ads

Rabu, 24 Julai 2013

12 di cheras - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di cheras - Google Blog Search


Kualiti udara <b>di</b> Muar, <b>Cheras</b> pula merosot ABN News | BM

Posted: 22 Jul 2013 02:32 AM PDT

KUALA LUMPUR – Muar dan Cheras mencatatkan Indeks Pencemaran Udara (IPU) tidak sihat petang ini, menjadikan jumlah keseluruhan lima kawasan.

Menurut Jabatan Alam Sekitar melalui laman sesawangnya, sehingga 4 petang ini, IPU di Muar mencecah 102 manakala Cheras 117.

Tiga kawasan lain yang mencatat kualiti udara tidak sihat ialah Bukit Rambai (122), Bandaraya Melaka (101) dan Banting (111).

Sementara itu, kualiti udara di Nilai dan Pelabuhan Klang menghampiri status tidak sihat dengan bacaan IPU masing-masing 97 dan 93, diikuti Port Dickson dan Seremban dengan 83.

Sebanyak 27 kawasan lain mencatatkan IPU sederhana manakala 11 kawasan masih memiliki kualiti udara yang baik, kebanyakannya di Sabah dan Sarawak.

Bacaan IPU antara 0 dan 50 dikategorikan baik, 51 hingga 100 (sederhana), 101 ke 200 (tidak sihat), 201 hingga 300 (sangat tidak sihat) dan 300 ke atas sebagai bahaya.

Jabatan Meteorologi Malaysia dalam kenyataan pagi tadi, memaklumkan jerebu yang melanda semula negara khususnya di sekitar pantai Melaka, Negeri Sembilan dan Selangor dijangka berlaku untuk tempoh singkat, susulan perubahan corak tiupan angin. – Bernama

12 di kuala selangor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kuala selangor - Google Blog Search


PM Pada Majlis Iftar Perdana Peringkat <b>Selangor Di</b> Jeram, <b>Kuala</b> <b>...</b>

Posted: 14 Jul 2013 04:01 PM PDT


Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini telah berkesempatan meluangkan masa untuk berbuka puasa bersama masyarakat di Kuala Selangor. Bertempat di Masjid Jamiur Ridhuan, di Pekan Jeram, Perdana Menteri turut berjemaah menunaikan solat Maghrib, Isyak dan terawikh.

Pada satu majlis sederhana dalam sesi menunaikan tanggungjawab terhadap agama itu, Najib selaku pemimpin negara telah turut berkesempatan memberikan sedikit ucapan berupa amanat untuk para hadirin yang hadir.

Lokasi: Masjid Jamiur Ridhuan, Jeram, Kuala Selangor
Acara: Majlis Iftar Perdana Peringkat Negeri Selangor


KUALA SELANGOR: Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak berkata biarpun ada perbezaan politik dan pendapat di kalangan umat Islam di Malaysia, ia tidak seharusnya membawa kepada konflik yang keterlaluan.

"Sebaliknya kita cari titik pertemuan agar umat Islam dan Islam itu sendiri tidak tergugat dan kita dapat majukan bumi Malaysia ini kepada masa depan yang jauh lebih baik lagi," katanya ketika berucap pada majlis berbuka puasa bersama kepimpinan Umno Selangor dan masyarakat setempat di Masjid Jamiuridhuan, Simpang Empat Jeram di sini malam tadi.

Beliau berkata Malaysia menolak fahaman ekstremis dan fanatik serta mereka yang hendak melakukan kerosakan di bumi Allah ini dan sebaliknya mengamalkan kesederhanaan dan jalan tengah yang dilihat pendekatan terbaik untuk negara dan Islam.

Selain itu, katanya, kerajaan juga mengamalkan dasar inklusif, yang menghimpunkan mereka yang beragama Islam dan bukan beragama Islam di bawah satu pentadbiran yang adil dan saksama.

"Satu daripada sebab Malaysia aman damai dan harmoni bukanlah macam negara yang terlibat dalam pergolakan di Afrika Utara dan Timur Tengah kerana kita amalkan dasar-dasar kesederhanaan, kerana jalan tengah...sederhana jalan sebaik-baiknya mengikut Islam," katanya.


Beliau berkata Kerajaan Persekutuan di bawah Barisan Nasional (BN) akan terus mentadbir negara sebaik-baiknya supaya pembangunan secara holistik atau menyeluruh seperti dituntut Islam dapat dilaksanakan.

Najib berkata sebagai menghargai mandat yang diberikan rakyat kepada kerajaan BN pimpinan Umno, syiar Islam akan terus dipertingkatkan, akidah dan kesucian Islam termasuk kalimah Allah dipertahankan.

"Kita akan menyediakan lebih banyak peluang dari segi pendidikan termasuk pendidikan Islam, tempat ibadat seluruh negara kita akan tambah dan sediakan kemudahan lebih selesa," katanya.

Selain itu, sebagai menghargai anggota jawatankuasa surau dan masjid di seluruh negara, Najib berkata mereka akan diberikan sumbangan kain pelikat, kain jubah, telekung, air zam-zam.

Pada malam tadi, Najib menyampaikan sumbangan berkenaan kepada ketua-ketua bahagian Umno di Selangor untuk diagihkan kepada anggota jawatankuasa masjid dan surau di seluruh Selangor.

Beliau turut meluluskan permintaan jawatankuasa masjid itu bagi mendirikan sebuah dewan serbaguna untuk orang ramai.

Najib bersama kepimpinan Umno Selangor turut berbuka puasa bersama lebih 2,000 hadirin selain menunaikan solat Maghrib, Isyak dan Tarawih secara berjemaah.


Perdana Menteri yang mengenakan baju Melayu hijau muda, berkain pelikat hijau tua dan bersongkok hitam turut meluangkan masa bersalaman dengan para jemaah selepas selesai solat.

Najib berkata antara sebab Jeram dipilih sebagai tempat pertama beliau berbuka puasa di Selangor ialah kerana sokongan padu pengundi di sini yang memberikan kemenangan kepada kesemua dua kerusi dewan undangan negeri, iaitu Bukit Melawati dan Jeram di bawah parlimen Kuala Selangor yang turut dimenangi BN.

