ads

Khamis, 10 Januari 2013

12 di cheras - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di cheras - Google Blog Search


Dua Kereta Mewah Hilang <b>Di Cheras</b> Ditemui Di JB | MyNewsHub

Posted: 09 Jan 2013 02:26 AM PST


KUALA LUMPUR – Dua kereta mewah jenis Audi TT dan Volkswagen Golf GTI yang dilarikan dari dua pusat pameran kereta di Jalan Chan Sow Lin, Cheras Sabtu lepas, ditemui semula di Johor Baharu semalam.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur Datuk Ku Chin Wah berkata kereta Volkswagen Golf GTI itu ditemui di hadapan Tesco, Skudai manakala kereta Audi TT ditemui di Taman Seri Austin, kira-kira 40km dari Tesco berkenaan.

"Kereta Volkswagen Golf GTI ditemui dalam keadaan tidak berkunci manakala kereta Audi TT ditemui dengan nombor pendaftaran Singapura dan berkunci," katanya pada sidang akhbar di Ibu Pejabat Polis Kontinjen Kuala Lumpur di sini, hari ini.

Beliau berkata polis percaya kedua-dua kes itu didalangi suspek utama kes kehilangan kereta mewah jenis Porche Panamera di Bukit Bintang Oktober lepas.

"Meskipun suspek dibebas dengan ikat jamin polis berhubung kes lepas, dia dikenal pasti masih giat menjalankan kegiatannya itu," katanya.

Sehubungan itu, polis kini memburu suspek utama Mohd Azri Mohd Kassim, 32, dan dua rakannya Abdul Raof Abdul Aziz, 44, dan Damanhuri Mohamad, 36.

Abdul Raof dan Damanhuri mempunyai rekod jenayah lampau membabitkan kes curi kereta dan samun, katanya.

Ku meminta orang ramai yang mempunyai maklumat mengenai ketiga-tiga lelaki itu supaya menghubungi bilik gerakan Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur di talian 03-21460685 atau hotline polis Kuala Lumpur (Rakancop) di 03-21159999 atau SMS ke 32728 atau balai polis berhampiran. – BERNAMA

Iklan Teks:

Artikel Berkaitan:

PERINGATAN: Mynewshub tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

12 di kuala kubu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kuala kubu - Google Blog Search


Perhimpunan Pertahanan Awam 2012 <b>di Kuala Kubu</b> Baru, Selangor

Posted: 17 Nov 2012 01:00 AM PST

[unable to retrieve full-text content]Perhimpunan Pertahanan Awam 2012 di Kuala Kubu Baru, Selangor. Posted by JPAM at 01:00 · Email ThisBlogThis!Share to TwitterShare to Facebook. No comments: Post a Comment. Newer Post Older Post Home ...

12 di bukit raja - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bukit raja - Google Blog Search


Tanah <b>di Bukit Raja</b> Diambil Untuk Kepentingan Awam, Bukan <b>...</b>

Posted: 06 Jan 2013 08:40 PM PST


 

Sinopsis

Info 12 Untuk 07012013

Saksikan secara langsung "INFO 12″ sebuah rancangan baru yang bersiaran pada hari ISNIN hingga JUMAAT setiap jam 12.00 tengahari. Pelbagai info dan maklumat yang kami sediakan untuk anda.

Paparan menarik untuk 7 JANUARI 2013 :

1. Tanah di Bukit Raja diambil untuk kepentingan awam, bukannya untuk pembangunan komersil

2. Projek Hospital Terbengkalai Kuala Selangor, Satu Lagi Janji "Tidak Ditepati" Umno-BN

3. Hanya dalam tempoh empat tahun, Kerajaan Pakatan Rakyat Selangor berjaya membina 5 buah sekolah rendah agama (SRA) berbanding Kerajaan Umno-BN yang mengambil 50 tahun untuk membina jumlah sekolah yang sama.

