ads

Jumaat, 9 Mac 2012

12 di cheras - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di cheras - Google Blog Search


KOLEKSI GAMBAR KERETA MEWAH <b>DI CHERAS</b> HARTAMAS <b>...</b>

Posted: 05 Feb 2012 08:04 PM PST

[unable to retrieve full-text content]Khas untuk anda pembaca setia Blog Ammar kali ini Ammar nak cerita sikit satu kisah kereta mewah di Cheras Hartamas. Semalam habis je test matematik housemate ajak Ammar pergi jalan-jalan KL. Oleh kerana boring tak ...

12 di bukit raja - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bukit raja - Google Blog Search


RM100-RM120 Promoters : Watson @ <b>Bukit Raja</b> by Cathy | Part <b>...</b>

Posted: 08 Mar 2012 11:40 PM PST

Hardworking & Presentable Body Wash Female Promoter needed @ Watson
Bukit Raja

Time : 10am – 10pm (2 breaks), 6 days straight.

Payment : RM100 – RM120 per day.

Jobscope : Promote Body Wash Product

For those who are interested please send your profile to cathytan.cdm@gmail.com

Mobile - Salary RM100-RM120
Location Bukit Raja Working Hours 10am – 10pm
Onsite Yes Needed Skills Promote and Selling
Start Date march
Duration 6 days

Rayuan Derma Pembinaan Masjid Bandar <b>Bukit Raja</b> | Wanita Hari Ini

Posted: 24 May 2011 08:22 AM PDT

Populasi penduduk Islam di Bandar Bukit Raja (BBR) Klang sehingga penghujung 2010 dianggarkan sekitar 40% daripada 10 ribu buah rumah yang telah didiami. Perkembangan penduduk Islam menunjukkan peningkatan positif sejajar dengan kepesatan pembangunan di BBR dan kawasan sekitarnya.

Justeru, wujud tanggungjawab fardhu kifayah untuk mendirikan sebuah Masjid di BBR bagi keperluan kariah dan para pengunjung yang menjalankan urusniaga dikawasan BBR dan sekitar. Melihat kepada keperluan sebuah Masjid yang khusus dan selesa kepada kariah BBR maka jawatankuasa pembinaan Masjid Bandar Bukit Raja telah dibentuk pada November 2009 terdiri daripada wakil setiap kawasan perumahan yang telah dibuka pada masa itu.

Keperluan yang mendesak terhadap kewujudan sebuah masjid yang sesuai bagi membangun dan menghidupkan roh keagaamaan bersifat kerohanian yang boleh menjadi tunjang dan pedoman hidup komuniti Islam di kawasan ini. Diharapkan terbinanya Masjid Bandar Bukit Raja akan menjadi nadi kepada perkembangan syiar Islam dan seruan kepada amal makruf dan nahi mungkar di Bandar Bukit Raja.

Untuk maklumat lanjut, bolehlah berkunjung ke laman web: http://blogmasjid.bandarbukitraja.org

Tags: , , , , , , , , ,

12 di salak tinggi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di salak tinggi - Google Blog Search


Bandar Baru <b>Salak Tinggi</b> • View topic - Mencari Rumah sewa <b>di</b> <b>...</b>

Posted: 05 Mar 2012 12:13 AM PST

Salam,

Saya jana, 24 tahun, dan sedang mencari sebuah rumah/apartment untuk disewa di kawasan Salak Tinggi mahupun yang berdekatan.
Saya bekerja di Cyberjaya dan sering ke Putrajaya. Sesiapa yang mempunyai maklumat mengenai rumah sewa di kwasan ini, harap dapat hubungi saya. :cry:
Thanks! 0129272951

di negeri selangor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri selangor - Google Blog Search


Hambat penagih tegar rasuah mendekati perbendaharaan <b>negeri</b> <b>...</b>

Posted: 07 Mar 2012 06:38 PM PST

Selangor menjadi negeri idaman BN khususnya UMNO. Setiap malam dan siang negeri Selangor menjadi bahan umpatan dan kritikan BN yang menggunakan TV3 mencaci dan menghina kepimpinan Selangor. Ini memang tidak menjadi kehairanan kerana UMNO dan BN sedar bahawa Selangor merupakan negeri yang terkaya di negara ini.

Kekayaan negeri Selangor itulah yang menyebabkan UMNO tidak kering peluh mencari jalan dan berusaha untuk merampas kembali negeri ini. Memang sifat pemimpin UMNO begitu. Di mana ada wang di situ mereka menyerang, seolah-olah kita hidup pada zaman lampau; di mana negeri yang kaya, negeri itu akan diperangi mereka untuk mendapatkan harta rampasan jika menang peperangan itu.

