ads

Sabtu, 16 Jun 2012

12 di port klang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di port klang - Google Blog Search


angah_amie: DP facebook <b>di Port Klang</b>~! hehe :)

Posted: 06 Jun 2012 12:10 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]@angah_amie. DP facebook di Port Klang~! hehe :). Vote 16 min ago · Share. Facebook Twitter Delicious Digg Linked In StumbleUpon My Space FriendFeed. © Kampus.My · Contacts · Mobile Version.

12 di batang kali - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di batang kali - Google Blog Search


BULETIN RAKYAT: BANJIR KILAT <b>DI BATANG KALI</b>.....

Posted: 08 May 2012 02:15 AM PDT


Dilaporkan seramai lebih 250 orang terlibat dalam banjir kilat itu, membabitkan 70 keluarga yang menetap di Kampung Genting Malik, Kampung Sentosa, Taman Sekolah dan Taman Seri Cahaya.

"Jalan utama di Kilometer 48 hanya dibuka satu laluan dan setakat ini keadaan terkawal," katanya ketika dihubungi Bernama di sini malam tadi.
Dilaporkan juga kira-kira 15 anggota keselamatan termasuk anggota polis trafik, serta Jabatan Bomba dan Penyelamat Batang Kali, terlibat dalam mengawal keadaan.

"Jabatan Kebajikan Masyarakat turut membuat tinjauan ke kawasan itu dan bersedia menghulurkan bantuan segera untuk mangsa-mangsa banjir," katanya.
Sementara itu, lebih 50 buah rumah di beberapa buah kampung di daerah ini naiki air akibat hujan lebat sejak malam tadi.

Kejadian banjir dilaporkan juga berlaku melibatkan beberapa kawasan di Batang Kali lain bermula awal pagi Isnin . Operasi menyelamat dan memindahkan mangsa banjir sedang dilakukan oleh agensi-agensi berkaitan. Sebarang maklumat terkini akan dikemaskini dari semasa ke semasa. Kampong-kampong terlibat termasuk lah :-

1)KG ULU KALONG,ULU YAM

2)KG GENTING MALEK,BATANG KALI

3)KG MASJID, BATANG KALI

4)LORONG HJ NORDIN,ULU YAM

5)KG BATU 30,ULU YAM LAMA

6)KG TENGAH

7)KG SG MANIS, BATANG KALI

8)KG SEKOLAH, BATANG KALI

9)KG SERI CAHAYA, BATANG KALI

10)KG ULU YAM BARU, BATANG KALI

11)JALAN KG KUANTAN, KG GENTING

12)NO 1566, JALAN BATANG KALI

13)KUARTERS PUSAT HAIWAN

14)KG SENTOSA, BATANG KALI
 
Nota: Mesej dari ketua PKR adalah untuk datang ke mesyuarat hantar senarai pengundi yang menyokong beliau.... aparaaa.... turunlah wahai penyelaras dan ketua cabang...jangan disebabkan bukan penyokong anda....mangsa banjir di sisihkan...ini rakyat selangor....
 
sumber : JKKK Kg Kuantan, JKKK Taman Seri

12 di jenjarom - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di jenjarom - Google Blog Search


Tanah pertanian 10 ekar <b>di Jenjarom</b> - Klang - Sheryna.com.my

Posted: 28 Mar 2011 07:50 PM PDT

12 di klang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di klang - Google Blog Search


皇家吧生清真寺/ Masjid Bandar <b>Di</b> Raja <b>Kelang</b> / Royal <b>Klang</b> - Flickr

Posted: 10 Jun 2012 08:21 PM PDT

keyboard shortcuts: previous photo next photo L view in light box F favorite < scroll film strip left > scroll film strip right ? show all shortcuts

12 di bangi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bangi - Google Blog Search


AKU DAN KEHIDUPANKU: Aku <b>di Bangi</b> Kopitiam

Posted: 09 Jun 2012 07:36 PM PDT


Satu lagi tempat makan yang aku nak try bila sampai di Bangi.
Bangi Kopitiam namanya.
Terbaca dalam suratkhabar tempohari.
Pagi2 lagi kedainya dah meriah.
Dekorasinya cantik.
Penuh dengan barang2 antik.
Meja dan kerusinya pun antik.
Begitu juga dengan cawan dan pinggannya.
Pekerjanya semua warga asing tapi.
Order makanan ikut kod dlm menu.
Lepas tu "ting"...
Pekerjanya akan datang pungut order.
Tunggu 10-15 minit,
Makanan pun sampai.
Bila dah kenyang "ting" lagi sekali.
Pekerja datang hantar bil.
Cepat dan mudah. Aku nampak logo halal besar di atas kaunter.
Harap2 bukan logo beli kat pasar malam.
Rasa makanannya boleh tahan.
Teh tariknya kaw.
Tapi nasi lemak biasa2 sahaja.
Portionnya sesuai dengan perut.
Ada juga free WiFi.
Itu yang mustahak.
Harga sesuai dengan suasananya.
Datang sesekali bolehlah.