Pendapat Anda

Pendapat

DIALOG RAKYAT: Tanah <b>di Bukit Raja</b> Diambil Untuk Kepentingan <b>...</b>

Posted: 06 Jan 2013 05:11 AM PST


MB PC Songkok 01

BANGIN : Tanah 200 ekar yang diambil di Bukit Raja oleh Kerajaan Selangor adalah untuk kepentingan awam, iaitu untuk membina kem tentera, dan adalah tidak adil jika ia digunakan untuk tujuan komersial.

Oleh itu, Kerajaan Selangor tetap dengan berpendirian bahawa sebarang pembangunan komersial di tanah tersebut tidak akan diluluskan.

Menteri Besar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata Kerajaan Selangor mengambil tanah tersebut daripada pemilik estet untuk diberi kepada Kerajaan Persekutuan untuk kegunaan awam.

"Kerajaan Negeri membuat surat mengambil alihan tanah itu. Surat pengambilan tanah ini adalah untuk kegunaan awam. Dalam surat itu kita sebut tentang penggunaannya.

"Jadi apabila kita beli tanah daripada tuan tanah, ia dijual mengikut kegunaan awam.

"Tetapi apabila ia ingin digunakan bagi tujuan komersial, tanggungjawab Kerajaan Negeri adalah berbeza," katanya kepada pemberita selepas Program Mesra Rakyat dan Lawatan Tapak di Sekolah Rendah Agama (SRA) di Sungai Tangkas, di sini hari ini.

Tambah Abdul Khalid, Kerajaan Negeri tidak keberatan untuk mendengar sebarang cadangan daripada Kerajaan Persekutuan, namun menyarankan agar Kerajaan Persekutuan melaksanakan apa yang telah dirancang.

Sebelum ini, Kerajaan Negeri memutuskan agar tidak membenarkan sebarang pembangunan komersial di atas tanah tersebut yang diambil pada tahun 1980-an untuk pembinaan kem tentera 8 Briged.

Sebelum ini dilaporkan bahawa status dan kegunaan tanah seluas 200 ekar di kawasan Perindustrian Bukit Raja, Klang itu muncul di dalam skandal yang membabitkan syarikat Ketua Wanita Umno Selangor dan saudagar karpet Deepak Jaikishan.

Minggu lepas, akhbar Selangorkini melaporkan bahawa usaha sedang giat dilakukan untuk menjual tanah tersebut kepada Bakti Wira Development Sdn Bhd, sebuah syarikat pelaburan hartanah yang dimiliki sepenuhnya oleh Boustead Holdings Berhad.

Boustead adalah unit pelaburan Lembaga Tabung Angkatan Tentera (LTAT) yang menyimpan caruman dari potongan gaji anggota tentera.

Syarikat yang berusaha untuk menjual tanah tersebut adalah Awan Megah Sdn Bhd yang mana pengarahnya adalah Ketua Wanita Umno Selangor, Senator Datuk Raja Ropiah Raja Abdullah.

Akan tetapi, Kerajaan PR Selangor mempertikaikan bagaimana tanah yang telah digazetkan untuk kem tentera boleh diurusniaga secara komersil melainkan dengan arahan dan campur tangan pihak yang benar-benar berkuasa.

12 di semenyih - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di semenyih - Google Blog Search


Projek Pintasan <b>Semenyih</b> – Lebuhraya LEKAS www <b>...</b>

Posted: 23 Nov 2012 12:54 AM PST

SEMENYIH 10 Okt. – Penduduk Semenyih, Beranang, Bandar Tasik Kesuma, Rinching dan Broga kini boleh menarik nafas lega apabila projek penyuraian trafik bagi mengurangkan kesesakan di jalan sekitar pekan Semenyih sedang rancak dilaksanakan. Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Semenyih, Datuk Johan Abdul Aziz berkata, susur keluar baharu bermula dari Kampung Rinching Hulu itu akan membolehkan pengguna jalan raya mengakses terus ke Lebuh raya Kajang-Seremban (Lekas) tanpa melalui pekan Semenyih.

