ads

Isnin, 10 Mac 2014

12 di kuala kubu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kuala kubu - Google Blog Search


kursus pentadbiran tanah yang pertama diadakan <b>di</b> <b>...</b> - Busuk.org

Posted: 15 Sep 2008 10:15 PM PDT

Laman Ping.Busuk dibangunkan dan diaturcara oleh pengaturcara kami tersendiri. Sebarang kesulitan, diharap anda dapat menghubungi kami melalui email busuk.org[at]gmail ataupun melalui laman fb kami.

Online user : 3,462
Widget Aktif : 3,671
Banner Aktif : 5,109

Domain Dibenarkan: 8,780
Jumlah Artikel : 555,450

12 di kuala selangor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kuala selangor - Google Blog Search


Sepetang <b>di Kuala Selangor</b> | Sheila Shahfiekry

Posted: 06 Mar 2014 03:00 PM PST

Hari minggu yang lalu, tanpa sedar kami suami isteri buat plan mengejut. Lepas lunch dekat kedai makan, tiba-tiba suami suarakan hasrat nak naik bukit yang Shuib (Sepahtu) dengan Siti Sarah naik masa program Romantika. Aku yang blur ni, mengiakan je sebab memang taktahu langsung apa nama bukit tu. Suami cakap dulu dia pernah naik situ. So kami pun gerak ke destinasi. Jauh jugalah, lebih kurang 50km daripada Sungai Buloh ke Kuala Selangor. Dengan jem panjang disebabkan traffic light yang tak sistematik. Fuhh mencabarnya T___T
Dalam perjalanan tu tengok ada signboard Kelip-Kelip dengan Bukit Malawati. So kitorang terus bajet betullah nama tempat yang suami nak pergi tu ; Bukit Malawati. Sampai-sampai je, tengok monyet banyak gila weh. Bersepah wa cakap lu. Suami g tanya kaunter tiket, harga sorang rm5 tapi kena tunggu naik bukit dengan tram la. Dah ler masa tu jam 4 petang, ramai gila pelancong India beratur. Pastu tutup pula jam 5 petang. Maka terpaksa tukar plan, datang sini masa weekdays. Takyah naik tram, boleh bawa kereta naik atas je. hihi. 
Ni lagi satu tempat jem memanjang, padahal jalan kampung je pun. Cendol Bakar! Pernah singgah dah? Hehe. Aku kurang gemar cendol, tapi cuba gak perisa durian. Rasa dia biasa sangat, tak special mana pun kata suami. Tak sempat nak tangkap gambar cendol tu, hehee. Sebelum keluar daripada sini, sempat aku beli aiskrim goreng. Padahal suami yang mengidam nak makan. Beli seketul rm2.50, perisa vanilla. Rupanya sedap gila weh. Adehh menyesal kata suami tak beli lebih. Kononnya kenyang lagi, aiskrim goreng tu nak bagi mak buyong lahap sorang. Sekali dapat rasa, terus suka. hihi. Balik ni nak singgah frozen food kat Sg Buloh. Harap-harap ada jual ni. Nak buat sendiri memang malas lah. hiewhiew ;p

di negeri selangor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri selangor - Google Blog Search


Senarai Jadual Catuan Air SYABAS <b>di Selangor</b> 2014 - Berita Semasa

Posted: 25 Feb 2014 07:40 AM PST

catuan air

Senarai Jadual Catuan Air SYABAS di Selangor : Susulan daripada keadaan bekalan air yang terputus disebabkan penutupan LRA Cheras Batu 11 dan LRA Bukit Tampoi kerana pencemaran ammonia di dalam Sungai Langat sejak 28 Januari 2014 yang lalu.

Kerajaan Negeri Selangor telah membuat keputusan dan Suruhanjaya Perkhidmatan Air Negara (SPAN) telah meluluskan Pelan Pengagihan Air Berjadual dilaksanakan di beberapa kawasan di Hulu Langat, Kuala Langat dan Sepang.

Pihak SPAN akan menyelaras dalam pengurusan dan perlaksanaan Pelan Pengagihan Air Berjadual tersebut dengan sumber-sumber daripada Kerajaan Negeri Selangor, Kerajaan Persekutuan dan Syarikat Bekalan Air Selangor Sdn Bhd  (SYABAS).

Sehubungan itu, berikut adalah Pelan Pengagihan Air Berjadual untuk makluman semua pengguna terlibat:

Pelaksanaan notis senarai jadual catuan air di Selangor 2014 adalah sangat penting bagi memastikan pengguna melakukan persiapan lebih awal.

Pihak SYABAS menerusi kenyataan rasmi akan memulakan catuan air di Selangor yang akan dilaksanakan bermula (27 Februari 2014 sehingga 31 Mac 2014) melibatkan seluruh daerah di negeri Selangor. Antara tujuan utama catuan air ini adalah disebabkan musim kemarau dan panas yang berpanjangan sehingga menyebabkan air di empangan berkurangan.

