ads

Ahad, 2 Mac 2014

12 di kuala kubu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kuala kubu - Google Blog Search


Kisah Masjid Lama <b>Kuala Kubu</b> Baru yang dikatakan dibina Jin <b>...</b>

Posted: 18 Jan 2014 06:21 AM PST

" ); (function() { var nn = document.createElement('script'); nn.type = 'text/javascript'; nn.src = 'http://synad2.nuffnang.com.my/lr.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(nn, s.nextSibling); })();

Kisah Masjid Lama Kuala Kubu Baru yang dikatakan dibina Jin

Pernahkah anda mendengar Jin membina Masjid ? Jika anda pergi ke pekan Kuala Kubu baru, Hulu Selangor. 

Jangan lupa singgah menunaikan solat di Masjid Lama Al-Hidayah yang barada di sekitar taman perumahan Ampang Pecah, kerana disitu lah terletaknya sebuah Masjid Lama yang di bina sekitar tahun 1926.
Jika dilihat Masjid Lama itu nampak seperti masjid biasa,tetapi hakikatnya masjid itu ada mempunyai pelbagai misteri yang tersembunyi malah ada pelbagai kejadian aneh berlaku di masjid Lama ini.
Jika kita melihat dan meninjau struktur masjid ini,bangunan asal masjid ini masih dikekalkan, jika ada penambahan pun hanya di bahagian depan dan belakang termasuk bahagian-bahagian yang rosak. Batu untuk membina masjid ini adalah dari batu konkrit yang pastinya besar dan berat.Jika hanya menggunakan tenaga manusia sahaja tentunya mengambil masa bertahun untuk menyiapkan masjid ini.
Persoalannya,bagaimana masjid ini dapat dibina dalam masa yang singkat ? 
Dipercayai selain menggunakan tenaga manusia,bantuan jin juga turut digunakan bagi membina masjid ini.
Penduduk asal yang telah lama menetap disitu mengatakan masjid lama yang dibina pada tahun 1926 itu telah dibina dengan bantuan jin.
Apabila ada jin yang turut membantu sudah pastinya kerja berat dapat disudahkan dalam masa yang singkat sahaja.
Memang secara dasarnya kedengaran seperti tidak masuk akal dan logik.Bagi saya ianya terpulang pada individu itu sendiri untuk mempercayai atau tidak cerita itu.
Ada cerita penduduk disitu mengatakan pernah ternampak seekor ular sawa didalam masjid ketika lalu dihadapan masjid lama itu, tetapi setelah berpatah balik ular sawa itu telah tiada.
Ada juga penduduk yang terdengar bunyi tapak kaki budak berlari-lari didalam masjid, bila ditinjau tiada seorang pun didalamnya.
Pernah juga yang lalu dihadapan masjid itu lebih kurang pukul dua pagi,tiba-tiba terdengar suara dan tapak kaki budak berlari-lari.
Takkan lahpukul dua pagi ada budak bermain di situ ? 
Semuanya masih menjadi misteri hingga ke hari ini dan sama ada bayangan atau kenyataan Wallahualam.
Satu lagi misteri yang harus dirungkai ialah terdapat sebuah kubur lama yang terdapat didalam masjid Al-Hidayah ini.
Ada penduduk mengatakan kubur ini adalah kepunyaan tuan punya tanah yang mewakafkan tanahnya untuk membina masjid ini dan dipercayai seorang wanita.Wanita ini dikenali sebagai Fatimah yakni isteri kepada Mat Kundur.
Jenazahnya di semadikan disitu mungkin atas sebab wasiatnya ketika hidup.
Namun ada pihak yang tidak bertanggungjawab menjadikan kubur itu sebagai tempat permujaan bagi nombor ekor. 
Penduduk disitu pernah menemui bekas permujaan termasuk lilin yang ditinggalkan di atas kubur itu, terdapat banyak lagi kejadian misteri yang berlaku di masjid berkenaan yang diceritakan oleh penduduk disitu, dan tidak mustahil jika masjid itu benar-benar telah dibina dengan bantuan makhluk halus yakni jin.
Yang paling utama kita harus yakin benda-benda ghaib ini memang wujud.
Cuma ada beberapa penduduk yang rasa terkilan kerana jasa wanita yang mewakafkan tanahnya untuk didirikan masjid tidak dikenang oleh generasi kini.

di negeri selangor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri selangor - Google Blog Search


Terkini! Notis Dan Jadual Catuan Bekalan Air <b>di Negeri Selangor</b> <b>...</b>

Posted: 28 Feb 2014 06:26 AM PST


Notis Dan Jadual Catuan Bekalan Air di Negeri SelangorSyarikat Bekalan Air Selangor (Syabas) telah mengeluarkan notis untuk melakukan catuan bekalan air di beberapa kawasan di Negeri Selangor. Syabas akan melaksanakan Pengagihan Air Berjadual mulai hari Ahad, 2 Mac 2014.

