ads

Jumaat, 23 Mei 2014

12 di bukit raja - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bukit raja - Google Blog Search


BLOG SELANGOR: 12 <b>di bukit raja</b> - Google Blog Search

Posted: 11 May 2014 11:47 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

RUMAH FLAT UNTUK <b>DI</b> JUAL, BANDAR <b>BUKIT RAJA</b>

Posted: 28 Apr 2014 08:33 PM PDT

Rumah flat ( Aparment kos rendah ) :
Lokasi : BLOK F, FLAT SERI REBANA
             Jalan Gamelan,
             Bandar Bukit Raja.
Keluasan : 650 sq.ft
Status : FREEHOLD





- 3rd floor 
-3 bilik
- 1 toilet
- 1 bilik mandi
- Grill sudah pasang
- kipas siling 

Harga promosi bertempoh !! : RM 56 K ( sah hingga 15 May 2014 )

* Owner perlukan duit segera .
1. Pendapatan isi rumah < RM 5K
3. Belum memiliki sebarang rumah
4. Bermastautin di Selangor

Berdekatan dengan:
- Tesco
Setia Alam (5 minit)
- Giant
Meru (5 minit)
-
Setia City Mall (8 minit)
- Petron (5
minit)
- Bandar
Klang (15 minit)
-
Lebuhraya NKVE (exit Setia Alam)
-
Lebuhraya Persekutuan
-
Klang SentralKemudahan lain:
-
Dobi
-
Surau
-
Tadika
-
Kedai Runcit
-
Kedai Makan
-
Dewan Kecil Orang Ramai
-Taman
Permainan Kanak Kanak

Yang betul2 berminat hubungi 017-8822364 Mohd Kamal

12 di salak tinggi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di salak tinggi - Google Blog Search


Dari Diri Dhiya: Kebakaran Kilang <b>di Salak Tinggi</b>

Posted: 21 Apr 2014 01:00 AM PDT


Bismillah

Ya.

Semalam kebetulan saya berada di sekitar Salak Tinggi Sepang untuk food hunting. Dari jauh saya nampak asap, yang saya ingatkan awan gelap sebab masa tu memang mendung nak hujan.
Tapi semakin dekat, semakin gelap pula asapnya. Tak lama kemudian saya nampak jentera bomba. Oh memang sahlah ada kebakaran. Tapi melihatkan asapnya yang sangat hitam, saya agak ini bukan kebakaran biasa-biasa. Kebakaran kilang, mungkin.
Tak lama kemudian memang sahih ada kebakaran kilang sarung tangan di kawasan berhampiran. Tahu pun semasa kami makan. Ada dengar orang di situ bersembang.
Masa kerja dulu, saya pernah mengikuti satu kursus pencegahan kebakaran terutamanya dalam kilang macam nilah. Jurutera mekanikal atau pembinaan selalunya memang akan concern tentang hazard ni sebab risikonya tinggi dan kesan jika berlakunya insiden ini juga sangatlah teruk.

Baca dan lihat gambar lagi: Sini, sini dan sini

Dhiya

12 di bukit lanjan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bukit lanjan - Google Blog Search


BLOG SELANGOR: 12 <b>di bukit lanjan</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Apr 2014 07:12 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di bukit lanjan</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Mar 2014 07:11 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di bukit lanjan</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Oct 2013 07:26 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di bukit lanjan</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Sep 2013 07:27 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di bukit lanjan</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Aug 2013 07:32 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di bukit lanjan</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Aug 2013 07:18 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di bukit lanjan</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Jul 2013 07:11 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di bukit lanjan</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Jun 2013 07:09 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di bukit lanjan</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Apr 2013 07:41 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di bukit lanjan</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Feb 2013 07:24 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Senarai dan Lokasi Perangkap Laju / Speedtrap | Isu Halal Terkini

Posted: 14 Aug 2012 12:24 AM PDT

Automated Enforcement System (AES): Berhati-hati,beratus kamera akan menjadi "mata" anggota polis sebaik anda memulakan perjalanan.

Aidilfitri datang lagi,semua perantau akan pulang beraya di kampung masing-masing.Elakkan tragedi,pandu berhati-hati,bila mengantuk berhenti.Jangan pandu laju-laju,ingat orang tersayang,ingat jugak saman…kah!kah!kah!