Johan Abdul Aziz (dua dari kanan) bersama pemimpin masyarakat setempat menunjukkan isyarat bagus sebagai tanda menyokong pembinaan susur keluar baharu bermula dari Kampung Rinching Hulu ke Lebuh raya Kajang-Seremban (Lekas) di Semenyih, Kajang, Selangor, semalam. – UTUSAN/SAIFUL BAHARI ASHARI

"Ia melibatkan pembinaan laluan baharu dari simpang empat berhadapan Tesco Semenyih bagi membolehkan kenderaan keluar masuk ke Jalan B18, Bangi-Dengkil sebelum memasuki persimpangan Plaza Tol Semenyih, Lebuh raya Lekas di Sungai Purun," katanya.

Beliau berkata demikian dalam sidang akhbar selepas melawat kerja-kerja pembinaan projek penyuraian trafik di sini, hari ini. Menurut Johan, kira-kira 100,000 penduduk sekitar yang berulang-alik ke Kuala Lumpur dijangka menerima manfaat pembinaan jalan sepanjang 1.5 kilometer (km) yang dijangka siap dalam tempoh setahun itu.

"Kita menganggarkan masa perjalanan ke Lebuh raya Lekas akan berkurangan sehingga 30 minit berbanding laluan sedia ada yang menyebabkan pengguna terpaksa mengharungi kesesakan di pekan Semenyih.  Dengan pembinaan (laluan baru) itu jarak perjalanan mereka ke Lebuh raya Lekas akan berkurangan sehingga 6 km," katanya.

Tambah Johan, akses baharu itu juga berupaya mengelak lalulintas dari arah Beranang memasuki pekan Semenyih, sebaliknya boleh menggunakan Persiaran Bandar Rinching untuk terus ke laluan baharu itu sebelum memasuki Lebuh raya Lekas. Tambahnya, kos pembinaan laluan baharu itu ditanggung oleh pemaju, SP Setia Sdn. Bhd. yang akan membangunkan tanah seluas 242.814 hektar di atas lot PT33987.

"Pemaju memberitahu bahawa mereka akan membina akses itu terlebih dahulu sebelum membangunkan projek komersial dan perumahan.  Malah, ia juga akan membantu mereka mempromosi projek tersebut memandangkan pengguna jalan raya akan melaluinya kelak," ujarnya.

Sebelum ini, Johan mengadakan mesyuarat kajian penyuraian trafik bersama Jabatan Kerja Raya (JKR) pada 5 November lalu untuk membincangkan masalah kesesakan di pekan Semenyih.

Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Kota/20121011/wk_03/Kesesakan-teruk-bakal-berakhir

di negeri selangor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri selangor - Google Blog Search


Jawatan Kosong 2013 <b>di</b> Suruhanjaya Perkhidmatan Awam <b>Negeri</b> <b>...</b>

Posted: 01 Jan 2013 09:32 PM PST

jawatan kosong 2013 di spn selangor

Jawatan Kosong 2013: Suruhanjaya Perkhidmatan Awam Negeri Selangor (SPN Selangor) telah ditubuhkan pada tahun 1960 mengikut Bab 10 Fasal 97(9) Undang-Undang Tubuh Kerajaan Selangor 1959. Sebagai Pihak Berkuasa Tatatertib, Suruhanjaya mempunyai bidang kuasa untuk menimbang dan memutuskan kes pelanggaran tatatertib dengan tujuan dikenakan hukuman turun pangkat atau buang kerja. Walau bagaimana pun, Suruhanjaya boleh menjatuhkan hukuman yang lebih ringan. Sebagai Lembaga Rayuan Tatatertib, Suruhanjaya mempunyai bidang kuasa untuk menimbang dan memutuskan kes rayuan di atas keputusan yang dibuat oleh Lembaga Tatatertib di peringkat Daerah dan Jabatan Negeri dimana keputusan yang dibuat adalah muktamad.

