ads

Khamis, 26 April 2012

12 di sungai tenggi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sungai tenggi - Google Blog Search


Malaysia Zoom » Pemuda melecur 80 peratus akibat dibakar

Posted: 27 Feb 2012 03:11 PM PST

PETALING JAYA 27 Feb. – Seorang pemuda terpaksa bertarung nyawa untuk menyelamatkan diri apabila dibakar hidup-hidup selepas dirompak sekumpulan lelaki di ladang kelapa sawit di Kampung Sepakat, Sungai Tenggi, Bukit Tagar di sini semalam.

Dalam kejadian kira-kira pukul 6 pagi, Muhammad Syahirudin Mohd Shauki, 20, cedera hampir 80 peratus dari paras paha ke atas selepas dipercayai dibakar dengan menggunakan minyak petrol.

Menurut seorang saksi yang dikenali sebagai Selvakodi, lingkungan 50-an, dia sempat membantu pemuda itu yang tiba-tiba muncul di hadapan rumahnya.

Katanya, mangsa juga sempat menceritakan kejadian yang berlaku sebelum dia dibawa ke Hospital Sungai Buloh (HSB) untuk rawatan lanjut.

"Remaja lelaki itu datang dalam keadaan terbakar dan berseluar dalam. Saya segera membawanya masuk dan menyelimutinya dengan kain sebelum menghubungi talian kecemasan 999.

"Sementara menunggu ambulans datang, dia sempat bercerita tiga lelaki merompaknya sebelum dia dibakar dengan minyak petrol.

"Mangsa turut memberitahu, dia sempat terjun ke dalam longkang untuk memadamkan api yang membakar tubuhnya," kata Selvakodi ketika ditemui di Felda Gedangsa di sini hari ini.

Selvakodi memberitahu, pemuda itu sempat meminta air dan makanan kerana terlalu lapar sebelum dia diberikan air soya dan roti yang terpaksa disuap sendiri oleh cucu lelaki yang berusia 11 tahun.

Sementara itu, bapa kepada mangsa, Mohd. Shauki Dahlan ketika ditemui di Wad Kecemasan HSB berkata, dia sempat menerima panggilan daripada anak bongsunya itu sebelum dia koma dan dirawat di hospital.

"Saya menerima satu panggilan daripada nombor yang tidak dikenali dan selepas menjawab, Muhammad Syahirudin berkata, 'ayah, saya kena bakar' dan kemudian talian terputus.

"Saya yang terkejut telah mendail kembali nombor itu sebelum diberitahu anak saya telah dibawa ambulans dan dikejarkan ke hospital," katanya.

Kakak mangsa, Sri Wahyuni, 25, berkata, adik lelaki tunggalnya itu keluar dari rumah kira-kira pukul 12 tengah malam semalam selepas meminta kebenaran daripada ibunya.

"Adik saya sangat aktif dan mempunyai ramai kawan di kawasan tempat tinggal kami di Kota Damansara. Dia sepatutnya menghadiri temuduga untuk bekerja di Jusco One Utama, Bandar Utama semalam.

"Saya tidak menyangka kejadian ini berlaku kerana tidak tahu dengan siapa adik saya keluar semalam. Malah, saya yakin dia tidak pernah melakukan sebarang pekerjaan yang tidak baik," katanya.

Sementara itu Ketua Polis Daerah Hulu Selangor, Supritendan Norel Azmi Affandi Yahya berkata, siasatan awal mendapati, mangsa telah dipukul dan dibawa dari Kota Damansara pada awal pagi sebelum dia dibakar.