Sebagai panduan,berikut adalah senarai lokasi pemasangan sistem baru perangkap hadlaju yang telah dipasang oleh pihak PDRM:

PLUS Arah Utara

■ Di bawah jambatan di 456km, Sg Buloh simpang.
■ Di bawah jambatan di 459km, Bukit Lanjan interchange.
■ Di bawah restoran overhed di Sg Buloh.
■ Di bawah jambatan terakhir sebelum tol Sg Besi pada 309.2km.
■ Di bawah jambatan di 296.5km, Bangi persimpangan.
■ Di bawah jambatan baru dibina di 289.0km, selepas simpang Utara Penilaian.
■ Di bawah jambatan di 286.5km, Penilaian Utara simpang.

PLUS Arah Selatan

■ Di bawah papan tanda di 454.6km dan 455.2km, Sg Buloh layby.
■ Di bawah jambatan selepas Subang persimpangan di 11.3km.
■ Di bawah jambatan di 22km, Bukit Lanjan simpang.
■ Di bawah jambatan sebelum Mint hotel, Sg Besi Tol. 80km / h sahaja!
■ Di bawah jambatan di 302.8km, Kajang simpang.
■ Mengenai 1km selatan persimpangan Bangi, kedua-dua selatan dan utara terikat luar lorong
■ Pada 296.5km dan 297km, Bangi simpang.
■ Di bawah jambatan yang baru dibina di 289.0km, sebelum simpang Utara Penilaian.
■ Pada 285.5km dan 285.8km, Penilaian Utara simpang.
■ Pada pembahagi pusat di 251.8km dan 253km selepas Senawang simpang.
■ Selepas simpang Alor Gajah di 213.9km, bersebelahan dengan taman tema air.
■ Di sebalik halangan nahas tangan kanan di 198.4km.

Lebuhraya Elite Perhubungan Timur Tengah / Utara

■ Pada sebelah kiri di 4.8km selepas Batu Tiga / Shah Alam keluar
■ Di bawah restoran overhed di persimpangan USJ / Hicom kira-kira 8.5km. 90km / h zone!
■ Di bawah jambatan sebelum simpang USJ / Hicom di 10.5km.

Lebuhraya Elite Perhubungan Barat Tengah / Selatan

■ Di bawah restoran overhed di persimpangan USJ / Hicom kira-kira 8.5km. 90km / h zone!
■ Di bawah jambatan sebelum simpang USJ / Hicom di 10.5km.
■ Selepas keluar dari tol KLIA ke lapangan terbang, di bawah Jalan Pekeliling flyover.90km. / H

NKVE Arah Timur / Utara

■ 300m sebelum tol Jalan Duta, 60km / h!
■ Di sebalik penghadang jalan di sebelah kiri apabila pergi ke arah tol Jalan Duta, di 24.9km, 80km / h!
■ Di bawah jambatan di Damansara Junction, 17.5km

NKVE Arah Barat / Selatan

■ Di sebalik penghadang jalan di sebelah kiri apabila keluar dari tol Jalan Duta dari KL, pada 25.3km dan 25.7km, 80km / h!
■ Dari Jln Duta, di bawah jambatan, 23km, 80km / h zone!
■ Daripada Jln Duta, di laluan bawah tanah di Sungai Buloh Y-persimpangan, 22km.
■ Di sebalik halangan kemalangan di Damansara Junction, 17.7km dan 16.8km
■ Di bawah jambatan keretapi di 11.2km
■ Di bawah jambatan di persimpangan Shah Alam.

Lebuhraya Kesas Timur

■ Di bawah jambatan di 44.8km, menuruni bukit yang berjalan selepas Puchong simpang.
■ Kesas West Bound
■ Pada sebelah Sg Besi Tol Timur Bound. Bandaraya Kuala Lumpur
■ Jalan Duta; di bawah jejambat di persimpangan Damansara, 70km / h zone.

Lebuhraya Kesas – Klang

■ jalan Dwi antara Klang dan Pelabuhan Klang. Ke Arah Klang arahan, pada kira-kira 13 km batu batu. 70km / h sahaja!

Leburaya Pantai Timur

■ Timur berjilid, menuruni bukit selepas Raub persimpangan.
■ Maran, 60km / h zone.
■ Paya Marang, 70km / h zone.

Kawasan Negeri Johor Arah Selatan

■ persimpangan Tangkak.
■ Di bawah jambatan selepas Yong Peng
■ simpang Utara di 97.3km.
■ Ayer Hitam simpang.
■ simpang Sedenak.

Jalanraya Sekitar Utara  Malaysia  - Arah Utara

■ Around Ayer Hitam in 60km / h zone.
■ Sebelum Perwaja Steel.
■ Sg Petani persimpangan.
■ Antara persimpangan Seberang Jaya dan Tol Sg Dua.
■ Jambatan Pulau Pinang di pulau end.Speed  ​​menghadkan 80km / j.

