ads

Jumaat, 3 Februari 2012

12 di bukit lanjan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bukit lanjan - Google Blog Search


Freehold project located next to <b>Bukit Lanjan</b> Forest Reserve

Posted: 02 Feb 2012 06:04 PM PST

New phases: Low (right) and Ferdaus with the scaled models of Damansara Foresta.

With the scarcity of land in Selangor and especially in the greater Petaling Jaya, condominium dwellers don't have the luxury of being surrounded by a green lung or natural environment. But now they will, with the ongoing freehold residential development of Damansara Foresta, being developed by Land & General Bhd in Bandar Sri Damansara.

Positioned as freehold "residential homes within nature", this project is located next to the Bukit Lanjan Forest Reserve.

The overall project site consists of 17ha whereby only 8.5ha will be developed for residential development, leaving the remaining half as green lung especially for residents.

"The land area will be filled with no less than 3,000 trees to filter out city noises and airborne pollutants and supply natural fresh air," said the company's managing director Low Gay Teck.

The prime development will have good access to all parts of the Klang Valley via the Damansara-Puchong Highway (LDP), MRR2, New Klang Valley Expressway (NKVE) and Sprint Highway.

Phase 1 of the project consists of four blocks ranging from 227 to 327 units for each block. The unit size ranges from 1,400 to 1,600 sq ft to a luxurious penthouse of above 3,000 sq ft.

The selling price for Phase 1 ranges from RM500 to RM600 psf with a maintenance fee of 25 sen psf.

"We have sold 99% of Block 1 and 95% of Block 2. Our theme is to provide living in harmony with nature.

"We are now constructing Phase 1 which consists of four blocks of condos on a 6.9ha site. Registration is now open for the third block and the official launch will be held this month," he added.

Within the vicinity, the residents of Damansara Foresta will also enjoy a natural park as well as other facilities including a jungle trek, hammock garden, tree house, camping site, lookout points and yoga zone.

There will be a three-tier security system comprising the main entrance guardhouse, a guard at the lobby area and access card security in the elevator as well as two parking bays for each unit.

"For Phase 1, residents can enjoy a big swimming pool, roof-top garden on each block, hanging bridges and pergolas.

"As a developer, we strive to provide functionality, accessibility and practicality. Therefore, every level of the condo will be accessible from the parking ramp for added convenience."

The units come with a spacious living room.

"We spend a lot of time designing the units so residents can enjoy a luxurious space for living in an efficient manner. It gives them a sense of spaciousness," said Low.

The company's executive director Ferdaus Mahmood said the entire property was 180 metres above sea level.

"We're selling lifestyle. Each unit comes with kitchen cabinets and air-conditioning points too," said Ferdaus.

For all the four phases, a total of 2,700 units will be built. Phase 1 has 928 units.

By The Star

Full content generated by Get Full RSS.

Freehold project located next to <b>Bukit Lanjan</b> Forest Reserve | MPN <b>...</b>

Posted: 02 Feb 2012 08:23 PM PST

Posted on | February 3, 2012

By THE STAR

WITH the scarcity of land in Selangor and especially in the greater Petaling Jaya, condominium dwellers don't have the luxury of being surrounded by a green lung or natural environment. But now they will, with the ongoing freehold residential development of Damansara Foresta, being developed by Land & General Bhd in Bandar Sri Damansara.

Positioned as freehold "residential homes within nature", this project is located next to the Bukit Lanjan Forest Reserve.

The overall project site consists of 17ha whereby only 8.5ha will be developed for residential development, leaving the remaining half as green lung especially for residents.


New phases: Low (right) and Ferdaus with the scaled models of Damansara Foresta.

"The land area will be filled with no less than 3,000 trees to filter out city noises and airborne pollutants and supply natural fresh air," said the company's managing director Low Gay Teck.

The prime development will have good access to all parts of the Klang Valley via the Damansara-Puchong Highway (LDP), MRR2, New Klang Valley Expressway (NKVE) and Sprint Highway.

Phase 1 of the project consists of four blocks ranging from 227 to 327 units for each block. The unit size ranges from 1,400 to 1,600 sq ft to a luxurious penthouse of above 3,000 sq ft.

The selling price for Phase 1 ranges from RM500 to RM600 psf with a maintenance fee of 25 sen psf.

"We have sold 99% of Block 1 and 95% of Block 2. Our theme is to provide living in harmony with nature.

"We are now constructing Phase 1 which consists of four blocks of condos on a 6.9ha site. Registration is now open for the third block and the official launch will be held this month," he added.

Within the vicinity, the residents of Damansara Foresta will also enjoy a natural park as well as other facilities including a jungle trek, hammock garden, tree house, camping site, lookout points and yoga zone.

There will be a three-tier security system comprising the main entrance guardhouse, a guard at the lobby area and access card security in the elevator as well as two parking bays for each unit.

"For Phase 1, residents can enjoy a big swimming pool, roof-top garden on each block, hanging bridges and pergolas.

"As a developer, we strive to provide functionality, accessibility and practicality. Therefore, every level of the condo will be accessible from the parking ramp for added convenience."

The units come with a spacious living room.

"We spend a lot of time designing the units so residents can enjoy a luxurious space for living in an efficient manner. It gives them a sense of spaciousness," said Low.

The company's executive director Ferdaus Mahmood said the entire property was 180 metres above sea level.

"We're selling lifestyle. Each unit comes with kitchen cabinets and air-conditioning points too," said Ferdaus.

For all the four phases, a total of 2,700 units will be built. Phase 1 has 928 units.

- Malaysia Property News


You might also like

Full content generated by Get Full RSS.

12 di batang kali - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di batang kali - Google Blog Search


TANAH DUSUN <b>DI BATANG KALI</b> UTK DI JUAL | Pixel Iklan

Posted: 30 Jan 2012 12:15 AM PST

Description

KELUASAN 3 EKA SUKU
FREEHOLD
REZAB MELAYU
ADA SUNGAI DI TENGAH2 TANAH,
SESUAI UTK TANAMAN DUSUN BUAH2AN
RM260K – NEGO SMPI JADI
KIRA2 1KM DR JALAN UTAMA KE SUMBER INFRA SPT JALAN TAR, API N AIR.
BERDEKATAN DENGAN KWSN PEMBINAAN PERUMAHAN TERBENGKALAI, PADANG GOLF, KOLAM AIR PANAS, BERSEBELAHAN NGN TANAH DI MILIKI MAT TAIB. SGT SESUAI UTK DI BUAT DUSUN BUAH2AN DAN KOLAM IKAN AIR TAWAR

012 390 2502

Ad Reference ID: 7584f264e85db156

Full content generated by Get Full RSS.