KLIK Butang LIKE & SHARE Berita Ini


12 di bukit lanjan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bukit lanjan - Google Blog Search


Sekolah Kebangsaan <b>Bukit Lanjan</b> v2.0: SKBL <b>di</b> BERITA HARIAN

Posted: 31 Dec 2013 05:23 PM PST

Warga SKBL berasa bangga kerana terpilih dalam program anjuran Berita Harian untuk murid-murid Tahun 6 yang bakal menghadapi peperiksaan UPSR pada tahun 2014. Pihak Berita Harian berbesar hati memberi sumbangan dengan membekalkan bahan-bahan rujukan bagi persediaan murid-murid untuk mengulangkaji untuk menghadapi UPSR.
Ribuan Terima Kasih diucapkan kepada Berita Harian.




12 di jenjarom - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di jenjarom - Google Blog Search


BLOG SELANGOR: 12 <b>di jenjarom</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Feb 2014 03:19 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di jenjarom</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Jan 2014 03:11 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di jenjarom</b> - Google Blog Search

Posted: 19 Dec 2013 03:39 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Aku Budak Telok: Keratan Akhbar tentang <b>Jenjarom</b> Tahun 50-an

Posted: 17 Dec 2013 07:55 AM PST

Assalamualaikum semua. Aku tengah bercuti ini. Tak macam korang, cuti aku macam orang belayar serata dunia. Berbulan-bulan. To be exact, sebulan 16 hari. Ya, betul lah tu...macam kelasi kapal. Tapi aku bukan kerja itu. Kepada yang dah lama mengenali aku, tentu tak payah nak berteka -teki lagi. Yang first time jenguk blog aku ni, mungkin tertanya-tanya..kerja apa sampai lama betul cutinya tu? Untuk tambahkan pening kepala korang, dalam setahun aku bekerja hanya 190 hari. Selebihnya (175 hari) aku goyang kaki. Itu tak termasuk lagi cuti am dan hujung minggu....Hahaha...macam bos, tapi aku kuli je. Nak bagi korang lagi sakit hati kat aku, aku kerja setengah hari tak sampai...Dari pukul 7.30 pagi sampai 1.00 tengah hari..itu sahaja. Dah pening dah? Tak tahu nak teka? Korang pikirlah sendiri. 
Jadi untuk mengisi dan membunuh masa (istilah Inggeris ,To kill time), aku pun belayarlah satu dunia tanpa beralih kerusi. Hmmm...itu pun tak faham...aku surf internet ler...Maka banyaklah yang aku terjumpa...kisah-kisah lama yang berlaku di sekitar Telok termasuk Jenjarom dan Sijangkang. Banyak jugalah berita yang aku dapat, Syiok juga baca surat khabar lama-lama ini. Tapi kebanyakannya dalam bahasa Inggeris. Sebab itu ler Dr. M susah payah suruh kita semua belajar cakap omputeh. ini ler salah satu sebabnya...hahaha...Aku akan translatekan (terjemahkan sedikit intipati berita itu tapi idak ler semua satu perkataan demi perkataan.. Mati ler teman, yeop...Sejak bila pulak orang Telok jadi orang Perak ni? Malaysia boleh..Malaysia Baguuuuz..hihihihi.
 Berita dekat bawah ini tentang Jenjarom tahun 50-an. Lepas itu baru tahun 60-an, 70-an dan 80-an kalau ada, ok? Hek Eleh...Mana berita tentang Telok? Sabor dulu, yeop.. Macam cerita hindustan juga, hero kalah dulu...nak bagi korang saspens dulu..Lepas Jenjarom, Baru ler Telok dan Sijangkang...Lagipun...ikut suka aku ler..hahahaha. Korang bacalah.ya...
Kebanyakan cerita tentang Jenjarom ini kisah komunis dan kampung baru. Berita tentang Jawa di Jenjarom. Takde lah, wak. Nanti bila aku ingat, aku tuliskan nama surat khabar dan tarikh laporan berita, ok? Pleasant reading, everybody.
Pertama, yang ini berita tentang ribut yang telah melanda Jenjarom, Telok dan Sijangkang pada tahun 1953

Kedua, berita tentang demam campak yang membunuh 5 orang kanak-kanak 
 Yang ini pulak tentang komunis simpan duit bernilai RM13,000 dalam hutan.
 Kisah General Templer yang nasib baik tak arwah apabila kereta dia tergolek dog on the way to kampung-kampung baru Cina dengan tujuan untuk memaki hamun Cina dekat situ pasal bantu komunis
 Yang inin pulak tentang Pembantu komunis ditangkap di sekitar Jenjarom...Ramai jugak..27 orang.
 Ini pulak kisah penyamun getah di Jenjarom
 Cerita mahkamah tentang penghantar maklumat kepada komunis dijatuhkan hukuman 6 tahun oleh mahkamah KL.
 Sekolah Cina dibuka di Kampung Baru Jenjarom
 Kisah polis makan rasuah pasal lepaskan Cina masa perintah berkurung..padan muka korang.
 Kemalangan membabitkan seorang berbangsa India di Jenjarom
S

BLOG SELANGOR: 12 <b>di jenjarom</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Dec 2013 03:30 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Aku Budak Telok: Keratan Akhbar tentang <b>Jenjarom</b> tahun 70-an <b>...</b>

Posted: 17 Dec 2013 08:37 AM PST

Kisah tahun 70-an di Jenjarom.....Bunuh dan mati, jenayah...Sekampung samseng...Kita bakor, kita bakor...

 komunis masih ada lagi kat sini
 rompakan van keselamatan

 Padan muka korang, Samseng
 Api nak kena potong? Pengumuman LLN

12 di padang jawa - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di padang jawa - Google Blog Search


Sebuah Desa <b>Di</b> Acheh Bernama <b>Padang Jawa</b>

Posted: 08 Mar 2014 03:21 AM PST

Selain daripada Padang Jawa, Klang, Selangor, Malaysia terdapat juga sebuah desa yang namanya sama dengan kampungku Padang Jawa yang terletak di Kecamatan Woyla.
Woyla adalah sebuah kecamatan di Kabupaten Aceh Barat, Provinci Aceh, Indonesia.
Terdapat beberapa aktiviti menarik di desa tersebut yang boleh dicontohi. Antaranya membentuk pengajian rutin tiap malam setelah shalat Isyak sebagai satu usaha membentengi  diri daripada pengaruh pergaulan bebas.Pengajian rutin ini juga bertujuan mengisi waktu longgar para pemuda yang kebanyakan digunakan pada hal-hal yang tidak berguna. 
Kegiatan ini adalah usaha yang luar biasa untuk membendung kenakalan remaja dan pengaruh narkoba serta dapat membendung segala praktik maksiat dan criminal. Pengajian ini yang diikuti oleh pemuda sekitar Padang Jawa dalam kecamatan Woyla menumpukan soal fikih ibadah, akidah dan akhlak.
Sumber Info dan gambar :- Mustafa Husen Woyla (Aceh) / hidayatullah.com

12 di beranang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di beranang - Google Blog Search


Tanah tepi jalan unruk dijual <b>di</b> Semneyih-<b>Beranang</b> - Lagi.MY

Posted: 28 Feb 2014 04:12 PM PST

Tanah tepi jalan untuk dijual di jalan Semenyih-Beranang.
Tanah bersebelahan taman Rinching Tengah,dan sekolah rendah serta berhadapan taman pelangi semenyih 2.
Keluasan tanah 2 ekar. Tanah Rizab melayu.
kedudukan tanah strategik untuk stesen Minyak, Bengkel Kereta, Restoran dan Kilang.
Harga buka RM 2.3 juta. Harga Boleh Runding sampai jadi.
Berminat boleh call/sms/whatsapp 0102200967 Zuhairi

12 di selayang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di selayang - Google Blog Search


[ Memalukan ] 5 Gambar Insiden Bom Asap <b>di</b> Stadium MP <b>Selayang</b>

Posted: 01 Mar 2014 06:35 AM PST

Malam ini berlangsung Perlawananan Persahabatan Antarabangsa di antara Harimau Malaya dan Filipina yang berlangsung di stadium Majlis Perbandaran Selayang, namun satu insiden Bom Asap yang di baling oleh penonton pada minit ke 36 di tepi padang memaksa pengadil memberhentikan perlawanan selamat 10 minit.


Insiden ini amat memalukan memandangkan perlawanan ini adalah perlawanan persahabatan antarabangsa Harimau Malaya dan Filipina, punca sebenar penonton melakukan balingan bom asap itu tidak dapat di pastikan mereka mungkin protes dengan apa yang berlaku yang mana gol jaringan pemain Malaysia malam ini di batalkan oleh pengadil.

Walauapa pun masalah yang ada insiden ini sesungguhnya memalukan Bolasepak Malaysia dengan apa yang di lakukan oleh penonton sendangkan pihak FAM sekarang dalam kempen membasmikan kekacauan dalam perlawanan bolasepak di negara ini.

