengkil-Banting,
43800 Dengkil, Selangor

Tel: 03-8768 7616 / 03-8768 8726
Faks: 03-8768 8424​ - See more at: http://www.nre.gov.my/Malay/EkoPelancongan/Pages/PayaIndahWetlands.aspx#sthash.eYzLFk2S.dpuf

post signature

12 di padang jawa - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di padang jawa - Google Blog Search


Debat Zulkifli Nordin - Noh Omar <b>Di Padang Jawa</b> Gagal!! | Cucu <b>...</b>

Posted: 20 Feb 2013 07:05 PM PST

CTS masih ingat pada tahun 2008, untuk mendapatkan penonton-penonton hadir ke ceramah Barisan Nasional ketika itu amatlah susah. Kalau boleh dapatkan angka mencecah 1,000 orang sudah dikatakan amat bertuah. Namun, angin perubahan berlaku dengan kuat di Selangor, khususnya di Shah Alam. Bertempat di Padang Jawa,  Shah Alam di bawah DUN Batu Tiga, dua hari lepas, tidak kurang daripada 2,500 orang hadir mendengar ceramah yang diberi nama "Debat Rakyat Zul Nordin vs Noh Omar". 
Tanpa publisiti meluas, tanpa membawa masuk penonton-penonton dari luar, Rakyat Shah Alam berpusu-pusu keluar memberikan sokongan. Dengan gelombang kali ini, tidak mustahil Parlimen Shah Alam akan dirampas lagi. Sudah menjadi "open secret" bahawa YB Zulkifli Nordin adalah tokoh yang paling layak untuk menjadi Wakil Rakyat di Shah Alam bagi mengantikan YB Khalid Samad. Pergeseran dan perebutan jawatan dan siapa menjadi calon di dalam Pakatan Haram di Selangor banyak membantu memudahkan proses pertukaran Kerajaan di Selangor di dalam PRU13. Ini kalilah!




Klinik Kesihatan <b>Padang Jawa</b> Daif, Kerajaan Selangor Hulur Bantuan

Posted: 04 Mar 2013 09:51 PM PST

SHAH ALAM 5 MAC : Prihatin dengan keselamatan pesakit, Kerajaan Negeri terpaksa mengambil tanggungjawab Kementerian Kesihatan dalam menyediakan kemudahan asas sebuah klinik kesihatan di sini.

Klinik Kesihatan Padang Jawa dibina kira-kira 50 tahun itu berada dalam keadaan uzur dan daif, manakala kemudahan asas seperti peti ais untuk menyimpan ubat sudah tidak boleh digunakan lagi.

Selain itu, menurut Exco Kebajikan, Hal Ehwal Wanita, Sains, Teknologi, Inovasi Dan Kebudayaan, Rodziah Ismail, pusat kesihatan ini perlu dibaiki segera kerana ia merupakan keperluan rakyat setempat untuk mendapatkan rawatan disamping isu keselamatan perlu dititik beratkan.

Katanya, rakyat berhak untuk menikmati kemudahan dan keselesaan semasa berurusan atau mendapatkan perkhidmatan di klinik terbabit.

"Klinik ini merupakan satu-satunya klinik di kampung ini, pengunjungnya ramai wanita mengandung dan kanak-kanak.

"Ia kini sudah uzur, saya terima banyak aduan dari Ketua Kampung dan minggu lalu serta hari ini saya lihat sendiri.

"Saya akan menulis surat kepada Kementerian Kesihatan supaya menaik taraf klinik ini supaya keadaannya lebih kondusif, walaupun berada di kampung, tetapi klinik ini di kawasan Bandaraya Shah Alam, jadi sampai masa ia patut di naik taraf," katanya ketika ditemui.

Rodziah menambah Kerajaan Negeri sedia berbincang dengan Kementerian Kesihatan sekiranya mahu membina sebuah klinik yang baru dan selesa.

"Kita mungkin boleh berbincang untuk menyediakan tapak baru, bagi saya perkara yang berkenaan kemudahan rakyat kita tidak boleh memilih kawasan untuk diberi perhatian.