12 di tanjung karang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di tanjung karang - Google Blog Search


Noh Omar Gagal Bela Nasib Rakyat <b>Di Tanjung Karang</b>

Posted: 01 Feb 2012 09:15 PM PST

[unable to retrieve full-text content]Noh Omar Gagal Bela Nasib Rakyat Di Tanjung Karang. SHAH ALAM 1 FEB : Gagal menunaikan janji pilihanraya umum ke-12 dan sikap sambil lewa Datuk Seri Noh Omar merupakan faktor utama Pengerusi Jawatankuasa ...

12 di puchong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di puchong - Google Blog Search


Sewa Condo <b>Di Puchong</b> Cari rumah sewa dan beli rumah disini

Posted: 19 Jan 2012 01:42 AM PST

Who Posted: houserentalj
Posted On: January 19th, 2012
Item Price: RM900

size : 1649 sq.ft 3 bilik fully furnished Alamat: C-17-P3, Block C, Jln DM1, Tmn Desa Millenia, Puchong Selangor

Full content generated by Get Full RSS.

NENEK GUNA BANTAL LEMASKAN CUCU PEREMPUAN <b>DI</b> <b>...</b>

Posted: 01 Feb 2012 06:39 PM PST

Number of View: 168

NENEK GUNA BANTAL LEMASKAN CUCU PEREMPUAN DI PUCHONG
Bantal penamat riwayat cucu

Niat seorang nenek untuk membunuh diri dengan memotong jari manis dan terjun dari bangunan selepas dia disyaki melemaskan cucu perempuannya dengan menggunakan bantal terbantut apabila dia dapat ditahan dalam kejadian di Kondominium Koi Legian, Kinrara di sini semalam.

nenek bunuh cucu perempuan

Fon Mei Shuang, 10, ditemui mati dalam keadaan terbaring di atas katil di dalam salah sebuah bilik di rumah tersebut.

Suspek berusia 57 tahun yang dipercayai mempunyai masalah mental tersebut ditahan selepas polis menerima laporan daripada bapa mangsa yang mengetahui mengenai kejadian itu selepas dihubungi wanita itu pada pukul 9 pagi.

Polis yang tiba di tempat kejadian tiga jam kemudian telah memecah masuk salah sebuah bilik di rumah suspek sebelum menyelamatkan wanita itu yang cuba terjun dari tingkat lapan kondominium tersebut.

Ketua Polis Daerah Serdang, Superintendan Abdul Razak Elias berkata, siasatan awal mendapati, suspek disyaki telah membunuh cucunya pada pukul 11.30 malam kelmarin dengan menekup muka mangsa dengan sebiji bantal.

Katanya, polis turut menemui sekeping nota dalam bahasa Cina bermaksud "Hati tak suka, hati tak syok, mahu mati". Nota itu ditulis dengan menggunakan dakwat merah.

"Selepas melihat cucunya tidak bernyawa, suspek mengerat jari manis tangan kirinya dan membiarkan darah mengalir ke dalam sebuah tong di dalam bilik itu.

"Selepas mendapati dia masih hidup, suspek telah menghubungi anak lelakinya dan memaklumkan yang dia telah melakukan pembunuhan itu sejak dua hari lalu," katanya yang menyiasat kes itu mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tags: , ,

This entry was posted on Thursday, February 2nd, 2012 at 10:39 and is filed under Berita. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

Full content generated by Get Full RSS.

12 di ulu kelang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di ulu kelang - Google Blog Search


Full content generated by Get Full RSS.

Tanah Untuk Di Jual <b>Di Ulu Klang</b> dan Dengkil - CariGold Forum

Posted: 25 Nov 2008 01:30 AM PST

Forum Jump

Ceramah Pasca #901 <b>di Hulu Kelang</b> | Shamsul Iskandar Mohd Akin

Posted: 11 Jan 2012 07:30 PM PST

Ceramah Pasca 901: Anwar Bebas

Lokasi: Dewan AU5, Lembah Keramat, Hulu Kelang, Selangor.
Tarikh: 12 januari 2012
Masa: 9.00 malam (Selepas Isyak)

Penceramah:

1) Sdr. Shamsul Iskandar Mohd Akin – Ketua Angkatan Muda KeADILan (AMK) Malaysia
2) YB Saari Sungib – ADUN Hulu Kelang, Timbalan YDP PAS Selangor.
3) Sdr. Hanipa Maidin – AJK PAS Pusat, Peguam

*Dijemput hadir beramai-ramai bagi mendengar hal berkaitan isu-isu semasa

Full content generated by Get Full RSS.

12 di sungai tenggi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sungai tenggi - Google Blog Search


Eksklusif: Peneroka Felda <b>Di</b> Selangor, &#39;Tan Sri&#39; Dan ANAK

Posted: 30 Jan 2012 07:08 PM PST

Sungai Tengi – Setiausaha Jawatankuasa Kemajuan Rancangan Felda Sungai Tengi, Mohammad Stap Othman menegaskan bahawa seluruh warga Felda Sungai Tengi tidak memerlukan campur tangan mana-mana pihak luar untuk menjaga kepentingan para peneroka.

Beliau berkata, tidak mengira sama ada pihak Gabungan Wawasan Generasi Felda (GWGF) yang dipengerusikan oleh seorang bergelar 'Tan Sri' atau Persatuan Anak Peneroka Felda Kebangsaan (ANAK) yang diketuai oleh Mazlan Aliman tidak sepatutnya wujud dari awal lagi.

Menurutnya, mereka-mereka itu sebenarnya adalah terdiri dari golongan anak-anak peneroka Felda yang hanya memperjuangkan kepentingan diri sendiri dan tidak pernah pun memikirkan tentang kepentingan para peneroka sebenar di tanah rancangan Felda di seluruh negara.

"Mereka kata mereka memperjuangkan kepentingan peneroka? Di mana mereka ketika peneroka hidup susah? Mereka ni semua hanyalah pengacau-pengacau di Felda.

"Tanah dan masa depan kami pernah hampir tergadai, kami hidup di dalam 'kegelapan' selama 11 tahun..susah..merempat cari makan sampai ke Terengganu, Kelantan..," katanya sambil menyingkap sejarah silam Felda Sungai Tengi.

Beliau berkata, Felda Gugusan Sg Dusun yang merangkumi Felda Sungai Tengi, Soeharto, Sungai Tengi Selatan dan Gedangsa pernah keluar dari pentadbiran Felda ekoran janji manis sebuah syarikat korporat yang diketuai seorang yang kini bergelar 'Tan Sri' itu.