Suruhanjaya Perkhidmatan Awam Negeri Selangor (SPN Selangor) dengan ini mempelawa warganegara Malaysia yang berkelayakan dan berumur tidak kurang daripada 18 tahun pada tarikh tutup iklan jawatan untuk memohon jawatan yang berikut:-

1. Jurubahasa L17

2. Juruteknik Perancang Bandar dan Desa J17

3. Pembantu Syariah LS17

4. Pengawas Hutan G11

5. Penolong Pegawai Perancang Bandar dan Desa J29

6. Penolong Pegawai Syariah LS27

7. Renjer Hutan G17

Pemohon dinasihatkan supaya membaca panduan yang disediakan terlebih dahulu.  Perhatian khusus hendaklah diberikan kepada syarat2 yang dinyatakan dalam iklan Suruhanjaya ini dan juga syarat dalam skim perkhidmatan. Ini bagi memastikan supaya pemohon yang benar-benar berkelayakan sahaja yang memohon.
Disamping mengisi borang permohonan dengan lengkap, pemohon juga dikehendakki memuat naik dokumen-dokumen yang berkaitan sahaja bagi memastikan maklumat lengkap yang sepadan dapat dikumpul oleh Suruhanjaya ini semasa proses tapisan permohonan. Suruhanjaya ini tidak akan bertanggungjawab sekiranya permohonan tuan/puan tidak  melepasi proses tapisan yang dijalankan akibat kegagalan tuan/puan mengisi borang dengan lengkap dan tidak memuat naik dokumen-dokumen yang dikehendaki atau memuat naik dokumen-dokumen secara tidak lengkap. Permohonan yang tidak memenuhi syarat yang ditetapkan juga tidak akan melepasi proses tapisan ini.

Tarikh Tutup Permohonan : 11 Januari 2013

Sila klik sini untuk maklumat penuh dan sumber iklan jawatan kosong 2013 dan panduan untuk membuat permohonan ini.Permohonan adalah secara 'online' menerusi laman web SPN Selangor.

———————————————————————————————-

Jgn ketinggalan utk mendapatkan pemberitahuan jwtn kosong di negeri anda.Isikan langganan email di sini
->> http://bit.ly/QH82aX

———————————————————————————————–

Jawatan Kosong 2013

You can leave a response, or trackback from your own site.

12 di dengkil - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di dengkil - Google Blog Search


Sup Ayam sedap <b>di</b> No. 6, R&R <b>Dengkil</b> (Arah Utara) | Otai Selangor

Posted: 25 Dec 2012 08:58 PM PST

[unable to retrieve full-text content]2012-12-26 | 9.00pagi ~ Dari KLIA pulang ke rumah di Shah Alam singgah sekejap di R&R Dengkil (Arah Utara) dan sewaktu meninjau kedai/kiosk mana yang menjual sup dari No. 1 hingga 17. Memang sudah faham yang ...

12 di selayang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di selayang - Google Blog Search


Katak Pisang: kenduri <b>di Selayang</b>

Posted: 22 Dec 2012 10:00 PM PST

lama tak update blog nih....okey..kiter mulakan dengan kenduri kat selayang dulu la yek....kenduri ni hari sabtu..aku mati2 ingat hari ahad...rupanyer sabtu...sib baik la tak bertembung ngan kenduri best pren aku..klu tak belah dua la badan guwe....T___________T ....

kami bertolak dari umah mak aku kul 9 pg kot....macam biasa la ..aku, adik aku, ngan tok dia...oh lupa....si kenit....transit dulu umah adik aku kat rawang.....dalam kul 11 kot gerak ke sana.....