"Sementara ini, saya cuba bantu mana yang termampu dalam ruang lingkup saya, cuma kalau membina bangunan baru ia perlukan satu peruntukkan khas," katanya.

Dalam lawatan itu, Rodziah turut memberi sumbangan berupa sebuah peti ais dan satu set komputer untuk kegunaan kakitangan klinik itu.

Tinjauan di klinik terbabit mendapati lantai dan dinding klinik itu sudah usang, kemudahan tempat duduk yang disediakan di bahagian luar juga semakin uzur, selain tidak selesa dijadikan sebagai tempat menunggu kerana kawasannya terdedah kepada pancaran cahaya matahari.

Sementara itu, Ketua Kampung, Saian Asmari, 62, berkata penduduk mahukan supaya sebuah klinik kesihatan yang lebih selesa dibina.

"Penduduk di kampung ini, ada sekurang-kurangnya 30,000 orang. Kalau boleh mahu klinik yang lebih selesa. Saya mengucapkan terima kasih kepada Yb Rodziah kerana prihatin dan sudi melawat masalah kami," katanya.

Pendapat Anda

Pendapat

12 di morib - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di morib - Google Blog Search


! Yana Halim !: Percutian <b>di</b> Gold Coast <b>Morib</b> Resort, Part 4

Posted: 06 Feb 2013 12:25 AM PST

Mak aiihhh.....panjangnya cerita. ---->kot-kot dalam hati u olls. hahaha.....lantak.
Gold Coast ni ada dua tau.
Satu yang saya dan family menginap ni namanya Gold Coast Morib Resort.
Yang lagi satu tu namanya Golden Palm Tree Resort - Sepang Gold Coast.
Jangan tersilap pulak macam saya.
Saya mula-mula ingat pun adik-adik booking Golden Palm Tree Resort ni.
Perasan betul, tak sedar yang kat situ tempat lepak orang banyak duit. ekeke...
Kat situ la juga tempat Lee Chong Wei ambil gambar kawen dia.
Tempat ni berhampiran dengan pantai Bagan Lalang.
Jaraknya dari Gold Coast Morib Resort tu lebih kurang 30 km atau hampir setengah jam memandu ke situ.
Di pantai Bagan Lalang ni la kami lepak-lepak cari makan malam tu.
Untuk mempercepatkan proses order, adik-adik yang lelaki gerak dulu ke sana untuk pilih-pilih seafood.
Kami pulak bergerak ke sana selepas solat Maghrib.
Kiranya sampai sana, makanan dah siap atas meja.
Macam tu la bajet kitorang.
Kami memilih makan di restoran ikan bakar yang sangat terkenal di Selangor ni.
Terlalu ramai dah blogger promosi tempat ni.
Makanya kini sampai pula giliran saya nak review restoran yang saya hanya dengar-dengar saja ceritanya sebelum ni.
#Restoran Senandung Malam Pantai Bagan Lalang.
Kalau dengar orang cerita pasal ikan bakar pantai Bagan Lalang, inilah satu-satunya yang nampak hidup dan meriah giler.
Terpaksa bagitahu jugak meriah giler sebab terlalu ramai orang.
Sila sabar menanti kalau tak mahu naik gila. hahaha...