Para peneroka ketika itu 'kelam mata' dengan igauan menjadi 'jutawan segera' apabila ditawarkan sebanyak RM1.2 juta seorang bagi menyerahkan tanah masing-masing untuk dibangunkan sebagai kawasan perindustrian oleh syarikat berkenaan.

Seramai 1929 orang peneroka yang teruja menjadi jutawan itu mula memasang angan-angan dan membeli kereta-kereta mewah meskipun belum menerima sebarang bayaran berhubung projek "mega" tersebut.

"Meriah..orang datang jual kereta mewah..ada yang beli mercedes tanpa penjamin pun..maklumlah..lepas ni kami dapat RM1.2 juta," katanya menceritakan "mimpi indah" itu.

Malangnya, projek yang dirancang sejak 1994 itu tidak dapat dilaksanakan akibat krisis ekonomi dunia yang melanda dan menyebabkan ia tidak dapat dijadikan kenyataan.

Namun, apa yang dikesali oleh para peneroka itu ialah mengenai 'Tan Sri' itu yang hanya 'mencuci tangan' tidak menghiraukan nasib mereka yang kian dihimpit kemiskinan tanpa pembelaan yang sewajarnya.

"Dia tak pernah jenguk muka..cuci tangan tak ambil tahu langsung! Datang pun tidak..kami masa tu susah sungguh..pendapatan kami hanya sekitar RM18 hingga RM150 sebulan," ceritanya lagi.

Kemuncak keperitan hidup para peneroka itu adalah pada tahun 1997 apabila sebilangan dari mereka terpaksa memajak tanah masing-masing secara 'haram' kepada "tauke-tauke" berbangsa Cina dengan harga yang sangat murah dan merugikan mereka demi meneruskan kehidupan.

"Ketika itu, kami hanya 'meleleh air liur' bila dapat tahu kawan-kawan kami dapat bonus, duit raya dan peruntukan lain…apa boleh buat…dah itu rezeki mereka," katanya mengimbau luka lama warga-warga Felda itu.

Menurutnya lagi, kesemua Felda yang terbabit menjadi huru-hara di mana pelajaran anak-anak mereka terabai ekoran ibubapa yang sibuk bekerja di luar, gejala kurang sihat semakin berleluasa di kalangan remaja, rumahtangga musnah dan perkampungan mereka semakin tidak terurus.

"Ketika itu, mana perginya 'Tan Sri' tu? Mana perginya Mazlan? Kenapa tak datang bela kami ketika kami susah ketika itu?," persoalnya, kesal dengan 'keprihatinan palsu' dari dua individu tersebut.

Tidak sanggup melihat derita warga Felda berterusan, Mohammad Stap bersama dua rakannya Razuwan Nordin dan Mustapha Kamal Omar, bertindak membelah "onak dan duri" memohon agar kampung-kampung mereka diambil kembali bernaung di bawah pentadbiran Felda.

"Semuanya bermula selepas 30 Mac 2005 setelah Felda Gedangsa, Soeharto, Sungai Tengi dan Sungai Tengi Selatan bernaung semula di bawah Felda.

"Kami bertigalah yang bertanggungjawab berusaha memohon dari Felda dan Kerajaan Negeri Selangor untuk masuk balik dalam Felda..bukan mudah semua tu..macam-macam yang perlu kami tempuh," katanya menceritakan pengalaman tiga sahabat Felda itu.

Menurut Razuwan, mereka pernah diancam oleh samseng-samseng yang diupah oleh pemajak tanah peneroka dan beberapa kali 'diangkut' polis ke balai untuk memberi keterangan.

"Kami berdepan dengan samseng-samseng yang diupah..mujurlah kami ketika itu ada duit sikit untuk 'beli balik' samseng-samseng tu..alaaa..samseng-samseng tu pun anak-anak peneroka jugak.

"Stap pernah diangkut polis sehari sebelum kenduri kahwin anaknya, geng pemajak yang diupah ni menakut-nakutkan orang kampung kononnya Stap akan dipenjara sebab lawan pemajak," ujar Razuwan.

"Saya pernah menerima surat ugutan dan peluru kosong..hanya disebabkan perjuangan saya untuk mengembalikan pentadbiran Felda di sini," sampuk Mohammad Stap sambil memberitahu bahawa Mustapha tidak dapat menyertai wawancara bersama Mynewshub.my kerana berada di Kuala Lumpur.

Setelah keempat-empat Felda berkenaan bernaung kembali pada tarikh berkenaan, kehidupan para peneroka kembali 'bernyawa' selepas sengsara selama 11 tahun.

"Pada Oktober 2005′, peneroka seramai 1929 tu sudah di bawah Felda sepenuhnya..kami diberi bayaran pendahuluan hasil sebanyak RM750 sebulan selama dua tahun meskipun tidak memberikan sebarang hasil pulangan kepada Felda.

"Kami diberi pula bonus Hari Raya sebanyak RM300 seorang…Felda pula beri lagi peruntukan sebanyak RM25 kepada Felda Gugusan Sungai Dusun..ramai peneroka yang melelehkan air mata tanda kesyukuran kerana terlepas dari belenggu kesengsaraan dan kemiskinan," katanya yang puas hasil usaha ketiga pengasas baru tanah rancangan Felda berkenaan.

Justeru itu, beliau menegaskan bahawa para peneroka sudah serik dengan campur tangan pihak luar, khususnya oleh tangan-tangan yang pernah menyebabkan tanah dan kehidupan mereka tergadai.

"Kami tahu mereka banyak duit dan berpengaruh, tapi tolonglah..kami dah phobia dengan mereka..pada kami, mereka bukan membantu..tapi mengacau saja.

"Kalau betul mereka nak tolong, mengapa tak bangunkan Felda ni dengan prasarana dan keperluan asas masyarakat Felda? Ini..Felda jugak yang dahulukan duit sampai RM4.5 juta untuk buat jalan kebun..diorang banyak duit, kenapa tak tolong pun?

"Dia (Tan Sri) ada bantu..tapi setakat buat jamuan moreh masa bulan puasa saja la..kami hargai…tapi benda macam tu orang lain pun boleh buat..dia takde pun bina surau ke..masjid ke..buat jalan ke..balai raya ke..semua ni Felda yang buat," jelasnya panjang lebar.

Beliau menegaskan bahawa berdasarkan pengalaman hidup diri dan rakan-rakannya yang lain, tiada pihak pun yang dapat membantu dan menjaga kepentingan para peneroka serta keluarga mereka selain Felda.

"Saya nak tegaskan di sini bahawa hanya Felda saja yang faham dan mampu jaga kepentingan Felda ni seluruh negara.

