ads

Jumaat, 7 Mac 2014

12 di semenyih - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di semenyih - Google Blog Search


VIDEO: Hujan Air Batu <b>Di Semenyih</b> | Kisah Benar - Mynewshub.my

Posted: 04 Mar 2014 08:57 PM PST

Cuaca panas kering sejak akhir-akhir ini membuatkan rakyat Malaysia begitu merindui cuaca mendung dan hujan.

Tak hairanlah, hujan yang turun dari langit Semenyih, Selangor 2 Mac lalu membuatkan David dan adik beradiknya begitu gembira.

Mereka mula keluar untuk mandi air hujan namun lama kelamaan keadaan dirasakan semakin sejuk.

Seterusnya, kepala mereka mulai sakit apabila ditimpa sesuatu yang keras.

Fullscreen capture 352014 124222 PM

Tidak lama kemudian, mereka menyedari ketulan yang menimpa kepala mereka adalah ais.

Selain hujan ais, angin dikatakan bertiup tambah kencang hingga menjadi ribut yang menerbangkan bumbung rumah jiran mereka.

Apa pun, hujan ais sebenarnya bukanlah perkara luar biasa di negara ini.

BACA: Peniaga Gempar Hujan Ais Landa Perak

BACA: Warga Emas Cemas Rumah Dihujani Ketulan Air Batu

BACA: Ribut Hujan Batu Rosakkan 57 Rumah

Bagaimanapun, mungkinkah kejadian hujan ais yang berlaku di Semenyih, Ahad lalu ada kena mengena dengan operasi pembenihan awan oleh Jabatan Meteorologi Malaysia bagi mengatasi masalah kemarau kebelakangan ini? – REM RAMZI

Sumber: SAYS.COM

Anda mungkin juga meminati:

12 di kuala kubu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kuala kubu - Google Blog Search


Empangan Sungai Selangor <b>Kuala Kubu</b> Bahru | anajingga

Posted: 18 Feb 2014 01:07 PM PST

Laman Ping.Busuk dibangunkan dan diaturcara oleh pengaturcara kami tersendiri. Sebarang kesulitan, diharap anda dapat menghubungi kami melalui email busuk.org[at]gmail ataupun melalui laman fb kami.

Online user : 3,340
Widget Aktif : 3,649
Banner Aktif : 5,108

Domain Dibenarkan: 8,757
Jumlah Artikel : 548,081

12 di ampang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di ampang - Google Blog Search


Hutan <b>Di Ampang</b> Terbakar Seperti Gunung Berapi | Fuh.My

Posted: 18 Feb 2014 05:44 AM PST

Hutan Di Ampang Terbakar Seperti Gunung Berapi | AMPANG – Seorang wanita yang baru pulang dari Jawa Timur dua hari lalu menyamakan keadaan rumahnya seperti di kawasan gunung berapi di Magelang, Indonesia akibat kebakaran bukit bersebelahan rumahnya di Jalan SU 2B, Sering Ukay, di sini, malam kelmarin.

Hutan Di Ampang Terbakar Seperti Gunung Berapi

Menceritakan kembali tragedi kebakaran itu, Angel Sebayang, 54, beliau sedang menonton televisyen seorang diri di ruang tamunya kira-kira jam 9 malam manakala suaminya pula berada di Indonesia atas urusan kerja.

Menurutnya, ketika hendak melelapkan matanya, dia dikejutkan dengan beberapa bunyi letupan dipercayai mercun yang amat kuat dari luar rumahnya.

"Saya mendengar bunyi letupan tidak kurang dari lima kali dan nampak beberapa cahaya terang dari tingkap rumah," katanya.

Angel berkata, tidak lama selepas itu, dia mendengar jeritan 'api, api' daripada jiran berdekatan dengan rumahnya.

Katanya, sebaik sahaja keluar dari rumah, dia nampak kebakaran berlaku di kaki bukit tersebut, kira-kira 50 meter daripada rumahnya.

"Kebakaran merebak begitu cepat kerana angin kencang. Namun, mujurlah angin tidak bertiup ke arah rumah penduduk, sebaliknya, angin bertiup ke arah bukit.

"Melihat kebakaran itu, saya terus mengambil barang-barang penting seperti pasport, kad ATM, wang ringgit dan beberapa barang lain sekiranya kebakaran merebak ke rumah saya," katanya.

Menurut Angel, bomba tiba di tempat kejadian 30 minit kemudian dan berjaya mengawal kebakaran dengan cepat.

Seorang lagi saksi, Holifah Abdullah, 42, berkata, ketika kejadian, dia sedang menjaga anak majikannya. Menurutnya, majikannya turut keluar membantu penduduk memadamkan kebakaran.

Sementara itu, Penolong Pengarah Operasi Bomba dan Penyelamat Selangor, Mohd Sani Harul berkata, pihaknya menerima panggilan mengenai kebakaran tersebut jam 9.22 malam dan jentera
pertama tiba di tempat kejadian jam 9.51 malam.

Menurutnya, Balai Bomba dan Penyelamat Ampang, Wangsa Maju, Pandan Indah dan Hang Tuah bersama 33 orang anggota termasuk polis dan JPAM digerakkan ke lokasi dan pihaknya berjaya
memadamkan kebakaran sepenuhnya kira-kira jam 2 pagi.

"Beberapa penduduk mendakwa mendengar bunyi letupan sebelum kebakaran dan tiada orang yang tercedera dalam kebakaran yang dianggarkan seluas 10 hektar itu," katanya.

Sani menasihatkan orang ramai supaya tidak melakukan kebakaran secara terbuka ketika musim panas ini kerana kebakaran mudah merebak semasa musim ini.