Jalanraya Sekitar Utara  Malaysia  - Arah Selatan

■ Jambatan Pulau Pinang Pulau akhir. Had laju 80km / h.
■ Mengenai 2km sebelum had Juru Tol Speed  ​​90km / h

Kawasan Perak Jalanraya Arah Utara

■ Di bawah jambatan di 197.1km dan 198.8km, selepas Kamunting Junction.
■ Di bawah jambatan di 204.3km, selepas Kamunting Junction.
■ Di bawah jambatan di 208km, sebelum Kamunting Junction.
■ Di bawah jambatan di 214.8km, sebelum Kamuntingjunction.
■ Ipoh Point Vista pada kira-kira 263km. Had laju 80km / h.
■ Di bawah jambatan di 271km, Ipoh North Junction.
■ Di bawah jambatan di 274.4km, Ipoh South Junction.
■ Di bawah jambatan di 286.9km, Simpang Pulai Junction.
■ Di bawah jambatan di Persimpangan 296km, Gopeng.
■ Di bawah jambatan di 352.6km, selepas Simpang Sungkai.
■ Di bawah jambatan di 353km, Sungkai Junction.
■ Di bawah jambatan di 373km, Sungai Junction Slim.

Kawasan Perak Arah Selatan

■ Di bawah jambatan di 199km, sebelum Kamunting simpang.
■ Di bawah jambatan di 241.9km, di persimpangan Kuala Kangsar.
■ Di bawah tiang isyarat di 296.1km, sebelum Gopeng Junction.
■ Di bawah jambatan di 297km, Gopeng Junction.
■ Di bawah jambatan di 300km, selepas persimpangan Gopeng.
■ Di bawah jambatan di 308.6km, selepas persimpangan Gopeng.
■ Di bawah jambatan di 372.6km, di simpang  Slim   River .

Berhati-hati ketika memandu, semoga anda semua selamat sampai ke destinasi.

