ads

Jumaat, 10 Februari 2012

12 di bukit raja - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bukit raja - Google Blog Search


Azilah yet to file petition of appeal, no hearing date yet | BorneoPost <b>...</b>

Posted: 10 Feb 2012 02:43 PM PST

Posted on February 11, 2012, Saturday

Altantuya Shaariibuu

PUTRAJAYA: The hearing date for the appeals of two police personnel convicted of the murder of Mongolian Altantuya Shaariibuu has yet to be fixed because one of them, Chief Inspector Azilah Hadri has not filed his petition of appeal.

Court of Appeal deputy registrar Kanageswari Nalliah fixed March 9 as the next case management date to enable Azilah's lawyers to obtain a complete set of records of appeal and the High Court's written judgment to enable him to file in the petition of appeal.

Azilah's lawyer J Kuldeep Kumar said the petition of appeal could not be filed because he had only received 40 volumes out of 57 volumes of the documents.

This was because, he said, the court had sent the documents to Azilah in prison.

Kuldeep Kumar said the documents were subsequently sent to him in stages in the last six months, adding that he would obtain the remaining 17 volumes of documents from the court.

Meanwhile, lawyer Kitson Foong representing Corporal Sirul Azhar Umar said a hearing date would only be fixed by the court to hear the appeals once all the documents were in order before the court.

He said the petition of appeal for Sirul Azhar had been filed and he was considering filing further grounds of appeal.

Kitson and counsel Lim Kon Keen represented Sirul Azhar.

Deputy Public Prosecutor Devinderjit Kaur appeared for the prosecution.

Azilah, 34, and Sirul Azhar, 39, were sentenced to death by the Shah Alam High Court on April 9, 2009, which found them guilty of the murder of Altantuya at Mukim Bukit Raja between 9.45pm on Oct 18, 2006, and 9.45pm the next day.

Their trial went on for 159 days.

The duo, who were commandos with the police's elite Special Action Squad, subsequently filed their appeals to the Court of Appeal.

Political analyst Abdul Razak Baginda, 50, had been charged with abetting the duo in Altantuya's murder.

He was freed by the High Court on Oct 31, 2008, without his defence being called.

Azilah and Sirul had testified in their defence, with the former giving evidence from the witness box and the latter testifying from the dock.

Judge Datuk Mohd Zaki Md Yasin found the defence presented by both men were only "denials and blaming each other".
— Bernama

aina suhana&#39;s blog: Kesesakan lalu lintas <b>di Bukit Raja</b> semalam

Posted: 03 Nov 2011 06:16 PM PDT

Semalam aku bercadang nak beli bahan-bahan untuk membuat kek. Niat di hati ingin mencuba resepi kek red velvet tu. Tak pernah nak buat. Baru kali nie nak buat. Macam sedap pulak aku tengok kan. Hehee.. On the way nak ke Taman Bungan Melur, Klang jalan sesak. Okey lah. Kalau sesak lepas tol Sungai Rasau tu biasa lah. Nie depan Jusco sekali.
Aku memang ambil line tengah jer. Aku tengok dari jauh kereta semuanya bagi signal ke kanan. Ada eksiden ker kan? Aku dah cuak dah. Dup dap dup dap...Sampai susur masuk JUSCO BUKIT RAJA tu baru aku nampak kejadian yang sebenar nya. Ada perhimpunan rupanya. Ramai jugak lah. Rata-rata nya lelaki. Tak kurang jugak yang berkopiah. Oleh sebab aku bawak motor, tak sempat nak baca tulisan kat sepanduk tu. 
Tunggu kat berita takda pulak. Tadi aku google. Baru jumpa. Rupanya Piket / demonstrasi MTUC (Kongres Kesatuan Sekerja Malaysia) menentang pindaan akta pekerja. Mereka menentang pindaan akta pekerja yang dikatakan meletakkan pekerja di Malaysia ini setaraf dengan warga asing. Difahamkan demontrasi ini diadakan serentak di 18 lokasi seluruh negara semalam 3.11.2011 dari pukul 5.30 hingga 6.00 petang.
Memang tengah waktu kemuncak lah kan. Waktu orang tengah balik kerja. Lagi pun Bukit Raja memang selalu sesak. Hari-hari. Ini ada demo pulak. lagi lah sesak. Sebab kenderaan nak mengelak mereka yang berhimpun di tepi jalan. Karang terlanggar karang salahkan orang pulak kan. (terkeluar jawa aku). Aku tengok ada polis kat situ. Selagi diaorang tak buat kekecohan dan mengganggu orang awam takda lah kena tahan kan. Macam-macam hal..
p/s: Demontrasi ini dianjurkan oleh parti PAKATAN RAKYAT. 
      Sebab aku dapat maklumat nie dari blog anwaribrahim.