ermm.....nice color khemah....oren putih....sangat tenang.....kombinasi yang santek...pada aku santek la sebab aku sukeeeeeee color oren....(_________)

makanan dia best...ada ayam masak merah..memang kaww.... sedap dap dap...sampai menjilat jari...ada daging masak kicap...pastu yang paling sedap....acar buah....T______T..
kak ngah aku siap tapaukan lagi acar buah.....(^_^) terbaeeekkkkk........ hehehehehehee

ni kenduri sapa..??? oooo...meh aku citer...ni kenduri rumah besan mak aku....kire adik ipar kak ngah aku la....nama pengantin ni ita...sebaya aku....aku dah 3 kuar...dia baru nak naik pelamin...T_________T
aku gedik lebih sebab tu kawen awal.....ngeh ngeh ngeh...



ni pinggan aku..tamak semua lauk aku nak makan...T_______T
pic aku mesti la ada kennn.....tuan belog kan....nak tepek pic sapa lagi...belog aku..kompom la muka aku mesti ader.......*sweet
acik nah, kak ngah and aku *paling comei...*pitam

aku ngan acik nah (adik aku yg dok rawang)

balik pada kenduri tu lepak dulu umah adik aku..rehat-rehat badan...pastu terus zasss......balik tg karang....
sampai mah memasing cari nasi minyak yang kakak aku tapaukan...lapar doll......heheheheheheehe......

12 di sungai panjang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sungai panjang - Google Blog Search


<b>Sungai</b> Rapat Online: Jika Benar Dun <b>Pasir Panjang</b> akan <b>...</b>

Posted: 11 Dec 2012 03:06 AM PST


UMNO dan MIC sudah pun bersetuju berhubung pertukaran kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) untuk ditandingi di Perak pada pilihan raya umum akan datang serta sedang memikirkan kawasan yang sesuai bagi tujuan itu, kata Menteri Besar Perak Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir.

Berita ini mengundang bala buat Nizar Jamaluddin yang selama ini mendabik dada yang menang di Dun majoriti Melayu dengan calon India dengan majoriti 4474. 

Dato Seri Mohd Zambry yang juga Pengerusi Barisan Nasional (BN) Perak berkata pertukaran kawasan merupakan antara perkara dibincangkan parti komponen BN.

Beliau mengulas kenyataan Presiden MIC Datuk Seri G. Palanivel bahawa parti itu berminat membuat pertukaran kawasan DUN di Perak dengan parti komponen BN lain pada pilihan raya umum akan datang.


Pada pilihanraya yang lepas 2008 keputusan N51 Pasir Panjang
Dr. S.Vasan (BN) 7520
Mohamad Nizar Jamaludin (PAS) 11994
Majoriti 4474

Jika BN meletakkan calon Melayu untuk bertanding di N51 Dun Pasir Panjang, Nizar sudah lama 'bungkus'.
Oleh itu jika Nizar nak meneruskan nafas politiknya, beliau perlu 'lari' ke tempat lain yang majoriti cina kerana katanya semua kaum cina sudah menyokongnya.

Songkok Terbalik: DUN <b>Sungai Panjang</b>, Ng Swee Lee pula <b>...</b>

Posted: 23 Nov 2012 10:00 AM PST

Aku sebenarnya nak tergelak bila baca satu artikel dari sumber berita bangang Malaysiakini pasal isu warga emas kaum cina yang lahir di Malaysia tapi pegang ic merah. (Korang boleh baca kat sini) Kelakar je bila aku baca statement yang kononnya kod ic tengah 71 tu hanya untuk mereka yang berasal dari negara China. Sumber mana la mamat ni dapat. Korang tengok la sendiri kat lama web JPN di sini dan korang nilai sendiri tahap ilmu Ng Swee Lee tu yang suka putar belit dan reka fakta sendiri. Malaysiakini pun dah kena tempias kebodohan beliau dan termasuklah mereka yang membaca dan mempercayai 100% sumber berita Malaysiakini tu.