"Orang lain tu cakap saja banyak..buat program cakap-cakap..bawa budak-budak Felda duduk di hotel kat KL..balik Felda habuk pun takde," kata mereka yang merupakan rakan baik 'Tan Sri' tersebut sejak dibangku sekolah lagi.

Menurut dua sahabat itu lagi, sebenarnya seluruh peneroka yang berhak ke atas kepentingan Felda semua menyokong penyenaraian Felda Global Ventures Holdings (FGVH) di Bursa Malaysia.

"Hanya segelintir saja yang tak setuju..yang tak setuju tu bukan peneroka pun..diorang anak-anak peneroka saja..," kata mereka sebelum mengakhiri perbualan kami.

Oleh: ZAMZUKHAIRI NOORDIN

Berita Berkaitan:

Full content generated by Get Full RSS.

Blog Felda: felda <b>sungai tengi</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Feb 2012 01:23 AM PST

JEMPUTAN MALAM INI

tempat: dataran felda sungai tengi
isian: seni melawan
anjuran: seniman paksi
jamm : 8.00 - 12.00 malam

SENI MELAWAN DAN BERGUMPAL

KOMIDI TANPA HALANGAN

KOMIDI BERDIRI

12 januari 2012 khamis
black box- publica
solaris hartamas

ini komidi antarabangsa tanpa halangan:
joe christin
patrik teoh
jit murad
phoon chi ho
alfred lo
steve northcott
tukar tiub

tuan rumah: tan sri matthew sally
kerjasama dengan majalah times out

tiket boleh dibeli dipintu
atau sila hubungi majalah time out

www.timeoutkl.com
atau
www.eshop.mongooseasia.com

INI UNTUK YANG BELAJAR MATHS DAN SAINS DALAM BI

You've seen Time Out Comedy Thursday, now it's time to see the unacceptable underbelly of comedy in Kuala Lumpur. These are the acts that Time Out KL can't show at Comedy Thursday, the men who say what shouldn't be said. They are sick, they are twisted, and they are out for a night of laughs that will offend: social commentator and local icon Patrick Teoh, the outspoken Hishamuddin Rais, and the artist-cum-satirist Jit Murad.

If that's not enough, we've also got our Comedy Thursday favourites as you've never seen them before: Phoon Chi Ho, Alfred Loh, Joe Christin and Steve Northcott. Hosting the night is YBG Tan Sri Matthew Sally, who promises an evening that is not for the weak-willed or simple-minded. We are sick. We are twisted. But we're also mighty funny.

For tickets RSVP or purchase your ticket online.

Address: Black Box, MAP@Publika, Block A5 Solaris Dutamas 1, Jalan Dutamas 1, KL.
Website:http://eshop.mongooseasia.com
From: Jan 12, 2012 To: Jan 12, 2012
Time: 8pm
Price: RM25, RM15 with Comedy365 pass until Jan 5.
Advance booking: No

NOTA:
mari sama sama ketawa
kerana ketawa masih lagi percuma
dan belum dicukai oleh rosmah mansor!

Full content generated by Get Full RSS.Full content generated by Get Full RSS.

12 di beranang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di beranang - Google Blog Search


HEBAHAN MAKLUMAT KENDERAAN PENJENAYAH <b>DI BERANANG</b>

Posted: 01 Feb 2012 06:24 PM PST

Number of View: 219

HEBAHAN MAKLUMAT KENDERAAN PENJENAYAH DI BERANANG

HEBAHAN MAKLUMAT KENDERAAN PENJENAYAH DI BERANANG

(klik untuk tumbesaran yang sihat)

Tak terlambat kot fyna nak sebarkan benda nih. Sebenarnya benda nih da lama ada dekat dalam facebook fyna. Tapi bukan facebook yang fyna selalu buka. tapi facebook personal fyna. Mana tahu dapat membantu orang yang tinggal dai kawasan Beranang dan sekitarnya kan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tags:

This entry was posted on Thursday, February 2nd, 2012 at 10:24 and is filed under Info. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

Full content generated by Get Full RSS.

Welcome to Amin Mursyidi&#39;s Planet: Kenduri Mak Teh <b>di Beranang</b>

Posted: 26 Jan 2012 05:09 PM PST

Entry ibu kali ni pasal kenduri Mak teh di Beranang, Selangor pada 22 Oktober 2011... Rombongan kita ramai gak arr... sebiji van dan 5 biji kereta.. Betulka kereta penambah bilangan dia kita panggil biji.. Salah kot.. Sebuah van dan 5 buah kereta.. Ha, baru betul... Ish2.. teruk sungguh ibu ni kan?.. Grammar kelam kelibut.. Rombongan kita dok kat homestay area bangi tu.. Lupa dah ibu nama dia.. Lepas tu dalam pukul 12 tengahari, kita pun bertolak ke Beranang.. Perjalanan mengambil masa setengah jam... Jom kita layan gambaq2 pengantin yang x berapa baru ni.. haha.. Pasaipa ibu kata x berapa baru?.. Pasal kenduri kat rumah kita 10 September 2011.. Dah sebulan lebih dah pengantinnya pon.. Tapi serinya still bergemerlapan.. alhamdulillah... Jom kita layan gambaq2 kita kat sana....

Masa ni kita semua baru park kereta... Kiranya baru nak berarak ke rumah pengantin la... Kenduri ni berlangsung di rumah tok n tok wan pak teh.. memang tradisional sungguh rumah depa tapi besaq giler...Nampak x dalam gambaq tu mak teh buat tanda suh diam?.. Nape ye?... amin bising sangat ke?.. hehe

Ni la pengantin yang kelam kabut tu... haha.. cuba amin tengok kasut dia.. dia pakai kasut yang pakai berjalan biasa je coz kasut pengantin terlupa nak bawak.. haha.. nasib baik baju pengantin x tinggal.. kalau x , ada jugak orang pakai baju biasa je jadi pengantin.. haha.. tapi x pa.. tetap maintain cun..


Chumim, abang aiman, kakak hannan n amin bergambaq dengan mempelai yang diraikan hari tu.. Sama cantik sama padan la depa nih.. Semoga berkekalan sehingga akhir hayat...

Pak chaq n amin.. Amin ni pasaipa x tau.. cukup tak mau kat pak chaq.. kalau pak chaq dukung tu, meronta2 je nak turun.. Ish2.. len kali bodek2 la sket pak chaq tu... Baru leh dapat macam2.. Pak chaq kan kaya.. haha

Ni plak chuyan n tabriz... Tima kasih chuyan pasai bersusah payah mai jugak ikut rombongan kita.. Chuyan baru lepas pantang je masa nih... Tabriz pon kecik sgt g.. Cian tabriz terpaksa ikut ibu dia dok dalam panas ni..