Mobile update from free WiFi @ Fareeda Boutique

12 di paya jaras - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di paya jaras - Google Blog Search


Freedom,Reality & Colourful Of Life: Kenduri Rakyat <b>Di Paya Jaras</b> <b>...</b>

Posted: 09 Jun 2012 10:08 AM PDT

Meriah... itulah yang dapat digambarkan oleh penduduk Kampung Paya Jaras Hilir dan kawasan sekitarnya.Kenduri bersama rakyat dari Kepimpinan Barisan Nasional bermula seawal jam 8.30 pagi-6.30 petang.Antara aktiviti ialah gubahan & masakan,gunting rambut percuma,street soccer,bolasepak bersama veteran Selangor & artis,sukaneka dan bermacam-macam lagi.

12 di selayang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di selayang - Google Blog Search


KOMANDO PERANG SIBER: YB ZUL MENGAMUK <b>DI SELAYANG</b> <b>...</b>

Posted: 16 May 2012 08:11 AM PDT

MALAM INI BERSAMA YB ZUL DI SELAYANG SELAMNGOR.......MOHON SEBARKAN.....

12 di kajang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kajang - Google Blog Search


40 Geng Samseng Serang Pelajar <b>Di Kajang</b> | ct N honey

Posted: 15 Jun 2012 05:10 PM PDT

Sekumpulan lebih 40 remaja bersenjatakan kayu, batang besi, cota dan topi keledar bertindak samseng ketika menyerang 30 pelajar sebuah sekolah menengah di sini, yang keluar melalui pintu pagar selepas selesai waktu persekolahan, semalam.
Dalam kejadian jam 12.30 tengah hari itu, lebih 10 pelajar cedera manakala seorang guru kanan sekolah itu luka teruk di kepala akibat dibaling dengan topi keledar ketika cuba meleraikan pergaduhan terbabit selain dua motosikal rosak teruk.

Kejadian dipercayai berlaku akibat salah faham antara kumpulan remaja samseng terdiri daripada bekas pelajar sekolah berkenaan yang dibuang sekolah bersama kumpulan rakan dewasa mereka dengan beberapa pelajar sekolah itu.

Saksi kejadian yang juga pekerja sekolah berkenaan berkata, pergaduhan itu berlaku sebaik sesi pagi persekolahan tamat dan pelajar keluar dari perkarangan sekolah sebelum diserang kumpulan remaja samseng yang menunggu mereka di luar pagar.

"Sebaik beberapa pelajar yang dipercayai menjadi sasaran kumpulan terbabit keluar dari pintu pagar, semua remaja yang berkumpul di luar itu menyerang mereka menggunakan senjata.

"Keadaan semakin kecoh dan ganas apabila puluhan pelajar lain yang berada di kawasan sekolah keluar membantu rakan mereka yang diserang," katanya yang ditemui di tempat kejadian, semalam.

Katanya, kejadian itu dimaklumkan kepada seorang guru kanan sekolah yang kemudian cuba meleraikan pergaduhan dengan menarik pelajar masuk semula ke kawasan sekolah.

"Guru itu cuba meleraikan pergaduhan dan menarik beberapa pelajar yang membelasah seorang daripada kumpulan terbabit.

"Ketika dia (guru) ingin membantu seorang remaja samseng yang terbaring atas jalan akibat dibelasah teruk, tiba-tiba seorang daripada kumpulan yang bergaduh itu membaling topi keledar dengan kuat ke arah guru berkenaan hingga terkena kepalanya," katanya.

Menurutnya, kumpulan remaja yang melakukan serangan itu bertempiaran lari selepas beberapa anggota polis bermotosikal menuju tempat kejadian dan guru serta beberapa pelajar yang cedera dihantar ke hospital berhampiran.

12 di petaling jaya - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di petaling jaya - Google Blog Search


Dalam Mihrab Cinta: <b>Petaling Jaya di</b> Sebelah Sini

Posted: 08 Jun 2012 09:12 PM PDT

menghurai maksudnya di jiwa

Frasa-frasa ala-ala puitis ini bermain di minda.

Tuhan, betapa sucinya kasihMu; betapa agungnya kebesaranMu.

Aku dan yang lain terutus ke bandaraya Petaling Jaya di wilayah Darul Ehsan, wilayah kedaulatan Tuanku Sultan Sharafuddin Idris Shah. Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM), kampus Petaling Jaya.

Mengimbau sirah masa lalu mengenai sebelah sini. Dulunya, inilah berasal tanah sebelah sini di Jalan Universiti. Kampus asal. Di sinilah hajat Pertubuhan Islam Sedunia (OIC) tercapai.

Hari itu, TV3 yang duduk di Bandar Utama di bandaraya sebelah sini membawa seorang Menteri Negara Gambia mengimbau memori halwanya di sini. Tempoh hari, beliau adalah Hakim Mahkamah Rayuan di watannya yang serba sederhana. Kini, Tuan Yang Terutama Presiden mengangkatnya menjadi Menteri Kehakiman di Gambia.

Mendengarkan falahnya seorang beliau, Yang Berhormat Yang Amat Arif, sesiapa yang menteladaninya pasti akan mahu menjadi sepertinya.