Dipetik dari Utusan Malaysia

12 di bangi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bangi - Google Blog Search


RAKYAT MARHAEN: Dr Rani: Serangan Nazir Masjid <b>Di Bangi</b> Di <b>...</b>

Posted: 18 Apr 2012 02:52 AM PDT

SHAH ALAM,18 APRIL : PAS Selangor mengecam tindakan serangan ke atas Nazir Masjid As-Solehin Teras Jernang, Bandar Baru Bangi, Abdul Basir Alias yang mana tindakan itu dikenalpasti di dalangi oleh pemimpin Umno setempat.
Pesuruhjaya PAS Selangor, Dr Abdul Rani Osman berkata tindakan tersebut perbuatan tidak bertamadun yang membangunkan budaya samseng di mana akan menjejaskan keharmonian masyarakat.

"PAS Selangor mengharapkan agar pihak polis dapat melakukan siasatan dan pemantauan terhadap laporan tersebut dengan lebih serius," ujar Dr Rani dalam sidang media di Pejabat Ahli Parlimen Shah Alam di sini.
Dr Rani berkata Umno-BN kini semakin terdesak disebabkan semakin kehilangan kuasa dan sokongan sehingga sanggup mengambil tindakan kekerasan yang ganas terhadap pemimpin-pemimpin masyarakat.
" Apakah tindakan samseng ini natijah daripada hasrat Presiden Umno yang mahu merampas semula Selangor daripada Pakatan Rakyat dengan apa cara sekalipun," ujar beliau.
Kejadian tersebut berlaku semasa nazir masjid baru memulakan mesyurarat agung tahunan pemilihan jawatankuasa masjid apabila beliau didatangi oleh pemimpin Umno setempat.
Seterusnya,salah seorang penyokong Umno telah menghantukkan kepala kepada Abdul Basir sehingga menyebabkan mata beliau lebam dan bengkak.
Bimbang atas keselamatan dirinya, maka Abdul Basir telah membuat laporan polis kepada Ibu Pejabat Polis Daerah Kajang.

12 di beranang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di beranang - Google Blog Search


Belajar Mengaji Al-Quran Dirumah <b>Di</b> Kawasan Kajang, <b>Semenyih</b> <b>...</b>

Posted: 08 Apr 2012 06:55 AM PDT

Ingin Belajar Mengaji Al-Quran di rumah oleh guru bertauliah daripada Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS).
Sedia mengajar Al-Quran secara Tajwid dan Tarannum serta Iqra' disekitar kawasan Kajang, Semenyih dan Beranang.
Sedia datang mengajar ke rumah anda. Ibubapa yang mahu mengaji bersama anak-anak adalah digalakkan.
Sekiranya berminat untuk mendalami pengajian Al-Quran boleh hubungi :
H/Set : 016-5220165 – Zailani
010-2854498 – Pn. Nor (Isteri)
Masa dan bayaran boleh dibincangkan.

12 di kapar - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kapar - Google Blog Search


Saingan sengit antara MIC dan Pakatan <b><b>di</b> - Malaysian Times

Posted: 20 Apr 2012 04:03 AM PDT

Oleh :A. Sham

KAPAR April 20 — Pakatan Rakyat (PR) dikatakan semakin tertekan dan lebih berhati – hati dalam meletakkan calonya di negeri Selangor dalam usaha untuk mempertahankan negeri tersebut. Fenomena tersebut dikatakan wujud di hampir kesemua 22 Parlimen di negeri itu termasuk di Parlimen Kapar yang mempunyai jumlah pengundi paling di Malaysia iaitu melebihi 125, 000 pengundi.

Pada pilihanraya umum 2008, calon Parti Keadilan Rakyat (PKR) , S. Manickavasagam menewaskan calon MIC Datin Paduka Komala Devi yang juga Ketua Wanita MIC dengan majoriti 12, 297. MIC menerima tamparan hebat pada PRU 2008 disebabkan pelbagai isu di Selangor termasuk kebangkitan suara Makkal Sakthi yang mengegarkan arena politik negara.