Kalau kod negara tu untuk orang yang berasal di negara china, macam mana dengan mamat bangla, indon, nepal, vietnam yang ada kod negara 71 tu? Sebelum JPN ada kod negara, kod 71 tu diberikan kepada semua warga asing yang mempunyai status pemastautin tetap di negara kita ni dan banyak sebab lagi (aku dah terangkan dalam post aku sebelum ni, malas nak terangkan lagi). Sekarang JPN dah ada kod negara dan kod negara bagi negara china ialah 74. Kan dah nampak kebodohan Ng Swee Lee tu. Macam mana la korang boleh pilih mamat ni jadi DUN dan ahli majlis daerah. Buat memalukan kawasan je la dia ni.

Pasal gagal ujian Bahasa Melayu tak boleh nak jawab nama bendera tu pada aku memang patut la. Korang dah duduk berapa lama kat Malaysia ni? Takkan tak pernah tengok tv? Ke korang ni dengar radio komunis je? (ada ke? kalau ada KDN kena siasat..heheh) Mustahil la dalam radio or tv negara kita ni takder sebut nama bendera kita. Kalau aku la, aku tanya sejarah negara sebelum dan selepas merdeka je, baru padan muka. Kalau nak jadi rakyat Malaysia, kena la tahu pasal Malaysia. Gagal syarat utama dalam Perlembagaan Persekutuan, gagal la semua. Ada paham ka? Jadi kajilah dulu segala kenyataan sebelum keluar dari mulut ko tu wahai saudara Ng Swee Lee, jangan sampai kena bodoh dengan orang....ko memang tak layak nak jadi DUN. Nasib la tak kena saman dengan JPN. Aku rasa JPN pun malas nak saman sebab buang masa je layan orang picisan macam ko ni...hahaha...buang duit rakyat je....hahahaha....bangang!!

12 di balakong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di balakong - Google Blog Search


Posted:

[unable to retrieve full-text content]

12 di hulu selangor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di hulu selangor - Google Blog Search


Posted:

[unable to retrieve full-text content]

12 di bandar sunway - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bandar sunway - Google Blog Search


Posted:

[unable to retrieve full-text content]

12 di sungai pelek - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sungai pelek - Google Blog Search


-DINE WITH LOVE-: Catering order: <b>Di Sungai Pelek</b>

Posted: 03 Jan 2013 01:49 AM PST

Order by: Norhaslina Jumaat
Pengat keladi+bubur cha cha

12 di kajang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kajang - Google Blog Search


Weeda&#39;s Blog: Tempahan Durian Crepe <b>di Kajang</b>: Dibuka 13/01/2013

Posted: 09 Jan 2013 12:07 AM PST


Atas permintaan dan masih ada musim durian lagi ni so saya buka tempahan untuk Durian Crepe lagi hehehe...
Tarikh : 13/01/2013 (Ahad) 
Pick up time : 2 petang - 6 petang
Harga: 1 pek - 5 keping / RM 10
Status: Tempahan masih DIBUKA
Sesiapa berminat boleh SMS ke 012-668 2771. Sila beri Nama, dari mana, berapa pek dan masa pick up ye. Self pick up di Saujana Impian,Kajang. (alamat akan diberi bila dah confirm nanti)
p/s:- Saya selalu dapat sms/call nak beli durian crepe yang ready stock..maaf ye saya memang tak buat ready stock dan saya tak jual setiap hari. Dan bila sms/call tolonglah bagitau nama anda ye hehehe ;)

Terima kasih :)

12 di sijangkang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sijangkang - Google Blog Search


Rumah Amal Asnaf Al Barakh <b>Sijangkang</b> | Hati

Posted: 17 Jun 2012 06:41 PM PDT

Rumah Amal Asnaf Al Barakh untuk membantu anak-anak yatim /piatu , anak-anak fakir miskin .Kami memerlukan sokongan dan bantuan semua pihak untuk terus kukuh berdiri bagi menjaga kebaijkan anak-anak yang kurang bernasib baik ini agar mereka semua menjadi insan berguna ubtuk agama bangsa dan negara.
Sumbangan yang di perlukan adalah seperti berikut:
1- Memohon Sedekah Jariah Untuk Pembinaan Dewan Solat / Pengajian Untuk Rumah Amal Asnaf Al Barakh Sijangkang ( Kos Pembinaan RM 120 ,000)
2- Memohon Sumbangan Ikhlas Untuk Kos Sara Hidup & Persekolahan Untuk Anak-Anak Asnaf Al Barakh Sijangkang.
3- Memiohon Sumbangan Dana Awam Rumah Amal Asnaf Al Barakh

