ads

Khamis, 20 September 2012

12 di teluk datok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di teluk datok - Google Blog Search


LAMAN BLOG PERGERAKAN PEMUDA UMNO CAWANGAN <b>TELOK</b>

Posted: 14 Sep 2012 07:46 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info

Panas! Kuala Langat telah diserang..

Posted: 13 Sep 2012 06:14 PM PDT

Bangsat! Memang bangsat betullah puak pembangkang ni. KUALA LANGAT telah diserang dengan bendera tergantungnya bendera Sang Sangka Bangsa dibeberapa kawasan sekitar Kuala Langat. Perkara ni tak boleh dibiarkan lagi. Makin berlembut makin menjadi kebiadapan mereka ini. Sudahlah mereka mempersendakan bangsa,agama, dan sistem beraja kita sebelum ini.. kini mereka bertambah biadap lagi dengan mempersendakan jalur gemilang.. 
Ni lokasi yang sibangsat gantung
Lokasi (1) Jejantas Pekan Teluk Panglima Garang - laluan utama menghala ke Klang. (2) Lampu isyarat Simpang 3, pekan sg. Jarom, Banting. (3) Pokok Besar - Jalan utara (menghala jmbtn pulau Carey) Kg. Sawah, Banting. (4) Persimpangan masuk Taman Banting Baru.

Ini yg baru dikesan & dpt info. Lain2 blm lagi.

Macam ini ke nak perintah negara.. bila dah perintah.. aku yakin mereka akan buat lebih daripada ini.. 
Kami rakyat Kuala Langat berharap agar pihak berwajib siasat perkara ni.. jangan lepaskan mereka.. bangsat! 

Raya tak abis lagi ni

Posted: 13 Sep 2012 03:58 PM PDT

Aku cuma nak ucap tahniah kepada penganjur sambutan hari raya kat telok datok yang dijadualkan pada malan esok.. bab ni aku setuju sangat.. yelah.. jumpa rakyat maaa...tak salah.. mana pemimpin parti aku ni.. takkan tak buat program sebegini...takkan esok nak pru baru nak jumpa rakyat.. masih tak ubah sikap lagi ke...aduhai...
Cuma...kenapa perlu ada cabutan bertuah ye.. kalau pihak UMNO yang buat korang canang rasuahlah...itulah.. inilah...ermmmm....
Tapi apa pun terima kasih sekali lagi..

Khalid terpaksa bersembunyi bila....

Posted: 13 Sep 2012 03:53 PM PDT


KUALA LUMPUR - Presiden MCA Datuk Seri Dr Chua Soi Lek menolak
tanggapan bahawa anaknya Datuk Chua Tee Yong tidak sepadan untuk
berdebat dengan Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim
berhubung isu penstrukturan semula hutang Talam Corporation Berhad.
Beliau berkata Tee Yong sememangnya layak berdebat dengan Abdul Khalid
kerana Tee Yong merupakan Ketua Biro Profesional Muda MCA dan
Timbalan Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani.
"Ketika saya berdebat dengan (Ketua Menteri Pulau Pinang Lim) Guan Eng,
adakah saya setaraf (dengan Guan Eng)? Dia (Guan Eng) ialah Ketua
Menteri tetapi saya bukan sesiapa.
"Ketika (Barack) Obama berdebat dengan (calon presiden daripada parti
Republican) Mitt Romney... dan siapa Mitt Romney? Obama merupakan
Presiden Amerika Syarikat," katanya pada sidang media selepas pelancaran
1MCA Skim Mikro-kredit untuk Belia di Wisma MCA di sini hari ini.
Beliau mengulas ketidakhadiran Menteri Besar Selangor itu untuk berdebat
berhubung isu Talam, anjuran MCA di sini, malam semalam.
Mengenai skim pinjaman 1MCA skim Mikro-kredit, Dr Chua berkata
sebanyak 380 permohonan diluluskan melibatkan kos bernilai RM6.4 juta
bagi membantu golongan muda menjalankan perniagaan. - Bernama
Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info

order...order.... - Sunaina Salim.... bersama diary Mama

Posted: 15 Sep 2012 09:15 AM PDT

Mula menerima tempahan dari teman2.... thank you for your support toward my cooking pleasure.  InsaAllah berkat sokongan ramai dari kalian mutu dan rasa cake buatan ku dapat dipertingkatkan dan dijamin dari segi rasa dan harga.....:)