Turut hadir Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan Umno Selangor Datuk Seri Noh Omar, Ketua Penerangan Umno Selangor Abdul Shukur Idrus, Ketua Bahagian Umno Kuala Selangor yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Jeram Datuk Amiruddin Setro, Ahli Parlimen Kuala Selangor Datuk Irmohizam Ibrahim, Adun Bukit Melawati Jakiran Jacomah dan anak lelaki Najib, Norashman Razak.

Juragan Malawati..

Jom! Cuba Kari Kepala Ikan Paling Sedap <b>di Kuala Selangor</b>

Posted: 28 Jun 2013 03:00 AM PDT

Whether you are looking for the best Kari Kepala Ikan in Kuala Selangor or a decent banana leaf set that will surely satisfy your taste buds, hop over to D'Bangkok Restaurant. Guarantee sedap! No try, rugi lor!

Kari Kepala Ikan at Its Best... Bagi penggemar kari, terutamanya kari kepala ikan, meh lah try... sememangnya sedap. Specially made by our very own Chef Guna!

12 di jenjarom - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di jenjarom - Google Blog Search


Dia buat dah: Ketua Wanita UMNO <b>Jenjarom</b> 1 maut kemalangan

Posted: 11 Jun 2013 05:43 PM PDT

Ketua Wanita UMNO Jenjarom 1  maut kemalanganNor Asmah (kanan) bergambar bersama menantu dan cucunya, pada hari berkempen sempena pilihan raya lalu di Kampung Jenjarom, Banting. Banting: Ketua Wanita UMNO Cawangan Jenjarom 1, Nor Asmah Paniti, 52, maut selepas motosikal ditunggangnya terbabit kemalangan dengan sebuah lagi motosikal di depan Klinik Kesihatan Jenjarom, di sini, kelmarin.

Nor Asmah disahkan meninggal dunia pada jam 9.30 malam kelmarin di Hospital Tengku Ampuan Rahimah (HTAR) Klang, kira-kira 14 jam selepas insiden yang berlaku ketika mangsa mahu ke klinik untuk pemeriksaan kerana dilaporkan kurang sihat.

Motosikal bergesel

Selalunya, Allahyarham minta saya hantar ke klinik, tetapi semalam (kelmarin), beliau pergi sendiri dengan menunggang motosikal" Zaidon Rukiman, Suami mangsa

Difahamkan, kemalangan yang berlaku kira-kira jam 7.40 pagi itu berpunca apabila dua motosikal terbabit bergesel, menyebabkan mangsa dan penunggang berasingan terbabas sebelum terjatuh di atas jalan.

Nor Asmah mulanya dikejarkan ke Hospital Banting (HB) sebelum dipindahkan ke HTAR.

Penunggang sebuah lagi motosikal dikenali Qamarul Hisyam, 19, penuntut Giat MARA Banting, turut parah termasuk patah tangan kiri, namun dilaporkan stabil di HB.

Suami mangsa, Zaidon Rukiman, 57, berkata sebelum kejadian berkenaan, isterinya mengadu kurang sihat dan mahu ke klinik kesihatan berkenaan untuk pemeriksaan.
Tak minta suami hantar ke klinik

"Selalunya, Allahyarham minta saya hantar ke klinik, tetapi semalam (kelmarin), beliau pergi sendiri dengan menunggang motosikal," katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kuala Langat, Superintendan Nordin Manan, berkata kes berkenaan disiasat mengikut Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Coret-coret: Catatan setahun <b>di</b> SJKT <b>Jenjarom</b>

Posted: 07 Nov 2012 05:52 PM PST

Mula mendapat tawaran masa kursus dulu, aku tak percaya akan ditempatkan di SJKT. Masa mula-mula masuk di SJKT Jenjarom, aku agak ragu-ragu. Rasa tak mampu, soalan tentang logiknya aku, seorang Melayu ditempatkan di SJKT selalu datang bertalu-talu. Dengan semua rakan kerja adalah berbangsa India, rasanya ketika tu mustahil untuk aku hidup di sini. 
Tapi, Allah Maha Mengetahui. Sedikit demi sedikit, aku rasa aku dan SJKTJ adalah sama. Malah aku rasa bangga mengajar di SJKTJ. Banyak kisah lucu dan duka di sini. Paling kelakar bila anak-anak kecil tahun 1 memanggil aku kakak. DUnia mereka masih kecil. Tidak luas kerana kurang jauh perjalanan mereka. Pada mereka, orang Melayu adalah kakak (pembantu pra sekolah aku Melayu) yang membantu guru-guru mereka ketika mengajar. Seikhlasnya, aku simpati dengan mereka kerana kurangnya pendedahan.
Anak-anak ini nampak sangat semangat ingin menjalin hubungan baik dengan aku kerana aku berbangsa asing. Ketika aku beritahu yang aku bakal berpindah, mereka mengeluh dan bertanya kenapa. Ya, mereka tidak fasih berbahasa Malaysia kerana persekitaran. Tetapi mereka tetap cuba bercakap dengan aku walaupun kebanyakan waktu mereka berbahasa Tamil dengan menganggap aku memahaminya. Kelakar sangat rasanya berdepan dengan anak-anak ini. Kelakar tapi membahagiakan.
Berada di sekolah Tamil, aku selamat dari banyak perkara. Kurangnya teman berbicara menyelamatkan aku dari sudut pengurusan masa. Kemudahan tahap yang sederhana menyeronokkan aku. Mana nak dapat bilik guru yang ada 'cubicle' masing-masing. Itu tahap orang kerja pejabat. Dek kerana itu, aku mampu melengkapkan tempat bekerja aku dengan pelbagai kemudahan. Sampaikan Pushpa kata aku ni stationary shop. Even aku boleh terus mencetak dokumen disebabkan cubicle aku ada pencetak sendiri yang aku bawa dari rumah. Aku mampu menyediakan ABM sebanyak yang mungkin. Memang seronok di sini. Makan pun di meja sendiri.
Ada dua tiga perkataan yang aku belajar dari rakan-rakan guru dan anak-anak didik aku. Ukkar (duduk), paadi (baca), satham poda dei (Jangan bising), un gal dan pin gal (budak lelaki dan perempuan), sikkaru (cepat). Ada lagi kot. Tapi mungkin aku dah terlupa. Seronok juga belajar bahasa asing.
Bila permohonan tukar berjaya, aku akui hati aku separuh-separuh. Seronok juga di SJKT kerana aku sudah bersedia dengan bahan dan segala macam benda untuk tahun depan. Berpindah ke tempat baru bererti aku kena mula semula dari bawah. Setahun untuk aku menyesuaikan diri dengan suasana sedia ada. Harapnya, di sekolah baru aku dapat menyesuaikan diri nanti. I'm gonna miss my kids and colleagues... Bet, they don't believe this. :|