Sila lakukan persiapan yang sewajarnya. Berikut adalah Notis dan Pelan Jadual Catuan Bekalan Air (2) yang dikeluarkan oleh Syabas :


NOTIS CATUAN BEKALAN AIR DI ENAM (6) DAERAH EKORAN PENGURANGAN PELEPASAN AIR MENTAH EMPANGAN SUNGAI SELANGOR DAN EMPANGAN KLANG GATES DAN PENGURANGAN PENGELUARAN AIR TERAWAT DARI LOJI-LOJI RAWATAN AIR YANG BERKAITAN 

Adalah dimaklumkan bahawa, Kerajaan Negeri Selangor pada 24 Februari 2014 telah mengeluarkan arahan kepada SPLASH untuk mengurangkan pelepasan air mentah dari empangan Sungai Selangor sehingga 200 Juta Liter Sehari (JLH) dan pada 26 Februari 2014 mengarahkan PNSB untuk menghadkan pengambilan air mentah dari empangan Klang Gates kepada 100 JLH. Berikutan arahan tersebut, loji-loji rawatan air yang menerima bekalan air mentah dari kedua-dua empangan terpaksa mengurangkan pengeluaran air terawat sekaligus mengurangkan bekalan air terawat yang diagihkan oleh SYABAS ke kawasan pengguna yang berkaitan. 
Sehubungan itu, Suruhanjaya Perkhidmatan Air Negara (SPAN) pada 26 Februari 2014 telah meluluskan Pelan Catuan Bekalan Air di beberapa kawasan di Gombak, Kuala Lumpur, Petaling, Klang/Shah Alam, Kuala Selangor dan Hulu Selangor disebabkan pengurangan bekalan air terawat ini. Pihak SPAN akan menyelaras dalam pengurusan dan perlaksanaan Pelan Catuan Bekalan Air ini dengan sumber-sumber daripada Kerajaan Negeri Selangor, Kerajaan Persekutuan dan Syarikat Bekalan Air Selangor Sdn Bhd (SYABAS). 
Berikut adalah Pelan Catuan Bekalan Air untuk makluman semua pengguna yang terlibat:- 

1. TEMPOH PERLAKSANAAN PELAN CATUAN BEKALAN AIR 

  • Bermula pada 2 Mac 2014 (Ahad) hingga 31 Mac. 2014 (Isnin)
  • Tempoh ini tertakluk kepada pindaan dari masa ke semasa oleh SPAN. 

2. KAWASAN TERLIBAT 

3. JADUAL CATUAN BEKALAN AIR 

  • Jadual catuan berdasarkan konsep pembekalan air: setiap zon bergilir-gilir dua (2) hari dapat air dan dua (2) hari tiada air. 
  • Untuk zon yang dijadualkan ada air, pengguna dijangka mendapat bekalan air pada jam 4 petang pada hari zon tersebut dijadualkan ada air. Bekalan air dijangka berterusan selama kira-kira 41 jam sehingga ditutup semula pada jam 9 pagi 2 hari selepas itu. 
  • Untuk zon yang yang dijadualkan tiada air, bekalan air kepada pengguna dijangka mula terhenti pada jam 9:00 pagi pada hari zon tersebut dijadualkan tiada air. Tempoh tiada air dijangka selama kira-kira 55 jam sehingga dibuka semula pada jam 4 petang 2 hari selepas itu. 
  • Oleh kerana perbezaan jarak di antara kolam air dengan setiap premis pengguna; dan perbezaan paras ketinggian kawasan pengguna dengan kolam air, masa sebenar pengguna mendapat bekalan air dijangka berbeza beberapa jam dari masa yang dijadualkan
JADUAL AGIHAN AIR MENGIKUT TARIKH DAN ZON
ZON DAN KAWASAN DAERAH HULU SELANGOR