Ni plak amin yang happy sangat coz boleh dok atas mak teh.. Masa ni amin sgt manja ngan mak teh coz dah dekat nak setahun la mak teh jaga amin kat rumah sebelum mak teh further study kat UKM. Sebelum tu ibu x bagi la amin nak p kat mak teh coz mak teh kan pengantin, mana boleh dukung2 amin ngan baju cantik2 tuh.. Kang terpelanting plak tiara n veil yang mak teh pakai tu...

Amin buat muka x puas hati coz x leh nak berkepit2 makan dengan mak teh kat meja utama.. haha... Mak teh hari ni x mo suap2 amin, dia nak suap pak teh je.. hehe

ibu, baby tabriz n mak teh...
chumim, amin, mak teh n abang aiman bergambaq kenang2an.. Amin macam biasa la.. x lepas la mak teh dia.. asyik nak berdukung je.... nanti orang ingat mak teh ibu tunggal beranak satu plak.. haha.. mak teh plak, sayang sgt kat amin, ikut la amin kata apa.. amin suh dukung, mak teh pon dukungla ngan baju pengantin tu.. payahla camni..

Mak teh n pak teh bersama parents masing2...

Bergambaq kenangan atas buaian antik sebelum kita balik.. "Kita tinggai mak teh tang ni na amin".. Bila ibu kata camtu, amin pon nangis.. tak mau tinggai mak teh.. sayang sangatla mak teh dia tu.. hehe.. Mak teh bukan amin punya dah la nih, mak teh dah jadi pak teh punya.. Yang lawaknya, amin sampai la ni x suka pak teh coz maybe amin ingat pak teh dah rampas mak teh dari amin.. haha.. cute sgt.. Ibu doakan rumahtangga mak teh n pak teh bahagia dan sentiasa di bawah berkat Ilahi selamanya... Amin.. Ibu sayang amin sgt2... ummuuuaahhhhh
Full content generated by Get Full RSS.

3 maut kereta bertembung <b>di</b> Jalan Mantin-<b>Beranang</b> | N9 Kini <b>...</b>

Posted: 24 Jan 2012 05:02 AM PST

NILAI: 24 Jan. – Tiga individu termasuk sepasang suami isteri, terbunuh dalam kemalangan membabitkan dua kereta di Jalan Mantin-Beranang dekat sini, hari ini.

Dalam kejadian kira-kira jam 12.30 tengah hari itu, Toyota Vios yang dinaiki pasangan suami isteri itu bertembung dengan Proton Saga yang datang dari arah bertentangan.

Mangsa yang maut ialah penumpang belakang Toyota Vios iaitu Lim Fong Len, 74, dan isterinya, Chong Yoon Ying, 57, yang berasal dari Mantin, serta pemandu Proton Saga, Tee Chan Hen, 23, yang berasal dari Seri Kembangan, Selangor.

Ketua Polis Daerah Nilai, Superitendan Mohd Yusoff Awang, berkata Chong meninggal dunia ketika menerima rawatan di Klinik Kesihatan Mantin manakala Lim maut semasa dalam perjalanan ke Hospital Tuanku Ja'afar (HTJ), Seremban.

Katanya, pasangan suami isteri itu dan pemandu Proton Saga meninggal dunia akibat kecederaan parah di kepala dan badan.

Beliau berkata, tiga lagi mangsa dalam Toyota Vios itu, iaitu pemandu berusia 37 tahun dan isterinya, berusia 40-an serta anak saudara perempuan mereka berusia tiga tahun dilaporkan parah dan dirawat di HTJ.

"Ketika kejadian, lima beranak yang menaiki Toyota Vios itu dalam perjalanan menghala ke Beranang manakala Proton Saga itu menghala ke Mantin," katanya.

Mohd Yusoff berkata, pemandu Proton Saga terbabit dipercayai hilang kawalan sebelum masuk ke laluan bertentangan dan bertembung dengan Toyota Vios berkenaan.

Bagaimanapun, katanya, punca sebenar kemalangan masih disiasat.

"Semua mayat dibawa ke HTJ untuk bedah siasat sebelum diserah kepada keluarga masing-masing," katanya.

Seorang saksi, Zakaria Mohd Kadir, 23, yang berada berhampiran tempat kejadian sewaktu kemalangan itu, berkata dia bersama tiga lagi rakannya sedang membaiki paip bocor di tepi jalan itu sebelum terdengar dentuman kuat.

Katanya, mereka terkejut apabila mendapati dua kereta remuk teruk selepas bertembung kira-kira 20 meter dari tempat mereka berada.

"Saya bersama rakan yang lain terus berkejar ke arah kereta terbabit dan cuba membantu mengeluarkan penumpang dari Toyota Vios yang mengerang kesakitan.

"Pemandu Proton Saga itu pula saya lihat sudah tidak bernyawa dan tersepit dalam kenderaannya yang remuk," katanya ketika ditemui di lokasi kejadian.

Full content generated by Get Full RSS.

12 di tanjung sepat - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di tanjung sepat - Google Blog Search


As life goes on...: A visit to <b>Tanjung Sepat</b>

Posted: 02 Jan 2012 04:04 AM PST


Tak syak lagi, ibarat wanita melayu terakhir bila kami menjejakkan kaki ke bumi Tanjung Sepat ini. Tak ubah seperti seorang dewi kayangan yang tercampak jauh dari lokasi jula-juli bintang tiga kerana kesilapan koordinat GPS....hahahaaaaa

Tanjung Sepat sebenarnya adalah sebuah perkampungan tradisional  nelayan cina dan ia lebih popular dan sinonim di kalangan masyarakat dan pengunjung cina.
......well, kitakan Satu Malaysia  :)

Tapi seriously serious, kami jar awek melayu cun sewaktu kami datang ke sini. Memang terdapat perkampungan  dan penempatan melayu namun bukanlah di tengah pekan Tanjung Sepat.


Kebetulan, kami cycling di Putrajaya, maka hasrat hati ingin berjalan-jalan di hujung minggu dipanjangkan hingga sampai ke tanjung Sepat. Menyusuri laluan paling mudah iaitu highway KLIA --- F1 circuit ----Sepang Gold coast----Sg Pelek ---Tg Sepat, akhirnya kami sampai dan disambut dengan cuaca yang cukup baik. Tapi tragiss sebab kami terlupa bawa kamera!!!! huwawaaaaaaaaaa
Sumer gambaq amik pakai iphong jar. Okaylah dari takdak langsung kannn.... At least bleh buat kenang-kenangan dan tatapan cikjah sekalian...heheee
Sebelum tu singgah sekejap di Sepang Golden Palm Tree resort yang mahai itu....