12 di bukit raja - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bukit raja - Google Blog Search


Masjid Bandar <b>Bukit Raja</b>: KARMA BBR 2.0 HARI PERTAMA <b>...</b>

Posted: 23 Aug 2012 09:32 PM PDT



 
 
PADA asalnya, saudara Kamal Affendi Hashim memaklumkan kepada pihak penganjur bahawa beliau mungkin akan tiba dilokasi terlewat sedikit dari yang dijadualkan. Beliau ada program di Simpang Pulai yang akan berakhir jam 11 pagi. Untuk ke lokasi KARMA BBR 2.0 tepat jam 2.00 petang adalah mustahil memandangkan jarak yang jauh, trafik yang tidak diketahui tahap sibuknya dan beliau sendiri tidak pernah ke Bandar Bukit Raja iaitu sesuatu yang mustahil untuk beliau hadir tepat pada masanya.
TEPAT JAM 2.00 PETANG pada 30 Jun 2012, terpacul berdiri di meja deejay seorang yang dikenali ramai di kaca tv. Kelibatnya tidak ubah seperti seorang penganalisis jenayah yang tersohor dan tak lekang dengan beg galasnya. Memang sah! KAMAL AFFENDI HASHIM dah sampai.
Tanpa pengetahuan penganjur
Tanpa ditanya mana tapak karnival
Tanpa disangka-sangka... program dah boleh dimulakan tepat jam 2.00 petang
Begitulah hebatnya disiplin seorang penganalisis jenayah yang bernama KAMAL AFFENDI HASHIM.
Kehadiran beliau telah menarik pengunjung untuk berkumpul di khemah yang disediakan.
Tak sabar mendengar celoteh beliau
Tak sabar berhibur dengan lawak selamba beliau
Tak sabar nak tahu... sama tak ngan dalam tv perangai dia
Tak sabar mendapatkan tips-tips keselamatan... pasal ragut... rogol... samun... dadah.. jenayah siber.. bla bla bla
Pertama kali bersua.. semacam dah lama kenal
Tak pernah jumpa.. tapi mulutnya tak berhenti-henti bercakap
Macam ditengok dalam tv.. cam tu la dia kat luar... asyik menyakat orang jerrrrrrr
Itulah hebatnya daya komunikasi seorang penganalisis jenayah yang bernama KAMAL AFFENDI HASHIM.
Leman si deejay asyik kena jer sepanjang sesi SEMBANG JENAYAH nyerrrr.
Apatah lagi 2 orang pembantu yang buat demo.
Aku yang tukang bawak air pun kena jugak.
Memang tak ngantuk la petang-petang cam gitu..
Ya tak ya jugak yerrrr... kalu sembang serious... alamak mengantuk la jawabnya.
Sembang Jenayah... kan serious bunyi nyer..
Tapi kalu dibawa dalam bentuk santai... kan lebih enak...!
Syabas dan Tahniah buat KAMAL AFFENDI HASHIM... anda memang terbaik...!
Syukur pada Allah SWT dikurniakan bakat yang hebat seperti ini. 
Program Sembang Jenayah ini turut dihadiri oleh kira-kira 40 orang pelajar dan guru-guru dari Sekolah Menengah Agama Tinggi Hisamudin sebagai tetamu istimewa.... terima kasih atas sokongan. Diharap anda semua mendapat manfaat daripada program yang telah diaturkan dan mendapat sesuatu daripada celoteh yang disampaikan oleh penceramah. Semoga apa yang disampaikan diambil sebagai iktibar dan panduan untuk berjaya kelak.
       

Acara ini berakhir tepat jam 4.30 petang dengan penyampaian saguhati kepada adik-adik tetamu jemputan. 