12 di bangi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bangi - Google Blog Search


Blog Naim: Setahun Berkelana <b>di</b> Bumi <b>Bangi</b> - UKM yang disayangi

Posted: 07 Jul 2013 07:52 AM PDT

Right after last paper of Final Exam year 1 :)
Setiap tutur kata punya budi bicaranya, begitulah setiap perjalan hidup punya susurnya, alhamdulillah setahun berkelana di bumi Bangi bumi bertuah, subur dengan pengisiannya yang penuh suka dan duka. Terima kasih kepada rakan-rakan tercinta yang tidak kenal siang atau malam, sentiasa membuka inci dan ruang utk kita bersama menempuh perjalanan ini. Allah, x terkata rasanya tamat setahun pengajian sebagai pelajar jurusan undang2 .
sekalipun awan berarak laju, namun ia tidak akan menyingkatkan tahun pengajian kita di sini yang masih berbaki 6 semester..namun, berdoalah agar setiap tawa dan suka kita menjadikan penantian kita sekejap sahaja ibarat di bawa air deras dari puncak gunung Himalaya. Ya, semoga cepat perjalanan menghabiskan sisa pengajian ini.
Sepanjang setahun ini, sudah ku kenal apa itu kawan dan apa itu lawan.. apa itu kehidupan dan apa itu kebuntuan..namun belum ku kenal apa itu kejayaan? ahhh..selagi belum ku akhiri perjuangan ini, xkan ku kata ku insan berjaya..aku cuma picisan yang Allah pilih ke bumi ini..syukur..
Siang malam menghadap buku , ini lumrah sebagai seorang hamba yang digelar pelajar..bersengkang mata di kala exam ini lumrah tatakala exam kian mendekat..segalanya kehidupan yang sudah pun dilalui kira2 sedekat yang lalu.. namun yang membezakan adalah kematangan kita..
mengenali bumi Bangi ini, bagai mengenali Bumi Ilmu..banyak curahan ilmunya di sini baik duniawai mahupun ukhwrawi..cumanya...kita sahajalah yang memanfaatkannya atau tidak...
Orang kata UKM bukan tempat yang baik..kualitinya kurang.. tapi semua kata2 itu dusta..hanya dusta..mereka belum pernah jejak ke bumi ini , bagaimana mungkin berani utk lemparkan kata2 bangsat itu ? Lihat, UKM adalah 10 universiti terbaik asia.. bukan calang2 tempat..bermakna skarang kita di no 1 Malaysia.. jangan kerana UKM menjunjung aspirasi Bahasa Melayu sebagai Bahasa Kebangsaan..kita menganak tirikan kebaikannya..padahal kualiti dan sistem pengajian di sini sangat hebat dan mencabar..
Arghh..lupakanlah ranking2 ini semua..yang penting kejayaan kendiri..benar..ini lebih baik ! ingat, semua yang terpilih utk belajar, semuanya terbaik.. (Y)
Semoga di sem sem mendatang, diri ini peroleh lebih kekuatan, dan kematangan dalam berkelana sebagai seorang pelajar ! InsyaAllah, sama sama doakan :) 

12 di klang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di klang - Google Blog Search


mangsa ditetak hanya akibat kes kemalangan jalanraya <b>di klang</b>

Posted: 13 Jul 2013 01:01 PM PDT

Kejadian pergaduhan di Flat Rebana dan Taman Klang Utama, Bukit Raja, Klang kini  menjadi topik hangat dibicarakan di laman sosial.  
Pergaduhan dilaporkan tercetus akibat kes kemalangan membabitkan dua kenderaan berlaku di Jalan Sungai Keramat 3, Taman Klang Utama.  

11 Julai, dilaporkan, mangsa, Mohd Syukri Sairun, 24 tahun, kakitangan Majlis Perbandaran Klang, bersama adiknya dalam perjalanan ke masjid menaiki motosikal  terlanggar oleh suspek menaiki kereta Proton Iswara berwarna biru bersama 3 rakan lain.;
Berikutan itu, tercetus  pertengkaran,  suspek  kemudian dikatakan  menetak mangsa di kedua  tangan dan kepala.  Kini Syukri dirawat di Hospital Tunku Ampuan Rahmah.
Saya bersimpati dengan kejadian menimpa Syukri.
Bahan  berita  itu  dipaparkan di laman facebook Perkasa Selangor Malaysia, klik di sini.
Rentetan daripada kejadian itu,  berlaku lagi kes pergaduhan lain di Klang.  Beberapa lelaki India  dilaporkan  tercedera dan  dirawat di hospital. Laporan polis telah dibuat. Terkini, pihak polis  berjaya mengawal keadaan agar kes pergaduhan  itu  tidak terus  menular.
Teliti  antara komen dilontarkan  di facebook berhubung kejadian itu.
Apapun berlaku, JANGAN  sesekali menyebarkan berita tidak sahih di laman sosial kerana dikhuatiri mengakibatkan kejadian lebih buruk.
Saya percaya 100% pihak polis berupaya menangani kes jenayah seperti ini tanpa sebarang masalah. Ketua Polis Klang Utara, ACP Mohamad Syukor Sulong berkata, kes terbabit tiada kaitan dengan isu perkauman.

Klik di sini untuk membaca laporan Sinar Harian.