# Sebarang sumbangan boleh di salurkan melalui akaun:
Maybank Islamic :564810501351 ( no akaun )
atau
Sumbangan melalui cek kepada: PERTUBUHAN KEBAJIKAN ASNAF AL BARAKH MAL .

atau hubungi : Tuan Hj Hamid b. Naib : 0133955588
Hanafi b. Mohamed : 0105250556


 

Do you know of an update to this profile? Let us know by clicking here!


12 di subang jaya - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di subang jaya - Google Blog Search


Lombong Emas Purba Di Jumpai <b>Di Subang Jaya</b> - AAKJ.COM

Posted: 08 Jan 2013 08:00 PM PST


Rakyat Selangor d perbodohkan lagi dan lagi..kena boddo kata Ustak Mek Dee..kena tipu hidup-hidup..kena kencing..piang !!

Beberapa hari yang lalu aakj ada dedahkan kejadian tanah runtuh d Subang Jaya, klik d SINI

Ketika kejadian banjir lumpur akibat ledakan air yang melimpah maka 7 buah kenderaan hancur..jalan utama d tutup beberapa hari untuk kerja baikpulih dan ini semua kerana satu je..tamak haloba puok kera ni nak kaut harta rakyat Selangor !

Bukit Cermin yang terletak d Putraheights ni dulunya tempat riadah semulajadi..bukit yang menghijau dan tak pernah d usik semasa BN memerintah Selangor malah menjadi 'kampung' kepada binatang yang jinak seperti monyet dan kera yang sentiasa menjadikan bukit ini d kunjungi pleh penduduk setempat maupun dari luar..

Apa yang hangat d perkatakan sekarang oleh penduduk Putra Heights sekarang adalah..apakah MPSJ sudah d beli ? Apakah wakil rakyat pakatan haram berpakat dengan pemaju dan juga MPSJ dalam usaha menggondolkan bukit tersebut sebaik saja mereka menang PRU12 ?

Apakah kerana harga tanah d kawasan ini antara yang tertinggi d Selangor ? maklumlah berhadapan dengan tanah bukit ini..satu perumahan elit yang amat mahal harganya..dengar2 harga murah Semi-D RM 1.3 juta.

Cuba lihat foto yang d atas sekali..bangunan tinggi mula d bina..!! apartment rumah murah atau yang harga sederhana atau yang harga mewah ?

Kenapa begitu berani d bina d lereng bukit ?
Dulu d situ terletak rumah berhala Hindu dan akhirnya rumah berhala Hindu tersebut d pindahkan ke tempat yang lebih baik..malah d atas tapak tanah "rumah ibadat" atau tapak surau ? (aakj akan letak foto kuil tersebut)

Aakj harap UMNO BN atau bekas Ahli Majlis MPSJ d zaman BN dulu tampil untuk jelaskan kiranya mereka tidak terlibat dalam projek yang seolah-olah tergesa-gesa buat ni..kalau terbukti yang UMNO BN tidak terlibat maka siapa yang luluskan segera projek ini ?

Kawasan yang d landa petaka adalah kawasan laluan kabel letrik bervoltan tinggi dan juga laluan paip gas bawah tanah..

Mampukah stuktur tanah d halang dengan tutupan 'gebar' plastik ? teknologi siapa tu ? Bangla ke Indon hahahaha tuiHHH !!

Mohon SPRM siasat segera..UMNO BN d kawasan ini wajar bertindak..kita Juara Rakyat !!

 

BLOG SELANGOR

Copyright 2010 All Rights Reserved