 

Sedang elok tengah raikan Kamal Affendi Hashim dan para tetamu jemputan makan-makan.... ZAINAL ABIDIN HASSAN pulak datang.... perghhhh... ikuti cerita BOLA pulak



GAMBAR-GAMBAR SEKITAR SEMBANG JENAYAH BERSAMA KAMAL AFFENDI HASHIM                                                                  
              

                                                   

12 di salak tinggi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di salak tinggi - Google Blog Search


Bandar Baru <b>Salak Tinggi</b> • View topic - Mencari Perumahan Baru <b>Di</b> <b>...</b>

Posted: 12 Jun 2012 12:00 AM PDT

Maaf jika sudah ada topik berkaitan,sebab dah terlalu banyak topik tak tau nak refer yang mana..

Saya kini menetap di BBN dan berhasrat untuk membeli rumah sekitar BBST..
Saya difahamkan terlalu banyak perumahan baru yang akan/sedang didirikan..menjadikan saya keliru..
Jika hari ini,saya review di Desa ini..esok pula saya lihat ke kawasan desa itu..lama2 saya sendiri lupa Desa apa yang saya review...hehehe :mrgreen:
Boleh tak sapa2 tolong bagitau bagaimana cara saya nak tahu latest projek perumahan di kwsn BBST nie? biasanya di mana ofis jualan nya?
saya prefer untuk memiliki semi-d anggaran harga 250k..

harap sapa2 bleh membantu..tengs :D

12 di port klang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di port klang - Google Blog Search


Praktikal <b>di Port Klang</b> | Simple life..Simple stories..

Posted: 14 Jul 2012 09:33 AM PDT

assalamualaikum dan selamat tengah malam 
 just fyi, last year after my long industrial visit to KL, i came out with this blogpost, 'Praktikal di FRIM, Kepong (Part 3)', you may click there to view the blogpost. the thing is, the title of the blogpost was so bambambommmmm and many came to my blog because of the title. so yeah, the title didn't picture what the blogpost is all about. so sorry people, but i think title is one of the way for me to increase the traffic. urghh, like i care 0.o.
the reality is i didn't go there for my intern. and i went to some other place. dan kilang tu jugak merupakan salah satu tempat saya lawati pada tahun lepas.
yes, that photo was from last year. during the visit. see how gorgeous we were. hukhuk
and i came back here again for intern. seven week and i already done with my first week. i came here because i don't have any other choice, of course there are so many mills out there but not all of them will accept student for intern.
after a week, i won't say that i forced myself to be here. everyone are soooo nice and that nice doesn't means that they pampered me. i do have lots and lots of things to do but seeing them treating me so well, i feel so comfortable here even though i'm alone.
i need to work six days a week. very challenging dan esok adalah cuti hujung minggu pertama saya. saya sepatutnya gembira sampai ke bintang. tapi tetiba, saya rasa sayu dan terasa nak terbang ke kilang dan jumpa supervisor dan nepal dan sesiapa yang berkenaan di kilang.
nampak gile tapi memang benar saya gembira to be here with them. :)
hoping that they will treat me nicely until the end of my intern. btw, sorry for not informing my practical place. its in Port Klang as the title says. okeyh? haha
thank you for reading this and pray for my safety

12 di bukit lanjan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bukit lanjan - Google Blog Search


SEKOLAH KEBANGSAAN <b>BUKIT LANJAN</b> (ASLI): PROGRAM <b>...</b>

Posted: 09 Sep 2012 08:51 PM PDT

Program Perkampungan UPSR adalah program tahunan yang dilaksanakan di SK Bukit Lanjan. Objektif program ini adalah untuk memastikan kehadiran penuh calon UPSR pada hari-hari peperiksaan. Selain itu murid juga diberi tunjuk ajar dan kata-kata perangsang di saat-saat akhir sebelum peperiksaan di samping merasa sendiri 'demam' peperiksaan yang agar sukar mereka perolehi jika tinggal di rumah.