12 di balakong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di balakong - Google Blog Search


BLOG SELANGOR: 12 <b>di balakong</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Jul 2013 07:20 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

PEMBEKAM WANITA <b>DI BALAKONG</b> KAJANG ~ Bekam | Mukjizat <b>...</b>

Posted: 18 Jun 2013 07:20 PM PDT

ASSALAMUALAIKUM WAROHMATULLAH....

BAGI KAUM WANITA YANG TINGGAL BERDEKATAN DAERAH KAJANG, BALAKONG, SUNGAI BESI, SERI KEMBANGAN, SERDANG, UPM DAN YANG SEWAKTU DENGANNYA, JIKA INGIN MENDAPATKAN RAWATAN BEKAM SUNNAH BOLEHLAH MENGHUBUNGI CHE ZILA DI NO. 019-380 3719
ALAMAT BELIAU DI NO J-12 JALAN SINARAN 4,TAMAN SINARAN, 43300 KAJANG SELANGOR. (boleh cari lokasi kat google map yer).


WAKTU PERKHIDMATAN : 9 PAGI - 10 MALAM
BUKA SETIAP HARI KECUALI HARI RABU TUTUP.
KHUSUS UNTUK WANITA SAHAJA.
SILA BUAT TEMUJANJI AWAL.

 "Berubatlah wahai hamba-hamba Allah SWT, sesungguhnya Allah tidak menciptakan sesuatu penyakit kecuali menciptakan ubat baginya... diketahui oleh yang mengetahuinya dan tidak diketahui oleh yang tidak mengetahuinya." (Disahihkan oleh Ibnu Hibban dan Hakim)

BLOG SELANGOR: 12 <b>di balakong</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Apr 2013 07:43 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di balakong</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Apr 2013 08:19 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di balakong</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Jan 2013 07:43 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Nasim buka bilik pameran terbaru Peugeot <b>di Balakong</b> | Arena Kereta

Posted: 20 Jul 2011 07:30 AM PDT

Peugeot Balakong Nasim buka bilik pameran terbaru Peugeot di Balakong

Nasim Sdn Bhd, pengedar rasmi kenderaan Peugeot di Malaysia, hari ini telah melancarkan pembukaan bilik pameran terbarunya di Balakong. Ketua pegawai operasi Nasim, Dato' Samson Anand George berkata, bilik pameran terbaru itu akan menampung permintaan pelanggan di kawasan Balakong, Cheras Selatan, Kajang, Semenyih, Seri Kembangan, Serdang dan Bangi.

"Tahun lepas telah mencatatkan jualan keseluruhan sebanyak 28,444 unit kenderaan. Untuk tempoh lima bulan pertama tahun ini, sejumlah 12,078 unit keseluruhan telah terjual di pasaran ini yang mana telah mencatatkan peningkatan sebanyak 4.5 peratus berbanding tempoh yang sama tahun 2010. "Pembukaan bilik pameran terbaru ini akan meningkatkan lagi jumlah jualan kami memandangkan terdapatnya peningkatan permintaan terhadap kereta buatan Eropah," tambah beliau lagi.

Bilik pameran terbaru Peugeot di Balakong adalah sebahagian daripada proses perluasan pasaran yang dilakukan oleh Nasim di seluruh negara. Syarikat itu baru saja melancarkan pembukaan pusat 3S di Melaka dan melantik pengedar tunggal di Sabah. Dengan pembukaan pusat jualan Peugeot Balakong, kini terdapat 19 pusat pameran dan jualan Peugeot di seluruh negara. Selepas Balakong, Nasim bercadang membuka tiga lagi bilik pameran dan jualan terbaru, menjadikan jumlah keseluruhan kepada 22, membolehkannya berada di setiap pasaran utama di seluruh negara.

Peugeot 207 SV Nasim buka bilik pameran terbaru Peugeot di BalakongDengan pembukaan Peugeot Balakong, syarikat itu kini memiliki 10 pusat jualan di Lembah Klang. "Kami juga bercadang melancarkan pusat 2S di Balakong tahun ini untuk menampung permintaan pelanggan Peugeot sedia ada dan pelanggan berprospek. Pusat 2S ini akan didirikan tidak jauh dari bilik pameran dan jualan dan akan menjadi salah satu pusat selepas jualan Peugeot terbesar di dalam negara," kata Dato' Samson.

Untuk enam bulan pertama tahun ini, Nasim telah menjual sebanyak 3,082 unit kenderaan, mencatatkan peningkatan ketara sehingga 137 peratus berbanding jumlah jualan pada tempoh yang sama tahun lepas. Sementara itu, Nasim juga memperkenalkan Peugeot 207 SV di Peugeot Balakong hari ini. Peugeot 207 SV merupakan varian terbaru sedan 207, tampil dengan kit badan luaran lebih sporty dan kemasan dalaman baru. Model tersebut disasarkan untuk pembeli muda dan pelanggan yang mahukan sebuah sedan lebih menarik dalam segmen-B.


Jawatan Kosong FIG Metal Industries Sdn Bhd <b>di Balakong</b>

Posted: 24 Dec 2012 04:52 AM PST

An established ISO Certified Company in Balakong invites suitable candidates for the following positions:

PURCHASING AND ADMIN CLERK
MARKETING CLERK
BUSINESS DEVELOPMENT
EXECUTIVE
CUSTOMER SERVICE EXECUTIVE
HUMAN RESOURCE CLERK

Requirements for all positions:-
- Qualification: SPM/Diploma/Degree.
- Conversant in English, Bahasa Malaysia and other languages.
- Candidates must have 2 years working experience.
- Preferred age group between 20 to 36 years old.
- Familiar with Microsoft Word, Excel, Power Point & etc.
- Willing to travel outstation / local (Business Development Executive).

Interested, please contact:
No.15, Jalan CJ 1/6A,
Kawasan Perindustrian Cheras Jaya,
43200 Cheras Jaya, Selangor
.
Office: 03-90804060 / 019 3859941
Email: Please Login or Register to apply this job online.