Selamat Menyambut Hari Raya Aidilfitri

Abd. Rahman

http://www.halalscience.com

kegagalan cerun - kajian kes <b>di bukit</b> antarabangsa - Pagar Museh

Posted: 13 Jul 2013 03:28 AM PDT


Merupakan fenomena yang kerap belaku di Malaysia adalah dikeranakan iklim Malaysia yang panas dan lembap sepanjang tahun. Hujan yang tinggi melebihi 3000 mm setahun meningkatkan kadar hakisan dan luluhawa yang boleh mempercepatkan pergerakan jisim terutama nya di kawasan cerun bukit curam.
 Bukit Antarabangsa, Hulu Klang, Selangor merupakan kawasan yang bertopografi berbukit bukau, dengan ketinggian di antara 133 hingga 203 meter di atas paras laut. Mempunyai longitud antara 101°46‟ T hingga 101°47‟ T dan latitud antara 03°10.8‟ U hingga 03°11.3‟ U ( Peta 1). Dicirikan oleh iklim yang panas dan lembab sepanjang tahun dan mempunyai jumlah hujan tahunan sebanyak 3000 sehingga 3500 mm. Kegagalan cerun atau tepatnya tanah runtuh merupakan satu kejadian geologi yang melibatkan sebahagian besar pergerakan tanah, jatuhan batuan atau cantuman dari keduanya. Kebanyakkan runtuhan tanah bermula di lereng-lereng cerun dan seringkali dicetus oleh air larian permukaan . Runtuhan tanah berlaku mungkin secara berperingkat dan mungkin berlaku dengan pantas tanpa disedari sewaktu hujan lebat serta bergerak bersamanya bahan bumi yang menggelongsor mengikut tarikan graviti . 
Air yang mengalir di permukaan akan sentiasa menyebabkan hakisan. Kadar hakisan semakin tinggi sekiranya tanah di sesuatu kawasan itu terletak di tempat yang tinggi dan curam seperti di lereng-lereng bukit. Pengaliran air yang teramat deras akan menghakis bunga tanah atau lapisan atas. Berkaitan dengan proses hakisan, runtuhan tanah juga akan berlaku di cerun bukit, terutamanya berlaku semasa hujan lebat. Proses kegagalan cerun  menjadi satu masalah di kawasan di berbukit-bukau seperti Cameron Highlands, Fraser Hill, Genting Highlands di Pahang dan beberapa kawasan tanah tinggi di Malaysia. 
Kebiasaannya kegagalan cerun atau tanah runtuh akan meragut nyawa manusia serta memusnahkan harta benda. Contohnya, beberapa kejadian tanah runtuh besar yang telah berlaku seperti di Highland Tower dan Taman Hillview  di Hulu Kelang (Selangor), Gua Tempurung (Perak), Paya Terobong (Pulau Pinang), persimpangan lebuhraya NKVE, Bukit Lanjan serta beberapa kegagalan cerun bersaiz kecil dan sederhana. Fenomena ini seringkali dikaitkan  dengan musim tengkujuh, di mana sejumlah curahan hujan yang tinggi bertindak sebagai pencetus kepada kegagalan cerun. Keadaan iklim tropika yang panas dan lembab ini juga turut menyebabkan proses luluhawa secara relatifnya adalah lebih tinggi berbanding kawasan beriklim lain . 
Namun begitu, faktor-faktor lain seperti keadaan geologi, geomorfologi & struktur geologi akan berperanan dalam mempengaruhi corak pelemahan batuan. Kawasan kajian yang terletak di Bukit Antarabangsa merupakan kawasan perumahan di lereng bukit di Ulu Klang, Selangor, Malaysia. Bukit Antarabangsa, Ampang adalah sebuah kawasan penempatan awam yang berprofil  pertengahan ke tinggi. Namun begitu, penempatan yang dimajukan sebagai perumahan ini mempunyai keadaan muka bumi yang bercerun dan sama sekali tidak selamat dan tidak stabil untuk diduduki. Kebanyakan projek  pembangunan di sekitar kawasan Bukit Antarabangsa terletak di kawasan cerun bukit. Peristiwa tanah runtuh yang berlaku pada 6 Disember 2008 di Bukit Antarabangsa telah meranapkan 20 buah rumah dan mengorbankan sekurangnya lima orang penduduk dan lebih daripada 2,000 orang pula terpaksa dipindahkan ke tempat yang selamat
Kekuatan cerun yang tidak mampu mengawal dan menyokong kekuatan tapak bagi perumahan tersebut akibat hujan yang berterusan, telah menyebabkan kawasan menjadi tidak stabil dan aliran air berlebihan ini telah menyusup ke bawah permukaan dan menjadikan bahan bumi di bawah permukaan semakin  lemah. Ditambah pula, dengan keadaan cerun yang tidak stabil menyebabkan sejumlah bahan bumi bersama beberapa rumah penduduk yang terlibat runtuh di sepanjang cerun dan dilonggokkan ke beberapa ratus meter dari  tempatnya yang asal. Menurut laporan, 13 Ogos 2008, menunjukkan bahawa kebanyakkan cerun di kawasan  Bukit Antarabangsa berada pada kelas III, iaitu cerun yang berisiko tinggi kerana mempunyai kecerunan 26° - 35°.  

sekolah kebangsaan <b>bukit lanjan</b> (asli): minggu terakhir <b>di</b> sk bukit <b>...</b>

Posted: 20 Aug 2013 07:57 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]SEKOLAH KEBANGSAAN BUKIT LANJAN (ASLI). Sebuah sekolah murid Orang Asli di pinggir Bandaraya Petaling Jaya. Sekolah kecil tetapi bersemangat besar... (A small Orang Asli school at the outskirt of Petaling Jaya city ...

Sekolah Kebangsaan <b>Bukit Lanjan</b> v2.0: SKBL <b>di</b> BERITA HARIAN

Posted: 31 Dec 2013 05:23 PM PST

Warga SKBL berasa bangga kerana terpilih dalam program anjuran Berita Harian untuk murid-murid Tahun 6 yang bakal menghadapi peperiksaan UPSR pada tahun 2014. Pihak Berita Harian berbesar hati memberi sumbangan dengan membekalkan bahan-bahan rujukan bagi persediaan murid-murid untuk mengulangkaji untuk menghadapi UPSR.
Ribuan Terima Kasih diucapkan kepada Berita Harian.

12 di sungai buloh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sungai buloh - Google Blog Search


Gambar 8 Remaja Mati Lemas <b>di Sungai Buloh</b> Kasap, Segamat Johor

Posted: 21 Feb 2014 06:27 PM PST

Gambar Sungai Buloh Kasap

Gambar 8 Remaja Mati Lemas di Sungai Buloh Kasap, Segamat Johor : Entahlah……tiba-tiba saat menulis laporan berita ini, kalangan kami daripada Berita Semasa terpaksa mengesatkan air mata apabila secara tiba-tiba air mata kami mula berlinangan sedikit demi sedikit.

Ya…Allah. Besarnya dugaan ahli keluarga saat menerima berita kematian anak-anak, adik beradik mereka. Inilah yang dikatakan hidup ini "ibarat pelita, bila-bila masa sahaja boleh padam". Lambat atau cepat sahaja. Dan inilah juga dikatakan…."asbab"disebalik ajak yang telah menemui 8 remaja ini.