 #Semua lauk buat dua hidang. Air buah tembikai dan epal 4 jag.
 #Ada ketam, pepahat, ikan siakap, ikan pari, udang dan sotong. Sayur kailan datang lambat time nasi dah nak habis.
 #Look like macam tiada yang gembira dengan makanan di atas meja. hehe...
#Ada jualan mainan jugak kat sini. Sempatlah cucu-cucu pow Tok Bah diorang.
Bukan tak bersyukur sebab dapat makan seafood...TAPI untuk 12 orang makan, dibuat dua hidang, lauk serba serbi pedas termasuk sayur kailan dan rasa yang so so je.....harganya ialah RM350 ye.
Untuk nilai RM30 seorang, saya tak puas makan seafood.
Daripada 5 bintang, saya boleh bagi dua je.
Dua tu pun sebab makan dengan family, so happy la sikit. hehe...
Esoknya kami makan breakfast di Restoran Gold Coast Morib Resort.
Harga untuk dewasa ialah RM25 seorang dan kanak-kanak RM18 seorang.
#Breakfast di Gold Coast Morib Resort.
Terlalu ramai orang di pagi Ahad breakfast di sini.
Kebanyakan menu ala-ala masakan Cina.
Nasi lemak berlauk ayam kari, bubur nasi, yong tau fu, pau, dimsum dan mi/kuetiow sup.
Ala-ala western pun ada juga macam scrumble egg, hotdog, kacang panggang, roti bakar dan coco crunch bagai tu.
Pelbagai jenis air panas dan jus oren.
Takdelah ngadap nasi lemak sambal tumis je tiap kali breakfast di resort.

12 di bangi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bangi - Google Blog Search


SetiaKekalAbadi *SKA*: Mee Udang Terbaikk... <b>di</b> Bandar Baru <b>Bangi</b>

Posted: 06 Mar 2013 06:56 PM PST

minggu lepas daku tengok rancangan Makan Angin dan Warung Kita kat astro..pastu tempat yang sama dan tunjuk pulak lah Mee Udang yang ada kat kuala sepetang...tengok rancangan tu membuatkan tekak daku nak sangattt merasa Mee Udang nie, tambahan pulak tu ada udang besor nakkk..
lepas tengok rancangan Warung Kita daku siap2 ajak en hubby g cari mee udang nie sebab nak makan sangat2 rasanya..dah kecur liur dah sangat nie..puaslah en hubby meng"GOOGLE" ..cari mee udang di bangi..jumpa dan bergegas jugak petang tu daku ajak en hubby pergi...Restoran Gulai Panas Mak Tok
dan inilah hasilnya...puas hati ku dapat merasa mee udang nie...udangnya besar dan manis




pada daku yang pertama kali makan mee udang rasanya sedapp..
pada en hubby pulak yang dah beberapa kali makan kat kuala sepetang sana tu responnya ok sedap tapi semestinya tak boleh lawan ngan yang ada kat kuala sepetang tu...
ini pulak nasi goreng kampung yang en hubby order bersama telor dadar..meriah siap ada sotong lagi..

senang ajer jika ingin ke mari
cari Econsave yang terletak di Jalan Reko, Bangi..alah kat uptown tu ..masuk simpang tu dan terus..hadapan Econsave tu..jeling2 lah kedai tu berada di sebelah kanan..


Jiwa Paradox: KEGANASAN SULU KINI MENULAR <b>DI BANGI</b> <b>...</b>

Posted: 11 Mar 2013 04:30 AM PDT

Ketika negara dikejutkan dengan pencerobohan pengganas Sulu di Sabah, lain pula berlaku di sini apabila dua kumpulan yang diketuai dua lelaki yang dikurniakan gelaran 'Datuk' oleh Kesultanan Sulu bergaduh sesama sendiri di sebuah restoran di Teras Jernang, Bangi di sini kelmarin.
Pergaduhan melibatkan 20 lelaki bersenjatakan parang itu berlaku kira-kira pukul 6.30 petang ketika dua Datuk berkenaan bersama pengikut masing-masing datang ke restoran tersebut untuk berbincang mengenai status satu projek di Sungai Merab, Sepang yang terbengkalai.
Kedua-dua Datuk yang berusia 30-an dan 40-an itu, masing-masing aktif dalam dunia politik dan perniagaan perlancongan.
Ketua Polis Daerah Kajang, Asisten Komisioner Ab. Rashid Ab. Wahab berkata, seramai 12 orang termasuk dua Datuk tersebut telah ditahan untuk membantu siasatan mengikut Seksyen 148 Kanun Keseksaan. - UTUSAN

Sent from my iPhone
 

BLOG SELANGOR

Copyright 2010 All Rights Reserved