Daerah-daerah serta Kawasan-kawasan lain yang terlibat dengan catuan bekalan air adalah seperti berikut :
  • 1.        Taman Keramat AU 1
  • 2.        Taman Keramat AU2
  • 3.        Taman Keramat AU4
  • 4.        Taman Keramat AU5
  • 5.        Seksyen 10 Wangsa Maju
  • 6.        Villa Wangsa Maju
  • 7.        Bukit Wangsa Mas
  • 8.        Bandar Manjalara
  • 9.        Sunway Harmoni
  • 10.        Sunway SPK
  • 11.        Desa Aman Puri
  • 12.        Taman Industri Ehsan Jaya
  • 13.        Seksyen 5 Wangsa Maju
  • 14.        Seksyen 6 Wangsa Maju
  • 15.        Seksyen 10 Wangsa Maju
  • 16.        Villa Wangsa Mas
  • 17.        Sebahagian kawasan AU4 Keramat
  • 18.        Tmn Bukit Wangsa Mas
  • 1.        Kg Sungai Merali
  • 2.        Kg Puah
  • 3.        Kg Pandan Balang
  • 4.        Kg Bandar Dalam
  • 5.        Taman Ibukota
  • 6.        Air Panas Setapak
  • 7.        Taman Setapak
  • 8.        Kg Lee Kong Chian
  • 9.        Kg Sungai Mulia
  • 10.        Taman Suria Setapak
  • 11.        Taman Setapak Permai
  • 12.        Kg Kuantan Gombak
  • 13.        Taman Bukit Maluri
  • 14.        Sektor A Bandar Sri Damansara (SD 7 – SD 13)
  • 15.        Seksyen 1, Wangsa Maju
  • 16.        Seksyen 2, Wangsa Maju
  • 17.        Seksyen 4, Wangsa Maju
  • 18.        Danau Kota (kawasan A)
  • 19.        Jln Usahawan
  • 20.        Wangsa Melawati
  • 21.        Wangsa Delima

   KUALA LUMPUR (ZON 1)
  • 1.        Taman Sri Sinar
  • 2.        Taman Sri Bintang
  • 3.        Taman Bkt Sri Bintang
  • 4.        Taman Prima Pelangi
  • 5.        Taman SSPK Segambut
  • 6.        Taman Segambut
  • 7.        Taman Segambut Permai
  • 8.        Taman Segambut Damai
  • 9.        Taman Segambut Muda
  • 10.        Taman Segambut Aman
  • 11.        Taman Bukit Segambut
  • 12.        Taman Indah Murni
  • 13.        Taman Prima Impian
  • 14.        Taman Desa Segambut
  • 15.        Kg Segambut Dalam
  • 16.        Kg Segambut Bahagia
  • 17.        Kg Segambut Tengah
  • 18.        Kg Segambut Gate
  • 19.        Kompleks Kediaman Kakitangan Awam Jalan Duta
  • 20.        Kesington Park
  • 21.        Changkat Kiara Bayu
  • 22.        Changkat Kiara Surya
  • 23.        Prima Duta
  • 24.        Menara Duta
  • 25.        Duta Ria
  • 26.        Kawasan Mount Kiara
  • 27.        Arkib Negara
  • 28.        Kompleks Kerajaan Jalan Duta
  • 29.        Masjid Wilayah KL
  • 30.        Lembaga peperiksaan
  • 31.        Ibu Pejabat BPR
  • 32.        Persiaran Duta
  • 33.        Pusat Perkembangan Kokurikulum
  • 34.        Stadium Hoki
  • 35.        Flat DBKL Dato Keramat
  • 36.        Jalan Padang Tembak
  • 37.        Jalan Semarak
  • 38.        Jalan Gurney
  • 39.        UTM, Jalan Semarak
  • 40.        Bangunan FELDA
  • 41.        Jalan Kent 1 hingga 7
  • 42.        Desa Pandan
  • 43.        Keseluruhan Kawasan Permaisuri
  • 44.        Taman Shamelin Perkasa
  • 45.        Taman Bandar Damai Perdana A & B
  • 46.        Taman Seri Bahagia
  • 47.        Taman Bukit Angsana
  • 48.        Taman Minang
  • 49.        Taman Damai Indah
  • 50.        Taman Bukit Anggerik 1 & 2
  • 51.        Taman Desa Baiduri
  • 52.        Taman Bukit Segar
  • 53.        Taman Bukit Segar Masera
  • 54.        Bandar Baru Segar Utama
  • 55.        Taman Bukit Segar Jaya
  • 56.        Alam Damai & Taman Len Seng
  • 57.        Bukit Cheras
   KUALA LUMPUR (ZON 2)
  • 1.        Jln Ipoh Batu 4 hingga Batu 5
  • 2.        Jalan Cenderuh
  • 3.        Jalan Kuala Kangar
  • 4.        Jalan VethavanamF
  • 5.        Jalan St. Thomas
  • 6.        Jalan Khalsa
  • 7.        Taman Kok Lian
  • 8.        Taman City
  • 9.        Taman Sri Kuching & Taman Niaga Waris
  • 10.        Kem Batu Kentomen
  • 11.        Taman Impian
  • 12.        Taman Eastern
  • 13.        Taman Rainbow
  • 14.        Taman Bamboo
  • 15.        Taman Million
  • 16.        Taman Sheng Cheng
  • 17.        Taman Kaya
  • 18.        Kawasan Perindustrian Segambut
  • 19.        Tmn Sri Hartamas
  • 20.        Kiaraview
  • 21.        Kiaramas
  • 22.        Tmn Duta Nusantara
  • 23.        Tmn Duta Tropika
  • 24.        Hartamas Heights
  • 25.        Tmn Pandan Jaya
  • 26.        Tmn Cempaka
  • 27.        Tmn Bakti
  • 28.        Tmn Nirwana
  • 29.        Taman Putra Sulaiman
  • 30.        Tmn Cahaya
  • 31.        Pandan Cahaya
  • 32.        Tmn Dagang
  • 33.        Tmn Tenaga
  • 34.        Tmn Miharja
  • 35.        Tmn Kobena
  • 36.        Flat Sri Melaka
  • 37.        Taman Saga
  • 38.        Taman Teratai
  • 39.        Taman Bukit Permai
  • 40.        Taman Mega Jaya
  • 41.        Taman Seraya
  • 42.        Taman Melur
  • 43.        Kg. Cheras Baru
  • 44.        Taman Muda & Taman Mawar
  • 45.        Taman Putra