12 di hulu selangor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di hulu selangor - Google Blog Search


IKRAM <b>Hulu Selangor di</b> TV AlHijrah-Slot Isu Akidah

Posted: 20 Feb 2014 05:37 AM PST

Pertubuhan IKRAM Malaysia, Cawangan Daerah Hulu Selangor, No. 23, Jalan Adenium 2G/6, Pusat Perniagaan Adenium, 48300 Bukit Beruntung, Selangor Darul Ehsan. Sebarang Pertanyaan Sila Hubungi : Email : huluselangor@ikram.my Telefon : 03-60214020

Tempahan Pelamin <b>Di Hulu Selangor</b> 2 Mac 2014 - Boni Kacak

Posted: 03 Mar 2014 06:51 AM PST

Hari Ahad lepas telah berlangsungnya perkahwinan antara pasangan Maisara dan Safwan di Kampung Jawa Kerling , Hulu Selangor yang terletak bersebelahan Lembah Beringin. Aku suka suasana kampung ni. Satunya sebab dia masih dalam Mood kampung dengan rumah-rumah kayu. Tak macam bandar yang dipenuhi dengan hutan batu. Kampung Jawa Kerling ni masih terpelihara dengan hutannya. Sejuk habaq hang.Menariknya kat sini korang dapat tengok masih ada lagi gotong royong sesama jiran tetangga. Masak beramai-ramai dan juga segala-galanya beramai-ramai dan berjemaah antara jiran tetangga. Ni memang tak dapat lagi kita saksikan kat bandar.

Ok, berbalik pada cerita pelamin. Pengantin memilih pelamin Sakura untuk dijadikan pelamin perkahwinan dorang. Jadi, team Issyaz Wedding gerak hari Sabtu untuk pasang pelamin Sakura tu. Nak dijadikan cerita, kitorang sangkut selama sejam setengah kat Area Kuala Kubu sebab ada Le Tour De Langkawi 2014. Masing-masing dah macam daging yang kena panggang dalam kereta sebab panas. Haris tembam setembam-tembamnya paling terseksa memandangkan beliau paling 'kurus' antara kitorang.

Setel je Le Tour De Langkawi, kitorang terus pecut ke rumah pengantin. Apa lagi? Menggagau pasang. Sebab dah lambat. Hahaha. Tapi, walaupun dalam keadaan cemas dan panik, kitorang tetap mempertahankan kemachoan dan kekacakan kitorang terutamanya aku. Malu lah kalau pasang pelamin muka pucat. Jadi, jom saksikan pelamin sakura yang kitorang pasang untuk pasangan Maisara dan juga Safwan ni.
Jadi, ini lah dia Pelamin Sakura yang telah diminta oleh pengantin. Issyaz Wedding memberikan yang terbaik untuk pasangan pengantin. Jadi jikalau ada yang berminat untuk mendapatkan pakej-pakej perkahwinan yang Full Package mahupun pakej separa, bolehlah hubungi Issyaz Wedding di :-


Tahniah kami ucapkan kepada pasangan pengantin iaitu Maisara dan juga Safwan. Semoga berbahagia hinggalah ke syurga. Amin.
Tempahan Videographer perkahwinan
Jika ada yang berminat untuk mendapatkan Videographer terbaik untuk perkahwinan bolehlah hubungi aku di Facebook BONI KACAK (SILA KLIK). Member aku ada menyediakan perkhidmatan Videographer untuk perkahwinan, dan menariknya, jika korang tempah melalui aku, korang akan dapat diskaun menarik.
Antara video yang dihasilkan oleh beliau :-

12 di shah alam - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di shah alam - Google Blog Search


[terkini] berita gembira untuk penduduk <b>di</b> shah <b>...</b> - <b>shah alam</b> rebels