12 di salak tinggi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di salak tinggi - Google Blog Search


Bandar Baru <b>Salak Tinggi</b> • View topic - TAMAN MAWAR BBS - DSL <b>...</b>

Posted: 11 Jan 2012 06:18 AM PST

Rumah untuk di jual di Taman Mawar, Salak Tinggi
Rumah Teres 2 tingkat. intermidIate, facing north
4bilik 3 bilik keadaan rumah elok
Luas Rumah 20' x 70'
Rumah berdekatan dengan :
1.Sekolah Rendah dan Sekolah Menengah , KLIA
2.Rumah-rumah kedai dan surau
3.Hanya 15 minit dari KLIA
4. Hanya 2 minit ke Kolej Teknologi Timur dan 10 minit ke KLIA
5. HARGA; RM250K NEGO (Boleh ambil loan skim rumah pertamaku)

Boleh hubungi saya (pemilik) - = 0133648336
Image

di negeri selangor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri selangor - Google Blog Search


SEMUT HITAM: ISLAM GERHANA <b>DI NEGERI SELANGOR</b> SEBAB <b>...</b>

Posted: 19 Jan 2012 04:59 AM PST

Itulah yang diibaratkan oleh Datuk Dr. Hassan Ali sewaktu mengulas mengenai portfolio Hal Ehwal Agama yang kini dipegang oleh Si Khalid Gagap.

Beliau mengibaratkan PAS pada ketika ini sudah hilang serinya, sudah hilang kredibiliti dan dasar perjuangannya sama sekali.

Bagi Hassan Ali, PAS kita ibarat tak de kaki, tangan, mata dan telinga. Macam buah labu yang boleh digolek - golekkan ke mana sahaja semahunya.

Ternyata, PAS kini hanya sekadar menjadi boneka dalam Pakatan Pembangkang semata - mata kerana mereka tidak lagi dipercayai boleh menjaga Hal Ehwal Islam.

Datuk Dr. Hassan Ali juga menjelaskan bahawa sebelum ini, semua tindakan penguatkuasaan Islam di Selangor sering dikritik oleh puak - puak DAPigs.

Dari isu penjualan arak, pekerja Islam di premis menjual arak, isu murtad, judi dan rumah urut, semuanya ditentang oleh puak - puak DAPigs.

Walaupun Datuk Dr. Hassan Ali telah menjelaskan bahawa tindakan tersebut hanya dikenakan ke atas umat Islam sahaja, tetapi ia tetap dibantah oleh DAPigs.

Alasan yang diberikan oleh puak - puak DAPigs ni ialah mereka memperjuangkan Kebebasan Manusia atau Human Right yang juga menjadi dasar perjuangan PKR.

Maknanya, secara tidak lansung, Pakatan Pembangkang, termasuk PAS sendiri telah menolak dan menafikan hak umat Islam dalam menjaga kesucian agama mereka.

Jika seorang muslim ditangkap berkhalwat atau minum arak, puak - puak Pakatan Pembangkang akan membantah kerana ia jelas mengugat Kebebasan Manusia.

Adakah PAS sanggup bersekongkol dengan pendirian tersebut? Adakah PAS akan tetap menyokongnya walaupun ianya jelas bertentangan dengan syariat agama Islam?

Nampak sangat yang PAS hari ni memang dah jauh tersesat dari landasan perjuangan mereka yang sebenar. Mereka sanggup mengenepikan syariat Islam demi meraih kuasa.

Itu yang menjadi dasar perjuangan PAS hari ini. Dan sebab itu jugak la mereka gugurkan perjuangan Negara Islam dan gantikan Negara Kebajikan. 

Lepas ni, jangan salah faham pulak. Kalau ada orang Islam yang kena tangkap minum arak, berzina dan sebagainya, itu semua adalah cara PAS menjaga Kebajikan Rakyat!!! Bukan nak menegakkan syiar Islam!!!

12 di port klang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di port klang - Google Blog Search


Jawatan kosong <b>di</b> Lembaga Pelabuhan <b>Klang</b> Malaysia Terkini 2012

Posted: 20 Nov 2011 07:47 AM PST

Closing date 2 Disember 2011

Malaysia's Principal Port
Port Klang is situated on the west coast of Peninsular Malaysia, about 40 km from the capital city, Kuala Lumpur. Its proximity to the greater Klang Valley – the commercial and industrial hub of the country as well as the country's most populous region ensures that the port plays a pivotal role in the economic development of the country. Based on a Government directive in 1993, Port Klang is currently being developed as the National Load Centre and eventually a hub for the region.
With a number of load centring and hubbing strategies pursued since 1993, the facilities and services in Port Klang are now synonymous to those of World class ports. The port has trade connections with over 120 countries and dealings with more than 500 ports around the world. Its ideal geographical location makes it the first port of call for ships on the eastbound leg and the last port of call on the westbound leg of the Far East-Europe trade route.

Port Klang Authority (PKA)
The Port Klang Authority (PKA) is a statutory corporation established on 1st July 1963, to take over the administration of Port Klang from the Malayan Railway Administration.

1. Law Officer – L41
2. Administrative Officer – N41
3. Assistant Administrative Officers – N27
4. Administrative Assistant – N17

Complete advertisement relating this post

Jawatan kosong di LPK

Borang jawatan

Incoming search terms:

  • kerja kosong di klang 2012
  • JAWATAN KOSONG PELABUHAN KLANG
  • lembaga pelabuhan klang jawatan kosong 2012
  • pelabuhan klang jawatan kosong
  • jawatan kosong di klang 2012
  • jawatan kosong port klang 2012
  • kerja kosong di kuantan disember 2011
  • jawatan kosong 2012 di klang
  • klang port authority
  • jawatan kosong di port klang 2012

12 di kuala selangor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kuala selangor - Google Blog Search


Pertandingan Memancing <b>di</b> Pantai Remis <b>Kuala Selangor</b> <b>...</b>

Posted: 06 Feb 2012 08:12 AM PST


Pertandingan Memancing di Pantai Remis Kuala Selangor disergah semalam semata-mata ingin melihat jiran-jiran masuk pertandingan memancing. Bermula pukul 3.00 petang sehinggalah pukul 6.30 petang. Cuaca toksah cerita panas ya amat dan Para Peserta memancing dianggarkan lebih 500 orang kut.