Sumber

Incoming search terms:

The following two tabs change content below.

Latest posts by Beki Mustaffa (see all)

Comments

comments

12 di jeram - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di jeram - Google Blog Search


Dua pelajar UiTM Mati Lemas <b>Di Jeram</b> Linang | ohpedih - Busuk.org

Posted: 26 Jan 2014 03:17 AM PST

Laman Ping.Busuk dibangunkan dan diaturcara oleh pengaturcara kami tersendiri. Sebarang kesulitan, diharap anda dapat menghubungi kami melalui email busuk.org[at]gmail ataupun melalui laman fb kami.

Online user : 2,808
Widget Aktif : 3,611
Banner Aktif : 5,140

Domain Dibenarkan: 8,751
Jumlah Artikel : 547,503

12 di batang kali - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di batang kali - Google Blog Search


BLOG SELANGOR: 12 <b>di batang kali</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Feb 2014 07:35 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di batang kali</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Feb 2014 07:08 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di batang kali</b> - Google Blog Search

Posted: 20 Jan 2014 07:12 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di batang kali</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Jan 2014 07:47 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Lelaki India Kena Tetak <b>Di</b> Shell <b>Batang Kali</b> 4 Julai 2013

Posted: 06 Jul 2013 09:25 AM PDT

Pejabat Pusat Khidmat Adun <b>Batang Kali</b> | kujie2.com

Posted: 08 Dec 2013 09:55 PM PST

pusat khidmat dun batang kali

Pejabat Pusat Khidmat Adun Batang Kali telah berpindah ke Laluan Utama, Batang Kali. Sebelum ini Pejabat Pusat Khidmat Adun Batang Kali berada di Taman Emas,Batu 30, Hulu Yam Lama.

Lokasi Pejabat Khidmat Adun Batang Kali berhadapan di seberang jalan Balai Polis Batang Kali berdekatan Public Bank dan Stesen Komuter Batang Kali.

Waktu Urusan Pejabat Khidmat Dun Batang Kali

  • Isnin – Khamis – 9.00 pagi – 5.00 petang
  • Sabtu – 9.30 pagi – 2.00 petang
  • Ahad dan cuti umum – tutup
  • YB akan berada di pejabat pada setiap hari Khamis sahaja.

Dua tiga minggu ini saya sedang memproses permohonan  Skim Tanam Baru  Sawit Pekebun Kecil jadi  memang berurusan dengan beberapa pejabat kerajaan – Pejabat MPOB, Pejabat Tanah & Galian dan Pejabat Khidmat Adun kawasan.

Pagi tadi ke Pejabat Khidmat Dun Hulu Bernam, Kampung Titiwangsa , Kelumpang.  Malangkan YB tiada dipejabat kerana turun ke Kuantan membantu mangsa banjir.

Kalau tak berurusan, memang tak pernah ambil peduli. Hanya lalu dan pandang.  Sesekali kena mencari, kalut juga nak tahu lokasi sebenar.  Kalau ringan mulut bertanya, InsyaAllah akan ada yang membantu.

Seorang penumpang cedera parah bas terbalik <b>di</b> Jalan <b>Batang Kali</b> <b>...</b>

Posted: 10 Nov 2013 04:13 PM PST

KUALA LUMPUR: Seorang cedera parah apabila bas yang membawa 22 penumpang terbalik di Jalan Batang Kali menghala Genting Highlands dalam nahas pada jam 5 pagi tadi. …read more

Berita Penuh: Utama Mutakhir Berita Harian

12 di bukit lanjan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bukit lanjan - Google Blog Search


Sekolah Kebangsaan <b>Bukit Lanjan</b> v2.0: Program Kad MyKasih

Posted: 24 Feb 2014 04:56 AM PST

MyKasih meneruskan lagi jalinan mesra dengan pihak SKBL, hari ini pihak mereka menyumbang kad prabayar dengan nilai permulaan sebanyak rm120 kepada setiap murid yang layak dan pada bulan-bulan seterusnya sebanyak rm60 akan dimasukkan ke setiap kad prabayar tersebut. Kegunaan kad prabayar ini meliputi perbelanjaan harian murid-murid di sekolah -makanan & alat tulis.
Fungsi kad prabayar ini umpama kad debit diluar sana.....wahhh satu pengalaman yang baru mungkin kepada murid-murid Asli di SKBL ini, disamping dapat berbelanja sedikit sebanyak mereka mendapat pengalaman baru menggunakan kad prabayar di sekolah. Mesin-mesin prabayar akan di tempatkan di kantin sekolah bagi perbelanjaan makanan harian mereka di sekolah dan satu lagi ditempatkan dikoperasi sekolah bagi perbelanjaan alat tulis mereka.
Mudah-mudahan meraka dapat memanfaatkan kelebihan yang diberikan untuk kepentingan pembelajaran mereka disekolah. Semoga dengan sedikit usaha dan sumbangan ini tidak akan membantutkan usaha mereka untuk berjaya dalam pembelajaran mereka. InsyaAllah...............

12 di bangi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bangi - Google Blog Search


Saat Kau Sentuh Hatiku...: Deliberi Masakan Kelantan <b>di Bangi</b>

Posted: 23 Feb 2014 05:00 PM PST


Semenjak dua menjak ni, rutin hidup aku agak berubah sedikit sebanyak. Bagi memudahkan kehidupan, aku telah gunakan sepenuhnya perkhidmatan Tempahan Masakan Kelantan yang aku kenal secara online di Facabook. Beroperasi sekitar Bandar Baru Bangi dan Putrajaya. Memang banyak membantu aku.