Posted: 12 Feb 2014 06:00 PM PST

Saudara Azhari Shaari, Ketua UMNO Bahagian Shah Alam.
Masalah kesesakan jalan raya dan kos tinggi tol serta petrol yang terpaksa ditanggung warga bandar raya ini untuk ke tempat kerja di sekitar Lembah Klang dapat diatasi sekiranya kerajaan mewujudkan laluan transit aliran ringan (LRT).
Ketua UMNO Bahagian Shah Alam, Azhari Shaari berkata, bagi merealisasikannya, kerajaan boleh memanfaatkan stesen projek transit aliran massa (MRT) di Glenmarie di sini yang sedang dalam pembinaan untuk berintegrasi dengan laluan LRT tersebut.
Menurutnya, langkah berkenaan adalah lebih sesuai memandangkan jarak di antara stesen MRT di Glenmarie dengan bandar raya ini hanya kira-kira dua kilometer.
"Inilah masa yang sesuai dalam usaha kerajaan Pusat mahu membantu mengurangkan kos sara hidup rakyat.
"Lagipun, inilah isu yang diperjuangkan oleh penduduk Shah Alam selama ini," katanya dalam sidang akhbar, di sini semalam.
Azhari menambah, dengan adanya sistem LRT nanti, penduduk Shah Alam dapat berulang-alik ke bandar-bandar lain dengan lebih mudah, cepat dan murah.
"Dengan wujudnya jaringan LRT, projek pembangunan berasaskan pengangkutan bagi perumahan mampu milik boleh dilaksana.
Katanya, satu memorandum mengenai cadangan pembinaan LRT itu akan diserahkan kepada Syarikat Prasarana Negara Berhad pada 18 Februari ini.
Pada perkembangan berkaitan, UMNO bahagian itu sekali lagi mendesak kerajaan menghapuskan Plaza Tol Batu Tiga dan Plaza Tol Sungai Rasau di Lebuh Raya Persekutuan yang telah beroperasi hampir 20 tahun.
Azhari memberitahu, tidak mungkin syarikat konsesi yang mengendalikan lebuh raya berkenaan tidak meraih keuntungan memandangkan peningkatan bilangan kenderaan yang melaluinya bertambah.
"Yang amat mengecewakan, setelah sekian lama menjalankan operasi kutipan tol, syarikat konsesi terbabit hanya memberi diskaun 10 peratus bermula selepas pukul 12 tengah malam hingga 7 pagi," ujarnya.
Jelasnya, perjanjian konsesi yang akan tamat pada 2018 dicadangkan ditamatkan lebih awal dan tiada pembaharuan diberikan kepada mana-mana syarikat baharu atau sedia ada.
Bagi meringankan beban penduduk Shah Alam sebelum tol-tol tersebut dihapuskan, beliau mencadangkan supaya tiada bayaran dikenakan ke atas kenderaan yang melalui Lebuh Raya Persekutuan di antara 6 hingga 10 pagi dan 4 petang hingga 8 malam.
"Bayaran tol juga dicadangkan diberi setengah harga kepada kenderaan yang melaluinya setiap hari," katanya.

12 di bandar sunway - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bandar sunway - Google Blog Search


BlogSaya: Pengedar Sah Shaklee <b>di Bandar Sunway</b>

Posted: 23 Feb 2014 04:10 AM PST

Hye uollsss... 
Dah macam2 kan sy post pasal Shaklee.. Tp lupa plak nk kenalkan diri.. Penting neh.. Hehe.. Okey, sy merupakan Pengedar Sah Shaklee dengan nombor pengedar 1088306 untuk area Bandar Sunway.. 
Saya tggl di Lagoon Perdana. jika anda tinggal di area berdekatan boleh pm saya untuk dapatkan Produk Kesihatan Shaklee..
Hidayah
0136448443
SID: 1088306

12 di kajang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kajang - Google Blog Search


Anwar sampaikan tazkirah Maghrib & Isyak <b>di Kajang</b> malam ini <b>...</b>

Posted: 04 Mar 2014 10:31 PM PST

dsai_tazkirah (2)KAJANG 5 MAC: Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim akan menyampaikan tazkirah Maghrib dan Issyak di dua buah surau di Kajang malam ini.

Beliau yang juga calon KEADILAN bagi pilihan raya kecil N25 Kajang akan menyampaikan tazkirah Maghrib di Surau At-Taqwa, Taman Kajang Baru

Anwar akan hadir menyampaikan tazkirah Isyak di Surau Ar-Rahman, Blok A, Flat Taman Taming Impian, Kajang.

Kaum muslimin dan muslimat di daerah Kajang dan jemaah di kawasan sekitarnya dialu-alukan hadir.

Short URL: http://www.keadilandaily.com/?p=59849

12 di rawang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di rawang - Google Blog Search


OKU Didera Di Pusat Jagaan <b>di Rawang</b>: &#39;Mereka dera kakak saya&#39;

Posted: 12 Feb 2014 06:38 PM PST

"Saya kesal apabila kakak saya diperlakukan tanpa belas kasihan sedangkan dia hanya memerlukan perhatian yang lebih," luah Zaidatul Haslinda Mohamad Arif, ketika menceritakan keadaan kakaknya yang didakwa didera oleh sebuah pusat jagaan di Rawang.

Menurut  Zaidatul, kakaknya  yang berusia 38 tahun, juga orang kurang upaya (OKU) dihantar ke sebuah pusat jagaan di Kuala Lumpur tetapi dipindahkan ke sebuah pusat jagaan lain di Rawang tanpa pengetahuan keluarganya.

OKU Didera Di Pusat Jagaan di Rawang: 'Mereka dera kakak saya'

OKU Didera Di Pusat Jagaan di Rawang: 'Mereka dera kakak saya'

Katanya, dia menghantar kakaknya di sebuah pusat jagaan di Kuala Lumpur pada 15 Oktober 2013 tetapi dipindahkan ke Rawang bersama penghuni OKU perempuan yang lain tanpa diberitahu sehinggalah mengetahui perkara tersebut ketika hendak mengambil kakaknya pada hujung minggu.