Suasana macam pesta bila hadiah tempat pertama berjumlah RM12,000 tunai menjadi rebutan para peserta. Memang ramai betul peserta yang masuk pertandingan kali ini. Aku taklah nak tunggu sampai habis sebab cuaca panas banget. Sekadar memberi sokongan kepada jiran aku dengan batang pancing mereka dari 15 kaki ke 18 kaki.

SIAP ADA JURU TEKNIKAL LAGI..
PANCING PESERTA BERSELIRAT BILA RAMAI PESERTA

Hampa gak sebab aku tengok kebanyakan ikan yang naik sekadar ikan "Blues Gang" @ Ikan Belukang. Selain daripada itu ikan sembilang dan juga ikan gelama turut menjadi mangsa pancing. Para Peserta aku rasa tak kisah ikan jenis apa yang naik sebab pertandingan berdasarkan berat ikan, jadi ikan jenis apa tak kisah janji berat.

HASIL TANGKAPAN YANG ANTARANYA DIJANGKA MENANG RM12,000
SALAH SEORANG PESERTA BERJAYA MENAIKKAN TANGKAPAN
Gian gak rasanya bila tengok jiran-jiran layan pancing ni, tapi memandangkan jumlah yuran sebanyak RM70 agak tinggi bagi aku. Kalau yuran RM20 ke RM30 mahu aku pun turut serta masuk pertandingan. Kesesakan luarbiasa kali ini dipantai remis dengan kehadiran kaki-kaki pancing ini.

SUASANA PANTAI REMIS DENGAN PARA PESERTA PEMANCING
PANTAI REMIS TEMPAT BERSANTAI SEISI KELUARGA
Pantai remis ni kalau dibangunkan aku rasa boleh menjadi tarikan kepada orang luar yang ingin beriadah dan jalan-jalan cari makan. Pembangunan perlu dilakukan agar ia dapat menarik para pengunjung ke lokasi yang bagi aku cukup cantik sekali sekiranya diberi penjagaan yang baik.

12 di bukit lanjan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bukit lanjan - Google Blog Search


Penyebar gambar separuh bogel ADUN <b>Bukit Lanjan</b> ditahan <b>di</b> <b>...</b>

Posted: 06 Feb 2012 11:23 AM PST

[Image: eli-hilmi.png]
Kerajaan negeri Selangor memandang serius berita penahanan seorang lelaki negara ini oleh pihak berkuasa Indonesia yang didakwa bekas teman lelaki kepada Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Bukit Lanjan, Elizabeth Wong.

Malah pihak kerajaan negeri juga akan meneliti tindakan susulan sekiranya lelaki berkenaan ada hubung kait dengan individu yang menjadi buruan polis berhubung penyebaran gambar separuh bogel Elizabeth yang juga Exco kerajaan negeri Selangor itu di Internet pada 2009.

"Kerajaan negeri akan meneliti laporan yang dibangkitkan media dan akan membuat tindakan susulan jika ia memberi implikasi kepada kerajaan, pemimpin dan pentadbiran negeri Selangor.

"Perkara ini juga akan dibawa ke mesyuarat Biro Politik PKR pada Rabu ini dan sebarang keputusan akan diumumkan kepada rakyat dengan kadar segera," kata Sekretariat Akhbar, Pejabat Menteri Besar Selangor menerusi kenyataan di sini, Isnin.

Portal berita detiknews.com dari Indonesia menyiarkan laporan penahanan seorang lelaki warga Malaysia yang dikenali sebagai Azmin Heli oleh Jabatan Imigresen negara itu pada Jumaat lalu di Batam kerana memiliki pasport palsu.

Hasil pemeriksaan pihak imigresen, Azmin mengaku berasal dari Kuala Lumpur yang lahir pada 27 Mei 1975 dan beralamat di Jalan 4H, Ampang Selangor.

Berita itu juga menyebut bahawa Azmin yang memasuki Indonesia sejak 15 Februari 2009 menggunakan pasport Malaysia ini mengaku dibiayai keluarganya di negara ini dan PKR sepanjang berada di negara itu.

Pada 2009, negara digemparkan dengan kontroversi penyebaran gambar separuh bogel Elizabeth oleh bekas teman lelakinya sendiri yang dikenali sebagai Hilmi Malek.

Bagaimanapun Hilmi gagal dikesan pihak berkuasa walaupun waran tangkap terhadapnya dikeluarkan pihak polis.

Gambar separuh bogel itu dikata dirakamkan ketika Elizabeth sedang tidur di sofa kediamannya.

Bagaimanapun selepas terbongkar kontroversi itu, Hilmi dikatakan tidak pulang ke rumahnya di Ampang, dekat sini.

SEBAR GAMBAR BOGEL ADUN <b>BUKIT LANJAN</b> - SUSPEK <b>...</b>

Posted: 06 Feb 2012 08:06 PM PST

KUALA LUMPUR - Polis Diraja Malaysia (PDRM) semalam mengesahkan seorang pemuda rakyat Malaysia yang ditahan di Batam, Indonesia Jumaat lalu adalah individu sama yang dicari polis bagi membantu siasatan berhubung penyebaran gambar bogel Elizabeth Wong.