Entri ni bukanlah entri berbayar. Ini hanya perkongsian pengalaman aku yang manis. Bila dah hilang upaya, sebenarnya aku memerlukan sesuatu yang memudahkan cara hidup aku termasuk dari sudut makanan. Selama mana aku mampu telan pizza yang dihantar ke depan pagar rumah. Namapun perut melayu, kalau tak melantak nasi memang tak sah. Jadinya...Tempahan Masakan Kelantan memang kena pada masanya muncul di kawasan Bangi.


Aku hanya perlu SMS masakan yang aku nak...konsepnya hanya satu menu sahaja satu hari. Tak kesahlah...asal aku tak kebulur. Esoknya, makanan akan sampai di hadapan pintu pagar rumah aku tepat seperti yang aku nak. Bayar cash dan terus makan dengan lahapnya.


Rasanya? Kalau anda pencinta masakan Kelantan, rasanya itu sesedap makanan yang dibeli di negeri paling miskin sana nun! Harga hanya RM6 sepeket, rasa yang asli...penghantaran terus ke pintu pagar hu hu huh u nikmat betul hidup! Bila aku cerita dengan Mek...terkagum kehairanan dia...Haih! hantar sampai pintu pagar!


Nasib baik dia orang ni buat perkhidmatan penghantaran masakan hingga pintu pagar rumah...ingat Pizza je ke mampu buat? Orang Kelantan pun mampu! Kreatif tak mereka? Bukan sahaja kreatif, memudahkan tembolok aku penuh hu huhuhu



Orang yang berjaya adalah orang yang kreatif. Orang yang buat benda orang lain tak buat. Kalau mereka kekalkan rasanya, aku tetap pasti mereka boleh jadi usahawan yang berjaya. Kat bangi ni ramai orang kelaparan dan kebuluran....silalah gigih ambil kesempatan tersebut.
Selamat maju jaya kepada Tempahan Masakan Kelantan. Aku akan sentiasa menyokong...bukan sahaja sokong anak bangsa aku maju...sokong sebab nasi kerabu dia memng sedap. Lebih sedap dari nasi kerabu yang jual kat kampung aku nun!

12 di ulu yam - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di ulu yam - Google Blog Search


CeBiSaN KiSaH DuNiAKu...Ck: Sarapan <b>di Ulu Yam</b>

Posted: 23 Feb 2014 08:56 PM PST

Bismillahirrahmanirrahim...
23 Februari 2014 - Hari ini PakSoo mengajak kami untuk beaktiviti di Ulu Yam. Justeru seawal jam 7 pagi saya bertolak ke rumah PakSoo di Sri Gombak. AyahChik dan MakTeh pula akan datang dari arah Sungai Buloh (SB) dan kami berjanji untuk bertemu di PETRONAS persimpangan Empangan Batu. Akhirnya, saya dan PakSoo meneruskan perjalanan kerana kelewatan geng SB supaya kami boleh mencari lokasi yang strategik sebelum ketibaan pengunjung2 lain. 

Kali terakhir saya ke sini adalah sewaktu aktiviti berbasikal di zaman bergelar pelajar UIA. Bayangkan sudah berapa lama saya tidak ke sini. Kami tidak pasti lokasi terbaik lalu kami hanya berhenti sahaja di lokasi terdekat yang kami temui. Lucunya kerana kereta kami adalah yang pertama memasuki kawasan tersebut. Mulanya agak ragu2 juga jika ia bukan tempat yang sepatutnya tetapi apabila kelihatan penjaga parking muncul dan selepas PakSoo melihat kawasan tempat mandi, kami putuskan untuk beraktiviti di situ sahaja. Oh ya, parking di situ dikenakan kadar sebanyak RM4 untuk setiap kereta dan kadar berlainan dikenakan untuk jenis kenderaan lain. 
Sementara menunggu ketibaan Geng SB, saya membawa Izzani yagn begitu teruja untuk mandi sungai. Saya tidak berhasrat untuk mandi pun tetapi sekadar membawa Izzani membasahkan diri. Ya Allah, sejuk sungguh airnya seperti air batu tetapi keterujaan Izzani tetap tidak berkurangan. Saya pula yang teruja melayan kerenah Izzani. 
Sebaik Geng SB tiba, kami terus menjamu selera kerana perut pun sudah berkeroncong minta diisi. Makanan yang dibawa adalah secara potluck dan masing2 tanpa segan silu terus menikmatinya. Seronok juga sekali sekala menikmati makanan dikelilingi suasana alam pagi yang sejuk dan mendamaikan. Sewaktu kami sedang asyik menikmati hidangan, kelihatan semakin ramai pengunjung yang tiba dan memenuhi ruang2 kosong yang ada di sekeliling kami. Ini antara sebab kenapa saya lebih suka kami datang awal supaya tidak perlu bersesak2 dengan pengunjung lain. 



Air di situ memang sejuk dan nyaman tetapi saya hanya merendam kaki sahaja sambil menikmati keindahan alam dan melayan kerenah anak2 saudara, Sara dan Izzani. Agaknya begitulah tingkah nakal kami sewaktu kecil dahulu. 






Kami mula berkemas dan meninggalkan lokasi tersebut apabila matahari semakin meninggi dan pengunjung semakin ramai tiba. Letih tetapi puas apabila sekali sekala dapat meluangkan masa bersama keluarga yang menerima kita seadanya. 