Barulah tiga empat tahun ini rakyat Selangor hendak merasakan pentadbiran yang baik dan 'transperant', rasuah yang minima dan kecurian wang dan harta rakyat yang berbillion oleh pimpinan BN dahulu. Rakyat Selangor baru sahaja hendak merasakan situasi di mana Menteri Besarnya tidak membina rumah yang berharga RM25 juta walaupun MB semasa itu hanya daripada keluarga yang biasa.

Baru tiga empat tahun inilah rakyat Selangor terhindar daripada kecurian harta benda mereka yang berbillion ringgit seperti apa yang berlaku dalam kes PKFZ. Baru sekaranglah rakyat Selangor tahu bagaimana wang Yayasan Selangor kehilangan setengah billion ringgit semasa pentadbiran UMNO dahulu.

Barulah sekarang rakyat dan kerajaan Selangor hendak merasakan sebuah kerajaan yang mempunyai bajet yang 'surplus' sebanyak RM1.5 billion. UMNO pernah saya labelkan sebagai sebuah parti 'vandalism' yang tegar. Apa yang baik hendak dirosakkannya. Mana yang berduit dan banyak wang disitulah mereka berhempas pulas untuk merampasnya. MAS yang pernah menjadi sebuah syarikat penerbangan yang premium sekarang sudah diletakkan di bawah ketiak Air Asia.

Berbillion billion ringgit kerugian MAS semasa syarikat penerbangan itu diswastakan kepada Tajudin dahulu, dan kerajaan telah mengambilalih syarikat itu dengan harga yang sama semasa penswastaan syarikat itu kepada Tajuddin dahulu. Semua punah ranah oleh kepimpinan UMNO semasa itu yang kini dianggap sebagai negarawan pula.

Proton diambilalih oleh kroni pemimpin yang sama kerana aset Proton yang berbelas billion nilainya bukan kerana hendak memperbaiki prestasi Proton. Harga belian kepada pegangan Khazanah sebanyak 42% itu hanya dibayar dengan harga RM1.4 billion sahaja.

Peneroka Felda sedang diambang penipuan pimpinan kerana Felda itu kaya-raya. Di mana-mana UMNO hanya pandai merosakkan yang baik. Sekarang kerajaan negeri Selangor pula menjadi sasarannya, juga kerana Selangor mempunyai kekayaan yang paling besar di negara ini.

UMNO ini ibarat semut, di mana ada gula di situlah mereka berkerumun. Itulah sebabnya saya pernah memberikan cadangan supaya kita memilih parti yang pemimpinnya mempunyai air liur yang pekat sedikit. Kalau air liur pemimpin itu telalu cair seperti pemimpin UMNO air liur itu akan senang meleleh jika nampak wang dan harta yang banyak.

BN sedang menggunakan media perdana seperti TV3 untuk melakukan segala kempen kotor mereka. Kalau mereka benar-benar daripada pimpinan yang baik masakan rakyat Selangor menolak mereka dalam pilihanraya yang lalu. Sekarang ini pemimpin-pemimpin yang sama yang mencari kesalahan TS Khalid seperti orang mencari kutu di dalam rambut.

Satu sahaja formula untuk memberikan penilaian untuk mengambil keputusan dalam pilihanraya yang akan datang; iaitu kita nilai berapa billion yang dirugikan wang rakyat oleh kerajaan BN dahulu. Bagi mereka yang berfikir ambil hanya satu isu sahaja, iaitu PKFZ yang melibatkan skandal yang sampai ke tahap RM12 billion.

Bagi saya rakyat Selangor supaya tidak lagi mendekati pimpinan parti yang telah terbukti memporak-perandakan rakyat Selangor dahulu. Tindakan rakyat Selangor memberikan mandat kepada kerajaan sekarang yang dipimpin oleh TS Khalid itu merupakan tindakan yang betul dan berpadanan.

Kesempatan ini saya memohon agar rakyat Selangor tidak lagi melakukan kesilapan dengan mengembalikan mandat kepada BN dalam pilihanraya yang akan datang. Malahan seluruh rakyat di negeri-negeri lain yang dipimpin oleh BN mengikuti jejak langkah rakyat Selangor yang telah membuat keputusan yang tepat dalam pilihanraya yang lalu.