Pada tahun 2012 ini, Program Perkampungan UPSR diadakan mulai 7hb September sehinggalah 13hb September di mana kesemua murid Tahun 6 menginap di sekolah sehinggalah hari terakhir UPSR. Guru-guru bergotong-royong menyediakan juadah makan minum yang berkhasiat 6 kali sehari agar murid bersedia dan selesa menghadapi UPSR. Guru-guru juga bergilir tidur di seolah menjaga murid dan juga mengadakan kelas bimbingan mengikut matapelajaran. Tahniah dan sekalaung penghargaan kepada semua guru SKBL di atas kerja keras dan pengorbanan mereka menjayakan program ini. Semoga usaha-usaha murni ini diberkati olehNya.
ADMIN : Walaupun penat, namun hati puas melihat perpaduan, kerjasama dan usaha gigih warga SKBL. Terima kasih guru-guru!

SEKOLAH KEBANGSAAN <b>BUKIT LANJAN</b> (ASLI): PENDAFTARAN <b>...</b>

Posted: 29 Aug 2012 09:41 PM PDT

Satu sesi pendaftaran dan taklimat kepada peserta-peserta KEDAP telah diadakan bertempat di kelas Pendidikan Khas SK Bukit Lanjan. Untuk makluman, SKBL telah terpilih untuk mengadakan kelas dewasa (KEDAP) fasa 2 dan baru sahaja menerima peruntukan di saat-saat akhir. Oleh yang demikian kelas pembelajaran terpaksa diadakan setiap hari bermula dari jam 2 hingga 5 petang bermula Isnin ini hinggalah cukup masa 150 jam yang dieruntukkan. Dalam taklimat ini, penyelaras KEDAP Puan Masliza, PK 1 En Aslian dan Guru Besar Puan Nur Ma telah menyampaikan taklimat dan kata-kata semangat kepada peserta-peserta KEDAP yang akan membuat pendaftaran. Walaupun agak terlewat untuk SKBL terpilih dan memulakan kelas, semua warga SKBL terutamanya guru-guru KEDAP komited untuk menjayakan program KPM ini agar mencapai matlamat yang diharapkan iaitu membasmi buta huruf di kalangan ibu bapa Orang Asli dan akhirnya dapat membantu anak-anak mereka dalam bidang pelajaran ketika mereka berada di rumah. Terima kasih kepada guru-guru yang bersetuju menjadi tenaga pengajar KEDAP walaupun diberitahu pada saat-saat akhir.

ADMIN : Tuntutlah ilmu dari bayi sehinggalah ke akhir hayat.




12 di batang kali - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di batang kali - Google Blog Search


Rumah Terbuka En. Mustafa <b>di Batang Kali</b>. - Perkhidmatan PA <b>...</b>

Posted: 06 Sep 2012 08:50 PM PDT


Pada Sabtu, 01hb September 2012, En. Mustafa telah mengadakan Rumah Terbuka Hari Raya di Batang Kali. Cukup meriah dengan sesi karaoke dan jamuan.

12 di jeram - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di jeram - Google Blog Search


Ujilah Nyali Anda <b>di</b> Arung <b>Jeram</b> Merangin - KOMPAS.com

Posted: 13 Sep 2012 02:22 AM PDT

Ujilah Nyali Anda di Arung Jeram Merangin

Penulis : Fitri Prawitasari | Kamis, 13 September 2012 | 16:23 WIB

JAKARTA. KOMPAS.com - Anda pencinta tantangan olahraga air arung jeram? Sebaiknya Anda harus mengunjungi Merangin di Jambi. Pasalnya Sungai Manau ini memiliki arus yang sangat deras, cocok untuk arung jeram.

"Arung Jeram Merangin punya level kesulitan internasional," ungkap Didy Wurjanto, Kepala Dinas Kebudayaan dan Pariwisata Provinsi Jambi, di Gedung Sapta Pesona, Jakarta, Senin (11/9/2012).

Jika ingin mencoba arung jeram ini harus menggunakan peralatan keamanan lengkap dan dipandu oleh instruktur yang sudah berpengalaman.