Maklumat Jawatan Kosong Terkini 2012:

Pelakon Hebat Senaman Punggong, Bagi Air <b>Di</b> <b>...</b> - Kelab Greenboc

Posted: 02 Oct 2012 06:31 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]Sebelum in i beliau beraksi senaman punggong di rumah Ambiga, selepas itu kami dedahkan tentang pelakon yang dikenalpasti membahagikan air di Balakong, sekarang ia memegang watak utama demonstrasi tuntut air ...

majlis maulidur rasul anjuran pbm, aop dan penduduk orang <b>...</b>

Posted: 26 Jan 2013 01:45 PM PST

 MAJLIS MAULIDUR RASUL ANJURAN PBM, AOP DAN PENDUDUK ORANG BAWEAN DI BALAKONG

Ditulis oleh : Hefny Amany
Media : Kuduk-Kuduk Channels  Balakong / 24 Januari 2013-Kira-kira hampir 500 orang menyertai sambutan Maulidur Rasul anjuran Persatuan Bawean Malaysia (PBM) dan Anak Oreng Pebien (AOP) di Taman setia balakong, kelmarin.

Pengerusi Anak oreng Pebien (AOP), Abang Azroy berkata, program itu yang julung kali diadakan bersama Persatuan Bawean Malaysia (PBM) dan penduduk Taman Setia Ehsan berjaya mengumpul lebih 500 orang pada malam itu.
Walaupun pada majlis itu berada dalam keadaan hujan renyai, ia tidak mematahkan semangat para hadirin yang hadir pada malam itu. Orang ramai tetap menunggu sehingga majlis itu selesai sambil mendarma untuk membantu rakyat Palestin yang sedang di tindas oleh israel laknatullah.
Menurutnya, selain menguatkan persefahaman dan mengeratkan silaturrahim penduduk,  Persatuan Bawean Malaysia (PBM) juga dapat mendekati golongan belia anak orang Bawean di Malaysia iaitu anak muda penduduk perumahan disitu yang mejoritinya orang Bawean dengan aktiviti keagamaan.
Majlis pada malam itu telah dirasmikan oleh Presiden (PBM) iaitu Datuk Hj Abdul Aziz Bin Satar serta ketua-ketua (PBM) lainnya. Turut hadir dalam acara tersebut adalah ketua UMNO bahagian Balakong dan penduduk taman perumahan disitu.
Pada siang harinya, persatuan penduduk perumahan disitu  dengan sokongan dari Anak oreng Pebien (AOP) telah membuat satu program khusus supaya sambutan ini lebih meriah dengan mengadakan pertandingan tarik tali, membaling belon, meniup tepung dan banyak lagi.oleh media Kuduk-Kuduk Channels.

Pejabat Parlimen Serdang Kesan Pengundi Hantu

Posted: 03 Apr 2013 12:51 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]BALAKONG, 3 APR : Pengundi hantu dipercayai antara penyumbang utama kepada pertambahan mendadak pengundi di Dun Balakong dan Bangi selepas...

12 di meru - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di meru - Google Blog Search


KHIDMAT <b>MERU</b>: BERBUKA PUASA <b>DI</b> MASJID <b>MERU</b>

Posted: 17 Jul 2013 12:34 AM PDT



YB Maneyvannan bersama Yb Dr Rani menyantuni orang-orang Islam di Meru dengan berbuka puasa bersama mereka di Masjid As Syariff

12 di shah alam - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di shah alam - Google Blog Search


Pesta Gol <b>Di Shah Alam</b> Akhiri Kempen Liga Super Pahang Dan <b>...</b>

Posted: 06 Jul 2013 10:53 AM PDT

Pahang mengakhiri kempen liga super musim ini dengan noktah kemenangan  selepas  menewaskan PKNS FC 5-4 di Shah Alam.

Seawal minit ke-10, Amirulhadi Zainal memberi gol pertama buat Tok Gajah sebelum R.Gopinathan menambah pada minit ke 21.

PKNS merapatkan kedudukan selepas Patrick Ronaldo menjaringkan gol buat pasukan tuan rumah pada minit ke-34 namun Pahang menambah gol ketiga mereka menerusi sepakan penalti yang berjaya disudahkan Matias Conti sepuluh minit kemudian.

Bersambung babak kedua, Pahang terus berpesta jaringan dengan kali ini gol dijaringkan oleh Faizol Hussien pada minit ke-49 dan jaringan sendiri pertahan PKNS, Ally Imran selang 5 minit kemudian.

Patrick kemudian menambah gol kedua PKNS pada minit ke-70 sebelum melengkapkan hatrik pada minit ke-70. Penyerang kebangsaan Liberia itu sekali lagi meledakkan jaringan pada penghujung perlawanan.

Namun begitu, kebangkitan lewat PKNS gagal untuk mengikat Pahang sebaliknya pelawat berjaya mencatat kemenangan 5-4 untuk naik ke tangga ke-5 liga.

"Secara keseluruhannya, saya berpuashati dengan persembahan anak buah saya sepanjang musim ini.

"Kami tiada nama-nama besar namun berbekalkan dengan pemain yang sedia ada, kita tetap mampu memberi saingan yang sengit kepada pasukan-pasukan lain" kata Dollah Salleh; ketua jurulatih Pahang.

Di kem PKNS, jurulatih Haji Abdulrahman Ibrahim turut berpuashati dengan prestasi pasukannya musim ini walaupun ianya berakhir dengan kekalahan serta sekadar menduduki tangga ke-8 liga.

"Sebenarnya, pencapaian PKNS tahun ini lebih baik berbanding dengan pencapaian yang dicatatkan tahun lepas.

"Kita akan perbaiki lagi pasukan kita selepas ini terutamanya menjelang Piala Malaysia" jelas Abdulrahman.

Mengulas mengenai sasaran di Piala Malaysia, Abdulrahman memberitahu kali ini dia berhasrat untuk membawa PKNS layak ke peringkat suku akhir sekurang-kurangnya.

"2 tahun berturut-turut kita terkandas di peringkat kumpulan jadi tahun ini saya harap kita dapat pecahkan badi tersebut dan layak ke suku akhir".