Lelaki yang sebelum ini dikenali sebagai Hilmi dan menetap di Ampang, Selangor itu menjadi buruan polis sejak tahun 2009 selepas tersebarnya gambar-gambar bogel Elizabeth di Internet pada 2009.

Elizabeth ialah Pengerusi Jawatankuasa Pelancongan, Hal Ehwal Pengguna dan Alam Sekitar Selangor dan juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Parti Keadilan Rakyat (PKR) kawasan Bukit Lanjan.

Hilmi atau Azmin Hilmi didakwa bekas teman lelaki ahli politik wanita itu.

Satu sumber berkata, PDRM dimaklumkan bahawa lelaki bernama Azmin Helmi, 37, yang ditahan oleh pihak berkuasa Batam, Indonesia atas kesalahan memiliki dokumen palsu adalah Hilmi iaitu individu sama dicari polis Malaysia sejak tiga tahun lalu.

"Ya (adalah Hilmi). Dia sah telah ditahan di Batam Sentral, Indonesia.

"Bagi membawa Hilmi pulang bagi siasatan berhubung penyebaran gambar bogel Elizabeth, ia akan memakan masa. Kita akan bekerjasama dengan pihak polis Indonesia untuk tujuan itu," kata sumber itu kepada Kosmo! di sini semalam.

Pada Februari 2009, Hilmi yang merupakan bekas pembantu seorang pemimpin politik Parti Keadilan Rakyat (PKR) di Selangor diburu bagi menyelesaikan kontroversi penyebaran gambar bogel Elizabeth.

Bagaimanapun, Hilmi yang ketika itu tinggal di alamat Jalan 4H, Ampang Jaya, Selangor gagal dikesan kerana menghilangkan diri keluar negara ekoran terbongkarnya skandal itu.

Hilmi dicari bagi membantu siasatan berhubung penyebaran gambar-gambar bogel Elizabeth di Internet.

Maklumat terakhir yang pernah disiarkan akhbar-akhbar tempatan ialah Hilmi didakwa bersembunyi di Indonesia.

Pada 17 Februari 2009, negara digemparkan dengan penyebaran gambar bogel Elizabeth. Difahamkan, gambar-gambar dari pelbagai sudut itu diambil tanpa pengetahuan mangsa menggunakan telefon bimbit ketika dia tidur di rumahnya.

Gambar-gambar tersebut disahkan Elizabeth sebagai gambar-gambar dirinya. Kosmo

12 di beranang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di beranang - Google Blog Search


Jawatan Kosong Sebagai Pesyarah (sambilan) <b>di</b> Kolej Profesional <b>...</b>

Posted: 11 Jan 2012 08:30 PM PST

sumber : http://www2.kpm.edu.my/beranang/

12 di bangi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bangi - Google Blog Search


Chech: Eccentric: Senja <b>di Bangi</b>

Posted: 06 Jan 2012 07:38 AM PST

12 di morib - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di morib - Google Blog Search


Zuraidah Butang: Pantai <b>Morib</b>

Posted: 09 Feb 2012 05:04 PM PST

Holiday is over now...there'll be no more long holiday till May...sigh....Y U NO HOLIDAY!
Whatca done during the past 4 days..selain berarak sempena Maulidur Rasul? Kerana Mak Liela ku dan Nenet ku datang ke KL sempena cuti ni, maka kami adik beradik pun bercadang pergi bermain air di taman tema air di Gold Coast...not Gold Coast Aus ye rakan-rakan. Duit tak cukup nak bawak semua pergi..hehe..tapi Gold Coast di Morib, Banting! 
Tetapi di sebab kan cuti, orang ramai dan masuk ke dalam taman tema air tu mahal giler, maka kami ubah plan pergi ke pantai Morib. Tapi sedeynye, air surut...T_T. So end up kami parking tepi pantai dan lepak-lepak sambil tengok monyet.
Pantai Morib yang surut airnya.
Aku dan kakak ku lepak-lepak dan posing sementara tunggu lunch.
 Mak Liela dan Nenet ku. Mak Aku yang pakai spec itam tu.....
Apa-apa pun...selamat bekerja semula ya..rakan-rakan.

12 di tanjung sepat - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di tanjung sepat - Google Blog Search


6 Budak Lemas <b>Di Tanjung Sepat</b> | Malaysia Top Blogger

Posted: 23 Jan 2012 07:21 PM PST

Dalam kejadian lemas di Tanjung Sepat Kuantan semalam, 6 budak lemas serentak. bagaiamanpun 4 dari mereka berjaya diselamatkan oleh orang ramai yang berada ditempat kejadian.

KUANTAN: "Semuanya berlaku terlalu pantas. Anak-anak saya sebelum itu sedang mandi apabila tiba-tiba ketiga-tiga mereka tenggelam timbul dan terkapai-kapai.

"Saya cuba menyelamatkan mereka namun hanya berjaya menyelamatkan seorang saja," kata Zaleha Abdul Ghani, 42, yang kehilangan dua anaknya, Mohd Zaiful Mohamad, 13, dan adiknya, Mohd Saiful, 11, akibat lemas di Pantai Sepat, dekat sini, petang semalam.