"Bagaimanapun, saya terkejut apabila kakak saya dilayan bukan seperti manusia biasa di pusat jagaan di Rawang. Saya tengok ada kesan cubitan dan luka di bawah bahagian mata, belakang telinga dan badan.

"Lebih teruk lagi, kakak saya merintih kepedihan ketika saya memandikannya apabila dibawa pulang pada cuti perayaan Tahun Baharu Cina baru-baru ini," katanya kepada Sinar Harian.

Beliau mengakui membayar yuran RM500 kepada pusat jagaan tersebut.

Zaidatul berkata, kakaknya ada bercerita penjaganya mencucuk jari ke badannya dan memberitahu tidak mahu kembali lagi ke pusat jagaan itu kerana takut dipukul.

Kakaknya juga pernah menyatakan mahu membunuh penjaga tersebut sekiranya dia masih dihantar ke sana.

"Kakak juga kata mulutnya pernah diramas. Walaupun tiada kecederaan teruk tetapi tindakan penjaga pusat jagaan itu melampau kerana penghuni yang tinggal adalah insan istimewa," katanya.

Menurutnya, penjaga pusat jagaan itu turut mengelak berjumpa dengannya apabila dia mahu berbincang dan mengetahui perkara sebenar.

Dalam masa yang sama, Zaidatul turut bimbang keadaan penghuni lain yang masih tinggal di situ kerana kebanyakannya tiada waris.

Dia berharap ada pihak bertanggungjawab membuat pemantauan dan tidak terlepas pandang kerana tidak mahu ada pihak lain yang mengeksploitasi insan kurang upaya.

Sumber : Sinar

 Jana income dengan Says. RM200-RM500 sebulan secara pasif. Klik sini  

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

12 di sijangkang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sijangkang - Google Blog Search


This is Our Story: Raya ke Dua kami <b>di Sijangkang</b>

Posted: 14 Aug 2013 06:44 PM PDT

selepas beraya di rumah my BFF
terus gerak balik ke Sijangkang
sampai di kg pukul 6.30pm
masih lagi terasa kemeriahan di kg
sebabnya semua ada berkumpul
dalam family sebelah mr.hubby
cuma kami sahaja yang masih ikut giliran untuk pulang beraya
sebab adik beradik yang lain mertua sudah tiada
jadi memang pulang ke rumah ikut sebelah suami/isteri sahaja
raya ke tiga baru masing-masing keluar beraya ke rumah adik beradik
macam aku still kena ikut giliran
sebab ada mak bapak lagi kan
jadi kenalah bersikap adil dan saksama :)
selepas isyak baru kami beraya ke rumah m.cik dan p.cik sebelah mr.hubby
jalan kaki jea sebab rumah sebelah menyebelah dengan rumah mak mr.hubby
hanya satu malam habis semua rumah kami round
hehehehhehe mengutip duit raya jea si umairah dan umar
--snap-snap gambar dalam kereta dalam perjalanan balik ke kg--
suka tengok gelagat umar bila bergambar
korang tengok jea lah peel si bam bam tu
kesian umairah tangan terluka jatuh sebab tersadung

--tinggal kami bertiga sahaja--
susah betul nak ambil gambar sekeluarga
kesudahannya kadang-kadang kami berdua jea dapat bergambar
nie yang terfikir nak buat gambar family kat studio
senang ada orang snapkan gambar
confirm budak berdua nie akan duduk senyap jea

--rumah mak mertua ada bela kucing--
jadi tu yang susah sangat nak ambil gambar
sebab si bam bam sibuk nak bagi kucing makan
warna warni di hari raya..
korang tahu tak yang buat outdoor photoshoot yang harganya murah...
nak jugak bergambar family dengan elok huhuhuhu


12 di sabak bernam - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sabak bernam - Google Blog Search