"Tidak boleh sembarangan. Life vest mesti lengkap dan harus kuat mental," tambahnya.

Selain arung jeram, Merangin sebagai salah satu kabupaten di Provinsi Jambi juga memiliki obyek wisata lain, yaitu Geopark. Geopark atau Taman Bumi ini menyimpan baragam fosil langka yang konon berasal dari kehidupan hewan purba seperti dinosaurus.

"Disana ada fosil pakis, katanya menurut penelitian fosil tanaman itu adalah makanan dinosaurus," kata Didy.

Selain itu, juga ditemukan beragam fosil kerang yang hidup jutaan tahun lalu. Namun, Taman Bumi yang langka di dunia ini, masih jarang dikunjungi wisatawan. Meski demikian, objek wisata ini berpotensi menjadi taman bumi dunia.

12 di sungai buloh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sungai buloh - Google Blog Search


::iezmierah::: Poslaju Bakal di buka <b>di Sg buloh</b>.. yeay!!

Posted: 19 Sep 2012 05:30 PM PDT

Salam..

Wow!! superb happy hari ni..

Sebab, dapat khabar dr driver POS LAJU, yang dorang akan ada kaunter baru di sungai buloh..
Yeay!! happy gila tau.. sbb lepas ni, semakin mudah lah urusan nk hantar barang2 ke poslaju..

Ye, saya masih gunakan khidmat pick up oleh poslaju, tapi kadang2 ada masalah teknikal yang x dapat nak di elakkan, so saya terpaksa hantar semua barang2 customer terus ke Pos laju Rawang..

Sememangnya pos laju rawang adalah agak jauh dari tempat saya.. dan yang paling penting, "saya ni pemalas nk bergerak ke tempat yang jauh tu " huhuhuh...

Mungkin kaunter poslaju akan start beroperasi di sungai buloh akhir tahun ni...
-->> kalau dorang buka cepat, lagi bagus.. <<--

Happy!!

12 di kapar - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kapar - Google Blog Search


[JENAYAH MENURUN?] Kereta Timb Menteri Hilang <b>Di</b> Johor <b>...</b>

Posted: 19 Sep 2012 12:55 AM PDT

3 Zulkaedah 1433H. [MOD] -

Klang - Kenderaan rasmi milik Timbalan Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah, Datuk Joseph Entulu anak Belum yang dilaporkan hilang di Seri Alam, Johor Bahru pada 2 Jun lalu, ditemui terbakar kurang 500 meter dari simpang Jalan Akob, Kapar di sini, Sabtu lalu.

Gambar: Anggota polis memeriksa kereta timbalan menteri yang terbakar di Kapar.

Kereta jenis Proton Perdana Executive itu ditemui oleh orang awam di tepi jalan kawasan terbabit kira-kira jam 7.30 malam, sebelum perkara itu dimaklumkan kepada polis.

Ketua Polis Daerah Klang Utara, Asisten Komisioner Mohd Shukor Sulong berkata, sepasukan anggota dihantar ke lokasi kejadian untuk siasatan dan kereta yang terbakar sepenuhnya itu berjaya dipadamkan dengan bantuan pihak bomba.

Beliau berkata, siasatan awal gagal mengenal pasti nombor pendaftaran kereta terbabit kerana kenderaan itu musnah teruk.

"Setelah kita periksa nombor chasis serta enjin kereta tersebut mendapati ia adalah kenderaan rasmi yang digunakan oleh timbalan menteri berkenaan.

"Semakan juga menunjukkan kereta bernombor pendaftaran WRM 1146 itu dilaporkan dicuri di kawasan Seri Alam, Pasir Gudang kira-kira tiga bulan lalu," katanya ketika ditemui di Balai Polis Kapar di sini, hari ini.

Mohd Shukor berkata, kereta itu dibawa balik ke Balai Polis Kapar untuk siasatan di bawah Seksyen 435 Kanun Keseksaan iaitu kesalahan melakukan jenayah bencana dengan api.