12 di balakong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di balakong - Google Blog Search


Masaalah air <b>Balakong</b>: Jentera BN menangguk <b>di</b> air keruh - MiLo <b>...</b>

Posted: 23 Feb 2014 06:49 AM PST

‎MASAALAH air di Balakong nampaknya tiada tanda-tanda akan selesai dalam masa terdekat. Penduduk terpaksa bersusah payah mengangkut air untuk kegunaan harian.
Isu air yang sudah berlarutan lebih 2 minggu di Balakong ini menunjukkan kelemahan pengurusan air‎ oleh Syabas sangat menyusahkan rakyat.
Lantaran itu banyak siri bantahan dibuat oleh penduduk setempat di simpang-simpang jalan mengkritik pengurusan Syabas secara terbuka.
Bagaimanapun, sumber dari salah seorang sahabat yang tinggal di Balakong, mendakwa bahawa jentera BN sudah mula menyebarkan dakyah kepada penduduk.
Antara dakyah yang disebarkan ialah, masaalah air yang dialami penduduk kononnya disebabkan kelemahan pengurusan kerajaan negeri Pakatan Rakyat Selangor.
Jelas sekali jentera BN ini memandang rendah kebijaksanaan penduduk Kajang. Mereka sangka penduduk Kajang tidak tahu bahawa air Selangor diurus oleh Syabas, yang mana pengerusinya Tan Sri Rozali merupakan Bendahari Umno Selangor.
‎"Kajang tempat orang celik internet, celik maklumat"

Tong Air Laris Dijual <b>di Balakong</b> | Suara Anak Muda FELDA

Posted: 20 Feb 2014 11:48 PM PST

Tong Air Laris Dijual di Balakong

Tong

KUALA LUMPUR – Penjualan tong air di Taman Impian Ehsan, Balakong dekat sini laris umpama 'pisang goreng panas' ekoran krisis air yang melanda kawasan tersebut.

Seorang peniaga yang dikenali sebagai Pang, 38, berkata, tong air di premisnya habis dijual dalam tempoh empat jam pada hari ketujuh krisis tersebut.

"Sejak krisis air melanda di kawasan Taman Impian Ehsan, orang ramai berpusu-pusu mencari peralatan untuk menyimpan bekalan air. Sebanyak 30 buah tong air habis dijual dalam masa tersebut dan berlarutan hingga hari kesembilan.

"Kebanyakan daripada mereka membeli tong hitam besar untuk digunakan bagi menyimpan air. Saya juga terpaksa memesan stok tong itu sebanyak 30 hingga 40 buah lagi," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Tinjauan di beberapa premis perniagaan yang menjual peralatan tersebut mendapati, rata-rata tong air dijual antara RM20 hingga RM30 mengikut saiz.

Sementara itu, seorang peniaga kedai runcit yang enggan dikenali berkata, bagaimanapun permintaan terhadap tong air semakin berkurangan ketika ini dan ia hanya laris pada permulaan krisis air.

Selain itu, beberapa premis yang menjalankan perniagaan dobi hanya beroperasi pada waktu tertentu berikutan bekalan air yang tidak mencukupi selain pusat mencuci kenderaan ditutup.

Sementara itu, tinjauan turut dijalankan di Flat Taman Setia yang terjejas akibat terputus bekalan air dan para penduduk berpusu-pusu bagi mendapatkan bekalan air kecemasan dari lori tangki Syarikat Bekalan Air Selangor Sdn. Bhd. (Syabas).

Seorang penduduk, Noriah Mat Saat, 44, berkata, dia membeli sebuah tong air dengan harga RM5 yang dijual oleh pihak tertentu di kawasan tersebut.

"Saya menyediakan sebanyak enam buah tong untuk kegunaan harian, namun ia tidak mencukupi. Setiap hari kami mencari bekalan air di beberapa tempat," katanya.

Penduduk di flat itu, Md. Kamal Abu Bakar, 46, pula berkata, keadaan krisis air semakin meruncing dan menjejaskan aktiviti harian penduduk.

"Saya bimbang kerana anak-anak masih bersekolah. Susah mereka hendak mandi.

"Selain itu, akibat mengangkat tong air naik ke tingkat tiga flat menyebabkan pinggang saya sakit," jelasnya. – Utusan Malaysia

NOTA: KEPADA WARGA FELDA YANG MEMPUNYAI PERKONGSIAN, LUAHAN, PENDAPAT DAN CADANGAN UNTUK DIMUATKAN DIDALAM FeldaVoice BOLEH HUBUNGI EDITOR MELALUI EMAIL DI editor.feldavoice@gmail.com

