ads

Selasa, 1 Januari 2013

12 di cheras - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di cheras - Google Blog Search


IPOH MALAY: Ramai Tidak Dapat Mandi <b>Di Cheras</b>

Posted: 01 Jan 2013 05:18 PM PST

Pertambahan bangunan dan penduduk yang mendadak tanpa berselari dengan pertambahan kapasiti rawatan air bersih membuatkan Lembah Klang mula merasakan krisis air secara berperingkat.
Lebih buruk, kerajaan PKR di Selangor bertindak untuk tidak mahu bekerjasama dengan kerajaan Persekutuan dalam menangani masalah ini.
Terbaru, kawan teman yang tinggal di Vista Amani, Bandar Sri Permaisuri, Cheras menyebut, tempatnya telah 3 hari tiada bekalan air. Kehadiran lori-lori yang membekalkan air tidak dapat dikejar oleh mereka yang bekerja shif. Akibatnya, ada rumah yang tiada air langsung.
Vista Amani bukanlah rumah murah. Sewanya sahaja mencecah RM1,200 sebulan. 
Kes-kes seperti ini diramalkan akan menjadi parah menjelang 2014 dengan tergendalanya pembinaan loji air Langat 2.
Inilah untungnya apabila kerajaan bongkak menguasai sesebuah negeri.

SHAH ALAM 14 DIS : Projek Langat 2 hanya akan dilaksanakan selepas Kerajaan Pusat bersetuju untuk Kerajaan Negeri Selangor melakukan penstrukturan semula industri air.
Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata setakat ini, Kementerian Tenaga, Teknologi Hijau dan Air (KeTTHA) masih belum memberi sebarang maklum balas berhubung surat yang dihantar oleh Kerajaan Negeri.
"Saya masih lagi menunggu maklum balas daripada surat itu dan jika Kerajaan Pusat bersetuju untuk Kerajaan Negeri membuat penstrukturan air itu, kita boleh adakan perbincangan lanjut," katanya dalam sidang media selepas merasmikan program Selangor Agro Fest 2012 (SAF 2012) yang diadakan di perkarangan Stadium Malawati Shah Alam, di sini.
Sebelum ini, Menteri Tenaga, Teknologi Hijau Dan Air, Datuk Sri Peter Chin Fah Kui berkata projek pembinaan Langat 2 mengalami kelewatan 29 bulan berbanding jadual asal ekoran keengganan Kerajaan Negeri Selangor memberi kerjasama dengan Kerajaan Pusat dalam projek berkenaan.
Beliau mendakwa bagaimanapun, Kerajaan Pusat akan meneruskan projek itu dan dijangka bermula pertengahan tahun hadapan.
Sebelum ini, Kerajaan Negeri berulang kali menyatakan pendiriannya untuk tidak memberi kebenaran kepada Kerajaan Pusat untuk meneruskan Projek Langat 2 melainkan penstrukturan semula industri air di Selangor diselesaikan.
Bagaimanapun, Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin, mengarahkan Peguam Negara untuk mengkaji cara meneruskan projek tersebut tanpa kelulusan Selangor.

di negeri selangor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri selangor - Google Blog Search


Giliran Ibu Tunggal Pula Saman Kerajaan <b>Negeri Selangor</b> | Sel13

Posted: 11 Dec 2012 10:01 PM PST

Gertakan Exco Wanita Selangor, Rodziah Ismail yang Kerajaan Negeri Selangor akan menyaman dalang yang menyedarkan ibu-ibu tunggal di seluruh Selangor tentang hak mereka yang telah dijanjikan oleh Pakatan Rakyat, ternyata tidak berjaya. Sebaliknya hari ini, sejumlah ibu tunggal telah bertindak menyaman Kerajaan Negeri Selangor di Mahkamah Tinggi Shah Alam.

Jam 9:30 hingga 10:00 pagi tadi, di kaunter Mahkamah Tinggi Shah Alam, Kamaruddin & Partners yang mewakili ibu tunggal di Selangor telah menfailkan saman terhadap Kerajaan Negeri Selangor dan Menteri Besar berikutan kegagalan menunaikan janji memberikan bantuan dan elaun bulanan kepada ibu tunggal yang layak, sebagaimana yang termaktub dalam manifesto Pakatan Rakyat pada PRU12 lalu.

Seramai 80 orang  ibu tunggal telah hadir di Mahkamah Tinggi untuk proses berkenaan. Turut hadir adalah Dato Johan Aziz, ADUN Semenyih dan Mortini Kasman, Pengerusi Pesatuan Ibu Tunggal Negeri Selangor.