Apabila sudah membuat keputusan yang betul rakyat Selangor seharusnya menjaga mandat yang telah diberikan kepada kerajaan pimpinan TS Khalid ini dengan baik dan beramai-ramailah memberikan perlindungan daripada diperah oleh pimpinan UMNO yang rakus itu.

Menjaga harta benda kita adalah menjadi kewajipan kita semua dan itu adalah kerja yang sangat dituntut oleh agama dan adat kita. Sesungguhnya rakyat Selangor telah membuatkan pimpinan UMNO meroyan dan tidak tahu hendak mengambilalih kuasa selain daripada menggunakan ugutan, membeli undi melalui BR1M, menggunakan samseng dan berbagai-bagai lagi cara yang amat membosankan rakyat ramai.

'Obsession' UMNO untuk mengambilalih Selangor ibarat penagih dadah yang sedang gian kerana dadah yang selalu diambilnya dahulu sudah tidak dapat diperolehi mereka lagi. Maka UMNO sedang merasuk ke sana ke mari untuk mendapatkan 'supply' yang sudah empat tahun tidak diperolehi mereka.

Kesinambungan mandat terhadap kerajaan PR sekarang ini merupakan kemestian supaya kita tidak lagi didekati oleh kumpulan yang sentiasa terintai-intai untuk memerah keringat rakyat negara dan Selangor khususnya.

Apabila sudah mendapat kebenaran jangan disia-siakan lagi. Apa yang rakyat Selangor perlu lakukan, ialah untuk membulatkan tekad untuk menjaga kepentingan negeri Selangor yang berdaulat ini. Dengan pengekalan mandat kepada kerajaan PR sekarang ini setidak-tidaknya dapat menghambat penagih tegar rasuah ini daripada mendekati kantung kerajaan negeri Selangor.

12 di tanjung karang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di tanjung karang - Google Blog Search


BlogList Malaysia: Lagi Projek Sapu Duit Rakyat <b>Di Tanjung Karang</b>

Posted: 09 Mar 2012 06:23 PM PST

Gara-gara obses dengan projek pembangunan yang menjanjikan pulangan lumayan untuk parti, kroni dan diri, undang-undang tidak lagi menjadi persoalan bagi pemimpin-pemimpin Barisan Nasional (BN).

Projek yang sepatutnya melalui prosedur dan kelulusan pihak tertentu sebelum kerja pembinaan dimulakan juga dipandang sebelah mata sekaligus menjadikan kemudahan yang dibina bakal menjadi satu lagi projek gajah putih BN.

Terbaru, projek pembinaan Jeti Lembaga Kemajuan Ikan Malaysia (LKIM) di Bagan Pasir Penambang yang hampir 90 peratus siap juga tidak mendapat kelulusan mana-mana pihak termasuk kelulusan kerajaan negeri.


Menurut Penyelaras Pusat Khidmat Rakyat Dun Permatang, Mohd Yahya Mat Sahri hari ini, projek yang menelan kos lebih RM22 juta itu juga tidak memiliki pelan yang diluluskan oleh pihak Majlis Daerah.

"Sebelum sesuatu projek pembangunan dijalankan mestilah kemukakan Permohonan Kebenaran Merancang dari pihak kerajaan tempatan dan pihak berkaitan dengan mengemukakan Pelan Pendirian Bangunan dan Pelan Susunatur.

"Contohnya kelulusan Jabatan Alam sekitar, Jabatan Penilaian, Jabatan Kawalan Bangunan, Jabatan Pembangunan, Indah Water, TNB, Jabatan Mineral dan Geosains, Pejabat Tanah dan Galian, Jabatan Perancangan Pembangunan dan kesemuanya lebih kurang ada 19 pihak perlu meneliti sesuatu projek.

"Oleh kerana ia melibatkan pembinaan jeti, projek ini juga mesti dapatkan komen dan kelulusan dari jabatan maritim atau pun marin.

"Komen-komen dari jabatan-jabatan atau agensi yang saya sebutkan ini amat penting sebab ia melibatkan struktur bangunan itu sendiri supaya tidak timbul isu keselamatan atau bangunan runtuh apabila diduduki nanti.

"Jadi bila dah tak ada kelulusan pelan pembinaan, macamana pihak MDKS nak bagi sijil menduduki (CF) bila siap nanti sebab dah tentu mereka tahu tiada jaminan jeti itu selamat digunakan.

"Saya pasti Jeti itu nanti akan jadi satu lagi projek gajah putih BN sebab tak boleh dapat CF.

"Ini memang jelas, kalau tanya pada pihak majlis pun, mereka akan 'confirm' tiada kelulusan" ujar Yahya.