Artikel disiar pada February 21, 2014 - 3:48 pm oleh Nor Azlina Shaari

Kecoh <b>di Balakong</b> gara-gara rebut air? - PILIHANRAYA KINI

Posted: 20 Feb 2014 08:30 PM PST

Penduduk di Taman Impian Ehsan yang menderita akibat bekalan air yang terputus sejak hampir 2 minggu lalu mendakwa lori tangki milik Syarikat Bekalan Air Selangor (SYABAS) diceroboh.
Seorang penduduk Kui Ei Chin berkata 'cerita kedai kopi' itu mula tersebar secara meluas di kawasan perumahan mereka.
"Saya memang tahu ada orang cerita lori SYABAS kena 'kidnap' di bawah. Ini kerana sekarang semua orang mahu air, jangan cakap nak mandi, nak buang air pun kena tahan," katanya ketika ditemui Rakyat News semalam.
Tambah wanita awal 30an yang ditemani ibu Jamoi Piang, 75, krisis air seringkali menimpa penduduk terutamanya dikawasan berbukit namun ia tidak melibatkan tempoh yang panjang.
"Ini sudah hampir 2 minggu. Bila ada air ya SYABAS? Sila bagi jawapan," tegas beliau dengan nada kesal.
Tinjauan selama 4 jam Rakyat News di beberapa kawasan terlibat semalam mendapati penduduk kelihatan menderita akibat daripada musibah yang menimpa mereka. [ARTIKEL DI SINI]
Sementara itu seorang lagi penduduk Rajakumaran menyifatkan SYABAS gagal dalam memberi perkhidmatan yang baik kepada penduduk Selangor.
"Sini saya sudah duduk hampir 7 tahun, ini kali pertama dan 11 hari yang teruk. SYABAS bagi dua buah lori sahaja untuk 1 taman, mana cukup. Ini kali SYABAS sangat teruk. Dari sudut parti politik kita tidak mahu cakap, sekarang masalah SYABAS tidak cukup lori dan perlu ditambah, sudahlah tangki kecil," katanya.
Manakala bagi seorang guru taska Ummi Salamah Ahmad Ghazali berkata pihaknya terpaksa meminta para ibubapa supaya dapat menyumbangkan bekalan air ketika menghantar anak mereka.
"Taska perlu banyak air dan terpaksa minta ibubapa bawakan," ujarnya.
Ummi yang juga guru kepada 30 orang pelajar itu memberitahu beliau terpaksa menghubungi rakan yang juga pengusaha lori persendirian supaya dapat menghantar bekalan air ke taska tersebut.
"Lori SYABAS, kadang-kadang jam 2 pagi, macam semalam jam 5 pagi baru mereka datang," katanya. - Rakyat News

12 di meru - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di meru - Google Blog Search


Pusat Dialisis <b>Di Meru</b> | Tirana Aduka

Posted: 07 Jan 2014 07:05 PM PST

Yang berada di Pekan Meru
Rasanya dua tahun lepas dah ada 
baru sempat nak post dalam blog ni...
manalah tahu ada sesiapa yang memerlukannya
Papan tanda menuju ke Pusat Dialisis Caring di Pekan Meru,klang
Bersebelahan kedai perabut selepas PETRONAS pekan Meru, klang
Pintu Masuk  Pusat Dialisis Caring

Yb <b>Meru</b> menyambut jemputan orang2 India <b>di</b> Kuil <b>...</b> - khidmat <b>meru</b>

Posted: 11 Feb 2014 12:02 AM PST





Yb Meru menyambut jemputan orang2 India di Kuil Maha Mariamman Muniswarar Jln Acob Meru di hari perayaan mereka. Dalam ucapannya selain memberi pencerahan terhadap tasawwur Islam yg sebenarnya, Yb Kumpulan 52 meminta ketua2 komuniti dan ketua2 kuil utk memberikan senarai pesakit dan orang miskin dan alamat rumah mereka utk mendapat bantuan dari Pusat Khidmat Masyarakat DUN Meru.

12 di hulu selangor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di hulu selangor - Google Blog Search


Terkini! Notis Dan Jadual Catuan Bekalan Air <b>di</b> Negeri <b>Selangor</b> <b>...</b>

Posted: 28 Feb 2014 06:26 AM PST


Notis Dan Jadual Catuan Bekalan Air di Negeri SelangorSyarikat Bekalan Air Selangor (Syabas) telah mengeluarkan notis untuk melakukan catuan bekalan air di beberapa kawasan di Negeri Selangor. Syabas akan melaksanakan Pengagihan Air Berjadual mulai hari Ahad, 2 Mac 2014.

Sila lakukan persiapan yang sewajarnya. Berikut adalah Notis dan Pelan Jadual Catuan Bekalan Air (2) yang dikeluarkan oleh Syabas :


NOTIS CATUAN BEKALAN AIR DI ENAM (6) DAERAH EKORAN PENGURANGAN PELEPASAN AIR MENTAH EMPANGAN SUNGAI SELANGOR DAN EMPANGAN KLANG GATES DAN PENGURANGAN PENGELUARAN AIR TERAWAT DARI LOJI-LOJI RAWATAN AIR YANG BERKAITAN 

Adalah dimaklumkan bahawa, Kerajaan Negeri Selangor pada 24 Februari 2014 telah mengeluarkan arahan kepada SPLASH untuk mengurangkan pelepasan air mentah dari empangan Sungai Selangor sehingga 200 Juta Liter Sehari (JLH) dan pada 26 Februari 2014 mengarahkan PNSB untuk menghadkan pengambilan air mentah dari empangan Klang Gates kepada 100 JLH. Berikutan arahan tersebut, loji-loji rawatan air yang menerima bekalan air mentah dari kedua-dua empangan terpaksa mengurangkan pengeluaran air terawat sekaligus mengurangkan bekalan air terawat yang diagihkan oleh SYABAS ke kawasan pengguna yang berkaitan. 
Sehubungan itu, Suruhanjaya Perkhidmatan Air Negara (SPAN) pada 26 Februari 2014 telah meluluskan Pelan Catuan Bekalan Air di beberapa kawasan di Gombak, Kuala Lumpur, Petaling, Klang/Shah Alam, Kuala Selangor dan Hulu Selangor disebabkan pengurangan bekalan air terawat ini. Pihak SPAN akan menyelaras dalam pengurusan dan perlaksanaan Pelan Catuan Bekalan Air ini dengan sumber-sumber daripada Kerajaan Negeri Selangor, Kerajaan Persekutuan dan Syarikat Bekalan Air Selangor Sdn Bhd (SYABAS). 
Berikut adalah Pelan Catuan Bekalan Air untuk makluman semua pengguna yang terlibat:- 

1. TEMPOH PERLAKSANAAN PELAN CATUAN BEKALAN AIR 

  • Bermula pada 2 Mac 2014 (Ahad) hingga 31 Mac. 2014 (Isnin)
  • Tempoh ini tertakluk kepada pindaan dari masa ke semasa oleh SPAN. 