Ibu-ibu tunggal berkenaan telah membuat tuntutan melibatkan seramai 3011 orang dari seluruh Selangor dan jumlah tuntutan tersebut adalah RM16,259,400.00 dengan mengambil kira RM100 sebulan selama tempoh 54 bulan.

Dua hari lepas, Rodziah Ismail menyatakan bahawa 'elaun' yang dinyatakan dalam manifesto berkenaan bukanlah ELAUN TUNAI bahkan menyatakan juga bahawa bantuan tersebut hanya diberikan kepada MEREKA YANG LAYAK. Bagaimanapun, kriteria LAYAK yang dimaksudkan, tidak diperjelaskan memandangkan janji berkenaan hanyalah antara janji-janji kosong.

Walaupun beberapa lakonan yang ditunjukkan dan disiarkan pula oleh media-media pro-Pakatan Rakyat, sebenarnya ia tidak lebih daripada sebuah sandiwara untuk menunjukkan kepada rakyat, kononnya Pakatan Rakyat telah menunaikan janji mereka. Ianya tidak ubah seperti skim air percuma yang merupakan satu lagi janji atau manifesto Pakatan Rakyat.

Masalah air percuma bagaikan telah menjadi puaka dan jembalang kepada Pakatan Rakyat. Sebabnya, para pemimpin Pakatan Rakyat Selangor, khususnya dari PKR, kerap kali menggunakan modal air percuma untuk menunjukkan mereka lebih baik berbanding Kerajaan-Kerajaan Negeri lain.

Bagaimanapun, apabila banyak pihak membangkitkan isu berkenaan, memandangkan lebih ramai golongan marhein yang tidak menikmati air percuma ekoran pemberian tersebut hanya untuk pengguna bermeter individu, sedangkan golongan marhein yang tinggal di perumahan-perumahan murah pula, menggunakan meter pukal, Pakatan Rakyat, khususnya Menteri Besar Selangor, Khalid Ibrahim menyatakan bahawa isu tersebut sengaja ditimbulkan oleh UMNO untuk mensabotaj Kerajaan Negeri.

Perkataan SABOTAJ sekarang ini telah menggantikan perkataan FITNAH dan KONSPIRASI yang sebelum ini amat digemari oleh para pemimpin Pakatan Rakyat. Rodziah Ismail menyatakan Persatuan Ibu Tunggal yang menyaman Kerajaan Negeri Selangor sebagai pensabotaj kerana katanya, bantuan dan elaun telah diberikan kepada ibu-ibu tunggal yang layak di seluruh Selangor menerusi pelbagai program. Manakala Xavier Jeyakumar pula, lebih berterus-terang menyatakan PETUGAS-PETUGAS MAJLIS PERBANDARAN SEPANG BERKETURUNAN MELAYU dan BERAGAMA ISLAM mengambil tindakan mensabotaj Kerajaan Negeri Selangor dengan menceroboh dan merobohkan tempat sembahyang yang dibina di dalam rumah milik individu.

Baru Ibu Tunggal… belum lagi Anak Selangor yang dijanjikan bantuan untuk masuk universiti, belum lagi murid pra-sekolah yang akan mendapat bantuan RM50 setiap bulan, belum lagi pasangan muda yang baru berkahwin dan hendak membeli rumah, belum lagi warga tua yang akan mendapat bantuan setiap bulan…

Terlalu banyak janji yang telah ditaburkan oleh Pakatan Rakyat. Sekarang ini, Pakatan Rakyat Selangor sedang ditimpa masalah dek janji-janji mereka sendiri.

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

12 di salak tinggi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di salak tinggi - Google Blog Search


Bandar Baru <b>Salak Tinggi</b> • View topic - Ceramah Ust Don <b>di Salak</b> <b>...</b>

Posted: 24 Dec 2012 12:13 PM PST

[unable to retrieve full-text content]Salam, Insyallah 2/2/2013..Ust Don akan datang ceramah di sebuah padang di Salak Tinggi- -jemput datang-bawak duit lebih... :) Tunggu makluman seterusnya-dalam proses minta kebenaran JAIS, POLIS dll... padli: Baru ...

12 di tanjung karang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di tanjung karang - Google Blog Search


Bengkel Asas Fotografi 2013, <b>Tanjung Karang</b> - Journey to the <b>...</b>

Posted: 29 Dec 2012 05:48 AM PST

Assalamualaikum & Salam Sejahtera.