Dalam kejadian kira-kira 5 petang itu, enam orang termasuk tiga anak Zaleha lemas. Bagaimanapun, seorang anak wanita itu dan tiga anak saudaranya berusia antara lapan hingga 16 tahun, berjaya diselamatkan orang ramai dan kini dirawat di di Hospital Tuanku Ampuan Afzan (HTAA).

Zaleha bersama keluarganya dari Sungai Isap, berkelah di pantai itu sempena cuti umum Tahun Baru Cina.

Dua anaknya yang maut, Mohd Zaiful dan Mohd Saiful berada dalam keadaan nyawa-nyawa ikan ketika diselamatkan dan meninggal dunia di HTAA akibat sesak nafas. Seorang lagi anak Zaleha masih lagi dirawat di Unit Rawatan Rapi (ICU) dan dia mengharapkan anaknya itu selamat.

Pada masa sama, Zaleha meluahkan kekesalannya terhadap pihak berkuasa yang tidak melakukan pemantauan di sepanjang pantai itu biarpun sebelum ini banyak kejadian lemas berlaku.

"Mereka (pihak berkuasa) sepatutnya mengambil langkah sewajarnya untuk mengelak kejadian ini berulang kembali," katanya.

Sementara itu, Timbalan Ketua Polis Daerah Kuantan, Superintendan Zulkifli Taha, berkata enam orang lemas dalam kejadian itu dengan dua daripada mereka maut.

Menurutnya, pihaknya masih melakukan siasatan terperinci punca kejadian.

12 di sekinchan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sekinchan - Google Blog Search


Siakap segar <b>di Sekinchan</b> Ikan Bakar! | 5HOBIKU

Posted: 09 Feb 2012 09:43 AM PST


Pergghhhhh....kat mana lagi nak makan ikan bakar yang best dan fresh di KL nii kalau tak di Restoran Sekinchan Ikan Bakar....hehe (ayat nak mempromote ler tuuh).

Kalau nak tahu, restoran ikan bakar ni dah ada banyak cawangan terutamanya sekitar KL/Selangor, yang SM makan ni dekat dengan Bandar Baru Sentul.....SM suka makan di sini sebab suasananya cukup selesa dan senang sangat nak pergi, kalau dari IJN atau HKL, terus ke Bulatan Pahang dan masuk ke Jalan Pahang..... jalan terus lepas Mobil/Esso, nampak McD di kiri, jumpa lah restoran nie, .. tapi kalau bawa kenderaan, jalan masuk dia kena ikut kedai kereta IBM Automobiles (depan sikit lepas Shell), kat sana banyak tempat parking disediakan utk pelanggan2 restoran atau orang2 yang nak tengok dan beli kereta2 mewah..... SM tak perlu risau...jalan kaki dari rumah lebih kurang 7-8 minit ajer,dah sampai hehe

.


Jemput makan, ice cream kek perasa coklat yang enak...harganya RM4 satu.

12 di paya jaras - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di paya jaras - Google Blog Search


Majlis Perkahwinan Rushda 5 Febuari 2012 <b>di Paya Jaras</b>, Sungai <b>...</b>

Posted: 05 Feb 2012 11:06 PM PST


12 di selayang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di selayang - Google Blog Search


Kelas Menjahit pakaian/manik <b>di selayang</b> | Iklan Percuma <b>...</b>

Posted: 07 Feb 2012 08:49 AM PST

Publish date: February 8, 2012 12:49 am | Contact Name: Pn Syima | Location: selayang baru..berhampiran pasar borong | Phone: 0129449219 | Tags:

Kelas menjahit pakaian dan manik di selayang baru secara individu..pada sabtu dan ahad..
semingu sekali..1 hari 3jam
-Yuran RM150 sebulan, diperalatan (manik,jarum, benang, gunting,kain) akan disediakan sepenuhnya oleh pihak penganjur.
- Mininum kelas 3-4 orang sahaja.
-Saya mempunyai Diploma fesyen dari politeknik jb.
-Nota akan diberikan kepada peserta sebagai rujukan…..anda boleh mendaftar mulai sekarang..:) Jika berminat sila hubungi 0129449219 syima.. di selayang baru

Tetapi sijil tak ader ok….

Baju kurung, baru kurung pesak gantung, kebaya, skirt , gaun wanita, pakaian lelaki, belajar manik pun boleh

Share: Twitter | Facebook | Email

Report bad use or Spam

Sponsored Banner

Contact Ad Owner

12 di sungai panjang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sungai panjang - Google Blog Search


10 <b>Sungai</b> terpanjang <b>di</b> Dunia | Solistico Blog

Posted: 23 Nov 2011 03:17 AM PST

[unable to retrieve full-text content]Sungai ini besumber di daerah pegunungan altai di rusia, dan berakhir di pertemuan sungai Ob (sungai terpanjang peringkat 5) dengan panjang keseluruhan mencapai 2758 mil. Sungai Terpanjang. 8. Sungai Parana ...