  • 1.        Desa Petaling
  • 2.        Kampung Malaysia
  • 3.        Taman Salak Selatan
  • 4.        Kampung Baru Salak Selatan
  • 5.        Taman Gembira
  • 6.        Keseluruhan Jalan Kuchai Lama
  • 7.        Taman Lian Hoe
  • 8.        Taman Salak Jaya
  • 9.        Pantai Dalam
  • 10.        Mah Sing U5
  • 11.        Tropicana Golf
  • 1.        Seksyen 1, Petaling Jaya
  • 2.        Seksyen 2, Petaling Jaya
  • 3.        Seksyen 3, Petaling Jaya
  • 4.        Seksyen 5, Petaling Jaya
  • 5.        Seksyen 6, Petaling Jaya
  • 6.        Seksyen 7, Petaling Jaya
  • 7.        Seksyen 8, Petaling Jaya
  • 8.        Seksyen 9, Petaling Jaya
  • 9.        Seksyen 18, Petaling Jaya
  • 10.        Seksyen 51A
  • 11.        Taman Sri Sentosa
  • 12.        Kampung Pasir Baru
  • 13.        Taman OUG
  • 14.        Taman Yarl
  • 15.        Taman Perindustrian Bukit Jalil
  • 16.        PPRT Kampung Muhibbah
  • 17.        Ara Damansara
  • 18.        Bandar Utama 1 - 11

   KLANG/SHAH ALAM (ZON 1)
  • 1.        Sg Kapar Indah
  • 2.        Bandar Bukit Rajah
  • 3.        Putra Height/ Bukit Lancung
  • 4.        Bukit Tinggi 1
  • 5.        Bukit Tinggi 2
  • 6.        Bandar Botanik
  • 7.        Bandar puteri
   KLANG/SHAH ALAM (ZON 2)
  • 1.        Taman Aman Perdana
  • 2.        Bandar Setia Alam
  • 3.        Seksyen 27
  • 4.        Seksyen 28
  • 5.        Megahub