Sebuah bengkel asas fotografi akan diadakan seperti berikut:

Lokasi: Pusat Latihan Jalan Sungai Kajang, Tanjung Karang, Selangor
Tarikh: 2 - 3 Feb 2013 (2 Hari 1 Malam)

Kursus ini dibuat khas bagi mereka yg baru sahaja menjinakkan diri dalam bidang photography.

Penyertaan di khaskan untuk 25 orang peserta sahaja.Terbuka kepada semua golongan peringkat umur, kaum dan bangsa. Juga tidak terhad kpd jenis dan jenama kamera, asalkan anda mempunyai minat dalam mendalami ilmu photography.

Kursus merangkumi teori dan praktikal/amali.

Peserta akan diberikan pendedahan mengenai:
- Exposure Triangle (ISO, Aperture & Shutter Speed)
- Mode M, Av dan Tv & Exposure Compensation
- Depth of Field
- Composition
- Focus Points
- White Balance
- Metering Mode
- Sunny 16
- Panning
- Understanding Lens, Sensor Size & Focal Length
- Light Painting
- Landscape & Portrait
- Asas Flash & Lighting

Tenaga Pengajar:
- Ejad Fotopoyo, penulis blog Journey to the Poyoland
- Adi Mang, sports & events photographer
dgn bantuan fasilitator yg berpengalaman dan tak kedekut ilmu :D

Sesi amali akan dilakukan pada setiap sesi kuliah.

Peserta kursus akan di sediakan nota ringkas & beberapa alat bantuan ketika kuliah yang di jalankan.

Penginapan & makan di sediakan.

...................................................................................

Yuran Penyertaan:
- RM 450/seorang, atau
- RM 400/seorang jika mendaftar 2 nama serentak,atau
- RM 350/seorang (Pelajar)

Bayaran deposit: RM150
Baki perlu diselesaikan semasa pendaftaran pada 2 Feb 2013.

Butiran pembayaran akan diberikan kpd mereka yg berminat utk mendaftar.

Bayaran diatas merangkumi penginapan serta makan/minum sepanjang tempoh kursus diadakan.

...................................................................................

Utk sebarang pertanyaan dan pendaftaran, hubungi:

Muhammad Izzat Talib
FB: Paman Aheri
No HP: 013-8850678

Link event: Bengkel Asas Fotografi 2013

12 di sungai tenggi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sungai tenggi - Google Blog Search


melayuangkat: Cerita Wak Sg. <b>Tenggi</b>

Posted: 23 Apr 2010 08:11 PM PDT

Wak adalah kenalan keluarga kami sejak 20 tahun lalu. Wak dan isterinya adalah pioneer peneroka Felda Sg. Tenggi. Anak Wak mengajar mengaji kedua anak-anak kami. Lama kelamaan kami akrab bagaikan ada talian persaudaraan.

Wak selalu ceritakan pada kami mengenai pengalamannya sebagai peneroka FELDA pada zaman Tun Razak dulu. Berbekalkan cangkul, mereka diberikan tanah untuk diusahakan. Tanah rumah suku ekar dan tanah sawit 10 ekar. Turut dibekalkan pada mereka saban waktu adalah 'susu' dan 'sardin'. Sebab itu hinggalah sekarang, Wak dah tak lalu minum susu atau makan 'sardin'. Jika Wak berkunjung ke rumah kami, kami pasti tak hidangkan lagi minuman bersusu atau sardin, walaupun sardin masak kari, kicap atau sambal sardin.

Kami gemar ke Sungai Tenggi untuk 'menghijaukan' mata sekali sekala. Rumah Wak pun telah dibaikpulih dan begitu besar dan selesa untuk anak-anak dan cucu. Di tepi rumah Wak ada kolam ikan, baru-baru ini dapat juga kami rasa ikan keli ternak hasil sampingan anak-anak Wak dan juga tanaman terung yang dibekalkan kerajaan untuk setiap rumah di situ. Jika musim buah dapat juga kami rasa rambutan dan manggis dari Sg. Tenggi.