12 di bandar sunway - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bandar sunway - Google Blog Search


IKLAN 1 MINIT: perlukan pinjaman??? kunjungi kami <b>di BANDAR</b> <b>...</b>

Posted: 16 Jan 2012 11:19 PM PST

Nama: AIN
Email: spgroup_80@yahoo.com
Website: www.pinjamanwang.weebly.com
Tajuk: perlukan pinjaman??? kunjungi kami di BANDAR SUNWAY & hbgi ain 03-56339963/012-2044931
Iklan: Pinjaman peribadi MUDAH/CEPAT/ SEGERA TUNAI/ PROSES HANYA 45 MINIT!!! - Anda BLACKLIST???CTOS??CCRIS???
atau masih dibebani dengan masalah hutang di syarikat pinjaman yang lain??? Layak memohon!!! kami sedia membantu Anda -

MENGAPA MEMILIH KAMI??
• Pemberian wang yang terus
• Tanpa penjamin& tiada cagaran
• Pinjaman di luluskan dalam 45 minit
• Tiada pembayaran upfrond
• Maklumat peminjam di rahsiakan

HANYA UNTUK BUMIPUTRA SAHAJA!!!
• Yang bekerja &menetap di kl/selangor
• Bukan badan berUNIFORM (polis,bomba,tentera)

Anda hanya perlu sediakan:-
1) 3 bulan slip gaji terbaru
2) 3 bulan penyata bank yang terkini
3) Penyata EPF (Sekiranya ada)
4) Utiliti Bil Electrik yang terkini
5) Surat pengesahan jawatan / EA
Gaji dibayar oleh majikan melalui online pay (auto pay/auto credit)

KAMI BUKAN AH LONG/CETI HARAM TETAPI PEMBERI PINJAMAN WANG BERLESEN YANG SAH DAN DILULUSKAN OLEH KEMENTERIAN KERAJAAN TEMPATAN DI BAWAH AKTA PEMBERI PINJAMAN 1951.

Kami amat mengalu-alukan kedatangan anda!!!!
SUPER PAY CAPITAL SDN BHD
No 17-3 jln pjs 11/28b, Sunway Metro
46150 Petaling Jaya Selangor

UNTUK KETERANGAN LANJUT HUBUNGI
AIN: 012-2044931 / 03-56339963
atau e-mail kepada: (((((((((spgroup_80@yahoo.com ))))))))) sertakan no phone untuk di hubungi atau layari laman web www.pinjamanwang.weebly.com
Ip Pengirim: 175.143.56.178

POST-JE (IKLAN PERCUMA): perlukan pinjaman??? kunjungi kami <b>...</b>

Posted: 13 Jan 2012 09:01 PM PST

Nama: AIN
Email: spgroup_80@yahoo.com
Website: www.pinjamanwang.weebly.com
Tajuk: perlukan pinjaman??? kunjungi kami di BANDAR SUNWAY & hbgi ain 03-56339963
Iklan: Pinjaman peribadi MUDAH/CEPAT/ SEGERA TUNAI/ PROSES HANYA 45 MINIT!!! - Anda BLACKLIST???CTOS??CCRIS???
atau masih dibebani dengan masalah hutang di syarikat pinjaman yang lain??? Layak memohon!!! kami sedia membantu Anda -

MENGAPA MEMILIH KAMI??
• Pemberian wang yang terus
• Tanpa penjamin& tiada cagaran
• Pinjaman di luluskan dalam 45 minit
• Tiada pembayaran upfrond
• Maklumat peminjam di rahsiakan

HANYA UNTUK BUMIPUTRA SAHAJA!!!
• Yang bekerja &menetap di kl/selangor
• Bukan badan berUNIFORM (polis,bomba,tentera)

Anda hanya perlu sediakan:-
1) 3 bulan slip gaji terbaru
2) 3 bulan penyata bank yang terkini
3) Penyata EPF (Sekiranya ada)
4) Utiliti Bil Electrik yang terkini
5) Surat pengesahan jawatan / EA
Gaji dibayar oleh majikan melalui online pay (auto pay/auto credit)

KAMI BUKAN AH LONG/CETI HARAM TETAPI PEMBERI PINJAMAN WANG BERLESEN YANG SAH DAN DILULUSKAN OLEH KEMENTERIAN KERAJAAN TEMPATAN DI BAWAH AKTA PEMBERI PINJAMAN 1951.

Kami amat mengalu-alukan kedatangan anda!!!!
SUPER PAY CAPITAL SDN BHD
No 17-3 jln pjs 11/28b, Sunway Metro
46150 Petaling Jaya Selangor

UNTUK KETERANGAN LANJUT HUBUNGI
AIN: 012-2044931 / 03-56339963
atau e-mail kepada: (((((((((spgroup_80@yahoo.com ))))))))) sertakan no phone untuk di hubungi atau layari laman web www.pinjamanwang.weebly.com
Ip Pengirim: 175.143.56.178

perlukan pinjaman??? kunjungi kami <b>di BANDAR SUNWAY</b> & hbgi <b>...</b>

Posted: 25 Jan 2012 10:10 PM PST

Nama: AIN
Email: spgroup_80@yahoo.com
Website: www.pinjamanwang.weebly.com
Tajuk: perlukan pinjaman??? kunjungi kami di BANDAR SUNWAY & hbgi ain 03-56339963/012-2044931
Iklan: Pinjaman peribadi MUDAH/CEPAT/ SEGERA TUNAI/ PROSES HANYA 45 MINIT!!! - Anda BLACKLIST???CTOS??CCRIS???
atau masih dibebani dengan masalah hutang di syarikat pinjaman yang lain??? Layak memohon!!! kami sedia membantu Anda -

MENGAPA MEMILIH KAMI??
• Pemberian wang yang terus
• Tanpa penjamin& tiada cagaran
• Pinjaman di luluskan dalam 45 minit
• Tiada pembayaran upfrond sehinggalah loan lulus(so tidak perlu risau untuk mencuba apply,tidak rugi pun)
• Maklumat peminjam di rahsiakan