   KUALA SELANGOR (ZON 1)
  • 1.        Kawasan Sungai Darah (Kiri dari Batang Berjuntai)
  • 2.        Sepanjang Jalan Raja Musa dari Batang Berjuntai hingga ke Batu 7 Tanjung Karang
  • 3.        UNISEL dan Taman Ilmu
  • 4.        Kampung Bestari Jaya
  • 5.        Seluruh Kawasan Bukit Belimbing dan Hujung Permatang
  • 6.        Seluruh Kawasan Tanjung Karang dari Pasir Penambang ke Pekan Tanjung Karang
  • 7.        Sungai Gulang-Gulang dan Parit Serong
  • 8.        Sungai Tengi Kanan
  • 9.        Seluruh kawasan Puncak Alam Fasa 1,2,3 dan Shah Alam 2
   KUALA SELANGOR (ZON 2)
  • 1.        Kawasan Sungai Darah (kanan dari Batang Berjuntai)
  • 2.        Pekan Batang Berjuntai
  • 3.        Batu 7 Ijok Dari Jalan Datuk Muskam hingga Bukit Badong
  • 4.        Bukit Badong
  • 5.        Sepanjang Jalan Rawang dari Pekan Batang Berjuntai hingga Kg Kuantan
  • 6.        Jalan Kelab
  • 7.        Jalan Bukit Rotan
  • 8.        Seluruh Bandar Seri Coldfields / Desa Coldfields Sungai Buloh
  • 9.        Seluruh Seri Pristana
  • 10.        Seluruh Alam Perdana
  • 11.        Kampung Sentosa
  • 12.        Kampung Seri Aman
  • 13.        Saujana Utama 3
  • 14.        Taman Alam Jaya
  • 15.        Kawasan Industri Batu 23, Ijok
  • 16.        Jalan Meru Puncak Alam (McDonalds)
Anda juga boleh semak zon dan kawasan anda melalui Link berikut : 
jika bermasalah loading, sila ke link :
kemudian klik : Pengagihan Air Berjadual (2)

4. POLISI CATUAN BEKALAN AIR

  • Tiada bantuan air menggunakan lori-lori tangki dan tangki air statik bagi zon yang dijadualkan tiada air KECUALI bagi pengguna-pengguna kritikal atau situasi yang amat memerlukan seperti upacara kematian, kenduri, pusat dialysis, hospital (kerajaan/swasta) dan rumah kebajikan
  • Bagi zon dijadualkan ada bekalan air tetapi mengalami gangguan bekalan air disebabkan berada dikawasan tinggi atau dihujung sistem agihan, bantuan air menggunakan lori-lori tangki dan tangki air statik akan disediakan. Keutamaan tangki-tangki statik akan diletakkan ditempat-tempat yang sesuai mengikut keutamaan

5. KERJASAMA DARIPADA PENGGUNA

  • Para pengguna disarankan untuk berjimat-cermat dalam menggunakan air, menghadkan kegunaan untuk keperluan utama sahaja, mengelakkan pembaziran dan penggunaan kurang kritikal seperti mencuci kenderaan, mencuci premis kediaman, mengisi kolam renang dan menyiram tanaman hiasan 
  • Pengguna ditegah dari melakukan aktiviti terlarang dan menyalahi undang-undang semata-mata untuk mendapatkan bekalan air seperti merosakan sistem paip agihan kerana ianya akan menyebabkan pembaziran dan lebih banyak kehilangan/kekurangan bekalan air dan menyebabkan masalah kekurangan bekalan air bertambah teruk. Perbuatan sebegini adalah satu kesalahan di bawah Akta Industri Pembekalan Air 2006 dan boleh dikenakan penalti yang tinggi. 
  • Para pengguna diminta memahami situasi dan bersabar apabila panggilan tidak dapat menembusi talian PUSPEL kerana jumlah panggilan yang diterima dijangka amat tinggi pada sesuatu masa dan melampaui kapasiti PUSPEL. 
6. Untuk sebarang pertanyaan dan bantuan sila hubungi Puspel 

Semoga maklumat ini dapat membantu anda melakukan persiapan yang sepatutnya agar tidak berlaku sebarang masalah dikemudian hari.
rujukan maklumat : http://www.syabas.com.my/
Author by Bin Muhammad

12 di jenjarom - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di jenjarom - Google Blog Search


BLOG SELANGOR: 12 <b>di jenjarom</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Jan 2014 03:09 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di jenjarom</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Jan 2014 03:26 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di jenjarom</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Jan 2014 03:11 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di jenjarom</b> - Google Blog Search

Posted: 19 Dec 2013 03:39 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Aku Budak Telok: Keratan Akhbar tentang <b>Jenjarom</b> Tahun 50-an