Justeru , tidak dinafikan penampilan buat julung kali Manickavasagam di Parlimen Kapar pada PRU 2008 sebagai calon "bukan pilihan" berjaya menyingkirkan Komala disebabkan pelbagai faktor dalaman politik negara. Malah wujud juga faktor yang tidak menyebelahi Komala termasuk prestasinya tidak begitu memuaskan walaupun dua penggal memimpin Parlimen tersebut bermula dari 1999 hingga 2008. Pada PRU 1999 Komala menewakan calon Pas Dr. Dzulkfly Ahmad dengan majoriti 2, 860 undi.

SAINGAN SENGIT

Pemerhati politik berpandangan Pakatan dijangka akan melalui saingan sengit pada PRU ke 13 dan besar kemungkinan pertandingan tiga penjuru. The Malaysian Times juga difahamkan suasana politik di Kapar tidak lagi seperti tahun 2008 . Ahli Parlimen Kapar S.Manickavagam pula dikatakan tidak sehaluan dengan Menteri Besar Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim sehingga wujud pelbagai usaha untuk menyingkirkanya dari Kapar ke kawasan lain.

Walaupun prestasi Manickavasagam dilihat cukup baik tetapi penduduk Kapar merasakan nasib mereka lebih terjamin sekiranya kawasan tersebut dipimpin oleh seorang pemimpin yang mendapat perhatian daripada kerajaan pusat disebabkan kepadatan penduduk semakin tinggi.Apa yang pasti, dari skop Parlimen, penduduk merasakan kuasa Manickvasagam terlalu terbatas disebabkan banyak faktor politik dalaman di PKR dan kerajaan negeri Selangor. Selain isu seharian, penduduk Kapar juga merasakan nasib mereka perlu terbela dan mendapat perhatian melalui perancangan jangka panjang.

MANICKAVASAGAM DI CALONKAN SEMULA?

Namun sekiranya Manickavasagam di kekalkan di Kapar, calon MIC bakal berdepan dengan laluan yang cukup sengit disebabkan undi masyarakat India akan berpecah. Antara calon PKR yang disebut yang bakal bertanding di Kapar ialah Dr. Nedunchellian yang telah kembali menyertai PKR baru – baru ini selepas meninggalkan parti tersebut dan menyertai MCLM(Malaysian Civil Liberties) – sebuah barisan rakyat yang dianggotai calon bebas untuk PRU ke 13.

Dr. Nedunchellian yang juga seorang Doktor gigi dilihat seorang pemimpin yang berpengaruh di Kapar dimana hampir 20 tahun berkecimpung dalam aktiviti masyarakat khususnya dikalangan masyarakat India. Walaupun Manickavasagam dan Nedunchellian dikatakan tidak sehaluan sebelum ini, namun kesediaan Manickacasagam untuk menerima dan menyokong permohonanya untuk kembali ke PKR dilihat satu "klimaks" politik yang cukup menarik di Kapar baru – baru ini.

Selain itu, Exco kerajaan negeri Selangor Dr. Xavier Jayakumar juga dikatakan antara calon popular yang bakal dicalonkan di Kapar. The Malaysian Times juga mendengar spekulasi Manickavasagam berkemungkinan besar berpindah dari Parlimen ke Dewan Undangan Negeri, sama ada Batu Caves ataupun Sri Andalas. Kedua – dua DUN tersebut merupakan kerusi MIC.

SIAPA CALON MIC ?

Sementara itu, MIC pula semakin yakin dapat merampas semula kerusi tersebut berdasarkan perkembangan positif yang diterima daripada masyarakat setempat dalam tempoh setahun ini. Faktor Perdana Menteri Najib Tun Razak dan Presiden MIC Datuk Seri G. Palanivel turut memainkan peranan yang penting dikalangan pengundi Kapar sejak Najib menghadiri sambutan Ponggal di Kapar baru – baru ini yang dianjurkan oleh MIC pusat dengan kerjasama MIC Bahagian Kapar ,komponen BN dan badan – badan bukan kerajaan dari seluruh Kapar. Hampir 15 ribu orang meghadiri majlis tersebut.