Tengok airnya pun sudah pasti tidak lalu & tiada selera untuk mandi manda di Sungai Boloh Kasap, Segamat Johor. Tetapi 8 remaja mati lemas disebabkan salah seorang rakan mula tergelincir dan…..

Ikuti kronologi lengkap seperti di bawah ini…

Kronologi Tragedi 8 Remaja Mati Lemas di Sungai Buloh Kasap, Segamat Johor

  1. 21 Februari 2014 (6 Pagi) : 12 Pelajar Sekolah Menengah Kebangsaan Buloh Kasap, Segamat dari Taman Mewah keluar joging berhampiran Sungai Muar, Pekan Buloh Kasap, Segamat
  2. 8:50 pagi : Mereka berhenti di Sungai Muar & 8 daripadanya berhasrat untuk mandi. 4 remaja yang lain menolak kerana tidak tahu berenang
  3. 9:00 pagi : Seorang remaja & 8 remaja jatuh ke sungai akibat tergelincir dari tebing yang runtuh, sementara yang cuba selamatkan sebelum seorang demi seorang mati lemas
  4. 9:48 pagi : Operasi mencari & menyelamat dimulakan
  5. 3:29 petang : Mangsa pertama daripada 8 remaja mati lemas, Mohd Hafzul Daniel Norhashim, 14 berjaya ditemui
  6. 3:41 petang : Mangsa kedua daripada 8 remaja mati lemas, Mohd Zikri zaidi ditemui
  7. 4:22 petang : Mangsa ketiga daripada 8 remaja mati lemas, Nazrul Aminuddin Zamri, 15, ditemui
  8. 11 malam : Operasi mencari & menyelamat melibatkan baki 5 remaja mat lemas di Sungai Buloh Kasap, Segamat Johor berhenti dan bersambung
  9. 22 februari 2014 (7:30 pagi) : Operasi mencari dan menyelamat lima mangsa mati lemas di Sungai Buloh Kasap, Segamat Johor bersambung semula pagi ini..

Kejadian Tragedi 8 Remaja Mati Lemas di Sungai Buloh Kasap, Segamat Johor berpunca daripada pasir jerlus di Sungai Muar dekat Buloh Kasap, yang seolah-olah 'menyedut', mangsa apabila terpijak dasar sungai itu.

Senarai Nama 8 Remaja Mati di Sungai Buloh Kasap, Segamat Johor :

  1. MOHD ZATI ZAIDI, 16
  2. MOHD ZAKRI ZAIDI, 14
  3. MOHD SYAFIQ MD SYUKUR,16
  4. MOHD HAFIZUL DANIAL NOR HASYIM, 16
  5. NAZRUL AMIRUDDIN ZAMRI, 14
  6. MOHD NAZRUL BIN ZAINAL, 15
  7. MOHD IZUAN HAKIMI AMIR, 13
  8. MOHD HAFIZUDIN KAMAL, 16

Gambar Tragedi 8 Remaja Mati Lemas di Sungai Buloh Kasap, Segamat Johor

Berita Semasa difahamkan, 3 remaja mati lemas yang telah berjaya ditemui dalam kedalaman 20-30 kaki penuh lumpur dan ranting kayu.

"air lombong sangat berat & tiada arus, Sebab itulah kalangan yang pandai berenang sekalipun boleh tewas untuk kawasan bahaya seperti ini"

Nasihat & tips Berita Semasa untuk diri kami sendiri dan kepada rakan pembaca yang lain, jikalau berhadapan situasi mahu menyelamatkan orang lemas, perkara pertama yang perlu dibuat adalah mengetuk kepala si mangsa sehingga pengsan. Paling tidakpun, selamatkan orang yang tengah bergelut kelemasan daripada belakang.

Kalau anda rasa tidak kuat biar mangsa lemah dahulu (dengan kita berada dekat dengan mangsa dalam jarak 3-4 kaki dari belakang) dan apabila mangsa kelihatan lemah cepat-cepat sambar dagu menggunakan lengan dari belakang dan tarik mangsa daripada belakang. Elakkan, ketika mangsa sedang meronta, jangan sesekali pergi depan nanti dia akan melompat panjat kita dan kita akan lemas.

P/S : Apapun, semoga Allah merahmati roh-roh semua arwah dan beri kesabaran & kekuatan kepada keluarga bagi menghadapi dugaan ini. Salam takziah kepada keluarga mangsa!