"Setakat ini tiada tangkapan dilakukan dan siasatan menjurus pelbagai aspek sedang dijalankan," katanya.

Menurutnya, bagi kes kehilangan kenderaan rasmi itu di Johor, siasatan dijalankan mengikut Seksyen 379A Kanun Keseksaan.

kelab grennboc/-


12 di morib - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di morib - Google Blog Search


inspirasi alam: Santai <b>di Morib</b>....

Posted: 09 Sep 2012 10:55 PM PDT


Lepas ke open house rumah member semalam, sempatlah kami bersantai sekejap ke Morib.... Saje nak penuhkan masa berkualiti ngan anak-anak... lama dah tak merasa sotong bakar Morib... anak-anak pun dah lama tak main layang-layang...
Ini kali pertama hero kecil kami, Zair Iman main layang-layang... belilah yang comel je macam dia jugak....
 
Agak-agak semua dah keletihan & puas bermain, kami pun berangkat pulang...

12 di paya jaras - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di paya jaras - Google Blog Search


ICU Bina Longkang Pelik <b>di Paya Jaras</b>

Posted: 14 Sep 2012 05:00 PM PDT

[unable to retrieve full-text content]PAYA JARAS 15 SEPT : Penduduk Kampung Merbau Sempak di sini berhadapan dengan masalah bau busuk ekoran pembinaan longkang yang...

RAKYAT MARHAEN: ICU Bina Longkang Pelik <b>di Paya Jaras</b> <b>...</b>

Posted: 14 Sep 2012 05:18 PM PDT


PAYA JARAS 15 SEPT : Penduduk Kampung Merbau Sempak di sini berhadapan dengan masalah bau busuk ekoran pembinaan longkang yang dibina oleh Unit Penyelarasan Pelaksanaan (ICU) tidak memenuhi spesifikasi menyebabkan air sering bertakung.
Menurut Pengerusi Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK), Anuar Abdul Rahman projek di bawah Kerajaan Umno-BN itu mula dilaksanakan sebelum sambutan Aidilfitri dan siap sepenuhnya pada 3 September lalu.
Beliau berkata, pembinaan longkang itu adalah bertujuan mengalirkan air dari setiap kawasan perumahan ke sungai berhampiran.
Namun katanya, pelaksanaan kerja yang tidak selaras oleh kontraktor terbabit mengakibatkan longkang tersebut berubah menjadi kolam takungan.

"Asalnya tiada longkang, kemudiannya mereka (Umno-BN) bina longkang baru. Longkang baru ini merupakan sambungan
daripada longkang tanah yang dibuat oleh penduduk setempat. Jadi mereka gunakan longkang sedia ada itu untuk sambung ke sungai.
"Isunya ialah kontraktor buat longkang dari sungai tarik ke jalan menyebabkan longkang sedia ada menjadi tinggi (cetek) dan tidak bertemu apabila siap. Hal itu yang menyebabkan air mula bertakung," katanya.
Tambahnya, kesan daripada itu, nyamuk Aedes juga mula membiak dan memenuhi sekitar kawasan perumahan.
Malah katanya, penduduk telah mengadukan perkara tersebut kepada Pejabat Umno-BN, namun tidak dilayan hingga menyebabkan masalah itu berlarutan sehingga ke hari ini.
"Saya juga ada berhubung dengan Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA), tetapi mereka juga tidak boleh berbuat apa-apa kerana projek itu tidak merujuk kepada PBT dan pejabat daerah," katanya lagi.

12 di sungai panjang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sungai panjang - Google Blog Search


Ayu Library: Penyebab Air <b>Sungai</b> Yangtze <b>di</b> China Jadi Merah

Posted: 09 Sep 2012 08:25 PM PDT

Sungai Yangtze, sungai terpanjang di China kini tengah mengundang rasa penasaran akan warna airnya.  Air sungai tersebut tiba-tiba berubah merah layaknya darah.  Apa sebenarnya penyebab misteri berubahnya warna sungai Yangtze?