First time kami sampai ke Pantai Bagan Lalang, Sepang. Tempatnya bersih dan luas. Terdapat pelbagai kemudahan dan dijaga dengan baik. 
Kami melepasi Bagan Lalang dan perjalanan diteruskan menghala ke Banting untuk sampai ke tanjung Sepat. Akhirnya, sampai... Yeyyy!
Perkampungan nelayan cina di sini hampir serupa seperti di Kuala Sepetang. Rumah batu satu tingkat dibina berderetan secara rapat dan terdapat jalan berturap kecil yang menghubungkan antara satu lorong ke lorong berhampiran. 

Di sini  adalah sorga restaurant makanan laut bagi masyarakat cina.  Memang takdak halal seafood restaurant kat sini.....huhuuuu
Inilah the famous Lover Bridge
Separuh konkrit....
....dan separuh kayu...cantik!

Nelayan menjemur ikan kering di atas bot mereka
Kalo dah ke sini, wajib singgah ke kilang cendawan Vita Agrotech yang terletak di dalam pekan Tanjung Sepat.
Beli cendawan murah! 3 paket cuma RM10-RM11. Meroyan sekejap kami...heheeee
Antara jenis-jenis cendawan yang terdapat di kilang ini;

Kami suspekk inilar banglo tokey cendawan. Sebab rumah nie terletak di sebelah kilang cendawan.  Kaya raya cikjah!  heheee
Juga terdapat hotel di kilang cendawan ini. Owner kilang cendawan nie  memang pukul habis. Ada kilang cendawan, ada seafood restaurant dan ada hotel :)

Kami singgah di Petronas di pekan Tangjung Sepat. Tanya kat adik kaunter kat mana nak makan best dan nak beli hasil laut. Adik tu cakap kat sini tak dak seafood restaurant melayu [halal], tapi kalo nak beli ikan ada kat satu tempat dekat simpang Kampung Endah.
Sekadar bercakap mulut, kami meneruskan perjalanan dan mencari lokasi yang dikatakan oleh adik tadi.....wheee! jumpa!  
Berhadapan simpang masuk ke Kampung Endah terdapat satu jeti kecil dan beberapa buah kedai di sebelah kiri jalan. Di belakang deretan kedai tu, terdapat 2 buah kedai yang menjual hasil tangkapan laut segar yang baru naik dari laut....lalalaaaaaaaa

Tudia! borong lar apa lagi. Beli udang, sotong, ikan...bla..blaa...blaaaaa
Kat sini takdak jual siput dan kepah...heheee


Pertengahan jalan, benti skejap kat kedai makcik jual  buah-buahan. Kebetulan kat depan sket ada banner Bakaugruv. Kami masuk sebab kat banner tu ada gambar makanan. Nampak macam sedap jar...nyummmm
Membelok masuk kami menyusuri dusun buah-buahan. Parking keta dan berjalan kaki masuk melalui laluan kecil yang disediakan.  Sunyi sepi.  Tak ada orang.  
Uishhhhh! lawo tempat dia cikjah.  Nasib baik kami singgah. Pemandangan sekitar sangat cantik. Subhanallah!


Bakaugruv Kampung Resort ialah sebuah resort yang bukan sahaja menyediakan penginapan untuk pelajar sekolah, kolej, universiti atau mana-mana kumpulan yang inginkan pengalaman bermalam dan melakukan aktiviti di kawasan sekitar hutan bakau malah sebagai pusat latihan dan perkembangan minda yang diasaskan dari kajian di Universiti Malaya.
Di tepi sungai yang cantik inilah terletaknya Restaurant Sembang-Sembang. Tenang dan cantik skali.
Antara chalet yang disediakan. Dari segi rating penginapan, mungkin pada tahap standard saja. Namun apa yang ditawarkan adalah pengalaman tinggal dan meneroka kawasan hutan bakau serta modul latihan serta pembangunan minda yang pasti menjanjikan sesuatu yang menarik dilatari dengan pemandangan sekitar resort  yang sememangnya semulajadi dan indah.
Menu di restaurant Sembang2
Tara! Harga murah, sedap dan selesa

Jambatan konkrit untuk pejalan kaki disediakan untuk menyusuri hutan bakau dan terus ke tepi pantai. Pasti menarik.


Selesai makan tengah hari, kami meneruskan perjalanan untuk kembali ke KL.  Kami menyusuri Laluan 5 dari Tanjung Sepat - Banting - Klang - Shah Alam. Lebih kurang 70-80km. Mak aiiii!!! jauhnya!! Dok nampak Klang tu rasa lagu dekat, tapi saaaaaangat jauh. Perjalanan pun boring sebab takdak view menarik.

Kami singgah di Pantai Morib. First time singgah sini. Pantai Morib sekarang dah cantik. Terdapat kemudahan dan struktur binaan baru di sekitar pantai. Memang cantik, bersih dan selesa. Harap penduduk, pengunjung dan peniaga di sini dapat sama-sama menjaga apa yang ada dengan baik.

Take five at Pantai Morib. Penat drive...huhuuuu

Suasana petang di Pantai Morib.

Amacam cikjah? Adventure tak jenjalan hujung minggu kami? hahahaaaa
Penat bagai tidak terkata sebab dari pagi kami cycling lepas tu sambung naik keta berjam-jam lamanya.... tapi puas hati dan ini adalah satu pengalaman baru, best dan menarik sekali sebab rata-rata tempat yang kami singgah adalah pertama kali di dalam hidup kami.

Tapi sukerr sebab dapat beli macam-macam! Yeyyyy!!


Hasil laut segar
Cendawan segar terbaik dari ladang
Buah-buahan dan sayur kampung yang sangat best!

Weeeeeee!!! InsyaAllah, kalo panjang umur, sihat dan ada rezeki  kita pegi tempat lain plak okay  tapi jangan lupa bawa kamera! ^_____^

Full content generated by Get Full RSS.

Homestay <b>di Tanjung Sepat</b>, Pahang | Kuantan2u.com

Posted: 08 Nov 2011 08:00 AM PST

Rumah semi-d setingkat untuk percutian keluarga diKuantan, Pahang

Kadar : Rm 150 semalaman dan hari berikutnya rm100

Keluasan : 1600 sqft.