Posted: 17 Dec 2013 07:55 AM PST

Assalamualaikum semua. Aku tengah bercuti ini. Tak macam korang, cuti aku macam orang belayar serata dunia. Berbulan-bulan. To be exact, sebulan 16 hari. Ya, betul lah tu...macam kelasi kapal. Tapi aku bukan kerja itu. Kepada yang dah lama mengenali aku, tentu tak payah nak berteka -teki lagi. Yang first time jenguk blog aku ni, mungkin tertanya-tanya..kerja apa sampai lama betul cutinya tu? Untuk tambahkan pening kepala korang, dalam setahun aku bekerja hanya 190 hari. Selebihnya (175 hari) aku goyang kaki. Itu tak termasuk lagi cuti am dan hujung minggu....Hahaha...macam bos, tapi aku kuli je. Nak bagi korang lagi sakit hati kat aku, aku kerja setengah hari tak sampai...Dari pukul 7.30 pagi sampai 1.00 tengah hari..itu sahaja. Dah pening dah? Tak tahu nak teka? Korang pikirlah sendiri. 
Jadi untuk mengisi dan membunuh masa (istilah Inggeris ,To kill time), aku pun belayarlah satu dunia tanpa beralih kerusi. Hmmm...itu pun tak faham...aku surf internet ler...Maka banyaklah yang aku terjumpa...kisah-kisah lama yang berlaku di sekitar Telok termasuk Jenjarom dan Sijangkang. Banyak jugalah berita yang aku dapat, Syiok juga baca surat khabar lama-lama ini. Tapi kebanyakannya dalam bahasa Inggeris. Sebab itu ler Dr. M susah payah suruh kita semua belajar cakap omputeh. ini ler salah satu sebabnya...hahaha...Aku akan translatekan (terjemahkan sedikit intipati berita itu tapi idak ler semua satu perkataan demi perkataan.. Mati ler teman, yeop...Sejak bila pulak orang Telok jadi orang Perak ni? Malaysia boleh..Malaysia Baguuuuz..hihihihi.
 Berita dekat bawah ini tentang Jenjarom tahun 50-an. Lepas itu baru tahun 60-an, 70-an dan 80-an kalau ada, ok? Hek Eleh...Mana berita tentang Telok? Sabor dulu, yeop.. Macam cerita hindustan juga, hero kalah dulu...nak bagi korang saspens dulu..Lepas Jenjarom, Baru ler Telok dan Sijangkang...Lagipun...ikut suka aku ler..hahahaha. Korang bacalah.ya...
Kebanyakan cerita tentang Jenjarom ini kisah komunis dan kampung baru. Berita tentang Jawa di Jenjarom. Takde lah, wak. Nanti bila aku ingat, aku tuliskan nama surat khabar dan tarikh laporan berita, ok? Pleasant reading, everybody.
Pertama, yang ini berita tentang ribut yang telah melanda Jenjarom, Telok dan Sijangkang pada tahun 1953

Kedua, berita tentang demam campak yang membunuh 5 orang kanak-kanak 
 Yang ini pulak tentang komunis simpan duit bernilai RM13,000 dalam hutan.
 Kisah General Templer yang nasib baik tak arwah apabila kereta dia tergolek dog on the way to kampung-kampung baru Cina dengan tujuan untuk memaki hamun Cina dekat situ pasal bantu komunis
 Yang inin pulak tentang Pembantu komunis ditangkap di sekitar Jenjarom...Ramai jugak..27 orang.
 Ini pulak kisah penyamun getah di Jenjarom
 Cerita mahkamah tentang penghantar maklumat kepada komunis dijatuhkan hukuman 6 tahun oleh mahkamah KL.
 Sekolah Cina dibuka di Kampung Baru Jenjarom
 Kisah polis makan rasuah pasal lepaskan Cina masa perintah berkurung..padan muka korang.
 Kemalangan membabitkan seorang berbangsa India di Jenjarom
S

BLOG SELANGOR: 12 <b>di jenjarom</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Dec 2013 03:30 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Aku Budak Telok: Keratan Akhbar tentang <b>Jenjarom</b> tahun 70-an <b>...</b>

Posted: 17 Dec 2013 08:37 AM PST

Kisah tahun 70-an di Jenjarom.....Bunuh dan mati, jenayah...Sekampung samseng...Kita bakor, kita bakor...

 komunis masih ada lagi kat sini
 rompakan van keselamatan

 Padan muka korang, Samseng
 Api nak kena potong? Pengumuman LLN

:: CIKGU NORAZIMAH ::: Video Lagu RAYA <b>di</b> KAMPUNG <b>JENJAROM</b>

Posted: 03 Aug 2013 06:43 PM PDT


Mood RAYA semakin menjadi-jadi kebelakangan ni ! Dalam duk layanz lagu raya, tiba2 terjumpa videoklip lagu baru dari artis baru seperti iamNEETA, Najwa Latif, Deanna Hussin & Mimie Haris. Yang SPECIAL nyer video ni dibuat di KAMPUNG JENJAROM tau. Kampung En. Arep tu ! Tiap2 minggu Cikgu Norazimah balik kampung, tak tahu lak ada artis wat videoklip. Tup..tup..kuar kt youtube ! Tu pon anak sedara yang tag kan video tu, kalau tak, memang tak tahu ler..hehe
Cikgu Norazimah tertanya-tanya gak, nape le dorang tak wat shooting kt umah mak mertua yer, lagi old skul tau umah mak mertua Cikgu Norazimah ni. Kalau tak, boleh ler glamer kejab ! Ahaks...

