Rabu, 24 Julai 2013

12 di kuala selangor - Google Blog Search

12 di kuala selangor - Google Blog Search


PM Pada Majlis Iftar Perdana Peringkat <b>Selangor Di</b> Jeram, <b>Kuala</b> <b>...</b>

Posted: 14 Jul 2013 04:01 PM PDT


Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini telah berkesempatan meluangkan masa untuk berbuka puasa bersama masyarakat di Kuala Selangor. Bertempat di Masjid Jamiur Ridhuan, di Pekan Jeram, Perdana Menteri turut berjemaah menunaikan solat Maghrib, Isyak dan terawikh.

Pada satu majlis sederhana dalam sesi menunaikan tanggungjawab terhadap agama itu, Najib selaku pemimpin negara telah turut berkesempatan memberikan sedikit ucapan berupa amanat untuk para hadirin yang hadir.

Lokasi: Masjid Jamiur Ridhuan, Jeram, Kuala Selangor
Acara: Majlis Iftar Perdana Peringkat Negeri Selangor


KUALA SELANGOR: Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak berkata biarpun ada perbezaan politik dan pendapat di kalangan umat Islam di Malaysia, ia tidak seharusnya membawa kepada konflik yang keterlaluan.

"Sebaliknya kita cari titik pertemuan agar umat Islam dan Islam itu sendiri tidak tergugat dan kita dapat majukan bumi Malaysia ini kepada masa depan yang jauh lebih baik lagi," katanya ketika berucap pada majlis berbuka puasa bersama kepimpinan Umno Selangor dan masyarakat setempat di Masjid Jamiuridhuan, Simpang Empat Jeram di sini malam tadi.

Beliau berkata Malaysia menolak fahaman ekstremis dan fanatik serta mereka yang hendak melakukan kerosakan di bumi Allah ini dan sebaliknya mengamalkan kesederhanaan dan jalan tengah yang dilihat pendekatan terbaik untuk negara dan Islam.

Selain itu, katanya, kerajaan juga mengamalkan dasar inklusif, yang menghimpunkan mereka yang beragama Islam dan bukan beragama Islam di bawah satu pentadbiran yang adil dan saksama.

"Satu daripada sebab Malaysia aman damai dan harmoni bukanlah macam negara yang terlibat dalam pergolakan di Afrika Utara dan Timur Tengah kerana kita amalkan dasar-dasar kesederhanaan, kerana jalan tengah...sederhana jalan sebaik-baiknya mengikut Islam," katanya.


Beliau berkata Kerajaan Persekutuan di bawah Barisan Nasional (BN) akan terus mentadbir negara sebaik-baiknya supaya pembangunan secara holistik atau menyeluruh seperti dituntut Islam dapat dilaksanakan.

Najib berkata sebagai menghargai mandat yang diberikan rakyat kepada kerajaan BN pimpinan Umno, syiar Islam akan terus dipertingkatkan, akidah dan kesucian Islam termasuk kalimah Allah dipertahankan.

"Kita akan menyediakan lebih banyak peluang dari segi pendidikan termasuk pendidikan Islam, tempat ibadat seluruh negara kita akan tambah dan sediakan kemudahan lebih selesa," katanya.

Selain itu, sebagai menghargai anggota jawatankuasa surau dan masjid di seluruh negara, Najib berkata mereka akan diberikan sumbangan kain pelikat, kain jubah, telekung, air zam-zam.

Pada malam tadi, Najib menyampaikan sumbangan berkenaan kepada ketua-ketua bahagian Umno di Selangor untuk diagihkan kepada anggota jawatankuasa masjid dan surau di seluruh Selangor.

Beliau turut meluluskan permintaan jawatankuasa masjid itu bagi mendirikan sebuah dewan serbaguna untuk orang ramai.

Najib bersama kepimpinan Umno Selangor turut berbuka puasa bersama lebih 2,000 hadirin selain menunaikan solat Maghrib, Isyak dan Tarawih secara berjemaah.


Perdana Menteri yang mengenakan baju Melayu hijau muda, berkain pelikat hijau tua dan bersongkok hitam turut meluangkan masa bersalaman dengan para jemaah selepas selesai solat.

Najib berkata antara sebab Jeram dipilih sebagai tempat pertama beliau berbuka puasa di Selangor ialah kerana sokongan padu pengundi di sini yang memberikan kemenangan kepada kesemua dua kerusi dewan undangan negeri, iaitu Bukit Melawati dan Jeram di bawah parlimen Kuala Selangor yang turut dimenangi BN.

Turut hadir Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan Umno Selangor Datuk Seri Noh Omar, Ketua Penerangan Umno Selangor Abdul Shukur Idrus, Ketua Bahagian Umno Kuala Selangor yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Jeram Datuk Amiruddin Setro, Ahli Parlimen Kuala Selangor Datuk Irmohizam Ibrahim, Adun Bukit Melawati Jakiran Jacomah dan anak lelaki Najib, Norashman Razak.

Juragan Malawati..

Jom! Cuba Kari Kepala Ikan Paling Sedap <b>di Kuala Selangor</b>

Posted: 28 Jun 2013 03:00 AM PDT

Whether you are looking for the best Kari Kepala Ikan in Kuala Selangor or a decent banana leaf set that will surely satisfy your taste buds, hop over to D'Bangkok Restaurant. Guarantee sedap! No try, rugi lor!

Kari Kepala Ikan at Its Best... Bagi penggemar kari, terutamanya kari kepala ikan, meh lah try... sememangnya sedap. Specially made by our very own Chef Guna!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads