ads

Selasa, 20 November 2012

12 di bukit raja - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bukit raja - Google Blog Search


[ wa23r ] Deviate Form The Norm: Kemalangan <b>Di Bukit Raja</b>

Posted: 30 May 2011 11:54 AM PDT

Kemalangan ni dah LAMA sebenarnya.. Bila kemas2 balik inbox email aku, terjumpa email ni. Sempena musim cuti sekolah ni ramai yang akan balik ke kampung..so, ambik la post ni sebagai iktibar. Baca doa sebelum memulakan perjalanan, pastikan jangan memandu laju2 sangat2 kereta tu sebab anda membahayakan diri sendiri dan juga pengguna jalan raya lain. Info pasal post ni memang aku tak tau sangat.. just tau tempat kejadian kat Bukit Raja - Jalan Duta Expressway.
p/s : Gambar2 berikut memang ngeri.. kepada sesiapa yang lemah semangat tu harap jalan teruskan membaca! enter at your own risk!










p/s : Jika mangsa beragama Islam, sama2 kita sedekahkan Al-Fatihah.

12 di cheras - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di cheras - Google Blog Search


Temuduga Terbuka <b>di</b> Cempaka <b>Cheras</b> Campus pada 17 <b>...</b>

Posted: 11 Nov 2012 09:32 AM PST


Cempaka Cheras Campus mempelawa individu warganegara Malaysia yang berkelayakan untuk ke seisi temuduga pada Sabtu 17 November 2012.

Jawatan :

Educator / Instructor


Masa:
09.00 Pagi, 17 November 2012 (Sabtu)

Tempat seisi temuduga:

CEMPAKA CHERAS CAMPUS
Persiaran Awana, Taman Cheras Permata Dua
43200 Cheras, Selangor.
Tel: 03-9076 8400 Fax: 03-9076 8194  


12 di ampang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di ampang - Google Blog Search


Kemampuan Kewangan Luar Biasa Ahli Parlimen <b>Ampang</b> Sejak <b>...</b>

Posted: 19 Nov 2012 07:12 PM PST

Zuraida Kamaruddin di lahirkan di Bengkulu, Sumatera Indonesia. Akibat kemiskinan hidup pada masa itu di Indonesia keluarganya telah berhijrah ke Singapura. Ketika itu Singapura masih lagi berada dalam Persekutuan Tanah Melayu. Selepas berlaku perpisahan antara Singapura dengan Malaysia keluarganya mengambil keputusan untuk memilih Malaysia sebagai tempat bermaustatin.  Selepas itu mereka telah di beri kerakyatan Malaysia. Nama asal mereka sekeluarga juga dipercayai telah ditukar.

Sebelum di pilih sebagai Ahli Parlimen Ampang pada tahun 2008 Zuraida adalah seorang penjual buah di kawasan Ampang. Selain menjual buah beliau juga secara sampingan turut menjual ubat-ubatan tradisional termasuk minyak angin.

Penglibatannya dalam PKR bermula selepas dia menyertai sebuah pertubuhan pro pembangkang yang dikenali sebagai Gerakan Mansuhkan ISA. Hasil pergaulan dan perkenalan beliau dengan orang-orang pembangkang dalam pertubuhan itu membawa beliau menyertai PKR. Kebetulan pada masa itu PKR berada dalam keadaan hidup segan mati tak mahu dan tidak ramai orang yang sanggup menerima jawatan -jawatan dalam parti. Kesempatan itu di ambil oleh Zuraida untuk menonjolkan dirinya dengan suara-suara lantangnya yang akhirnya membawa beliau berjaya memegang jawatan Ketua Wanita PKR.

Zuraida yang terkenal dengan bau badan yang masam di kalangan orang-orang PKR telah dipilih oleh PKR untuk menjadi calon mereka di Ampang dalam PRU ke 12 memandangkan pada waktu itu tidak ramai orang-orang PKR yang berminat untuk jadi calon. Tuah ayam nampak di kaki tuah manusia siapa yang tahu. Zuraida menang di Ampang dan dalam masa yang sama PKR berjaya membentuk kerajaan di Selangor. Ramai orang-orang PKR yang terlopong melihat orang yang selalu diperli dengan bau badan masam sebelum itu diangkat sebagai ahli parlimen oleh pengundi-pengundi Ampang.

Bermula Mac 2008 kehidupan Zuraida sekeluarga berubah setelah bergelar wakil rakyat di sebuah negeri yang diperintah PKR. Zuraida tidak perlu lagi menjual buah. Selain sibuk sebagai ahli parlimen Zuraida juga sibuk memenuhi undangan-undangan ceramah di seluruh negara untuk membongkar 'penyelewengan dan rasuah Umno'.

Sebelum menjadi wakil rakyat di negeri yang diperintah oleh PKR Zuraida hanya menggunakan kenderaan Perodua Myvi yang dibelinya pada tahun 2005. Itulah satu-satunya kenderaan yang dimiliki beliau pada masa itu.

  • No kenderaan : WNL 8994
  • No enjin : E94A84B
  • Model : Perodua Myvi 1.3 Ezi (Auto)
  • Tarikh daftar : 31.10.2005
  • Pemilik : Zuraida Bt Kamaruddin
  • KP : 580314 71 5206

Namun seperti yang kami katakan diatas tuah ayam nampak di kaki tuah manusia siapa yang tahu. Daripada seorang penjual buah dan ubat-ubatan tradisional yang hanya menggunakan kenderaan Perodua Myvi kehidupan Zuraida berubah sekelip mata selepas menjadi wakil rakyat.

Beberapa bulan selepas diangkat sebagai ahli parlimen dan PKR membentuk kerajaan di Selangor Zuraida telah membeli sebuah kenderaan baru seperti berikut.

  • No kenderaan : WRL 575
  • No enjin : B5254 T2 A027402
  • Model : VOLVO XC90 2.5 T
  • Tarikh daftar : 01.07.2008
  • Pemilik : Zuraida Bt Kamaruddin
  • KP : 580314 71 5206
  • Harga kenderaan : RM 355,000.00

Bayangkan daripada Perodua Myvi yang berharga RM 40k terus melonjak kepada Volvo yang berharga RM 355k. Itulah yang dinamakan rezeki.

Tahun 2009 tidak ada sebarang kenderaan baru yang dibeli oleh Zuraida. Manakala pada tahun 2010 Zuraida membeli sebuah lagi kenderaan seperti berikut.

Mungkin dua kenderaan baru belum mengcukupi untuk menggantikan Perodua Myvi yang dimilikinya sebelum itu, maka pada tahun 2011 Zuraida membeli lagi sebuah kenderaan seperti berikut.

  • No kenderaan : WNA 276
  • No enjin : 1KD687 8384
  • Model : Toyota Hilux Double Cab 3.0 AT
  • Tarikh daftar : 03.11.2011
  • Pemilik : Zuraida Bt Kamaruddin
  • KP : 580314 71 5206
  • Harga kenderaan: RM 107,000.00

Nampaknya tiga kenderaan di atas masih belum mengcukupi lagi buat Zuraida, satu lagi kenderaan berikut dibeli tahun 2012.

  • No kenderaan : BLR 9680
  • No enjin : 1129 1331 8818 93
  • Model : Mercedes Benz E240
  • Tarikh daftar : 24.05.2012
  • Pemilik : Zuraida Bt Kamaruddin
  • KP : 580314 71 5206

Sehingga setakat hari ini itulah kenderaan yang dimiliki oleh Zuraida sejak bergelar YB empat tahun lepas.

Semakan kami di laman web MyEG juga mendapati keempat-empat kenderaan Zuraida kecuali Mercedes E240 ada 20 saman tertunggak yang belum dibayar.

Akhir kata sebagai penutup kepada siri pembuka bicara kali ini kami di sel13 mengucapkan tahniah kepada YB Zuraida kerana berusaha bersungguh untuk mengubah kehidupan. Inilah contoh seorang melayu yang berjaya.

Kami akan berehat beberapa hari dan kami akan kembali selepas ini untuk mendedahkan pula apakah rahsia di sebalik kejayaan Zuraida.

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

12 di batang kali - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di batang kali - Google Blog Search


khalid ibrahim <b>di batang kali</b> - ceramah jelajah <b>...</b> - Pakdoe Allan

Posted: 02 Nov 2012 09:17 AM PDT


P/S: TAN SERI KHALID IBRAHIM TIDAK SELEWENG DUIT RAKYAT....BUKAN MACAM KHIR TOYO...

PAKDOE ALLAN

12 di sungai pelek - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sungai pelek - Google Blog Search


SEKOLAH KEBANGSAAN <b>SUNGAI PELEK</b>: SENARAI NAMA <b>...</b>

Posted: 24 Jan 2010 05:24 AM PST

SEKOLAH-SEKOLAH RENDAH

BIL

KOD SEKOLAH

NAMA SEKOLAH

NO. TEL

NO. FAX

1

BBA9201

SK SUNGAI RAWANG

0331411003

0331411003

2

BBA9202

SK BKT BANGKONG

0331414276

0331414276

3

BBA9203

SK SG PELEK

0331412758

0331412758

4

BBA9204

SK SALAK

0387061226

0387061226

5

BBA9205

SK KG BAHARU LANJUT

0387061900

0387061900

6

BBA9208

SK JENDERAM

0387687211

0387687211

7

BBA9209

SK JENDERAM HILIR

0387687900

0387687900

8

BBA9210

SK DENGKIL

0387686007

0387688267

9

BBA9211

SK SG MERAB LUAR

0389256699

0389256699

10

BBA9212

SK DESA PUTRA

0389255928

0389255928

11

BBA9213

SK DATO' ABU BAKAR BAGINDA

0389255973

0389251136

12

BBA9214

SK PULAU MERANTI

0380612610

0380612610

13

BBA9215

SK SG MELUT (ASLI)

0387310425

0387062004

14

BBA9216

SK BKT TAMPOI (ASLI)

0387687889

0387687889

15

BBA9217

SK BANDAR BARU SALAK TINGGI

0387063062

0387063062

16

BBA9220

SK TAMAN SEROJA

0387068407

0387068408

17

BBA9221

SK TAMAN PANTAI SEPANG PUTRA

0331412775

0331412775

18

BBA9224

SK TAMAN PUTRA PERDANA

0196752004

0383194221

19

BBA9225

SK KOTA WARISAN

0387068799

0387068597

20

BBA9226

SK CYBERJAYA

0383188211

0383188411

21

BBA9227

SK KLIA

0387064295

0387064295

22

BBA9228

SK TAMAN PUTRA PERDANA 2

0383184011

0383184014

23

BBA9301

SK METHODIST (INTEG) (M)

0331413173

0331413173

SEKOLAH-SEKOLAH JENIS KEBANGSAAN CINA

BIL

KOD SEKOLAH

NAMA SEKOLAH

NO. TEL

NO. FAX

1

BBC9401

SJK(C) CHIO CHIAO

0387061970

0387061970

2

BBC9402

SJK(C) DENGKIL

0387688259

0387686029

3

BBC9403

SJK(C) SEPANG

0331421848

0331421848

4

BBC9404

SJK(C) SIN MING

0380613387

0380613387

5

BBC9405

SJK(C) TCHE MIN

0331411002

0331411002

6

BBC9406

SJK(C) WAH LIAN

0331411267

0331411267

SEKOLAH-SEKOLAH JENIS KEBANGSAAN INDIA

BIL

KOD SEKOLAH

NAMA SEKOLAH

NO. TEL

NO. FAX

1

BBD9452

SJK(T) LADANG AMPAR TENANG

0387687977

0387687977

2

BBD9453

SJK(T) LADANG BUTE

0192196125

3

BBD9454

SJK(T) BANDAR BARU SALAK TINGGI

0387061596

0387061596

4

BBD9455

SJK(T) DENGKIL

0387687984

0387687984

5

BBD9457

SJK(T) TAMAN PERMATA

0387680253

0387680253

6

BBD9458

SJK(T) SEPANG

0331421992

0331421992

BBD9460

SJK(T) TELUK MERBAU

0331421593

0331421593

BBD9461

SJK(T) LDG WEST COUNTRY 'BARAT'

SEKOLAH-SEKOLAH MENENGAH

BIL

KOD SEKOLAH

NAMA SEKOLAH

NO. TEL

NO. FAX

1

BEA9601

SMK SUNGAI RAWANG

0331411039

0331411039

2

BEA9602

SMK SERI SEPANG

0387061077

0387064643

3

BEA9604

SMK BANDAR BARU SALAK TINGGI

0387068849

0387068851

4

BEA9609

SMK CYBERJAYA

0383188088

0383183588

5

BEA9610

SMK PANTAI SEPANG PUTRA

0331413558

0331421968

6

BEA9611

SMK PUTRA PERDANA

0383202921

0383202922

7

BEA9612

SMK DATO' ABU BAKAR BAGINDA

0389266839

0389266840

8

BEB9651

SMK SUNGAI PELEK

0331411245

0331414308

9

BEB9701

SMK DENGKIL

0387686226

0387686226

10

BKA9001

SM TEKNIK SEPANG

0389255255

0389255244

11

BEA9607

SMK SERI PUTERI (SMBP)

0383192414

0383193937

12

BFT9001

SAM SUNGAI MERAB LUAR

0389259824

0389254507

13

BFT9002

SAM BANDAR BARU SALAK TINGGI

0387060455

0387060455

12 di rawang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di rawang - Google Blog Search


DURIAN CREPE.....KINI <b>Di RAWANG</b>.... - Amida-Homemade-Bakery

Posted: 17 Nov 2012 08:57 AM PST

DURIAN CREPE SEDAP DIMAKAN
MCM MAKAN ICE CREAM DURIAN GITU....WALLA....
KULITNYA YANG NIPIS DAN KENYAL SEKALI GIGITAN SUDAH PUTUS
TERASA NYAMAN DAN CAIR DI MULUT ANDA!!!
KALAU NAK MAKAN TERUS MASUK SEBENTAR DI CHILLER/FRIDGE
KALAU NAK MAKAN LAMBAT LAGI LETAK DI FREEZER ATAS
Terima kasih pada pelangan-pelangan yang sudi membelinya...
Tunggu next week saya buka order lagi..
(DURIAN CREPE resipi istimewa...
kulitnya menggunakan 5 jenis tepung
intinya menggunakan 2 jenis cream + isi durian yg fresh)
nampak senang nak buat tapi sebenarnya rumit jugak...
berdiri lama tu nak melenggang kulit crepe..
kulit tak boleh tebal sangat, tak boleh nips sangat, kena sedang-sedang....
untuk dapatkan kulit crepe yang sekata pun ada tekniknya jugak...
saya tak buat  DC hari-hari....
buat seminggu sekali bergantung pada kelapangan saya...
so kalau saya buka tempahan
FIRST COME FIRST SERVED!!!!
PICK UP DI KL - KL CENTRAL/MASJID JAMEK KL
PICK UP DI RAWANG - AEON JUSCO ANGGUN
Berhampiran di Bandar Country Homes, Rawang
masa dan tarikh akan diberitahu kelak

12 di sijangkang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sijangkang - Google Blog Search


Kanak-kanak sebulan Antara Yang Berkhatan di Majlis <b>Di Sijangkang</b>

Posted: 15 Nov 2012 03:00 PM PST

KUALA LANGAT 16 NOV : Majlis berkhatan 21 kanak-kanak di Masjid Jamiul Ehsani di Kampung Sijangkang di sini hari ini dilakukan sendiri oleh (Adun) Sijangkang, Dr Ahmad Yunus Hairi.

Ia bertambah istimewa dengan penglibatan bayi berusia sebulan, Muhammad Habibur Rahman Shaiful Amri.

Bapa bayi itu, Shaiful Amri Mohamed Shapik, 36, berkata, memang menjadi kebiasaan untuk beliau bersama isteri, Nornajibah Md Saufi, 36, untuk mengkhatankan anak mereka pada usia awal.

"Dalam keluarga saya memang anak-anak lelaki saya dikhatankan dalam usia sebulan ke dua bulan kerana pengalaman anak pertama mengalami masalah buang air berdarah," katanya yang bekerja sebagai timbalan pengurus di Takaful Malaysia Bhd.

Doktor menasihatkan dia dikhatankan awal. Dari situ saya dan isteri teruskan untuk anak kedua dan ketiga kerana kanak-kanak lebih mudah sembuh pada usia awal.

"Berkhatan awal juga memudahkan kita mendidik anak bersuci dan mengerjakan amal ibadah di masjid.

"Saya juga menyarankan ibu bapa lain mengkhatankan anak mereka pada usia awal malah ia menjadi kebisaan di luar negara terutama di negara Arab," katanya ketika ditemui TVSelangor dan melahirkan rasa gembira kerana penyertaan anaknya dalam majlis berkenaan.

Nazir masjid, Zainal Ulum Ahmad Kasah berkata, majlis berkhatan beramai-ramai itu adalah program tradisi bagi masjid tersebut sejak 2008.

Menurutnya, pada kali ini dijalankan lebih meriah dengan jamuan makan serta semua kanak-kanak dimandikan dahulu dengan siraman oleh pihak Jabatan Bomba dan Penyelamat yang dijemput oleh jawatankuasa masjid.

"Sambutan kali ini bagus dengan lebih 20 kanak-kanak dan menjadi unik bila melibatkan peserta termuda berusia sebulan.

"Selain dikhatankan sendiri oleh Dr Ahmad Yunus, majlis kali ini juga berbeza bila jamuan beramai-ramai diadakan dan minggu depan turut dijalankan majlis kesyukuran bila semua kanak-kanak ini sembuh," katanya.

Sementara itu, Dr Ahmad Yunus menjelaskan proses berkhatan dijalankan dengan menggunakan kaedah Smart Klam yang mengurangkan risiko pendarahan dan jangkitan berbanding cara berkhatan biasa.

"Ini adalah salah satu program yang dijalankan secara bergilir dengan masjid lain di DUN Sijangkang bagi kanak-kanak pada musim cuti yang turut melibatkan golongan asnaf.

"Pada kali saya sendiri akan mengkhatankan mereka dengan dua pembantu," katanya.

 

BLOG SELANGOR

Copyright 2010 All Rights Reserved