Sebagai indikasi tentang keraguan status projek itu, papan tanda di tapaknya tidak mempunyai nombor rujukan dan tarikh kelulusan seperti yang lazimnya terpapar pada mana-mana tapak pembinaan.

Juga meragukan, papan tanda itu tidak mencatatkan tarikh pembinaan projek tersebut.

Tindakan Kementerian Pertanian dan Industri Asas Tani mengeluarkan peruntukan RM22 juta terhadap projek yang tidak mendapat kelulusan RM22 juta juga menimbulkan pelbagai tanda tanya.

"Kenapa Menteri Pertanian, tergesa-gesa mengeluarkan peruntukan yang besar tanpa mahu berbincang dengan kerajaan negeri dan menunggu pemeriksaan pihak berkuasa tempatan untuk dapatkan kelulusan?

"Adakah semata-mata mahukan projek ini jalan supaya dapat habuan untuk kroni, parti dan diri sendiri sahaja, maklumlah sekarang dah dekat pilihan raya dah ni.

"Sekiranya projek ini beri manfaat kepada rakyat Selangor dan mematuhi undang-undang saya pasti pihak kerajaan negeri tentunya tidak akan menghalang," katanya lagi.

Selain itu Yahya turut mempersoalkan infrastruktur yang belum dibina meskipun proses pembinaan bangunan tersebut telah mencapai lebih 80 peratus.

Menurut beliau lagi, keadaan ini berlaku disebabkan ketiadaan pelan perancangan yang diluluskan.

Yahya turut menggesa pihak Suruhanjaya Pencegah Rasuah (SPRM), Jabatan Audit Negara dan Lembaga Pembangunan Industri Pembinaan (CIDB) segera campur tangan dalam isu yang melibatkan kepentingan awam ini.

http://penyapusial.blogspot.com/2012/03/jeti-lkim-tanjung-karang-rupanya-projek.html


12 di jenjarom - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di jenjarom - Google Blog Search


Kampung <b>Jenjarom</b> Ada Rumah Kaca?

Posted: 16 Jan 2012 03:13 AM PST

BENTONG – Penduduk kampung di Jenjarom terharu apabila ketua kampung mereka, Tan Cheng Hin sudi melaburkan sejumlah wang dan hartanya untuk merealisasikan impian membina sebuah rumah kaca seperti dalam cerita dogeng di kampung itu.

Untuk struktur pembinaan rumah-rumah yang biasa, bata dan simen menjadi bahan utama yang digunakan oleh pembina rumah, tetapi bagi Cheng Hin, dia 'berani' untuk menggunakan kaca sebagai bahan utama.

Sewaktu memikirkan ilham untuk merealisasikan rumah 'dongeng' tersebut, Cheng Hin sudah pun mempunyai idea dan konsep yang tersendiri .

Menurut laporan yang dipetik dari The Star, Cheng Hin telah membelanjakan hampir setengah juta untuk membaik pulih rumah itu yang terletak di lot akhir kawasan perumahan termasuklah membaiki pagar, siling rumah, dinding, bilik tidur dan kabinet dapur.

Apa yang lebih menarik, Cheng Hin juga turut membina gelanggang skuasy di tingkat atas yang diperbuat daripada kaca yang permukaanya lebih keras.

"Ia sentiasa menjadi impian saya untuk tinggal di rumah seperti ini.

"Malah, saya telah menghadiri pelbagai pameran di China tentang cara untuk menggunakan kaca sebagai bahan binaan, "kata Cheng Hin.

Untuk menjamin keselamatan sewaktu tinggal di rumah 'dongeng' itu nanti, Cheng Hin mendakwa kaca yang digunakan telah disalut dengan cecair Nano terlebih dahulu supaya rumahnya tahan dengan haba yang tinggi termasuklah cuaca yang panas.

"Kaca adalah bahan yang menarik, dan sekeping kaca boleh dijadikan bahan binaan yang berwarna-warni dan berseni.

"Tetapi anda perlukan kreativiti untuk mencapai matlamat itu," katanya.

Cheng Hin yang mempunyai bisnes sendiri iaitu kilang yang mengeluarkan karya seni halus dari kaca berkata, dia telah melantik seorang pakar kaca dari China untuk memberikan sentuhan terakhir ke atas rumah 'dongengnya'.

"Saya fikir saya boleh melakukan kerja pembinaan ini sendiri tetapi proses itu menjadi semakin sukar," katanya.

Di dalam rumah itu, terdapat juga kira-kira 40 arca kaca dan lukisan, termasuk lukisan yang saiz luasnya 2.8m.