Kelengkapan :

1. Ruang Tamu : TV, Kipas Siling
2. 4 bilik tidur : Master bedroom katil Queen sizedan stand fan. 3 bilik kipas siling.
3. 2 bilik air : (Master bedroom dan dekat dapur
4. Dapur : Peti sejuk, pinggan mangkuk, periukelektrik serbaguna dan cerek elektrik.
5. Kelengkapan lain : Sejadah, seterika, almaripakaian, penyapu dan mop lantai
6. Persekitaran kawasan : Playground utkkanak-kanak dan berdekatan Pantai sepat untukmandi-manda

Destinasi berhampiran :
- 2 min ke surau kampung sepat
- 5 min ke kedai 7 eleven, kedai serbaneka
- 6 min ke Kempadang
- 15 min ke Kg. Peramu
- 16 min ke Bandar Kuantan
- 15 min ke pasaraya Ten Ten
- 16 min ke Teluk Cempedak
- 14 min ke KIPSAS
- 40 min ke Bukit Gambang Water Park
Berminat, Sila hubungi /sms

Efi – 0126236850
Fazilah – 0163263608

Contact efferaiza aziz

Full content generated by Get Full RSS.

12 di sekinchan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sekinchan - Google Blog Search


JemariSuri: pekena ikan bakar <b>di Sekinchan</b> Bangi

Posted: 28 Jan 2012 04:00 PM PST

Selamat Pagi Chenta,  
Menu diet JS sekeluarga telah ditetapkan setiap minggu akan ada menu untuk IKAN BAKAR. Jadi JS kena la bergilir-gilir untuk mencukupkan menu diet kami bagi mengurangkan masakan berminyak. hehe.
Sebelum ni kami selalu jugak singgah di Restoran Ikan Bakar Sg Merab tapi lupa pulak nak ambil gambar nanti la kalau next time JS ke sini JS sharing gambar ikan bakar kat sini pulak ye. Restoran kat sini pun selalu ramai orang dan pencicah ikan bakar di restoran ini memang sedap buat kami sekeluarga.
Tapi kali ini kami berubah arah untuk mencuba di Restoran Ikan Bakar Sekinchan Bangi. Kiranya ini kali kedua kami mencuba masakan di sini. Tapi bagi kami ikan bakar di Sg Merab lagi best dari Sekinchan maybe dia puya kuah yang diletak di atas ikan tu memang mabelos di Sg Merab.hehe.

kat sini kalau nak pesan seafood kena ke kaunter dan yang pasti kena timbang dulu tapi bayar selepas selesai makan ye. hehe

tengok lampu gasolin ni teringat zaman kecik dulu-dulu. unik kan..


udang celup tepung yang ini pun sedap jugak sebenarnya. harganya RM8 sahaja.


ikan kerapu bakar RM18..harga kat sini murah je tapi yang paling best kuahnya di Sg Merab. hihi.


kerang bakar pulak RM 9 tapi yang best di Food Court Presint 9 ..haha..banyak pulak komen kan..hehe

sotong celup tepung yang ni pun best harganya RM 18..

Sebenarnya kalau tanya JS pasal makan memang best semuanya selagi boleh makan. hehe. yang penting dapat mengenyangkan kami sekeluarga. tak gitu ke kawan-kawan maya JS. hihi

JS tetap dihati
Suka? Jom jadi Followers belog JS

Full content generated by Get Full RSS.

Mesyuarat Agung Pertama Geng Talibarut <b>Di Sekinchan</b> Ikan Bakar <b>...</b>

Posted: 30 Nov 2011 04:40 PM PST

Salam semua,

Setelah beberapa bulan bersembang di alam maya akhirnya malam tadi Sekinchan Ikan Bakar di Setiawangsa menjadi saksi perjumpaan kami.. Walaupun tak semuanya hadir atas faktor kesihatan dan kekangan masa tapi alhamdulillah nak dikatakan lebih dari separuh Geng Talibarut ni datang.

Sebenarnya nilah kali pertama aku dengan cik malarang menjejakkan kaki ke kedai Sekinchan Ikan Bakar ni.. walaupun nak dikatakan setiap hari aku lalu kedai Sekinchan area umah aku dekat Segambut. Cerita lanjut Pasal Sekinchan Ikan Bakar ni, nanti aku akan buatkan review khas untuk korang semua.. tunggu tau entri tu.. :-)

GTB Sekinchan Ikan Bakar 1

Kalau ikutkan perjanjian semua Geng Talibarut kena ada dekat sekinchan ni.. jam 8.30 tapi atas faktor masalah cuaca hujan.. ramai juga yang sampai lewat.

Macam aku pulak terlewat dek kerana aku tersilap jalan masuk dekat KL.. emmm hampeh betul.. hampir satu jam aku redah jam nak buat u-turn.. selamat cik malarang tak naik angin… hehehe.. maklum jelah orang berbadan 2 ni.. ada angis kus-kus.. hehehe.

Sebelum sampai dekat kedai Sekinchan tu singgah solat magrib sat dekat Petronas area setiawangsa tu.. habis solat je.. tetiba phone aku berbunyi pulak… tengok-tengok Jejai call aku.. dalam hati pasal apa pulak ni.. dia dah sampai ke dekat Sekinchan tu?

Jejai : "Asalamualaikum Datuk" (dalam hati bila masa aku jadi Datuk ni… hahaha)

Myvitrd : "Waalaikumsalam Bos" (aku pulak panggil dia bos.. memang kenalah tu.. hehehe)

Jejai : "Ko datang ke dekat Sekinchan tu"

Myvitrd : "Insyaallah tengah ontheway, singgah solat sat"

Jejai : "Aku nak bagi sikit barang dekat wife kau" (la… bukan nak bagi barang dekat aku rupanya.. wife aku yang dia nak bagi.. huhu)

Myvitrd : "ok, terima kasih… terima kasih.. "

Jejai : "nanti ko sampai call aku"

Myvitrd : "ok.. ok.. no problem"

Jejai : "Aku tak join korang, aku datang kejab je bagi barang"

Myvitrd : "apasal hang tak join?"

Jejai : "sebenarnya aku nak keluar dari Geng Talibarut ni" (dalam hati pasal apa jejai cakap macam tu)

Myvitrd : "hang biar betul bro?"

Jejai : "Aku dapat info sapa yang rapat dengan Geng Talibarut ni.. low class & susah nak masyuk" (dalam hati mata duitan juga ko jejai..)

Myvitrd : "Sapa pulak cakap dengan ko macam tu bro.. Mat tiger dah tahu ke?"

Jejai : "Mat tiger tak tahu lagi… sebab dialah punca segalanya" (dalam hati.. ko ni nak main tikam belakang ke Jejai.. sampai nak buruk2kan mat tiger pulak)

Myvitrd : "pulak dah… gosip panas ni.."

Jejai : " kalau ko nak tahu sebenarnya Mat Tiger tu…. tut..tut.. tut… tuuu…tuuuuuuuu"

Myvitrd : "hello.. bro… hello… hello…, alamak putus pulak line telefon ni."