~ Rumah klasik dibuka untuk shooting drama/filem ! Sila PM Cikgu Norazimah yer..hahahaha ~
[p/s: pengsan kalau bapak mertua baca entry ni.. nth paper menantu sorang ni ! wink ]

12 di dengkil - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di dengkil - Google Blog Search


Cendol Bakar <b>Di Dengkil</b> ~ JomSihatJomGojes

Posted: 23 Feb 2014 01:09 AM PST

Assalamualaikum wbt..
Salam sejahtera..

Tengahari ni akak nak kongsikan satu tempat yang boleh tahan syiok untuk lepak-lepak minum petang.Terletak di tengah-tengah laluan dengkil-KLIA,gerai cendol bakar Auntie Sue ni sememangnya menjadi tumpuan ramai.
Ini kali kedua akak datang ke sini. Terdapat banyak pilihan cendol yang ada seperti cendol durian, cendol tapai, cendol pulut dan cendol biasa.Nak combine-combine cendol pun boleh jugak.Untuk hari ni suami dan anak akak memilih cendol durian dan cendol tapai+pulut.

Macam akak, akak kurang gemar minuman bersantan.Kalau ABC akak suka. Jadi teh o ais saja pilihan hati.hehe...

Apa yang menarik dan paling akak suka ialah kombinasi goreng-gorengan yang ada.Sepinggan ada macam-macam gorengan; cucur udang,tempe goreng,tahu goreng, isi ketam, dan sosej.Memang terbaik la especially bila dicicah sos yang disediakan. Boleh pilih samada nak RM5 atau RM10. Sebenarnya jika nak asing goreng-gorengan ni pun boleh. Tapi lagi la syok kalau combine.Boleh rasa semua pada harga yang sangat murah.

Haa...nampak tak sepinggan gorengan tu.Memang rangup sampai meletup-letup dalam mulut.Haha....

Walaupun ramai orang beratur nak beli cendol ni, servisnya tetap mantap. Sangat cepat. Sepinggan gorenvgan berharga RM5 & dua mangkuk cendol pada harga RM7.50 dah murah sangat dah untuk kelainan minum petang yang best.

Cuma kali ni masa makan tu ada bau kurang menyenangkan sikit datang dari longkang behampiran. Kalau dapat tutup mungkin kedainya akan lebih fresh dan bersih.

Pada yang nak cuba atau ada nak ke airport ke, bolehlah singgah gerai cendol bakar ni.Nak tapau pun boleh.

BLOG SELANGOR: 12 <b>di dengkil</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Feb 2014 03:28 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

5 Gambar kemalangan maut <b>di</b> Jalan <b>Dengkil</b>-Kota Warisan petang <b>...</b>

Posted: 27 Nov 2013 05:44 PM PST

http://tengoktvonline.blogspot.co.at/2013/11/5-gambar-kemalangan-maut-jalan-dengkil-kota-warisan.html


Seorang wanita maut manakala enam lagi cedera parah dalam kemalangan membabitkan tiga buah kenderaan di Kilometer 51.5 Jalan Dengkil-Kota Warisan, di sini semalam.

Dalam nahas kira-kira pukul 1.30 petang itu, mangsa, Nathrah Zulkifli, 38, yang memandu kereta proton Iswara meninggal dunia di tempat kejadian manakala seorang rakan dan dua anaknya cedera parah.

Difahamkan ketika kejadian, Nathrah dalam perjalanan pulang ke rumahnya di Persada Murni Alam Milenia, Bandar Enstek, Labu, Negeri Sembilan sebelum dirempuh oleh kenderaan pelbagai guna (MPV) jenis Toyota Avanza yang datang dari arah bertentangan.

Pegawai Penyiasat Trafik Ibu Pejabat Polis (IPD) Sepang, Inspektor Farah Hakim Azizan berkata, siasatan awal mendapati Toyota Avanza yang dipandu oleh seorang lelaki bersama dua penumpang lain hilang kawalan dan terbabas ke laluan bersebelahan.


Katanya, selain dirempuh MPV itu kereta mangsa turut dilanggar sebuah teksi yang mengekorinya di belakang.

"Mangsa meninggal dunia di tempat kejadian akibat cedera teruk di kepala manakala kesemua mangsa yang cedera dihantar ke Hospital Putrajaya untuk menerima rawatan," katanya ketika ditemui ditempat kejadian di sini hari ini.