12 di bandar sunway - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bandar sunway - Google Blog Search


BLOG SELANGOR: 12 <b>di bandar sunway</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Jul 2013 07:19 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di bandar sunway</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Jul 2013 07:20 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di bandar sunway</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Jun 2013 07:13 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di bandar sunway</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Apr 2013 07:41 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di bandar sunway</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Apr 2013 07:09 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di bandar sunway</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Mar 2013 07:10 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Pengalaman Bersama Little Caliphs <b>Bandar Sunway</b> | Selamat <b>...</b>

Posted: 22 Nov 2012 08:52 AM PST

Syukur, diberi peluang untuk membantu sepasang usahawan. Suami dan isteri yang mengusahakan Tadika Islam berjenama Little Caliphs di Bandar Sunway. Nama khususnya ialah Tadika Khalifah Mentari berlokasi di Bandar Sunway.

Sangat hampir dengan Sunway Pyramid dan Sunway Lagoon. Saya rasa kalau jalan kaki tak sampai 10 minit pun. (^_^)

Ini merupakan kali kedua saya dapat bantu pihak Little Caliphs.

Pertama di Little Caliphs  Lavender Heights… milik kepada Puan Norafidah

http://www.facebook.com/pages/Little-Caliphs-Lavender-Heights/130678760339714?fref=ts

kedua di Little Caliphs Bandar Sunway milik kepada Tuan Abdul Razak dan Puan Sharifah

http://www.facebook.com/littlecaliphs.bandarsunway?fref=ts

Di Little Caliphs Lavender Heights saya diminta untuk menjadi pengacara majlis dan sekaligus berkongsi sedikit motivasi keibubapaan serta bernasyid.

Di Little Caliphs Bandar Sunway pula saya dijemput untuk menjadi pengacara majlis.

Syukur, saya dapat bantu menjayakan majlis ini bersama mereka.

Saya agak kagum dengan pasangan suami isteri yang mengusahakan Little Caliphs Bandar Sunway ini. Dimaklumkan mereka berdua sudah berhenti bekerja sepenuh masa dari tempat kerja lama mereka dan kini mengusahakan tadika ini sepenuh masa.

Bukan mudah untuk bergantung pada perniagaan sendiri secara tiba-tiba. Namun saya percaya mereka tentu sudah mempunyai perancangan yang tersendiri. Saya doakan mereka akan berjaya memartabatkan Tadika Islam di arena Bandar Sunway sekaligus menjadi usahawan yang sukses !!!

Salam kejayaan buat Little Caliphs Bandar Sunway dan Little Caliphs Lavender Heights.

Bersama Tuan Haji Roslan Nordin, CEO Little Caliphs Program. Selepas  selesai majlis. Beliau menghampiri saya dan berbisik "Bagus… professional done!!"

Pengasas & CEO Little Caliphs Program, Puan Hajah Sabariah Faridah.

<b>Bandar Sunway</b> - jawatan kosong 2013

Posted: 02 Jan 2013 03:22 AM PST


MONASH UNIVERSITY has a bold vision - to deliver significant improvements to the human condition. Distinguished by its international perspective, Monash takes pride in its commitment to innovate research and high quality teaching and learning.
Our campus at Bandar Sunway in Petaling Jaya strives to be a premier private research-intensive university, contributing to Malaysia and Asia. Due to our rapid growth and expansion, we are seeking suitably qualified individuals to join our dynamic team.


Lecturer/Assistant Lecturer and Program Coordinator of the DHES (Education-focused) - SASS

(Selangor - Bandar Sunway)


Responsibilities:

Education-Focused Level A academic staff duties will have an emphasis on:‎


  • reviewing teaching activities and identifying and implementing strategies designed to improve ‎outcomes for students;‎
  • developing, applying and reviewing strategies through consideration of disciplinary and or learning ‎and teaching research, and through effective collaboration with other staff at school level; ‎
  • working to disseminate disciplinary or educational innovations in documented, peer-reviewed ‎activities and potentially participating in applications for competitive funding;‎
  • undertaking a range of activities that contribute to maintaining currency with disciplinary and learning ‎and teaching innovation;
  • demonstrating efficient performance in allocated roles;‎
  • taking on some responsibilities and contributing outcomes within school committees; and
  • onset in developing external contributions to the community or to the discipline/profession.‎



Education-Focused Level B academic staff duties will have an emphasis on:
  • a developing record in the dissemination of peer-reviewed disciplinary or educational innovations;
  • taking an active role in obtaining funding to support such activity and engage in individual or collaborative projects;
  • playing a role in curriculum design and review at school or department level; 
  • potentially engaging in the effective collaborative design or implementation of cross-faculty or cross-campus teaching activities or projects;
  • undertaking a range of activities that contribute to maintaining currency with the discipline and with learning and teaching innovation; and
  • having some involvement in Honours and (where appropriate) Research Higher Degree supervision would normally be expected.

Requirements:

This one-year course provides intensive learning opportunities in problem-solving, analytical, and research skills that will prepare students for the challenges of tertiary level academic studies. Once they have successfully completed the DHES, they can proceed to second year study at an Undergraduate degree.

The successful applicant will be teaching the two core units of the Diploma, namely Academic Literacies and Learning in Higher Education. The position is also expected to assume the role of DHES Program Coordinator. The role encompasses course planning, course design and development. The position also involves providing help and advice to students on the content of the course.

The appointee will be expected to make significant contributions to teaching and research and supervision of honours and postgraduate research students along with other professional activities within the school. Expertise compatible with the education/research strengths of the School within the broad area of South East Asia Studies is preferred.
Interested candidates are required to send their application to the University or email to recruit_sass@monash.edu by 14 January 2013

The Human Resources Department
Monash University Sunway Campus
Jalan Lagoon Selatan
46150 Bandar Sunway
Selangor Darul Ehsan, Malaysia

Monash University Sunway Campus reserves the right to delay or not to proceed with an appointment for the above position. Only short listed candidates will be notified.

Interested candidates please send application online to the University.