Dalam perbualan telefon malam tadi, Wak amat berharap Barisan Nasional akan menang dalam pilihanraya InsyaAllah esok, 25-4-2010. Wak mahu kesinambungan warisan FELDA tidak diganggu gugat oleh mana-mana pihak. Bagi Wak, telah terbukti segala-galanya dari Kerajaan Barisan Nasional. Wak tidak mudah digoda, digula-gulakan, diperbodohkan atau boleh makan fitnah dan dakyah pihak yang berniat jahat terhadap ada sedang dikecapi oleh mereka sekarang. Wak akur tidak ada yang sempurna seratus peratus dalam hidup ini, tapi katanya omong kosong berbeza dengan kenyataan dan sejarah yang telah membuktikan.

Cucu sulung Wak telah mendapat 10A dalam SPM baru-baru ini dan sedang menunggu keputusan permohonan biasiswa dari Kerajaan untuk melanjutkan pelajaran ke Jordan atau Mesir.  Bagi Wak, secara peribadi mengakui tidak mungkin ada sebuah Kerajaan yang begitu prihatin terhadap hidup rakyatnya dalam apa bentuk sekali pun.  Wak amat bersyukur..

InsyaAllah swt, semoga Allah swt akan makbulkan doa Wak sekeluarga...InsyaAllah swt.

12 di kapar - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kapar - Google Blog Search


Anis Finesse Touch: Qistina Amani.. majlis bertandang <b>di Kapar</b> Klang.

Posted: 25 Nov 2012 04:50 PM PST

[unable to retrieve full-text content]JOM KITA BELAJAR SAMBIL BERKONGSI ILMU DAN TIP-TIP MERIAS.. HUBUNGI SAYA DI TALIAN 012-2456873. ... Qistina Amani.. majlis bertandang di Kapar Klang. Posted by Anis Finessetouch at 4:50 PM ...

12 di sekinchan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sekinchan - Google Blog Search


.: Wedding <b>di Sekinchan</b>

Posted: 03 Dec 2012 06:07 AM PST

Rasanya banyak betul kila pergi wedding skang en.
haha yela wedding kawan mak la kawan kila kawan sepupu la
Semua kila menyebok.haahah
Sekinchan kampung mak kila.
Kami pergi wedding kawan mak je.
Pakai shawl macam tuh muka macam buah kelapa dah wei =.=' 
Errr baju kila besar ke or kila yang makin membesar ?hahahahah

Yang lelaki tuh kawan tempat kerja mak gak tapi tak tahu la sapa nama.
Ktorang sampai awal so sementara tunggu pengantin bersanding.
Pengantin lelaki dah sampai :)

Sebab selalunya make up pengantin dalam gambar je lawa.
Tapi yg ni lain. kila tengok depan depan .
cantik gila. bedak tak bercapuk.

Sesi bersalaman dgn suami :) sweettttnyaaaa

Acara membaling gula &duit  kot.
rasanya mcm nampak duit kertas jugak.
Masa ni happening sangat.
Kila pun dapat tangkap lolipop satu!.
haha tapi tuh la lolipop tu kena kepala sakit jugak.hahaha 
Pengantin bersedia nak makan beradab :)

KIla dok ushaaa udang ni jeee.
Tapi silalah sedar diri yang diri ni alergik UDANG .*nangis golek golek * haha

Korang tengok depan depan make up dia sangat lawa.
Foundation tuh memang masuk dgn kulit.
Tak putih sgt memang cun la kiranya.

Nih semua kawan kawan tempat kerja mak.
Mak kila yg baju warna merah tuh

Congrats kepada anda berdua :)
Semoga cepat cepat dapat baby & berkekalan hingga akhir hayat .

12 di selayang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di selayang - Google Blog Search


BUTIK PENGANTIN DANIA: SOLEKAN NIKAH <b>DI SELAYANG</b>

Posted: 23 Nov 2012 06:04 AM PST

Nama Pengantin  Fatin
Tema Nikah warna Grey
Majlis pernikahan dibuat di selayang pandang rumah pengantin sendiri


12 di meru - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di meru - Google Blog Search


ceramah isu semasa <b>di meru</b> mendapat sambutan baik - khidmat meru

Posted: 15 Dec 2012 03:47 AM PST





Masyarakat kampung semakin berminat untuk mendengar isu-isu semasa dari pimpinan PR yang diadakan dikampung-kampung. Ceramah YB Manikavasagam, YB Dr Rani dan Ustaz Salahuddin Nasir berjaya mengumpul pendengar yang ramai dari kalangan lelaki dan wanita di Jalan Jabar, Meru.