Pengajian Undang-undang masih bertapak di sini. Cuma, tanah ini digazetkan sebagai Pusat Asasi UIAM yang dipimpin oleh Pak Dekan. Aku di sebelah sinilah mengaji Bahasa Arab.

Semua mahasiswa asasi mengaji di sebelah sini, kecuali mahasiswa Asasi Ekonomi dan Sains Pengurusan yang menuntut di kehutanan Gombak, Kuala Lumpur, sana.

Dulunya sebelah sini adalah Kolej Islam Malaya, sebuah institut pengajian tinggi (IPT) yang diamanahkan kepada Raja-raja Melayu. Kolej itu sudah tiada. Namun, kolej itu diadakan balik secara tidak rasmi oleh Majlis Raja-raja dengan nama Majlis Universiti Islam Malaysia (MUIM). Kampus baru sedang diteroka di sekitar Lembah Klang. Menteri dipohon oleh Raja-raja Melayu untuk menarafkan MUIM sama ada sebagai IPT awam atau swasta.

MUIM, Kolej Islam Malaya yang baru, lebih aku sukai kiranya dijadikan IPT awam. Bukan sekadar untuk mengembalikan sinaran lama kolej tersebut yang sudah gelap kehitaman, tetapi untuk menjunjung duli Raja-raja Melayu, ketua-ketua besar dalam negara DiRaja Malaysia sebagai ketua agama Islam.

Semua bangunannya adalah bangunan lama. Yang terkini aku perasan adalah Kolej Zainab al-Jahsyi. Kamsis wanita. Satu lagi, mungkin, Kolej Khadijah, juga kamsis wanita.

Yang melalu Pejabat Yang Mulia Dekan. "Assalamualaikum, Pak Dekan. Tuan apa habaq? Kaif al-hal? How do you do, sir?" Cuma, amat terhad bagi warga sini untuk bertembung dengannya. Maklumlah, beliau itu Profesor Madya. Dekan lagi itu.

Masuk ke tanah sebelah sini. Aku gembira – sujud syukur. Bukan mudah untuk diterima masuk di sini. Aku sedih – famili, guru, sahabat, tanah air sudah kejauhan lebih dari seribu batu. Aku terharu – bertuahnya aku dan mereka di sini.

Begitulah aku. Yang lain jua.

Saat ini, aku bermukim di Kolej Abu Bakar, bangunan kolej kediaman 4 tingkat yang serba lama tetapi masih selesa dan selamat untuk diduduki. Bilik 420. Tingkat yang a'ala.

Bersama aku serumah di sini, aku cuba ceritakan.

Shafiq Hasbollah. Mohd. Shafiq Hasbollah yang pernah aku senaraikan sebagai Orang Yang 15 bagiku. Pada julung kali multaqa' kami dengan yang lain, bila kami berdua ada, kami sama sekolah. Kami sama daerah. Mukim sahaja yang berbeda. Penduanya. Syafiq Daud. Mantan warga Maktab Rendah Sains MARA (MRSM).

Yang bersama berjuangku ada jua di sini. Ada seorang Afif, seorang Aus Hijri dan seorang Syahir. Sama-sama berusaha untuk mendaulatkan bahasa syurga.

Aku gembira untuk bersama mereka dan yang lain yang semanzil denganku – Amir Fauzan, Arash, Arif Jamil, Hafizuddin Sobri, Hanif Jaafar dan Razak Alias.

Aku pun ada pendua di sini. Putera Muhammad Muizz. Duduk dalam jurusan yang sama denganku, bahasa warga Islam.

Bersama denganku sekampus di sini ada beberapa insan. Firman, Awang Mohd. Ashraffarhan, Amirul Ashraf, Abdul Qayyum, Fuad Fauzi, Daniel dan Nurul Zaimah. Setakat ingatanku, ini sahajalah.

Aku bukanlah suka-suka mahu bercerita tentang sang insani sebelah sini. Syukur, Alhamdulillah, kebetulan aku dapat bertemu mereka. Bukan senang mereka dicari kerana ada ribuan manusia berkampung di 6 buah kolej di sini.

Kalaupun berjamaah di Masjid Kolej Islam Malaya milik Majlis Agama Islam Selangor (MAIS) dan diuruskan oleh Pertubuhan Kemajuan Islam Malaysia (PERKIM), bukan mudah orang itu dicari dan ditemui.

Cuma, harapanku, yang aku bai'ahkan bersama yang lain akan cuba terlaksana secara progresif dan efektif. Di sini, aku mahu mewasilkan dan melestari silaturrahim. Juga aku mahu menuntut ilmu.

Biar wisma itu lama asal hati sentiasa berubah baru.

Bagaimana Petaling Jaya menjadi bandaraya, bandar hati hendaklah lebih maju dari bandaraya dari segi intelek, emosi, rohani dan jasmani.

Bilik 420, Mahallah Abu Bakar, UIAM, Petaling Jaya, Selangor.
Rabu, 6 Jun 2012, jam 12.32 tengah malam.

 

BLOG SELANGOR

Copyright 2010 All Rights Reserved