12 di padang jawa - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di padang jawa - Google Blog Search


Kilang terbakar <b>di Padang Jawa</b> | informasi.my - Busuk.org

Posted: 01 May 2014 02:15 AM PDT

Laman Ping.Busuk dibangunkan dan diaturcara oleh pengaturcara kami tersendiri. Sebarang kesulitan, diharap anda dapat menghubungi kami melalui email busuk.org[at]gmail ataupun melalui laman fb kami.

Online user : 808
Widget Aktif : 3,947
Banner Aktif : 5,716

Domain Dibenarkan: 9,663
Jumlah Artikel : 735,249

12 di klang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di klang - Google Blog Search


REZQEEN HILL: 10 Orang Suspek Kes Bunuh <b>Di Klang</b> Dicari Polis <b>...</b>

Posted: 19 May 2014 06:00 PM PDT


Polis memburu 10 suspek kes serangan di Taman Sentosa pada Selasa lalu yang mengakibatkan seorang maut, manakala dua lagi cedera parah.Dalam insiden tersebut, seorang pemandu lori yang menghadiri upacara memperingati kematian bapa saudaranya mati ditikam serta ditembak dua das oleh sekumpulan penyerang.

Ketua Polis Daerah Klang Selatan, Asisten Komisioner Kamarul Zaman Mamat berkata, kesemua suspek diburu adalah penjenayah berbahaya dan dipercayai masih berada dalam negara.

Beliau berkata, polis mencari S Kartiesa, 29, P Gerald Nathan, 32, V Mohana Sundar, 35, K Porusothaman, 35, A James, 35, S David, 33, P Agilan, 27, S Palanivelu, 28, S Kanageswaran, 27 dan V Veerakumar, 32, untuk bantu siasatan.

"Tiga daripada suspek ada rekod jenayah dan pernah ditahan bawah Ordinan Darurat di Pusat Pemulihan Akhlak Simpang Renggam, Johor.

"Sesiapa yang ada maklumat berhubung mereka diminta hubungi Ibu Pejabat Polis Daerah Klang Selatan, 03- 33712222 bagi membantu siasatan," katanya pada sidang akhbar, semalam.

Kamarul Zaman berkata, siasatan menunjukkan suspek terlibat terdiri daripada dua kumpulan tapi tiada kaitan geng kongsi gelap.

Beliau berkata, serangan bermotifkan dendam lama.

"Kumpulan suspek hendak menyerang individu lain yang menghadiri majlis itu, namun mangsa cuba membantu menyebabkan dia turut diserang sebelum terbunuh dalam kejadian," katanya.

Dalam kejadian jam 1.50 pagi baru-baru ini, berlaku pergaduhan di rumah bapa saudara mangsa, sebelum mereka diserang oleh kira-kira 15 lelaki bersenjatakan parang dan pistol.

Mangsa berusia 31 tahun yang terkena tembakan meninggal dunia ketika dalam perjalanan ke Hospital Tengku Ampuan Rahimah (HTAR), Klang, manakala dua lagi individu yang juga sepupu mangsa cedera parah dan menerima rawatan di hospital sama.

Susulan insiden itu, polis menahan seorang suspek lelaki berusia 29 tahun di lokasi kejadian dan merampas sepucuk pistol, lima butir peluru, dua bilah parang serta sebuah motosikal jenis Honda EX5.

12 di sekinchan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sekinchan - Google Blog Search


BLOG SELANGOR: 12 <b>di sekinchan</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Apr 2014 09:29 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di sekinchan</b> - Google Blog Search

Posted: 27 Jan 2014 09:12 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Kenangan Yuchuilang: Ringkasan Bercuti <b>Di Sekinchan</b>

Posted: 01 Dec 2013 03:30 PM PST


Akhir-akhir ini pelancong berturut-turut ke Sekinchan yang digelar sebagai tanah ikan dan beras.
Terdapat dua buah hotel di bandar baru Sekinchan. Hotel di atas ialah Hotel Purple Town. Hotel kedua yang terletak di bandar baru Sekinchan ialah Hotel Harbour View.
Setelah menikmati makanan laut, anda boleh beralih ke Pantai Redang untuk mengambil angin. Berjalan di atas pasir yang lembut sambil mendengar bunyi ombak menepuk pantai. Mengetepikan urusan harian yang jengkel ketika bersantai di Pantai Redang.
Sekinchan sesuai untuk sekeluarga beristirahat kerana alam sekitar kampung berbeza dengan bandar.

Ibu bapa dapat terlepas dari tekanan kerja dan kanak-kanak boleh mengalami kehidupan berlainan. Mereka berpeluang terlibat dalam aktiviti kampung yang tidak sama dengan kehidupan mereka di bandar.