2. KAWASAN TERLIBAT 

3. JADUAL CATUAN BEKALAN AIR 

  • Jadual catuan berdasarkan konsep pembekalan air: setiap zon bergilir-gilir dua (2) hari dapat air dan dua (2) hari tiada air. 
  • Untuk zon yang dijadualkan ada air, pengguna dijangka mendapat bekalan air pada jam 4 petang pada hari zon tersebut dijadualkan ada air. Bekalan air dijangka berterusan selama kira-kira 41 jam sehingga ditutup semula pada jam 9 pagi 2 hari selepas itu. 
  • Untuk zon yang yang dijadualkan tiada air, bekalan air kepada pengguna dijangka mula terhenti pada jam 9:00 pagi pada hari zon tersebut dijadualkan tiada air. Tempoh tiada air dijangka selama kira-kira 55 jam sehingga dibuka semula pada jam 4 petang 2 hari selepas itu. 
  • Oleh kerana perbezaan jarak di antara kolam air dengan setiap premis pengguna; dan perbezaan paras ketinggian kawasan pengguna dengan kolam air, masa sebenar pengguna mendapat bekalan air dijangka berbeza beberapa jam dari masa yang dijadualkan
JADUAL AGIHAN AIR MENGIKUT TARIKH DAN ZON
ZON DAN KAWASAN DAERAH HULU SELANGOR



Daerah-daerah serta Kawasan-kawasan lain yang terlibat dengan catuan bekalan air adalah seperti berikut :
  • 1.        Taman Keramat AU 1
  • 2.        Taman Keramat AU2
  • 3.        Taman Keramat AU4
  • 4.        Taman Keramat AU5
  • 5.        Seksyen 10 Wangsa Maju
  • 6.        Villa Wangsa Maju
  • 7.        Bukit Wangsa Mas
  • 8.        Bandar Manjalara
  • 9.        Sunway Harmoni
  • 10.        Sunway SPK
  • 11.        Desa Aman Puri
  • 12.        Taman Industri Ehsan Jaya
  • 13.        Seksyen 5 Wangsa Maju
  • 14.        Seksyen 6 Wangsa Maju
  • 15.        Seksyen 10 Wangsa Maju
  • 16.        Villa Wangsa Mas
  • 17.        Sebahagian kawasan AU4 Keramat
  • 18.        Tmn Bukit Wangsa Mas
  • 1.        Kg Sungai Merali
  • 2.        Kg Puah
  • 3.        Kg Pandan Balang
  • 4.        Kg Bandar Dalam
  • 5.        Taman Ibukota
  • 6.        Air Panas Setapak
  • 7.        Taman Setapak
  • 8.        Kg Lee Kong Chian
  • 9.        Kg Sungai Mulia
  • 10.        Taman Suria Setapak
  • 11.        Taman Setapak Permai
  • 12.        Kg Kuantan Gombak
  • 13.        Taman Bukit Maluri
  • 14.        Sektor A Bandar Sri Damansara (SD 7 – SD 13)
  • 15.        Seksyen 1, Wangsa Maju
  • 16.        Seksyen 2, Wangsa Maju
  • 17.        Seksyen 4, Wangsa Maju
  • 18.        Danau Kota (kawasan A)
  • 19.        Jln Usahawan
  • 20.        Wangsa Melawati
  • 21.        Wangsa Delima

   KUALA LUMPUR (ZON 1)
  • 1.        Taman Sri Sinar
  • 2.        Taman Sri Bintang
  • 3.        Taman Bkt Sri Bintang
  • 4.        Taman Prima Pelangi
  • 5.        Taman SSPK Segambut
  • 6.        Taman Segambut
  • 7.        Taman Segambut Permai
  • 8.        Taman Segambut Damai
  • 9.        Taman Segambut Muda
  • 10.        Taman Segambut Aman
  • 11.        Taman Bukit Segambut
  • 12.        Taman Indah Murni
  • 13.        Taman Prima Impian
  • 14.        Taman Desa Segambut
  • 15.        Kg Segambut Dalam
  • 16.        Kg Segambut Bahagia
  • 17.        Kg Segambut Tengah
  • 18.        Kg Segambut Gate
  • 19.        Kompleks Kediaman Kakitangan Awam Jalan Duta
  • 20.        Kesington Park
  • 21.        Changkat Kiara Bayu
  • 22.        Changkat Kiara Surya
  • 23.        Prima Duta
  • 24.        Menara Duta
  • 25.        Duta Ria
  • 26.        Kawasan Mount Kiara
  • 27.        Arkib Negara
  • 28.        Kompleks Kerajaan Jalan Duta
  • 29.        Masjid Wilayah KL
  • 30.        Lembaga peperiksaan
  • 31.        Ibu Pejabat BPR
  • 32.        Persiaran Duta
  • 33.        Pusat Perkembangan Kokurikulum
  • 34.        Stadium Hoki
  • 35.        Flat DBKL Dato Keramat
  • 36.        Jalan Padang Tembak
  • 37.        Jalan Semarak
  • 38.        Jalan Gurney
  • 39.        UTM, Jalan Semarak
  • 40.        Bangunan FELDA
  • 41.        Jalan Kent 1 hingga 7
  • 42.        Desa Pandan
  • 43.        Keseluruhan Kawasan Permaisuri
  • 44.        Taman Shamelin Perkasa
  • 45.        Taman Bandar Damai Perdana A & B
  • 46.        Taman Seri Bahagia
  • 47.        Taman Bukit Angsana
  • 48.        Taman Minang
  • 49.        Taman Damai Indah
  • 50.        Taman Bukit Anggerik 1 & 2
  • 51.        Taman Desa Baiduri
  • 52.        Taman Bukit Segar
  • 53.        Taman Bukit Segar Masera
  • 54.        Bandar Baru Segar Utama
  • 55.        Taman Bukit Segar Jaya
  • 56.        Alam Damai & Taman Len Seng
  • 57.        Bukit Cheras
   KUALA LUMPUR (ZON 2)
  • 1.        Jln Ipoh Batu 4 hingga Batu 5
  • 2.        Jalan Cenderuh
  • 3.        Jalan Kuala Kangar
  • 4.        Jalan VethavanamF
  • 5.        Jalan St. Thomas
  • 6.        Jalan Khalsa
  • 7.        Taman Kok Lian
  • 8.        Taman City
  • 9.        Taman Sri Kuching & Taman Niaga Waris
  • 10.        Kem Batu Kentomen
  • 11.        Taman Impian
  • 12.        Taman Eastern
  • 13.        Taman Rainbow
  • 14.        Taman Bamboo
  • 15.        Taman Million
  • 16.        Taman Sheng Cheng
  • 17.        Taman Kaya
  • 18.        Kawasan Perindustrian Segambut
  • 19.        Tmn Sri Hartamas
  • 20.        Kiaraview
  • 21.        Kiaramas
  • 22.        Tmn Duta Nusantara
  • 23.        Tmn Duta Tropika
  • 24.        Hartamas Heights
  • 25.        Tmn Pandan Jaya
  • 26.        Tmn Cempaka
  • 27.        Tmn Bakti
  • 28.        Tmn Nirwana
  • 29.        Taman Putra Sulaiman
  • 30.        Tmn Cahaya
  • 31.        Pandan Cahaya
  • 32.        Tmn Dagang
  • 33.        Tmn Tenaga
  • 34.        Tmn Miharja
  • 35.        Tmn Kobena
  • 36.        Flat Sri Melaka
  • 37.        Taman Saga
  • 38.        Taman Teratai
  • 39.        Taman Bukit Permai
  • 40.        Taman Mega Jaya
  • 41.        Taman Seraya
  • 42.        Taman Melur
  • 43.        Kg. Cheras Baru
  • 44.        Taman Muda & Taman Mawar
  • 45.        Taman Putra