Presiden MIC G.Palanivel telah melantik dua Ahli Jawatankuasa Pusat (CWC) parti sebagai Koordinator dari MIC untuk memperkuatkan lagi jentera parti dan BN iaitu Ketua MIC Puchong A. Sakthivel dan Madhu Marimutthu. Manakala Ketua MIC Bahagian Kapar T. Ganesan merupakan Penyelaras BN untuk Parlimen Kapar.

Mereka bertiga dikatakan mempunyai peluang yang baik untuk dicalonkan di Kapar, namun diatas kertas peluang A.Saktivel dikatakan amat cerah berdasarkan "kredibilitinya " amat baik.

Apa yang pasti MIC dikatakan mampu merampas semula Parlimen tersebut sekiranya semua pihak dapat menerima sebarang calon yang bakal dicalonkan mahupun calon luar ataupun anak tempatan demi masa depan parti. Peluang memang terbuka untuk MIC kali ini.

12 di klang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di klang - Google Blog Search


Ibnu Hasyim: Produk Berahi, Patung Seks Dirampas <b>Di Klang</b>

Posted: 25 Apr 2012 09:30 PM PDT

Ini bukan patung yang dirampas, tetapi robot seks.. Ikuti entri lanjutnya dalam blog ini...

KLANG: Sebuah patung getah yang menyerupai tubuh perempuan yang dijual pada harga RM50 dan menjadi kegemaran lelaki untuk melepaskan nafsu, antara pelbagai produk berahi yang dirampas penguat kuasa Majlis Perbandaran Klang (MPK) dalam tujuh siri serbuan di sini, 18 April lalu.

Pengarah Jabatan Penguatkuasa MPK, Andry Arman Masrom berkata, pihaknya merampas pelbagai peralatan dan ubat seks yang dianggarkan bernilai RM10,000 kerana dijual secara terbuka.

"Antara kawasan yang terbabit dalam operasi ini ialah Taman Klang Jaya, Taman Bayu Perdana, Persiaran Raja Muda Muda, Jalan Kapar, Lorong Cungah, Taman Klang Utama dan Taman Sentosa.

"Serbuan dijalankan pada jam 4 petang di tujuh kawasan secara serentak selepas kami melakukan risikan dan hasil aduan awam," katanya ketika ditemui di sini, kelmarin.

Andry Arman berkata, peniaga terbabit menjadikan pelanggan di premis nombor ekor berhampiran sebagai sasaran utama berikutan premis berkenaan tumpuan orang ramai.

Katanya, rungutan orang awam yang melalui kawasan itu terutama ibu bapa disalurkan kepada MPK yang kemudian membuat serbuan dan merampas hampir 300 produk berahi termasuk barang perhiasan wanita selain menyita peralatan berniaga.

Komen Weblog Ibnu Hasyim: JAIS perlu selideki, ia ada kaitan dengan hukum agama, kesan ke atas masyarakat dan remaja Islam. (IH)

12 di selayang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di selayang - Google Blog Search


Dapatkan bekalan Air Galian Tasnim <b>di Selayang</b> Baru - SURAUKINI

Posted: 12 Apr 2012 08:40 AM PDT

NaRiz Mart - Serbaneka Produk muslim

Berita baik!! Penggemar air galian Tasnim di Selayang Baru kini boleh dapatkan bekalan air Tasnim di Kedai Runcit NaRiz Muslim Mart Serbaneka Produk Muslim di No 33 A, Jalan 11, Selayang Baru.
Produk muslim di NaRiz Mart
Kedai Runcit NaRiz Mart menjual pelbagai produk jualan Muslim. jemput datang ke kedai ini. Bantulah usahawan Muslim!!
Air Tasnim di NaRiz mart. Ketahui khasiat air ini di sini
Hubungi En. Mohd Subki di talian 019-3877551
____________________________________________________________

Ingin promosi kedai anda di blog ini?? Jadilah pengedar Air Tasnim. Promosi percuma di internet. Sure glamour!! :) . Berminat Hubungi : 013-2791608

Kenali rangkaian penjual tasnim di sini

12 di rawang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di rawang - Google Blog Search


Polis Selesai Kes Simbah Asid <b>Di Rawang</b> | Kamaluddin&#39;s Blog

Posted: 01 Apr 2012 08:00 PM PDT

- Apr 2, 2012 11:00:03.