12 di kajang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kajang - Google Blog Search


Gusti Lengan Selangor: Nizar mengganas <b>di Kajang</b>

Posted: 24 Dec 2012 07:36 AM PST


Kajang, 23 Disember, 2012. Mohamad Nizar Yusof sekali menunjukan kejaguhannya dengan mengalahkan 6 orang pencabarnya untuk memenangi Pertandingan Gusti Lengan yang diadakan sempena Karnival 1001 Rasa Satay Kajang 2012.
Ketiadaan Dzil Fahli dalam pertandingan kali ini namapaknya memberi laluan mudah kepada Mohd Nizar untuk memenangi satu lagi pertandingan, mungkin yang terakhir untuk tahun 2012. Nizar yang masih lagi swgar dengan kemenangan di satu pertandingan gusti lengan di I-City Shah Alam telah mengalahkan Abd Razak Hadizir dalam satu perlawanan sengit dalam dua set.
Nizar yang ditemui selepas pertandingan menganggap kemenangan dalam pertandingan ini memang telah dijangkakan, apatah lagi apabila Zil Fadhli telah menarik diri dari bertanding di saat akhir kerana kecederaan pangkal lengan.
Pertandingan kali ini hanya disertai oleh pemain-pemain yang telah dipilih oleh Persatuan Sukan Lengan Negeri Selangor sahaja. Pertandingan ini juga dijadikan sebagai satu latihan pemanas badan kepada ahli gusti lengan Selangor sebagai satu persedian untuk menghadapi pertandingan-pertandingan yang akan diadakan pada tahun 2012. Ianya juga sebagai pendedahan kepada ahli-ahli gusti lengn yang baru seperti Abd Razak Hadizir, Nazri Yusuf dan Mohdh najib Ismail.
Sementara itu vveterean gusti lengan Selangor, Sarwan Hussein, yang mengumumkan persaraan dari bertanding dalam acar gusti lengan untuk memberikaan tumpuan keapada aspek pengadilan apatah lagi setelah mendapat sijil pengadilan daripada badan dunia gusti lengn iaiatu WAF turut bbertanding dapat berjaya menduduki tempat ke 5.
Menurut beliau, dia menyertai pertandingan kali ini semata-mata untuk melepas kerinduan kepad acara ini telah lama disertainya. Sambil mengaku pemain-pemain yang mewakli Selangor sekarang adalah yang terbaik berbanding  sebelumnya, mungkin kerana meeka menjalani latihan yang lebih sistematik.
Aksi Sarwan sewaktu menentang Mohd Najib Ismail,
Keputuusan resmi hingga tempat ke tujuh adalah seperti berikut;
Tahniah kepada semua pemenang!

12 di batu caves - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di batu caves - Google Blog Search


Lelaki Maut Ditembak Di Warung <b>Di Batu Caves</b> | MyNewsHub

Posted: 05 Dec 2012 08:01 PM PST


KUALA LUMPUR – Seorang lelaki peniaga besi buruk maut selepas ditembak seorang lelaki tidak dikenali di sebuah warung di hadapan kilang Simen YTL Batu Caves, dekat sini hari ini.

Timbalan Ketua Polis Daerah Gombak, Supt Rosly Hassan berkata, ketika kejadian 12.30 pagi, M Siva Murugesan, 32, dari Kampung Wira Damai Jalan Sri Gombak sedang minum bersama seorang rakan di warung berkenaan telah didatangi seorang lelaki yang tidak dikenali.

"Suspek yang memakai topeng ski, berseluar jeans warna biru, kemeja-T warna putih belang biru serta berkulit gelap.

"Ketinggian suspek lebih kurang 175cm dan berbadan tegap, datang ke arah mangsa dan melepaskan tiga das tembakan ke arahnya," kata beliau kepada Bernama ketika dihubungi di sini hari ini.

Beliau berkata mangsa meninggal dunia di tempat kejadian selepas terkena tembakan di bahagian dada, perut dan kedua-dua tangan. – BERNAMA

Iklan Teks:

PERINGATAN: Mynewshub tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

12 di sungai pelek - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sungai pelek - Google Blog Search