  • 1.        Desa Petaling
  • 2.        Kampung Malaysia
  • 3.        Taman Salak Selatan
  • 4.        Kampung Baru Salak Selatan
  • 5.        Taman Gembira
  • 6.        Keseluruhan Jalan Kuchai Lama
  • 7.        Taman Lian Hoe
  • 8.        Taman Salak Jaya
  • 9.        Pantai Dalam
  • 10.        Mah Sing U5
  • 11.        Tropicana Golf
  • 1.        Seksyen 1, Petaling Jaya
  • 2.        Seksyen 2, Petaling Jaya
  • 3.        Seksyen 3, Petaling Jaya
  • 4.        Seksyen 5, Petaling Jaya
  • 5.        Seksyen 6, Petaling Jaya
  • 6.        Seksyen 7, Petaling Jaya
  • 7.        Seksyen 8, Petaling Jaya
  • 8.        Seksyen 9, Petaling Jaya
  • 9.        Seksyen 18, Petaling Jaya
  • 10.        Seksyen 51A
  • 11.        Taman Sri Sentosa
  • 12.        Kampung Pasir Baru
  • 13.        Taman OUG
  • 14.        Taman Yarl
  • 15.        Taman Perindustrian Bukit Jalil
  • 16.        PPRT Kampung Muhibbah
  • 17.        Ara Damansara
  • 18.        Bandar Utama 1 - 11

   KLANG/SHAH ALAM (ZON 1)
  • 1.        Sg Kapar Indah
  • 2.        Bandar Bukit Rajah
  • 3.        Putra Height/ Bukit Lancung
  • 4.        Bukit Tinggi 1
  • 5.        Bukit Tinggi 2
  • 6.        Bandar Botanik
  • 7.        Bandar puteri
   KLANG/SHAH ALAM (ZON 2)
  • 1.        Taman Aman Perdana
  • 2.        Bandar Setia Alam
  • 3.        Seksyen 27
  • 4.        Seksyen 28
  • 5.        Megahub

   KUALA SELANGOR (ZON 1)
  • 1.        Kawasan Sungai Darah (Kiri dari Batang Berjuntai)
  • 2.        Sepanjang Jalan Raja Musa dari Batang Berjuntai hingga ke Batu 7 Tanjung Karang
  • 3.        UNISEL dan Taman Ilmu
  • 4.        Kampung Bestari Jaya
  • 5.        Seluruh Kawasan Bukit Belimbing dan Hujung Permatang
  • 6.        Seluruh Kawasan Tanjung Karang dari Pasir Penambang ke Pekan Tanjung Karang
  • 7.        Sungai Gulang-Gulang dan Parit Serong
  • 8.        Sungai Tengi Kanan
  • 9.        Seluruh kawasan Puncak Alam Fasa 1,2,3 dan Shah Alam 2
   KUALA SELANGOR (ZON 2)
  • 1.        Kawasan Sungai Darah (kanan dari Batang Berjuntai)
  • 2.        Pekan Batang Berjuntai
  • 3.        Batu 7 Ijok Dari Jalan Datuk Muskam hingga Bukit Badong
  • 4.        Bukit Badong
  • 5.        Sepanjang Jalan Rawang dari Pekan Batang Berjuntai hingga Kg Kuantan
  • 6.        Jalan Kelab
  • 7.        Jalan Bukit Rotan
  • 8.        Seluruh Bandar Seri Coldfields / Desa Coldfields Sungai Buloh
  • 9.        Seluruh Seri Pristana
  • 10.        Seluruh Alam Perdana
  • 11.        Kampung Sentosa
  • 12.        Kampung Seri Aman
  • 13.        Saujana Utama 3
  • 14.        Taman Alam Jaya
  • 15.        Kawasan Industri Batu 23, Ijok
  • 16.        Jalan Meru Puncak Alam (McDonalds)
Anda juga boleh semak zon dan kawasan anda melalui Link berikut : 
jika bermasalah loading, sila ke link :
kemudian klik : Pengagihan Air Berjadual (2)