Selain kampung nelayan, sawah padi Sekinchan juga mempesona. Kini, penanaman padi di Sekincan sudah penjenteraan.

Petani Sekinchan menghasilkan padi dua kali setahun. Sekiranya anda ingin menyaksikan keindah sawah padi yang keemasan, anda perlu memastikan tarikh yang tepat sebelum bertolak ke Sekinchan.


Kilang Penggilingan Padi Sekinchan dibuka untuk orang ramai melawat. Kunjungan ke kilang penggilingan padi pasti membolehkan anda meningkat pengetahuan tentang memproses beras.

Dari proses menggiling hingga membungkus, semua akan terpapar di depan mata anda. Sebelum meninggalkan kilang tersebut, ingat membeli grade A beras mutiara Sekinchan.


Sebuah gerai menjual hasil pertaniaan didapati di luar Kilang Penggilingan Padi Sekinchan.

Buah-buahan dan sayur-sayuran yang dijual termasuk nanas, keladi, kelada, jagung, mangga, jambu air dan tembikai susu. Di samping itu, udang kering dan mi beras mutiara juga dijual di gerai pertanian itu.

Anda boleh melangkah ke pasar Sekinchan. Mungkin anda dapat beli barang yang tidak dijangka.


Blog Ustazah Liana ;): LIA HOMESTAY murah <b>di sekinchan</b>

Posted: 04 Dec 2013 09:31 PM PST

memandangkan kenduri-kendara banyak time cuti sekolah camni,homestay memang sangat laku lagi2 on weekend..rezeki..hehe..selain homestay family saye di KUALA SELANGOR (boleh klik di sini) terdapat 2 unit lagi homestay family saye di SEKINCHAN..baru siap decorate sepenuhnye^^
homestay ini hanya RM150 sehari semalam!!homestay di sekinchan ini dilengkapi 
2 bilik tidur dan 1 bilik air&tandas yang berasingan
sebanyak 2 unit homestay di sekinchan..sebenarnye ade 4 unit rumah..tapi 2 unit rumah yang di tengah tu abah saye jadikan rumah sewa..di corner lot kiri dan kanan tu yg abah saye buat homestay..
yg penyewa sorang tu mama saye cakap macam muke ari wibowo ok^^
ok jom kite tengok homestay yang pertama..RM150 sehari semalam
homestay ini terletak di parit 8 sungai leman,sekinchan,selangor..tepi jalan utama kuala selangor-sabak bernam..30 minit dari kuala selangor,15 minit ke sungai besar,30 minit ke sabak bernam 
jom tengok BILIK TIDUR UTAMA
bilik tidur utama ini dilengkapi;
- peralatan solat (sejadah,telekung,buku yaasin)
- gula,teh,nescaffe3in1,air mineral sebotol
TANDAS & BILIK AIR yang berasingan
ni pule homestay yang ke-2..kalau family ramai campur gn sedare mare lagi bolehla sewa 2 biji homestay ye..same juge harge..RM150 sehari semalam..design dalam pun same..cume warne sofa je lain^^
bilik tidur utama ini dilengkapi;
- peralatan solat (sejadah,telekung,buku yaasin)
saje saye nak bergambar jap..malam ni nak tido sini la..hehe


- gula,teh,nescaffe3in1,air mineral sebotol
TANDAS & BILIK AIR yang berasingan
pemandangan menghala ke jalan besar..keselamatan insyaallah terjamin sebab rumah jiran2 dekat^^rumah family saye pun dekat je..x sampai 2 minit naik kereta
kawasan lapang depan homestay tu pun insyaallah abah saye akan bina homestay juge..masih di dalam perancangan..so,sebelum tu bolehla dijadikan padang bola..haha...
- toto 2 unit (boleh ditambah mengikut keperluan TANPA caj tambahan)

- bantal lebih 2 unit (boleh ditambah mengikut keperluan TANPA caj tambahan)

HOMESTAY MURAH SEKINCHAN!
hanya RM150 sehari semalam!!!
BERMINAT??sila hubungi saye, LIANA ;) mama dengan abah saye pun boleh juge ;)
**kalau nak homestay murah saye di kuala selangor boleh klik di SINI

12 di shah alam - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di shah alam - Google Blog Search


Asam Pedas Mak Kiah Tradisi Johor <b>di Shah Alam</b> | My Selera

Posted: 24 Jan 2014 09:23 PM PST

Team Myselera sekali lagi dijemput untuk merasa dan review menu baru  di Restoran Bisik-Bisik, Seksyen 7 Shah Alam iaitu Asam Pedas Mak Kiah. Wah, ini berita baik buat peminat asam pedas, tak perlu pergi jauh-jauh ke Johor kerana Asam Pedas Mak Kiah yang dimasak dalam claypot kini berada di Shah Alam (untuk makan tengah hari dan petang).