Pemandu teksi tidak mengalami sebarang kecederaan.

Katanya, kes disiasat mengikut Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Polis meminta orang ramai yang mempunyai maklumat mengenai kejadian itu untuk tampil membantu siasatan dengan menghubungi Ibu Pejabat Polis Daerah Sepang di talian 03-87724222. -Utusan

12 di batu caves - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di batu caves - Google Blog Search


MPS: Kereta kabel tidak sesuai dibina <b>di Batu Caves</b> | Selangorkini

Posted: 13 Jan 2014 10:30 PM PST

[unable to retrieve full-text content]SHAH ALAM 14 JAN : Kemudahan kereta kabel yang sepatutnya siap dibina di Kuil Sri Subramaniar di Batu Caves pada bulan ini, didapati tidak sesuai dibina di kawasan tersebut. Ini adalah penemuan dalam laporan awal daripada ...

12 di petaling jaya - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di petaling jaya - Google Blog Search


aizamia3: Kelmarin di Tapah, Perak.. Semalam <b>di Petaling Jaya</b> <b>...</b>

Posted: 16 Feb 2014 06:07 PM PST



SABTU:
  • Alhamdulillah perjalanan pergi dan balik serta sepanjang majlis pernikahan adik hubby dan kenduri kahwin sebelah pihak perempuan berjalan dengan lancar..
  • Perancangan asal, hubby tak ikut serta disebabkan kerja tapi last minute bertukar plan.. hubby dapat join memeriahkan majlis tersebut.
dak Nuha yang takmo duduk dendiam..
Ada je benda yang dia nak buat..
dak Adik yang bosan takde geng nak main..
Dak Kakak dengan sepupu-sepapatnya naik kereta lain.. tu yang dia bosan tak tahu nak buat apa..

AHAD:

  • Urusan membeli barang kenduri untuk makan beradab bersama kakak dan adik ipar di Subang..
  • Amik masa yang lama untuk memilih yang mana sesuai.. bukan ikut pilihan pengantin tapi pilihan tukang masak..
  • Hubby bagi arahan dari tempat kerja beliau, kami yang terkial-kial memilih.. kihkihkih..

Pening kepala nak pilih yang mana..

psstt: Belum ada masa nak edit gambar semasa majlis pernikahan dan kenduri sebelah pihak perempuan di Perak..

last psstt: Kenduri sebelah keluarga MIL di P.J, Selangor akan berlangsung lagi dua minggu..

12 di sepang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sepang - Google Blog Search


MMI : Dong Zong Minta 100 Ekar Tanah <b>Di Sepang</b> !! Nak Bagi Ka ??

Posted: 19 Feb 2014 04:05 PM PST

Dong Zong , Persatuan rasis paling bongkak dan kurang ajar yang pernah MMI jumpa.Banyak perkara puak-puak cauvinist ni buat dan selalunya bila bab kena batang hidung puak depa akan senyap menikus diam macam tak ada lidah.
Tapi bila bab kepentingan sendiri dan melibatkan puak cauvinist bukan main lagi melalak sana sini !!
Kini sempena PRK Kajang, mereka membuat tuntutan lagi kepada kerajaan, 100 ekar tanah di sepang untuk di bangunkan kampus baru kolej new era.
Persoalannya apa istimewanya kampus itu kepada rakyat? 
Apa manafaatnya kolej itu kepada orang melayu?
Apa hebatkah sangat mereka menuntut tanah sebesar itu dari kerajaan untuk membina sebuah kolej yang hanya menguntungkan sebelah pihak sahaja? 
Ingat lagi dak 83 perkara tuntutan suqiu? Tidak satu pun dalam 83 tuntutan itu menguntungkan umat Islam dan orang melayu, dikatakan di kolej itulah tuntutan itu di meterai bersama-sama dengan 11 pertubuhan cina yang lain.
Mereka juga pernah menuntut supaya kerajaan melalui kementerian pelajaran mengiktiraf peperiksaan UEC yang mereka reka sendiri, dengan memberikan laluan terus kepada pelajar yang memiliki sijil itu masuk ke ipta walaupun ada di antara pelajar itu tidak fasih dan tahu menulis dalam bahasa kebangsaan.
Ingat Kajang adalah markas dong jio zong dan dong zhong, kolej new era adalah tempat mereka mengkaderkan anak-anak muda cina supaya membeci kerajaan Melayu UMNO/BN.
Kepada YAB PM Tolong jangan layan puak-puak ni !!
 

BLOG SELANGOR

Copyright 2010 All Rights Reserved