KP(JPS)/5195/US/595(16) KPT/JPT/DFT/US/B 04 Co. No. 458601-U (Date of Establishment: 20 March 2000)

12 di kuala langat - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kuala langat - Google Blog Search


Aku Budak Telok: Telok, <b>Kuala Langat</b> dan Klang Semasa Darurat <b>...</b>

Posted: 11 Jun 2013 09:05 AM PDT

Salam ukhuwah. Selepas berbicara pasal kehidupan atok nenek kita masa Jepun dulu, ada baiknya sembang-sembang itu kita panjangkan  dengan menyelit kisah-kisah tragis dan menyedihkan kehidupan rakyat terutamanya orang-orang kampung masa itu.

Kejadian demi kejadian Allah uji umat Melayu Islam dalam mempertahankan maruah agama dan bangsanya. Apa tidaknya! Mula-mula kita terpaksa berjihad menentang Inggeris kafir selama hampir 150 tahun. Kemudian datang pulak Jepun bagero menguji keimanan kita kepada Allah dengan kesukaran kehidupan masa perang. Alhamdulillah, kita berjaya dalam ujian tersebut.Tak lama selepas itu, kita diuji lagi dengan kebangkitan Cina  kafir komunis yang menentang agama dan ingin menjadikan bumi ini hak milik mereka. Kekentalan iman dan semangat jihad menjanjikan kemenangan hakiki sebelum kita dikurniakan Allah kemerdekaan pada 31 Ogos 1957. Apapun kritikan orang tentang kemerdekaan kita, selayaknya milik kita!

Banyak peristiwa ketika zaman darurat dahulu  (1948-1960)  yang mewarnai kehidupan leluhur kita di sekitar Kuala Langat dan Klang, walaupun tidak sehebat dan setragis tempat-tempat lain. Cuba lihat urutan peristiwa secara kronologi  kezaliman komunis dan kecekalan kita menentang mereka:

Semasa zaman pemerintahan Jepun, penduduk-penduduk telah hidup dalam keadaan huru-hara. Pada masa itu, orang-orang Cina telah dipindahkan oleh Jepun dari Banting ke kawasan Telok Panglima Garang dan Jenjarom. Masih aku ingat lagi cerita arwah ayahku tentang kawasan kebun kami di Telok Mengkuang yang dijadikan padang sasar pengganas Bintang Tiga (komunis) ini berlatih menembak. Buktinya, ketika kerja-kerja membersihkan kebun dijalankan, banyak terdapat serpihan botol-botol pecah. Kemungkinan botol-botol itu dijadikan target practice.Lebih menguatkan syak wasangka aku apabila ada orang kampung yang sebaya atuk aku bercerita dia pernah diberi upah oleh seorang towkay Cina untuk menghantar muatan beras dalam sampan pada waktu malam ke Telok Mengkuang yang terletak kira-kira 5 km dari pekan Telok Panglima Garang, sememangnya sunyi dan jauh dari petempatan Melayu. Setibanya dia di tempat itu, dia dapati ada kem latihan komunis di situ. Aku tak pulak bertanya sama ada dia melaporkan hal itu kepada polis atau tidak.
Namun ketika awal darurat bermula,(tak dapat dikenal pasti tarikh dan tahunnya), konco-konco komunis telah menembak dan menyerang Pusat Kawalan Polis dan askar. Penentangan ini telah mengakibatkan seorang anggota polis telah terbunuh di Balai Polis(mungkin balai polis Jenjarom atau Telok Datok)) manakala 2 orang komunis pun telah ditembak mati oleh anggota polis. Mangsa-mangsa tersebut telah dikebumikan di Tanah Perkuburan Telok Panglima Garang.(butiran mangsa-mangsa tidak diperoleh)

Menurut akhbar Tamil Nesan, 14 November 1948, dalam tajuk "Keganasan komunis di Klang", menyatakan bahawa 2 pengganas, keturunan Banjar memasuki rumah seorang Melayu, Haji Mansor bin Dorasa dan isterinya Hajah Lahara sewaktu tidur di dalam rumah di batu 4, lalan Kapar, Klang. Kejadian itu

berlaku pada 13 November, pukul 3.20 pagi. Mereka menetak mati kedua-dua suami isteri tersebut dan seterusnya merompak $10,000 dan barang kemas bernilai $6000.

Pada 21 Disember 1948, akhbar ini, melaporkan perkembangan seterusnya pada 16 Disember, pukul 3.30 petang dimana sekumpulan komunis memukul dan menyeksa seorang buruh India di Estet Kampung Kuantan, berhampiran Klang, Selangor

Pada tahun 1949, Regimen Worcestershire tentera British berpindah masuk pada  1 September. Markas induk batalion pertama terletak di antara Klang dan Pelabuhan Swettenham,,bersetentang jalan besar dan landasan terbang yang tidak digunakan. Kem kompeni "A" di Telok Datok, 20 batu ke selatan, kompeni "B" berhampiran Batang Berjuntai, 24 batu ke utara dan kompeni "D"di Klang.   Pada awal Disember tahun yang sama, kompeni "A" dipindahkan dari Sungei Siput ke Telok Panglima Garang. Battalion tersebut terus berada di sana sehingga akhir 1951. Kompeni "A"kini diletakkan di bawah kawalan Battalion Pertama Regimen Suffolk untuk membasmi pengganas dalam hutan tebal sekitar situ. Pasukan itu tinggal di  Telok Panglima Garang sehingga Februari 1952, dan ketika yang sama Battalion Pertama Regimen Suffolk diganti oleh Battalion Pertama Somerset Light Infantry. Ketika di Klang, kompeni "A"merupakan pasukan pertama diangkut menggunakan helikopter ketika menjalankan operasi.


Untuk maklumat lanjut, sila ke http://www.worcestershireregiment.com/wr.php?main=inc/h_malaya1

Orang India juga tidak terlepas daripada kekejaman komunis di Selangor. Antara kejadian yang dilaporkan dalam Tamil Nesan, 19 Mac 1949, dalam tajuk "Pembunuhan di Selangor",adalah perkembangan pada 18 Mac, dimana 3 orang komunis menembak mati seorang penoreh getah India dari Estet Klang, di batu 31, Jalan besar Batu Laut-Banting, Kuala Langat, Selangor kerana dia tidak membantu komunis. Dua orang Cina bersenjata dan seorang India tidak bersenjata memanggil keluar penoreh getah India tersebut. Kedua-dua tangan mangsa diikat sebelum disembelih. Seterusnya, mereka menampal sebuah risalah komunis berbahasa Tamil di sebatang pokok kelapa berhampiran mayat. Pada hari yang sarna, komunis membunuh 3 orang penoreh getah berbangsa India dari Estet Chi Liung, di belakang pekan Kanchung Laut, Selangor. Mereka dibunuh kerana enggan bekerjasama dengan komunis.