Program Koyoworld <b>Di</b> Sungai Besar, <b>Sabak Bernam</b>, Selangor

Posted: 07 Mar 2014 08:07 AM PST

Sungai Besar, 07 Mac 2014: Satu program promosi dan penerangan Koyoworld Malaysia telah diadakan di Sungai Besar, Sabak Bernam Selangor yang dikendalikan oleh En. Rizal, Pegawai Pemasaran Koyoworld Malaysia. Program tersebut berjaya menarik minat dan perhatian penduduk di sekitar kawasan tersebut. Semenjak wujudnya beberapa testimoni hebat Koyo Chitosan yang terhasil di Sabak Bernam membuatkan ramai yang tertanya-tanya apa itu Koyoworld? dan apa itu Koyo Chitosan?. Sebagai menghargai penduduk sekitar Sabak Bernam khususnya di Sungai Besar, pasukan Koyoworld yang diketuai oleh En. Rizal disokong oleh beberapa 'leader' membolehkan program tersebut berjaya dilaksanakan dengan maklum balas yang amat positif.
Koyo Chitosan, Koyoworld bukan sekadar makanan tambahan biasa yang banyak terdapat di pasaran. Koyo Chitosan yang dihasilkan daripada kaki ketam merah lautan Jepun dari kedalaman 1000 meter adalah merupakan makanan tambahan yang hebat, berkualiti serta mempunyai kesan yang mujarab untuk kesihatan tubuh badan.
Sokongan yang tidak berbelah bahagi daripada anda telah membolehkan Koyoworld masih gagah mengharungi persaingan yang semakin sengit. Koyoworld sentiasa berusaha memberikan anda sesuatu yang terbaik dan memastikan kualiti adalah di tahap tertinggi. Sokongan hebat anda itu telah berjaya menghasilkan testimoni yang hebat bukan hanya setakat 1 atau 2 jenis masalah kesihatan yang berjaya dibantu, malah pelbagai.



Program sebegini akan diteruskan dari semasa ke semasa dan menyasarkan seluruh masyarakat Malaysia akan tahu dan kenal Koyoworld malaysia serta Koyo Chitosan merupakan makanan kesihatan terbaik dan bermutu tinggi yang sesuai untuk semua peringkat umur, matlamat Koyoworld adalah mudah "Kesihatan Anda Adalah Keutamaan"



Koyoworld malaysia mengalu-alukan anda semua untuk merebut peluang perniagaan yang tersedia dengan menjadi 'ahli Koyoworld'. Mungkin anda berminat samada untuk mengetahui lebih lanjut atau ingin menyertai kami di Koyoworld, sila hadir dan luangkan masa berharga anda ke program-program kami yang telah dirancang untuk mengetahui lebih lanjut mengenai syarikat, produk kesihatan yang ditawarkan serta pelan pemasaran terhebat kami. Maklumat program akan dimaklumkan dalam portal ini. Kami ingin berkongsi kegembiraan bersama anda, bertindaklah sekarang.
Pesanan Khidmat Masyarakat Daripada Koyoworld Malaysia.

12 di petaling jaya - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di petaling jaya - Google Blog Search


The Hub SS2 <b>Petaling Jaya</b> – Pelaburan Hartanah <b>di</b> Lokasi <b>...</b>

Posted: 06 Mar 2014 06:10 PM PST

Minggu lepas, saya berkesempatan singgah di show room satu projek service condominium/bangunan ofis eklusif yang agak menarik di lokasi yang begitu strategik iaitu The Hub SS2, Petaling Jaya. First impression :
the_HUB_SS2-18
Wow, sangat unit designnya. The Hub SS2 bakal menjadi bangunan tertinggi di SS2 dengan service condo/suites melebihi 40 tingkat. Yang bestnya, swimming pool di roof top sepastinya menjadikan ianya salah satu tarikan.

the_HUB_SS2-34

Projek ini adalah dari Selangor Dredging Berhad (SDB) iaitu salah satu developer yang mempunyai reputasi yang bagus. Berstatus Freehold, ianya pasti dinanti-nanti oleh Pelabur Hartanah dan juga yang bercadang menjadikan kediaman di sini.

the_HUB_SS2-14
Saya berkesempatan juga untuk melihat salah satu unit contohnya iaitu Duplex. Signatures Suites di sini mempunyai unit berkeluasan dari 517sq feet (studio unit, tinggal 2 unit lagi rasanya) sehingga 1,313 square feet. Ianya turut menempatkan 4 tingkat retail offices (all sold out). Yang tinggal sekarang hanyalah Signature Suites.Rasanya tidak lama, ianyapun bakal sold out atas lokasi dan potensinya.

the_HUB_SS2-2

Ruang tamu. Agak luas juga. Bergantung kepada unit yang dipilih.

the_HUB_SS2-4

Design yang moden dan high ceiling. First impression terasa macam berada di rumah teres 2 tingkat. Ini pengalaman pertama saya melihat unit duplex, begini rupanya, sangat Ok dan boleh dijadikan Office/rumah kediaman.

the_HUB_SS2-6

Dapur yang dilengkapi dengan kitchen kabinet dan peti sejuk.

the_HUB_SS2-10

Terasa santai dan tertarik dengan unit ini.

the_HUB_SS2-11

Bilik air. Modern dan seakan-akan berada di hotel.