Tulah antara perbualan aku dengan Jejai malam tadi sebelum aku sambung gerak gi Sekinchan ikan bakar.. korang nak tahu apa yang Jejai bagi dekat cik malarang… korang tunggu nanti entri dari cik malarang pulak ye.. hehehe.

Sampai-sampai je dekat depan restoran Sekinchan tu.. parking kereta dulu dan lepak dalam kereta sambil cik malarang layan FB… tiba-tiba cik malarang perasan Pengerusi Geng Talibarut lalu sebelah kereta bersama koncu-koncunya.. yang diiringin bersama Firdaus (bodyguard kak Ina).

Aku tak keluar kereta lagi.. tak lama lepas tu.. JMR lalu dengan pasangannya… wah bawa teman seh..

Lepas JMR lalu je terus aku keluar dari kereta menuju dekat meja dia orang.. tengok-tengok dah ramai yang sampai rupanya.. muka first yang aku tengok Bean Moreno dengan pasangannya.. dah tu aku tengok pulak mamat yang sedang online sapa pulak ni ye.. mcm aku kenal je.. oh… HazmanFadzil rupanya.. Sebelah dia ada sorang lagi pakai baju oren-oren kuning.. sekali dia toleh kebelakang.. lah nilah rupanya KID @ Shakkido.. first time jumpa ni.. hehehe.

GTB Sekinchan Ikan Bakar 3

Tak lama lepas aku duduk tu.. tiba-tiba ada sorang mamat pakai seluar pendek pulak datang.. sapa pulak ni.. oh.. Daydeck dengan pasangannya.. tapi pasangan daydeck bukan pompuan.. dia bawa lelakilah.. hehehe.

GTB Sekinchan Ikan Bakar 2

"BERSATU KITA TEGUH, BERCERAI KITA ROBOH"

Macam panjang je entri ni.. aku stop sekejab boleh.. ambil nafas sat.. sat lagi nanti aku sambung part 2 ye… sebab banyak benda nak cerita ni.. Sabar ye.. banyak gosip panas yang kami sembangkan… hehehe.

Full content generated by Get Full RSS.

12 di paya jaras - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di paya jaras - Google Blog Search


Charity Event at Rumah Kasih Harmoni, <b>Paya Jaras</b> | PREMIUM <b>...</b>

Posted: 09 Jan 2012 03:05 PM PST

Alhamdulillah, selesai sudah giliran kumpulan Hanis dan rakan-rakan seperjuangan untuk cuba meringankan sedikit sebanyak beban rumah-rumah anak yatim, kali ini di Rumah Kasih Harmoni, Paya Jaras, Sg. Buloh.
Program ini diikuti lebih kurang seramai 30 orang dari wakil-wakil kumpulan dan dimulakan dengan bfast bersama-sama di Q Bistro, Mutiara Damansara.










Tiba di Rumah Kasih Harmoni disambut oleh 40 orang budak-budak lingkungan umur dari 3 tahun -11 tahun. Terus bagi salam kat kitorang semua. Tersentuh hati bila tengok anak-anak kecil tiada ibu bapa, dan menetap di rumah ni... 


Kebanyakkan budak-budak ni semua bukan berasal di KL-Selangor. Mereka berasal dari semenanjung Malaysia dari Utara hingga ke Selatan.  Ada yang kematian ibu bapa, dan ada juga anak pada ibu tunggal..dan parents sendiri tak mampu menyara anaknya lalu hantar kat rumah ni.














Sumbangan berbentuk wang ringgit yang telah berjaya dikumpulkan daripada usahawan-usahawan in our group. Tq all of you who took part in this charity event. 
Thank you atas kerjasama semua.


After that session makan-makan sponsored sekali. Memang seronok tengok mereka happy sangat-sangat dapat makan KFC, yelah bukan selalu dapat merasa. :)
























Together Everyone Achieve More
Kepada sesiapa yang berminat, boleh hubungi Pengetua Rumah Kasih Harmoni untuk menghulurkan bantuan.
Full content generated by Get Full RSS.

admie&#39;s world: Rumah Kasih Harmoni, <b>Paya Jaras</b>

Posted: 09 Jan 2012 11:36 PM PST

Alhamdulillah..allah lorongkan hati kami semua para usahawan PREMIUM BEAUTIFUL di bawah bimbingan CDM Hanis Haizi untuk menghulurkan sedikit bantuan dan sumbangan ikhlas kepada anak2 yatim di Rumah Kasih Harmoni, Paya Jaras.

Event pertama kami pada tahun 2012 ini...insya allah usaha kami ini mendapat keberkatan daripada yang maha Esa.

Daku and team dari pantai timur tidak dapat melibatkan diri...namun begitu sumbangan pengganti diri di majlis tersebut telah pun dihulurkan kepada wakil team yang hadir..alhamdulillah...:)

Program ini diikuti seramai 30 orang wakil dari kumpulan-kumpulan dan untuk team daku, leader daku DDM Nurul menghadirkan diri...


Ahli rombongan tiba di rumah Kasih Harmoni dan disambut oleh seramai 40 orang penghuni rumah tersebut..penghuni kanak2 berumur antara 3 tahun - 11 tahun..sedih kan..kecil2 dah tak rasa kasih sayang ibu bapa sendiri..ada yang kematian mak ayah, ada juga yang anak kepada ibu tunggal...ibu bapa sendiri tak mampu nak sara anak sendiri and menghantar mereka ke rumah ni...sedih pulak terasa...
sebelum sumbangan dihulurkan, CDM Razali membuka bicara...kata2 motivasi diberikan kepada semua anak2 ini..
semua sumbangan telah berjaya dikumpul dari semua usahawan di dalam Group CDM Hanis Haizi..alhamdulillah..dalam berbisnes jangan kita lupa menghulurkan kepada yang sangat2 memerlukan..tak kurang rezeki kita kalau ikhlas dalam memberi pada yang sepatutnya...aktiviti diteruskan dengan acara makan2...seronok anak2 ni dijamu dengan KFC...pandai jugak team pilih makanan kesukaan budak2 kan..mak budak pun suka..hehehehe...
sebelum majlis tamat dan semua bersurai...team bergambar kenangan bersama anak2...
alhamdulillah..segala perancangan telah dilancarkan oleh-Nya...semoga usaha murni kami ini dikekalkan oleh allah untuk sentiasa menghulurkan bantuan kepada insan2 yang sangat2 memerlukan..insya allah...

Nota : semua gambar courtesy from blog CDM Hanis sebab daku tak dapat join pada hari kejadian

Full content generated by Get Full RSS.
 

BLOG SELANGOR

Copyright 2010 All Rights Reserved