Restoran Bisik-Bisik yang terkenal dengan Mee Bandung Muar Original Udang Galah XXL, baru sahaja mula memperkenalkan menu terbaru mereka iaitu Asam Pedas Claypot pada minggu kedua bulan Januari 2014.

Pelanggan Restoran Bisik-bisik pada waktu petang kerana Asam Pedas Mak Kiah 2

Pelanggan Restoran Bisik-bisik pada waktu petang kerana Asam Pedas Mak Kiah 2

Menurut pemiliknya, idea untuk mula menjual Asam Pedas Mak Kiah terhasil apabila ibunya Mak Kiah yang menjual Asam Pedas di kampung dirompak pada bulan Dec 2013. Oleh kerana masih trauma, pemilik Restoran Bisik-Bisik memberi idea untuk teruskan perniagaan asam pedas dengan resepi Mak Kiah di Shah Alam. Kini, Restoran Bisik-bisik mempunyai tarikan baru.

Antara menu asam pedas yang terdapat di Restoran Bisik-Bisik :

  • Asam Pedas Ayam – RM6.90
  • Asam Pedas Ikan Kembong – RM7.90
  • Asam Pedas Ikan Tenggiri – RM8.90
  • Asam Pedas Ikan Pari – RM8.90
  • Asam Pedas Ikan Jenahak – RM10.90
  • Asam Pedas Ikan Merah – RM10.90
  • Asam Pedas Kepala Ikan – RM 15.00 – RM25.00
Nasi putih asam pedas mak kiah di Restoran Bisik-bisik

Nasi putih bersama sambal belacan dan ikan masin

Asam pedas ikan pari dalam claypot di Restoran bisik bisik shah alam

Asam Pedas Ikan Pari dalam Claypot

Asam pedas ayam claypot kaw kaw di Restoran bisik bisik shah alam

Asam Pedas Ayam dalam claypot kaw kaw..

Kangkung Masak Belacan di Restoran bisik bisik shah alam

Kangkung Goreng Belacan .. Menu tambahan

Eh,…Asam pedas dalam claypot? Special kan?  Sebenarnya asam pedas dalam claypot lagi sedap. Kuahnya menjadi lebih pekat dan umpph!! marvelous!!

Asam pedas ini dimakan bersama nasi putih, sambal belacan dan juga ikan masin.

Jika terasa perlu lauk tambahan, boleh pesan sayur goreng atau telur dadar. Kami pilih Kangkung Goreng Belacan memandangkan fenomena kangkung yang melanda negara.

Air katira dan Bandung soda di Restoran bisik bisik shah alam 2

Air katira dan Bandung soda menjadi pilihan di Restoran Bisik-Bisik

Tidak lengkap jika datang ke Restoran Bisik-bisik kalau tak minum air kegemaran penulis iaitu Air Katira dan juga Bandung Soda.

Untuk peminat asam pedas original Johor, jika ada masa jom singgah ke Restoran Bisik-bisik ,Shah Alam untuk nikmati Asam Pedas Kaw Kawwww dalam claypot. Betul la orang kata, resepi tradisi dan turun temurun lah menjadi faveret pencinta makanan.

Asam pedas kaw kaw di Restoran bisik bisik shah alam

Jangan lupa singga makan Asam Pedas Mak Kiah Tradisi Johor di Restoran Bisik-Bisik Shah Alam

Restoran Bisik-bisik
No. 9/10, Jalan Zirkon B7/B,
Kompleks Anjung 7, Seksyen 7,
40000 Shah Alam, Selangor.

No. Tel : 017- 758 4680/017 -7317803
Facebook : https://www.facebook.com/asampedasmakkiah

Operation hour : 
Menu Asam Pedas Sahaja : 12.00 tengah hari – 9.00 Malam
Menu lain : Sehingga pukul 1.00 pagi
#Tutup sekiranya dimaklumkan di Facebook mereka

VN:F [1.9.22_1171]

Rating: 3.5/5 (6 votes cast)

Asam Pedas Mak Kiah Tradisi Johor di Shah Alam, 3.5 out of 5 based on 6 ratings


Norfanil


Suka makan, dalam masa yang sama suka travel.. Sedap makan, puas hati travel! Feel free to visit my personal blogNorfanil

 

BLOG SELANGOR

Copyright 2010 All Rights Reserved