Kejadian simbah asid Rawang

Mangsa simbah asid di Rawang

SHAH ALAM: Siasatan kes simbah asid melibatkan seorang guru dan pelajar di hentian bas Batu 17, Rawang 27 Mac lepas telah selesai dengan tangkapan seorang lagi lelaki Jumaat lepas, kata polis.

Ketua Polis Selangor Datuk Tun Hisan Tun Hamzah berkata lelaki berusia 34 tahun itu ditahan di hadapan sebuah kedai telefon bimbit di Jalan Bandar, Rawang pada pukul 5 petang Jumaat lepas.

"Ia adalah tangkapan kedua melibatkan kes simbah asid di Rawang selepas suspek pertama ditahan pada pukul 1 pagi hari yang sama di Kuala Kubu Baharu.

"Dengan tertangkapnya kedua-dua suspek itu, kami percaya kes ini telah selesai," katanya kepada pemberita di Ibu Pejabat Polis Kontinjen di sini, Ahad.

Pada 27 Mac lepas, seorang pelajar perempuan dan seorang guru wanita cedera selepas kedua-duanya disimbah cecair dipercayai asid ketika sedang menunggu bas untuk ke sekolah di perhentian bas Batu 17, Rawang.

Dalam kejadian kira-kira pukul 7 pagi itu, mangsa, Nuraqilah Osman, 14, dan S. Rani, 46, difahamkan dihampiri dua lelaki tidak dikenali.

Kedua-dua suspek kemudiannya dipercayai meragut seutas rantai emas guru sekolah itu sebelum menyimbah cecair berkenaan ke arah mangsa serta pelajar itu lalu melarikan diri.

Ketua Polis Daerah Gombak ACP Abdul Rahim Abdullah dalam sidang akhbar sehari selepas kejadian berkata kes simbah asid itu tidak mempunyai kaitan dengan kejadian simbahan asid berangkai yang berlaku di sekitar Lembah Klang sebelum ini.

Sebaliknya kata beliau, siasatan awal mendapati kejadian membabitkan kedua-dua mangsa itu bermotifkan jenayah ragut.

Kejadian simbah asid Rawang

Mangsa menunjukkan kesan simbahan asid. Beliau disimbah asid kerana melawan ketika peragut cuba meragut rantai leher yang dipakai ketika menunggu bas kesekolah pada jam 7 pagi 27 Mac lalu.

12 di sabak bernam - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sabak bernam - Google Blog Search


Menghirup udara <b>di Sabak Bernam</b>.. | Muhamad Syafiq

Posted: 23 Apr 2012 12:00 AM PDT

Assalamualaikum..
Terlupa akan satu aktiviti menarik ni pada minggu lepas di Sabak Bernam. bersempena Hari Polis disini. Antara yang menarik macam yang ada kat atas tu.. masa tu ramai students pulang ke rumah maklumlah sabtu ahad.. aku antara seorang 'wakil' pelajar yang berkujung ke Pameran dan Demonstrasi yang dipertontonkan..

12 di ijok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di ijok - Google Blog Search


KERIS PUTERA: KHALID PALING POPULAR <b>DI IJOK</b>

Posted: 19 Apr 2012 11:54 PM PDT


Percaya tak korang MB ini paling Popular di Ijok
setiap pagi,setiap makan tgh hari, setiap makan malam
pasti MB ini jadi Buah Mulut Penduduk dan Pengundi Kampung Ijok..
Kenapa??
Nak Tahu??KLIK SINI
 

BLOG SELANGOR

Copyright 2010 All Rights Reserved