HANYA UNTUK BUMIPUTRA SAHAJA!!!
• Yang bekerja &menetap di kl/selangor
• Bukan badan berUNIFORM (polis,bomba,tentera)

Anda hanya perlu sediakan:-
1) 3 bulan slip gaji terbaru
2) 3 bulan penyata bank yang terkini
3) Penyata EPF (Sekiranya ada)
4) Utiliti Bil Electrik yang terkini
5) Surat pengesahan jawatan / EA
Gaji dibayar oleh majikan melalui online pay (auto pay/auto credit)

KAMI BUKAN AH LONG/CETI HARAM TETAPI PEMBERI PINJAMAN WANG BERLESEN YANG SAH DAN DILULUSKAN OLEH KEMENTERIAN KERAJAAN TEMPATAN DI BAWAH AKTA PEMBERI PINJAMAN 1951.

Kami amat mengalu-alukan kedatangan anda!!!!
SUPER PAY CAPITAL SDN BHD
No 17-3 jln pjs 11/28b, Sunway Metro
46150 Petaling Jaya Selangor

UNTUK KETERANGAN LANJUT HUBUNGI
AIN: 012-2044931 / 03-56339963
atau e-mail kepada: (((((((((spgroup_80@yahoo.com ))))))))) sertakan no phone untuk di hubungi atau layari laman web www.pinjamanwang.weebly.com
Ip Pengirim: 175.143.56.178

12 di sungai burong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sungai burong - Google Blog Search


BLOG MIK: PENTING..! Pengundi Melayu <b>Di</b> Selangor WAJIB Baca <b>...</b>

Posted: 28 Jan 2012 05:08 AM PST

Di Batu 12, Sungai Burong, Tanjung Karang, Selangor ada satu kisah yang boleh dijadikan pengajaran berguna....

Tanah TOL atau tanah lesen menduduki sementara di situ telah lama diterokai dan diduduki penduduk sejak 70 tahun lalu dengan menjadikannya rumah kedai.

Semasa Selangor di bawah pentadbiran kerajaan negeri Barisan Nasional (BN) sebelum 2008, kira-kira tiga atau empat pekedai di situ cuma membayar premium kira-kira RM5,000 untuk mendapatkan geran.

Tetapi beberapa lagi pekedai daripada keseluruhan sembilan kedai di situ enggan berbuat demikian. Senang cakap barangkali mereka ini penyokong pembangkang. Mereka enggan menemui wakil rakyat kerajaan waktu itu untuk urusan geran.

Masa berlalu.... Sebaik-baik sahaja kerajaan negeri BN itu jatuh ke tangan Pakatan Pembangkang, dikatakan antara pekedai tadi yang merupakan penyokong PAS merasakan peralihan kepimpinan itu adalah masa yang tepat untuk memohon geran....

Tetapi alangkah terperanjatnya mereka apabila kadar premium yang dituntut untuk tanah berkeluasan lebih kurang 83.128 meter persegi (894.782 kaki persegi) bukannya RM5,000 atau RM6,000.

Sebaliknya mencecah RM60,000....!! Terkedu dan 'terduduk' mereka....

Terkena batang hidung sendiri apabila urusan permohonan geran itu mengikut harga pasaran.

Bukan sahaja kadar premium yang tinggi berlaku di Sungai Burong. Di satu kawasan di Sungai Kajang untuk keluasan tanah 3 ekar sahaja, kadar premiumnya melambung sehingga RM300,000.

Dahulu, dalam manifesto Pakatan Pembangkang, sibuk melaung-laungkan mahu tegakkan keadilan. Sama rasa dan sama rata kononnya... Tetapi tengoklah apa yang berlaku...!

Peruntukan untuk sekolah-sekolah contohnya. Kerajaan PKR Selangor mengumumkan sejumlah RM6 juta disalurkan masing-masing untuk sekolah jenis kebangsaan Cina (SJKC) yang berjumlah 108 buah dan sekolah rendah Agama (414 buah).

Untuk SJKT (Tamil) pula yang bilangannya 97 buah di negeri itu, cuma RM4 juta.

Mengapa nisbah peruntukannya 6:6:4 (SJKC, Sekolah Agama dan SJKT) dan bukannya 6:6:6. Hanya kerana dibezakan dengan 11 buah sekolah sahaja berbanding SJKC (108-97), sekolah Tamil rugi RM2 juta. Perbuatan 'pilih kasih' ini bukti cakap tidak serupa bikin Pembangkang... Tidak ada elemen sama rata dan sama rasa rupanya.

Berpegang kepada banyak isu yang dicetuskan pakatan Pembangkang di Selangor inilah maka Timbalan Pengerusi Perhubungan UMNO negeri itu, Datuk Seri Noh Omar mengajak rakyat Selangor supaya berfikir lebih panjang.... Bahawa apakah wajar PKR, PAS dan DAP perlu dipertimbangkan lagi untuk mewakili mereka pada Pilihan Raya Umum Ke-13...?

Rakyat Selangor tentu lebih bijaksana. Lebih lama Pembangkang perintah negeri itu, lagi lama rakyatnya 'memendam rasa'.

"Kerajaan PKR Selangor ini buat sesuatu untuk rakyat negerinya hanya bermotifkan keuntungan politik mereka. Mereka sanggup tolak pembinaan Universiti Teknologi Mara (UiTM) di Serendah yang sepatutnya direncanakan oleh Yayasan Basmi Kemiskinan (YBK) dan satu lagi kerjanya (PKR Selangor) hanya jual harta yang ada.