"Ini lukisan yang besar dan dikenali sebagai Sungai dan Gunung Gemilang dan kos pembuatannya hampir mencecah RM20, 000," Cheng Hin menambah.

Mengenai langkah-langkah keselamatan pula, rumah terbabit tidak mempunyai apa-apa gril atau pagar kecuali memasang gril di pintu masuk bahagian dapur.

Selain itu, dia juga turut memasang kamera litar tertutup (CCTV) dan sistem penggera untuk mengelakkan perkara yang tidak diingini terjadi.

Oleh: NAIMAH SHAARI

Iklan Teks:

Berita Berkaitan:

12 di bangi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bangi - Google Blog Search


GERAKAN ANTI PKR: CERAMAH HASAN ALI <b>DI BANGI</b> PENUH <b>...</b>

Posted: 31 Jan 2012 07:19 AM PST



kerana anwar, pas sudah berada di dalam keadaan krisis yang paling parah !

ceramah hasan ali yang balun anwar ,dap dan parasit pas penuh sesak di bangi.

12 di balakong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di balakong - Google Blog Search


yaya&#39;s story: kenduri <b>di balakong</b>.

Posted: 25 Feb 2012 07:38 PM PST

hyeee... semalam kan aku dan mak dan jiranjiran aku g kenduri di balakong..dikiranye kitorg nie dr pihak lelaki la..huhu bertolak dr rumah pukul 11 am.. smpai di selayang pukul 12.30pm..tetiba air-cond bus rosak..ada wayar terputus.. haiya driver npe ta pergi serviss dulu hah..kan da susa..adoy.. dalam pukul 1 baruu laa air-cond da elok..huh selesa...smpai di balakong  pkul 2pm..kesian pegantinn kowtt ta sandingsanding lagi..kitorg smpai terus berarak dan sanding..huhu aku n jiran2 terus g makan cause lapar kowttt..maaf gambar pengantin aku ta hambik..



tengsss 4 readingg.cik yaya ismail

dekan fizik: senja <b>di balakong</b>, selangor.

Posted: 20 Feb 2012 05:40 AM PST

tak pakai dslr pun boleh dapat gambar cantik.
konklusinya, take a picture creatively without dslr. its cool.
btw, takde sesape ke nak hadiahkan aku dslr ke....

12 di sungai burong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sungai burong - Google Blog Search


Sokongan Kaum Cina Penting Untuk <b>...</b> - PKM <b>Sungai Burong</b>

Posted: 14 Jan 2012 08:42 PM PST

15 01 2012

Tanjong Karang, 15 Jan    :    Sempena dengan ketibaan Tahun Baru Cina yang akan di sambut tidak lama lagi, pihak Pusat Khidmat Masyarakat (PKM) Dewan Negeri (DUN) Sungai Burong sekali lagi mengadakan majlis penyampaian sumbangan kepada masyarakat cina yang diadakan di Dewan Dato' Hormat Tanjong Karang.

Seramai lebih 200 orang warga emas dan kurang berkemampuan telah menerima sumbangan berbentuk  hamper yang berisi barangan keperluan harian untuk digunakan semasa sambutan Tahun Baru Cina. Penyampaian tersebut telah dilakukan oleh Pegawai Penyelaras DUN Sungai Burong, Drs Mohd Rashdi Deraman.

Di dalam ucapannya, Mohd Rashdi, mengucapkan terima kasih diatas sokongan yang telah diberikan oleh masyarakat cina kepada Kerajaan Negeri Selangor yang ditadbir oleh Pakatan Rakyat (PR) sejak tahun 2008 yang lalu.

Beliau juga mengharapkan supaya masyarakat cina terus memberikan sokongan yang berterusan kepada PR terutamanya dalam Pilihanraya Umum (PRU) akan datang. Walaupun bilangan pengundi Cina tidak ramai di DUN Sungai Burong, tetapi sokongan dari semua kaum amat perlu dalam mempertahankan kerajaan Negeri Selangor dalam PRU akan datang.

Hadir salam dalam program tersebut ialah Yang Dipertua (YDP) PAS Tanjong Karang, Ustaz Mohamad Judi Sarjo, yang juga Pengerusi Jawatankuasa Pengurusan DUN (JPD) Sungai Burong, Ahli Majlis, Majlis Daerah Kuala Selangor (MDKS), Nor Az Azlan Ahmad, yang juga Setiausaha PAS Tanjong Karang.

 

BLOG SELANGOR

Copyright 2010 All Rights Reserved