4. POLISI CATUAN BEKALAN AIR

  • Tiada bantuan air menggunakan lori-lori tangki dan tangki air statik bagi zon yang dijadualkan tiada air KECUALI bagi pengguna-pengguna kritikal atau situasi yang amat memerlukan seperti upacara kematian, kenduri, pusat dialysis, hospital (kerajaan/swasta) dan rumah kebajikan
  • Bagi zon dijadualkan ada bekalan air tetapi mengalami gangguan bekalan air disebabkan berada dikawasan tinggi atau dihujung sistem agihan, bantuan air menggunakan lori-lori tangki dan tangki air statik akan disediakan. Keutamaan tangki-tangki statik akan diletakkan ditempat-tempat yang sesuai mengikut keutamaan

5. KERJASAMA DARIPADA PENGGUNA

  • Para pengguna disarankan untuk berjimat-cermat dalam menggunakan air, menghadkan kegunaan untuk keperluan utama sahaja, mengelakkan pembaziran dan penggunaan kurang kritikal seperti mencuci kenderaan, mencuci premis kediaman, mengisi kolam renang dan menyiram tanaman hiasan 
  • Pengguna ditegah dari melakukan aktiviti terlarang dan menyalahi undang-undang semata-mata untuk mendapatkan bekalan air seperti merosakan sistem paip agihan kerana ianya akan menyebabkan pembaziran dan lebih banyak kehilangan/kekurangan bekalan air dan menyebabkan masalah kekurangan bekalan air bertambah teruk. Perbuatan sebegini adalah satu kesalahan di bawah Akta Industri Pembekalan Air 2006 dan boleh dikenakan penalti yang tinggi. 
  • Para pengguna diminta memahami situasi dan bersabar apabila panggilan tidak dapat menembusi talian PUSPEL kerana jumlah panggilan yang diterima dijangka amat tinggi pada sesuatu masa dan melampaui kapasiti PUSPEL. 
6. Untuk sebarang pertanyaan dan bantuan sila hubungi Puspel 

Semoga maklumat ini dapat membantu anda melakukan persiapan yang sepatutnya agar tidak berlaku sebarang masalah dikemudian hari.
rujukan maklumat : http://www.syabas.com.my/
Author by Bin Muhammad

12 di kajang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kajang - Google Blog Search


Program Anwar &#39;Sepetang Bersama Media&#39; <b>di Kajang</b> hari ini <b>...</b>

Posted: 02 Mar 2014 11:23 PM PST

program_dsai_3_MacKAJANG 3 MAC: Program 'Sepetang Bersama Media' bersama bakal calon KEADILAN DUN Kajang, Datuk Seri Anwar Ibrahim akan diadakan jam 5 petang ini di Bilik Gerakan Utama KEADILAN PRK DUN Kajang di Bangunan Mat Saman, Lot 4711, Batu 12 1/2, Jalan Cheras, 43000 Kajang.

Turut dijangka hadir, Presiden KEADILAN Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail dan Pengarah Pilihanraya KEADILAN PRK DUN Kajang, Tan Seri Abdul Khalid Ibrahim bersama jentera KEADILAN bagi PRK DUN Kajang.

Wartawan dan jurugambar dijemput hadir, manakala pengesahan kehadiran atau maklumat lanjut, sila menghubungi sekretariat program di talian 012-6300338 (Azura).

Berikut adalah program Datuk Seri Anwar Ibrahim di Kajang, hari ini Isnin, 3 Mac 2014

1) 5.30 ptg – Sepetang Bersama Petugas Media
- Bilik Gerakan Utama
Batu 13, Jalan Cheras, Kajang

2) 7.30 mlm – Solat & Tazkirah maghrib
- Surau Al Muqaddis , Jln 4, Taman Sri Kantan, Sg Kantan.

3) 8.45 mlm – Bsama Pimpinan & NGO India
- Prescot Hotel Kajang, Wisma MKH, Jalan Semenyih,

4) 9.45 mlm – Ceramah 1
- Jalan Puncak Saujana 1/2, Taman Puncak Saujana, Kajang

5) 10.30 mlm – Ceramah
- Padang Taman Muhibah, Kg Jambu, Kajang

Short URL: http://www.keadilandaily.com/?p=59766

12 di kelana jaya - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kelana jaya - Google Blog Search


Sarapan Nasi Lemak Kukus Kangkung <b>di Kelana Jaya</b>

Posted: 01 Mar 2014 04:30 PM PST

Meh kita ke gerai Nasi Lemak Kukus Kangkung
Gerai ini terletak di Kelana Jaya di dalam Restoran Jamal SS5B.
Terletak berhadapan dengan bangunan FAM, gerai ini sentiasa dipenuhi pelanggan yang beratur panjang.
Nasi Lemaknya pakej dengan sayur kangkung.
Ada macam-macam lauk tambahan juga disediakan seperti sambal sotong, ayam goring serta ayam rendam kuah masak lomak cili api.
Siapa yang berminat nak cuba tu pergilah ke kedai tersebut.


 

BLOG SELANGOR

Copyright 2010 All Rights Reserved