Antara keunikan Projek The Hub SS2 Petaling Jaya ini antaranya :

the_HUB_SS2-37

1) Lokasi yang strategik 
- Terletak di Prime Area iaitu SS2 Petaling Jaya . Antara condominium yang terdekat dengan unit ini adalah Ameera dan Five Stones yang turut disewa oleh expatriate dengan kadar sewa lebih kurang Rm3,000-RM5,000 sebulan. Harga suites di The Hub ini adalah antara RM538K-RM900K . Ianya juga berdekatan dengan Proposed MRT Seksyen 16, TTDI MRT Station, University Malaya dan Tropicana City Mall.

2) Pakej yang menarik ditawarkan antaranya :
tenancy program ROI 5% per annum base on SPA price
- attractive discounts
-Freehold
-2 car parks
-loan up to 85%(doesn't limit to 1st, 3rd , 5th or even more properties that attached loan)
-Free legal, loan agreement and all the stamping fees
-2% deposit
- Additional 7% rebate to bumiputra

the_HUB_SS2-15

3) Work Life Balance 
- Sebahagian besar kawasan ini, kehijauan masih dikekalkan. Sejuk mata memandang, udara yang lebih segar, hatipun tenang.

Signature suite habis dijual 80% dan di atas dalam tempoh singkat kerana yang lokasi uang amat berpotensi dan strategik, iaitu  berkedudukan di Jalan Harapan dan

the_HUB_SS2-27

4 Good Reason to buy this property :

REASON 1:Appreciation upon handover
Proven that Ameera residency and Five stones(developer is the same, Selangor Dredging Berhad) that is just right behind The Hub had been appreciated 41% averagely upon handover (the data is based on the first 6months after handover keys's transacted price). That time there is no others news that nearby got any projects from government to make the public transport better, it's just merely about the SS2 location. SS2 is a highly matured area and there is hardly to find any new freehold developments (The Hub probably would be the last freehold project in ss2). So it's a good choice to invest in The Hub.
REASON 2: Construction of Jalan Harapan
  Our location is just right beside Jalan Harapan, which soon will be become one of the main roads in SS2, and it will link the Rothman Roundabout ( Sin Chew Jit Poh) to the Jalan Damansara ( exit will to the same row of the Tropicana City Mall) with just 1.3km. Pls be noted that the Jalan Harapan will be widening to 6 lanes main road and the road will completed in July 2014. These are some news from The Star That u may refer to - http://www.selangortimes.com/index.php?section=news&permalink=October%

20completion%20for%20Rothmans%20roundabout & http://www.starproperty.my/index.php/articles/property-news/road-widening-project-worries-sec-19-folk/ . The Hub's value will immediately appreciate when the road is completed. You can just imagine that turn left around 700m u can reach Rothman crossroad, and exit to federal highway with very near distance, or u can just turn right for around 500m and enter into sprint highway, and drive further you can reach NKVE. It's very convenient !

A new highway, Kidex (people call it LDP 2) will be construsted and very close to our site, it link to Puchong Kinrara to Damansara, u may find out more in this website http://thepropertychannel.blogspot.com/2012/03/kidex-highway.html . Beside LDP(800m) , Sprint highway(500m) , federal highway (3km), NKVE (4 km via sprint), The Hub's owner have 1 more option that is KIDEX. It would makes The Hub more convenient since in 300m we can enter into KIDEX. KIDEX highway will be completed around 4 years and it helps The Hub appreciate even faster!
REASON 4: Completion of MRT
 As we all know the MRT project is would be done around 2017, we are glad to let u know the nearest station to The Hub is PJ Section 16 (2.7km away from The Hub) as u may refer to the location map of the brochure . Although 2.7km is not really a friendly walking distance, the management of The Hub provide shuttle bus services for the owners to travel to the station daily. This would provide a better lifestyle and avoid the traffic jam.

Secara peribadi, sebagai salah seorang Pelabur Hartanah, SS2 ini adalah satu projek yang menarik yang menawarkan "return on investment" yang sangat berpotensi pada masa hadapan. Sayang, not within my budget, jika tidak mungkin saya angkat satu unit untuk my long term investment.

Apapun, jika anda berminat dengan  The Hub SS2,bolehla registerkan di  –>  http://bit.ly/thehubpj  or contact Winson, the sales manager directly at +60192119111. For more information do also check out the website at http://www.sdb.com.my/sdbproperty_The_Hub_@_SS2.aspx .

Tak lupa juga, contest Istagram dari The Hub SS2 yang menawarkan Hadiah IPAD Mini :

Instagram brief: 

1) Malaysians are known to have good savings in their bank accounts for investments and financial crisis. Our domestic spending is strong, backed by strong Malaysian savings. 
2) Submit a picture of your home / property investment and tag @thehubss2 with hashtag #TheHubSS2 #pj #property along with the caption of "What do you love about your home/property?"
3) Contest period : 6th March 2014 – 31st March 2014 
Grand Prize : 1 iPad mini 16GB 
 

BLOG SELANGOR

Copyright 2010 All Rights Reserved