Gangguan komunis memuncak di Malaya dengan pembunuhan Sir Henry Gurney seorang pesuruhjaya Tinggi British di Kuala Lumpur pada pada 7 Oktober  1951. Di Kg .Delek, Kg.Darat Batu dan Kg.Kanchung Tengah dan sekitarnya, komunis merampas 24 laras senapang patah " home guard " penduduk dan  berlaku pembunuhan 4 orang penduduk Kancong Laut termasuk ketua kampung (Tuan Hj.Siraj bin Mustafa) yang enggan berkerjasama dengan komunis.
Tamil Nesan, 12 Januari 1951, dalam tajuk "Orang Eropah masih menjadi sasaran komunis di Malaya", meyatakan bahawa pada 10 Januari, komunis menyerang W.J. Shaw, pengurus estet Brooklands, Banting, Kuala Langat, Selangor dan pembantunya, A.N. Symons. Dalam serangan ini, Shaw terbunuh manakala Symons mengalami kecederaan.

Tamil Nesan, 27 Februari 1953, dalam tajuk "Pencuri mencerobohi rumah", menyatakan bahawa 3 orang komunis bersenjata dan bertopeng memasuki sebuah rumah orang tua di Jalan 1 Y2, di Klang, Selangor pada 24 Februari. Seorang daripada kumpulan itu berdiri di luar rumah dan 2 orang lagi memasuki ke dalam rumah itu. Sewaktu kejadian itu berlangsung, pemilik rumah berada di belakang rumah, dan terjun melalui tingkap dengan menjerit "Mata-mata", Sebuah kereta peronda melalui kawasan itu dan melihat orang yang
menjerit itu serta melihat 2 orang komunis menaiki sebuah kereta di hadapan rumah itu.

Kerajaan Selangor turut mengumumkan kawasan putih di beberapa kawasan di Selangor dengan adanya kerjasama penduduk. Antaranya Tamil Nesan, 6 Disember 1954, dalam tajuk "Pengumuman kawasan putih di Selangor: Ini adalah kali pertama dan 140,000 penduduk dibebaskan dari perintah berkurung", melaporkan bahawa kerajaan Negeri Selangor mengumumkan Klang, Kuala Selangor dan Kuala Langat sebagai kawasan putih mulai 5 Disember, pukul 4 petang. Ini bermaksud 140,000 rakyat di kawasan itu boleh bergerak dengan bebas tapi masih berhati-hati. Ini adalah kali pertama dimana kawasan Selangor diisytiharkan sebagai kawasan putih. Langkah ini diambil oleh kerajaan kerana kegiatan dan keganasan komunis berkurangan di kawasan tersebut.

Tamil Nesan, 10 Januari 1955, dalam tajuk "Sultan Selangor mengucapkan tahniah kepada penduduk
kawasan putih", menyatakan bahawa Sultan Selangor mengucapkan tahniah dan terima kasih kepada penduduk yang membantu kerajaan dalam membanteraskan komunis dengan menghentikan semua bantuan yang diberi kepada komunis sebelum ini. Pada hari ini dalam tahun 1955, Duli Yang Maha Mulia Sultan Selangor Sultan Hisamuddin Alam Shah Ibni-Almarhum Sultan Alaiddin Sulaiman Shah telah mengisytiharkan Kuala Langat di negeri Selangor sebagai kawasan putih. Upacara perisytiharan ini telah diadakan di Padang Teluk Datok.
Perisytiharan Kuala Langat sebagai kawasan putih yang ke 3 di negeri Selangor dan yang ke 29 di Persekutuan Tanah Melayu adalah hasil dari usaha Jawatankuasa Kerja Perang Daerah yang nmnjalankan operasi NASSAU bagi menghapuskan kegiatan komunis di negeri Selangor. Operasi yang dimulakan pada Disember 1954 dan berakhir pada tahun 1955 ini, telah berjaya menyekat bekalan makanan untuk 3 platoon ahli Parti Komunis Malaya di kawasan Kuala Langat. Pengawalan yang ketat serta serangan-serangan ke atas kubu-kubu komunis oleh Battalion Pertama The Royal Hampshire Regiment, Battalion ke 7 Regiment Askar Melayu dan Battalion Pertama The Fiji Infantry Regiment telah membawa kejayaan kepada operasi "NASSAU".   Dengan pemusnahan sepenuhnya kubu-kubu komunis dan juga penyerahan diri ahli parti komunis di Daerah Kuala Langat ini, maka Kuala Langat telah dapat diisytiharkan sebagai  kawasan putih.   Dengan itu juga bermakna penduduk Kuala Langat adalah bebas daripada kuatkuasa undang-undang darurat.

Tamil Nesan, 14 Februari 1957, dalam tajuk "Kebakaran di rumah penolong pengurus Estet", menyatakan bahawa sekumpulan komunis membakar rumah seorang penolong pengurus iaitu V Palaniandy (36 tahun), di Estet Brown, Klang, pada 13 Februari. Mereka turut menghiris dia dengan pisau di kepala, perut dan dada. Isteri beliau dan 3 orang anaknya yang menghampiri untuk membantu suaminya turut dihiris 4 kali di leher. Kebakaran ini membawa kerugian $15000 dan hampir seluruh rumah telah musnah dan semua orang dalam rumahnya selamat keluar melalui pintu belakang rumah.

Tamil Nesan, 8 Mac 1957, dalam tajuk "Pembunuhan seorang wanita Uresh",menyatakan bahawa sekumpulan komunis memasuki rumah seorang Uresh di Kuala Klang, Selangor pada 7 Mac dan membunuh seorang ibu dengan teruk, Mereka menghiris dia dengan parang.

T

 

BLOG SELANGOR

Copyright 2010 All Rights Reserved