The Way I Look: SMK <b>SUNGAI PELEK</b> MEMORY

Posted: 16 Dec 2012 10:40 AM PST




Tahun lepas aku mempraktikom kan diri aku kat smk sungai pelek. 1st time dengar nama sekolah pun aku da pelik, tak pernah dengar dalam sejarah aku hidup..haha. Tapi nak ada member punya pasal aku pun pergi la jugak... Planning asal bertiga kat sekolah tu, bleh plak last minit member aku dua orang buat lawak tukar sekolah... tak pasal-pasal aku kena berseorangan kat sekolah tu.
    Smk Sungai Pelek ni banyak memberikan aku pengalaman yang berharga, yang manis2 je aku rasa baik di sekolah dan di luar sekolah. Kena plak ngajo Form 6, memang senang hidup aku... haha... cuma bila nak ajar budak2 yang da besar ni, kita kena la lebih advance dari diorang semua... Sokongan dari cikgu2 di situ jugak lah membuat aku berjaya mengharungi kehidupan selama 14 minggu di sekolah tu dengan seronok sehingga rasa macam nak g ngajo kat sekolah 2 lagi je...hehehe...
   Oh ye, lupa plak nak bagitau... Sekolah ni terletak kat Kg Sungai Pelek, Sepang Selangor... memang banyak memori kat sekolah ni, dari guru pembimbing yang bertukar hingga aku mengambil alih tugas guru pembimbing aku yang masuk hospital lebih 2 bulan. Kat luar sekolah plak jangan cerita la... baru seminggu kat duk kat sana je aku da dapat member2 yang best.. siap tiap2 malam kuar lepak... biasalah orang laki... lagi2 time ada bola, memang kuar je la keje aku... Boleh dikatakan aku lebih banyak melepak dengan orang kawasan situ berbanding member2 aku yang satu U...
  Walaupun aku tak tau kat mana aku akan dicampakan selepas ini aku tetap rasakan Smk Sg Pelek adalah satu memori manis yang aku takkan lupakan... Harap ada masa dan rezeki dapat aku ke sana berjumpa member2 lama.

12 di kuala langat - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kuala langat - Google Blog Search


Gangguan Bekalan Air <b>di Kuala Langat</b>, Petaling | MyNewsHub

Posted: 29 Oct 2012 01:57 AM PDT


KUALA LUMPUR – Syarikat Bekalan Air Selangor Sdn. Bhd. (Syabas) memaklumkan beberapa kawasan di Kuala Langat dan Petaling akan mengalami gangguan bekalan air sementara antara 5 hingga 11 November ini.

Penolong Pengurus Besar Jabatan Komunikasi Korporat dan Hal Ehwal Awam Syabas, Priscilla Alfred berkata, gangguan bekalan air sementara itu disebabkan kerja-kerja yang dijalankan oleh pihak kontraktor Syabas.

"Beberapa kawasan di Kuala Langat dijangka mengalami gangguan bekalan air bersih pada 5 November 2012 bermula pukul 9 malam hingga 5 pagi keesokan hari.

"Gangguan bekalan ini disebabkan kerja-kerja penggantian Injap Kupu-kupu 600mm Diameter di Brooklands, Sungai Manggis, Kuala Langat," katanya melalui satu kenyataan media hari ini.

Priscilla berkata, kira-kira 4,347 akaun pengguna dijangka terjejas akibat daripada kerja-kerja penggantian injap kupu-kupu berkenaan.

Dalam pada itu, katanya, beberapa kawasan di Petaling dijangka mengalami gangguan serupa pada 11 November 2012 bermula pukul 9 malam hingga 5 pagi keesokan hari.

Menurutnya, gangguan bekalan air bersih disebabkan kerja-kerja Penggantian Injap Kupu-kupu 600MM Diameter di Jalan Templer dan sebanyak 15,163 akaun pengguna dijangka terjejas.

Justeru, katanya, orang di kawasan terlibat dinasihatkan menyimpan bekalan air yang mencukupi serta menggunakan air secara berhemah sepanjang tempoh gangguan tersebut. – mynewshub.my

Iklan Teks:

PERINGATAN: Mynewshub tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

12 di petaling jaya - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di petaling jaya - Google Blog Search


akoo...kamoo: Bilik Sewa <b>Di Petaling Jaya</b>

Posted: 07 Dec 2012 04:27 AM PST

Salam kawan-kawan...
Bakul nak mintak sangat-sangat jasa baik kawan-kawan. Tolong carikan Bakul bilik sewa. Bakul nak praktikal bulan Januari nanti. Kalau boleh Bakul nak yang bawah RM 200 la. 
Bakul praktikal kat company Tri System Technology kat Petaling Jaya. Apa-apa hal bolehlah contact Bakul kat bigboss8906@gmail.com ye. Nanti kat email tu Bakul bagi nombor telefon Bakul. 
Terima kasih kengkawan. Huhu..
 

BLOG SELANGOR

Copyright 2010 All Rights Reserved