"Apa pembangunan yang boleh dibanggakan di Selangor dalam tempoh empat tahun pembangkang perintah? Daripada kita (rakyat) ada aset PKNS dan Yayasan Selangor, hari ini semuanya nak dijual mereka (Pembangkang). Kita (BN) dahulu sediakan tapak-tapak pasar tani dan pasar malam, hari ini kita lihat sewa premis-premis ini semuanya dinaikkan. Jelas ini bercanggah dengan manifesto mereka.

"Dahulu kata nak sediakan kemudahan premis untuk usahawan, tapi hari ini bukan sahaja tak ada tetapi nak naik pula sewa dan tekan usahawan.

"Kemudian, rakyat Selangorlah yang rugi kerana tanah di bawah bidang kuasa kerajaan negeri, tentu sukarlah nanti Kerajaan Pusat hendak bangunkan projek pertanian kalau ada kelam-kelibut begini," kata Noh yang juga Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani ketika ditemui penulis di Tanjong Karang kelmarin.

Noh sekali lagi menarik perhatian bagaimana sentimen peribadi tidak dicampur-adukkan oleh kerajaan BN sebelum ini namun pada era Selangor diterajui pembangkang, ia dipraktikkan pula.

"Contohnya permohonan kebenaran merancang bagi pembinaan sebuah kilang di Kuala Selangor yang belum pernah dalam sejarah pentadbiran BN di Selangor, pemohon perlu mengemukakan atau mendapatkan ulasan/sokongan daripada Exco terbabit untuk kelulusan. Mengapa unsur peribadi dibabitkan untuk meluluskan permohonan berkenaan," katanya.

Cakap tak serupa bikin dan hipokrasi kini mewarnai pentadbiran pakatan pembangkang di Selangor...!!

Cuba rakyat negeri Selangor nilaikan hipokritnya kerajaan PKR Selangor ini pula. Pada Mesyuarat Exco pada 25 Mac 2011, mereka bersetuju untuk menaikkan elaun Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN)nya. Kenaikan elaun tersebut adalah dari RM4,112.79 kepada RM6,000. Bayaran dikira bermula 1 Januari 2011 (tertunggak).

Dalam hal ini, Menteri Besar, Khalid Ibrahim mengakui dalam kenyataan pada Sidang DUN bahawa kenaikan itu sesuai kerana keadaan ekonomi yang baik dan tugas-tugas yang diberikan.

Tetapi dalam sidang Parlimen hujung 2011, apabila Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak mengumumkan kenaikan elaun Ahli Parlimen atas alasan yang sama diberikan, dengan 'bermuka-muka' dan hipokrit pula pembangkang termasuk Azmin Ali yang juga Ketua Whip di Selangor menentang 'sehabis-habis alam' kenaikan itu.

"Nak jadi jaguh konon, elaun negeri kebas, untuk Ahli Parlimen ditentang pula, maknanya dia turut menganiaya ahli-ahli Parlimen Pembangkang juga. Tidakkah itu hipokrit namanya... cakap tak serupa bikin," kata Noh lagi.

Banyak lagi cacat-celanya pemerintahan kerajaan PKR Selangor yang memerlukan tindak balas rakyat negeri itu untuk memberi pengajaran berharga kepada mereka pada PRU13 nanti.

Ketika mula-mula menyandang jawatan Menteri Besar pada 2009, Khalid Ibrahim dalam ucapan sulungnya menyasarkan perlombongan pasir di negeri itu boleh mencecah sekitar RM150 juta setahun. Tetapi akhirnya tak sampai pun RM15 juta.

Semasa berucap sempena hari jadi Sultan Selangor tempoh hari, beliau mengumumkan pula kenaikan elaun guru KAFA menjadi RM1,300 sebulan. Tetapi langsung tak sebut pun daripada RM1,300 itu, cuma RM500 sahaja peruntukan datang daripada kerajaan negeri manakala baki RM800 lagi adalah daripada Kerajaan Persekutuan.

Noh percaya peluang BN untuk kembali menerajui Selangor semakin terbuka... Apatah lagi jentera pilihan raya sudah pun disusun rapi daripada peringkat cawangan, DUN dan Parlimen. Malah, seramai 894 ketua-ketua pusat mengundi pun sudah dilantik. Dan baru-baru ini pula setiap seorang dengan penuh bersemangat bersalam dan berbaiah dengan Perdana Menteri yang juga Pengerusi Perhubungan UMNO Selangor untuk menebus kembali maruah BN di negeri itu.

Untuk mengembalikan semula kuasa di Selangor, BN memerlukan kemenangan di sekurang-kurangnya 30 daripada 56 kerusi DUN.

Dengan 'cakap tidak serupa bikin' Pakatan Pembangkang yang memerintah Selangor sekarang, peluang untuk BN kembali menerajui negeri itu dilihat boleh melepasi 'reading' 50-50.

Itupun terserah kepada kebijaksanaan pengundi untuk menilai dengan 'mata hati' akan isu-isu terbaru yang menyelubungi PAS, PKR dan DAP di Selangor.

Oleh ZULKIFLI JALIL
pengarang@utusan.com.my

 

BLOG SELANGOR

Copyright 2010 All Rights Reserved