Sungai Yangtze yang juga disebut sungai panjang merupakan sungai ketiga terpanjang di dunia dengan panjang 6.300 km.  Sungai ini membatasi selatan kebudayaan kuno Cina yang berada di antara Sungai Kuning di utara dan Sungai Panjang di selatan.

Sejak Kamis 6 September 2012 lalu, penduduk barat daya Kota Chongqing dibuat aneh dengan warna air sungai yang dijuluki "jalur air emasi" itu.  Warna jus tomat sungai tersebut tersebar di sejumlah titik di sepanjang sungai.

Perihal penyebab fenomena yang langka ini, para penyidik belum memberikan keterangan.  Dugaan sementara ialah limbah industri yang menimbulkan warna merah tersebut.  Atau mungkin disebabkan lumpur merah yang terbawa oleh banjir di hulu.  Pejabat China sendiri berpendapat air tersebut merupakan lumpur merah.  China memang memiliki banyak sisi bukit curam. Ada banyak praktek penggunaan tanah yang memicu erosi.

Dugaan lain yang mencuat ialah akibat ulah manusia, yakni membuang limbah pewarna ke dalam sungai.  Hal ini memang pernah terjadi Desember lalu di Jian, China.  Para penyelidik menelusuri jejak warga hingga mengarah ke pabrik kimia ilegal yang memproduksi pewarna merah untuk pembungkus kembang api.

Meski dugaan terkuat adalah terkait industri, para penyidik masih melakukan penelitian dan belum bisa memastikan.

12 di sungai burong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sungai burong - Google Blog Search


Usaha Pelajar UiTM Tanam Semula Pokok <b>...</b> - PKM <b>Sungai Burong</b>

Posted: 15 Sep 2012 09:40 AM PDT

16 09 2012

Sungai Kajang, 15 Sep :    Sekumpulan belajar seramai 200 orang daripada Universiti Teknologi MARA (UiTM) Puncak Alam, hari ini telah turun ke Sungai Kajang bagi menjayakan program penanaman semula pokok bakau yang semakin musnah di Hutan Simpan Banjar Utama Sungai Kajang, sejak beberapa tahun yang lalu.

Melalui program tersebut yang turut mendapat kerjasama daripada Jabatan Pertanian Negeri Saelangor dan Kelab Pencinta Alam sebanyak 1,000 batang pokok bakau telah ditanam oleh pelajar-pelajar tersebut.

Program yang julung-julung kalinya diadakan ini turut disertai ole Pegawai Penyelaras Pusat Khidmat Masyarakat (PKM) DUN Sungai Burong, Ustaz Mohamad Judi Sarjo, Pengerusi Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK) Sungai Kajang, Ustaz Haji Hairon Dahlan. Selain itu turut disertai oleh 30 orang pensyarah universiti berkenaan, 12 orang dari jabatan perhutanan dan kakitangan PKM termasuklah Pegawainya, Abd Malek Abdul Majid dan lain-lain.

Sementara itu, Ustaz Mohamad Judi berkata, program seumpmana ini amatlah dialu-alukan, kerana ia bukan sahaja dapat memelihara alam sekitar yang semakin musnah, ia juga dapat mengekalkan kehijauan muka bumi yang semakin berkurangan.

Ia juga secara tidak langsung dapat mendidik pelajar-pelajar untuk menjaga dan memelihara alam sekitar supaya tidak tercemar. Justeru itu, bagi pihak PKM DUN Sungai Burong amat menyokong penuh usaha yang dilakukan oleh UiTM dengan kerjasama daripada Pertubuhan Bukan Kerajaan (NGO) dan Jabatan Pertanian ini, katanya lagi yang juga Yang Dipertua (YDP) PAS Tanjong Karang

Pengorbanan Anggota Beruniform Sempena <b>...</b> - PKM <b>Sungai Burong</b>

Posted: 15 Aug 2012 08:37 AM PDT

15 08 2012

Tanjong Karang, 15 Ogo    :    Memahami bebanan tugas dan tanggungjawab yang dipikul oleh pasukan beruniform kepada rakyat dan untuk meraikan pesakit yang sedang menerima rawatan di hospital menjelang hari lebaran, Pusat Khidmat Masyarakat (PKM) DUN Sungai Burong dan PAS Kawasan Tanjong Karang serta Ahli-ahli Majlis, Majlis Daerah Kuala Selangor (MDKS) turun ke Hospital Tanjong Karang untuk menyampaikan sumbangan berbentuk hamper kepada pesakit dan petugas yang sedang menjalankan tugas di hospital berkenaan.

Sebanyak 175 buah hamper telah diberikan kepada mereka oleh Pegawai Penyelaras DUN Sungai Burong, Ustaz Mohamad Judi Sarjo, yang juga Yang Dipertua (YDP) PAS Kawasan, Ustaz Mohamad Judi Sarjo. Beliau dan anggota rombongan turut berkesempatan melawat dan bertanyakan pesakit yang terletak di wad 1,2 dan 3 serta di Unit Hemodialisis.

Selain itu, PKM DUN Sungai Burong juga turut memberikan sumbangan berbentuk hamper kepada petugas di Klinik Kesihatan Sungai Kajang, Klinik Pergigian Sungai Kajang, Balai Bomba, Balai Polis, Lembaga Zakat Selangor (LZS) dan Pejabat Pos sebagai tanda terima kasih diatas segala jasa dan pengorban yang telah mereka lakukan untuk rakyat selama ini.

Antara yang hadir ialah Ahli-ahli Majlis MDKS, Mohd Faizal Mohd Barja, Haji Misran Serman, Ketua Dewan Muslimat PAS (DMP) Kawasan, Ustazah Hajjah Jamiyah Yussuf, Pengerusi Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK) Sungai Terap, Haji Miskon Misani, Pegawai Hal Ehwal Wanita PKM DUN Sungai Burong, Norsidah Samat dan lain-lain.

12 di shah alam - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di shah alam - Google Blog Search


Majlis Sambutan Ambang Merdeka <b>di Shah Alam</b>, Selangor (30 <b>...</b>

Posted: 01 Sep 2012 07:43 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]Majlis Sambutan Ambang Merdeka di Shah Alam, Selangor (30 Ogos 2012). 1 September 2012 ... juga memerlukan seorg PM yg pernah merasai dipecat, dipenjara, dihina,dikeji,dicaci,dimaki, di......(1001 macam di..lagi- hasil kerja syaitan yg ...

JOMO MALAYA: Lagi Kes ROGOL <b>DI Shah Alam</b>... Tahniah <b>...</b>

Posted: 01 Sep 2012 07:10 PM PDT

UCAPAN PENGGULUNGAN DATO SERI NAJIB TUN RAZAK, PRESIDEN UMNO: "Panji-panji telah kita kibarkan, alah undur, berpantang ajal, pertahankanlah ia, gendonglah ia hingga kudrat yang terakhir. Ayuh! ayuh! ayuh! semua ke medan perang. Insya-Allah kemenangan pasti milik kita. Demi Islam, demi Melayu, demi Malaysia!

SELAMAT DATANG KE BLOG JOMO MALAYA!!! JOMO MALAYA TIDAK AKAN BERTANGGUNGJAWAB DI ATAS SEMUA KOMEN-KOMEN ANDA... HAK ANDA UNTUK BERKATA APA, TAPI, JAGA-JAGALAH TIAP TUTUR KATA ANDA!

12 di meru - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di meru - Google Blog Search


Cik Bulat: Majlis Perkahwinan <b>di</b> Jalan Jambu, <b>Meru</b>, Klang :)

Posted: 09 Sep 2012 10:50 AM PDT




Alhamdulillah, selesai sudah majlis pernikahan mak cik aku (adik perempuan emak) di Jalan Jambu, meru Klang yang bertarikh 8 September 2012. :)
Semoga ikatan ini berterusan hingga ke akhir hayat hendaknya.. Amin..
 

BLOG SELANGOR

Copyright 2010 All Rights Reserved